Anotācija (ex-ante)

23-TA-525: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts meža zemes Ēdoles pagastā, Kuldīgas novadā, privatizāciju" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Meža likuma 44.panta panta ceturtās daļas 3.punkta “a” apakšpunkts.
Ministru Kabineta 1998.gada 21.oktobra rīkojums Nr.507 “Par zemesgabalu nodošanu privatizācijai” (pielikuma 2.10.apakšpunkts).
Likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” 64.panta pirmā daļa.
Ministru kabineta 2019.gada 26.novembra noteikumi Nr.557 “Noteikumi par valsts īpašumu privatizāciju veicošās institūcijas pārvaldes uzdevuma deleģēšanu”.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta mērķis ir dot atļauju ēku (būvju) īpašniekiem privatizēt meža zemi, kas nepieciešama ēku (būvju) uzturēšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Zemesgabals “Bungas” Ēdoles pagastā, Kuldīgas novadā, kadastra Nr.62460040043, zemes vienības kadastra apzīmējums 62460040077 (turpmāk – zemesgabals “Bungas”), un zemesgabals “Jaunbungas” Ēdoles pagastā, Kuldīgas novadā, kadastra Nr.62460040079, zemes vienības kadastra apzīmējums 62460040078 (turpmāk – zemesgabals “Jaunbungas”), nodots privatizācijai ar Ministru Kabineta 1998.gada 21.oktobra rīkojumu Nr.507 “Par zemesgabalu nodošanu privatizācijai” (pielikuma 2.10.apakšpunkts) kā zeme, uz kuras atrodas valsts īpašuma objekts - valsts akciju sabiedrības “Vulkāns” ēkas un būves (atbilstoši tobrīd spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem zemesgabalos esošās meža zemes privatizācija nebija aizliegta).
2001.gada 30.martā SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” (turpmāk – Possessor) saņemts zemes, ar ko saistītas akciju sabiedrībai “Vulkāns” piederošas ēkas un būves, privatizācijas ierosinājums (privatizācijas ierosinājumu reģistra Nr.1.33/2338-4240).
Zemesgabals “Bungas” 11,64 ha platībā 2002.gada 15.maijā ierakstīts Ēdoles pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000068391 uz Latvijas valsts vārda Possessor personā.
Zemesgabals “Jaunbungas” 9,02 ha platībā atdalīts no zemesgabala “Bungas” un 2016.gada 4.aprīlī ierakstīts Ēdoles pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000554566 uz valsts vārda Possessor personā.
Ar abiem zemesgabaliem saistīts ēku (būvju) īpašums “Bungas” Ēdoles pagastā, Kuldīgas novadā, kadastra Nr.62465040001, uz kuru īpašuma tiesības 2010.gada 7.decembrī Ēdoles pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000383158 nostiprinātas sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “BUNGAS IL”, reģistrācijas numurs 41203036567 (turpmāk – Sabiedrība).
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem uz zemesgabala “Bungas” atrodas trīs būves, kadastra apzīmējums 62460040043001, 62460040043002 un 62460040043004), bet uz zemesgabala “Jaunbungas”– viena būve, kadastra apzīmējums 62460040043003 (turpmāk kopā - Būves), kā arī inženierbūves - zivju dīķi.
Īpašuma tiesības uz Būvēm akciju sabiedrībai “Vulkāns” 2007.gada 7.augustā nostiprinātas, pamatojoties uz tās privatizācijas noteikumiem, 2001.gada 15.februāra Uzņēmuma reģistra lēmumu un 2001.gada 16.maija akciju sabiedrības “Vulkāns” mantas pieņemšanas-nodošanas aktu.
Atbilstoši 2001.gada akciju sabiedrības “Vulkāns” mantas pieņemšanas nodošanas aktam pievienotajam pamatlīdzekļu sarakstam, kā arī akciju sabiedrības “Vulkāns” novērtējumam, mednieku atpūtas bāze “Bungas” sastāvēja no vairākām būvēm, tajā skaitā, zivju dīķiem.
Saskaņā ar likuma “Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās” 19.panta pirmās daļas 3.punktu un Ministru kabineta 2018.gada 12.jūnija noteikumu Nr.326 “Būvju klasifikācijas noteikumi” pielikumu zivju dīķus veidojošie dambji kā patstāvīgi īpašuma objekti zemesgrāmatā nav ierakstāmi.
Maksātnespējīgā likvidējamā akciju sabiedrība "Vulkāns" 2001.gadā ierosināja Zemesgabala privatizāciju, taču likvidācijas procesa ietvaros neizmantoja pirmpirkuma tiesības uz Zemesgabalu. 2009.gadā Būves tika pārdotas izsolē. Saskaņā ar Uzņēmumu reģistra datu bāzes LURSOFT  datiem AS "Vulkāns" 2010.gada 29.maijā likvidēta.
2010.gada 10.maijā Possessor saņemts Sabiedrības (SIA "Bungas IL") iesniegums par Zemesgabala privatizācijas turpināšanu, taču tas nav pamats Zemesgabalu vēlreiz nodot privatizācijai, jo tas jau ir nodots privatizācijai ar Ministru kabineta 1998.gada 21.oktobra rīkojumu Nr.507 "Par zemesgabalu nodošanu privatizācijai" (pielikuma 2.10.apakšpunkts).
2010.gada 19.jūnijā Kuldīgas novada pašvaldība un 2011.gada 16.maijā Kuldīgas novada pašvaldības Ēdoles pagasta pārvalde  informēja, ka meža zemes atdalīšana nav pieļaujama, jo tas neatbilst teritorijas plānojumam. 
2012.gada 15.maijā Possesssor saņemts Sabiedrības iesniegums par Zemesgabala sadali, kas ļautu attīstīt uzņēmējdarbību divos atšķirīgos virzienos (zivjkopība un tūrisms).
Ar Possessor valdes 2012.gada 8.augusta lēmumu Nr.93/717 tika nolemts pilnvarot Sabiedrību veikt nepieciešamās darbības zemes ierīcības projekta izstrādei atbilstoši Kuldīgas novada domes 2012.gada 5.jūnija lēmumā Nr.23 noteiktajam.
Zemesgabala "Bungas" sadale tika pabeigta 2016.gadā (Saskaņā ar Ēdoles pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr.100000554566 I daļas 1.iedaļas ierakstu Nr.1.2. zemesgabals "Jaunbungas" ierakstīts zemesgrāmatā 2016.gada 4.aprīlī).
Zemesgabals “Jaunbungas” 9,02 ha platībā atdalīts no zemesgabala “Bungas” un ierakstīts Ēdoles pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000554566 uz valsts vārda Possessor personā.
2016.gada 20.jūnijā – zemesgabala “Jaunbungas” nomas līgumu.
Saskaņā ar aktuālajiem Meža valsts reģistra datiem (Valsts meža dienesta Dienvidkurzemes mežniecības 2023.gada 26.janvāra izziņa Nr.B3.2.1-4/11) zemesgabalā “Bungas” ietilpst meža zeme 0,8200 ha platībā (tajā skaitā grāvji 0,0400 ha), ko veido trīs nogabali – 0,3900 ha, 0,2900 ha un 0,1400 ha platībā, savukārt zemesgabalā “Jaunbungas” – meža zeme 0,5500 ha platībā, ko veido divi nogabali – 0,3600 ha un 0,1900 ha platībā.
Atbilstoši NĪVKIS datiem zemesgabalam “Bungas” 2,6200 ha platībā reģistrēts šāds platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
mežu platība -  0,7900 ha, tajā skaitā jaunaudzes platība – 0,1300 ha;
lauksaimniecībā izmantojamā zeme - 0,1100 ha, tajā skaitā augļu dārzu platība – 0,1100 ha;
krūmāju platība – 0,1500 ha;
ūdens objektu zeme – 0,3200 ha, tajā skaitā – zemes zem ūdeņiem – 0,0200 ha, zemes zem zivju dīķiem – 0,3000 ha;
zemes zem ēkām platība – 0,4800 ha;
zemes zem ceļiem platība  - 0,0700 ha;
pārējās zemes platība - 0,7000 ha.
NĪVKIS zemesgabalam “Bungas” reģistrēti šādi lietošanas mērķi:
“Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība” (kods 0101) 2,0700 ha platībā;
“Komercdarbības objektu apbūve” (kods 0801) 0,5500 ha platībā.
NĪVKIS zemesgabalam “Bungas” reģistrētie apgrūtinājumi:
7312050101 ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem 0,2300 ha;
7312050101 ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem 0,0800 ha;
7311020111 Ventas vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos 2,6200 ha;
7311050200 tauvas joslas teritorija gar upi 0,7500 ha.
Zemesgabala "Bungas" īpašuma novērtējums uz 01.01.2023. noteikts 4300 euro.
NĪVKIS zemesgabalam “Jaunbungas” 9,0200 reģistrētais platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
mežu platība – 0,5400 ha;
ūdens objektu zeme – 6,7000 ha; tajā skaitā zeme zem ūdeņiem – 0,0200, zeme zem zivju dīķiem – 6,6800 ha;
zemes zem ēkām platība – 0,1000 ha;
zeme zem ceļiem – 0,1100 ha;
pārējās zemes platība – 1,5700 ha
NĪVKIS zemesgabalam “Jaunbungas” reģistrētais lietošanas mērķis – “Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība (kods 0101) 9,0200 ha platībā.
NĪVKIS zemesgabalam “Jaunbungas” reģistrētie apgrūtinājumi:
7311020111 Ventas vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos 3,9000 ha;
7312050101 ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem 0,0900 ha;
7312050101 ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem 0,0100 ha.
Zemesgabala "Jaunbungas" īpašuma novērtējums uz 01.01.2023. noteikts 6346 euro.
2010.gada 13.maijā Possessor ar Sabiedrību noslēdza zemesgabala “Bungas” nomas līgumu. 2018.gada 16.martā Possessor cēla prasību pret Sabiedrību par Zemesgabala nomas maksājumu parāda piedziņu.
2020.gadā Kurzemes rajona tiesā tika skatīta civillieta par ceļa servitūta nodibināšanu, apgrūtinot zemesgabalu "Bungas".
2022.gadā tika veikta meža inventarizācija.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Kuldīgas novada teritorijas plānojumu zemesgabals “Bungas” un “Jaunbungas” atrodas funkcionālajā zonā “Lauksaimniecības teritorija” (L), kurā minimālā jaunveidojama zemesgabala platība noteikta divi hektāri.
Ņemot vērā minēto, kā arī zemesgabala “Bungas” un “Jaunbungas”  konfigurāciju, reljefu, piekļuves nodrošinājumu un meža zemes izvietojumu (tas galvenokārt atrodas tieši ap ēku (būvju) īpašumu “Bungas”, robežojas ar Ventas upi un atrodas upes aizsargjoslas teritorijā), zemesgabala “Bungas” un “Jaunbungas” sadale, nodalot valsts meža zemi līdz 0,5 hektāriem, atbilstoši teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem nav pieļaujama, kā to apliecina Kuldīgas novada pašvaldība 2010.gada 19.jūnija vēstulē Nr.02-18/1586 un 2021.gada 2.augusta vēstulē Nr.NĪ/21/9.14/505.

Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 14.panta pirmo daļu valsts īpašumu privatizāciju veicošā institūcija (Possessor) var pieņemt lēmumu par valsts īpašuma objekta privatizācijas izbeigšanu, ja:
1) valsts īpašuma objekta privatizācijas noteikumi ir apstiprināti un neviens pretendents nav pieteicies privatizēt šo objektu vai nav apstiprināts par pircēju; 2) valsts neapbūvēta zemesgabala izsole ir izsludināta un neviens pretendents nav pieteicies pirkt šo zemesgabalu vai nav apstiprināts par pircēju; 3) apstiprinātais valsts īpašuma objekta pircējs divu mēnešu laikā no dienas, kad saņēmis uzaicinājumu noslēgt pirkuma līgumu, vai pirkuma līguma slēgšanas termiņa pagarinājuma laikā nav noslēdzis pirkuma līgumu. Attiecībā uz zemesgabaliem “Bungas” un “Jaunbungas” neviens no iepriekš minētajiem apstākļiem nav iestājies, tas nav ticis piedāvāts privatizācijai, līdz ar to nekad nav iestājies tiesiskais pamats izbeigt zemesgabalu privatizācijas procesu un tas joprojām turpinās (ierobežojumi valsts meža zemes privatizācijai/atsavināšanai Meža likuma 44.pantā, kas liedza pabeigt šo zemesgabalu privatizāciju, stājās spēkā 2003.gada 21.martā jeb 4.5 gadus pēc lēmuma par zemes nodošanu privatizācijai pieņemšanas).
Privatizācijas institūcija nevarēja izmantot arī Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 7. pants, īpaši 2.1 daļa noteiktās tiesības par atteikumu nodot apbūvētu zemesgabalu privatizācijai, jo par zemesgabalu ir ticis ne tikai iesniegts privatizācijas ierosinājums, bet zemesgabals jau bija nodots privatizācijai.
Risinājuma apraksts
Ļaut būvju īpašniekiem privatizēt meža zemi atbilstoši grozījumiem Meža likuma 44.panta ceturtajā daļā, kas stājās spēkā 2021.gada 19.maijā.
Ar minētajiem grozījumiem tika paplašināts to gadījumu loks, kad ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu var atļaut valsts meža zemes privatizāciju vai atsavināšanu. Atbilstoši Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 3.punkta “a” apakšpunktam zemesgrāmatā ierakstītas valsts meža zemes privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, lauku apvidos privatizējot zemi, ko aizņem būves un pagalms, kā arī šo būvju uzturēšanai nepieciešamo zemi līdz 0,5 hektāru platībā vai vairāk, ja ir vajadzīga funkcionāli lielāka platība vai ja valsts meža zemes nodalīšana līdz 0,5 hektāriem nav pieļaujama atbilstoši teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem, vai ja pēc nodalīšanas veidojas tāds starpgabals Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma izpratnē, kuru nav lietderīgi izmantot valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai.
Ņemot vērā minēto, ir sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts, kas atbilstoši Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 3.punkta “a” apakšpunktā noteiktajam paredz, privatizējot zemesgabalu “Bungas” un “Jaunbungas”, Būvju īpašniekam atļaut privatizēt arī zemesgabalā “Bungas” ietilpstošo valsts meža zemi 0,82 ha platībā un zemesgabalā “Jaunbungas” ietilpstošo valsts meža zemi 0,55 ha platībā, jo zemesgabalā “Bungas” un “Jaunbungas” ietilpstošā valsts meža zemes nodalīšana līdz 0,5 hektāriem nav pieļaujama atbilstoši teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem.
Zemesgabals “Bungas” un “Jaunbungas” (tajā skaitā meža zeme 1,37 ha) tiks privatizēts likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” un Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā noteiktajā kārtībā.
Atbilstoši likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” 64.panta pirmajā daļā noteiktajam Būvju īpašniekiem ir tiesības uz šo zemesgabalu pirmpirkumu.
Atbilstoši likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” 85.panta ceturtajā daļā noteiktajam, ja persona, kurai ir pirmpirkuma tiesības uz apbūvētu zemesgabalu, tās nevar izmantot vai neizmanto, tai ir zemes nomas tiesības uz to pašu zemesgabalu, uz kuru tai ir pirmpirkuma tiesības, un minētais zemesgabals netiek privatizēts vai atsavināts citām personām.
Atbilstoši likuma “Par zemes privatizāciju lauku apvidos” 19.panta pirmās daļas 6.punktam tās zemes privatizāciju, par kuru līdz 2006.gada 31.augustam ir iesniegti privatizācijas ierosinājumi, veic valsts īpašuma privatizāciju veicošā institūcija.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2019.gada 26.novembra noteikumu Nr.557 “Noteikumi par valsts īpašumu privatizāciju veicošās institūcijas pārvaldes uzdevuma deleģēšanu” 2.punktu Possessor deleģēts valsts pārvaldes uzdevums – valsts vārdā organizēt un veikt valsts īpašumu privatizāciju veicošās institūcijas pienākumus.
Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 “Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 12.punktā ietvertais pienākums noskaidrot, vai atsavināmais valsts nekustamais īpašums nav nepieciešams citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, tiek izpildīts rīkojuma projektu ievietojot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Possessor virzīts projekts par īpašumu, kas nav nepieciešams publisko funkciju nodrošināšanai.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Privatizēt tiesīgie
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts attiecināms uz personām, kurām ir tiesības privatizēt rīkojuma projektā minētos zemesgabalus.
Juridiskās personas
  • Privatizēt tiesīgie
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts attiecināms uz personām, kurām ir tiesības privatizēt rīkojuma projektā minētos zemesgabalus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma projekta būtība skar Ministru kabineta kompetenci lemt par rīcību ar Latvijas valsts nekustamo īpašumu. Rīkojuma projektā risinātie jautājumi neparedz ieviest izmaiņas, kas varētu ietekmēt sabiedrības intereses

6.4. Cita informācija

Rīkojuma projekta būtība skar Ministru kabineta kompetenci lemt par rīcību ar Latvijas valsts nekustamo īpašumu. Rīkojuma projektā risinātie jautājumi neparedz ieviest izmaiņas, kas varētu ietekmēt sabiedrības intereses
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Possessor veic funkcijas, kas noteiktas normatīvajos aktos.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiesību akta projekta pielikumā pievienotie konkrētās lietas personu datus saturošie dokumenti ir ierobežotas pieejamības un paredzēti tikai tiesiski korekta lēmuma pieņemšanai, bez publicēšanas iespējām. Projekts skar datu aizsardzību un nodrošina samērīgu datu apstrādi, ciktāl valsts funkciju nodrošināšanai tiek apstrādāti fizisko personu dati saistībā ar publisko reģistru un aktīvu pārvaldību atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punkta "e" apakšpunktam, pildot likumīgo uzdevumu un pilnvarojumu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi