22-TA-163: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25. pants.
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43. punkts.
Ministru kabineta 2021. gada 28.septembra noteikumi Nr. 662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” (turpmāk – noteikumi Nr. 622)
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43. punkts.
Ministru kabineta 2021. gada 28.septembra noteikumi Nr. 662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” (turpmāk – noteikumi Nr. 622)
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavošanas mērķis ir papildu finansējuma piešķiršana, lai nodrošinātu noteikumos Nr. 622 noteikto prasību īstenošanu attiecībā par ūdeļu, citu Mustelidae dzimtas dzīvnieku un jenotsuņu (turpmāk – dzīvnieki) populācijā ņemto paraugu laboratorisko izmeklēšanu Covid-19 infekcijas ierosinātāja noteikšanai, kā arī dzīvnieku līķu sekciju un iznīcināšanu laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. jūnijam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Covid-19 infekcija ir zoonotiska slimība, ko izraisa SARS-CoV-2 vīruss. Tās simptomi lielākajai daļai saslimušajiem dzīvniekiem nav novērojami, savukārt saslimušajiem cilvēkiem ir viegli līdz vidēji smagiem, taču slimība var izpausties arī smagi, ar nopietnām komplikācijām un pat nāvi. Kā zināms, Covid-19 infekcijas epidemioloģiskā situācija cilvēku vidū turpina pasliktināties, tā palielinot iespējamo inficēšanās risku arī dzīvniekiem.
Saistībā ar SARS-CoV-2 vīrusa infekcijas uzliesmojumu dzīvnieku populācijā Latvijā kopš 2021.gada īsteno epidemioloģiskās drošības pasākumus Covid-19 infekcijas uzraudzībai un izplatīšanās ierobežošanai dzīvnieku populācijā saskaņā ar noteikumu Nr. 662 9. nodaļu, kurā ir noteikti epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas uzraudzībai un izplatīšanās ierobežošanai dzīvnieku populācijā, tostarp nosacījumi, kas noteikti saskaņā ar tiesību normām, kuras ietvertas Komisijas 2021. gada 12. maija Īstenošanas lēmumā (ES) 2021/788, ar ko paredz noteikumus par uzraudzību un ziņošanu attiecībā uz konkrētu sugu dzīvnieku inficēšanos ar SARS-CoV-2.
Noteikumi Nr. 662 reglamentē tiesisko pamatu Pārtikas un veterinārajam dienestam (turpmāk – PVD) uzraudzīt epidemioloģiskās drošības un biodrošības pasākumu ievērošanu dzīvnieku novietnē, un tajos ir arī noteiktas prasības uzraudzības pasākumiem Covid-19 infekcijas noteikšanai, savstarpējai sadarbībai ar Veselības inspekciju un Slimību profilakses un kontroles centru (turpmāk – SPKC) un rīcībai, ja Covid-19 infekcija tiek apstiprināta personai vai dzīvniekam. Savukārt uzraudzības pasākumi ir saistīti ar paraugu ņemšanu laboratoriskai izmeklēšanai no dzīvnieku populācijas un nosūtīšanu uz valsts zinātnisko institūtu "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" (turpmāk – institūts BIOR).
Latvijā pirmais Covid-19 infekcijas saslimšanas gadījums dzīvniekam tika konstatēts pasīvās uzraudzības laikā uzņēmuma SIA “Baltic Devon Mink” novietnes (turpmāk – inficēta novietne) beigtajam dzīvniekam 2021. gada 9. aprīlī (parauga ņemšanas datums – 2021. gada 8. aprīlis). No inficētajām ūdelēm izolētā vīrusa izcelsme norāda uz ciešu līdzību ar 2021. gada sākumā Latvijā cilvēku populācijā cirkulējošajiem SARS-CoV-2 vīrusa izolātiem. SPKC un PVD turpina uzraudzīt situāciju inficētajā novietnē, ūdelēm nav novērotas Covid-19 infekcijas saslimšanas pazīmes, nav arī konstatēta palielināta ūdeļu mirstība, tomēr inficētajā novietnē dzīvniekiem un darbiniekiem joprojām tiek konstatēts Covid-19 infekcijas ierosinātājs.
Saistībā ar SARS-CoV-2 vīrusa infekcijas uzliesmojumu dzīvnieku populācijā Latvijā kopš 2021.gada īsteno epidemioloģiskās drošības pasākumus Covid-19 infekcijas uzraudzībai un izplatīšanās ierobežošanai dzīvnieku populācijā saskaņā ar noteikumu Nr. 662 9. nodaļu, kurā ir noteikti epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas uzraudzībai un izplatīšanās ierobežošanai dzīvnieku populācijā, tostarp nosacījumi, kas noteikti saskaņā ar tiesību normām, kuras ietvertas Komisijas 2021. gada 12. maija Īstenošanas lēmumā (ES) 2021/788, ar ko paredz noteikumus par uzraudzību un ziņošanu attiecībā uz konkrētu sugu dzīvnieku inficēšanos ar SARS-CoV-2.
Noteikumi Nr. 662 reglamentē tiesisko pamatu Pārtikas un veterinārajam dienestam (turpmāk – PVD) uzraudzīt epidemioloģiskās drošības un biodrošības pasākumu ievērošanu dzīvnieku novietnē, un tajos ir arī noteiktas prasības uzraudzības pasākumiem Covid-19 infekcijas noteikšanai, savstarpējai sadarbībai ar Veselības inspekciju un Slimību profilakses un kontroles centru (turpmāk – SPKC) un rīcībai, ja Covid-19 infekcija tiek apstiprināta personai vai dzīvniekam. Savukārt uzraudzības pasākumi ir saistīti ar paraugu ņemšanu laboratoriskai izmeklēšanai no dzīvnieku populācijas un nosūtīšanu uz valsts zinātnisko institūtu "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" (turpmāk – institūts BIOR).
Latvijā pirmais Covid-19 infekcijas saslimšanas gadījums dzīvniekam tika konstatēts pasīvās uzraudzības laikā uzņēmuma SIA “Baltic Devon Mink” novietnes (turpmāk – inficēta novietne) beigtajam dzīvniekam 2021. gada 9. aprīlī (parauga ņemšanas datums – 2021. gada 8. aprīlis). No inficētajām ūdelēm izolētā vīrusa izcelsme norāda uz ciešu līdzību ar 2021. gada sākumā Latvijā cilvēku populācijā cirkulējošajiem SARS-CoV-2 vīrusa izolātiem. SPKC un PVD turpina uzraudzīt situāciju inficētajā novietnē, ūdelēm nav novērotas Covid-19 infekcijas saslimšanas pazīmes, nav arī konstatēta palielināta ūdeļu mirstība, tomēr inficētajā novietnē dzīvniekiem un darbiniekiem joprojām tiek konstatēts Covid-19 infekcijas ierosinātājs.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līdz galam nav izpētīta Covid-19 infekcijas transmisija no dzīvnieka uz cilvēku un otrādi, kā arī riska līmenis, ko cilvēka veselībai rada ar dzīvniekiem saistītie SARS-CoV-2 vīrusa mutāciju varianti. Kā arī Covid-19 infekcijas epidemioloģiskā situācija cilvēku vidū turpina pasliktināties, tā palielinot iespējamo inficēšanās risku arī dzīvniekiem. Tādejādi nepieciešams turpināt noteikumu Nr. 662 9. nodaļā noteiktie epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas uzraudzībai un izplatīšanās ierobežošanai dzīvnieku populācijā.
Risinājuma apraksts
Lai ierobežotu Covid-19 infekcijas izplatību dzīvnieku populācijā, kā arī īstenotu epidemioloģiskās drošības un pretepidēmijas pasākumus sabiedrības un dzīvnieku veselības aizsardzībai no SARS- CoV-2 vīrusa izraisītās Covid-19 infekcijas, tostarp lai nodrošinātu infekcijas atklāšanu agrīnā stadijā un novērstu tās tālāko izplatību, kā arī kontrolētu un mazinātu SARS-CoV-2 vīrusa infekcijas izplatību Latvijā un nodrošinātu pēc iespējas efektīvākus pasākumus infekcijas ierobežošanai, nepieciešams, lai institūts BIOR turpinātu 2022.gadā veikt laboratoriskos izmeklējumus uz Covid-19 infekciju, apstiprinot vai izslēdzot Covid-19 infekcijas klātbūtni dzīvnieku populācijā. Institūtam BIOR nepieciešams finansējums 50 148 euro apmērā, lai varētu veikt dzīvnieku populācijā ņemto paraugu laboratorisko izmeklēšanu Covid-19 infekcijas ierosinātāja noteikšanai, kā arī dzīvnieku līķu sekciju un iznīcināšanu laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. jūnijam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Pasaules Dzīvnieku veselības organizācijas paziņojumā - https://www.oie.int/app/uploads/2021/10/sars-cov-2-situation-report-5.pdf norādīts, ka kopš pandēmijas sākuma SARS-CoV-2 infekcijas epidemioloģiskā situācija pasaulē līdz 2021.gada 30.septembrim ir saņemti ziņojumi par 584 apstiprinātiem dzīvnieku saslimšanas gadījumiem visā pasaulē, skarot 12 dzīvnieku sugas (ūdeles - 360 gadījumi, kaķi – 102, suņi - 92, tīģeri - 12, lauvas - 5, pumas – 3, ūdri - 2, mājas seski - 2, sniega leopardi – 2, gorillas -2, baltastes brieži – 1 un Amūras leopardi-1) 30 valstīs.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
50 148
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
50 148
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-50 148
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-50 148
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
50 148
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Zemkopības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 50 147, 52 euro, lai institūts BIOR nodrošinātu dzīvnieku populācijā noņemto paraugu laboratorisko izmeklēšanu Covid-19 infekcijas ierosinātāja noteikšanai, dzīvnieku līķu sekciju un to iznīcināšanu no 2022. gada 1.janvāra līdz 30.jūnijam.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Papildus nepieciešamais finansējums (indikatīvais aprēķins, ņemot vērā pašreizējo prognozi par Covid-19 infekcijas jautājuma risināšanu un seku novēršanu, institūtam BIOR īstenojot laboratoriskos izmeklējumus) ir 50 147, 52 euro Covid-19 infekcijas uzraudzības un kontroles pasākumiem:
1. Laboratoriskie izmeklējumi - monitorings savvaļas dzīvniekiem, mājas seskiem un citos aizdomu gadījumos:
Covid-19 infekcijas ierosinātāja noteikšana ar reāllaika reversās transkripcijas polimerāzes ķēdes reakciju (rl RT-PĶR):
27,13/cena * 350 gab. = 9 495,50 euro
2. Laboratoriskie izmeklējumi - uzraudzība ūdeļu novietnēs:
2.1. Covid-19 infekcijas ierosinātāja noteikšana ar rl RT-PĶR:
27,13/cena * 1 107 gab. = 30 032,91 euro
2.2. antivielu pret Covid-19 infekcijas ierosinātāja noteikšana ar imunofermentatīvo analīzi (ELISA):
7,32/cena * 464 gab. = 3 396,48 euro
2.3. Covid-19 infekcijas ierosinātāja sekvenēšana no parauga izolētas ribonukleīnskābes (RNS):
140,31/cena * 30 gab. = 4 209,30 euro
3. Daļēja līķu sekcija: 9,33/cena * 267 gab. = 2 491,11 euro
4. Dzīvnieku līķu iznīcināšana (cena par 1 kg): 0,96/cena * 533 gab. = 511,68 euro
5. Paraugu noņemšanas materiāli:
5.1. mikrostobriņi 0,5 ml (asins paraugiem): 0,02178/cena * 484 gab. = 10,54 euro.
2022.gadam atsevišķas pozīciju apmēri tiek plānotas lielākā apmērā nekā 2021.gadā, jo saskaņā ar noteikumu Nr. 622 (Ministru kabineta 2021.gada 21. decembra noteikumi Nr. 894 "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr. 662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" 255.punktu un pamatojoties uz 2021.gada 15. decembra SPKC riska novērtējumu, Pārtikas un veterinārais dienests nosaka skartajā novietnē esošo dzīvnieku kontroles paraugu noņemšanas un laboratoriskās izmeklēšanas kārtību.
Ņemot vērā, ka SARS-CoV-2 vīrusa paveida izplatīšanās ātrums un ietekme uz cilvēka veselību šobrīd nav prognozējama, tad pastiprinātā (palielinātā) uzraudzība kažokzvēru novietnēs un jenostsuņu populācijā ir ar mērķi samazināt augsta līmeņa risku, kas saistīts ar jebkāda SARS-CoV-2 vīrusa paveida iekļūšanu novietnē vai dzīvnieku populācijā.
Papildus norādām, ka jebkāda SARS-CoV-2 vīrusa paveida izplatīšanās novietnēs var radīt papildus jaunus riskus saistībā ar vīrusa paveida izkļūšanu ārpus skartās novietnes, radot iespēju izveidot jaunus Covid-19 infekcijas uzliesmojumus cilvēku un dzīvnieku vidū.
Šobrīd dominējošā SARS-CoV-2 vīrusa paveida (Omikrona) straujā izplatība cilvēku vidū, rada papildus riskus vīrusa transmisijai uz dzīvniekiem.
Tādejādi Pārtikas un veterinārais dienests šobrīd atsevišķas pozīcijas plānojis 2-3 reizes lielākā apmērā nekā 2021.gadā.
1. Laboratoriskie izmeklējumi - monitorings savvaļas dzīvniekiem, mājas seskiem un citos aizdomu gadījumos:
Covid-19 infekcijas ierosinātāja noteikšana ar reāllaika reversās transkripcijas polimerāzes ķēdes reakciju (rl RT-PĶR):
27,13/cena * 350 gab. = 9 495,50 euro
2. Laboratoriskie izmeklējumi - uzraudzība ūdeļu novietnēs:
2.1. Covid-19 infekcijas ierosinātāja noteikšana ar rl RT-PĶR:
27,13/cena * 1 107 gab. = 30 032,91 euro
2.2. antivielu pret Covid-19 infekcijas ierosinātāja noteikšana ar imunofermentatīvo analīzi (ELISA):
7,32/cena * 464 gab. = 3 396,48 euro
2.3. Covid-19 infekcijas ierosinātāja sekvenēšana no parauga izolētas ribonukleīnskābes (RNS):
140,31/cena * 30 gab. = 4 209,30 euro
3. Daļēja līķu sekcija: 9,33/cena * 267 gab. = 2 491,11 euro
4. Dzīvnieku līķu iznīcināšana (cena par 1 kg): 0,96/cena * 533 gab. = 511,68 euro
5. Paraugu noņemšanas materiāli:
5.1. mikrostobriņi 0,5 ml (asins paraugiem): 0,02178/cena * 484 gab. = 10,54 euro.
2022.gadam atsevišķas pozīciju apmēri tiek plānotas lielākā apmērā nekā 2021.gadā, jo saskaņā ar noteikumu Nr. 622 (Ministru kabineta 2021.gada 21. decembra noteikumi Nr. 894 "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr. 662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" 255.punktu un pamatojoties uz 2021.gada 15. decembra SPKC riska novērtējumu, Pārtikas un veterinārais dienests nosaka skartajā novietnē esošo dzīvnieku kontroles paraugu noņemšanas un laboratoriskās izmeklēšanas kārtību.
Ņemot vērā, ka SARS-CoV-2 vīrusa paveida izplatīšanās ātrums un ietekme uz cilvēka veselību šobrīd nav prognozējama, tad pastiprinātā (palielinātā) uzraudzība kažokzvēru novietnēs un jenostsuņu populācijā ir ar mērķi samazināt augsta līmeņa risku, kas saistīts ar jebkāda SARS-CoV-2 vīrusa paveida iekļūšanu novietnē vai dzīvnieku populācijā.
Papildus norādām, ka jebkāda SARS-CoV-2 vīrusa paveida izplatīšanās novietnēs var radīt papildus jaunus riskus saistībā ar vīrusa paveida izkļūšanu ārpus skartās novietnes, radot iespēju izveidot jaunus Covid-19 infekcijas uzliesmojumus cilvēku un dzīvnieku vidū.
Šobrīd dominējošā SARS-CoV-2 vīrusa paveida (Omikrona) straujā izplatība cilvēku vidū, rada papildus riskus vīrusa transmisijai uz dzīvniekiem.
Tādejādi Pārtikas un veterinārais dienests šobrīd atsevišķas pozīcijas plānojis 2-3 reizes lielākā apmērā nekā 2021.gadā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nepieciešamo finansējumu Zemkopības ministrija pieprasīs Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 2022. gadā atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai. Dzīvnieku populācijā noņemto paraugu laboratorisko izmeklēšanu Covid-19 infekcijas ierosinātāja noteikšanai, dzīvnieku līķu sekciju un to iznīcināšanu no 2022. gada 1.janvāra līdz 30.jūnijam nepieciešamais finansējums Zemkopības ministrijas budžetā nav pieejams.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Nav
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Nav
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
6.4. Cita informācija
Nav
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior"
- Pārtikas un veterinārais dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekts ietekmē kontrolējošās institūcijas, kam saistoša epidemioloģiskās drošības prasību izpildes kontrole.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Papildus izmeklējumi nodrošinās Covid-19 infekcijas atklāšanu agrīnā stadijā un novērstu tās tālāko izplatību, kā arī būs iespēja kontrolēt un mazināt SARS-CoV-2 vīrusa infekcijas izplatību Latvijā un ierobežot Covid-19 infekcijas izplatību cilvēku un dzīvnieku populācijā.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
Nav
Pielikumi