Anotācija (ex-ante)

21-TA-464: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 9. jūnija noteikumos Nr. 293 "Valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju atlases kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 9. jūnija noteikumos Nr. 293 "Valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju atlases kārtība"" (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts, lai atbilstoši grozījumiem Konkurences likumā attiecinātu šos noteikumus arī uz Konkurences padomes priekšsēdētāja un padomes locekļu atlases kārtību. Vienlaikus paredzēts precizēt atlases kārtību (pretendentu vērtēšanas komisijas sastāvu, pieteikšanās kārtību konkursā, atlases otrās kārtas norisi un kārtību, kādā pretendenti tiek virzīti uz atlases trešo kārtu).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2015. gada 9. jūnija noteikumi Nr. 293 "Valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju atlases kārtība" (turpmāk - Noteikumi Nr. 293) šobrīd ir piemērojami tikai valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju (ierēdņu) atlasei. Ņemot vērā, ka Noteikumus Nr. 293 nepieciešams attiecināt arī uz Konkurences padomes locekļu atlasi, tajos nepieciešams veikt grozījumus. Vienlaikus Noteikumos Nr. 293 precizējamas atsevišķas nianses, kas palīdzēs uzlabot atlases procesu turpmāk.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar 202 . gada ... grozījumiem Konkurences likuma 5. pantā 3.1 daļā noteikts, ka Ministru kabinets nosaka Konkurences padomes priekšsēdētāja un padomes locekļu amata pretendentu:
1)pieteikšanās nosacījumus un kārtību;
2)atlases kritērijus un novērtēšanas kārtību;
3)vērtēšanas komisijas izveides, darbības un lēmumu pieņemšanas kārtību.
Lai neveidotu kazuistisku regulējumu un neizdotu atsevišķus Ministru kabineta noteikumus par Konkurences padomes priekšsēdētāja un padomes locekļu atlases kārtību, paredzēts papildināt Noteikumu Nr.293 deleģējumu un noteikt, ka tie attiecas ne vien uz valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju atlasi, bet arī uz Konkurences padomes locekļu atlasi. Tādējādi veicinot vienota atlases procesa veidošanu uz vadošajiem amatiem valsts pārvaldē.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu paredzēts precizēt Noteikumu Nr. 293 nsaukumu un izdošanas pamatu. Ņemot vērā, ka līdz šim Noteikumi Nr. 293 attiecās tikai uz valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju (ierēdņu) atlases kārtību, bet turpmāk tie būs piemērojami arī attiecībā uz Konkurences padomes locekļiem, kas nav iestādes vadītāja amats, ir nepieciešams precizēt Noteikumu Nr. 293 nosaukumu.

Noteikumu projektā noteikts, ka Konkurences padomes priekšsēdētāja un padomes locekļu amata pretendentu atlasi veic saskaņā ar Noteikumos Nr. 293 noteikto kārtību, ja Konkurences likumā nav noteikts citādi. Grozījumi Konkurences likumā paredz, ka Konkurences padomes priekšsēdētāja un padomes locekļu amata pretendentus izraugās atklātā konkursā. Pretendentu atlasi veic pretendentu vērtēšanas komisija, kuras sastāvu nosaka Ministru kabinets. Līdz ar to attiecībā uz Konkurences padomes priekšsēdētāja un padomes locekļu atlasi nav piemērojams Noteikumu Nr. 293 4. punkts, ciktāl tas attiecās uz Ministru kabineta locekļa rīcības brīvību izlemt par nepieciešamību lūgt Valsts kancelejai izsludināt atklātu pretendentu konkursu, jo Konkurences likums paredz, ka pretendenti uz Konkurences padomes priekšsēdētāja un padomes locekļu amatiem tiek izraudzīti atklātā konkursā. Vienlaikus 4. punkts tiek izteikts jaunā redakcijā, lai precizētu, ka attiecīgajam Ministru kabineta loceklim (ekonomikas ministram) ir pienākums nosūtīt Konkurences padomes locekļa amata aprakstu un informēt par nepieciešamību izsludināt atklātu pretendentu konkursu.
Arī Noteikumu Nr. 293 6. punkts par pretendentu vērtēšanas komisijas sastāva noteikšanu nav piemērojams attiecībā uz Konkurences padomes priekšsēdētāja un padomes locekļu amata pretendentu atlasi, jo atbilstoši grozījumiem Konkurences likumā (VSS-864) pretendentu atlasi veic pretendentu vērtēšanas komisija, kuras sastāvu nosaka Ministru kabinets.

Noteikumu Nr. 293 8. punkts paredz, ka Valsts kanceleja sadarbībā ar pretendentu vērtēšanas komisiju sagatavo un attiecīgais Ministru kabineta loceklis apstiprina 10 jautājumus par par valsts pārvaldes uzbūvi un darbības pamatprincipiem, budžeta plānošanu, administratīvo procesu iestādē un iestādes darbības jomu. Attiecībā uz Konkurences padomes priekšsēdētāju un padomes locekļiem jautājumos par iestādes darbības jomu ir jāietver jautājumi arī par konkurences tiesībām un normatīvajiem aktiem šajā jomā.

Attiecīgi precizēts arī Noteikumu Nr. 293 5., 9. un 26. punkts, ievērojot, ka turpmāk tie attieksies arī uz Konkurences padomes locekļu amata pretendentu atlasi.

Noteikumu Nr. 293 5. punkts paredz, ka amata pārbaudes kritērijus un to ietekmi uz kopējo novērtējumu nosaka, ņemot vērā amata pienākumu sarežģītību, atbildību, iestādes lielumu, kā arī nepieciešamās reformas un inovācijas konkrētajā iestādē vai nozarē. Atlases plānošanas procesā Valsts kanceleja, konsultējoties ar attiecīgo ministriju, nosaka pārbaudes kritērijus, kas izriet gan no amata aprakstā, gan sludinājumā definētajām prasībām, un tos apstiprina attiecīgais ministrs. Daļa no novērtēšanas kritērijiem ir minēta arī Noteikumu Nr. 293 17.‑19. punktā, kas paredz novērtēšanu atlases konkursa mutiskajā daļā.

Noteikumu Nr. 293 25. punktā noteiktas vadības kompetences, kuras tiek vērtētas valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju atlases procesā. Minētās kompetences ir noteiktas atbilstoši Ministru kabineta 2012. gada 10. jūlija noteikumu Nr. 494 "Noteikumi par valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbināto darba izpildes novērtēšanu" (turpmāk – Noteikumi Nr. 494) 35.7. apakšpunktam, kurā minētas tās kompetences, kas tiek vērtētas augstākā līmeņa vadītājiem. Noteikumu Nr. 494 33.5.3. apakšpunktā ir noteikts, ka ar augstākā līmeņa vadītājiem saprot iestādes vadītāju un viņa vietniekus. Līdz ar to arī Konkurences padomes locekļu amata pretendenti ir pielīdzināmi augstākā līmeņa vadītājiem un viņiem ir veicama šo pašu kompetenču novērtēšana. Kompetenču rīcības rādītāji ir noteikti Noteikumu Nr. 494 4. pielikumā (Kompetenču vārdnīca). Kompetenču vārdnīcā norādītās kompetences iedalītas sešās grupās. Noteikumu Nr. 293 25. punktā norādītās kompetences atbilstoši Noteikumu Nr. 494 4. pielikumam iedalāmas šādās grupās:
1. saskarsme un sadarbība (attiecību veidošana un uzturēšana);
2. domāšana un problēmu risināšana;
3. personīgais ieguldījums (orientācija uz attīstību; spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību);
4. uzdevumu un procesu pārvaldīšana (orientācija uz rezultātu sasniegšanu);
5. vadītāju kompetences (darbinieku motivēšana un attīstīšana; komandas vadīšana; pārmaiņu vadīšana; stratēģiskais redzējums);
6. iestādes vērtību izpratne (organizācijas vērtību apzināšanās).
Līdz ar to ne visas no Noteikumu Nr. 293 25. punktā minētajām vadības kompetencēm atbilstoši Noteikumu Nr. 494 4. pielikumā noteiktajiem rīcības rādītājiem ir iedalītas grupā "vadītāju kompetences". Piemēram,  kompetences "attiecību veidošana un uzturēšana"; "organizācijas vērtību apzināšanās"; "orientācija uz attīstību"; "orientācija uz rezultātu sasniegšanu"; "spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību", atbilstoši Noteikumu Nr. 494 4. pielikumam nav ietvertas grupā "vadītāju kompetences", bet gan citās grupās. Tādējādi gadījumos, kad atlase tiek organizēta uz Konkurences padomes locekļa amatu, atlases procesa noslēgumā vērtējamās kompetences var noteikt tādas, kuras atbilstoši Noteikumu Nr. 494 4. pielikumam neietilpst grupā "vadītāju kompetences". Vienlaikus jānorāda, ka kompetences tvērums ir atkarīgs no amatam izvirzītajām prasībām, tādēļ arī citas Noteikumu Nr. 293 25. punktā minētās kompetences iespējams iespēju robežās vērtēt atbilstoši Konkurences padomes locekļu amata aprakstā noteiktajām prasībām.
Problēmas apraksts
Kopš 2015. gada Valsts kanceleja nodrošina vienotu valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju (ierēdņu) atlases procesu. Piecu gadu laikā noorganizēti vairāk nekā 30 konkursi, kuru ietvaros atlasīti vairāk nekā 15 iestāžu vadītāji (uz atsevišķiem amatiem konkursi organizēti vairākkārt).
Ņemot vērā atlases procesa rīkošanā gūtās atziņas, nepieciešams uzlabot un stiprināt atlases procesu, lai padarītu jauno vadītāju atlases procesu objektīvāku un efektīvāku, kā arī nodrošinātu, ka amatam tiek izvēlēts labākais un atbilstošākais pretendents.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu paredzēts precizēt, ka visai atlases procesa ietvaros saņemtajai un radītajai informācijai ir ierobežotas pieejamības statuss (3.1 punkts). Tas nepieciešams, lai uzsvērtu atlases procesā iesaistīto personu pienākumu neizpaust ar atlases norisi saistīto informāciju trešajām personām. Atlases procesā ir nepieciešams nodrošināt konfidencialitāti, lai jebkurš pretendents varētu būt drošs, ka informācija par viņa dalību konkursā netiks izpausta personām, kas nav iesaistītas atlases procesā.

Ar noteikumu projektu tiek precizēts pretendentu vērtēšanas komisijas sastāvs (6. punkts), nosakot, ka komisijas sastāvā var būt ne vairāk kā trīs komisijas locekļi no vienas institūcijas. Šādas izmaiņas izdarītas, lai komisijas sastāvu veidotu pēc iespējas dažādāku un plašāku, nodrošinot lielāku objektivitāti un vispusīgāku vērtējumu, veicot iestāžu vadītāju atlasi. Nereti tiek saņemti sabiedrības locekļu pārmetumi par to, ka atlases process tiek politiski ietekmēts no konkrētā ministra puses. Tādēļ viens no risinājumiem, lai veicinātu sabiedrības uzticību, ir atlases procesa objektivitātes stiprināšana, piesaistot pretendentu vērtēšanas komisijās pārstāvjus no dažādām institūcijām, kas var sniegt atšķirīgu redzējumu, izraugoties jaunos iestādes vadītājus. Līdzīgs risinājums ietverts arī Pārresoru koordinācijas centra 2017. gada 16. marta vadlīniju "Vadlīnijas kapitālsabiedrības valdes un padomes locekļu kandidātu atlasei un izvērtēšanai kapitālsabiedrībās, kurās valstij kā dalībniekam (akcionāram) ir tiesības izvirzīt valdes vai padomes locekļus" 13. punktā. Proti, šajā vadlīnijās ir noteikts, ka, "lai veicinātu kandidāta profesionālo īpašību izvērtēšanu no dažādu ekspertu pieredzes un perspektīvas viedokļa, ieteicams darbam nominācijas komisijā piesaistīt pēc iespējas vairāk dažādu institūciju pārstāvjus".[1]

Ar 2018. gada 21. jūnija grozījumiem Valsts civildienesta likuma 9. pantā (stājās spēkā 2019. gada 1. janvārī) noteikts, ka atklātu pretendentu konkursu uz jebkuru ierēdņa amatu izsludina Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā. Minētie grozījumi pamatoti ar to, ka "sludinājumu publicēšana Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā gan šobrīd, gan turpmāk būs bezmaksas pakalpojums (pašlaik konkursa izsludināšana oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" ir maksas pakalpojums). Nodarbinātības valsts aģentūra ir valsts tiešās pārvaldes iestāde, kas jau pašlaik uztur NVA CV/Vakanču portālu (https://cvvp.nva.gov.lv/#/pub/), līdz ar to lietderīgi izmantot iekšējos valsts pārvaldes resursus."[2]
Šobrīd Noteikumu Nr. 293 9. punkts paredz, ka atklātu pretendentu konkursu uz iestādes vadītāja amatu izsludina oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Līdz ar to, izsludinot atklātus pretendentu konkursus uz iestāžu vadītāju amatiem, sludinājumi šobrīd tiek publicēti gan oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", gan Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā.
Sludinājumi par konkursiem uz iestāžu vadītāju amatiem oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" vidēji tiek skatīti 640 reizes (vidējais unikālo skatījumu skaits sludinājumiem, kas publicēti laika posmā no 2019. gada 1. janvāra līdz 2020. gada 15. jūnijam).[3]
Ņemot vērā, ka no 2021. gada oficiālo publikāciju iesniedzējiem vairs nav jāmaksā par publikāciju "Latvijas Vēstnesī"[4], ir pamats saglabāt publikāciju oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", vienlaikus nosakot, ka sludinājums publicējams arī Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā. Tādējādi nodrošinot pēc iespējas plašāku informācijas pieejamību, sasniedzot plašāku mērķauditoriju un paplašinot iespējamo pretendentu loku, kas varētu pieteikties konkursā, uz kādu no vakantajiem valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju vai Konkurences padomes locekļu amatiem.

Noteikumi Nr. 293 papildināti ar II.1 nodaļu, kurā regulēts process, kādā notiek pieteikšanās konkursam. Ar grozījumiem plānots noteikt, ka, piesakoties konkursā, pretendentam ir jāiesniedz motivācijas vēstule un dzīvesgaitas apraksts (CV), savukārt pretendenta redzējumu par iestādes vai nozares prioritātēm un attīstību jāiesniedz atbilstoši konkursa sludinājumā noteiktajai kārtībai. Piemēram, sludinājumā var būt noteikts, ka redzējumu iesniedz visi pretendenti, piesakoties konkursā (pirms pirmās kārtas), vai ka to iesniedz tikai tie, kas tiek virzīti uz otro kārtu. Minēto jautājumu izlemj atlases plānošanas procesā, Valsts kancelejai konsultējoties ar attiecīgo ministriju.
Iepriekšējos atlases procesos, kur tikusi izmantota personāla atlases kompānijas nodrošināta kandidātu piesaiste, uzrunātie pretendenti kā vienu no visbiežāk minētajiem iemesliem, kādēļ tie ir atteikušies kandidēt, norādījuši tieši nepieciešamību iesniegt redzējumu par iestādes vai nozares prioritātēm vai attīstību, jo minētā redzējuma sagatavošana prasa laiku un iedziļināšanos iestādes darbības jomā, taču sākotnēji nav zināms vai pretendents tiks virzīts uz otro kārtu un viņam būs iespēja prezentēt komisijai savu sagatavoto redzējumu. Pirmajā konkursa kārtā komisijas uzdevums, pamatojoties uz iesniegtajiem dokumentiem, ir izvērtēt, vai pretendents atbilst valsts civildienesta ierēdņa amata pretendentam izvirzītajām obligātajām prasībām un pretendentam izvirzītajām izglītības un profesionālās pieredzes prasībām, kas noteiktas sludinājumā uz iestādes vadītāja amatu. Šajā atlases posmā netiek vērtēts pretendenta iesniegtais redzējums, tādēļ, lai atvieglotu pieteikšanos konkursam un iespējami paplašinātu pretendentu loku, paredzēts, ka var būt tādi gadījumi, kad redzējums būtu jāiesniedz tikai tiem pretendentiem, kas uzaicināti uz mutisko daļu – konkursa otro kārtu. To, kurā atlases procesa stadijā pretendentam nepieciešams iesniegt redzējumu, izlemj Valsts kanceleja, konsultējoties ar attiecīgo ministriju atlases plānošanas procesa laikā.  

Noteikumu Nr. 293 13. punkts šobrīd paredz, ka komisija ir lemttiesīga, ja komisijas darbā un lēmuma pieņemšanā piedalās ne mazāk kā četri komisijas locekļi, ieskaitot komisijas priekšsēdētāju. Ņemot vērā, ka komisijas sastāvā parasti tiek iekļautas augsta līmeņa amatpersonas (ministri, iestāžu vadītāji un iestāžu vadītāju vietnieki), mēdz būt sarežģīti organizēt komisijas sēdes, lai tajās vienlaikus varētu piedalīties vismaz četri no pieciem komisijas locekļiem. Tādēļ, lai atvieglotu pretendentu vērtēsānas komisijas darba organizāciju, paredzēts noteikt, ka komisija ir lemttiesīga, ja tās darbā piedalās vismaz trīs komisijas locekļi, ieskaitot komisijas priekšsēdētāju. Līdzīgs princips ir paredzēts arī speciālajos atlases noteikumos uz tādiem amatiem, kā, piemēram, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētājs un padomes locekļi, Datu valsts inspekcijas direktors, Finanšu kapitāla tirgus komisijas padomes priekšsēdētājs.

Noteikumu Nr. 293 19. punkts paredz, ka par katru atbildi uz jautājumu komisijas loceklis var sniegt vienu no šādiem vērtējumiem: 1 punkts (atbilde ir sniegta); 0,5 punkti (sniegta daļēja atbilde) un 0 punkti (atbilde nav sniegta). Maksimālais punktu skaits, ko pretendents var saņemt par atbildēm uz jautājumiem, ir 10 punkti. Savukārt par redzējumu un prezentācijas prasmēm pretendents var saņemt maksimāli piecus punktus par katru. Uz trešo kārtu līdz šim tika uzaicināti tie pretendenti, kuri katrā no otrās kārtas posmiem saņēmuši vismaz trīs punktus. Ņemot vērā minēto, var veidoties situācija, ka uz nākamo kārtu ir jāaicina personas, kas par atbildēm uz jautājumiem ir saņēmušas tikai trīs punktus no 10. Lai izlīdzinātu šo punktu sadalījumu, Noteikumu Nr. 293 19. punktā noteikts, ka, turpmāk par katru atbildi uz jautājumu komisijas loceklis var sniegt vienu no šādiem vērtējumiem: 0,5 punkti (atbilde ir sniegta); 0,25 punkti (sniegta daļēja atbilde) un 0 punkti (atbilde nav sniegta). Tas nodrošinās līdzsvaru starp visiem trīs otrās kārtas posmiem, proti, redzējumu, prezentācijas prasmēm un atbildēm uz jautājumiem, kā arī to, ka tikai zinošākie, profesionālākie un kompetentākie pretendenti tiek izvirzīti uz konkursa trešo kārtu.

Līdz grozījumu izstrādei tika paredzēts, ka uz kompetenču interviju jāuzaicina visi pretendenti, kas katrā no otrās kārtas posmiem saņēmuši vismaz trīs punktus. Ar noteikumu projektu precizēts, ka tos pretendentus, kuri saņēmuši vismaz trīs punktus visos mutiskās daļas posmos, var aicināt uz vadības kompetenču novērtēšanu, bet pamatotu lēmumu par to, kuri pretendenti tiek uzaicināti uz trešo kārtu, pieņem komisija (22.punkts). Līdz ar to komisijas locekļiem tiek piešķirta plašāka rīcības brīvība izraudzīties, kuri no pretendentiem, kas izturējuši otro kārtu, virzāmi tālāk. Trešā kārta ir vadības kompetenču novērtēšana, kuru veic Valsts kancelejas piesaistīti personāla atlases speciālisti (ārpakalpojums), kas ir saistīts ar izmaksām. Ņemot vērā, ka pēdējā gada laikā ir pieaudzis atklātu pretendentu konkursu skaits uz iestāžu vadītāju amatiem, nepieciešams piešķirt komisijai nedaudz plašāku rīcības brīvību. Vienlaikus komisijai ir paredzēts pienākums argumentēti pamatot, kuri pretendenti no tiem, kas pārvarējuši trīs punktu robežu visos otrās kārtas kritērijos, ir virzāmi un kuri nav virzāmi uz trešo kārtu. Šādas izmaiņas nodrošinātu, ka uz atlases trešo kārtu tiek virzīti tikai tie pretendenti, kas ieguvuši visaugstākos rezultātus, kā arī veicinātu valsts budžeta līdzekļu lietderīgu izlietojumu.

Noteikumi Nr. 293 papildināti arī ar 22.1 punktu, kurš paredz informācijas pieprasīšanu no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Sodu reģistrs" par pretendentu atbilstību Konkurences likuma  5.2 panta 1. punktā (attiecībā uz Konkurences padomes priekšsēdētāja vai padomes locekļu amata pretendentiem) un Valsts civildienesta likuma 7. panta pirmās daļas 5. punktā un 6. punktā (attiecībā uz administratīvā pārkāpuma lietā vai krimināllietā piemēroto sodu, ar kuru aizliegts ieņemt ierēdņa amatu) noteiktajām prasībām. Norma paredz arī informācijas pieprasīšanu no Valsts drošības dienesta par pretendentu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, lai saņemtu speciālo atļauju pieejai valsts noslēpumam. 

Ar noteikumu projektu precizēts arī Noteikumu Nr. 293 27. punkts, nosakot, ka pretendenta vadības kompetenču novērtējums uzskatāms par neatbilstošu, ja kāda no kritiskajām vadības kompetencēm ir novērtēta ar "jāpilnveido" vai "neapmierinoši" vai kāda no pārējām vadības kompetencēm ir novērtēta ar "neapmierinoši". Līdz šim, lai pretendenta vadības kompetenču novērtējumu atzītu par neatbilstošu, bija nepieciešams, lai pretendenta novērtējums kādā no kritiskajām kompetencēm būtu "jāpilnveido" vai "neapmierinoši" un kādā no pārējām kompetencēm būtu "neapmierinoši". Ar noteikumu projektu paredzēts noteikt augstākas prasības tam, kādu vērtējumu nepieciešams saņemt pretendentam vadības kompetenču novērtēšanā, lai nodrošinātu, ka konkursā tiek izvēlēts labākais un atbilstošākais pretendents no atlases dalībniekiem.

[1] Pārresoru koordinācijas centra 2017. gada 16. marta vadlīnijas "Vadlīnijas kapitālsabiedrības valdes un padomes locekļu kandidātu atlasei un izvērtēšanai kapitālsabiedrībās, kurās valstij kā dalībniekam (akcionāram) ir tiesības izvirzīt valdes vai padomes locekļus". Pieejams: https://www.pkc.gov.lv/sites/default/files/images-legacy/Kapitalsabiedribas/Vadlinijas_kap_sab_valde_padome.pdf

[2] Priekšlikumu tabula Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēdei par likumprojektu "Grozījums Valsts civildienesta likumā" Nr.624/Lp12. Pieejams: http://titania.saeima.lv/LIVS12/SaeimaLIVS12.nsf/0/877253F94DC1024EC225829100308498?OpenDocument

[3] VSIA "Latvijas Vēstnesis" statistikas dati par konkursa sludinājumiem uz valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju amatiem, kurus Valsts kanceleja publicējusi laika posmā no 2019. gada 1. janvāra līdz 2020. gada 15. jūnijam.

[4] Likumprojekta "Grozījumi Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likumā" anotācija Nr.831/Lp13. Pieejams: https://titania.saeima.lv/LIVS13/saeimalivs13.nsf/0/E3ED7C5BA9377E11C22586010020F317?OpenDocument
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts var skart jebkuru fizisko personu, kura plāno pieteikties vai piesakās konkursā uz vakantu iestādes vadītāja vai Konkurences padomes locekļa amatu, jo tas paredz izmaiņas līdzšinējā atlases procesa norisē, kā arī paredz kārtību, kādā tiks veikta Konkurences padomes locekļu amata pretendentu atlase.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Ekonomikas ministrija
  • Konkurences padome
  • Visas ministrijas, kuras lūdz Valsts kancelejai organizēt atklātu pretendentu konkursu uz valsts tiešās pārvaldes iestādes vadītāju amatiem.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi