Anotācija (ex-ante)

23-TA-267: Likumprojekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ceļu nodevu likums" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 24. februāra direktīvu (ES) 2022/362, ar ko groza Direktīvas 1999/62/EK, 1999/37/EK un (ES) 2019/520 attiecībā uz dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu transportlīdzekļiem (turpmāk – Direktīva 2022/362) tiek izstrādāts jauns Ceļu nodevas, autoceļu lietošanas nodevas un lietošanas maksas likums (turpmāk - Likumprojekts) attiecībā uz ceļu nodevu un lietošanas maksu, kas noteikta transportlīdzekļiem. Jaunais likumprojekts ievieš jaunas definīcijas, piemēram, ceļu nodeva ir maksa par distanci, infrastruktūras lietošanas maksa ir maksa, lai atgūtu izmaksas par būvniecību un attīstību, savukārt autoceļu lietošanas nodeva ir maksa par laiku (vinjete). Šis Likumprojekts paredz, ka ceļu nodeva tiks ieviesta no 2030.gada 1.janvāra, vienlaikus pārtraucot piemērot autoceļu lietošanas nodevu. 
Papildus jau esošajiem atbrīvojumiem no autoceļu lietošanas nodevas tiks atbrīvoti par bezemisiju transportlīdzekļi, kura pilna masa ir mazāka par 4250 kilogramiem.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekta mērķis ir izveidot autopārvadājumu iekšējo tirgu ar vienlīdzīgiem konkurences apstākļiem; nostiprināt principu “lietotājs maksā” un “piesārņotājs maksā” piemērošanu; nodrošināt autoceļu infrastruktūras finansējumu; novērst sastrēgumus un gaisa piesārņojuma un trokšņa negatīvo ietekmi uz vidi un veselību; sekmēt transporta nozares dekarbonizāciju, palīdzot īstenot Parīzes nolīgumu par klimata pārmaiņām un ES plānus samazināt CO2 emisijas.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Izstrādātais Likumprojekts, pamatojoties uz Direktīvā 2022/362 noteikto, nosaka definīcijas un nosacījumus autoceļu lietošanas nodevas un ceļu nodevas piemērošanai. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Ņemot vērā, ka Latvijā šobrīd ir spēkā Autoceļu lietošanas nodevas likums, kurš nosaka autoceļu lietošanas nodevas par laiku jeb vinjetes piemērošanu kravas transportlīdzekļiem ar pilnu masu lielāku par 3 tonnām un kravas transportlīdzekļu sastāviem ar pilnu masu lielāku par 3,5 tonnām. Direktīva 2022/362 paredz, ka no 2030. gada 25. marta Eiropas transporta pamattīklā autoceļu lietošanas nodevu par laiku (vinjeti) kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5 tonnām, nepiemēro.
Risinājuma apraksts
Ar jauno Likumprojektu no 2030.gada 1.janvāra plānots ieviest ceļu nodevu par distanci, kura aizstās autoceļu lietošanas nodevu par laiku (vinjeti) nodrošinot principa “lietotājs maksā” un “piesārņotājs maksā” piemērošanu.
Problēmas apraksts
2. Šobrīd ar autoceļu lietošanas nodevu par laiku (vinjeti) ir aplikti visi kravas transportlīdzekļi, kuru pilna masa ir lielāka par 3 tonnām neatkarīgi no motora tipa (izņemot Autoceļu lietošanas nodevas likumā noteiktos izņēmumus).
Risinājuma apraksts
Ar jauno Likumprojektu plānots atbrīvot no autoceļu lietošanas nodevas par laiku (vinjetes) bezemisiju kravas transportlīdzekļus, kuru pilna masa ir mazāka par 4,25 tonnām, veicinot videi draudzīgu transportlīdzekļu izmantošanu.
Problēmas apraksts
3. Latvijā nav ieviesta infrastruktūras lietošanas maksa 
Risinājuma apraksts
Ar jauno likumprojektu ieviesta jauna definīcija - infrastruktūras lietošanas maksa jeb maksa, ko iekasē, lai atgūtu izmaksas, kas rodas saistībā ar infrastruktūras būvniecību, uzturēšanu, darbību un attīstību. Maksai jābūt atkarīgai no transportlīdzekļa CO2 emisijām. Piemēram, ieviešot privātās un publiskās partnerības finansētus autoceļu projektus, pamatojoties uz šo Likumprojektu, valsts varēs brīvi noteikt un piemērot infrastruktūras lietošanas maksu par noteikta jaunuzbūvēta ceļa posma izmantošanu. Lietošanas maksa tiks iekļauta ceļu nodevā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • transportlīdzekļu lietotāji, iedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Jaunieviestā ceļu nodeva par distanci no 2030.gada aizstās esošo autoceļu lietošanas nodevu par laiku (vinjeti), nodrošinot principu “lietotājs maksā” un “piesārņotājs maksā”. Ar šo likumprojektu jau šobrīd no autoceļu lietošanas nodevas plānots atbrīvot bezemisiju kravas transportlīdzekļus, kuru pilna masa mazāka par 4,25 tonnām, kas veicinās pāreju uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem. 
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
  • nevalstiskās organizācijas
Ietekmes apraksts
Jaunieviestā ceļu nodeva par distanci no 2030.gada aizstās esošo autoceļu lietošanas nodevu par laiku (vinjeti), nodrošinot principu “lietotājs maksā” un “piesārņotājs maksā”. Ar šo likumprojektu jau šobrīd no autoceļu lietošanas nodevas plānots atbrīvot bezemisiju kravas transportlīdzekļus, kuru pilna masa mazāka par 4,25 tonnām, kas veicinās pāreju uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem. 
Nozare
Visas nozares
Nozaru ietekmes apraksts
Jaunieviestā ceļu nodeva par distanci no 2030.gada aizstās esošo autoceļu lietošanas nodevu par laiku (vinjeti), nodrošinot principu “lietotājs maksā” un “piesārņotājs maksā”. Ar šo likumprojektu jau šobrīd no autoceļu lietošanas nodevas plānots atbrīvot bezemisiju kravas transportlīdzekļus, kuru pilna masa mazāka par 4,25 tonnām, kas veicinās pāreju uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Ieviešot infrastruktūras lietošanas maksu un nākotnē arī ceļu nodevu, plānots, ka iekasētie finanšu līdzekļi tiks novirzīti tikai ceļu infrastruktūras būvniecībai, uzturēšanai un attīstībai, kopumā ceļu stāvoklis Latvijā uzlabosies.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nozares, kuras jau šobrīd veiks autoparka nomaiņu uz bezemisiju kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir mazāka par 4,25 tonnām, iegūs priekšrocību nemaksāt autoceļu lietošanas nodevu par laiku (vinjeti).

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Uzņēmumi, kuri jau šobrīd veiks autoparka nomaiņu uz bezemisiju kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir mazāka par 4,25 tonnām, iegūs priekšrocību nemaksāt autoceļu lietošanas nodevu par laiku (vinjeti).

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Uzņēmumi, kuri jau šobrīd veiks autoparka nomaiņu uz bezemisiju kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir mazāka par 4,25 tonnām, iegūs priekšrocību nemaksāt autoceļu lietošanas nodevu par laiku (vinjeti).

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Bezemisiju kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir mazāka par 4,25 tonnām, iespējams, pieaugs pieprasījums.

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Jauno ceļu nodevu plānots ieviest no 2030.gada, līdz ar to nav ietekmes uz valsts budžetu turpmākajos trīs gados. Ietekme uz budžetu no 2030.gada nav izvērtēta.

4.1.1. Autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas kārtība

Pamatojums un apraksts
Likumprojekta 5.pants: "Autoceļu lietošanas nodevu maksā transportlīdzekļa īpašnieks, turētājs vai pārvadātājs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā."
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija

4.1.2. Ceļu posmi, par kuru lietošanu maksājama ceļu nodeva

Pamatojums un apraksts
Likumprojekta 8.panta trešā daļa: "Ministru kabinets nosaka ceļu posmus, par kuru lietošanu maksājuma ceļu nodeva."
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija

4.1.3. Ceļu nodevas aprēķināšanas kārtība un apmērs un maksāšanas kārtība

Pamatojums un apraksts
Likumprojekta 9.pants: "Ceļu nodevu maksā transportlīdzekļa īpašnieks, turētājs vai pārvadātājs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā."
Likumprojekta 10.pants: "Ministru kabinets nosaka ceļu nodevas aprēķināšanas kārtību un apmēru, tostarp ņemot vērā ieguldījuma izmaksu atgūšanas principu, kas balstās uz infrastruktūras gaidāmo tehnisko kalpošanas laiku vai uz kādu citu amortizācijas laikposmu (ne mazāku par 20 gadiem). Nosakot ceļu nodevas apmēru, Ministru kabinets izvērtē koncesijas nodevu apmēru, ja tādas tiek piemērotas."
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija

4.1.4. Kārtība, kādā autoceļu lietošanas nodevas un ceļu nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzējus reģistrē, uzrauga un izslēdz no reģistra

Pamatojums un apraksts
Likumprojekta 12.pants: "Autoceļu lietošanas nodevu un ceļu nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzēju reģistrācijas un uzraudzības kārtību, kā arī kārtību, kādā pakalpojumu sniedzējs izslēdzams no reģistra, nosaka Ministru kabinets."
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija

4.1.5. Autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas, iekasēšanas un administrēšanas kārtība

Pamatojums un apraksts
Likumprojekta 11.panta trešā daļa: "Autoceļu lietošanas nodevas un ceļu nodevas iekasēšanas un administrēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets."
Likumprojekta 13.panta otrā daļa: "Ministru kabinets nosaka šā panta pirmās daļas 7. un 8. punktā noteikto atbrīvojumu piemērošanas kārtību."
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija

4.1.6. Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība (iekļaujot šajos MK noteikumos normas par autoceļu lietošanas nodevu un ceļu nodevu)

Pamatojums un apraksts
Likumprojekta 14.panta pirmā daļa: "Autoceļu lietošanas nodevas un ceļu nodevas samaksas kontroli veic Valsts policija. Autoceļu lietošanas nodevas un ceļu nodevas samaksas kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets."
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija

4.1.7. Kārtība, kādā tiek veikta pārrobežu informācijas apmaiņa par autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas pārkāpumiem

Pamatojums un apraksts
Likumprojekta 15.panta piektā daļa: "Kārtību, kādā veic informācijas apmaiņu ar citiem Eiropas Savienības dalībvalstu kontaktpunktiem par autoceļu lietošanas nodevas un ceļu nodevas maksāšanas pārkāpumiem, kā arī apmaiņai paredzētās informācijas apjomu par transportlīdzekli, tā īpašnieku vai turētāju nosaka Ministru kabinets."
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32022L0362
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva (ES) 2022/362 (2022. gada 24. februāris), ar ko groza Direktīvas 1999/62/EK, 1999/37/EK un (ES) 2019/520 attiecībā uz dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu transportlīdzekļiem (turpmāk - Direktīva 2022/362).
Apraksts
Direktīvas 2022/362 prasības jāpārņem līdz 2024.gada 25.martam.
Direktīva 2022/362 paredz, ka no 2030. gada 25. marta Eiropas transporta pamattīklā autoceļu lietošanas nodevu par laiku (vinjeti) kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5 tonnām, nepiemēro.
 

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva (ES) 2022/362 (2022. gada 24. februāris), ar ko groza Direktīvas 1999/62/EK, 1999/37/EK un (ES) 2019/520 attiecībā uz dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu transportlīdzekļiem (turpmāk - Direktīva 2022/362).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2022/362 1. panta 1.punkts (Direktīvas 1999/62/EK virsraksta maiņa)
Virsrakstu nav nepieciešams pārņemt
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 1. panta 1. punkta a) apakšpunkts)
Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likuma 4.panta vienpadsmitā daļa
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 1. panta 1. punkta b) apakšpunkts)
Likumprojekta 4.-6.pants un 8.-10.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 1. panta 2. punkts)
Nav nepieciešams pārņemt vai ieviest nacionālajā regulējumā (neleģislatīvs pasākums).
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 1. panta 3. punkts)
Nav nepieciešams pārņemt vai ieviest nacionālajā regulējumā (neleģislatīvs pasākums).
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 1.apakšpunkts)
Likumprojektā nav iekļauta definīcija, Latvija autoceļu lietošanas nodevu un ceļu nodevu piemēros uz konkrētiem normatīvajos aktos noteiktiem ceļu posmiem.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 2.apakšpunkts)
Likumprojektā nav iekļauta definīcija, Latvija autoceļu lietošanas nodevu un ceļu nodevu piemēros uz konkrētiem normatīvajos aktos noteiktiem ceļu posmiem.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 3.apakšpunkts)
Likumprojekta 1.panta 1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 4.apakšpunkts)
Likumprojekta 1.panta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/362 1. pants 2)punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 5.apakšpunkts)
Likumprojekta 1.panta 4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 6.apakšpunkts)
Likuma "Par autoceļiem" 2.un 3.pants
Pārņemtas pilnībā
Paredz stingrākas prasības - attiecas uz plašāku autoceļu loku nekā direktīvā
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 7.apakšpunkts)
Likumprojekta 1.panta 5.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 8.apakšpunkts)
Likumprojekta 1.panta 6.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 9.apakšpunkts)
Likumprojekta 1.panta 5.punkts
Pārņemtas daļēji
Nav pārņemta definīcija, bet norādīts, ka ārējās izmaksas ietilpst ceļa nodevā. Ministru kabinets noteiks ceļu nodevas aprēķināšanas kārtību.
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 10.apakšpunkts)
Nav pārņemts, jo pašreizējā autoceļu lietošanas nodevas aprēķināšanā šī definīcija nav aktuāla. Ja tas būs aktuāli, tad tā tiks pārņemta Ministru kabineta noteikumos par ceļu nodevas aprēķināšanas kārtību.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 11.apakšpunkts)
Nav pārņemts, jo pašreizējā autoceļu lietošanas nodevas aprēķināšanā šī definīcija nav aktuāla. Ja tas būs aktuāli, tad tā tiks pārņemta Ministru kabineta noteikumos par ceļu nodevas aprēķināšanas kārtību.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 12.apakšpunkts)
Nav pārņemts, jo pašreizējā autoceļu lietošanas nodevas aprēķināšanā šī definīcija nav aktuāla. Ja tas būs aktuāli, tad tā tiks pārņemta Ministru kabineta noteikumos par ceļu nodevas aprēķināšanas kārtību.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 13.apakšpunkts)
Likumprojekta 1.panta 5.punkts
Pārņemtas daļēji
Nav pārņemta definīcija, bet norādīts, ka maksa par satiksmes sastrēgumiem ietilpst ceļa nodevā. Ministru kabinets noteiks ceļu nodevas aprēķināšanas kārtību.
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 14.apakšpunkts)
Likumprojekta 1.panta 5.punkts
Pārņemtas daļēji
Direktīvas 2022/362 1. pants 2)punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 14.apakšpunkts)
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 15.apakšpunkts)
Nav pārņemts, jo jo pašreizējā autoceļu lietošanas nodevas aprēķināšanā šī definīcija nav aktuāla.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 16.apakšpunkts)
Likumprojekta 1.panta 6.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 17.apakšpunkts)
Ceļu satiksmes likuma 1.panta 23.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/362 1. pants 2)punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 18.apakšpunkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 19.apakšpunkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 20.apakšpunkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa. Šobrīd autoceļu lietošanas nodeva tiek piemērota tikai kravas automašīnām.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 21.apakšpunkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 22.apakšpunkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa. Šobrīd autoceļu lietošanas nodeva tiek piemērota tikai kravas automašīnām.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 23.apakšpunkts)
Ceļu satiksmes likuma 10.panta 1.5 daļa
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 24.apakšpunkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa. Šobrīd autoceļu lietošanas nodeva tiek piemērota tikai kravas automašīnām.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 25.apakšpunkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa. Šobrīd autoceļu lietošanas nodeva tiek piemērota tikai kravas automašīnām.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 26.apakšpunkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 27.apakšpunkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 28.apakšpunkts)
Nav pārņemta definīcija, bet ir noteikts atbrīvojums no autoceļu lietošanas nodevas bezemisiju transportlīdzekļiem, kura pilna masa ir mazāka par 4250 kilogramiem, kā arī autoceļu lietošanas nodevas likmes noteikšanā tiek ņemts vērā transportlīdzekļa motora izmešu līmenis.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 29.apakšpunkts)
Likumprojekta 1.panta 8.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 30.apakšpunkts)
Nav pārņemta definīcija, bet autoceļu lietošanas nodevas likmes noteikšanā tiek ņemts vērā transportlīdzekļa motora izmešu līmenis.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 31.apakšpunkts)
Autopārvadājumu likuma 1.panta 28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 32.apakšpunkts)
Nav pārņemta definīcija, bet autoceļu lietošanas nodevas likmes noteikšanā tiek ņemts vērā transportlīdzekļa motora izmešu līmenis.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 33.apakšpunkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa, kā arī asu skaits. Šobrīd autoceļu lietošanas nodeva tiek piemērota tikai kravas automašīnām.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 34.apakšpunkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa, kā arī asu skaits. 
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 35.apakšpunkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa, kā arī asu skaits. 
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 36.apakšpunkts)
Definīcijai nav nozīmes Likumprojekta piemērošanā.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 37.apakšpunkts)
Latvija šobrīd šādu aprēķināšanas metodi nelieto.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 38.apakšpunkts)
Nav pārņemta definīcija, bet autoceļu lietošanas nodevas likmes noteikšanā tiek ņemts vērā transportlīdzekļa motora izmešu līmenis.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 39.apakšpunkts)
Likumprojekta 1.panta 10.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. pants 2)punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 40.apakšpunkts)
Likumprojekta 1.panta 13.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 1. punkta 41.apakšpunkts)
Nav nepieciešams pārņemt vai ieviest nacionālajā regulējumā (neleģislatīvs pasākums).
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 2.punkta a) apakšpunkts)
Likumprojekta 10.pants
Pārņemtas daļēji
Direktīvas norma tiks izvērtēta, pieņemot Ministru kabineta noteikumus par ceļu nodevas aprēķināšanas kārtību un apmēru
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 2.punkta b) apakšpunkts)
Likumprojekta 10.pants
Pārņemtas daļēji
Direktīvas norma tiks izvērtēta, pieņemot Ministru kabineta noteikumus par ceļu nodevas aprēķināšanas kārtību un apmēru
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 2.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 2. panta 3.punkts)
Definīcija tieši netiek pārņemta, jo tam nav nozīmes likuma piemērošanā. Likumprojektā tiek norādīta konkrēta transportlīdzekļa pilna masa, kā arī asu skaits. Šobrīd autoceļu lietošanas nodeva tiek piemērota tikai kravas automašīnām.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. pants 3)punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 1.punkts)
Likumprojekts kopumā - ir ieviesta autoceļu lietošanas nodeva (piemēro atkarībā no konkrētā laika), kas būs spēkā līdz 2029.gada 31.decembrim, bet no 2030.gada 1.janvāra spēkā būs ceļu nodeva (par nobraukto attālumu).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 2.punkts)
1.pielikums - tiek izmantota rīcības brīvība autoceļu lietošanas nodevu piemērot arī ārpus Eiropas ceļu tīkla.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 3.punkts)
Likumprojekta 4.pants, 8.pants un 3.pielikums - autoceļu lietošanas nodeva tiek piemērota un ceļu nodevu plānots piemērot tikai kravas transportlīdzekļiem.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 4.punkts)
Likumprojekta Pārejas noteikumu 3.un 5.punkts - utoceļu lietošanas nodeva (piemēro atkarībā no konkrētā laika), kas būs spēkā līdz 2029.gada 31.decembrim, bet no 2030.gada 1.janvāra spēkā būs ceļu nodeva (par nobraukto attālumu).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 5.punkts)
Likumprojekts kopumā - netiek piemērots atšķirīgs regulējums atkarībā no valstspiederības, pārvadātāja valsts dēļ, transportlīdzekļa reģistrācijas valsts dēļ un pārvadājumu izcelsmes un galamērķa dēļ.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 6.punkts)
Likumprojekta 1.pielikums - ir izmantota rīcības brīvība noteikt konkrētus ceļu posmus, par kuru lietošanu maksājama autoceļu lietošanas nodeva.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 7.punkts)
Netiek pārņemts - pašlaik neattiecas uz Latvijas situāciju.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 8.punkts)
Netiek pārņemts - pašlaik neattiecas uz Latvijas situāciju.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 9.punkts)
Likumprojekta 13.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 10.punkts)
Likumprojekta Pārejas noteikumu 5.punkts
Pārņemtas pilnībā
Paredz stingrākas prasības- ka autoceļu lietošanas nodevu vairs nepiemēro no 2030.gada 1.janvāra, nevis no 2030.gada 25.marta.
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 11.punkts)
Netiek pārņemts - no 2030.gada 1.janvāra tiek ieviesta ceļu nodeva.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 12.punkts)
Neattiecas uz Latvijas situāciju.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 13.punkts)
Likumprojekta 3.pielikums - Latvija piemēro atoceļu lietošanas nodevu arī tādiem kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir mazāka par 12 tonnām.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 14.punkts)
Netiek pārņemts - Latvija piemēro autoceļu lietošanas nodevu tikai kravas transportlīdzekļiem.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7. panta 15.punkts)
Nav nepieciešams pārņemt vai ieviest nacionālajā regulējumā (neleģislatīvs pasākums).
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.a panta 1.punkts)
Likumprojekta 3.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.a panta 2.punkts)
Likumprojekta 3.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.a panta 3.punkts)
Netiek pārņemts - Latvija izmanto izvēles brīvību nepiemērot autoceļu lietošanas nodevu vieglajiem pasažieru automobiļiem.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.a panta 4.punkts)
Likumprojekta 4.pants un 3.pielikums
Pārņemtas daļēji
Latvija nepiemēro autoceļu lietošanas nodevu pasažieru transportlīdzekļiem.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 3.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.a panta 5.punkts)
Nav nepieciešams pārņemt vai ieviest nacionālajā regulējumā (neleģislatīvs pasākums).
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 4.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.aa pants)
Nav attiecināms - Latvijā līdz 2022.gada 24.martam nav bijusi ieviesta ceļu nodeva atkarībā no nobrauktā attāluma.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 5.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.b pants)
Likumprojekta 3.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 5.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.c pants)
Likumprojekta 1.panta 5.punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 6.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.ca pants)
Likumprojekta 1.panta 5.punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 6.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.cb pants)
Nav pārņemts - Latvija izmanto rīcības brīvību to nepiemērot.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 7.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.d pants)
Nav nepieciešams pārņemt vai ieviest nacionālajā regulējumā (neleģislatīvs pasākums).
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 8.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.da pants)
Likumprojekta 1.panta 5.punkts un 10.pants
Pārņemtas daļēji
Pilnībā tiks pārņemts ar Likumprojekta 10.pantā minētajiem Ministru kabineta noteikumiem.
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 9.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.e panta 1. un 2.punkts)
Likumprojekta 3.pielikums
Pārņemtas daļēji
koncesijas nodeva Latvijā līdz šim nav piemērota
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 10.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.f pants)
Netiek pārņemts - Latvija izmanto rīcības brīvību šo normu nepārņemt.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 10.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.g pants)
Netiek pārņemts - Latvija izmanto rīcības brīvību šo normu nepārņemt.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. pants 11)punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.ga pants)
Likumprojekta 3.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 11.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.gb pants)
Likumprojekta 4.pants un 3.pielikums
Pārņemtas daļēji
Autoceļu lietošanas nodeva tiek piemērota tikai kravas transportlīdzekļiem.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 12.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.h pants)
Nav nepieciešams pārņemt vai ieviest nacionālajā regulējumā (neleģislatīvs pasākums).
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 13.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.i panta 2-2a.punkts)
Netiek pārņemts - Latvija izmanto rīcības brīvību šo normu nepārņemt un atlaides nepiemērot.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 13.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.i panta 3.punkts)
Netiek pārņemts - Latvija izmanto rīcības brīvību šo normu nepārņemt.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 14.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.j pants)
Likumprojekta 5., 9., 10.pants, 11.panta trešā daļa, 12.pants.
Pārņemtas daļēji
Pilnībā tiks pārņemts ar Ministru kabineta noteikumiem, kas tiks izstrādāti uz Likumprojekta 5., 9., 10.panta, 11.panta trešās daļas, 12.panta pamata.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 15.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 7.k pants)
Netiek pārņemts - Latvija izmanto rīcības brīvību šo normu nepārņemt.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 16.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 8.pants)
Netiek pārņemts - Latvija izmanto rīcības brīvību šo normu nepārņemt.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 17.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 9.pants)
Netiek pārņemts - Latvija izmanto rīcības brīvību šo normu nepārņemt.
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 18.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 9.c  pants)
Nav nepieciešams pārņemt vai ieviest nacionālajā regulējumā (neleģislatīvs pasākums).
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 19.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 9.d, 9.e  pants)
Nav nepieciešams pārņemt vai ieviest nacionālajā regulējumā (neleģislatīvs pasākums).
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 20.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 9.f, 9.g  pants)
Nav nepieciešams pārņemt vai ieviest nacionālajā regulējumā (neleģislatīvs pasākums).
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 21.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 10.a pants)
Nav nepieciešams pārņemt vai ieviest nacionālajā regulējumā (neleģislatīvs pasākums).
-
-
Direktīvas 2022/362 1. panta 21.punkts (Direktīvas 1999/62/EK 11. pants)
Likumprojekta 2.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 1. panta 22. punkts (Direktīvas 1999/62/EK 0., II, III, IIIa, IIIb, IIIc, IV, V, VI un VII pielikums)
Likumprojekta III nodaļa un 3.pielikums
Pārņemtas daļēji
Pilnībā tiks pārņemts ar Ministru kabineta noteikumiem, kas tiks izdoti uz Likumprojekta 10.panta pamata.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2022/362 2. pants (Grozījumi Direktīvā 1999/37/EK)
Nav attiecināms uz šo Likumprojektu.
-
-
Direktīvas 2022/362 3. pants (Grozījums Direktīvā 2019/520)
Likumprojekta 15.panta piektā daļa
Pārņemtas daļēji
Pilnībā tiks pārņemts ar Ministru kabineta noteikumiem kas tiks izdoti, pamatojoties uz Likumprojekta 15.panta piekto daļu.
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Vairākās vietās izmantota rīcības brīvība, piemēram, tiek izmantota rīcības brīvība ceļu nodevu par nobraukto attālumu piemērot tikai no 2030.gada (ņemot vērā, ka Latvijā nav atbilstošas infrastruktūras), autoceļu lietošanas nodevu piemērot arī ārpus Eiropas ceļu tīkla, nepiemērot autoceļu lietošanas nodevu vieglajiem pasažieru automobiļiem, piemērot atlaides kādos konkrētos gadījumos (bet Latvija piemēro atbrīvojumus).
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Direktīva paredz paziņošanas pienākumu vairākos gadījumos, piemēram, vismaz sešus mēnešus pirms jauna vai būtiski mainīta infrastruktūras lietošanas maksas iekasēšanas režīma ieviešanas, vismaz sešus mēnešus pirms šādu ārējo izmaksu saistībā ar CO2 emisijām ieviešanas.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija"
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
  • Valsts ieņēmumu dienests
  • Valsts policija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar tiesību akta ieviešanu nākotnē plānots ieviest ceļu nodevu par distanci, kuras iekasēšana un administrēšana notiks elektroniski.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar tiesību akta ieviešanu nākotnē plānots ieviest ceļu nodevu par distanci, kuras iekasēšana un administrēšana notiks elektroniski.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ieviešot principu "piesārņotājs" un "lietotājs" maksā, tiks veicināta iedzīvotāju paradumu maiņa, izvēloties videi draudzīgākus transportlīdzekļus, tiks uzlabota gaisa kvalitāte apdzīvotās vietās, mazināti trokšņi un sastrēgumi, kā arī iekasētais finansējums no transportlīdzekļu lietotājiem tiks novirzīts autoceļu būvniecībai, uzturēšanai un attīstībai. Samazināsies CO2 emisiju rādītāji.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ieviešot principu "piesārņotājs" un "lietotājs" maksā plānots, ka iekasētais finansējums no transportlīdzekļu lietotājiem tiks novirzīts tikai autoceļu būvniecībai, uzturēšanai un attīstībai. Uzlabosies ceļu kvalitāte.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ieviešot principu "piesārņotājs" un "lietotājs" maksā tiks veicināta iedzīvotāju paradumu maiņa izvēloties videi draudzīgākus transportlīdzekļus, tiks uzlabota gaisa kvalitāte apdzīvotās vietās, mazināti trokšņi un sastrēgumi, kā arī iekasētais finansējums no transportlīdzekļu lietotājiem tiks novirzīts autoceļu būvniecībai, uzturēšanai un attīstībai. Samazināsies CO2 emisiju rādītāji.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ieviešot principu "piesārņotājs" un "lietotājs" maksā tiks veicināta iedzīvotāju paradumu maiņa izvēloties videi draudzīgākus transportlīdzekļus, tiks uzlabota gaisa kvalitāte apdzīvotās vietās, mazināti trokšņi un sastrēgumi, kā arī iekasētais finansējums no transportlīdzekļu lietotājiem tiks novirzīts autoceļu būvniecībai, uzturēšanai un attīstībai. Samazināsies CO2 emisiju rādītāji.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ieviešot principu "piesārņotājs" un "lietotājs" maksā tiks veicināta iedzīvotāju paradumu maiņa izvēloties videi draudzīgākus transportlīdzekļus, tiks uzlabota gaisa kvalitāte apdzīvotās vietās, mazināti trokšņi un sastrēgumi, kā arī iekasētais finansējums no transportlīdzekļu lietotājiem tiks novirzīts autoceļu būvniecībai, uzturēšanai un attīstībai. Samazināsies CO2 emisiju rādītāji.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Nodevu piemērošanai tiks izmantoti dati no transportlīdzekļu reģistra.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi