23-TA-3077: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Agneses Vaļulienes iecelšanu Veselības ministrijas valsts sekretāra amatā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Valsts civildienesta likuma 11. panta trešā un ceturtā daļa
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par Agneses Vaļulienes iecelšanu Veselības ministrijas valsts sekretāra amatā” mērķis ir nodrošināt Veselības ministrijas funkciju efektīvu izpildi, valsts sekretāra amatā ieceļot Agnesi Vaļulieni, kuras kandidatūra virzīta atbilstoši Valsts kancelejas izsludinātā atklātā konkursa uz Veselības ministrijas valsts sekretāra amata rezultātiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Veselības ministrijas valsts sekretāra amats ir vakants no 2023.gada 16.februāra, iepriekšējā Veselības ministrijas valsts sekretāre Indra Dreika pārcelta Zāļu valsts aģentūras direktora amatā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Veselības ministrijas valsts sekretāra amats ir vakants no 2023.gada 16.februāra. Lai nodrošinātu Veselības ministrijas darbības nepārtrauktību un funkciju efektīvu izpildi, ir nepieciešams pēc iespējas drīzāk iecelt amatā valsts sekretāru.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu labu pārvaldību valsts interesēs un efektīvi izmantotu valsts civildienesta cilvēkresursus, 2023.gada 28.augustā Valsts kanceleja izsludināja atklātu konkursu uz Veselības ministrijas valsts sekretāra amatu. Saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 11.panta trešo un ceturto daļu lēmumu par ierēdņa iecelšanu ministrijas valsts sekretāra amatā pieņem ministrs, pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu.
Valsts kancelejas organizētais atklātais konkurss uz Veselības ministrijas valsts sekretāra amatu noslēdzies 2023.gada 21.novembrī. Ņemot vērā konkursa komisijas sniegto pretendentes novērtējumu mutvārdu intervijā un pretendentes vadības kompetenču novērtējumu un ievērojot Ministru kabineta 2015.gada 9.jūnija noteikumu Nr. 293 "Valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju, Konkurences padomes priekšsēdētāju un padomes locekļu amata pretendentu atlases kārtība" 28.punktu, komisija pieņēma lēmumu atzīt Agnesi Vaļulieni par pretendenti, kura ir atbilstošāka vakantajam amatam. A.Vaļulienei ir darba pieredze valsts pārvaldē un vadošā amatā, kolektīva vadīšanā, pieredze politikas plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu izstrādē un ieviešanā, pieredze dažādu stratēģisko jautājumu plānošanā un īstenošanā, iemaņas plaša spektra problēmjautājumu risināšanā, kā arī izpratne par valsts pārvaldes uzbūvi un darbības pamatprincipiem, administratīvā procesa un valsts pārvaldes attīstības prioritātēm.
Atbilstoši Valsts civildienesta likuma 11. panta trešajai daļai, Agnese Vaļuliene būtu ieceļama valsts sekretāra amatā uz noteiktu laiku, uz pieciem gadiem.
Ievērojot iepriekš minēto, sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Agneses Vaļulienes iecelšanu Veselības ministrijas valsts sekretāra amatā". Rīkojuma projekts paredz apstiprināt Ministru kabinetā Agneses Vaļulienes iecelšanu Veselības ministrijas valsts sekretāra amatā.
Valsts kancelejas organizētais atklātais konkurss uz Veselības ministrijas valsts sekretāra amatu noslēdzies 2023.gada 21.novembrī. Ņemot vērā konkursa komisijas sniegto pretendentes novērtējumu mutvārdu intervijā un pretendentes vadības kompetenču novērtējumu un ievērojot Ministru kabineta 2015.gada 9.jūnija noteikumu Nr. 293 "Valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju, Konkurences padomes priekšsēdētāju un padomes locekļu amata pretendentu atlases kārtība" 28.punktu, komisija pieņēma lēmumu atzīt Agnesi Vaļulieni par pretendenti, kura ir atbilstošāka vakantajam amatam. A.Vaļulienei ir darba pieredze valsts pārvaldē un vadošā amatā, kolektīva vadīšanā, pieredze politikas plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu izstrādē un ieviešanā, pieredze dažādu stratēģisko jautājumu plānošanā un īstenošanā, iemaņas plaša spektra problēmjautājumu risināšanā, kā arī izpratne par valsts pārvaldes uzbūvi un darbības pamatprincipiem, administratīvā procesa un valsts pārvaldes attīstības prioritātēm.
Atbilstoši Valsts civildienesta likuma 11. panta trešajai daļai, Agnese Vaļuliene būtu ieceļama valsts sekretāra amatā uz noteiktu laiku, uz pieciem gadiem.
Ievērojot iepriekš minēto, sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Agneses Vaļulienes iecelšanu Veselības ministrijas valsts sekretāra amatā". Rīkojuma projekts paredz apstiprināt Ministru kabinetā Agneses Vaļulienes iecelšanu Veselības ministrijas valsts sekretāra amatā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Ņemot vērā, ka atbilstoši Valsts civildienesta likuma 11.panta trešajai un ceturtajai daļai, lēmumu par ierēdņa iecelšanu ministrijas valsts sekretāra amatā pieņem ministrs, pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu, kā arī to, ka saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7.panta trešo daļu, Ministru kabineta rīkojums stājas spēkā tā parakstīšanas brīdī.
Veselības ministrs pieņems lēmumu par Agneses Vaļulienes iecelšanu Veselības ministrijas valsts sekretāra amatā ar 2023.gada 11.decembri.
Minētais datums noteikts, lai nodrošinātu nepieciešamās procedūras, kas saistītas ar darba tiesisko attiecību izbeigšanu līdzšinējā darba vietā un valsts civildienesta uzsākšanu Veselības ministrijā 2023.gada 11.decembrī.
Veselības ministrs pieņems lēmumu par Agneses Vaļulienes iecelšanu Veselības ministrijas valsts sekretāra amatā ar 2023.gada 11.decembri.
Minētais datums noteikts, lai nodrošinātu nepieciešamās procedūras, kas saistītas ar darba tiesisko attiecību izbeigšanu līdzšinējā darba vietā un valsts civildienesta uzsākšanu Veselības ministrijā 2023.gada 11.decembrī.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts neattiecas tieši uz sabiedrību, bet uz valsts pārvaldes iestādēm.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Veselības ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi