Anotācija

24-TA-1839: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par doktoranta nodarbinātību, darba līguma noslēgšanu un izbeigšanu un atlīdzības aprēķināšanas kārtību" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
 Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – ministrija) sagatavojusi Ministru kabineta noteikumu projektu “Prasības par doktoranta nodarbinātību, darba līguma noslēgšanu un izbeigšanu un kārtība, kādā aprēķina atlīdzību” (turpmāk – projekts) saskaņā ar Augstskolu likuma 47.¹ panta otro daļu, kas nosaka, ka Ministru kabinets papildus Darba likumā paredzētajam nosaka prasības par doktoranta nodarbinātību, darba līguma noslēgšanu un izbeigšanu, tostarp darba laika un termiņa nosacījumus, kā arī atlīdzības aprēķināšanas kārtību, ievērojot šā likuma Pārejas noteikumu 107. punkta 2. apakšpunktā noteikto, ka šā likuma 47.1 panta otrajā daļā minētās prasības un atlīdzības aprēķināšanas kārtību Ministru kabinets nosaka līdz 2024. gada 31. jūlijam.
Augstskolu likums papildināts ar 47.1 pantu saskaņā ar 2024. gada 14. martā Saeimas pieņemto likumu "Grozījumi Augstskolu likumā" 18. pantu.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Jauna doktorantūras modeļa ietvaros nodrošināt nodarbinātību doktorantiem, kuri uzņemti valsts finansētā studiju vietā doktora studiju programmā, noslēdzot uz studiju līguma termiņu ar doktorantu darba līgumu par akadēmiskā darba veikšanu  doktora studiju programmā noteikto rezultātu sasniegšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Latvijā ar 2024. gada 14. marta likumu "Grozījumi Augstskolu likumā" (stājās spēkā 2024. gada 1. maijā) ir ieviests jauns doktorantūras modelis. Vienas no nozīmīgākajām izmaiņām saistītas ar doktoranta, kurš uzņemts valsts finansētā studiju vietā doktora studiju programmā, nodarbinātību.
Ievērojot minēto, doktorants iegūst darbinieka, kas atrodas savas karjeras sākuma posmā, statusu un atbilstošas tiesības (piemēram, sociālo apdrošināšanu) saskaņā ar labu un plaši piemērotu starptautisku praksi, kas Eiropā tika nostiprināta ar Eiropas Universitāšu asociācijas (EUA) 2003. gadā izstrādātajiem un 2005. gadā Bergenas komunikē pieņemtajiem “Zalcburgas principiem” (Salzburg Principles) [1], kā arī  EUA 2010. gadā izdotajiem “Zalcburgas ieteikumiem” (Salzburg II Recommendations) [2].
Ieviešot doktorantu nodarbinātību, jaunais doktorantūras modelis sekmē augstskolu kā doktora studiju programmu īstenotāju sadarbību ar zinātniskajiem institūtiem, kultūras un tautsaimniecības nozaru institūcijām, kas var būt augstskolas doktorantūras skolas sadarbības partneri (turpmāk – sadarbības partneri) un, secīgi, doktorantu darba devēji, tādējādi sniedzot labumu visiem iesaistītajiem.
Ņemot vērā minēto, kā arī lai nodrošinātu, ka augstskolas un to sadarbības partneri organizē doktorantu nodarbinātību likumīgi, efektīvi un ievērojot visu iesaistīto personu tiesības un pienākumus, Ministru kabinetam papildus Darba likumā paredzētajam jānosaka augstskolām skaidras un praktiski piemērojamas prasības darba līguma ar doktorantu noslēgšanai un izbeigšanai, kā arī noteikumus, kas jāievēro attiecībā uz darba laiku, darba līguma termiņu, kā arī doktoranta atlīdzības finansējumu un apmēra noteikšanu.[1]https://c3qa.iqaa.kz/images/c3qa/files/Ten%20basic%20principles%20for%20the%20third%20cycle_2015.pdf
[2]https://eua.eu/downloads/publications/salzburg%20ii%20recommendations%202010.pdf
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Augstskolu likuma 47.1 panta pirmo daļu augstskolai ir jānodrošina, ka ar doktorantu uz studiju līguma termiņu tiek noslēgts darba līgums par akadēmiskā darba veikšanu studiju rezultātu sasniegšanai atbilstoši valsts augstākās izglītības standartam.
Šā likuma 47.1 panta trešā daļa paredz četrus gadījumus, kad darba līgumu ar doktorantu var neslēgt.
Šā likuma 47.1 panta trešās daļas 1., 3. un 4. punktā noteiktie gadījumi attiecas uz jau esošu doktoranta nodarbinātību, kas saistīta ar studējošo izglītošanu, zinātniskās darbības vai mākslinieciskās jaunrades darba veikšanu, bet šīs daļas 2. punktā minētais gadījums attiecas uz doktorantu, kurš vienlaikus ir uzņemts valsts finansētā studiju vietā un ārvalsts augstskolas doktora studiju programmā, lai īstenotu kopīgu doktorantūru (cotutelle) Augstskolu likuma 59.4 pantā noteiktajā kārtībā.
Nepieciešams projekts, kas nodrošinās, ka doktorantam, ar kuru augstskola vai tās sadarbības partneris noslēdzis darba līgumu, būs garantēti ienākumi un sociālā apdrošināšana doktora studiju programmas apguves laikā. Tas palielinās reflektantu pieplūdumu un sekmēs perspektīvāko reflektantu uzņemšanu, kā arī doktorantūras pabeigšanu trīs līdz četru gadu laikā, neskaitot studiju pārtraukumus, un cels doktorantūras kā pirmā profesionālās karjeras posma pievilcību.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz normatīvu regulējumu, kādā augstskolas nodrošina Augstskolu likuma 47.1 panta pirmajā daļā noteikto doktoranta, kurš uzņemts valsts finansētā studiju vietā (turpmāk – doktorants), nodarbinātību, ievērojot šā panta otrajā daļā noteikto, proti, ievērojot projektā noteiktās prasības par doktoranta nodarbinātību, darba līguma noslēgšanu un izbeigšanu, tostarp darba laika un termiņa nosacījumus, kā arī atlīdzības aprēķināšanas kārtību.
Attiecīgi projektā netiek dublēts Darba likuma regulējums, bet tajā ietverts regulējums, kas satur prasības darba līguma ar doktorantu noslēgšanai un izbeigšanai, kā arī noteikumi, kas jāievēro attiecībā uz darba laiku, darba līguma termiņu un atlīdzības noteikšanu.
Projektā noteikts, ka augstskola vai tās sadarbības partneris (turpmāk kopā – darba devējs), pamatojoties uz ar doktorantu noslēgto darba līgumu, doktorantam izmaksā ikmēneša bruto atlīdzību par nepilnu darba laiku vismaz 1000 euro mēnesī (t. sk. iedzīvotāju ienākuma nodoklis, darba devēja un darba ņēmēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) 12 mēnešus gadā. Tiek pieņemts, ka doktorants līdz 20 stundām no normālā nedēļas darba laika nedēļā velta studijām un pētnieciskajam darbam doktorantūrā.
Saskaņā ar Augstskolu likuma 25.panta trešajā daļā noteikto augstskola nosacījumus sadarbības partneru izvēlei, tostarp šo partneru iesaistei doktoranta nodarbinātībā atbilstoši  Augstskolu likumam, ietver doktorantūras skolas nolikumā.
Zinātniskā institūta, kultūras vai tautsaimniecības nozaru institūcijas kā sadarbības partnera iesaiste doktoranta nodarbinātībā automātiski ietver sadarbības līguma noslēgšanu. Augstskola sadarbības līgumu ar katru sadarbības partneri noslēdz, savstarpēji vienojoties par kārtību un nosacījumiem, kas attiecas uz katras puses pienākumiem un atbildību, kā arī savstarpējiem norēķiniem, tostarp doktoranta atalgojuma segšanai pie sadarbības partnera. Sadarbības līgumā puses un doktorants vienojas arī par doktoranta nodarbinātību pie sadarbības partnera kā darba dēvēja. Ņemot vērā Augstskolu likumā noteikto doktorantu jauno nodarbinātā statusu, ministrija pārskatīs, vai pašreizējā normatīvajā regulējumā nepieciešams veikt izmaiņas, lai novērstu neskaidrības, kas var rasties augstskolai un tās sadarbības partnerim par doktoranta kā nodarbinātā zinātniskās darbības rezultātu piederību gadījumā, kad doktorants ir studējošais augstskolā un vienlaikus ir nodarbināts pie augstskolas sadarbības partnera.
Darba devējam ir tiesības noteikt lielāku minētās atlīdzības apmēru, starpību sedzot no darba devēja līdzekļiem. Augstskola izveido doktorantu atlīdzības fondu, proti, paredz finanšu līdzekļus doktorantu atlīdzībai no valsts budžeta, kā arī citiem augstskolas un tās sadarbības partneru finanšu līdzekļiem.
Doktoranta ieņemamā amata nosaukumu, atbilstoši profesiju klasifikatoram un nolīgtā darba raksturojumam, nosaka doktoranta darba devējs.
Darba devējs noslēdz darba līgumu ar doktorantu akadēmiskā gada pirmā semestra laikā par nepilnu darba laiku uz noslēgtā studiju līguma termiņu. Darba līguma priekšmets ir akadēmiskā darba veikšana doktora studiju programmā noteikto rezultātu sasniegšanai, tostarp doktoranta promocijas darba izstrāde un aizstāvēšana vai doktoranta teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba izstrāde un aizstāvēšana, atbilstoši Augstskolu likumam, citiem valsts augstākās izglītības īstenošanu regulējošajiem normatīvajiem aktiem, ievērojot augstskolas noteikto kārtību (turpmāk - galvenais uzdevums). 
Doktoranta darba devējs, noslēdzot darba līgumu ar doktorantu, ievēro savu atlīdzības politiku, kā arī augstskolas noteikto kārtību, lai nodrošinātu darba līguma galvenā uzdevuma izpildi.
Darba līgumā darba devējs var iekļaut arī citus uzdevumus, kas saistīti ar augstskolas studējošo izglītošanu vai doktoranta zinātniskās darbības vai mākslinieciskās jaunrades darba veikšanu.
Doktoranta nodarbināšana virs darba līgumā noteiktā nepilnā darba laika ir pieļaujama, pamatojoties uz darba devēja un doktoranta rakstveida vienošanos, ar nosacījumu, ka tas neietekmē un nodrošina minētā galvenā uzdevuma izpildi. Doktoranta nodarbināšana virs darba līgumā noteiktā nepilnā darba laika pieļaujama nepārsniedzot normālo darba laiku atbilstoši Darba likumā noteiktajai kārtībai.
Noslēdzot darba līgumu, darba devējs ievēro savu atlīdzības un personāla politiku, kā arī augstskolas noteikto kārtību.
Doktorantam ir tiesības studiju līguma termiņa ietvaros mainīt darba devēju, ar nosacījumu, ka ne ilgāk kā sešu mēneša laikā no pēdējā darba līguma izbeigšanās dienas ir noslēgts jauns darba līgums.
Ja attiecībā uz doktorantu studiju laikā vairs nav attiecināms kāds no Augstskolu likuma 47.¹ panta trešajā daļā noteiktajiem izņēmumiem, augstskola nodrošina doktorantam nodarbinātību atbilstoši augstskolas noteiktajai kārtībai. Ja uz doktorantu vairs nav attiecināms izņēmums, tas tiek nodarbināts atbilstoši Augstskolu likuma  47.¹ panta nosacījumiem.
Darba devējam, kas ir sadarbības partneris, ir tiesības izbeigt darba tiesiskās attiecības ar doktorantu studiju līguma termiņa ietvaros atbilstoši šī projekta 17.2.apakšpunktā noteiktajam, par to paziņojot augstskolai. Augstskola sešu mēnešu laikā no minētā paziņojuma saņemšanas datuma nodrošina doktorantam jauna darba līguma noslēgšanu, ievērojot augstskolas noteikto kārtību. Sešu mēnešu termiņš augstskolai nepieciešams, lai atrastu doktorantam piemērotu darbu. Augstskola nodrošina minētā izpildi atbilstoši augstskolas noteiktajai kārtībai, bet ne ilgāk kā sešu mēnešu laikā.  Minētajā situācija doktorants tiek nodarbināts atbilstoši Augstskolu likuma  47.¹ panta nosacījumiem.
Ja doktorants izmanto savas tiesības uz studiju pārtraukumu atbilstoši Augstskolu likuma 50. panta trešajai daļai, darba devējs un doktorants vienojas par nodarbinātību darba līguma ietvaros. Augstskola var nodarbināt doktorantu studiju pārtraukuma laikā, piemēram, augstskolā vakantajā amatā.  Projektā minētais valsts budžeta finansējums doktorantam tiek piešķirts uz noslēgtā studiju līguma termiņu.
Projektā noteikti darba līguma izbeigšanās nosacījumi. Situācijā, kad doktorants ir ieguvis doktora grādu vai , ja doktorants ir eksmatrikulēts no augstskolas atbilstoši Augstskolu likumā noteiktajam, ievērojot, ka darba līgums vairs neparedz galvenā uzdevuma izpildi, bet darba līgumā ir uzdevumi, kas saistīti ar augstskolas studējošo izglītošanu vai darbinieka zinātnisko darbību zinātniskajā institūcijā, vai mākslinieciskās jaunrades darba veikšanu, var izvērtēt nepieciešamību un vienoties ar darbinieku par darba līguma grozījumiem atbilstoši Darba likumam un darba tiesisko attiecību turpināšanu. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Projekta nepieciešamību pamatojošie pētījumi/izvērtējumi ir jau sniegti 2024. gada 14. marta likuma "Grozījumi Augstskolu likumā" anotācijas 1. sadaļā
https://titania.saeima.lv/LIVS14/SaeimaLIVS14.nsf/0/00D5FB2420D688F1C2258918002757C7?OpenDocument

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Doktoranti, augstskolas personāls (studējošie, akadēmiskajos amatos nodarbinātie, vispārējais personāls), augstskolas sadarbības partnera nodarbinātie.
Ietekmes apraksts
Doktoranti, kuri uzņemti valsts finansētās studiju vietās, iegūst nodarbinātā statusu ar noteiktu atlīdzību.
Augstskolas personāls un augstskolas sadarbības partnera nodarbinātie iesaistīsies doktorantu nodarbinātībā savas kompetences ietvaros.
Juridiskās personas
  • Privāto tiesību subjekti kā augstskolu sadarbības partneri, piemēram, zinātniskie institūti, uzņēmumi, kultūras un tautsaimniecības nozaru institūcijas un organizācijas.
Ietekmes apraksts
Izpilda doktoranta darba devēja funkcijas, noslēdzot ar doktorantu darba līgumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
starpnozaru sadarbības attīstība starp augstākās izglītības institūcijām, kultūras un tautsaimniecības nozaru institūcijām un organizācijām, lai organizētu doktorantu nodarbinātību

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
piesaista jaunos speciālistus, kas veicina attiecīgas uzņēmējdarbības vides attīstību

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
piesaistot jaunos speciālistus, kas potenciāli var veicināt uzņēmēju darbības attīstību

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
doktoranta kā darbinieka, kas atrodas savas karjeras sākuma posmā, nodrošināšana ar darbu, tādējādi mazinot cilvēkkapitāla aizplūšanu darba meklējumos ārpus Latvijas

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
15 348 804
0
15 348 804
0
15 348 804
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
15 348 804
0
15 348 804
0
15 348 804
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
15 348 804
0
15 348 804
0
15 348 804
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
15 348 804
0
15 348 804
0
15 348 804
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Jaunais doktorantūras modelis paredz pāreju no esošās stipendijas 996 euro gadā uz atlīdzību 12 000 euro gadā. Jaunais modelis tiek ieviests bez papildus finansējuma. Finansējums tiks nodrošināts no Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta programmas 03.00.00 "Augstākā izglītība ietvaros", veicot iekšēju finansējuma pārdali.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība tika nodrošināta projekta sagatavošanas ietvaros. Projekta pamata versijas izstrādē piedalījās zinātnes universitāšu pārstāvji. Projekta pilnveide notika, iesaistoties arī citu valsts dibināto augstskolu pārstāvjiem, kā arī Valsts zinātnisko institūtu asociācijas un Latvijas Jauno zinātnieku apvienības pārstāvjiem gan tiešsaistes diskusijas ietvaros par projektu, kas notika šā gada 19. jūlijā, gan arī e-pasta sarakstē. Saņemtie priekšlikumi tika izmantoti, lai pilnveidotu projektu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Valsts augstskolas un to sadarbības partneri no publiskā sektora.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Paplašināti, jo doktorantu nodarbinātība prasīs pārskatīt darba devēja, tostarp augstskolas, procedūras, paplašinot tās, lai ietvertu šādas nodarbinātības ieviešanu.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Dēļ tā, ka tiks paplašināta institūcijas funkcijas un uzdevumi  doktorantu nodarbinātības ieviešanai, pārskatot darba devēja tostarp augstskolas,  procedūras, būs jāveic arī vienlaikus minētā efektivizācija.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Dēļ tā, ka tiks paplašinātas institūcijas funkcijas un uzdevumi  doktorantu nodarbinātības ieviešanai, pārskatot darba devēja tostarp augstskolas,  procedūras, būs jāveic arī vienlaikus minētā optimizācija.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Uz projekta izstrādes un virzības brīdi nav iespējams veikt šo novērtējumu, jo katrai grupai tas ir individuāls un atkarīgs no tās darbības specifikas, izpildāmo darbu satura un apjoma.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks sekmēts augstākās izglītības iestāžu nesenu (pirms viena-trim gadiem) absolventu (20–34 gadu vecumā) nodarbinātības līmenis.
Doktorantu nodarbinātība sekmēs doktorantūras pabeigšanu trīs līdz četru gadu laikā, neskaitot studiju pārtraukumus, un cels doktorantūras kā pirmā profesionālās karjeras posma pievilcību. Secīgi, tiks mazināts doktorantu atbirums un palielināts jauno doktoru īpatsvars no 25–34 gadus veciem iedzīvotājiem.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Doktorantam, ar kuru augstskola vai tās sadarbības partneris noslēdzis darba līgumu, būs garantēti ienākumi un sociālā apdrošināšana doktora studiju programmas apguves laikā.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Doktorants iegūst darbinieka, kas atrodas savas karjeras sākuma posmā, statusu un atbilstošas tiesības (piemēram, sociālo apdrošināšanu) saskaņā ar labu un plaši piemērotu starptautisku praksi.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk