Anotācija (ex-ante)

24-TA-83: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts sagatavots, pamatojoties uz Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8.pantu un Ministru kabineta 2023. gada 23. decembra rīkojumu Nr. 927 (prot. Nr. 62 95. §) “Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024.gadam” un minētā plāna Nr. p.k. 6.9., no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” Izglītības un zinātnes ministrijai tiek piešķirts finansējums atbalstam neformālās izglītības pasākumu nodrošināšanai, t.sk. latviešu valodas apguvei, Ukrainas bērniem un jauniešiem (turpmāk - atbalsta programma).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Sniegt atbalstu neformālās izglītības pasākumu nodrošināšanai, t.sk. latviešu valodas apguvei, Ukrainas bērniem un jauniešiem. Lai mazinātu kara notikumu izraisīto psihoemocionālo spriedzi, kā arī stiprinātu ukraiņu bērnu etnisko identitāti un kopību ar Latvijā dzīvojošo ukraiņu kopienu, ir būtiski nodrošināt atbilstīgas aktivitātes bērnu psihoemocionālās labizjūtas un piederības sekmēšanai. Savukārt, lai pilnvērtīgi un veiksmīgi integrētos un iekļautos Latvijas izglītības sistēmā un kultūrvidē, ir jāapgūst latviešu valodas prasmes.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lai nodrošinātu Ukrainas bērnu veiksmīgu iekļaušanos Latvijas izglītības sistēmā un kultūrvidē, sniegtu iespējas un atbalstītu latviešu valodas apguvi, sekmētu viņu psihoemocionālo labbūtību un socializāciju, kā arī stiprinātu Ukrainas bērnu etnisko identitāti, Valsts izglītības satura centrs (VISC) sadarbībā ar pašvaldībām 2023.gadā īstenoja atbalsta programmu Ukrainas bērniem un jauniešiem “Neformālās izglītības pasākumi, t.sk. latviešu valodas apguve, Ukrainas bērniem un jauniešiem”. Pamatojoties uz Ministru kabineta 2023.gada 25.aprīļa rīkojumu Nr.232 (prot.Nr.22 16 §), tika plānots atbalsts 1 050 000 EUR apmērā, vienam bērnam paredzot 297 EUR.
VISC noslēdza sadarbības līgumus ar 35 pašvaldībām par kopējo finansējumu EUR 975 348,00. Programmas īstenošanā neiesaistījās 8 novadu pašvaldības: Augšdaugavas, Jēkabpils, Madonas, Preiļu, Salaspils, Līvānu, Olaines un Siguldas pašvaldības. Atbalsta programma tika īstenota 24 pašvaldībās. 11 pašvaldības (Aizkraukles, Ādažu, Cēsu, Dienvidkurzemes, Ropažu, Saldus, Talsu, Tukuma, Valmieras, Ventspils novadi un Jūrmalas valstspilsēta), kuras bija noslēgušas līgumu ar VISC, tomēr programmu dažādu iemeslu dēļ neīstenoja un finansējumu neizmantoja. Tikai divas pašvaldības: Valkas novads un Ventspils valstspilsēta pilnībā izmantoja piešķirto finansējumu.
Atbalsta programmas īstenošanas gaitā pašvaldības sadarbībā ar pakalpojuma sniedzējiem nodrošināja Ukrainas bērnu dalību daudzveidīgos kultūras un sporta notikumos, apmeklējot kultūras vietas un iestādes, darbojoties radošajās aktivitātēs un vienlaikus praktizējot un nostiprinot latviešu valodas lietošanas prasmes. Visplašāk īstenotie pasākumi bija radošās darbnīcas, saliedēšanās pasākumi, latviešu valodas apguves nodarbības, konkursi, sporta spēles, mācību ekskursijas un pārgājieni, āra nodarbības.
Pie nozīmīgākajiem ieguvumiem programmas īstenošanas gaitā jāmin: emocionālās spriedzes un trauksmes mazināšana, lietderīgi un interesanti pavadīts brīvais laiks; komunikācija un sadarbība gan pašu Ukrainas civiliedzīvotāju vidū, gan ar Latvijas sabiedrību lokāli un plašākā kontekstā; ukraiņu bērnu iepazīšanās ar Latvijas vēsturi, kultūru, tradīcijām, dabu, kultūrvēsturisko vietu apmeklēšana, viesošanās zemnieku saimniecībās, pie uzņēmējiem utt., tādējādi veicinot integrēšanos Latvijas sabiedrībā. 
Programmā no jūnija līdz decembrim iesaistījās 1257 Ukrainas bērni un jaunieši vecumā no 5 līdz 18 gadiem. Izlietotais finansējums: 236 790 EUR, t.i., 22.5% no piešķirtā finansējuma apjoma. Daļējai finansējuma apguvei ir vairāki iemesli: programmas īstenošana tika uzsākta tikai vasaras otrajā pusē, datu mainība attiecībā uz Ukrainas bērnu skaitu, nepietiekami resursi programmas administrēšanai un īstenošanai pašvaldībā, nepietiekama informācijas aprite starp ieinteresētajām pusēm, institūcijām, pasākumu īstenotājiem u.c. Vienlaikus ar šo programmu pašvaldības nodrošināja arī integrācijas nometņu organizēšanu Ukrainas un Latvijas bērniem un jauniešiem un citas aktivitātes.
Analizējot datus par mērķauditoriju, secināts, ka programmā visvairāk iesaistīti bērni vecumā no 7 līdz 15 gadiem (64% no kopējā skaita), savukārt, vecumā no 16 līdz 18 gadiem  iesaistījās 22% jauniešu, bet vecumposmā no 5 līdz 6 gadiem- 14% bērnu.
Programma visintensīvāk tika īstenota augusta beigās un septembrī- novembrī.
Ņemot vērā 2023.gada pieredzi, 2024.gadā ir plānoti tādi neformālās izglītības pasākumi, kuri vairāk mērķēti uz latviešu valodas apguvi, lietošanas prasmju pilnveidi, valodas praktizēšanu neformālā vidē, kā arī uz Ukrainas bērnu mērķauditorijas vajadzībām vērstu piedāvājumu, iesaistot plašāku pakalpojuma sniedzēju klāstu, t.sk. ukraiņu kopienas nevalstiskās organizācijas un organizācijas, kas sniedz atbalstu Ukrainas bēgļiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz Civilās aizsardzības pārvaldes datiem, uz 2024.gada 8.janvāri Latvijā reģistrēti 7886 Ukrainas bēgļu bērni vecumā no 5 līdz 18 gadiem, no tiem Latvijas izglītības sistēmā reģistrēts 3861 izglītojamais, no tiem 1352 pirmsskolas izglītības iestādēs, bet 2375 vispārējās izglītības iestādēs. Profesionālās izglītības iestādēs mācās 134 audzēkņi. Tādējādi par lielu daļu Ukrainas skolas vecuma bērnu, t.sk. 5-6 gadīgajiem, kuriem būtu jāuzsāk skolas gaitas 1.septembrī, nav pietiekamas informācijas- kur, kā un vai viņi mācās, kāds ir viņu sociālais, psihoemocionālais stāvoklis un pašizjūta. Plānotais atbalsts īpaši nepieciešams tiem ukraiņu bērniem, pusaudžiem un jauniešiem, kuri mācās attālināti Ukrainas izglītības iestādēs un kuru komunikācija ar vienaudžiem Latvijā ir ierobežota, kā arī tiem skolēniem, kuri vienlaikus mācās gan Latvijas, gan Ukrainas izglītības iestādēs un izjūt pārslodzi.
Risinājuma apraksts
Atbalsta programma vērsta uz sociālās ilgtspējības, integrācijas, saliedēšanas, ukraiņu kopienas labbūtības veicināšanu,  pašvaldību iesaisti un sadarbību ar NVO, lai aptvertu pēc iespējas vairāk Ukrainas bērnu un jauniešu. Atbalsta programmu īsteno Valsts izglītības satura centrs sadarbībā ar pašvaldībām, kuras piesaista pasākumu īstenotājus. Pasākumu īstenotāji var būt gan valsts un pašvaldības institūcijas un iestādes, gan nevalstiskās organizācijas, gan augstākās izglītības iestādes, valodu apmācību centri u.c.
Pašvaldība ir tiesīga noteikt kritērijus un nosacījumus pretendentiem neformālās izglītības pasākumu organizēšanai un piedāvājumu izvērtēšanai, lai nodrošinātu mērķa sasniegšanu un kvalitatīvu atbalsta programmas norisi. Finansējums tiks piešķirts uz līguma pamata starp Valsts izglītības satura centru un pašvaldību. Pašvaldību ietvaros finansējums pasākumu īstenotājiem piešķirams caurspīdīgā, atklātā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procesā.

Atbalsta programmas saturu veido dažādi neformālās izglītības pasākumi, kas ietver daudzveidīgas aktivitātes:
latviešu valodas prasmju apgūšana un nostiprināšana gan valodas mācīšanas un mācīšanās nodarbībās, gan radošās un integrētās valodas apguves nodarbībās, gan Latvijas dabas un kultūrtelpas iepazīšanā, lai veiksmīgāk iekļautos vietējā kopienā un integrētos Latvijas izglītības sistēmā un sabiedrībā;
ukraiņu valodas, tradīciju un kultūras vērtību saglabāšana un praktizēšana, lai mazinātu bērnu un jauniešu psihoemocionālo spriedzi un uzturētu kopības saites ar ukraiņu kopienu Latvijā.
Pasākumu īstenošanā var izmantot dažādas darbības formas, piemēram, valodas mācīšanās un/vai interešu izglītības nodarbība, radošā darbnīca, saliedēšanās pasākums, ekskursija, iešana dabā, āra aktivitātes, talka, muzeja/ kultūras pasākuma apmeklējums u.c.

Atbalsta programma tiek īstenota līdz 2024.gada 1.decembrim. Atbalsts plānots ~2600 dalībniekiem. Ņemot vērā katrā pašvaldībā dzīvojošo Ukrainas bērnu un jauniešu skaitu (no 5 līdz 18 gadu vecumam ieskaitot), finanšu aprēķins veidots tā, lai iesaistītu aptuveni vienu trešdaļu no viņiem. Jāņem vērā, ka dati par pašvaldībā esošajiem Ukrainas bērniem var būt mainīgi. Ja pašvaldībā ir neliels Ukrainas bēgļu bērnu skaits, ir pieļaujama blakus esošo pašvaldību sadarbība, lai nodrošinātu nepieciešamo atbalstu. Pašvaldībās, kurās reģistrēto Ukrainas bērnu skaits nepārsniedz 20 bērnus, finansējums tiek aprēķināts visiem bērniem simtprocentīgi. Šādas pašvaldības ir: Alūksnes, Augšdaugavas, Balvu, Krāslavas, Līvānu, Madonas, Preiļu, Varakļānu, Ventspils novadu pašvaldības. Tam nepieciešamais finansējums tiek aprēķināts, pārdalot finansējumu no Rīgas valstspilsētai aprēķinātā finansējuma, ņemot vērā pieredzi, ka 2023.gadā tika apgūti tikai 15 % no piešķirtā finansējuma. Rīgai 2024.gadā tiek aprēķināts finansējums 31% no visiem pašvaldībā reģistrētajiem Ukrainas bērniem, savukārt pārējām pašvaldībām – 33.33%.
Programmas īstenošanas laikā tiek atbalstītas 60 stundu aktivitātes vienam bērnam. Vienas stundas izmaksa 5 EUR, tādējādi vienam bērnam var nodrošināt atbalstu 300 EUR apmērā. Vienam bērnam paredzētajā atbalsta (300 EUR ) apmērā ir iekļautas arī izmaksas VISC atbalsta programmas administrēšanai 1% apmērā un izmaksas pašvaldībām pasākumu administrēšanai 4%.

Aktivitātes var tikt organizētas gan visas pēc kārtas, gan sadalot  visā programmas īstenošanas periodā, ņemot vērā pieprasījumu un piedāvājuma iespējas. Piemēram, dienā var būt gan 6 stundu, gan 2 stundu gara aktivitāte atkarībā no nodarbības mērķa, satura un formas.
No piešķirtā finansējuma var apmaksāt nodarbību vadītāju/pedagogu darba samaksu, mācību materiālus, ieejas biļetes, transporta izdevumus un citus izdevumus, kas saistīti ar  pasākumu īstenošanu. Ja viens bērns neizmanto visas 60 stundas, tad neizlietoto finansējumu var saņemt cits bērns, bet ne vairāk kā 80 stundas kopumā. Ja aktivitātēs piedalās arī Latvijas bērni, viņu dalību apmaksā vecāki (likumiskie pārstāvji) vai pašvaldība.
Ukrainas bērnu skaits (5-18 gadi) - ~7800. Ja pieņemama, ka atbalstu varētu saņemt trešdaļa no viņiem, t.i., 2600, un katram bērnam atbalsts 300 EUR gadā, tad kopējā summa ir: 2600 x 300 EUR = 780 000 EUR. Atbalsta programmas administrēšanai (līgumu slēgšana ar pašvaldībām, konsultēšana par programmas īstenošanu, informatīvu semināru organizēšana, programmas īstenošanas starpposma izvērtēšana, gala atskaišu apkopošana, programmas rezultātu izvērtēšana) VISC tiek paredzēts 1% no kopējās programmas summas, t.i., 780 000 x 1% = 7 800 EUR, kas paredzēti atlīdzībai grāmatveža pienākumu apmaksai un programmas koordinatoru un administratora pienākumu apmaksai (3 darbinieki ar vidējo atlīdzību 1315 EUR x 20% piemaksa = 789 x 8 mēneši = 6 312 EUR; 6312 EUR x DDVSAOI = 7 801 EUR).
Attiecīgi pašvaldībām pārskaitāmais finansējums ir 780 000 – 7800 = 772 200 EUR.
Pašvaldībām neformālās izglītības pasākumu administrēšanai 4 % (772 200 x 4% = jeb 30 888  EUR) no programmā apgūtā finansējuma paredzēta, lai segtu papildu administratīvās un organizatoriskās izmaksas pašvaldībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
780 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
780 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-780 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-780 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
780 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekts paredz no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” Izglītības un zinātnes ministrijai tiek piešķirts finansējums atbalstam neformālās izglītības pasākumu nodrošināšanai, t.sk. latviešu valodas apguvei Ukrainas bērniem un jauniešiem (turpmāk - atbalsta programma).

Atbalsta programma tiek īstenota līdz 2024.gada 1.decembrim. Atbalsts plānots ~ 2600 dalībniekiem. Ņemot vērā katrā pašvaldībā dzīvojošo Ukrainas bērnu un jauniešu skaitu (no 5 līdz 18 gadu vecumam ieskaitot), finanšu aprēķins veidots tā, lai iesaistītu aptuveni vienu trešdaļu no viņiem. Deviņām pašvaldībām, kurās Ukrainas bērnu kopīgais skaits ir līdz 20 bērniem, finansējums tiek aprēķināts 100% visiem Ukrainas bērniem, samazinot finanšu aprēķinu Rīgas valstspilsētai.
Programmas īstenošanas laikā tiek atbalstītas 60 stundu aktivitātes vienam bērnam. Vienas stundas izmaksa 5 EUR, tādējādi vienam bērnam var nodrošināt atbalstu 300 EUR apmērā. Vienam bērnam paredzētajā atbalsta (300 EUR ) apmērā ir iekļautas arī izmaksas VISC atbalsta programmas administrēšanai 1% apmērā un izmaksas pašvaldībām pasākumu administrēšanai 4%. Tādējādi reāli saņemtais atbalsts vienam bērnam ir 285 EUR.
Aprēķins: bērnu skaits * atbalsta apmērs EUR (2600 x 300 EUR=  780 000 EUR)
Atbalsta programmas administrēšanai (līgumu slēgšana ar pašvaldībām, konsultēšana par programmas īstenošanu, informatīvu semināru organizēšana, programmas īstenošanas starpposma izvērtēšana, gala atskaišu apkopošana, programmas rezultātu izvērtēšana) VISC tiek paredzēts 1% no kopējās programmas summas  780 000 x 1% = 7 800 EUR, kas paredzēti atlīdzībai  grāmatveža pienākumu apmaksai un programmas koordinatoru un administratora pienākumu apmaksai. (3 darbinieki  ar vidējo atlīdzību 1315 EUR x 20% piemaksa  = 789 x 8 mēneši = 6 312 EUR; 6312 EUR x DDVSAOI = 7 801 EUR)
Attiecīgi pašvaldībām pārskaitāmais finansējums ir 780 000 – 7800 = 772 200 EUR.
Pašvaldībām neformālās izglītības pasākumu administrēšanai 4 % (772 200 x 4% = jeb 30 888  EUR) no programmā apgūtā finansējuma paredzēta, lai segtu papildu administratīvās un organizatoriskās izmaksas pašvaldībā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai tiks rasti no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība uz šo projektu neattiecas.

6.4. Cita informācija

Atbalsta programmu izstrādājot, ņemts vērā nevalstisko organizāciju viedoklis, piemēram, biedrības “Gribu palīdzēt bēgļiem” priekšlikumi.
2023. gada 13. decembrī VISC organizētajā atbalsta programmas īstenošanas izvērtēšanas sanāksmē pašvaldību programmas koordinatori pauda viedokli un minēja labās prakses piemērus attiecībā uz latviešu valodas apguves prioritāti un nepieciešamību, lai Ukrainas bērni iekļautos Latvijas izglītības sistēmā un sabiedrībā.    
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts izglītības satura centrs, pašvaldības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts izglītības satura centrs, pašvaldības
neietekmē
Kopā
0,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts izglītības satura centrs, pašvaldības
Kopā
0,00

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ukrainas bērniem un jauniešiem tiek nodrošināts atbalsts dalībai neformālās izglītības pasākumos un latviešu valodas prasmju apguvei.

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Atbalsts neformālās izglītības pasākumu nodrošināšanai, tai skaitā latviešu valodas apguvei