24-TA-227: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2010. gada 17. augusta noteikumos Nr. 775 "Noteikumi par karavīru un zemessargu augstāko virsnieku dienesta pakāpēm atbilstošajiem amatiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts ”Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 17. augusta noteikumos Nr.775 ”Noteikumi par augstāko virsnieku militārajām dienesta pakāpēm atbilstošajiem amatiem” (turpmāk – MK noteikumu projekts) izstrādāts ar mērķi noteikt, ka ģenerālmajora (Jūras spēkos – kontradmirāļa) dienesta pakāpei atbilstošais karavīra amats, kas noteikts 3. punkta 3.5. apakšpunktā ir 1. ranga aizsardzības atašejs ASV.
Spēkā stāšanās termiņš
01.08.2024.
Pamatojums
Noteiktais spēkā stāšanās laiks ir pamatojams ar plānoto karavīru rotāciju.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Sakarā ar drošības situācijas pasliktināšanos pasaulē ir jānodrošina plašāku Nacionālo bruņoto spēku ekspertu dalību Latvijas Republikas Pastāvīgās pārstāvniecības ANO darbā un informācijas apmaiņā starptautiskās drošības un miera jautājumos, veicinot sadarbību un atbalstu Latvijas dalībai ANO Drošības padomē. Vērojams arī arvien pieaugošs darba apjoms stratēģiskajā partnerībā ar ASV un citām NATO dalībvalstīm NATO spēku atturēšanas kapacitātes pilnveidošanā un austrumu robežas stiprināšanā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams 1. ranga aizsardzības atašeja ASV un Aizsardzības padomnieka ANO amata pienākumu izpildi sadalīt. Proti, 1. ranga aizsardzības atašeja ASV amatu saglabāt kā ģenerālmajora amatu, bet Aizsardzības padomnieku ANO turpmāk izveidot kā atsevišķu amatu, nosakot tam pulkveža dienesta pakāpi, kas paplašinātu to karavīru loku, kas uz šo amatu varētu pretendēt, tai pašā laikā nesamazinot padomnieka kompetenci.
Jāpiebilst, ka Aizsardzības ministra izdotā iekšējā normatīvajā aktā tiks noteikts, ka Aizsardzības padomnieks ANO ir atsevišķs amats un tā ieņemšanai ir nepieciešama vismaz pulkveža dienesta pakāpe.
Jāpiebilst, ka Aizsardzības ministra izdotā iekšējā normatīvajā aktā tiks noteikts, ka Aizsardzības padomnieks ANO ir atsevišķs amats un tā ieņemšanai ir nepieciešama vismaz pulkveža dienesta pakāpe.
Risinājuma apraksts
Veikt grozījumus, izsakot MK noteikumu projekta 3. punkta 3.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
”1. ranga aizsardzības atašejs ASV;", kā arī paredzot, ka noteikumi stājas spēkā ar 2024. gada 1. augustu.
”1. ranga aizsardzības atašejs ASV;", kā arī paredzot, ka noteikumi stājas spēkā ar 2024. gada 1. augustu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Noteikumu projekta izpilde tiks nodrošināta Aizsardzības ministrijai (Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem) piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros no apakšprogrammas 22.10.00 “Starptautisko operāciju un Nacionālo bruņoto spēku personālsastāva centralizētais atalgojums” un apakšprogrammas 22.12.00 “Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana”. Nepieciešamības gadījumā tiks iesniegti priekšlikumi apropriācijas izmaiņām starp budžeta programmām un apakšprogrammām un ekonomiskās klasifikācijas kodiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi