Anotācija (ex-ante)

22-TA-3393: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr. 652 "Gada pārskata sagatavošanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts pēc Finanšu ministrijas (Valsts kases) iniciatīvas, lai pilnveidotu gada pārskata sagatavošanas kārtības normatīvo regulējumu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr. 652 "Gada pārskata sagatavošanas kārtība (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir pilnveidot gada pārskata sagatavošanas kārtības normatīvo regulējumu attiecībā uz informācijas atklāšanu par valsts budžeta mērķdotācijām pašvaldībām un samazināt administratīvo slogu, pilnveidojot gada slēguma inventarizācijas procesu starp vispārējās valdības struktūru darījuma partneriem, kā arī veikt redakcionālus precizējumus atbilstoši izmaiņām citos tiesību aktos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2021.gada 28.septembra noteikumi Nr.652 "Gada pārskata sagatavošanas kārtība" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 652) nosaka prasības budžeta iestāžu gada pārskatu, konsolidēto gada pārskatu, ikgadējo pārskatu un saimnieciskā gada pārskata sagatavošanai, ņemot vērā Ministru kabineta 2018.gada 13.februārī noteikumos Nr.87 "Grāmatvedības uzskaites kārtība budžeta iestādēs" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 87) ietvertās prasības budžeta iestāžu grāmatvedības uzskaitei.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr.652 veidota atsauce uz likumu "Par pašvaldībām", kurš zaudējis spēku ar 20.10.2022. pieņemto "Pašvaldību likumu", kā arī veidota atsauce uz likumu par valsts budžetu, kura nosaukums sākot no 2023.gada mainīts uz likumu par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz veidot atsauci uz:
[1] spēkā esošu Pašvaldību likumu. Noteikumu projekts paredz izteikt 15.punktu jaunā redakcijā;
[2] uz likumu par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru, izsakot 25.4. apakšpunktu jaunā redakcijā un precizējot 302.1. apakšpunkta redakciju.
Problēmas apraksts
Konsolidētais saimnieciskā gada pārskats par valsts budžeta izpildi
     Konsolidētajā saimnieciskā gada pārskatā atklāj informāciju par valsts budžeta izpildi atbilstoši ikgadējā valsts budžeta likuma struktūrai un saņemtajai informācijai no budžeta izpildītājiem. Valsts budžeta iestādes atklāj informāciju par budžeta izpildi atbilstoši šajos noteikumos noteiktajā apjomā atbilstoši grāmatvedības uzskaites datiem. Pašlaik noteikts, ka valsts budžeta iestādes sagatavo gada pārskatā iekļaujamo informāciju par valsts budžeta izpildi atbilstoši ikgadējā valsts budžeta likuma struktūrai apstiprinātiem ieņēmumiem un izdevumiem pa programmām, apakšprogrammām un pa budžeta veidiem.
     Lai nodrošinātu informācijas atklāšanu valsts budžeta iestādes gada pārskatā atbilstoši ikgadējā valsts budžeta likumā noteiktajam deleģējumam par mērķdotācijām pašvaldībām izpildītāju, MK noteikumos Nr.652 jānosaka šīs informācijas iekļaušana un tās apjoms valsts budžeta iestādes gada pārskatā, lai gada pārskata lietotājiem sniegtu pilnvērtīgu informāciju par valsts budžeta likumā noteikto pielikumu izpildi un varētu izvērtēt budžeta izdevumu izlietojumu mērķdotācijām, kā arī veikt datos balstītu lēmumu pieņemšanu un izteikt savu spriedumu par to. Līdz šim informācijas apkopošana par atsevišķu mērķdotāciju pašvaldībām izpildi radīja papildus laika resursu un informācijas pieprasīšanu no valsts budžeta iestādēm, jo ikgadējā valsts budžeta likuma pielikumos norādītā informācija neatbilst tieši vienai programmai/ apakšprogrammai, līdz ar to ikgadējā valsts budžeta likuma pielikumu par mērķdotācijām pašvaldībām izpildi, vislabāk pārzina atbilstošais budžeta izpildītājs. Valsts budžeta iestādes gada pārskatu sagatavo izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati (turpmāk – ePārskati) atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina informācijas apriti.
     Konsolidētajā saimnieciskā gada pārskatā atklāj informāciju par valsts budžeta izpildi atbilstoši ikgadējā valsts budžeta likuma struktūrai, t.sk. par valsts budžeta ilgtermiņa saistību maksimāli pieļaujamo apjomu. MK noteikumos Nr.652 nav noteikts kādā apjomā konsolidētajā saimnieciskā gada pārskatā atklāj informāciju par ikgadējā valsts budžeta likuma pielikumā par valsts budžeta ilgtermiņa saistību maksimāli pieļaujamo apjomu.
Risinājuma apraksts
     Noteikumu projekts paredz papildināt ar jaunu 127.4 apakšpunktu, nosakot, ka valsts budžeta iestādes gada pārskatā atklāj informāciju par mērķdotācijām pašvaldībām atbilstoši valsts budžeta likuma struktūrai, un papildina to ar informāciju par piešķirtā finansējuma apmēru (izpildi) pēc naudas plūsmas pārskata periodā. Atklāto informāciju par mērķdotācijas pašvaldībām izlietojumu varēs salīdzināt ar jau esošo informāciju par valsts pamatbudžeta izdevumiem pa programmām/ apakšprogrammām pārskata periodā. 
     Vienlaicīgi, noteikumu projekts paredz papildināt arī 30.2.1. apakšpunkta redakciju, nosakot, ka konsolidētajā saimnieciskā gada pārskatā, atklājot informāciju par mērķdotāciju pašvaldībām izpildi pārskata periodā un par valsts budžeta ilgtermiņa saistību maksimāli pieļaujamā apjoma izpildi pārskata periodā, to norāda atbilstoši valsts budžeta likuma pielikumos noteiktajai struktūrai un papildina ar informāciju par pārskata perioda izpildi.
Problēmas apraksts
Notikumi pēc bilances datuma
     MK noteikumu Nr.652 99.punkts nosaka atklājamo informāciju par nekoriģējošiem notikumiem pēc bilances datuma - kontu korespondenci nākamajos periodos, ja darījumu iegrāmatos, kas nesniedz pietiekamu informāciju darījuma izvērtēšanai un iekļaušanai konsolidētajā gada pārskatā.
     MK noteikumu Nr.652 101.punkts nosaka atklājamo informāciju par koriģējošiem notikumiem pēc bilances datuma - koriģējošā notikuma apraksts, kurā norādīta notikuma ekonomiskā būtība un vērtība euro, kā arī kontu korespondence un atbilstošie budžeta klasifikācijas kodi, darījumā iesaistītās puses institucionālā sektora klasifikācijas kods. Budžeta klasifikācijas kods nesniedz pietiekamu informāciju, lai koriģējošos notikumu pēc bilances datuma iekļautu konsolidētajā pārskatā pēc apstiprināšanas publiskošanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz:
[1] 99.2. apakšpunktā noteikt sniedzamo informāciju par darījuma grāmatojumu nākamajos periodos, aizstājot MK noteikumu 99.2.apakšpunktā noteikto "ja darījumu iegrāmatos";
[2] aizstāt 101.2.apakšpunktā atklājamo informāciju par budžeta klasifikācijas kodiem ar informāciju par finanšu pārskata posteni, uz kuru attiecas koriģējošais notikums.
Problēmas apraksts
    Kontu atlikumu un darījumu salīdzināšana
    [1] MK noteikumu Nr. 652 135.punkts nosaka: "135. Laikposmā no 1. janvāra līdz 31. janvārim, izmantojot ePārskatus, elektroniski sagatavo salīdzināšanas aktus saskaņā ar attaisnojuma dokumentiem, kas sagatavoti līdz 21. janvārim, par:
135.1. prasību, nākamo periodu izdevumu, avansa maksājumu un saistību atlikumiem atbilstoši normatīvajos aktos budžeta iestāžu grāmatvedības jomā noteiktajai kontu plāna shēmai;
135.2. naudas darījumiem (izņemot darījumus (tai skaitā nodokļu maksājumus) ar valsts budžetu, darījumus par nekustamā īpašuma nodokli, drošības naudas un pensiju maksājumus sociālās aprūpes iestādēs dzīvojošiem) atbilstoši normatīvajos aktos budžeta klasifikāciju jomā noteiktajiem kodiem pārskata periodā;
135.3. darījumiem bez atlīdzības atbilstoši normatīvajos aktos budžeta iestāžu grāmatvedības jomā noteiktajai kontu plāna shēmai un budžeta klasifikāciju jomā noteiktajiem kodiem pārskata periodā, norādot informāciju par darījuma detaļām".
    Savukārt MK noteikumu Nr. 652 136.punkts nosaka: "136. Šo noteikumu 135.1. apakšpunktā noteikto salīdzināšanas aktu sagatavo saskaņā ar attaisnojuma dokumentiem, kas attiecas uz pārskata periodu un sagatavoti līdz nākamā pārskata perioda 21. janvārim. Gada pārskata pielikumā sniedz papildu informāciju par atlikumiem, kas nav iekļauti salīdzināšanas aktā."
    MK noteikumu Nr. 652 135.punkta ievaddaļas redakcija par attaisnojuma dokumentiem dublē šo noteikumu 136.punktā noteikto. Precīzāks regulējums ir noteikts 136.punktā. Nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr. 652 135.punkta ievaddaļas redakciju.

    [2] MK noteikumi Nr. 87 340.punkts nosaka, ka pamatdarbības transferta ieņēmumus un transferta izdevumus atzīst pārskata gadā, kurā veikts apstiprinātais transferta izlietojums vai attiecīgie izdevumi, par kuriem transferta pārskaitījumu veic pēc izdevumu apstiprināšanas, ja izlietojums vai izdevumi apstiprināti pārskata gadā vai līdz nākamā pārskata gada 31.janvārim (ieskaitot). Darījuma partneris, kurš apstiprina transferta izdevumus no 22.janvāra līdz 31.janvārim, it sevišķi pēdējās dienās apstiprinātos transferta izdevumus, nevar paspēt iekļaut izmaiņas prasību inventarizācijas sarakstos līdz 31.janvārim. Savukārt darījuma partneris, kurš gaida apstiprinājumu par transfertu izlietojumu, nevar paspēt atbildēt uz šo salīdzināšanās aktu inventarizācijas periodā.
    Grāmatvedības likuma 17.pants nosaka, ka pārskata gada slēguma inventarizāciju drīkst veikt triju mēnešu laikā pirms pārskata gada beigu dienas vai mēneša laikā pēc tās, pārrēķinot inventarizācijas dienā konstatētos atlikumus atbilstoši grāmatvedības datiem pārskata gada pēdējā dienā. Savukārt MK noteikumos Nr. 652 ir noteikta prasība par kuriem attaisnojuma dokumentiem veic gada slēguma inventarizāciju Grāmatvedības likuma noteiktajā termiņā. MK noteikumu Nr. 652 140.punktā noteikts, ka saskaņotu salīdzināšanas aktu var labot līdz datumam, kad pārskats apstiprināts publiskošanai, ja abas puses par to savstarpēji vienojas. Praktiski salīdzināšanas aktu nevar labot, jo tad nevar iegūt nemainīgu inventarizācijas rezultātu konkrētā datumā. Ievērojot Grāmatvedības likumā noteikto, nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr. 652 136. punkta un 140.punkta redakciju.

    [3] MK noteikumu Nr. 652 137. punkts nosaka, ka valsts budžeta iestādes šo noteikumu 135.2. apakšpunktā noteikto darījumu salīdzināšanu veic par katru valsts budžeta programmu/ apakšprogrammu. Ņemot vērā valsts budžeta izpildes datu kvalitātes uzlabošanos pēdējos gados, kā norādīts Valsts kontroles ziņojumos par saimnieciskā gada pārskata sagatavošanu un, lai samazinātu administratīvo slogu, nepieciešams izslēgt 137.punktā noteikto prasību. 

   [4] MK noteikumu Nr. 652 135.2. apakšpunktā paredzēts, ka budžeta iestādes salīdzina savstarpējos naudas darījumus, bet 135.3. apakšpunktā ir paredzēts, ka budžeta iestādes salīdzina savstarpējos darījumus bez atlīdzības. Abos apakšpunktos minētie darījumi ietver transferta un citus maksājumus bez atlīdzības, kurus nepieciešams salīdzināt tikai vienu reizi. Ņemot vērā, ka darījumu salīdzināšanai ePārskatos ir nodrošinātas atsevišķi dokumenti atbilstoši katram no minētajiem apakšpunktiem, tad nepieciešams precizēt 135.3.apakšpunktu, lai novērstu normas dublēšanos par darījumu salīdzināšanu.
Risinājuma apraksts
    [1] Noteikumu projekts paredz precizēt 135.punkta redakciju, izslēdzot tekstu par attaisnojuma dokumentiem, kas sagatavoti līdz 21.janvārim.

    [2] Noteikumu projekts paredz izteikt no jauna 136.punkta otro teikumu, detalizētāk aprakstot veicamās darbības ar attaisnojuma dokumentiem, kas saņemti no 22.janvāra līdz 31.janvārim, nosakot "Inventarizācijas rezultātus (salīdzināšanās aktu) pārrēķina par attaisnojuma dokumentos, kas sagatavoti no nākamā pārskata gada 22.janvāra līdz 31.janvārim par pārskata periodu, uzrādītajiem datiem, informāciju pievienojot inventarizācijas rezultātam. Inventarizācijas rezultātus (salīdzināšanās aktu) pārrēķina līdz pārskats apstiprināts publiskošanai." un izslēgt 140.punkta otro teikumu.

     [3] Noteikumu projekts paredz izslēgt 137.punkta prasības.

     [4] Noteikumu projekts paredz precizēt 135.3. apakšpunkta redakciju, nosakot, ka budžeta iestādes salīdzina savstarpējos darījumus bez atlīdzības, izņemot naudas plūsmas darījumus, piemēram, pamatlīdzekļu vai saistību nodošanu. Naudas plūsmas darījumus bez atlīdzības, piemēram, transferta maksājumus, salīdzina saskaņā ar 135.2.apakšpuntu.
Problēmas apraksts
Kontu atlikumu un darījumu salīdzināšana
Valsts budžeta finanšu uzskaites saistības par kontu atlikumiem Valsts kasē gada slēguma inventarizāciju veic saskaņā ar kārtību, kādā Valsts kase nodrošina maksājumu pakalpojumu sniegšanu (Ministru kabineta 2019. gada 17.decembra noteikumi Nr.652 "Kārtība, kādā Valsts kase nodrošina maksājumu pakalpojumu sniegšanu" 71.p.). Lai neveiktu pārskata gada slēguma inventarizāciju par naudas līdzekļu atlikumiem Valsts kasē un saistībām par šiem līdzekļiem divas reizes (gan Valsts kases e-pakalpojuma “eKase” , gan "ePārskati" tīmekļvietnēs)​​​​, nepieciešams noteikt izņēmumu, ka uz Valsts budžeta finanšu uzskaites saistībām par kontu atlikumiem Valsts kasē un naudas līdzekļu atlikumiem tajos, neattiecas MK noteikumu Nr. 652 135.1.punktu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz papildināt ar jaunu 135.23.apakšpunktu, kur noteikts izņēmums, ka par naudas līdzekļu atlikumiem Valsts kasē un saistībām par šiem līdzekļiem, kuru salīdzināšanu veic saskaņā ar kārtību, kādā Valsts kase nodrošina maksājumu pakalpojumu sniegšanu.
Problēmas apraksts
Kontu atlikumu un darījumu salīdzināšana
MK noteikumos Nr. 652 8.nodaļā noteikti vairāki izņēmumi prasību un saistību, kā arī darījumu salīdzināšanai, par kuriem nav jāveic salīdzināšana šajos noteikumos noteiktajā kārtībā. Līdz šim izņēmumi iekļauti apakšpunktu redakcijās, kas apgrūtina izņēmumu definēšanu un saprotamību. Noteikumu projektā nepieciešams izteikt skaidrāk izņēmumus.
Risinājuma apraksts
     Noteikumu projekts paredz izņēmumus par prasībām un saistībām un darījumiem izslēgt no 135.1. un 135.2. apakšpunkta un noteikt tos atsevišķos punktos (1352. un 1353).
     1352.1. apakšpunktā noteiktais izņēmums ir spēkā MK noteikumos Nr. 652. Noteikts jauns izņēmums 1352.2. apakšpunktā par saistībām pret valsts budžetu. Tās ir budžeta iestāžu saistības, kas uzskaitītas 5815 un 5822 grāmatvedības uzskaites kontā.
     1353. apakšpunktā noteiktie izņēmumi ir spēkā jau MK noteikumos Nr. 652. Labākai normatīvā akta izpratnei, nosakot uz ko neattiecas darījumu salīdzināšanās precizēts izņēmums par darījumiem ar valsts budžetu. Attiecībā uz valsts budžeta finanšu uzskaites darījumiem, piemēram, valsts budžeta finanšu uzskaites darījumi ir valsts budžeta aizdevumi/ budžeta iestādes aizņēmumi, procentu maksājumi par aizņēmumiem/ procentu ieņēmumi par aizdevumiem, procentu maksājumi/ ieņēmumi par kontu atlikumiem), pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda sadales konta darījumi, iedzīvotāju ienākuma nodokļa sadales konta darījumi, budžeta iestāžu maksājumi par elektronisko norēķinu sistēmas pakalpojumu veiktajiem bezskaidras naudas norēķiniem ar maksājuma karti, izmantojot POS termināli, valsts budžeta saņemtie noguldījumi/budžeta iestāžu noguldījumi, procentu maksājumi/ ieņēmumi par noguldījumiem u.c. ir jāveic darījumu salīdzināšana, bet uz pārējiem darījumiem ar valsts budžetu, t.sk. 133.2. apakšpunktā noteikto, neveic salīdzināšanos ar valsts budžetu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Aizsardzības ministrija, Ārlietu ministrija, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Iekšlietu ministrija, Labklājības ministrija, Lauku atbalsta dienests, Satiksmes ministrija, Tieslietu ministrija, Valsts kase, Zemkopības ministrija, Ventspils valstspilsētas pašvaldība, Alūksnes novada pašvaldība, Ādažu novada pašvaldība, Bauskas novada pašvaldība
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

[1] Valsts kase organizēja diskusijas un darbnīcas, lai pilnveidotu gada slēguma inventarizācijas procesu starp vispārējās valdības sektora struktūru darījuma partneriem un samazinātu administratīvo slogu. Darbnīcās piedalījās vadošie finanšu darbinieki no valsts sektora un no pašvaldību sektora.
Domnīcās izvirzītie iesaistīto pušu priekšlikumi procesa optimizācijai un labākai normatīvā akta izpratnei iekļauti normatīvā aka pilnveidošanā izstrādājot grozījumus. Grozījumu projekts izskatīts un diskutēts radošajā domnīcā.
Tāpat darbnīcās tika saņemti ierosinājumi par Valsts kases e-pakalpojuma "ePārskati" salīdzināšanās perioda pilnveidošanu. Ierosinājumi neietekmē MK noteikumu Nr. 652 redakcijas, bet samazinās manuālā darba apjomu pie datu ievades, jo pie 2023.gada slēguma inventarizācijas datus no grāmatvedības programmatūras varēs importēt gan debeta, gan kredīta atlikumiem un darījumiem (līdz šim varēja importēt tikai debeta atlikumus un darījumus).
[2] Publiskās apspriešanas laikā (26.04.2023. - 15.05.2023.) netika saņemti iebildumi vai priekšlikumi. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts kase
  • Budžeta iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas, budžeta nefinansētas iestādes

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Noteikumu projekts paredz, ka gada pārskata pielikumā nebūs jāsniedz informācija par atlikumiem, kas nav iekļauti salīdzināšanās aktā, tā vietā paredzot iespēju līdz gada pārskata apstiprināšanai publiskošanai salīdzināšanās izziņās norādīt inventarizācijas rezultāta pārrēķinus par attaisnojuma dokumentiem, kas sagatavoti no nākamā pārskata gada 22.janvāra līdz 31.janvārim.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Noteikumu projekts paredz, ka salīdzināšanos vairs neveiks programmu/apakšprogrammu griezumā, kas iestādei ietaupa resursus (laiku, cilvēkresursus) salīdzināšanās izziņu aizpildīšanā. Kā arī gada pārskatam nav jāpievieno informācija par atlikumiem, kas nav iekļauti salīdzināšanās aktā, līdz ar ko tiek samazināts administratīvais slogs un ietaupīti resursi.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi