Anotācija (ex-ante)

21-TA-798: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos Nr. 871 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai dzīvei un integrācijai sabiedrībā" 9.3.1.1. pasākuma "Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plānu īstenošanai" pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos Nr. 871 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai dzīvei un integrācijai sabiedrībā" 9.3.1.1. pasākuma "Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plānu īstenošanai" pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar 2014. gada 3. jūlija Eiropas Savienības (turpmāk – ES) struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir samazināt 9.3.1.1. pasākuma kopējā attiecināmā finansējuma apmēru, kā arī precizēt atsevišķus 9.3.1.1. pasākuma īstenošanas nosacījumus.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. 2021. gada 28. septembra sēdē Ministru kabinets pieņēma lēmumu (prot. 64., 37.§ 10. punkts), kas atļauj LM izņēmuma kārtā novirzīt daļu 9.3.1.1. pasākuma "Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plānu īstenošanai" (turpmāk – 9.3.1.1. pasākums) finansējuma (508 182 euro apmērā) jauna pasākuma īstenošanai Rīgas pašvaldībā specifiskā atbalsta mērķa 9.3.1. "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai dzīvei un integrācijai sabiedrībā" ietvaros.

2. Šobrīd MK noteikumu Nr. 871 paredz, ka pašvaldības var mainīt (gan palielināt, gan samazināt) projekta kopējās attiecināmās izmaksas, ja tās atbilst plānošanas reģiona deinstitucionalizācijas (turpmāk – DI) plānā pašvaldībai noteiktajām plānotajām kopējām attiecināmajām sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveides izmaksām, līdz 2020. gada 31. decembrim. Šāds nosacījums un termiņš MK noteikumos N. 871 tika iekļauts 2020. gada vasarā saistībā ar 9.3.1.1. pasākumam piešķirtā papildu finansējuma 10,3 milj. euro apmērā sadales mehānismu starp tām pašvaldībām, kura sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveidē iegulda vairāk pašvaldību finansējumu kā minimāli nepieciešamo. Attiecīgi minētais nosacījums paredzēja, ka sākotnēji pašvaldību kopējās plānotās infrastruktūras izveides izmaksas tiek iekļautas plānošanas reģionu DI plānos, bet pēc papildu piešķirtā finansējuma sadales pašvaldības līdz 2020. gada 31. decembrim Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk - KP VIS) ierosina grozījumus projektā, attiecīgi mainot projekta kopējo attiecināmo izmaksu apmēru. Plānošanas reģionu DI plānu nosaukums un īstenošanas termiņš netika mainīts, jo bija plānots, ka pēc 2020. gada beigām grozījumi plānos vairs netiks veikti, tikai tiks pabeigta plānā ietverto risinājumu ieviešana. 2021. gadā tomēr radās nepieciešamība veikt atsevišķus grozījumus DI plānos, lai būtu iespējama atsevišķu plānos ietverto risinājumu ieviešanas pabeigšana. Ņemot vērā, ka tad DI plānu ieviešanas termiņš jau bija beidzies, un bija nepieciešamas salīdzinoši nelielas izmaiņas iepriekš noteiktajos risnājumos, tika pieņemts lēmums veikt šīs atsevišķās izmaiņas jau esošajos DI plānos, nevis izstrādāt jaunus politikas plānošanas dokumentus.

3. Šobrīd MK noteikumos Nr. 871 ir noteikts, ka 9.3.1.1. pasākuma ietvaros projekta iesniedzēji (un finansējuma saņēmēji) ir nacionālās nozīmes attīstības centru pašvaldības (lielās pilsētas, kas īsteno projektus atbilstoši integrēto teritoriālo investīciju ieviešanas mehānismam) un reģionālās nozīmes attīstības centru pašvaldības un pašvaldības, kas nav nacionālās vai reģionālās nozīmes attīstības centru pašvaldības (pārējās Latvijas pašvaldības).

4. Šobrīd MK noteikumi Nr.871 paredz, ka pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumus, kuru kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda, valsts budžeta un valsts budžeta dotācijas pašvaldībai līdzfinansējuma kopsummas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Lai izpildītu MK 2021. gada 28. septembra lēmumu par daļas 9.3.1.1. pasākuma atbrīvotā finansējuma novirzīšanu jauna 9.3.1.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras attīstība Rīgas valstspilsētā" (turpmāk – 9.3.1.3. pasākums) īstenošanai, nepieciešams samazināt 9.3.1.1. pasākuma kopējā attiecināmā finansējuma apmēru.

2. 2021. gada 1. oktobrī Labklājības ministrija saņēma Alūksnes novada pašvaldības vēstuli, ar kuru pašvaldība informē, ka atsakās no viena infrastruktūras objekta – grupu dzīvokļu izveides projektā. Ņemot vērā būvniecības cenu straujo pieaugumu, kas attiecīgi pārsniedz projektos plānotās izmaksas un pašvaldību iespējas līdzfinansēt projektos paredzēto pakalpojumu infrastruktūras izveidi, ir saņemta informācija, ka Aizkraukles novada pašvaldība lauzīs līgumu par projekta īstenošanu un neveidos sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūru. Tāpat LM ir saņēmusi neformālu informāciju arī no citām pašvaldībām, ka augsto būvniecības izmaksu dēļ arī šīs pašvaldības apsver līguma laušanu par 9.3.1.1. pasākuma projekta īstenošanu.

3. No 2021. gada 1. jūlija Latvijā stājās spēkā administratīvi teritoriālā reforma (turpmāk – ATR), kas paredz, ka Latvijas teritorijā pašvaldības iedala valstspilsētu pašvaldībās un novadu pašvaldībās. Savukārt MK noteikumos Nr. 871 tiek lietota cita terminoloģija – nacionālās un reģionālās nozīmes attīstības centru pašvaldības, kā arī pašvaldības, kas nav nacionālās vai reģionālās nozīmes attīstības pašvaldības.

4.Atbilstoši MK 2015.gada 17.marta noteikumu Nr.130 “Noteikumi par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā” 19.punktam ir paredzami arī starpposma maksājumi.
Risinājuma apraksts
1. Lai risinātu iepriekšminēto problēmu un izpildītu MK 2021. gada 28. septembra protokollēmuma uzdevumu, daļa atbrīvotā 9.3.1.1. pasākuma finansējuma 508 182 euro apmērā (Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) un valsts budžeta finansējums), kas izveidojies atsevišķu projektu noslēgšanas un neatbilstoši veikto izdevumu (turpmāk – NVI) rezultātā, tiek novirzīta jauna 9.3.1.3. pasākuma īstenošanai. Tā kā kopējo atbrīvoto 9.3.1.1. pasākuma finansējumu veido arī pašvaldību līdzfinansējuma un valsts dotācijas pašvaldībām daļa, kuru no finansējuma saņēmēja NVI gadījumā neatgūst un līdz ar to tas nav novirzāms cita projekta īstenošanai, kopumā 9.3.1.1. pasākuma finansējumu ir nepieciešams samazināt par kopējo atbrīvoto finansējumu 726 485 euro apmērā, tai skaitā ERAF 480 886 euro, valsts budžeta finansējums 27 296 euro, valsts budžeta dotācija 20 006 euro un pašvaldības finansējums 198 297 euro. Ņemot vērā, ka NVI ir konstatēti gan pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas, gan otrās projektu iesniegumu atlases kārtas (turpmāk – atlases kārtas) projektos, atbrīvotais finansējums tiks samazināts abām atlases kārtām. Attiecīgi pirmās atlases kārtas finansējums tiek samazināts par 174 570 euro (tai skaitā ERAF 143 979 euro, valsts budžeta dotācija 5 270 euro un pašvaldības finansējums 25 321 euro), bet otrās atlases kārtas finansējumus – par 551 915 euro (tai skaitā ERAF 336 907 euro, valsts budžets 27 296 euro, valsts budžeta dotācija 14 736 euro un pašvaldības finansējums 172 976 euro). Lai gan tiek veiktas izmaiņas pirmās atlases kārtas, kura tiek īstenota atbilstoši integrēto teritoriālo investīciju (turpmāk – ITI) ieviešanas mehānismam, finansējuma apmērā, netiks veikti grozījumi MK 2015. gada 10. novembra rīkojumā Nr. 709 "Par integrēto teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu finansējuma kopējo apjomu katram nacionālas nozīmes attīstības centram un kopējiem rezultatīvajiem rādītājiem nacionālas nozīmes attīstības centru grupai" (detālāku skaidrojumu skat. anotācijas 4. sadaļā).
Ņemot vērā, ka daļa atbrīvotā 9.3.1.1. pasākuma finansējuma tiek novirzīta jaunā 9.3.1.3. pasākuma īstenošanai, kura ietvaros tiks izveidotas 36 jaunas sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanas vietas personām ar garīga rakstura traucējumiem (16 pakalpojuma vietas grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumā un 20 pakalpojuma vietas dienas aprūpes centra pakalpojumā), nepieciešams attiecīgi samazināt (par 36 pakalpojuma vietām) 9.3.1.1. pasākuma iznākuma rādītāju "izveidoto un labiekārtoto vietu skaits sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanai personām ar garīga rakstura traucējumiem un bērniem ar funkcionāliem traucējumiem". Minētais iznākuma rādītājs tiek samazināts 9.3.1.1. pasākuma otrās atlases kārtas ietvaros, ņemot vērā, ka atsevišķas pašvaldības projektu īstenošanas laikā ir veikušas izmaiņas sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras attīstības risinājumos un mazinājušas izveidojamo pakalpojuma vietu skaitu. Savukārt specifiskā atbalsta mērķa 9.3.1. "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai dzīvei un integrācijai sabiedrībā" līmenī iznākuma rādītāja i.9.3.1.b vērtība netiek mainīta, ņemot vērā, ka jaunizveidotās 36 pakalpojuma vietas 9.3.1.3. pasākumā veicina šī uzraudzības rādītāja kopējās vērtības sasniegšanu.

2. Lai veicinātu 9.3.1.1. pasākuma mērķu un plānoto uzraudzības rādītāju sasniegšanu, kā arī radītu iespēju tām pašvaldībām, kuras būtu gatavas izveidot sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūru, no kuras izveides mērķa grupas personām daļēji vai pilnā apmērā atsakās citas pašvaldības, nepieciešams līdz 2022. gada 31. decembrim (par 24 mēnešiem) pagarināt termiņu, līdz kuram pašvaldības varētu mainīt (gan palielināt, gan samazināt) projekta kopējo attiecināmo izmaksu apmēru. Minētais termiņa pagarinājums līdz 2022. gada 31. decembrim ir optimāls laika periods, līdz kuram būtu iespējams veikt izmaiņas pašvaldību sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras risinājumos (tai skaitā paredzot papildu pakalpojumu vietu izveidi un attiecīgas izmaiņas kopējā projekta attiecināmajā finansējumā) un pabeigt projekta darbību īstenošanu līdz 9.3.1.1. pasākuma īstenošanas termiņa beigām (2023. gada 31. decembrim). Tā kā 9.3.1.1. pasākuma finansējuma sadalē starp plānošanas reģioniem ir piemērots kvotu princips, primāri šāda finansējuma un sasniedzamo uzraudzības rādītāju pārdales starp pašvaldībām ir veicama tā paša plānošanas reģiona ietvaros. Tikai gadījumā, ja tā paša plānošanas reģiona cita pašvaldība nebūs gatava pārņemt finansējuma un uzraudzības rādītāju sasniegšanu, šis atbrīvotais 9.3.1.1. pasākuma finansējuma un uzraudzības rādītāju apmērs tiktu piedāvāts citu plānošanas reģionu pašvaldībām, tādējādi veicot izmaiņas arī plānošanas reģiona 9.3.1.1. pasākuma finansējuma kvotās. Piemērs: Rīgas plānošanas reģiona pašvaldība ”A” izlemj neveidot vienu no diviem sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras objektiem – dienas aprūpes centru ar 10 pakalpojuma vietām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kura izveide projekta ietvaros izmaksā 100 000 euro. Pieņemot, ka par šo infrastruktūras objektu pašvaldība “A” projektā nav veikusi nekādus maksājumus, Rīgas plānošanas reģions šos 100 000 euro finansējumu un izveidojamās 10 pakalpojuma vietas personām ar garīga rakstura traucējumiem var pārdalīt citai Rīgas plānošanas reģiona pašvaldībai “B”, kura savu sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras attīstības risinājumu papildina ar prioritāri tādam pašam pakalpojumam, jeb 10 jaunām vai papildu vietām dienas aprūpes centrā personām ar garīga rakstura traucējumiem un projekta kopējo izmaksu apmēru palielina par 100 000 euro. Gadījumā, ja pašvaldība “B” jau viedo pietiekamu dienas aprūpes centra pakalpojuma personām ar garīga rakstura traucējumiem vietu skaitu un papildu vietas pašvaldībā nav nepieciešamas, pašvaldība “B” var veidot arī papildu 10 pakalpojuma vietas personām ar garīga rakstura traucējumiem citā pakalpojumā, piemēram, specializētajās darbnīcās vai grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumā.vai arī veidot sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus citai projekta mērķa grupai – bērniem ar funkcionāliem traucējumiem vai ārpusģimenes aprūpē esošiem bērniem. Ja neviena Rīgas plānošanas reģiona pašvaldība neuzņemas papildu pakalpojumu vietu izveidošanu un papildu 9.3.1.1. pasākuma finansējuma uzņemšanu savā projektā, plānošanas reģioni šo atbrīvoto 9.3.1.1. pasākuma finansējumu 100 000 euro un izveidojamās 10 pakalpojuma vietas personām ar garīga rakstura traucējumiem piedāvā pārējo plānošanas reģionu pašvaldībām.
Tāpat, izskatot 9.3.1.1.pasākuma projektu grozījumus, Labklājības ministrija ir konstatējusi atsevišķus gadījumus, kad visu projektā plānoto atbalstāmo darbību īstenošanai un uzraudzības rādītāju sasniegšanai nav nepieciešams sākotnēji ieplānotais finansējums. Attiecīgi projektā ir izveidojies 9.3.1.1.pasākuma finansējuma atlikums. Turpretī ir liela daļa pašvaldības, kas iegulda vai kurām nepieciešams 9.3.1.1.pasākuma īstenošanā ieguldīt lielāku pašvaldības finansējumu kā minimāli nepieciešams. Tāpēc, lai sekmētu uzraudzības rādītāju sasniegšanu un minimizētu risku, ka pašvaldības lielāka ieguldījuma apmēra dēļ atsakās no projekta vai tā daļas īstenošanas, Labklājības ministrijas ieskatā atbrīvotais 9.3.1.1.pasākuma finansējums (bez uzraudzības rādītājiem) būtu pārdalāms tām pašvaldībām, kuras sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveidē iegulda lielāku pašvaldības finansējuma daļu kā minimāli nepieciešams (t.i., vairāk kā nacionālā publiskā līdzfinansējuma daļa). Primāri pārdale būtu veicama, ņemot vērā piemēroto reģionu kvotu principu, t.i., attiecīgā plānošanas reģiona, kurā konstatēts atbrīvotais finansējums, pašvaldībām. Uz šo pārdali neattiecas šīs sadaļas 2.punktā minētais pārdaļu veikšanas termiņš.
Jebkura šāda atbrīvotā 9.3.1.1. pasākuma finansējuma un sasniedzamo uzraudzības rādītāju pārdales starp pašvaldībām gadījumi tiks vērtēti un izskatīti individuāli, sākotnēji šādu pārdali paredzot attiecīgo plānošanas reģionu deinstitucionalizācijas plānos. Secīgi pēc tam pārdalē iesaistītās pašvaldības līdz 2022. gada 1. jūlijam veic attiecīgus precizējums KP VIS, attiecīgi palielinot vai samazinot projekta kopējo izdevumu un, ja attiecināms, arī sasniedzamo uzraudzības rādītāju apmēru. Ņemot vērā, ka šobrīd MK 2020. gada 22. septembra sēdes protokollēmums (Nr. 55 30.§ 2.2. apakšpunkts) aizliedz jebkuru atbrīvoto 9.3.1.1. pasākuma finansējuma apmēru pārdalīt citām pašvaldībām papildu pakalpojumu vietu izveidei 9.3.1.1. pasākuma projektos, noteikumu projektam tiek pievienots protokollēmums, kas paredz izņēmuma izdarīšanu attiecībā uz 9.3.1.1. pasākuma projektiem un atļaut Labklājības ministrijai gadījumos, ja 1) kāda pašvaldība daļēji vai pilnībā atsakās no sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras risinājuma īstenošanas 9.3.1.1. pasākuma ietvaros, pārdalīt atbrīvoto 9.3.1.1. pasākuma finansējumu un sasniedzamos uzraudzības rādītājus starp citām attiecīgā plānošanas reģiona pašvaldībām, vai citu plānošanas reģionu pašvaldībām; 2) kādas pašvaldības 9.3.1.1.pasākuma īstenotajā projektā mērķa un uzraudzības radītāju sasniegšanai nav nepieciešams sākotnēji paredzētais finansējums (rodas  ietaupījums pēc visu atbalstāmo darbību ieviešanas), pārdalīt atbrīvoto 9.3.1.1.pasākuma finansējumu tām attiecīgā plānošanas reģiona pašvaldībām (primāri) vai citu plānošanas reģionu pašvaldībām, kuras sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveidē iegulda vairāk pašvaldības finansējumu kā minimāli nepieciešams. Attiecīgi šādas pārdales iespējas sekmētu kopējo 9.3.1.1. pasākuma mērķu sasniegšanu un mērķa grupas personu individuālo vajadzību apmierināšanu.

3. Atbilstoši ATR, nepieciešami tehniski precizējumi MK noteikumos Nr. 871, aizstājot nacionālās nozīmes attīstības centru pašvaldības ar valstspilsētas pašvaldībām, kā arī reģionālās nozīmēs attīstības centru pašvaldības un pašvaldības, kas nav nacionālās vai reģionālās attīstības centru pašvaldības, aizstāt ar novadu pašvaldībām. Vienlaikus MK noteikumi Nr.871 tiek papildīnāti ar noslēguma jautājumua, kas paredz, ka 9.3.1.1.pasākumu pēc 2021. gada 1. jūlija  turpina īstenot atbilstoši plānošanas reģionu deinstitucionalizācijas plānos noteiktajām teritorijām, tai skaitā arī attiecībā uz pirmās un otrās atlases kārtu teritoriālo dalījumu.

4. Tehniski precizēt MK noteikumu Nr.871 37. punktu, paredzot arī starpposma maksājumus.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Pasākuma ietvaros nav ietekmes uz konkurenci un tirdzniecību, tas nekvalificējas kā valsts atbalsta pasākums, jo, veicot valsts atbalsta piemērošanas nepieciešamības izvērtējumu saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk – KAKL) 5. pantā noteiktajām raksturojošajām pazīmēm, LM secināja, ka:
1)       izpildās KAKL 5. panta 1. punkta pazīme – finansējumu sniedz tieši no publiskiem finanšu līdzekļiem (t.i., ERAF, valsts budžeta un pašvaldību budžeta finansējuma);
2)       neizpildās KAKL 5. panta 2. punkta pazīme – finansiālās palīdzības saņēmējs nav uzskatāms par saimnieciskās darbības veicēju, jo pašvaldība un tās struktūrvienības saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 1. panta 2) daļu ir atvasināta publiska persona. Papildus Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 9. panta (1) daļā noteikts, ka pašvaldībai ir pienākums nodrošināt personai iespēju saņemt tās vajadzībām atbilstošus sociālos pakalpojumus, kas uzskatāms par pašvaldības autonomu funkciju.

Pasākuma ietvaros atbalsts netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un sociālais pakalpojums mērķa grupai tiks sniegts bez maksas (proti, deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošana nav uzskatāma par saimniecisko darbību, līdz ar to tālāk nav veicama analīze KAKL 5. panta kontekstā un var secināt, ka pasākums nekvalificētos kā valsts atbalsta pasākums).

Lai nodrošinātu, ka pasākuma ietvaros izveidotajā infrastruktūrā netiek veikta saimnieciskā darbība arī projekta pārskata periodā (projekta dzīves cikla laikā), noteikumu projekts  papildināts ar jauniem punktiem (50.4 un 50.5), kas nosaka ierobežojums infrastruktūras izmantošanai. Ierobežojams attiecināms uz projekta pārskata periodu (projekta dzīves cikla laiku) atbilstoši Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 480/2014 I pielikumā “15. panta 2. punktā minētie pārskata periodi” noteiktajam.

2021.gada 1.novembrī Liepājas pilsētas pašvaldības iestāde “Liepājas pilsētas pašvaldības administrācija” KP VIS ierosināja vienošanās Nr.9.3.1.1/19/I/033 grozījumus Nr.2, ar kuriem Liepājas pilsētas pašvaldība plāno projekta termiņa pagarinājumu par 18 mēnešiem (līdz 2023.gada 30.jūnijam). Ierosinātais projekta īstenošanas termiņa pagarinājums nepieciešamas atbilstoši 2021.gada 1. septembrī Sociālo pakalpojumu attīstības padomē apstiprinātajiem grozījumiem Nr.6 Kurzemes plānošanas reģiona deinstitucionalizācijas plānā 2017-2020 gadam, kuri paredz neveidot Jauniešu mājas pakalpojuma infrastruktūru Reiņu meža ielā 12-44, Liepājā un tā vietā veidot ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojuma infrastruktūras izveidi Kuldīgas ielā 20, Liepājā. Ņemot vērā, ka 1) sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras objekta maiņa neatbilst nevienam no MK 2014.gada 16.decembra noteikumu Nr. 784 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā” (turpmāk – MKN Nr. 784) 51.4 punkta 1. līdz 6.apakšpunktā norādītajiem izņēmuma gadījumiem, kas ļautu projekta īstenošanas termiņu pagarināt par periodu, kas ir ilgāks par sešiem mēnešiem; 2) šis projekts ir ar īpašu tautsaimniecības nozīmi un disciplīnas sankciju piemērošana var negatīvi ietekmēt to īstenošanu, jo īpaši projektu mērķa grupas personu (cilvēki ar garīga rakstura traucējumiem, bērni ar funkcionāliem traucējumiem un ārpusģimenes aprūpē esoši bērni), kas ir vismazāk aizsargātākās sabiedrības grupas, iespējas saņemt pakalpojumu, Labklājības ministrija atbilstoši MK noteikumu Nr.784 51.4 punkta 7.apakšpunktam noteikumu projekta protokollēmumā iekļauj punktu, kas paredz atļaut pagarināt Liepājas pilsētas pašvaldības projekta Nr. 9.3.1.1/19/I/033 “Sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide deinstitucionalizācijas plāna realizēšana” īstenošanas termiņu par 18 mēnešiem, t.i., līdz 2023.gada 30.jūnijam.

Savukārt 2022.gada janvārī Labklājības ministrija saņēma informāciju, ka 9.3.1.1.pasākuma projekta Nr. 9.3.1.1/19/I/031 “Infrastruktūras pilnveide sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu nodrošināšanai Jūrmalā" (turpmāk –projekts) ietvaros ir ievērojami aizkavējušies būvprojekta izstrādes darbi, kā arī projekta īstenošanās laikā ir izveidojušies apjomīgi papildu darbi, kurus iepriekš nevarēja paredzēt. Tādējādi nav iespējams pabeigt šobrīd plānotajā projekta īstenošanas termiņā (2022.gada 30.jūnijs) un projektā plānoto darbību un mērķu sasniegšanai ir nepieciešams projekta īstenošanas termiņa pagarinājums par 18 mēnešiem, t.i., līdz 2023.gada 31.decembrim. Vienlaikus no sadarbības iestādes ir saņemta informācija, ka projekts neizpilda ES fondu finanšu disciplīnas nosacījumus un projekta ietvaros ir konstatēta finansējuma starpību 24 684,00 euro apmērā, kas pārsniedz 25% no plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafikā paredzētā.

Ņemot vērā, ka 1) projektēšanas darbu aizkavēšanas un neplānota papildu darbu veikšana projektā neatbilst nevienam no MK 2014.gada 16.decembra noteikumu Nr. 784 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā” (turpmāk – MKN Nr. 784) 51.4 punkta 1. līdz 6.apakšpunktā norādītajiem izņēmuma gadījumiem, kas ļautu projekta īstenošanas termiņu pagarināt par periodu, kas ir ilgāks par sešiem mēnešiem; 2) projekts ir ar īpašu tautsaimniecības nozīmi un finanšu disciplīnas sankciju piemērošana var negatīvi ietekmēt projekta īstenošanu, jo īpaši attiecībā uz projektu mērķa grupas personām - cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem, kas ir vismazāk aizsargātākās sabiedrības grupas, iespējas saņemt pakalpojumus, Labklājības ministrija atbilstoši MK noteikumu Nr.784 51.4 punkta 7.apakšpunktam noteikumu projekta protokollēmumā iekļauj punktu, kas paredz atļaut sadarbības iestādei:
a) pagarināt projekta īstenošanas termiņu par 18 mēnešiem, t.i., līdz 2023.gada 31.decembrim;
b) nesamazināt Eiropas Savienības fonda un valsts budžeta līdzfinansējumu par starpību (24 684,00 euro), kas pārsniedz 25 % no plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafikā paredzētā.

Noteikumu projektam nav ietekmes uz finansējuma saņēmējiem, uzsākto projektu īstenošanu un noslēgtajiem līgumiem, jo noteikumu projekts nemaina kopējos pasākuma īstenošanas nosacījumus. Savukārt noteikumu projektam ir pozitīva ietekme uz Liepājas pilsētas pašvaldības projektu, jo projekta īstenošanas termiņa pagarinājums sekmēs projekta izvirzīto mērķu un uzraudzības rādītāju sasniegšanu plānotajā apmērā.
 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas ar invaliditāti
  • Ārpusģimenes aprūpē esoši bērni un jaunieši līdz 17 gadu vecumam (ieskaitot), kuri saņem valsts vai pašvaldības finansētus bērnu ilgstošas aprūpes institūciju pakalpojumus.
  • Personas ar garīga rakstura traucējumiem, kuras no valsts finansētām ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām pāriet uz dzīvi sabiedrībā, kā arī pilngadīgas personas ar garīga rakstura traucējumiem, kuras potenciāli var nonākt valsts ilgstošas aprūpes institūcijā un kurām ir noteikta smaga vai ļoti smaga invaliditāte (I vai II invaliditātes grupa).
  • Bērni ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem VDEĀVK ir noteikusi invaliditāti, un viņu likumiskie pārstāvji vai audžuģimene.
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz iespēju veikt 9.3.1.1. pasākuma finansējuma un sasniedzamo uzraudzības rādītāju pārdali starp pašvaldībām, kā rezultātā tiek sekmēta sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un mērķa grupas personās būs iespēja saņemt tām nepieciešamos sabiedrībā balstītos sociālos pakalpojumus, piemēram, blakus pašvaldībā, kura ir uzņēmusies papildu pakalpojuma vietu izveidi.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
13 519 448
3 208 002
1 888 991
1 092 958
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
13 519 448
3 208 002
1 888 991
1 092 958
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
20 428 337
3 338 446
2 491 562
1 269 948
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
15 436 636
3 338 446
2 246 114
1 269 948
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
4 991 701
0
245 448
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-6 908 889
-130 444
-602 571
-176 990
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-1 917 188
-130 444
-357 123
-176 990
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
-4 991 701
0
-245 448
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-130 444
-176 990
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-130 444
-176 990
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 871 šobrīd 9.3.1.1. pasākuma projektam pieejamais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums ir 54 825 653 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 43 582 556 euro un nacionālais publiskais līdzfinansējums (valsts budžeta finansējums, valsts budžeta dotācija pašvaldībām un pašvaldību finansējums) – ne mazāks kā 11 243 097 euro.
Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ERAF daļa 79,50 % apmērā no pasākuma minimālajām attiecināmām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējie pasākuma ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ERAF, valsts budžeta un pašvaldību budžeta) līdzekļi attiecīgajā gadā. Jāatzīmē, ka pašvaldības, īstenojot 9.3.1.1. pasākuma projektus, atbilstoši MK noteikumu Nr. 871 11.2  punktam var plānot lielāku savu pašvaldības attiecināmo izmaksu daļu, ko attiecīgi arī iekļauj projekta finansēšanas plānā kopējā pašvaldības līdzfinansējuma daļā.
Atbilstoši apakšprogrammas 62.08.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) avansa maksājumi un atmaksas finansējuma saņēmējiem (2014-2020)” informācijai 9.3.1.1. pasākuma projektos kopējais faktiskais investētais ERAF un valsts finansējums (ietver valsts budžeta līdzfinansējumu un valsts budžeta dotāciju pašvaldībām), kuru plāno Finanšu ministrijas budžetā, ir šāds:
2019. gadā – 2 035 907 euro, t.sk. ERAF finansējums – 1 941 423 euro, valsts finansējums (VB, VBDP) – 94 484 euro;
2020. gadā – 10 361 686 euro, t.sk. ERAF finansējums – 9 887 189 euro, valsts finansējums (VB, VBDP) – 474 497 euro;
2021. gadā – 13 229 757 euro, t.sk. ERAF finansējums – 11 563 659 euro, valsts finansējums (VB, VBDP) – 1 666 098 euro.
Savukārt atbilstoši apstiprinātajiem pamatbudžeta bāzes izdevumiem 2022.–2024. gadam minētajai apakšprogrammai uz 08.11.2021. turpmākajiem gadiem plānots šāds finansējums:
2022. gadā – 15 436 636 euro, t.sk. ERAF finansējums – 13 519 448 euro, valsts finansējums (VB, VBDP) – 1 917 188 euro;
2023. gadā – 2 246 114 euro, t.sk. ERAF finansējums – 1 888 991 euro, valsts finansējums (VB, VBDP) – 357 123 Pašvaldības, īstenojot 9.3.1.1. pasākuma projektus, papildus ERAF, valsts budžeta dotācijas pašvaldībām un valsts budžeta finansējumam ieguldot arī pašvaldības līdzfinansējumu MK noteikumos Nr. 871 noteikto gan attiecināmo, gan neattiecināmo izmaksu segšanai. Atbilstoši īstenoto un jau pabeigto projektu informācijai KPVIS uz 14.12.2021. 9.3.1.1. pasākumā faktiski investēts un turpmākajiem gadiem plānots šāds finansējums:
2019. gadā - 2 466 276 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 1 603 960 euro, VBDP – 75 741 euro, VB finansējums – 5 069 euro, pašvaldību līdzfinansējums – 536 341 euro, neattiecināmais finansējums – 245 165 euro;
2020.gadā – 18 078 584 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 10 974 363 euro, VBDP – 495 096 euro, VB finansējums –353 620 euro, pašvaldību līdzfinansējums – 4 445 114 euro, neattiecināmais finansējums – 1 810 391 euro;
2021.gadā – 34 002 707 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 19 044 079 euro, VBDP – 810 347 euro, VB finansējums – 1 852 373 euro, pašvaldību līdzfinansējums – 9 814 412 euro, neattiecināmais finansējums – 2 481 496 euro;
2022. gadā – 16 906 510 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 9 402 009 euro, VBDP – 381 075 euro, VB finansējums – 735 178 euro, pašvaldību līdzfinansējums – 5 077 975 euro, neattiecināmais finansējums – 1 310 273 euro;
2023. gadā – 752 306 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 236 538 euro, VBDP – 7 062 euro, VB finansējums – 55 611 euro, pašvaldību līdzfinansējums – 245 447 euro, neattiecināmais finansējums – 207 648 euro.
euro.

Valsts budžeta apakšprogrammas apgūtais un plānotais finansējums ir atšķirīgs no šobrīd spēkā esošā MK noteikumos Nr. 871 norādītā finansējuma un no projektu finansēšanas plānos norādītā. Starpību veido finansējums, kas vēl nav pārdalīts pašvaldībām atbilstoši plānošanas reģionu deinstitucionalizācijas plānos noteiktajam, kā arī tādēļ, ka ne visi projekti ir veikuši attiecīgus projekta grozījumus neatbilstoši veikto izdevumu un atlikumu, projektam noslēdzoties, gadījumos. Arī noteikumu projekta izstrādes brīdī Centrālā finanšu un līgumu aģentūra informē, ka plānoto maksājumu dati var mainīties atbilstoši izmaiņām pašvaldību sniegtajās prognozēs un atbilstoši izmaiņām iesniegtajos maksājuma pieprasījumos.

Noteikumu projekts paredz samazināt 9.3.1.1. pasākuma finansējumu par 726 485 euro, tai skaitā ERAF finansējumu – 480 886 euro, un nacionālo publisko līdzfinansējumu – 245 599 euro. Pēc noteikumu projekta stāšanās spēkā 9.3.1.1. pasākuma projekta kopējais minimālais attiecināmais finansējums plānots 54 099 168 euro, t.sk. ERAF finansējums – 43 101 670 euro un nacionālais publiskais finansējums – 10 997 498 euro. ERAF daļa attiecīgi būs 79,67 % apmērā no pasākuma minimālajām attiecināmām izmaksām.
Noteikumu projekta stāšanās spēkā ietekmes uz valsts un pašvaldības budžetu aprēķiniem tiek pieņemts, ka pašvaldības, kuras nav vēl uzņēmušas papildu saistības atbilstoši plānošanas reģionu deinstitucionalizācijas plānos noteiktajam, būs piesaistījušas 9.3.1.1. pasākuma minimālo attiecināmo finansējumu. Papildus aprēķiniem tiek pieņemts, ka pašvaldību kopējā finansējuma daļa nemainās. Attiecīgi, ievērtējot pašvaldību papildu ieguldāmo finansējumu, tiek prognozēts, ka 9.3.1.1. pasākuma turpmāko īstenošanas gadu finansējums būs šāds:
2022. gadā – 23 766 783 euro, t.sk. ERAF finansējums 16 727 450 euro, valsts finansējums (VB, VBDP) – 2 047 632 euro, pašvaldību finansējums (minimālā līdzfinansējuma daļa un pašvaldību papildu ieguldītais finansējums – 4 991 701 euro;
2023. gadā – 3 761 510 euro, t.sk. ERAF finansējums 2 981 949 euro, valsts finansējums (VB, VBDP) – 534 113 euro, pašvaldību finansējums (minimālā līdzfinansējuma daļa un pašvaldību papildu ieguldītais finansējums – 245 448 euro.
Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās tiks ierosināti projekta grozījumi un tiks precizētas arī valsts budžeta ilgtermiņa saistības un finansējums tiks precizēts 2022. gadam un 2023. gadam atbilstoši projektos plānotajam.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
9.3.1.1. pasākuma ietvaros plānotās atbalstāmās darbības un izmaksas atbilst darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9. prioritārā virziena "Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana" 055. intervences kategorijas kodam "Cita sociālā infrastruktūra, kas sekmē reģionālo un vietējo attīstību" (indikatīvā ERAF finansējuma summa 42 799 958 euro, t.sk. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai 11 636 981 euro un otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai 31 162 977 euro) un 013. intervences kategorijas kodam “Publiskās infrastruktūras atjaunošana energoefektivitātes uzlabošanai, projektu demonstrēšana un atbalsta pasākumi” (indikatīvā ERAF finansējuma summa 301 712 euro, t.sk. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai 82 033 euro un otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai 219 679 euro).
Sadalījumā pa teritoriju tipiem 9.3.1.1. pasākuma finansējumu plānots ieguldīt šādu tipu teritorijās:
- "01 Lielas pilsētu teritorijas (blīvi apdzīvotas > 50 000 iedzīvotāju)" (indikatīvā ERAF finansējuma summa 6 539 467 euro pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai);
- "02 Mazas pilsētu teritorijas (vidēji blīvi apdzīvotas > 5 000 iedzīvotāju)" (indikatīvā ERAF finansējuma summa 31 020 627 euro, t.sk. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai 5 179 547 euro un otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai 25 841 080 euro);
- "03 Lauku teritorijas (reti apdzīvotas)" (indikatīvā ERAF finansējuma summa 5 541 576 euro otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai).
Savukārt sadalījumā pa teritoriālajiem sasniegšanas mehānismiem 9.3.1.1. pasākuma finansējumu plānots ieguldīt:
- "01 Integrētie teritoriālie ieguldījumi — Pilsētas" (indikatīvā ERAF finansējuma summa 11 719 014 euro);
- "07 Nepiemēro" (indikatīvā ERAF finansējuma summa 31 382 656 euro);
Finansējuma veids – "01 (Dotācija)".
Tematiskais mērķis – "09 Nepiemēro".

4.1.1. "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai dzīvei un integrācijai sabiedrībā" 9.3.1.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras attīstība Rīgas valstspilsētā" īstenošanas noteikumi""

Pamatojums un apraksts
Noteikumu projekts paredz atbrīvot daļu 9.3.1.1. pasākuma finansējuma 726 485 euro apmērā, kas radies atsevišķu projektu noslēgšanas un NVI rezultātā. Daļa no šī atbrīvotā 9.3.1.1. pasākuma finansējuma 508 182 euro apmērā (ERAF un valsts budžeta finansējums) tiek novirzīta jauna 9.3.1.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras attīstība Rīgas valstspilsētā" īstenošanai.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
Noteikumu projekts virzāms izskatīšanai MK sēdē vienlaikus vai pirms MK noteikumiem par 9.3.1.3. pasākuma īstenošanu.
Ņemot vērā, ka pašvaldībām, kuras īsteno projektus 9.3.1.1. pasākuma pirmās atlases kārtas ietvaros (tiek īstenota atbilstoši ITI ieviešanas mehānismam) jau ir izveidojušies NVI, kā arī faktu, ka jauni NVI 9.3.1.1. pasākuma pirmās atlases kārtas projektos var rasties līdz pat 9.3.1.1. pasākuma īstenošanas beigām (2023. gada 31. decembris), šobrīd netiks precizēts un grozīts MK 2015. gada 10. novembra rīkojums Nr. 709 "Par integrēto teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu finansējuma kopējo apjomu katram nacionālas nozīmes attīstības centram un kopējiem rezultatīvajiem rādītājiem nacionālas nozīmes attīstības centru grupai" (turpmāk – ITI rīkojums).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Labklājības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 7.4.1 apakšpunktam sabiedrībai ir dota iespēja rakstiski sniegt viedokli par noteikumu projektu tā saskaņošanas stadijā. Viedokļa sniegšanas laiks no 2021. gada 22. oktobra līdz 2021. gada 5. novembrim. Līdz TA akta nodošanai saskaņošanai TAP (t.sk. līdz 2021. gada 17. novembrim) par tiesību aktu sabiedrības viedoklis netika saņemts.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • pašvaldības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Kādai pašvaldībai, pilnībā vai daļēji atsakoties no sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveides pašvaldībā, šo pakalpojumu infrastruktūru un pakalpojumu izveidi var attīstīt cita tā paša plānošanas reģiona vai cita plānošanas reģiona pašvaldība.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts paredz iespēju veikt 9.3.1.1. pasākuma finansējuma un izveidojamo sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu vietu pārdali starp pašvaldībām, kā rezultātā tiks izveidota visa plānotā un mērķa grupas personām nepieciešamā sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūra un persona ar invaliditāti sev nepieciešamo pakalpojumu varēs saņemt arī citā pašvaldībā.
Pretējā gadījumā šī mērķa grupas personām, kādai pašvaldībai atsakoties no pakalpojumu infrastruktūras izveides, nesaņems tai nepieciešamos pakalpojumus pēc iespējas tuvāk mērķa grupas personas dzīvesvietai.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi