25-TA-1550: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumos Nr. 821 "Noteikumi par atļaujām jaunas elektroenerģijas ražošanas iekārtas ieviešanai vai elektroenerģijas ražošanas jaudas palielināšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumos Nr. 821 “Noteikumi par atļaujām jaunas elektroenerģijas ražošanas iekārtas ieviešanai vai elektroenerģijas ražošanas jaudas palielināšanai”” (turpmāk – noteikumu projekts) sagatavots, lai novērstu tiesiskā regulējuma atšķirības no Elektroenerģijas tirgus likumā ietvertā deleģējuma.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumi Nr. 821 “Noteikumi par atļaujām jaunas elektroenerģijas ražošanas iekārtas ieviešanai vai elektroenerģijas ražošanas jaudas palielināšanai” pieņemti pirms likuma "Grozījumi Elektroenerģijas tirgus likumā" stāšanās spēkā un to saturs vairs neatbilst likuma tvērumam aktuālajā redakcijā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumos Nr. 821 “Noteikumi par atļaujām jaunas elektroenerģijas ražošanas iekārtas ieviešanai vai elektroenerģijas ražošanas jaudas palielināšanai” (turpmāk – Noteikumi Nr. 821) noteikto kārtību, kādā tiek izsniegtas atļaujas atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likuma 22. panta otrajā daļā noteiktajam deleģējumam, ņemot vērā, ka ar likumu “Grozījumi Elektroenerģijas tirgus likumā”, kas pieņemts 2025. gada 27. martā (turpmāk – Elektroenerģijas tirgus likuma grozījumi) un stājās spēkā 2025. gada 24. aprīlī, elektroenerģijas uzkrātuve (turpmāk – uzkrātuve) tika definēta kā iekārta vai iekārtu kopums, kurā notiek enerģijas uzkrāšana vēlākai izmantošanai elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēmā, izdalot to no elektroenerģijas ražošanas iekārtu kopuma.
Ar Ministru kabineta 2024. gada 17. decembra rīkojumu Nr. 1191 “Par Vides pārraudzības valsts biroja un Būvniecības valsts kontroles biroja reorganizāciju” Būvniecības valsts kontroles biroja valsts pārvaldes uzdevumi enerģētikas politikas administrēšanas jomā nodoti Vides pārraudzības valsts birojam un noteikts, ka tā nosaukums ir Enerģētikas un vides aģentūra, tādējādi atļauju kompetence tika nodota Enerģētikas un vides aģentūrai. Ar Ministru kabineta 2025. gada 26. augusta rīkojumu Nr. 533 "Par Enerģētikas un vides aģentūras pievienošanu Valsts vides dienestam" noteikts, ka ar 2025. gada 1. oktobri Valsts vides dienests ir Enerģētikas un vides aģentūras funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, prasību, mantas, personāla, finanšu līdzekļu, lietvedības un arhīva pārņēmējs un pārņem atļauju kompetenci.
Ar Ministru kabineta 2024. gada 17. decembra rīkojumu Nr. 1191 “Par Vides pārraudzības valsts biroja un Būvniecības valsts kontroles biroja reorganizāciju” Būvniecības valsts kontroles biroja valsts pārvaldes uzdevumi enerģētikas politikas administrēšanas jomā nodoti Vides pārraudzības valsts birojam un noteikts, ka tā nosaukums ir Enerģētikas un vides aģentūra, tādējādi atļauju kompetence tika nodota Enerģētikas un vides aģentūrai. Ar Ministru kabineta 2025. gada 26. augusta rīkojumu Nr. 533 "Par Enerģētikas un vides aģentūras pievienošanu Valsts vides dienestam" noteikts, ka ar 2025. gada 1. oktobri Valsts vides dienests ir Enerģētikas un vides aģentūras funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, prasību, mantas, personāla, finanšu līdzekļu, lietvedības un arhīva pārņēmējs un pārņem atļauju kompetenci.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Visā Noteikumu Nr. 821 tekstā par atļauju izsniegšanas un atcelšanas procesu atbildīgā iestāde ir Būvniecības valsts kontroles birojs, Elektroenerģijas tirgus likuma aktuālā redakcija noteic, ka atļauju izsniedzēja ir Enerģētikas un vides aģentūra. Savukārt Ministru kabineta 2025. gada 26. augusta rīkojums Nr. 533 "Par Enerģētikas un vides aģentūras pievienošanu Valsts vides dienestam" paredz, ka Valsts vides dienests ar 2025. gada 1. oktobri pārņem Enerģētikas un vides aģentūras funkcijas, pārvaldes uzdevumus, tiesības, saistības, prasības, mantas, personāla, finanšu līdzekļus, lietvedību un arhīvu.
Risinājuma apraksts
Enerģētikas un vides aģentūra, kurai nodota Būvniecības valsts kontroles biroja atļauju izsniegšanas un atcelšanas kompetence, ar 2025. gada 1. oktobri tiek pievienota Valsts vides dienestam, līdz ar to Noteikumos Nr. 821 nepieciešami tehniskie grozījumi.
Ņemot vērā, ka ar Ministru kabineta 2025. gada 26. augusta rīkojumu Nr. 533 "Par Enerģētikas un vides aģentūras pievienošanu Valsts vides dienestam" Enerģētikas un vides aģentūra, kas izsniedza atļaujas, tiek likvidēta, tad ar noteikumu projektu turpmāko tehnisko grozījumu novēršanai norādīta atbildīgā iestāde atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likuma 22. pantam.
Ņemot vērā, ka ar Ministru kabineta 2025. gada 26. augusta rīkojumu Nr. 533 "Par Enerģētikas un vides aģentūras pievienošanu Valsts vides dienestam" Enerģētikas un vides aģentūra, kas izsniedza atļaujas, tiek likvidēta, tad ar noteikumu projektu turpmāko tehnisko grozījumu novēršanai norādīta atbildīgā iestāde atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likuma 22. pantam.
Problēmas apraksts
Ar Elektroenerģijas tirgus likuma grozījumiem uzkrātuve definēta kā autonoma iekārta, kurā notiek enerģijas uzkrāšana vēlākai izmantošanai elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēmā, tādējādi tā vairs nav vērtējama kā elektroenerģijas ražošanas iekārta, bet tās ieviešanai tāpat kā elektroenerģijas ražošanas iekārtu ieviešanai ir jāsaņem atbildīgās iestādes atļauja, līdz ar to Noteikumos Nr. 821 nepieciešami tehniski grozījumi, attiecinot to prasības arī uz uzkrātuves ieviešanu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā veikti tehniskie grozījumi, precizējot Noteikumu Nr. 821 nosaukumu un atsevišķi izdalot atļaujas uzkrātuves ieviešanai izsniegšanas, pārreģistrēšanas un atcelšanas procesu, kas ir tāds pats kā elektroenerģijas ražošanas iekārtu ieviešanai, izņemot prasības attiecībā uz dažādu ražošanas iekārtas veidu jaudas proporciju, kas uz uzkrātuvi nav attiecināmi, kā tas izriet no Elektroenerģijas tirgus likuma grozījumiem. Noteikta arī 5% atkāpe no jaudu proporcijas, kas skaidrojams ar tehniskajiem iestatījumiem iekārtās un to pieļaujamību, lai netiktu ietekmēta elektroenerģijas sistēmas darbība.
Problēmas apraksts
Izsniedzot atļaujas, ir būtiski gūt pārliecību, ka atļaujas turētājs atļaujā norādītajā īpašumā rīkojas uz tiesiska pamata. Tomēr, kā konstatēts praksē, bieži vien apbūves tiesību nav nepieciešams nostiprināt zemesgrāmatā, jo elektroenerģijas ražošanas iekārtu, piemēram, saules elektroenerģijas ražošanas iekārtas vai uzkrātuves ieviešana neprasa apbūves tiesības nostiprināšanu, kā arī ostu tiesiskais regulējums paredz speciālu regulējumu, kad apbūves tiesība nav nepieciešama, jo zemesgrāmatā ir nostiprināta nomas tiesība.
Risinājuma apraksts
Iesniedzēju tiesisko interešu nodrošināšanai, kā arī administratīvā sloga mazināšanai (nomas tiesības aizstāšanai zemesgrāmatā ar apbūves tiesību) noteikumu projektā noteikts, ka iesniedzēja tiesību rīkoties iesniegumā atļaujas saņemšanai iekļautajos nekustamajos īpašumos apliecinās ne tikai apbūves tiesība, bet arī citas zemesgrāmatā nostiprinātas lietošanas tiesības, kas ļauj iesniedzējam rīkoties nekustamajā īpašumā un nodrošina publisku ticamību un caurspīdīgumu. Jebkura lietošanas tiesība ir nostiprināma uz termiņu, kas nav īsāks par izsniegtajā atļaujā noteikto darbību īstenošanas termiņu.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka valsts pārvalde mazina administratīvo slogu komersantiem un vienkāršo administratīvo procesu, nepieciešams minimizēt iesniedzamo dokumentu skaitu, kas nepieciešams atļaujas saņemšanai, jo nav racionāli prasīt dokumentus, par kuriem atbildīgā iestāde var gūt pārliecību pati.
Risinājuma apraksts
Par atļauju izsniegšanas un atcelšanas procesu atbildīgā iestāde var pati gūt pārliecību par drošības naudas iemaksu, līdz ar to ar noteikumu projektu vairs netiek prasīts iesniegumam atļaujas saņemšanai pievienot maksājuma attaisnojuma dokumenta kopiju. Kā arī noteikumu projektā svītrots Noteikumu Nr. 821 2. pielikums par elektroenerģijas ražošanas iekārtu tehniskajiem rādītājiem, jo atļaujas turētājam ir jāvadās no sistēmas operatora tehniskajām prasībām, kas tiek izsniegtas, pamatojoties uz atļauju, līdz ar to tehniskie rādītāji var mainīties, bet atļaujas saņemšanai atbildīgajai iestādei jāgūst tikai vispārējs ieskats par ieviešamo iekārtu (atsevišķas iekārtas) jaudu, kopējo iecerēto jaudu un iekārtu izvietojumu nekustamajos īpašumos, tādēļ 1. pielikums, to papildinot, izteikts jaunā redakcijā.
Ar noteikumu projektu tāpat grozīta prasība iesniegt maksājuma attaisnojuma dokumenta kopiju par drošības naudu, ko iemaksājusi persona, uz kuru iecerēts pārreģistrēt atļauju. Iesniegumā par pārreģistrēšanu tiks ietverta informācija par personas, uz kuru iecerēts pārreģistrēt atļauju, veikto drošības naudas maksājumu (maksātājs, summa, datums), atbildīgā iestāde pārbaudīs maksājuma veikšanas faktu un pārreģistrēs atļauju.
Informācija par Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādu, kas kopumā pārsniedz 150 euro vai informācija par saimnieciskās darbības izbeigšanu ir publiski pieejama, tādējādi šādu informāciju atbildīgā iestāde iegūs no Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzes.
Ar noteikumu projektu tāpat grozīta prasība iesniegt maksājuma attaisnojuma dokumenta kopiju par drošības naudu, ko iemaksājusi persona, uz kuru iecerēts pārreģistrēt atļauju. Iesniegumā par pārreģistrēšanu tiks ietverta informācija par personas, uz kuru iecerēts pārreģistrēt atļauju, veikto drošības naudas maksājumu (maksātājs, summa, datums), atbildīgā iestāde pārbaudīs maksājuma veikšanas faktu un pārreģistrēs atļauju.
Informācija par Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādu, kas kopumā pārsniedz 150 euro vai informācija par saimnieciskās darbības izbeigšanu ir publiski pieejama, tādējādi šādu informāciju atbildīgā iestāde iegūs no Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzes.
Problēmas apraksts
Hibrīdatļaujas turētāju projektu īstenošanai praksē racionālu apsvērumu dēļ ir iespējami dažādi tehniskie risinājumi, tie ir pakļauti investīciju pieejamības riskam, līdz ar to hibrīdatļaujā noteiktās iekārtu jaudas proporcijas precīza ievērošana rada nesamērīgus sarežģījumus no komersantiem neatkarīgu iemeslu dēļ un risku, ka ieviestās elektroenerģijas ražošanas iekārtas un uzkrātuve netiek pieslēgta sistēmai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā noteikts, ka ieviestās jaudas proporcijas novirze no hibrīdatļaujā noteiktās elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu jaudas proporcijas var būt ne vairāk par 5% – tehniski pieļaujamā atkāpe, kas nerada ietekmi uz elektroenerģijas sistēmu. Šis apsvērums elektroenerģijas sistēmas operatoram ir būtisks attiecībā uz elektroenerģijas sistēmas attīstības, lai nodrošinātu jaunu pieslēgumu ierīkošanu. Proti, ieviesto iekārtu jaudas proporcijas lielākas atkāpes gadījumā sistēmas operatora pieņēmumi par elektroenerģijas ražošanas profiliem un aprēķini par brīvo jaudu var izrādīties kļūdaini, jo izbūvēto iekārtu kopuma elektroenerģijas ražošanas profils var būtiski atšķirties no rezervētās jaudas profila, un tas var apdraudēt sistēmas drošu darbību.
Nosacījums par jaudas proporciju nav attiecināms uz uzkrātuvi, jo atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likuma grozījumiem tā nav elektroenerģijas ražošanas iekārta un, ņemto vērā cenas veidošanās principus elektroenerģijas tirgu, tās darbība ir paredzēta pretēji elektroenerģijas ražošanas iekārtu darbībai (elektroenerģijas ievadīšana sistēmā jāveic, kad elektroenerģijas ražošanas iekārtas nedarbojas), līdz ar to uzkrātuve nerada nevēlamu ietekmi uz elektroenerģijas sistēmu, bet, ja tas noteikt, sistēmas operators var ierobežot tai pārvades sistēmas pakalpojuma sniegšanu.
Tāpat noteikumu projektā precizēts, ka proporcijas izpilde nav attiecināma uz pievienoto elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu gadījumā, ja sākotnējā atļaujā noteiktais elektroenerģijas ražošanas iekārtas veids tiek ieviests pilnā jaudas apmērā vai ja
viens no hibrīdatļaujā, kas izsniegta vienlaicīgi vairāku elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu ieviešanai, noteiktajiem elektroenerģijas ražošanas iekārtu veidiem tiek ieviests pilnā jaudas apmērā. Minētais nosacījums nav attiecināms uz tām hibrīdatļaujām, kuras izsniegtas, aizstājot sākotnējo atļauju.
Noteikumu Nr. 821 regulējums ir vērsts uz to, lai nepieļautu sākotnējā atļaujā noteiktā elektroenerģijas ražošanas iekārtas veida aizstāšanu ar elektroenerģijas ražošanas iekārtas, kuras ieviešanai jāveic ietekmes uz vidi novērtējums, tādējādi novēršot nevienlīdzību starp šādu iekārtu ieviesējiem. Projekta īstenošanas laikā hibrīdatļaujas turētāja plāni var mainīties, bet savas sākotnējās ieceres (sākotnējo atļauju) viņš ir godprātīgi īstenojis, tādējādi hibrīdatļaujā noteiktā proporcija starp dažādo iekārtu veidu jaudām nav vērā ņemama un pievienotais elektroenerģijas ražošanas iekārtas veids var tikt ieviests ar mazāku jaudu.
Jaudas proporcijas atkāpe attiecināma uz ikvienu atļaujas turētāju, kam ir spēkā esoša hibrīdatļauja.
Nosacījums par jaudas proporciju nav attiecināms uz uzkrātuvi, jo atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likuma grozījumiem tā nav elektroenerģijas ražošanas iekārta un, ņemto vērā cenas veidošanās principus elektroenerģijas tirgu, tās darbība ir paredzēta pretēji elektroenerģijas ražošanas iekārtu darbībai (elektroenerģijas ievadīšana sistēmā jāveic, kad elektroenerģijas ražošanas iekārtas nedarbojas), līdz ar to uzkrātuve nerada nevēlamu ietekmi uz elektroenerģijas sistēmu, bet, ja tas noteikt, sistēmas operators var ierobežot tai pārvades sistēmas pakalpojuma sniegšanu.
Tāpat noteikumu projektā precizēts, ka proporcijas izpilde nav attiecināma uz pievienoto elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu gadījumā, ja sākotnējā atļaujā noteiktais elektroenerģijas ražošanas iekārtas veids tiek ieviests pilnā jaudas apmērā vai ja
viens no hibrīdatļaujā, kas izsniegta vienlaicīgi vairāku elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu ieviešanai, noteiktajiem elektroenerģijas ražošanas iekārtu veidiem tiek ieviests pilnā jaudas apmērā. Minētais nosacījums nav attiecināms uz tām hibrīdatļaujām, kuras izsniegtas, aizstājot sākotnējo atļauju.
Noteikumu Nr. 821 regulējums ir vērsts uz to, lai nepieļautu sākotnējā atļaujā noteiktā elektroenerģijas ražošanas iekārtas veida aizstāšanu ar elektroenerģijas ražošanas iekārtas, kuras ieviešanai jāveic ietekmes uz vidi novērtējums, tādējādi novēršot nevienlīdzību starp šādu iekārtu ieviesējiem. Projekta īstenošanas laikā hibrīdatļaujas turētāja plāni var mainīties, bet savas sākotnējās ieceres (sākotnējo atļauju) viņš ir godprātīgi īstenojis, tādējādi hibrīdatļaujā noteiktā proporcija starp dažādo iekārtu veidu jaudām nav vērā ņemama un pievienotais elektroenerģijas ražošanas iekārtas veids var tikt ieviests ar mazāku jaudu.
Jaudas proporcijas atkāpe attiecināma uz ikvienu atļaujas turētāju, kam ir spēkā esoša hibrīdatļauja.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 821 ir kļūdaini noteikts, ka mēnesi pirms atļaujas derīguma termiņa beigām atļaujas turētājam ir tiesības lūgt pagarināt šo termiņu, tādējādi nodrošinot atļaujas turētājam faktiski tikai vienu dienu termiņa pagarinājuma lūgšanai. Šāds noteikums ir nesamērīgs un neatbilst administratīvā procesa labajai praksei.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā atļaujas pagarināšanas termiņš precizēts no “mēnesi pirms” uz “ne vēlāk kā mēnesi pirms”. Tas nozīmē, ka atļauju iespējams pagarināt nevis konkrētā dienā, bet jebkurā laikā līdz konkrētai diena. Termiņš “ne vēlāk kā mēnesi pirms atļaujas derīguma termiņa beigām” noteikts, lai atbildīgā iestāde Administratīvā procesa likumā noteiktajā termiņā var pieņemt lēmumu par termiņa pagarināšanu un starp atļauju un lēmumu par termiņa pagarināšanu nerodas tiesiskā nestabilitāte.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Atļaujas tiek izsniegtas Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmajā daļā noteiktajā termiņā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Noteikumu projekts ietekmē fiziskas personas, kuras plāno ieviest elektroenerģijas ražošanas iekārtas vai uzkrātuves virs 500 kW.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts ietekmē saimnieciskās darbības veicējus, kuri plāno ieviest elektroenerģijas ražošanas iekārtas vai uzkrātuves virs 500 kW.
Nozare
Elektroenerģija, gāzes apgāde, siltumapgāde un gaisa kondicionēšana
Nozaru ietekmes apraksts
Tiek precizēts tiesiskais regulējums attiecībā uz uzkrātuves ieviešanu atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likuma aktuālajai redakcijai
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/8d0073cb-f785-45c4-957b-6fb7d18e1cd3
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Sabiedrības līdzdalība (publiskā apspriešana) nodrošināta periodā 2025. gada 7. jūlija līdz 2025. gada 21. jūlijam, saņemti seši atzinumi, kas kopumā atbalstīja grozījumu nepieciešamību. Viedokļu apkopojums ar ministrijas viedokli par tiem publicēts.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
Samazināts iesniedzamo dokumentu skaits un efektivizēts iesnieguma izskatīšanas process
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Jā
Svītrotas prasības iesniegt dokumentus, par kuriem informācija ir atbildīgās iestādes rīcībā vai kuri nav būtiski lēmuma pieņemšanai.
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Samazināts administratīvais slogs atļaujas saņemšanai.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
