Anotācija

24-TA-418: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi likumā "Par aviāciju" " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts paredz paaugstināt piemērojamo sodu apmēru maksimālās robežas   gaisa kuģu ekspluatācijas jomā, gaisa satiksmes pārvaldības un aeronavigācijas pakalpojumu, kā arī aviācijas personāla uzraudzības jomā, atbilstoši grozījumiem Administratīvās atbildības likuma 16.panta piektajā daļā. Sankcijas maksimālais apmērs par noteikto prasību neievērošanu gaisa kuģu ekspluatācijas jomā, aeronavigācijas un aviācijas personāla uzraudzības jomā ir pārāk zems, salīdzinot ar iespējamām sekām, ko pārkāpumi par gaisa kuģu ekspluatācijas un aeronavigācijas noteikumu neievērošanu var radīt gaisa kuģu lidojumu drošumam un drošībai, tajā skaitā pasažieriem un trešo personu dzīvībai un veselībai. Likumprojektā paredzēti arī jauni administratīvie sodi par bezpilota gaisa kuģu lidojumiem bez attiecīgās pilota kvalifikācijas, par aizliegumu tālvadības pilota vai novērotāja pienākumu pildīšanu vai lidojuma uzraudzības veikšanu, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmē, kā arī ir paredzēts noteikt aizliegumu minētajam personālam atteikties no medicīniskās pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai vai narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes, kā arī ir paredzēts aizliegums ar bezpilota gaisa kuģi pārvadāt bīstamus izstrādājumus vai vielas, neievērojot jomu regulējošos normatīvajos aktos noteiktās prasības. Likumprojekts paredz arī noteikt  administratīvo sodu par  normatīvajos aktos  noteikto lidojumu nosacījumu neievērošanu ģeogrāfiskajās zonās.  Ievērojot augstāk minētos grozījumus likuma “Par aviāciju” 124.1 pantā, attiecīgi ir precizēts minētā likuma 125.pants, kas paredz iestāžu kompetenci administratīvā pārkāpuma procesā. Likumprojekts paredz noteikt, ka pieteikumi bezpilota gaisa kuģu lidojumiem un citi bezpilota gaisa kuģu jomas dokumenti tiek iesniegti izmantojot Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēmu, kā arī noteikt, ka valsts aģentūra “Civilās aviācijas aģentūra” (turpmāk - Civilās aviācijas aģentūra) šajā sistēmā izsniedz bezpilota gaisa kuģu jomas administratīvos aktus, lēmumus, dokumentus un informāciju adresātiem.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekts „Grozījumi likumā “Par aviāciju”” izstrādāts, lai noteiktu lielākus administratīvo soda apmērus gaisa kuģu ekspluatācijas, gaisa satiksmes pārvaldības un aeronavigācijas pakalpojumu, aviācijas personāla uzraudzības jomā, kā arī precizētu un ieviestu jaunas tiesību normas par administratīvo atbildību par pārkāpumiem, kas izdarīti ar bezpilota gaisa kuģi un tā sistēmu, un, lai noteiktu pieteikuma bezpilota gaisa kuģu lidojumiem un citu dokumentu iesniegšanas un izsniegšanas kārtību, izmantojot Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēmu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pienākums dalībvalstīm paredzēt sankcijas, kurām ir jābūt efektīvām, samērīgām un preventīvām, ko piemēro par pārkāpumiem civilās aviācijas jomā, izriet no  starptautiskajiem tiesību aktiem civilās aviācijas jomā un Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 4.jūlija regulas (ES) Nr.2018/1139 par kopīgiem noteikumiem  civilās aviācijas jomā un ar ko izveido Eiropas Savienības Aviācijas drošības aģentūru 131.panta, kas nosaka, ka Dalībvalstis paredz noteikumus par sankcijām, ko piemēro par šīs regulas pārkāpumiem, un veic visus vajadzīgos pasākumus, lai nodrošinātu to piemērošanu. Paredzētās sankcijas ir iedarbīgas, samērīgas un atturošas. 
Likuma “Par aviāciju” 12.nodaļa paredz administratīvos pārkāpumus civilās un militārās aviācijas jomā. Likuma “Par aviāciju” 119.pants paredz sodu apmērus gaisa kuģu ekspluatācijas jomā juridiskajām personām, sākot no deviņdesmit līdz tūkstoš sešsimt naudas soda vienībām. Likuma “Par aviāciju” 123.pants paredz sodu apmērus gaisa satiksmes pārvaldības un aeronavigācijas pakalpojumu jomā juridiskajām personām, sākot no simt četrdesmit līdz tūkstoš sešsimt naudas soda vienībām. Savukārt likuma 124.pants paredz sodu apmērus civilās aviācijas personāla uzraudzības jomā no trīsdesmit līdz simt sešdesmit naudas soda vienībām, atņemot tiesības veikt civilās aviācijas personāla pienākumus uz laiku līdz pieciem gadiem vai bez tā.
Šobrīd likuma “Par aviāciju”124.1 pantā nav paredzēta administratīvā atbildība par:
    - lidojumiem ar bezpilota gaisa kuģi bez attiecīgas tālvadības pilota kvalifikācijas, lai gan 2021.gada 29.jūnijā tika pieņemts nacionālais tiesiskais regulējums attiecībā uz tālvadības pilotu kvalifikācijas prasībām;
   - bezpilota gaisa kuģu jomas normatīvajos aktos noteikto lidojumu nosacījumu neievērošanu ģeogrāfiskajās zonās;
   - par bīstamu izstrādājumu vai vielu pārvadāšanu ar bezpilota gaisa kuģi, neievērojot Komisijas 2019. gada 24. maija Īstenošanas regulas (ES) 2019/947 par bezpilota gaisa kuģu ekspluatācijas noteikumiem un procedūrām (turpmāk - Īstenošanas regula (ES) 2019/947) noteiktos nosacījumus;
- par bezpilota gaisa kuģa lidojuma izpildi, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmē, kā arī par atteikšanos no medicīniskās pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai vai narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes.
2023. gadā Kohēzijas fonda projekta Nr. 6.1.2.0/20/I/001 “Bezpilota gaisa kuģu pārvaldības un uzraudzības sistēmas izveide” ietvaros pēc Civilās aviācijas aģentūras pasūtījuma tika izstrādāta Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēma. Šobrīd pieteikumi, iesniegumi tiek iesniegti, kā arī  Civilās aviācijas aģentūras izdotie administratīvie akti, lēmumi, dokumenti un informācija adresātam tiek izsniegti vispārējā kārtībā. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Laika posmā no 2022.gada oktobra un 2023.gada marta valsts aģentūrā “Civilās aviācijas aģentūra” tika veikts Amerikas Savienoto valstu Federālās Aviācijas administrācijas audits, lai pārbaudītu Latvijas Republikā reģistrēto gaisa kuģu ekspluatantu un aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēju darbības atbilstību Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 1., 6. un 8. pielikuma prasībām. Minētā audita laikā  tika vērtēti arī administratīvo sodu un sankciju apmēri, kas paredzēti gaisa kuģu ekspluatantiem, aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem un aviācijas personālam par aviācijas jomas noteikumu neievērošanu vai pārkāpšanu.
Federālās Aviācijas administrācijas veiktā audita rezultātā tika sastādīta neatbilstība par nesamērīgi zemiem sodu (sankciju) apmēriem civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošuma jomā, īpaši norādot uz pārkāpumiem, kas paredzēti likuma “Par aviāciju” 119., 123. un 124.pantā par attiecīgo aviācijas jomu regulējošo prasību neievērošanu.   
Risinājuma apraksts
Lai novērstu Federālās Aviācijas administrācijas sastādīto neatbilstību, tika sagatavots likumprojekts “Grozījumi Administratīvās atbildības likumā” un veikti grozījumi Administratīvās atbildības likuma 16.panta piektajā daļā, izsakot to šādā redakcijā: “Likumos īpaši paredzētos gadījumos sodu par pārkāpumiem aviācijas, finanšu, muitas un nodokļu jomā vai valsts regulēto sabiedrisko pakalpojumu nozarēs nosaka procentuāli no finanšu darījuma vērtības (summas) vai iepriekšējā pārskata gada neto apgrozījuma, vai apgrozījuma (ieņēmumiem) no saimnieciskajiem darījumiem iepriekšējā pārskata gadā, neievērojot šā panta ceturtās daļas nosacījumu par maksimālo soda apmēru, bet nepārsniedzot 30 procentus no finanšu darījuma vērtības (summas) vai 10 procentus no iepriekšējā pārskata gada neto apgrozījuma vai apgrozījuma (ieņēmumiem) no saimnieciskajiem darījumiem iepriekšējā pārskata gadā.” Likumprojektā “Grozījumi likumā “Par aviāciju”” ir iekļauti grozījumi, lai  paaugstinātu maksimālos sodu apmērus juridiskajām personām par administratīvajiem pārkāpumiem gaisa kuģu ekspluatācijas jomā (likuma 119.pants) un gaisa satiksmes pārvaldības un aeronavigācijas pakalpojumu jomā (likuma 123.pants), kā arī ir paaugstināts maksimālais soda apmērs fiziskajām personām aviācijas personāla uzraudzības jomā (likuma 124.pants) līdz maksimālajam naudas soda apmēram kāds ir atļauts fiziskām personām Latvijas Republikā, t.i., līdz četri simti soda vienībām (2000 eiro). Naudas soda apmēri aprēķināti proporcionāli jau esošajiem naudas soda apmēriem. 123.panta pirmajā daļā minētais naudas sods juridiskām personām palielināts, neievērojot iepriekšminēto formulu, jo, izvērtējot kopsakarā ar visiem 123.pantā minētajiem pārkāpumiem, tika secināts, ka 123.panta pirmajā daļā minētais naudas sods ir pārāk mazs. 124.pantā noteiktais naudas sods palielināts atbilstoši Federālās aviācijas administrācijas izvirzītajai neatbilstībai. Atsevišķos pantos, ievērojot samērīguma principu, izslēgts brīdinājums kā soda veids. Izvērtējot maksimālās naudas soda robežas, tika secināts, ka naudas sodu fiziskām personām palielināt nav nepieciešams. Izstrādājot likumprojektu ņemts vērā arī fakts, ka civilās aviācijas nozares normatīvajos aktos paredzēts, ka par civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošumu atbildīgajās iestādēs jābūt izstrādātai ar uzraudzību saistītai sistēmai, lai analizētu neatbilstību nozīmīgumu attiecībā uz lidojumu drošumu, kuras ietvaros iestāde par konstatētu 1.līmeņa neatbilstību (konstatēta būtiska, lidojumu drošuma līmeni pazeminoša vai lidojumu drošumu ievērojami apdraudoša neatbilstība prasībām) vai 2.līmeņa neatbilstību (konstatēta tāda neatbilstība, kas varētu pazemināt drošības līmeni vai apdraudēt lidojumu drošumu) var piemērot noteikta veida sankcijas.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka 2021.gada 29.jūnijā tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr. 436 “Tālvadības pilotu kvalifikācijas noteikumi”, kas nosaka detalizētākas prasības tālvadības pilotu kvalifikācijai un 2021. gada 29. jūnija Ministru kabineta noteikumi Nr.429 “Bezpilota gaisa kuģu lidojuma noteikumi”, kas nosaka kārtību bezpilota gaisa kuģu lidojumu izpildei, likumā “Par aviāciju” ir nepieciešams precizēt 124.1 pantu, paredzot tiesību normas par administratīvo atbildību attiecībā uz lidojumu veikšanu ar bezpilota gaisa kuģi bez atbilstošas tālvadības pilota kvalifikācijas, kā arī par bezpilota gaisa kuģu sistēmas ģeogrāfiskajās zonās noteikto nosacījumu neievērošanu.
Ņemot vērā, ka Īstenošanas regula (ES) 2019/947 paredz nosacījumus, kā jāveic bīstamu izstrādājumu un vielu pārvadāšana ar bezpilota gaisa kuģi, ir nepieciešams precizēt likuma 124.1 pantu, paredzot administratīvo atbildību par bīstamu izstrādājumu vai vielu pārvadāšanu ar bezpilota gaisa kuģi, neievērojot Īstenošanas regulā (ES) 2019/947 noteiktos nosacījumus.
Praksē ir konstatētas, ka ir nepieciešams papildināt likuma “Par aviāciju”124.1 pantu ar tiesību normu, kas nosaka administratīvo atbildību par bezpilota gaisa kuģa lidojumu izpildi, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmē, kā arī administratīvo atbildību bezpilota gaisa kuģu personālam par atteikšanos no medicīniskās pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai vai narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes.
Ņemot vērā to, ka likumprojekts paredz precizēt, kā arī ieviest jaunas tiesību normu par administratīvo atbildību bezpilota gaisa kuģu jomā, ir nepieciešams precizēt un izteikt likuma “Par aviāciju” 125. pantu jaunā redakcijā, nosakot kompetenci Civilās aviācijas aģentūrai, Valsts policijai, pašvaldības policijai, Valsts robežsardzei un Militārajai policijai minēto pārkāpumu konstatēšanā un administratīvās pārkāpuma lietvedības izskatīšanā.
Risinājuma apraksts
Attiecībā uz bezpilota gaisa kuģu jomu Likumprojekts paredz šādus būtiskākos grozījumus:
1. Papildināt likuma “Par aviāciju” 117. 1 pantu ar ceturto daļu, nosakot bezpilota gaisa kuģu personālam aizliegumu atteikties no alkohola asinīs un izelpotajā gaisā koncentrācijas pārbaudes, kā arī citu apreibinošo vielu ietekmes noteikšanas.
2. Papildināt likuma “Par aviāciju” 124.1 pantu ar jaunu daļu, paredzot administratīvo atbildību par atteikšanos no medicīniskās pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai vai narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes. Projekts paredz, ka administratīvā pārkāpuma procesu par minēto pārkāpumu veic:
- Valsts policija vai pašvaldības policija, jo minētās normas neievērošana pēc būtības ir saistīta ar sabiedrības interesēm un sabiedriskās kārtības nodrošināšanu un tās piemērošanai nav nepieciešamas specifiskas civilās aviācijas eksperta zināšanas;
- Valsts robežsardze tās infrastruktūras objektos, bezpilota gaisa kuģu ģeogrāfiskajās zonās un gaisa telpas struktūras elementos, kas ir izveidoti Valsts robežsardzes vajadzībām.
3. Papildināt likuma “Par aviāciju” 124.1 pantu ar jaunu daļu, paredzot administratīvo atbildību par lidojuma veikšanu ar bezpilota gaisa kuģi bez atbilstošas tālvadības pilota kvalifikācijas. Minētajā normā ir paredzēta atbildība par Īstenošanas regulas Nr.2019/947 8.panta 1., 2., un 3. punktā minēto tiesību normu pārkāpumiem. Projekts paredz, ka administratīvā pārkāpuma procesu par minēto pārkāpumu veic:
- Valsts policija vai pašvaldības policija, jo minētās normas neievērošana pēc būtības ir saistīta ar sabiedrības interesēm un sabiedriskās kārtības nodrošināšanu un tās piemērošanai nav nepieciešamas specifiskas civilās aviācijas eksperta zināšanas;
- Valsts robežsardze tās infrastruktūras objektos, bezpilota gaisa kuģu ģeogrāfiskajās zonās un gaisa telpas struktūras elementos, kas ir izveidoti Valsts robežsardzes vajadzībām;
- Militārā policija tās militārajos objektos, kurus izmanto Nacionālie bruņotie spēki Nacionālo bruņoto spēku likumā noteikto uzdevumu pildīšanai, bezpilota gaisa kuģu ģeogrāfiskajās zonās un gaisa telpas struktūras elementos, kas ir izveidoti Nacionālo bruņoto spēku vajadzībām, to aktīvās darbības laikā.
4. Papildināt likuma “Par aviāciju” 124.1 pantu ar jaunu daļu, paredzot administratīvo atbildību par administratīvo atbildību par bīstamu izstrādājumu vai vielu pārvadāšanu ar bezpilota gaisa kuģi.  Minētajā normā ir paredzēta atbildība par Īstenošanas regulas (ES) Nr.2019/947 4.panta f) punkta, UAS.STS-01.010.punkta 4)apakšpunktā minēto tiesību normu pārkāpumiem. Likumprojekts paredz, ka administratīvā pārkāpuma procesu par minēto pārkāpumu veic:
-  Valsts policija vai pašvaldības policija, jo minētās normas neievērošana pēc būtības ir saistīta ar sabiedrības interesēm un sabiedriskās kārtības nodrošināšanu un tās piemērošanai nav nepieciešamas specifiskas civilās aviācijas eksperta zināšanas;
- Valsts robežsardze tās infrastruktūras objektos, bezpilota gaisa kuģu ģeogrāfiskajās zonās un gaisa telpas struktūras elementos, kas ir izveidoti Valsts robežsardzes vajadzībām.
Līdz ar to ir precizēta likuma “Par aviāciju” 125. panta otrā, trešā, ceturtā, sestā un septītā daļa, nosakot, ka administratīvo pārkāpumu konstatēšana un sodu piemērošana par pārkāpumiem attiecībā uz:
- bezpilota gaisa kuģu lidojumu izpildi bez attiecīgas tālvadības pilotu kvalifikācijas ir piekritīga Valsts policijas, pašvaldības policijas,  Militārās policijas un Valsts robežsardzes kompetencei.
Par minēto pārkāpumu projektā paredzēts piemērot brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajai personai no desmit līdz sešdesmit naudas soda vienībām;
- tālvadības pilota vai novērotāja pienākumu pildīšanu vai lidojuma uzraudzības veikšanu, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmē, kā arī par atteikšanos no medicīniskās pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai vai narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes ir piekritīga Valsts policijas, pašvaldības policijas un Valsts robežsardzes kompetencei.
Par minēto pārkāpumu likumprojektā paredzēts fiziskai personai piemērot brīdinājumu vai naudas sodu no desmit līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām;
- bīstamu izstrādājumu vai vielu pārvadāšanu,  neievērojot bezpilota gaisa kuģu jomu regulējošos normatīvajos aktos noteiktās prasības, ir piekritīga Valsts policijas, pašvaldības policijas un Valsts robežsardzes kompetencei.
Par minēto pārkāpumu likumprojektā paredzēts piemērot fiziskajai personai no desmit līdz sešdesmit naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai — no trīsdesmit līdz divsimt naudas soda vienībām;
- bezpilota gaisa kuģu sistēmas ģeogrāfiskajās zonās noteikto lidojuma nosacījumu neievērošanu ir piekritīga Valsts policijas, pašvaldības policijas, Militārās policijas, Valsts robežsardzes  un Civilās aviācijas aģentūras kompetencei.
Par minēto pārkāpumu likumprojektā paredzēts piemērot fiziskajai personai no desmit līdz simt naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai — no simt līdz trīssimt naudas soda vienībām (projekta 124.1 panta vienpadsmitā daļa) un fiziskajai personai no desmit līdz divsimt naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai — no simt līdz piecsimt naudas soda vienībām (projekta 124.1 panta sešpadsmitā daļa).
Problēmas apraksts
2023. gadā tika izstrādāta Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēma, kuras galvenais un sasniedzamais uzdevums ir uzlabot gaisa kuģu lidojumu drošumu, uzlabojot komunikāciju starp bezpilota gaisa kuģu lietotājiem (Eiropas Savienības, Eiropas Ekonomiskās zonas un trešo valstu pilsoņiem), pilotējamās aviācijas pārstāvjiem, sabiedrību un uzraugošajām iestādēm ar digitalizētu un automatizētu sistēmu starpniecību. Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēma minētajām personām un institūcijām nodrošinās vienotu piekļuves punktu, kā arī ērtu dokumentu iesniegšanas un saņemšanas kārtību.
Risinājuma apraksts
Lai sasniegtu Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēma izstrādes uzdevumu, Likumprojekts paredz noteikt, ka pieteikumi bezpilota gaisa kuģu lidojumiem un citi bezpilota gaisa kuģu jomas dokumenti tiek iesniegti izmantojot sistēmu, kā arī noteikt, ka Civilās aviācijas aģentūra bezpilota gaisa kuģu jomas administratīvos aktus, lēmumus, dokumentus un informāciju adresātam izsniedz Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēmā (likumprojekta 3.pants).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Likumprojekts attiecas uz fiziskajām personām, kuras var tikt sauktas pie administratīvās atbildības civilās aviācijas jomā.
Ietekmes apraksts
Projekta tiesību normas ir pielāgotas līdzšinējai kārtībai, līdz ar to būtiska ietekme nav sagaidāma. Projekts padara saprotamākas Īstenošanas regulas (ES) 2019/947 noteiktās prasības.
Juridiskās personas
  • Likumprojekts attiecas uz juridiskajām personām, kuras var tikt sauktas pie administratīvās atbildības civilās aviācijas jomā.
Ietekmes apraksts
Projekta tiesību normas ir pielāgotas līdzšinējai kārtībai, līdz ar to būtiska ietekme nav sagaidāma.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32018R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 4. jūlija Regula (ES) 2018/1139 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas jomā un ar ko izveido Eiropas Savienības Aviācijas drošības aģentūru, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr.2111/2005, (EK) Nr. 1008/2008, (ES) Nr. 996/2010, (ES) Nr. 376/2014 un Direktīvas 2014/30/ES un 2014/53/ES un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 552/2004 un (EK) Nr. 216/2008 un Padomes Regulu (EEK) Nr. 3922/91 ( 1 ) (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 212 22.08.2018.)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 4. jūlija Regula (ES) 2018/1139 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas jomā un ar ko izveido Eiropas Savienības Aviācijas drošības aģentūru, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr.2111/2005, (EK) Nr. 1008/2008, (ES) Nr. 996/2010, (ES) Nr. 376/2014 un Direktīvas 2014/30/ES un 2014/53/ES un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 552/2004 un (EK) Nr. 216/2008 un Padomes Regulu (EEK) Nr. 3922/91 ( 1 ) (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 212 22.08.2018.)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
131.pants
Projekta 3.-7.pants
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra", Valsts policija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi