25-TA-1871: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 13. novembra noteikumos Nr. 766 "Kuģu tilpības mērīšanas un tilpību apliecinošu dokumentu izsniegšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 13. novembra noteikumos Nr. 766 "Kuģu tilpības mērīšanas un tilpību apliecinošu dokumentu izsniegšanas kārtība""(turpmāk – Projekts) ir nepieciešams, lai vienkāršotu tilpības aprēķināšanu tādiem kuģiem, kuru garums ir mazāks par 24 metriem un kas nav zvejas kuģi,(turpmāk arī – mazizmēra kuģis) un novērstu atsevišķas Ministru kabineta 2007. gada 13. novembra noteikumos Nr. 766 “Kuģu tilpības mērīšanas un tilpību apliecinošu dokumentu izsniegšanas kārtība” (turpmāk – Noteikumi) konstatētas tehniskas nepilnības.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir vienkāršot tilpības aprēķināšanu tādiem kuģiem, kuru garums ir mazāks par 24 metriem un kas nav zvejas kuģi. Vienlaikus Projekta mērķis ir novērst atsevišķas Noteikumos konstatētas tehniskas nepilnības.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2026.
Pamatojums
Projekta spēkā stāšanās termiņš 2026. gada 1. janvārī ir noteikts, lai nodrošinātu pārskatāmu un tiesiski korektu pāreju no pašreizējās kuģu tilpības mērīšanas kārtības uz vienkāršotu pieeju mazizmēra kuģiem, kā tas paredzēts Noteikumos iekļaut plānotajā VIII nodaļā.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lai gan 1969. gada Starptautiskā konvencija par kuģu tilpības mērīšanu (turpmāk – Tilpības konvencija) neattiecas uz kuģiem, kuru garums ir mazāks par 24 metriem, Noteikumi šobrīd nosaka, ka arī šiem kuģiem tilpība jāmēra, ievērojot Tilpības konvencijas noteikumus. Tilpības konvencijā paredzētās aprēķina metodes un dokumentu prasības ir sarežģītas, tehniski ietilpīgas un prasa gan kuģu īpašniekiem/operatoriem, gan valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Latvijas Jūras administrācija" (turpmāk – Latvijas Jūras administrācija) relatīvi lielu administratīvo un finansiālo resursu ieguldījumu. Tādējādi šobrīd spēkā esošais regulējums nav samērīgs attiecībā uz mazizmēra kuģiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā esošo Noteikumu redakcija paredz vienotu kuģu tilpības mērīšanas kārtību visiem kuģiem neatkarīgi no to garuma, tādējādi arī mazizmēra kuģiem piemērojot sarežģīto Tilpības konvencijas pieeju. Šāda pieeja neatbilst konvencijas būtībai, jo konvencija valstīm paredz iespēju mazizmēra kuģiem piemērot vienkāršotu mērīšanas mehānismu.
Mazizmēra kuģiem precīza tilpības aprēķināšana nav lietderīga, jo:
-aprēķini balstās uz telpu mērījumiem, kas šādiem kuģiem nereti nav precīzi dokumentēti;
-nepieciešamas zināšanas un resursi, kas pārsniedz šādu kuģu praktiskās ekspluatācijas vajadzības.
Atsevišķu uzmanību prasa arī zvejas kuģi, kuru garums ir mazāks par 12 metriem (turpmāk – zvejas laivas). Šiem kuģiem vispār nav praktiskas nepieciešamības noteikt neto tilpību, jo šis rādītājs netiek izmantots ne regulējumā, ne faktiskajā administratīvajā vai komerciālajā apritē. Līdz ar to arī neto tilpības aprēķinam vajadzīgo datu iegūšana vai dokumentu noformēšana šajā kontekstā ir nesamērīga.
Esošā pieeja kopumā veido nesamērīgu administratīvo slogu, sarežģī reģistrācijas un mērīšanas procedūras un mazina Latvijas karoga konkurētspēju, īpaši nelielu komerciālo kuģu segmentā.
Noteikumos joprojām paredzēta atsauce uz atcelto Eiropas Padomes 1986. gada 22. septembra Regulu (EEK) Nr. 2930/86, kas nosaka zvejas kuģu īpašības (turpmāk – Regula (EEK) Nr. 2930/86). Tā rezultātā var rasties neskaidrības par spēkā esošo normu piemērošanu.
Mazizmēra kuģiem precīza tilpības aprēķināšana nav lietderīga, jo:
-aprēķini balstās uz telpu mērījumiem, kas šādiem kuģiem nereti nav precīzi dokumentēti;
-nepieciešamas zināšanas un resursi, kas pārsniedz šādu kuģu praktiskās ekspluatācijas vajadzības.
Atsevišķu uzmanību prasa arī zvejas kuģi, kuru garums ir mazāks par 12 metriem (turpmāk – zvejas laivas). Šiem kuģiem vispār nav praktiskas nepieciešamības noteikt neto tilpību, jo šis rādītājs netiek izmantots ne regulējumā, ne faktiskajā administratīvajā vai komerciālajā apritē. Līdz ar to arī neto tilpības aprēķinam vajadzīgo datu iegūšana vai dokumentu noformēšana šajā kontekstā ir nesamērīga.
Esošā pieeja kopumā veido nesamērīgu administratīvo slogu, sarežģī reģistrācijas un mērīšanas procedūras un mazina Latvijas karoga konkurētspēju, īpaši nelielu komerciālo kuģu segmentā.
Noteikumos joprojām paredzēta atsauce uz atcelto Eiropas Padomes 1986. gada 22. septembra Regulu (EEK) Nr. 2930/86, kas nosaka zvejas kuģu īpašības (turpmāk – Regula (EEK) Nr. 2930/86). Tā rezultātā var rasties neskaidrības par spēkā esošo normu piemērošanu.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz ieviest vienkāršotu bruto un neto tilpības noteikšanas kārtību mazizmēra kuģiem, pamatojoties uz Tilpības konvencijas 4. panta 1. punktu. Ar Projektu Noteikumos tiek iekļauti jauni 27. – 30. punkti, kuros noteiktas vienkāršotas formulas un nosacījumi, novēršot nepieciešamību izmantot detalizētus telpu izmērus un komplicētus aprēķinus.
Lai nodrošinātu skaidru piemērojamību praksē:
-precizēts Noteikumu 3. punkts, skaidri nošķirot Tilpības konvencijas un vienkāršotās mērīšanas piemērošanas gadījumus, kā arī atsauci uz atcelto Regulu (EEK) Nr. 2930/86 aizstājot ar atsauci uz spēkā esošo Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 14. jūnija Regulu (ES) Nr. 2017/1130, kas nosaka zvejas kuģu īpašības (turpmāk – Regula (ES) Nr. 2017/1130 vai Regula);
-Noteikumi papildināti ar 3.1 punktu par terminu lietojumu;
-atbilstoši grozīts Noteikumu 6.2. apakšpunkts, 13. punkts, kā arī 4. un 5. pielikums;
-Noteikumi papildināti ar 31. punktu, paredzot atbilstošus izņēmumus attiecībā uz mazizmēra kuģu tehnisko dokumentāciju un tilpības aprēķina elementiem.
Noteikumu 11. punkta grozīšana un 3. pielikuma svītrošana paredzēta tādēļ, ka arī kuģiem, kuru garums ir 24 metri vai lielāks un kuri nav iesaistīti starptautiskos reisos, piemērojama Tilpības konvencija. Līdz ar to šādiem kuģiem nav nepieciešama atsevišķa nacionālā apliecība, bet ir izsniedzama Noteikumu 2. pielikumā paredzētā starptautiskā tilpības apliecība.
Noteikumi papildināti ar 32. un 33. punktu, kuros paredzēti izņēmumi attiecībā uz zvejas laivām, citstarp nosakot, ka neto tilpība šādiem kuģiem vairs nav jānosaka.
Šāda pieeja būtiski vienkāršo administratīvo kārtību, nodrošina skaidru normu piemērošanu un stiprina Latvijas karoga konkurētspēju mazizmēra kuģu segmentā.
Saistībā ar Projektā iekļautajām atsaucēm uz Regulu (ES) Nr. 2017/1130 lietderīgi paskaidrot, ka Regulas mērķis ir noteikt zvejas kuģu īpašību, tostarp bruto un neto tilpības, definīcijas, kas izmantojamas, piemērojot citus ES normatīvos aktus zivsaimniecības jomā (sk. Regulas 1. pantu). Regula neuzliek dalībvalstīm pienākumu veikt oficiālus kuģu tilpības mērījumus, izmantojot tieši Regulā paredzētās formulas, kā arī nenosaka procedūras kuģu tilpības mērīšanai vai izsniedzamos tilpību apliecinošos dokumentus. Projektā atsauces uz Regulu izdarītas tikai un vienīgi lietderības apsvērumu dēļ, lai panāktu praktisku saskaņotību un zvejas kuģiem nodrošinātu praksē noderīgus tilpību apliecinošus dokumentus, taču Projekts nekādā veidā neietekmē Regulas darbības jomu – negroza Regulas normu saturu un neliek šķēršļus to piemērošanai. Jāuzsver, ka jautājums par to, vai un kādā kārtībā tiek veikti oficiāli tilpības mērījumi kuģiem (tostarp zvejas kuģiem), kuru garums ir mazāks par 24 metriem, ir pilnībā atstāts dalībvalstu ziņā un neietilpst Regulas vai citu ES normatīvo aktu regulējuma priekšmetā. Ņemot vērā minēto, Projektā paredzētie izņēmumi attiecībā uz zvejas laivām (tostarp noteikums, ka šādām laivām neto tilpība netiek mērīta) ir tiesiski un nav pretrunā ne Regulas, ne citu ES normatīvo aktu prasībām.
Lai nodrošinātu skaidru piemērojamību praksē:
-precizēts Noteikumu 3. punkts, skaidri nošķirot Tilpības konvencijas un vienkāršotās mērīšanas piemērošanas gadījumus, kā arī atsauci uz atcelto Regulu (EEK) Nr. 2930/86 aizstājot ar atsauci uz spēkā esošo Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 14. jūnija Regulu (ES) Nr. 2017/1130, kas nosaka zvejas kuģu īpašības (turpmāk – Regula (ES) Nr. 2017/1130 vai Regula);
-Noteikumi papildināti ar 3.1 punktu par terminu lietojumu;
-atbilstoši grozīts Noteikumu 6.2. apakšpunkts, 13. punkts, kā arī 4. un 5. pielikums;
-Noteikumi papildināti ar 31. punktu, paredzot atbilstošus izņēmumus attiecībā uz mazizmēra kuģu tehnisko dokumentāciju un tilpības aprēķina elementiem.
Noteikumu 11. punkta grozīšana un 3. pielikuma svītrošana paredzēta tādēļ, ka arī kuģiem, kuru garums ir 24 metri vai lielāks un kuri nav iesaistīti starptautiskos reisos, piemērojama Tilpības konvencija. Līdz ar to šādiem kuģiem nav nepieciešama atsevišķa nacionālā apliecība, bet ir izsniedzama Noteikumu 2. pielikumā paredzētā starptautiskā tilpības apliecība.
Noteikumi papildināti ar 32. un 33. punktu, kuros paredzēti izņēmumi attiecībā uz zvejas laivām, citstarp nosakot, ka neto tilpība šādiem kuģiem vairs nav jānosaka.
Šāda pieeja būtiski vienkāršo administratīvo kārtību, nodrošina skaidru normu piemērošanu un stiprina Latvijas karoga konkurētspēju mazizmēra kuģu segmentā.
Saistībā ar Projektā iekļautajām atsaucēm uz Regulu (ES) Nr. 2017/1130 lietderīgi paskaidrot, ka Regulas mērķis ir noteikt zvejas kuģu īpašību, tostarp bruto un neto tilpības, definīcijas, kas izmantojamas, piemērojot citus ES normatīvos aktus zivsaimniecības jomā (sk. Regulas 1. pantu). Regula neuzliek dalībvalstīm pienākumu veikt oficiālus kuģu tilpības mērījumus, izmantojot tieši Regulā paredzētās formulas, kā arī nenosaka procedūras kuģu tilpības mērīšanai vai izsniedzamos tilpību apliecinošos dokumentus. Projektā atsauces uz Regulu izdarītas tikai un vienīgi lietderības apsvērumu dēļ, lai panāktu praktisku saskaņotību un zvejas kuģiem nodrošinātu praksē noderīgus tilpību apliecinošus dokumentus, taču Projekts nekādā veidā neietekmē Regulas darbības jomu – negroza Regulas normu saturu un neliek šķēršļus to piemērošanai. Jāuzsver, ka jautājums par to, vai un kādā kārtībā tiek veikti oficiāli tilpības mērījumi kuģiem (tostarp zvejas kuģiem), kuru garums ir mazāks par 24 metriem, ir pilnībā atstāts dalībvalstu ziņā un neietilpst Regulas vai citu ES normatīvo aktu regulējuma priekšmetā. Ņemot vērā minēto, Projektā paredzētie izņēmumi attiecībā uz zvejas laivām (tostarp noteikums, ka šādām laivām neto tilpība netiek mērīta) ir tiesiski un nav pretrunā ne Regulas, ne citu ES normatīvo aktu prasībām.
Problēmas apraksts
Noteikumos būtu lietderīgi paredzēt kārtību, kas regulētu pāreju uz jauno regulējumu, tostarp attiecībā uz kuģiem, kuru tilpības mērīšana ir pieprasīta līdz jaunās redakcijas spēkā stāšanās dienai, kā arī attiecībā uz kuģiem, kuriem tilpība jau ir mērīta saskaņā ar iepriekšējo kārtību.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz Noteikumu papildināšanu ar VIII nodaļu “Noslēguma jautājumi”. Tajā noteikts, ka uz kuģiem, kuru tilpības mērīšana ir pieprasīta līdz 2025. gada 31. decembrim, attiecas līdzšinējā redakcija. Vienlaikus noteikts, ka iepriekš izsniegtie tilpību apliecinošie dokumenti saglabā spēku bez termiņa ierobežojuma, ja vien netiek anulēti vai atzīti par nederīgiem. Tāpat paredzēta iespēja īpašniekam pēc izvēles pieprasīt kuģa tilpības pārmērīšanu un jauna dokumenta izsniegšanu saskaņā ar jauno kārtību. Tādējādi tiek nodrošināta tiesiskā noteiktība, elastība un skaidra pārejas mehānisma piemērošana praksē.
Problēmas apraksts
Noteikumu VI nodaļā šobrīd ietverta lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība, taču šis jautājums jau ir regulēts Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā.
Risinājuma apraksts
Lai izvairītos no normatīvās dublēšanās un nodrošinātu sistēmisku skaidrību, Projekts paredz Noteikumu VI nodaļas svītrošanu.
Problēmas apraksts
Noteikumu 1. un 18. punktā joprojām izmantots iepriekšējais Latvijas Jūras administrācijas juridiskās formas nosaukums – valsts akciju sabiedrība.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka šī kapitālsabiedrība reorganizēta par sabiedrību ar ierobežotu atbildību, Projekts precizē Noteikumu 1. un 18. punktu, atbilstoši atjauninot kapitālsabiedrības juridisko statusu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Kuģu īpašnieki un operatori.
Ietekmes apraksts
Attiecībā uz mazizmēra kuģiem turpmāk tiks izmantota vienkāršotā kuģu tilpības mērīšanas kārtība, tādējādi mazinot attiecīgās kategorijas kuģu īpašnieku un operatoru administratīvo slogu. Zvejas laivām turpmāk netiks mērīta neto tilpība, tādējādi mazinot attiecīgās kategorijas kuģu īpašnieku un operatoru administratīvo slogu.
Juridiskās personas
- Kuģu īpašnieki un operatori.
Ietekmes apraksts
Attiecībā uz mazizmēra kuģiem turpmāk tiks izmantota vienkāršotā kuģu tilpības mērīšanas kārtība, tādējādi mazinot attiecīgās kategorijas kuģu īpašnieku un operatoru administratīvo slogu. Zvejas laivām turpmāk netiks mērīta neto tilpība, tādējādi mazinot attiecīgās kategorijas kuģu īpašnieku un operatoru administratīvo slogu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Nē
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Ņemot vērā, ka Projektā ir atsauces uz Tilpības konvenciju un Regulu (ES) Nr. 2017/1130, lietderīgi paskaidrot korelāciju starp Projektu un šiem starptautiskajiem tiesību aktiem.
Ar Projektu netiek izpildītas Tilpības konvencijā paredzētās starptautiskās saistības. Saskaņā ar konvencijas 4. panta 1. punktu tā neattiecas uz kuģiem, kuru garums ir mazāks par 24 metriem. Projektā, pamatojoties uz šo izņēmumu, šādiem kuģiem tiek paredzēts atšķirīgs regulējums tilpības mērīšanai un tilpību apliecinošu dokumentu izsniegšanai. Vienlaikus Projektā atsevišķas konvencijas normas piemērotas pēc analoģijas (piemēram, Noteikumu 27. punktā attiecībā uz mazizmēra kuģiem paredzēta virs augšējā klāja esošo slēgto telpu tilpuma aprēķināšana saskaņā ar Tilpības konvencijas I pielikumu).
Jāuzsver, ka, ciktāl tas saistīts ar kuģiem, attiecībā uz kuriem saskaņā ar Tilpības konvenciju dalībvalstīm ir pienākums piemērot tās noteikumus (proti, starptautiskos reisos iesaistītiem kuģiem, kuru garums ir 24 metri vai lielāks), Projekts (tostarp Noteikumu 3. punkta jaunā redakcija) pēc būtības neievieš izmaiņas spēkā esošajā regulējumā.
Ar Projektu netiek pārņemtas Regulas (ES) Nr. 2017/1130 prasības. Regulas mērķis ir noteikt zvejas kuģu īpašību, tostarp bruto un neto tilpības, definīcijas, kas izmantojamas citu ES normatīvo aktu piemērošanai zivsaimniecības jomā (sk. Regulas 1. pantu). Regula neuzliek dalībvalstīm pienākumu veikt oficiālus kuģu tilpības mērījumus, izmantojot tieši Regulā paredzētās formulas, kā arī nenosaka kārtību, kādā šādi mērījumi veicami, vai kādi tilpību apliecinoši dokumenti izsniedzami. Projektā atsauces uz Regulu iekļautas tikai lietderības apsvērumu dēļ, lai nodrošinātu praktisku saskaņotību un atvieglotu zvejas kuģiem ES tiesību piemērošanu. Jautājums par to, vai un kādā kārtībā tiek veikti oficiāli mērījumi kuģiem (tostarp zvejas kuģiem), kuru garums ir mazāks par 24 metriem, ir pilnībā atstāts dalībvalstu ziņā un neietilpst ne Regulas, ne citu ES normatīvo aktu darbības jomā.
Ar Projektu netiek izpildītas Tilpības konvencijā paredzētās starptautiskās saistības. Saskaņā ar konvencijas 4. panta 1. punktu tā neattiecas uz kuģiem, kuru garums ir mazāks par 24 metriem. Projektā, pamatojoties uz šo izņēmumu, šādiem kuģiem tiek paredzēts atšķirīgs regulējums tilpības mērīšanai un tilpību apliecinošu dokumentu izsniegšanai. Vienlaikus Projektā atsevišķas konvencijas normas piemērotas pēc analoģijas (piemēram, Noteikumu 27. punktā attiecībā uz mazizmēra kuģiem paredzēta virs augšējā klāja esošo slēgto telpu tilpuma aprēķināšana saskaņā ar Tilpības konvencijas I pielikumu).
Jāuzsver, ka, ciktāl tas saistīts ar kuģiem, attiecībā uz kuriem saskaņā ar Tilpības konvenciju dalībvalstīm ir pienākums piemērot tās noteikumus (proti, starptautiskos reisos iesaistītiem kuģiem, kuru garums ir 24 metri vai lielāks), Projekts (tostarp Noteikumu 3. punkta jaunā redakcija) pēc būtības neievieš izmaiņas spēkā esošajā regulējumā.
Ar Projektu netiek pārņemtas Regulas (ES) Nr. 2017/1130 prasības. Regulas mērķis ir noteikt zvejas kuģu īpašību, tostarp bruto un neto tilpības, definīcijas, kas izmantojamas citu ES normatīvo aktu piemērošanai zivsaimniecības jomā (sk. Regulas 1. pantu). Regula neuzliek dalībvalstīm pienākumu veikt oficiālus kuģu tilpības mērījumus, izmantojot tieši Regulā paredzētās formulas, kā arī nenosaka kārtību, kādā šādi mērījumi veicami, vai kādi tilpību apliecinoši dokumenti izsniedzami. Projektā atsauces uz Regulu iekļautas tikai lietderības apsvērumu dēļ, lai nodrošinātu praktisku saskaņotību un atvieglotu zvejas kuģiem ES tiesību piemērošanu. Jautājums par to, vai un kādā kārtībā tiek veikti oficiāli mērījumi kuģiem (tostarp zvejas kuģiem), kuru garums ir mazāks par 24 metriem, ir pilnībā atstāts dalībvalstu ziņā un neietilpst ne Regulas, ne citu ES normatīvo aktu darbības jomā.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, VSIA "Latvijas Jūras administrācija"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/0317f35b-72a5-462c-96bd-aa34b240d6e2
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildumi vai priekšlikumi nav saņemti
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- VSIA "Latvijas Jūras administrācija"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
