Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-3061: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra rīkojumā Nr. 976 "Par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekotāja noteikšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu likuma (turpmāk – Likums) 5.panta pirmo daļu, kas nosaka, ka Brīvības pieminekļa, tā aizsardzības zonas un Rīgas Brāļu kapu, to teritorijas un aizsardzības zonas saglabāšanu, uzturēšanu un atjaunošanu nodrošina Ministru kabineta noteikts Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekotājs.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz pagarināt Rīgas valstspilsētas pašvaldībai (Rīgas valstspilsētas pašvaldības aģentūrai “Rīgas pieminekļu aģentūra”) (turpmāk – Aģentūra) kā Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekotājam deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma – Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošana – izpildes termiņu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Likuma 5.panta pirmo daļu Brīvības pieminekļa, tā aizsardzības zonas un Rīgas Brāļu kapu, to teritorijas un aizsardzības zonas saglabāšanu, uzturēšanu un atjaunošanu nodrošina Ministru kabineta noteikts Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekotājs, kuru izvēlas publisko iepirkumu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā vai deleģējot pārvaldes uzdevumus privātpersonai vai publiskai personai Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā. Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra rīkojuma Nr.976 “Par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekotāja noteikšanu” (turpmāk – MK rīkojums Nr.976) 1.punkts nosaka, ka saskaņā ar Likuma 5.panta pirmo daļu, Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40.panta pirmo un trešo daļu un likuma “Par pašvaldībām” 9.panta pirmo daļu Aģentūrai ir deleģēts valsts pārvaldes uzdevums – Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošana.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar MK rīkojuma Nr.976 2.punktu Aģentūra nodrošina Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošanu, ievērojot Likumā, likumā “Par kultūras pieminekļu aizsardzību”, Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un aizsardzības likumā un citos normatīvajos aktos noteikto tiesisko regulējumu. MK rīkojuma Nr.976 3.3.apakšpunkts nosaka, ka valsts pārvaldes uzdevuma deleģēšanas līgums ir spēkā no 2022.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 31.decembrim. Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu padome (turpmāk – Padome) 2022.gada 27.septembrī sēdē nolēma atbalstīt Aģentūrai kā apsaimniekotājam deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma – Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošana – izpildes termiņa pagarināšanu līdz 2027.gada 31.decembim.

Kultūras ministrija ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu “Par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu uzturēšanas un Latvijas Okupācijas muzeja demontēto objektu uzturēšanas nodrošināšanu 2023.gada 1.ceturksnī” (22-TA-3642), kas paredz valsts budžeta finansējuma piešķiršanu Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošanai līdz 2023.gada 31.martam 19 959 euro apmērā, kā arī jautājumu par nepieciešamo finansējumu Brīvības pieminekļa un Rīgas brāļu kapu apsaimniekošanai un Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu saglabāšanas, uzturēšanas, izpētes un atjaunošanas programmas īstenošanai un visam 2023.gadam skatīt likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un citu valsts pārvaldes iestāžu prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.

Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra sēdē tika atbalstīts Kultūras ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums “Par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu uzturēšanas un Latvijas Okupācijas muzeja demontēto objektu uzturēšanas nodrošināšanu 2023.gada 1.ceturksnī”, paredzot finansējumu Kultūras ministrijai 26 072 euro apmērā 2023.gada 1.ceturksnī, tajā skaitā 19 959 euro Brīvības pieminekļa un Rīgas brāļu kapu apsaimniekošanai un 6 113 euro Latvijas Okupācijas muzeja krājumā iekļauto demontēto padomju un nacistisko režīmu slavinošu objektu oriģinālo detaļu un fragmentu uzturēšanai, saglabāšanai, pieejamībai, izpētei un sabiedrības izglītošanai. Finansējums tiks iekļauts finanšu ministra rīkojumā, ar ko tiks noteikts valsts darbībai nepieciešamais valsts budžeta izdevumu apmērs 2023.gadā, pamatojoties uz Likuma par budžeta un finanšu vadību 15.panta pirmās daļas 1.punktu.

Projekts paredz pagarināt Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekotājam deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma – Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošana – izpildes termiņu līdz 2023.gada 31.martam, lai nodrošinātu Brīvības pieminekļa, tā aizsardzības zonas un Rīgas Brāļu kapu, to teritorijas un aizsardzības zonas saglabāšanu, uzturēšanu un atjaunošanu, tādējādi izpildot Likuma 5.panta pirmajā daļā Ministru kabinetam noteikto pienākumu.
Risinājuma apraksts
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40.panta pirmā daļa nosaka, ka publiska persona var deleģēt privātpersonai un citai publiskai personai pārvaldes uzdevumu, ja pilnvarotā persona attiecīgo uzdevumu var veikt efektīvāk. Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40.panta trešajai daļai citai publiskai personai pārvaldes uzdevumu var deleģēt likumā noteiktajos gadījumos. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 45.panta pirmo daļu par tiešās pārvaldes iestādes kompetencē esoša pārvaldes uzdevuma deleģēšanu uz laiku ilgāku trim gadiem lemj Ministru kabinets. Aģentūra no 2011.gada nodrošina Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošanu. Saskaņā ar Rīgas domes 2011.gada 15.februāra nolikumu Nr.96 ,,Rīgas pašvaldības aģentūras ,,Rīgas pieminekļu aģentūra” nolikums” noteikta kārtība, kādā Aģentūra veic darbību, lai nodrošinātu Aģentūras izveidošanas mērķa sasniegšanu – īstenot Rīgas pilsētas sabiedrisko pieminekļu saglabāšanas politiku, tostarp īstenojot pieminekļu saglabāšanas politiku – pieminekļu pārņemšana valdījumā un pārvaldīšana, pieminekļu apzināšana, uzskaite, dokumentācija, saglabāšanas programmas izstrāde, monitorings, saimnieciskā uzturēšana, restaurācijas aprūpe, restaurācija, pieminekļu un to saglabāšanas popularizēšana, demontēto pieminekļu un to detaļu uzskaitīšana, uzglabāšana, kultūrvēsturiskā novērtēšana.

Likuma 5.panta otrā daļa nosaka, ka Brīvības pieminekļa, tā aizsardzības zonas un Rīgas Brāļu kapu, to teritorijas un aizsardzības zonas saglabāšana, uzturēšana, izpēte un atjaunošana notiek saskaņā ar Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu saglabāšanas, uzturēšanas, izpētes un atjaunošanas programmu (turpmāk – Apsaimniekošanas programma). Apsaimniekošanas programmu izstrādā Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekotājs un saskaņo to ar Padomi. Apsaimniekošanas programmu apstiprina Ministru kabinets.

Kultūras ministrija (Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde) ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu saglabāšanas, uzturēšanas, izpētes un atjaunošanas programmu 2022.-2025.gadam” (22-TA-1018), ievērojot to, ka Padome 2022.gada 1.jūnijā sēdē ir izvērtējusi un apstiprinājusi Aģentūras izstrādāto Apsaimniekošanas programmu 2022.gadam, savukārt 2022.gada 27.septembrī saskaņojusi Apsaimniekošanas programmu 2023.gadam. Padome 2022.gada 11.novembrī saskaņoja Apsaimniekošanas programmu 2022.-2025.gadam. Kultūras ministrija virzīs Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu saglabāšanas, uzturēšanas, izpētes un atjaunošanas programmu 2022.-2025.gadam” (22-TA-1018) izskatīšanai Ministru kabineta sēdē vienlaikus ar 2023.gada sākumā sagatavotajiem grozījumiem MK rīkojumā Nr.976, turpinot deleģēt valsts pārvaldes uzdevumu – Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošana – Aģentūrai uz turpmāko termiņu, sākot no 2023.gada 1.aprīļa saskaņā ar likumprojektā „Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” noteikto finansējumu šim mērķim.

Ņemot vērā, ka Brīvības piemineklis un Rīgas Brāļu kapi un ar tiem saistītie apsaimniekošanas pasākumi ir unikāli un specifiski, līdz ar to ir ļoti svarīga apsaimniekotāja pieredze, kā arī ievērojot to, ka, izstrādājot Likumu, jau sākotnēji netika paredzēts apsaimniekotāju mainīt katru gadu, proti, iecere bija izvēlēties apsaimniekotāju, kas plāno darbus un tos organizē ar perspektīvu skatījumu, Padome 2022.gada 27.septembra sēdē lēma atbalstīt ieceri valsts pārvaldes uzdevumu – Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošanu – deleģēt Aģentūrai uz periodu līdz 2027.gada 31.decembrim.

Saskaņā ar Likuma 5.panta pirmo daļu, lai nodrošinātu Brīvības pieminekļa, tā aizsardzības zonas un Rīgas Brāļu kapu, to teritorijas un aizsardzības zonas saglabāšanu, uzturēšanu un atjaunošanu, kā arī apsaimniekošanas darbību nepārtrauktību un garantētu to kvalitatīvu izpildi, Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošana Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā līdz 2023.gada 31.martam būtu deleģējama esošajam apsaimniekotājam – Aģentūrai, ņemot vērā tās ilgstošas Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošanas gaitā iegūto pieredzi, kā arī jau pastāvošo tehnisko nodrošinājumu šāda uzdevuma veikšanai.

Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra sēdē tika atbalstīts Kultūras ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums “Par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu uzturēšanas un Latvijas Okupācijas muzeja demontēto objektu uzturēšanas nodrošināšanu 2023.gada 1.ceturksnī”, paredzot finansējumu Kultūras ministrijai 26 072 euro apmērā 2023.gada 1.ceturksnī, tajā skaitā 19 959 euro Brīvības pieminekļa un Rīgas brāļu kapu apsaimniekošanai, un to, ka Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.64 75.§) “Informatīvais ziņojums “Par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu uzturēšanas un Latvijas Okupācijas muzeja demontēto objektu uzturēšanas nodrošināšanu 2023.gada 1.ceturksnī”” 3.punkts paredz to, ka jautājums par nepieciešamo finansējumu Brīvības pieminekļa un Rīgas brāļu kapu apsaimniekošanai un Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu saglabāšanas, uzturēšanas, izpētes un atjaunošanas programmas īstenošanai visam 2023.gadam tiks skatīts likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un citu valsts pārvaldes iestāžu prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām, valsts pārvaldes uzdevuma – Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošana – deleģēšana Rīgas valstspilsētas pašvaldības aģentūrai “Rīgas pieminekļu aģentūra” ir iespējama tikai uz tādu termiņu, kādam valsts budžetā ir paredzēts finansējums šī valsts pārvaldes uzdevuma veikšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Saskaņā ar Likuma 5.panta pirmo daļu Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekotāju izvēlas publisko iepirkumu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā vai deleģējot pārvaldes uzdevumus privātpersonai vai publiskai personai Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā. Tādējādi Projekta mērķis varētu būt izpildāms arī publisko iepirkumu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Tomēr šobrīd izdevīgākais un racionālākais modelis ir ļaut turpināt darbu Aģentūrai, jo cits apsaimniekošanas veids ir saistīts ar Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošanas darbības pārtraukšanu, ar jaunu risinājumu izstrādi un ieviešanu. 
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
597 129
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
597 129
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
597 129
0
0
19 959
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
597 129
0
0
19 959
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-19 959
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-19 959
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-19 959
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
-19 959
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2022.gadā  finansējums Brīvības pieminekļa un Brāļu kapu uzturēšanai un saglabāšanai tika piešķirts 597 129 euro apmērā (500 129 euro + 97 000 euro).

Pēc  Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes rīcībā esošajām 2022.gada 18.jūlija un 2022.gada 30.oktobra Aģentūras atskaitēm par Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes pārskaitīto valsts budžeta finansējumu un papildu sniegtās informācijas par līdzekļu apguvi 2022.gadā, ko sagatavojusi Aģentūra, izriet, ka uz 2022.gada 30.novembri ir apgūts finansējums 373 696 euro apmērā un vēl ir uzņemtas saistības 176 501 euro apmērā. Līdz ar to prognozējama līdzekļu ekonomija 46 932 euro apmērā. 2023.gadā, lai no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.martam nodrošinātu Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošanu, nepieciešams papildu finansējums 19 959 euro apmērā.

Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošanas izdevumi 2023.gada
trīs mēnešiem (no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.martam)

 
Nr.p.k. Pozīcija Izmaksas mēnesī (euro) Kopā trīs mēnešiem (euro)
1. Atlīdzība, t.sk. nodokļu maksājumi 15 000
 
45 000
 
2. Apsaimniekošanas izdevumi, t.sk. 7297
 
21 891
 
2.1. Elektroenerģija 1084 3252
2.2. Gāze 1625 4875
2.3. Ūdens 40 120
2.4. Atkritumi  2617 7851
2.5. Apsardze 26 78
2.6. Degviela 600 1800
2.7. Telekomunikāciju pakalpojumi 11 33
2.8. Smiltis 272 816
2.9. Saimniecības preces (dzīvnieku barība, cimdi, Venden u.c.) 522 1566
2.10. Tehnikas uzturēšana 500 1500
  KOPĀ 22 297 66 891

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra sēdē tika skatīts informatīvais ziņojums "Par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu uzturēšanas un Latvijas Okupācijas muzeja demontēto objektu uzturēšanas nodrošināšanu 2023.gada 1.ceturksnī”, kurā norādīts, ka papildus nepieciešamais finansējums no 2023.gada 1.janvāra līdz 31.martam Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošanai ir 19 959 euro.

Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra sēdē tika atbalstīts Kultūras ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums “Par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu uzturēšanas un Latvijas Okupācijas muzeja demontēto objektu uzturēšanas nodrošināšanu 2023.gada 1.ceturksnī”, paredzot finansējumu Kultūras ministrijai 26 072 euro apmērā 2023.gada 1.ceturksnī, tajā skaitā 19 959 euro Brīvības pieminekļa un Rīgas brāļu kapu apsaimniekošanai un 6 113 euro Latvijas Okupācijas muzeja krājumā iekļauto demontēto padomju un nacistisko režīmu slavinošu objektu oriģinālo detaļu un fragmentu uzturēšanai, saglabāšanai, pieejamībai, izpētei un sabiedrības izglītošanai. Finansējums tiks iekļauts finanšu ministra rīkojumā, ar ko tiks noteikts valsts darbībai nepieciešamais valsts budžeta izdevumu apmērs 2023.gadā, pamatojoties uz Likuma par budžeta un finanšu vadību 15.panta pirmās daļas 1.punktu.

4.1.1. Grozījums Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra rīkojumā Nr.976 “Par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekotāja noteikšanu”

Pamatojums un apraksts
Kultūras ministrija 2023.gada sākumā sagatavos un virzīs izskatīšanai Ministru kabineta sēdē Ministru kabineta rīkojuma projektu “Grozījums Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra rīkojumā Nr.976 “Par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekotāja noteikšanu””, turpinot deleģēt valsts pārvaldes uzdevumu – Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošanu – Aģentūrai uz turpmāko termiņu, sākot no 2023.gada 1.aprīļa saskaņā ar likumprojektā “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” noteikto finansējumu šim mērķim.
Atbildīgā institūcija
Kultūras ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde, Rīgas valstpilsētas dome, Rīgas valstspilsētas pašvaldības aģentūra ,,Rīgas pieminekļu aģentūra”
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Konsultatīvā padome
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Jautājums izskatīts Padomes 2022.gada 27.septembra sēdē, kurā Projekts konceptuāli atbalstīts. Padomes sēdē piedalījās pārstāvji no Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes, Aizsardzības ministrijas, Kultūras ministrijas, Finanšu ministrijas, Rīgas pilsētas domes, nodibinājuma “Rīgas Brāļu kapu un Latvijas vēsturiskā mantojuma fonds” un nodibinājuma “Brīvības pieminekļa izgaismošanas fonds”.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Padome 2022.gada 27.septembra sēdē izskatīja jautājumu par Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekotāja noteikšanu 2023.gadam un turpmākajam laika periodam. Ņemot vērā, ka Brīvības piemineklis un Rīgas Brāļu kapi un ar tiem saistītie apsaimniekošanas pasākumi ir unikāli un specifiski, līdz ar to ir ļoti svarīga apsaimniekotāja pieredze, kā arī ievērojot to, ka, izstrādājot Likumu, jau sākotnēji netika paredzēts apsaimniekotāju mainīt katru gadu, proti, iecere bija izvēlēties apsaimniekotāju, kas plāno darbus un tos organizē ar perspektīvu skatījumu, Padome 2022.gada 27.septembra sēdē lēma atbalstīt ieceri valsts pārvaldes uzdevumu – Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu apsaimniekošanu – deleģēt Aģentūrai uz periodu līdz 2027.gada 31.decembrim.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde
  • Kultūras ministrija
  • Rīgas valstspilsētas pašvaldības aģentūra ,,Rīgas pieminekļu aģentūra”

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi