Anotācija

24-TA-2901: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumos Nr. 512 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" otrās kārtas "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Grozījumi Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2023. gada 5. septembra noteikumos Nr. 512 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virzienu "Reģionālā politika" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" otrās kārtas "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 512) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – ministrija) iniciatīva un paredz papildu finansējuma pārdali 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" otrās kārtas "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" (turpmāk – 3.1.2.1.i. investīcijas otrā kārta) īstenošanai. Tā kā finansējuma pārdale paredzēta starp 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" ietvaros kārtām, tas ir, samazinot pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" (turpmāk – 3.1.2.1.i. investīcijas pirmā kārta) finansējumu un palielinot 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas finansējumu, tad grozījumi abu 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" (turpmāk – 3.1.2.1.i. investīcija) kārtu nosacījumos – MK noteikumos Nr. 512 un  2022. gada 20. septembra noteikumiem Nr. 582 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virzienu "Reģionālā politika" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 582) Tiesību aktu portālā tiek virzīti  vienlaicīgi.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
 Noteikumu projekta mērķis ir palielināt finansējumu 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
MK noteikumi Nr. 512 paredz kārtību, kādā īsteno 3.1.2.1.i. investīcijas otro kārtu un nodrošina tās īstenošanas uzraudzību. 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas mērķis ir nodrošināt atbalstu mājokļu pielāgošanai 259 personām ar invaliditāti, kurām ir kustību traucējumi (turpmāk – mērķa grupas personas), un uzlabot šīm personām nodarbinātības iespējas un pieejamību pakalpojumiem, tādējādi sekmējot viņu dzīves kvalitāti un cilvēktiesību ievērošanu.
MK noteikumos Nr. 512 ir paredzēta 259 mērķa grupas personu mājokļu pielāgošana. Attiecīgi, lai sasniegtu noteikto mērķa grupas skaitu  3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas ietvaros, līdz  2024. gada 31. martam bija jābūt atlasītām 259 mērķa grupas personām mājokļa fiziskās pieejamības uzlabošanai (115. atskaites punkts “Konkrētas mērķa grupas izvēle mājokļa fiziskās pieejamības uzlabošanai” (turpmāk – 115. atskaites punkts)).
Noteiktā atskaites punkta sasniegšana kavējās, līdz ar to ministrija veica šādas darbības 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas  pasākuma finansējuma saņēmēju (turpmāk – pašvaldības) uzrunāšanai un 115. atskaites punkta sasniegšanai:
1) ņemot vērā, ka līdz 2024. gada 30. jūnijam Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – KP VIS) iesniegtajos projektos bija iekļauts atbalsts 234 mērķa grupas personu mājokļu pielāgošanai jeb par 25 mērķa grupas personām mazāk kā nepieciešamais skaits (259 mērķa grupas personas), ministrija aicināja pašvaldības veikt papildu mērķa grupas personu atlasi. Šim aicinājumam kopumā atsaucās 13 pašvaldības, piesakot iespējamo atbalstu 33 mērķa grupas personām;
2) tā kā pieteikto mērķa grupas personu skaits bija par astoņām personām vairāk kā paredzēts atbalsts (starpība veidojas no 33 pieteiktajām mērķa grupas personu kvotām atskaitot 25 "brīvās" kvotas) ministrija īstenoja  MK 2024. gada 11. jūnija sēdē pieņemtā informatīvā ziņojuma "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3. komponentes "Nevienlīdzības mazināšana" 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" reformas 3.1.2.r. "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" otrās kārtas "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" atskaites punkta termiņa kavējumu" (turpmāk – informatīvais ziņojums) 16.4. apakšpunktā minēto kvotu pārdales kārtību, piešķirot papildu kvotu pieprasītajā apmērā vai arī piešķīra daļu no pašvaldības pieprasītās kvotas. Informatīvais ziņojums pieņemts ar MK sēdes protokola Nr. 24 59.§ 5. p., pieejams: https://tapportals.mk.gov.lv/meetings/protocols/ef74e09f-d3a5-43ae-8bcf-776c1f48cb49#meeting-protocol-preview-24.
Īstenojot kvotu pārdali kopumā netika "apmierināts" pieprasījums pēc iepriekšminētajām astoņām kvotām, jo pēc ministrijas kvotu pārdales vēstules saņemšanas divas pašvaldības atteicās no papildu pieprasītām kvotām. 2024.gada 2.decembrī tiešsaites sanāksmē Ventspils valstspilsētas pašvaldība atteicās no trīs kvotām, kā arī informāciju par atteikšanos no vienas kvotas sniedza Dobeles novada pašvaldība. Savukārt divām pašvaldībām – Bauskas novada pašvaldībai un Valmieras novada pašvaldībai (attiecīgi par vienu mērķa grupas personu un par trīs mērķa grupas personām) ir aktuāli sniegt atbalstu 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas ietvaros.
Tādējādi šobrīd ir aktuāli rast finansējumu papildu četru mērķa grupas personu mājokļu vides pielāgošanas nodrošināšanai.

Šobrīd 26.3.1. apakšpunktā ir sniegta atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2018/1046)
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši MK 2024. gada 11. jūnija sēdē pieņemtajam lēmumam (protokols Nr. 24 59.§, 5. punkts) ministrijai ir jāveic nepieciešamās darbības mērķa grupas personu rezerves veidošanai, ja pēc pārskatītajiem mērķa grupas atbilstības kritērijiem atbalstāmā mērķa grupa pārsniegs 259 personu kopskaitu. Pēc pašvaldību iesniegtā pieprasījuma papildu kvotām ir secināms, ka četrām personām virs 259 personu kopskaita ir nepieciešams veikt mājokļa vides pielāgojumus.
Papildus jāatzīmē, ka, ņemot vērā līdzšinējo 3.1.2.1.i.  investīcijas otrās kārtas īstenošanas pieredzi, pastāv iespēja, ka projektu īstenošanas laikā kāda no mērķa grupas personām pārtrauks dalību attiecīgās pašvaldības projektā dažādu apsvērumu dēļ, piemēram, tiek ievietota ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, maina dzīvesvietu, nomirst u.c., kā rezultātā noteiktajā apmērā netiks sasniegti AF plāna iekļautie 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas atskaites punkti un mērķrādītājs.

MK noteikumu Nr. 512 26.3.1. apakšpunktā ir sniegta atsauce uz regulu Nr. 2018/1046, taču ir stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – Komisijas regula 2024/2509), kuras 279. pants nosaka, ka tā atceļ Komisijas regulu Nr. 2018/1046. Tādējādi nav paredzēta atsauce uz aktuālajiem tiesību aktiem.
 
Risinājuma apraksts
Tā kā pašvaldību sniegtā informācija liecina par atbalsta nepieciešamību papildu četrām mērķa grupas personām virs 259 personu kopskaita, ir nepieciešams 3.1.2.1.i. investīcijas otrajā kārtā veidot mērķa grupas personu "rezervi", vienlaikus saglabājot 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas 117. mērķrādītāja  vērtību AF plānā noteiktajā apmērā. "Rezerves" mērķa grupas persona tiks ieskaitīta minētajā mērķrādītājā, ja kāda no 259 personām pārtrauks dalību 3.1.2.1.i. investīcijas otrajā kārtā. Attiecīgi papildu mērķa grupas iekļaušana 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas projektos ir būtiska 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas atskaites punktu un mērķrādītāja sasniegšanā, kā arī tā ir iespēja sniegt nepieciešamo atbalstu mērķa grupas personām mājokļu vides pielāgošanā, lai paplašinātu viņu nodarbinātības iespējas un pieejamību pakalpojumiem.

Atbilstoši MK noteikumu Nr. 512 11. punktam, viena mājokļa vides pieejamības nodrošināšanas vidējās izmaksas nepārsniedz 18 299 euro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) izmaksas. Tādējādi nepieciešamais finansējums papildu četru mērķa grupas personu mājokļu pielāgošanai veido 73 196 euro, kā arī valsts budžeta finansējums PVN izmaksu segšanai indikatīvi ~ 10 818 euro.

KP VIS dati uz 2024. gada 11. novembri liecina, ka vairāku 3.1.2.1.i. investīcijas pirmās kārtas projektu īstenošana ir noslēgusies vai arī finansējuma saņēmēju iesniegtie pieprasījumi projekta noslēguma maksājumam ir apstiprināšanas procesā Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā. Atbilstoši  KP VIS datiem 3.1.2.1.i. investīcijas pirmās kārtas projektos veidojas AF finansējuma atlikumi (provizoriski vairāk kā 283 tūkstoši euro). Šo 3.1.2.1.i. investīcijas pirmās kārtas AF finansējuma atlikumu attiecīgi investīcijas ietvaros ir iespējams pārdalīt 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas projektiem, lai atbalstītu papildu četru mērķa grupu personu mājokļu pielāgošanu.

Ņemot vērā minēto, MK noteikumu Nr. 512 10. punktā tiek palielināts AF finansējums par 73 196 euro, savukārt valsts budžeta finansējumu PVN izmaksu segšanai tiek palielināts indikatīvi par 10 818 euro, ievērtējot jau izmantoto valsts budžeta finansējuma ietaupījumu 4 553 euro apmērā projekta atbalstāmo darbību īstenošanā. Papildus MK noteikumu Nr. 512 paredz nosacījumu, ka ministrija, piešķirot papildu kvotas pašvaldībām, var paredzēt  mājokļu pielāgošanu vairāk kā 259 mērķa grupas personām.
Ņemot vērā, ka 3.1.2.1.i. investīcijas otrajai kārtai nepieciešamais papildu AF finansējums tiek pārdalīts no 3.1.2.1.i. investīcijas pirmās kārtas, minētās investīcijas abu kārtu finansējuma sadalījums pēc pārdales ir šāds:
- pirmajai kārtai AF finansējums 9 685 000 euro un valsts budžeta finansējums PVN izmaksu segšanai indikatīvi 357 800 euro;
 otrajai kārtai AF finansējums  4 812 637  euro un valsts budžeta finansējums PVN izmaksu segšanai – indikatīvi 1 006 101 euro.

Pēc MK noteikumu Nr. 512 grozījumu spēkā stāšanās ministrija informēs Bauskas novada un Valmieras novada pašvaldības, kā arī Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par papildu kvotu piešķiršanu, aicinot abas pašvaldības iesniegt atbilstošus grozījumus projektā KP VIS.

Lai nodrošinātu korektu atsauču piemērošanu, veikti tehniski precizējumi MK noteikumu Nr. 512  26.3.1. apakšpunktā, sniedzot atsauci uz Komisijas regulu 2024/2509.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Pastāv iespēja nepiešķirt papildu finansējumu 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas pasākuma īstenošanai, bet šī alternatīva būtu pretrunā ar MK 2024. gada 11. jūnija sēdē pieņemto lēmumu (protokols Nr.24 59.§, 5. punkts), kas paredz mērķa grupas rezerves saraksta veidošanu, ja atbalstāmās mērķa grupas personu skaits pārsniedz 259.
Pastāv arī iespēja veikt pārdali no citas AF pasākuma investīcijas, bet tad būtu nepieciešams veikt arī grozījumus AF plānā. Ierosinot grozījumu finansējuma pārdalei vienas investīcijas – 3.1.2.1.i. ietvaros AF plāna grozījumi nav nepieciešami, turklāt to ir iespējams īstenot laika ziņā īsākā periodā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas ar invaliditāti
Ietekmes apraksts
Personas ar invaliditāti un kustību traucējumiem vecumā no 15 līdz 17 gadiem (ieskaitot), kā arī pilngadīgas personas ar I vai II invaliditātes grupu un kustību traucējumiem, kuras nav sasniegušas vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu atbilstoši likumā “Par valsts pensijām” noteiktajam vai kuras ir sasniegušas šo vecumu un ir obligāti sociāli apdrošinātas personas (darba ņēmēji, pašnodarbinātie).

MK noteikumu Nr. 512 grozījumi paredz iespēju pretendēt uz mājokļu vides pieejamības atbalstu lielākam mērķa grupas personu skaitam
Juridiskās personas
  • pašvaldības
Ietekmes apraksts
Pašvaldības, kas īsteno 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas pasākuma projektus (Bauskas novads un Valmieras novads).

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 658 804
1 641 759
710 917
703 610
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 658 804
1 641 759
710 917
703 610
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 007 153
1 986 528
860 210
851 368
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
2 007 153
1 986 528
860 210
851 368
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-348 349
-344 769
-149 293
-147 758
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-348 349
-344 769
-149 293
-147 758
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-344 769
-147 758
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-344 769
-147 758
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas pasākumā plānots Atveseļošanas fonda plāna attiecināmais finansējums 4 812 637 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 1 006 101 euro apmērā.
Ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetiem ieņēmumos valsts pamatbudžeta sadaļā norādīts AF finansējums.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas projektu īstenošanas izdevumu prognoze balstīta uz finansējuma saņēmēju KP VIS iesniegto projekta budžeta kopsavilkuma datiem, plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku informāciju, faktisko izdevumu izpildi un balstoties uz pieņēmumu par papildu finansējuma piešķīrumu.
Projektu attiecināmo izmaksu segšanai pieejams gan AF finansējums, gan valsts budžeta finansējums PVN izmaksu segšanai, kas tiek noteikts pieņemot, ka visi darījumi, kuru izmaksas sedz no AF finansējuma ir ar PVN apliekamie darījumi.
Atbilstoši Finanšu ministrijas valsts budžeta apakšprogrammas 74.07.00 "Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) finansējums projektu un pasākumu īstenotājiem" informācijai līdz 31.12.2024. projektu īstenošanā izlietots finansējums (ietverot avansa maksājumus un starpposma maksājumus sadalījumā pa finanšu avotiem (AF finansējums, VB finansējums) ir izmaksāts finansējums 197 828 euro apmērā.  Savukārt starpposma maksājumos projekta izdevumi attiecināti izdevumi 113 479 euro apmērā, t.sk. AF finansējums 97 547 euro un valsts budžeta finansējums 15 932 euro. 
Ietekmes aprēķinam uz valsts un pašvaldību budžetu tiek izmantota informācija par faktiskajiem un plānotajiem attiecināmajiem izdevumiem starpposma maksājumos.
Ņemot vērā, ka projektu īstenošana noslēdzas līdz 30.06.2026., attiecināmo izdevumu segšanai turpmākajos gados plānots finansējums indikatīvi šādā apmērā:
2025. gadā - AF finansējums 3 300 563 euro un valsts budžeta finansējums - 693 118 euro;
2026. gadā - AF finansējums 1 414 527 euro un valsts budžeta finansējums - 297 051 euro.
Ja izmaksas pārsniedz pieejamo AF finansējumu, tad finansējuma saņēmējs var izmantot pašvaldības budžeta finansējumu vai privāto finansējumu (šobrīd nav iespējams prognozēt tā apmēru).
Valsts budžeta finansējums PVN izmaksu segšanai turpmākajos gados plānots, pieņemot, ka visi turpmākie projekta ietvaros veiktie darījumi būs ar PVN apliekamie darījumi un PVN apmērs noteikts atbilstoši attiecināmā AF finansējuma apmēram un noteiktajai PVN likmei 21 procents no apliekamā darījuma summas. Ņemot vērā, ka atbilstoši MK noteikumiem Nr. 512 attiecināmajās izmaksās var iekļaut arī projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, kas nav ar PVN apliekamais darījums, faktiski izmantotais valsts budžets var būt mazāks nekā noteikts minētajos MK noteikumos. To apliecina arī līdzšinēji (līdz 31.12.2024.) izmantotā finansējuma analīze, kur valsts budžeta finansējums aprēķinā pēc noteiktās PVN likmes neatbilst izmantotajam AF finansējumam.  
Ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetiem izdevumos valsts pamatbudžeta sadaļā norādīts AF finansējums un valsts budžeta finansējums pašvaldību PVN izmaksu segšanai.
AF finansējuma palielinājums par 73 196 euro tiek pārdalīts no 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" finansējuma.
 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)

 
Cita informācija
Noteikumu projekts nosaka plānoto 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas pasākuma AF finansējumu 4 812 637 euro un papildu valsts budžeta finansējumu PVN izmaksu segšanai indikatīvi 1 006 101 euro.

Nepieciešamo finansējumu pēc šo 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas īstenošanas MK noteikumu pieņemšanas CFLA lūgs pārdalīt no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”. 

Noteikumu projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums tiks plānots Finanšu ministrijas valsts budžeta apakšprogrammā 74.07.00 "Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) finansējums projektu un pasākumu īstenotājiem".

4.1.1. MK noteikumi Nr. 582

Pamatojums un apraksts
Noteikumu projekta ietvaros tiek veikta AF finansējuma 73 196 euro apmērā pārdale, samazinot 3.1.2.1.i. investīcijas pirmās kārtas pieejamo AF finansējumu (MK noteikumiem Nr. 582) un attiecīgi par minēto summu palielinot 3.1.2.1.i. investīcijas otrajai kārtai pieejamo AF finansējumu (MK noteikumi Nr. 512).
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Noteikumu projekts neparedz tādas izmaiņas, kas ietekmētu mērķa grupas personu vai citu sabiedrības grupu vajadzības, bet skar tādus projekta ieviešanas nosacījumus, kas ir saistoši tikai finansējuma saņēmējam. Pašvaldības kā finansējuma saņēmēji caur sociālo dienestu ir veikušas savu iedzīvotāju, kuriem varētu tikt sniegts atbalsts, izvērtējumu un tas ir rezumējies ar papildu kvotu pieteikšanu vai atteikšanos no tām. Attiecīgi sabiedrības līdzdalība netika izsludināta. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Valmieras novada un Bauskas novada pašvaldības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Veiktie precizējumi MK noteikumos Nr. 512 veicinās skaita ziņā plašāku mērķa grupas personu iesaisti 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas pasākuma īstenošanā, pielāgojot šo personu mājokļus un tādā veidā veicinot šo personu veiksmīgāku iekļaušanos sabiedrībā, iesaistīšanos darba tirgū un pieeju dažādiem pakalpojumiem.
 

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas pasākuma projekta ietvaros veiktie mājokļu uzlabojumi palīdzēs mērķa grupas personām nodrošināt lielāku piekļuvi nodarbinātībai un pakalpojumiem, tādējādi sekmējot viņu cilvēktiesības un dzīves kvalitāti.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas investīcijas pasākumam ir tieša ietekme uz cilvēktiesībām, demokrātiskās vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību. 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas investīcijas pasākuma ietvaros īstenotās vispārīgas darbības un nosacījumi veicinās personu ar invaliditāti nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk