24-TA-1732: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali” sagatavots, lai atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta piecpadsmitajai daļai nodrošinātu finansējuma pārdali 2024.gadā starp Ekonomikas ministrijas un Finanšu ministrijas budžeta programmām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts sagatavots, lai nodrošinātu valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi” nepieciešamo finansējumu administratīvo izmaksu segšanai, lai īstenotu publiskā partnera lomu sadarbībā ar pašvaldībām zemu un pieejamu cenu īres dzīvokļu privātās un publiskās partnerības projektā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar 2024.gada 11.jūnija Ministru kabineta sēdes protokola Nr.24 65 § Informatīvais ziņojums “Par pieejamu cenu īres dzīvokļu attīstības programmu” 4.punktu valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi” uzdots nodrošināt pieejamu cenu īres dzīvokļu attīstības programmas (turpmāk – Projekta) finanšu un ekonomisko aprēķinu izstrādi un kompetento institūciju atzinumu saņemšanu, pieņemot, ka vadošais publiskā partnera pārstāvis būs valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi” un Projekts tiks īstenots kopā ar citiem publiskajiem partneriem – pašvaldībām, pamatojoties uz attiecīgo pašvaldību domju pieņemtajiem lēmumiem par dalību Projektā, noslēdzot nodomu protokolus pirms finanšu un ekonomisko aprēķinu izstrādes. Pašvaldības kā publiskie partneri Projekta ietvaros privātajam partnerim nodos lietojumā zemi kā publiskā partnera resursus, kā arī uzņemsies Projekta pieejamības risku (veiks īrnieku atlasi un līdzfinansēs īres maksas, ievērojot iedzīvotāju maksātspēju un tirgus nepilnības apmēru), izstrādās vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma kritērijus Projekta īstenošanai savā administratīvajā teritorijā, pieejamības periodā maksās pieejamības maksājumu privātajam partnerim pa tiešo vai ar valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi” iesaisti (saskaņā ar finanšu un ekonomiskajos aprēķinos rekomendēto darījuma struktūru).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi” ar Projektu saistīto administratīvo izmaksu segšanai ir nepieciešams papildu finansējums, tai skaitā 2024.gada 11.martā SIA “ERNST & YOUNG BALTIC” veiktā pētījuma par iedzīvotāju maksātspējas un pieprasījuma pēc jauniem īres dzīvokļiem pētījuma veikšanu (Līguma Nr. IZD/2024/323) izmaksu segšanai. Projekta vadības izmaksas projektā tiek attiecinātas no 2024.gada 1.jūlija, piemērojot projektu vadības stundas likmi (t.sk. netiešās izmaksas), kas ir aprēķināta saskaņā ar VNĪ noteikto kārtību un nepārsniedz projekta apstiprināto budžetu.
Risinājuma apraksts
Lai risinātu nepieciešamā papildus finansējuma piešķiršanu valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi” 2024.gadā 219 700 euro, atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 11.jūnija sēdes protokola Nr.24 65.§ “Informatīvais ziņojums “Par pieejamu cenu īres dzīvokļu attīstības programmu”” 8.punktam plānots veikt finansējuma pārdali no Ekonomikas ministrijas budžeta programmas 35.00.00 “Valsts atbalsta programmas” uz Finanšu ministrijas valsts budžeta apakšprogrammu 41.13.00 “Finansējums VAS “Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2024.gadā 219 700 euro plānots veikt finansējuma pārdali no Ekonomikas ministrijas budžeta programmas 35.00.00 “Valsts atbalsta programmas” uz Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammu 41.13.00 “Finansējums VAS “Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem”, administratīvo izmaksu segšanai, lai izstrādātu zemu un pieejamu cenu īres dzīvokļu privātās un publiskās partnerības iespējamo risinājumu ietvaru, piedāvāto publiskās un privātās partnerības struktūru, ieviešanas nosacījumus un grafiku. Pārdale no budžeta programmas 35.00.00 “Valsts atbalsta programmas” iespējama, jo iepriekšējā gadā saistībā ar straujo Euribor likmju pieaugumu samazinājās aktivitāte programmā mājokļu garantija ģimenēm ar bērniem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
VNĪ administratīvās izmaksas:
Projekta vadības izdevumi (personāla izmaksas, t.sk. nodokļi, veselības apdrošināšana, komandējumi; citas struktūrvienības izmaksas, t.sk. transports, sakari, u.c.; pieskaitāmās vadības un biroja uzturēšanas izmaksas) * - 166 100 euro ar PVN;
Ārpakalpojumi un ārkārtas izdevumi (neatkarīgu profesionālās darbības veicēju sniegtie pakalpojumi, atzinumi, ekspertīzes (FEA, iepirkumu dokumentācija, eksperti komisijās, juridiskās konsultācijas, tāmju ekspertīze, nekustamo īpašumu vērtējumi, geoloģiskā izpēte u.c.) - 50 500 euro ar PVN;
Citi izdevumi (izdevumi sabiedrisko aktivitāšu īstenošanai īstenošanai, konferences, semināri, izstādes, u.c. neklasificētie izdevumi) - 3 100 euro ar PVN.
* Projekta vadības izmaksas projektā tiek attiecinātas piemērojot projektu vadības stundas likmi, kas ir aprēķināta saskaņā ar VNĪ noteikto kārtību.
Projekta vadības izdevumi (personāla izmaksas, t.sk. nodokļi, veselības apdrošināšana, komandējumi; citas struktūrvienības izmaksas, t.sk. transports, sakari, u.c.; pieskaitāmās vadības un biroja uzturēšanas izmaksas) * - 166 100 euro ar PVN;
Ārpakalpojumi un ārkārtas izdevumi (neatkarīgu profesionālās darbības veicēju sniegtie pakalpojumi, atzinumi, ekspertīzes (FEA, iepirkumu dokumentācija, eksperti komisijās, juridiskās konsultācijas, tāmju ekspertīze, nekustamo īpašumu vērtējumi, geoloģiskā izpēte u.c.) - 50 500 euro ar PVN;
Citi izdevumi (izdevumi sabiedrisko aktivitāšu īstenošanai īstenošanai, konferences, semināri, izstādes, u.c. neklasificētie izdevumi) - 3 100 euro ar PVN.
* Projekta vadības izmaksas projektā tiek attiecinātas piemērojot projektu vadības stundas likmi, kas ir aprēķināta saskaņā ar VNĪ noteikto kārtību.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Finanšu ministrija
- Ekonomikas ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
-
-
7.5. Cita informācija
Tiesību aktu izpildi nodrošinās Finanšu ministrija un valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi”
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi