Anotācija (ex-ante)

24-TA-592: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 13. aprīļa noteikumos Nr. 352 "Eļļas augu un šķiedraugu sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Sēklu un šķirņu aprites likuma 2. panta 1. punkta "a" apakšpunkts un 17. panta piektā daļa

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tā kā sēklaudzētāji plāno uzsākt eļļas augu sugas saflora (Carthamus tinctorius L.) sēklaudzēšanu, Ministru kabineta 2010. gada 13. aprīļa noteikumi Nr. 352 "Eļļas augu un šķiedraugu sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi" (turpmāk – noteikumi Nr. 352) papildināmi, ietverot safloru, kura sēklas līdz šim Latvijā netika sertificētas, kā arī jāprecizē lauku apskates un sēklu paraugu noņemšanas iesniegumu iesniegšanas nosacījumi. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Patlaban ir spēkā noteikumi Nr. 352, kuros mav minēta eļļas augu suga saflors. 
Šī eļļas augu suga ir minēta Padomes 2002. gada 13. jūnija Direktīvas 2002/57/EK par eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību (turpmāk – Direktīva 2002/57/EK) 2. panta "b" apakšpunktā. Atbilstoši Direktīvas 2002/57/EK 28. panta "a" apakšpunktam Latvijai ir atbrīvojums no direktīvas noteikumu piemērošanas safloram.
Minētais atbrīvojums ir noteikts Komisijas 2017. gada 16. marta Īstenošanas lēmuma (ES) 2017/478, ar kuru konkrētas dalībvalstis atbrīvo no pienākuma konkrētām sugām piemērot Padomes Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 68/193/EEK, 1999/105/EK, 2002/54/EK, 2002/55/EK un 2002/57/EK attiecīgi par lopbarības augu sēklu, graudaugu sēklu, vīnogulāju veģetatīvās pavairošanas materiāla, meža reproduktīvā materiāla, biešu sēklu, dārzeņu sēklu un eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību un ar kuru atceļ Komisijas Lēmumu 2010/680/ES, 1. panta 7. punktā un pielikuma VII daļā.
Klimatam kļūstot siltākam, sēklaudzētājiem un tirgotājiem rodas interese par sugām, kuras līdz šim netika uzskatītas par piemērotām audzēšanai Latvijā. Tā kā sēklaudzētāji plāno uzsākt saflora audzēšanu, noteikumi Nr. 352 ir papildināmi ar attiecīgajiem nosacījumiem par šīs sugas lauku apskatēm, sēklu kvalitāti un pēcpārbaudi.
 
Ir izstrādāta zemkopības nozares e-pakalpojumu vietne (https://epakalpojumi.zm.gov.lv/), kurā ir pieejami visi e-pakalpojumi, kurus sniedz zemkopības nozares iestādes, tostarp, Valsts augu aizsardzības dienests (turpmāk – dienests). Noteikumos ir jāprecizē, ka sēklaudzētājs iesniedz iesniegumu dienestam par nepieciešamajām sēklaudzēšanas lauku apskatēm vai vidējā sēklu parauga noņemšanu, analīžu veikšanu un oficiālo etiķešu izgatavošanu, izmantojot zemkopības nozares e-pakalpojumu vietni.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Jāprecizē noteikumu Nr. 352 35. un 56. punkts, nosakot, ka sēklaudzētājs iesniedz iesniegumu dienestam par nepieciešamajām sēklaudzēšanas lauku apskatēm vai vidējā sēklu parauga noņemšanu, analīžu veikšanu un oficiālo etiķešu izgatavošanu, izmantojot zemkopības nozares e-pakalpojumu vietni.
Risinājuma apraksts
Prasība par nepieciešamību iesniegumu iesniegt dienestā, izmantojot zemkopības nozares e-pakalpojumu vietni, ietverta noteikumu projekta 1. un 13. punktā.
Problēmas apraksts
Latvijā sēklaudzētāji plāno uzsākt jaunas eļļas augu sugas – saflora – sēklaudzēšanu.
Tā kā līdz šim šī suga netika audzēta un nav iekļauta noteikumos Nr. 352, lai sēklaudzētāji varētu uzsākt saflora sēklaudzēšanu, noteikumi Nr. 352 papildināmi, tajos ietverot šo eļļas augu sugu. Noteikumos Nr. 352 pārņemtās Direktīvas 2002/57/EK prasības attiecas uz saflora sēklaudzēšanu un sēklu tirdzniecību – lauku apskati (nepieciešamie dokumenti, kas apliecina izsēto sēklu kvalitāti, daudzumu, atbilstību šķirnes aprakstam), minimālo audzēšanas attālumu attiecīgām sēklu kategorijām, sēklu partijai nosakāmā parauga masu, sēklu kvalitātes rādītāji (minimālā dīgtspēja, sēklu tīrība), nosacījumi par atkārtotu sēklu kvalitātes pārbaudi, sēklu pēcpārbaudes lauciņiem, nelieliem iesaiņojumiem un tirdzniecības prasības.
Risinājuma apraksts
Papildinot noteikumus Nr. 352 ar nosacījumiem attiecībā uz safloru, ir jāgroza:
1) 39. punkts par izsētās sēklas kvalitāti apliecinošiem dokumentiem (noteikumu projekta 2.–8. punkts);
2) 41.3. apakšpunkts par lauku apskates laiku (noteikumu projekta 9. punkts);
3) 46.4. apakšpunkts par nosakāmo šķirnes aprakstam neatbilstošo augu skaitu uz 200 kvadrātmetriem (noteikumu projekta 10. punkts);
4) 47.2. apakšpunkts par lauku apskates lielumu, lai novērtētu sējumā esošās šķirnes identitāti (noteikumu projekta 11. punkts);
5) 48.5. apakšpunkts par sējumu atbilstību šķirnes tīrības prasībām, nosakot neatbilstošo augu skaita pārsniegumu 200 kvadrātmetros (noteikumu projekta 12. punkts);
6) 81. punkts var saiņot nelielos iesaiņojumos sertificētas (C) sēklas 
   (noteikumu  projekta 14. punkts);  
7) 82.3. apakšpunkts par sēklu nelielo iesaiņojumu masu (noteikumu projekta 15. punkts);
8) 118. punkts par sēklu kvalitāti apliecinošiem dokumentiem sertificētai sēklai, kas audzēta Latvijā (sējai saimniecībā vai tirdzniecībai), citā Eiropas Savienības dalībvalstī, Islandē un Norvēģijā, Šveicē un Lihtenšteinā, sēklu ekvivalencei no trešajām valstīm, ja tā tiek pārsaiņota nelielos iesaiņojumos (noteikumu projekta 16.–22. punkts);
9) 1. pielikums un jāpapildina eļļas augu sugu saraksts, tajā ietverot safloru (noteikumu projekta 23. punkts un 1. pielikums);
10) 4. pielikums par prasībām sugas un šķirnes tīrībai un pielikums jāpapildina ar 2.4. apakšpunktu (noteikumu projekta 24. punkts un 2. pielikums);
11) 5. pielikums par minimālo attālumu starp sējumiem, starp kuriem iespējama nevēlama svešappute, un pielikums jāpapildina ar 9. punktu (noteikumu projekta 25. punkts un 3. pielikums);
12) 12. pielikums par sēklu partijas un parauga masu un pielikums jāpapildina ar 10. punktu (noteikumu projekta 26. punkts un 4. pielikums);
13) 13. pielikums par sēklu kvalitātes rādītājiem un pielikums jāpapildina ar 9. punktu (noteikumu projekta 27. punkts un 5. pielikums);
14) 20.pielikums par atkārtotās sēklu pārbaudes termiņiem un nosacījumiem un pielikuma 2.1.3. un 2.2.3. apakšpunkta 2. ailē jāietver saflors (noteikumu projekta 28. punkts un 6. pielikums);
15) 24. pielikums par pamatrādītājiem pēcpārbaudes kontrollauciņu iekārtošanai un pielikums jāpapildina ar 9. punktu (noteikumu projekta 29. punkts un 7. pielikums);
16) 25. pielikums par pēcpārbaudē maksimāli pieļaujamo šķirnei neatbilstošo augu skaitu un I sadaļas nosaukumā jāietver saflors (noteikumu projekta 30. punkts un 8. pielikums).
Problēmas apraksts
Direktīvas 2002/57 I pielikuma 3. punkta "A" daļas nosacījums attiecas uz sāreptas sinepēm (Brassica juncea (L.) Czern.), un tas ir pārņemts noteikumu Nr. 352 4. pielikuma 2.3. apakšpunktā par prasībām sugas un šķirnes tīrībai šai sugai. Sugas šķirnes tīrību nosaka noskaidrojot citu šķirņu vai šķirnei netipisko augu skaitu uz platības vienību. Attiecīgi bāzes sēklām tas ir viens augs uz 30 m2 un sertificētām sēklām - uz 10 m2, kas atpazīstami kā acīmredzami nepiederoši šķirnei. Maksimālais citu šķirņu vai šķirnei netipisko augu skaits uz 200 m2 bāzes sēklām ir 7 un sertificētām sēklām 20.
Patlaban noteikumu Nr. 352 4. pielikuma 1.7. apakšpunktā sāreptas sinepēm norādīta minimālā šķirnes tīrība procentos, kaut gan šim augam to šādā veidā nenosaka. Tāpēc ir nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 352 4. pielikumu. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 352 4. pielikuma 1.7. apakšpunkts svītrots (noteikumu projekta 24. punkts un 2. pielikums). 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz tām fiziskām personām, kas reģistrētas Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas Sēklaudzētāju un sēklu tirgotāju reģistrā un nodarbojas ar eļļas augu un šķiedraugu sēklaudzēšanu un tirdzniecību.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz tām juridiskām personām, kas reģistrētas Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas Sēklaudzētāju un sēklu tirgotāju reģistrā un nodarbojas ar eļļas augu un šķiedraugu sēklaudzēšanu un tirdzniecību. 
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Sēklaudzētājiem būs iespēja audzēt safloru sēklu ieguvei un sertifikācijai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32002L0057
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2002. gada 13. jūnija Direktīva 2002/57/EK par eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
Document 32004L0117
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2004. gada 22. decembria Direktīva 2004/117/EK, ar ko groza Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 2002/54/EK, 2002/55/EK un 2002/57/EK attiecībā uz oficiālā uzraudzībā veiktajām pārbaudēm un trešās valstīs ražotu sēklu līdzvērtību
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32009L0074
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2009. gada 26. jūnijs Direktīva 2009/74/EK, ar ko groza Padomes Direktīvu 66/401/EEK, Padomes Direktīvu 66/402/EEK, Padomes Direktīvu 2002/55/EK un Padomes Direktīvu 2002/57/EK attiecībā uz augu botāniskajiem nosaukumiem, citu organismu zinātniskajiem nosaukumiem un konkrētiem Direktīvu 66/401/EEK, 66/402/EEK un 2002/57/EK pielikumiem, ņemot vērā jaunākās zinātnes un tehnikas atziņas
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
       Latvija ir atbrīvota piemērot Padomes 2002. gada 13. jūnija Direktīvas 2002/57/EK par eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību (turpmāk – Direktīva 2002/57/EK) nosacījumus par eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību šādām sugām -  Arachis hypogea  (zemesrieksti), Gossypium spp. sugas t.sk.  Gossypium hirsutum, Gossypium barbadense (kokvilna un tās pasugas), Helianthus annuus (saulespuķes), Brassica nigra  (melnās sinepes).
To nosaka Komisijas 2017. gada 16. marta Īstenošanas lēmuma (ES) 2017/478,  ar kuru konkrētas dalībvalstis atbrīvo no pienākuma konkrētām sugām piemērot Padomes Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 68/193/EEK, 1999/105/EK, 2002/54/EK, 2002/55/EK un 2002/57/EK attiecīgi par lopbarības augu sēklu, graudaugu sēklu, vīnogulāju veģetatīvās pavairošanas materiāla, meža reproduktīvā materiāla, biešu sēklu, dārzeņu sēklu un eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību un ar kuru atceļ Komisijas Lēmumu 2010/680/ES,  VII daļa (turpmāk -  Īstenošanas lēmums 2017/478).
     Īstenošanas lēmuma 2017/478 tīmekļvietne: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX%3A32017D0478&qid=1715587300899.
Īstenošanas lēmumā 2017/478 minētām eļļas augu un šķiedraugu sugām atbrīvojumi paliek spēkā un ir aktuāli, izņemot  attiecībā uz safloru (Carthamus tinctorius L.), kas tiks audzēts Latvijā, un  sāreptas sinepēm  (Brassica juncea (L.) Czern), ko Latvijā arī sāka audzēt kopš 2022. gada (Ministru kabineta 24.05.2022. noteikumi Nr. 320/LV, 103, 30.05.2022.).
     Direktīvas 2002/57/EK 2.panta “b” apakšpunktā minētai sugai -  magonēm  (Papaver somniferum L.) audzēšanas nosacījumi netiek pārņemti, jo saskaņā ar likuma “Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību”  6. pantu ir noteikts  aizliegums  audzēt šo sugu Latvijā.
     No līdz šim pārņemtās Direktīvas 2002/57/EK un to grozošo direktīvu, kā arī ieviestās Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 26. oktobra Regulas (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 228/2013, (ES) Nr. 652/2014 un (ES) Nr. 1143/2014 un atceļ Padomes Direktīvas 69/464/EEK, 74/647/EEK, 93/85/EEK, 98/57/EK, 2000/29/EK, 2006/91/EK un 2007/33/EK, un no Komisijas 2019. gada 28. novembra Īstenošanas regulas (ES) 2019/2072, ar ko paredz vienotus nosacījumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem īstenošanai, atceļ Komisijas Regulu (EK) Nr. 690/2008 un groza Komisijas Īstenošanas regulu (ES) 2018/2019, tiesību normām  izrietošās prasības netiek mainītas, ietekmētas. 

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2002. gada 13. jūnija Direktīva 2002/57/EK par eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2002/57 2. panta 1. punkta "b" apakšpunkts
Noteikumu projekta 23. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352
1. pielikums
Pārņemtas daļēji
Nepārņem magoņu (Papaver somniferum L.) sēklaudzēšanu, jo saskaņā ar likuma “Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību” 6.pantu noteikts 
aizliegums audzēt šo sugu Latvijā.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2002/57 2.panta 1.punkta "e" apakšpunkta i), ii) un iii) daļa 
Noteikumu projekta 14. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352  81.punkts 
Pārņemtas daļēji
Spēkā Īstenošanas lēmums 2017/478, kas paredz atbrīvojumu Latvijai piemērot direktīvas prasības daļai eļļas augu un šķiedraugu sugām (skatīt 5.3. apakšsadaļu).  
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2002/57 11.panta 3.punkts
Noteikumu projekta 15. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352   82.3.apakšpunkts.
 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu".
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2004. gada 22. decembria Direktīva 2004/117/EK, ar ko groza Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 2002/54/EK, 2002/55/EK un 2002/57/EK attiecībā uz oficiālā uzraudzībā veiktajām pārbaudēm un trešās valstīs ražotu sēklu līdzvērtību
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
 4. panta 1. punkta "d" apakšpunkts 
(grozīta Direktīvas 2002/57 2. panta 1. punkta "e" apakšpunkta iv) daļa)
Noteikumu projekta 14. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352  81.punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu".
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2009. gada 26. jūnijs Direktīva 2009/74/EK, ar ko groza Padomes Direktīvu 66/401/EEK, Padomes Direktīvu 66/402/EEK, Padomes Direktīvu 2002/55/EK un Padomes Direktīvu 2002/57/EK attiecībā uz augu botāniskajiem nosaukumiem, citu organismu zinātniskajiem nosaukumiem un konkrētiem Direktīvu 66/401/EEK, 66/402/EEK un 2002/57/EK pielikumiem, ņemot vērā jaunākās zinātnes un tehnikas atziņas
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
4. panta 2. punkts, pielikuma "D" daļa (grozīts Direktīvas 2002/57 I pielikuma 2.punkts)
Noteikumu projekta 25. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352 
5. pielikums. 
 
Pārņemtas daļēji
Pielikuma "D" daļa netiek pārņemta pilnībā, jo spēkā ir Īstenošanas lēmums 2017/478, kas paredz atbrīvojumu Latvijai piemērot direktīvas prasības daļai eļļas augu un šķiedraugu sugām (skatīt 5.3. apakšsadaļu). 
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 2. punkts, pielikuma "D" daļa (grozīts Direktīvas 2002/57  I pielikuma 3.punkts "A" apakšpunkts)
Noteikumu projekta 24. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352  
4. pielikums
Pārņemtas daļēji
Skatīt 5.3. apakšsadaļu.
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 2. punkts, pielikuma "D" daļa (grozīta  Direktīvas 2002/57 II pielikuma I daļas 4.punkta "A" tabula)
Noteikumu projekta 27. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352  
13. pielikums.
Pārņemtas daļēji
Skatīt 5.3. apakšsadaļu.
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 2. punkts, pielikuma "D" daļa (grozīts Direktīvas 2002/57 III pielikums)
Noteikumu projekta 26. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352  
12. pielikums.
Pārņemtas daļēji
Skatīt 5.3. apakšsadaļu.
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu".
Cita informācija
Nav.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts augu aizsardzības dienests, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", Biedrība Zemnieku saeima, Latvijas Sēklaudzētāju asociācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/fc2c0285-c7b3-4c13-994e-ab4b1e8fdb3e

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Biedrībām "Zemnieku Saeima", "Latvijas sēklaudzētāju asociācija" un "Lauksaimniecības organizācijas sadarbības padome" e-pastā tika nosūtīts noteikumu projekts un tā anotācija, bet tās nesniedza ne iebildumus, ne priekšlikumus. 
Par publiskai apspriešanai nodoto noteikumu projektu nav saņemti ne iebildumi, ne priekšlikumi.

6.4. Cita informācija

Nav
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts augu aizsardzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Nav
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi