24-TA-2291: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 21. februāra noteikumos Nr. 133 "Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra sēdes protokola Nr.38 2. §
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2012.gada 21.februāra noteikumos Nr.133 "Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu"" (turpmāk – projekts) paredz pārskatīt valsts nodevu apmēru par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2025.
Pamatojums
Lai nodrošinātu tiesisko noteiktību un personām, kas veic valsts nodevas samaksu, un iestādēm, kas piemēro valsts nodevu, būtu precīzi zināma valsts nodevas likme un tās spēkā stāšanās datums, noteikumu projektā paredzēts, ka daļa normu stājas spēkā 2025.gada 1.janvārī un daļa 2026.gada 1.janvārī.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2024.gada 14. oktobrī Ministru kabinets apstiprināja un 2024.gada 15.oktobrī iesniedza Saeimā likumprojektu "Par 2025. gada valsts budžetu un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" (757/Lp14). Par vienu no 2025.gada valsts budžeta galvenajām prioritātēm noteikta valsts un sabiedrības drošība, kur viens no pamata uzdevumiem ir sabiedriskās drošības apdraudējuma novēršana. Šī mērķa sasniegšanai nepieciešams stiprināt iekšlietu resoru kapacitāti. Attiecīgi likumprojektā "Par 2025. gada valsts budžetu un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" paredzēti pasākumi, lai nodrošinātu sabiedrības drošību nemainīgā līmenī un atbalstīti priekšlikumi resursu pārdalei. Tā kā personu apliecinošu dokumentu izsniegšana ir viens no valsts un sabiedrības drošības sistēmas elementiem, tad daļu no valsts un sabiedrības drošības nodrošināšanas pasākumu īstenošanai nepieciešamajiem līdzekļiem plānots paredzēt no valsts nodevu ieņēmumiem par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu.
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra sēdes protokola Nr.38 2.paragrāfa 35. un 36.punktā nolemtajam atbalstīts priekšlikums valsts pamatbudžeta ieņēmumu palielinājumam no nodevas par pasu izsniegšanu 2025. gadā 2 285 208 euro apmērā, 2026. gadā 2 609 055 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 1 693 985 euro apmērā ik gadu un no nodevas par personas apliecību izsniegšanu 2025. gadā 1 515 437 euro apmērā, 2026. gadā 1 492 350 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 2 409 444 euro apmērā ik gadu.
Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra sēdes protokola Nr.38 2.paragrāfa 38.punktā dots uzdevums Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2012. gada 21. februāra noteikumos Nr.133 “Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu”.
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra sēdes protokola Nr.38 2.paragrāfa 35. un 36.punktā nolemtajam atbalstīts priekšlikums valsts pamatbudžeta ieņēmumu palielinājumam no nodevas par pasu izsniegšanu 2025. gadā 2 285 208 euro apmērā, 2026. gadā 2 609 055 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 1 693 985 euro apmērā ik gadu un no nodevas par personas apliecību izsniegšanu 2025. gadā 1 515 437 euro apmērā, 2026. gadā 1 492 350 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 2 409 444 euro apmērā ik gadu.
Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra sēdes protokola Nr.38 2.paragrāfa 38.punktā dots uzdevums Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2012. gada 21. februāra noteikumos Nr.133 “Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra sēdes protokola Nr.38 2.paragrāfa 35. un 36.punkta izpildi, ir attiecīgi pārskatāmi valsts nodevu apmēri par pases un personas apliecības izsniegšanu.
Risinājuma apraksts
Projektā pārskatītas valsts nodevu likmes par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu 2025.gadā un sākot ar 2026.gada 1.janvāri.
Lai nodrošinātu valsts nodevu palielinājuma pakāpeniskumu, paredzēts valsts nodevas likmes apmēru 2025.gadā palielināt pamatā par 10 euro, mazāku valsts nodevas likmes pieaugumu, proti, 5 euro apmērā, paredzot tām sabiedrības grupām, kurām noteikti atvieglojumi, savukārt, lielāku valsts nodevas likmes pieaugumu paredzot valsts nodevai par uzturēšanās atļaujas un ārzemnieka personas apliecības saņemšanu. Valsts nodevas likmes palielinājums 2026.gadā pamatā paredzēts 5 euro, izņemot valsts nodevai par pases saņemšanu 10 darba dienu laikā - 6 euro. Kopā 2025. un 2026.gadā valsts nodevas apmēra palielinājums Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem par personas apliecības saņemšanu ir 15 euro, par pases saņemšanu 10 darba dienu laikā 16 euro, bet personām, kurām piemērojami atvieglojumi - 10 euro.
Saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 1.panta 2.punktā noteikto valsts nodevas apmērs nav tiešā veidā saistīts ar institūcijas veiktās darbības izmaksu segšanu.
Ievērojot to, ka personas apliecība ir noteikts kā obligāts personu apliecinošais dokuments no 15 gadu vecuma, ir lietderīgi valsts nodevu par šā dokumenta izsniegšanu noteikt iespējami zemāku. Tā kā pase ir ceļošanas dokuments, ko paredzēts saņemt pēc personas izvēles, un tā kā personas apliecības un pases izsniegšanas procesi ir nesaraujami saistīti, daļa valsts pamatbudžeta ieņēmumu palielinājuma paredzēta no valsts nodevām par pases izsniegšanu.
Valsts nodevas par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu ir bijušas noteiktas 2012.gadā, minimāli koriģētas 2019.gadā un 2024.gada sākumā paaugstinātas par pases izsniegšanu.
Salīdzinot paredzamo valsts nodevas apmēru, piemēram, ar Igauniju, tur sākot ar 2025.gada 1.janvāri valsts nodeva par personas apliecības izsniegšanu parastā kārtībā (30 dienās) ir noteikta 45 euro, par pases izsniegšanu 60 euro. Par dokumentu izsniegšanu paātrinātā kārtībā (5 dienās) valsts nodeva tiek noteikta 250 euro apmērā.
Lai nodrošinātu valsts nodevu palielinājuma pakāpeniskumu, paredzēts valsts nodevas likmes apmēru 2025.gadā palielināt pamatā par 10 euro, mazāku valsts nodevas likmes pieaugumu, proti, 5 euro apmērā, paredzot tām sabiedrības grupām, kurām noteikti atvieglojumi, savukārt, lielāku valsts nodevas likmes pieaugumu paredzot valsts nodevai par uzturēšanās atļaujas un ārzemnieka personas apliecības saņemšanu. Valsts nodevas likmes palielinājums 2026.gadā pamatā paredzēts 5 euro, izņemot valsts nodevai par pases saņemšanu 10 darba dienu laikā - 6 euro. Kopā 2025. un 2026.gadā valsts nodevas apmēra palielinājums Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem par personas apliecības saņemšanu ir 15 euro, par pases saņemšanu 10 darba dienu laikā 16 euro, bet personām, kurām piemērojami atvieglojumi - 10 euro.
Saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 1.panta 2.punktā noteikto valsts nodevas apmērs nav tiešā veidā saistīts ar institūcijas veiktās darbības izmaksu segšanu.
Ievērojot to, ka personas apliecība ir noteikts kā obligāts personu apliecinošais dokuments no 15 gadu vecuma, ir lietderīgi valsts nodevu par šā dokumenta izsniegšanu noteikt iespējami zemāku. Tā kā pase ir ceļošanas dokuments, ko paredzēts saņemt pēc personas izvēles, un tā kā personas apliecības un pases izsniegšanas procesi ir nesaraujami saistīti, daļa valsts pamatbudžeta ieņēmumu palielinājuma paredzēta no valsts nodevām par pases izsniegšanu.
Valsts nodevas par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu ir bijušas noteiktas 2012.gadā, minimāli koriģētas 2019.gadā un 2024.gada sākumā paaugstinātas par pases izsniegšanu.
Salīdzinot paredzamo valsts nodevas apmēru, piemēram, ar Igauniju, tur sākot ar 2025.gada 1.janvāri valsts nodeva par personas apliecības izsniegšanu parastā kārtībā (30 dienās) ir noteikta 45 euro, par pases izsniegšanu 60 euro. Par dokumentu izsniegšanu paātrinātā kārtībā (5 dienās) valsts nodeva tiek noteikta 250 euro apmērā.
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2012.gada 21.februāra noteikumos Nr.133 "Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu" (turpmāk - noteikumi) valsts nodevas apmērs par uzturēšanās atļaujas (personas apliecības) izsniegšanu ir noteikts vienlīdzīgs kā Latvijas valstspiederīgajiem. Personu apliecinošu dokumentu likuma 5.panta pirmajā daļā noteikti personas apliecību veidi un viens no tiem - trešās valsts pilsoņa personas apliecība, savukārt, minētā panta otrajā daļā ietverts definējums, ka trešās valsts pilsoņa personas apliecība ir uzturēšanās atļauja, ko izsniedz saskaņā ar migrāciju regulējošiem tiesību aktiem. Atbilstoši noteikumu 4.punktā noteiktajam valsts nodevas apmērs par personas apliecības izsniegšanu ir 15 euro, ja personas apliecību izsniedz 10 darbdienu laikā, vai 30 euro, ja personas apliecību izsniedz divu darbdienu laikā, savukārt, 4.¹punktā noteikts, ka valsts nodevas apmērs par ārzemnieka personas apliecības izsniegšanu ir 80 euro. Līdz ar to līdzšinējās normās atšķirīga valsts nodevas likme tika paredzēta par ārzemnieka personas apliecības izsniegšanu (ārzemniekam, kurš Fizisko personu reģistra likuma 4. panta pirmās daļas 2. punkta "d", "e", "f" un "i" apakšpunktā minētajos gadījumos reģistrēts Fizisko personu reģistrā), bet valsts nodevas likme par uzturēšanās atļaujas (personas apliecības) izsniegšanu trešās valsts pilsonim bija noteikta tāda pati kā par Latvijas pilsoņa, nepilsoņa un Savienības pilsoņa personas apliecības izsniegšanu, tomēr uzturēšanās atļaujas noformēšana ir laikietilpīgāka, prasa papildu darbības un resursus, kā arī paaugstināta valsts nodevas likme par uzturēšanās atļaujas izsniegšanu divu darba dienu laikā nepieciešama, lai motivētu trešo valstu pilsoņus savlaicīgi noformēt uzturēšanās atļauju, kā arī, pastāvot iespējai izvēlēties, dot priekšroku dokumenta noformēšanai parastā kārtībā, nemaksājot paaugstinātu valsts nodevu par dokumenta izgatavošanu paātrinātā kārtībā. Minētā nodeva par uzturēšanās atļaujas (personas apliecības) izsniegšanu ir maksājama atsevišķi no valsts nodevas, kas paredzēta Ministru kabineta 2017. gada 12. septembra noteikumos Nr. 557 "Noteikumi par valsts nodevu par vīzas, uzturēšanās atļaujas vai Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem", kur valsts nodeva ir paredzēta par uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu (administratīvais process, izvērtējot uzturēšanās atļaujas izsniegšanu). Tāpat projektā paredzētā valsts nodeva par uzturēšanās atļaujas izsniegšanu ir maksājama, piemēram, ja uzturēšanās atļauju (personas apliecību) izsniedz, gadījumā, ja persona sabojājusi, nozaudējusi izsniegto uzturēšanās atļauju (personas apliecību).
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā paredzēts atsevišķi izdalīt valsts nodevas apmēru par uzturēšanās atļaujas izsniegšanu ārzemniekam, nosakot šīs nodevas apmēru lielāku nekā par Latvijas valstspiederīgajiem izsniedzamo personas apliecību.
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2012.gada 21.februāra noteikumos Nr.133 "Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu" valsts nodevas apmērs par ārzemnieka personas apliecības izsniegšanu ir noteikts 80 euro. Prakse liecina, ka nereti ārzemnieki vēlas saņemt šīs personas apliecības, bet tās faktiski netiek izmatotas paredzētajam mērķim, piemēram, sākotnēji minētie dokumenti tika mēģināti izmantot ceļošanai. Lai atturētu ārzemniekus no vēlmes nevajadzīgi saņemt Latvijas personas apliecību, bet to pieprasītu tikai tie, kam tā nepieciešama paredzētajam mērķim, nepieciešams paaugstināt valsts nodevu par tās izsniegšanu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā paredzēts noteikt valsts nodevu par ārzemnieka personas apliecības izsniegšanu, to paaugstinot. Izsniegšanas termiņš tiek saglabāts līdzšinējais - divas darba dienas.
Problēmas apraksts
Ievērojot to, ka tiek mainīts valsts nodevas apmērs, nepieciešams nodrošināt tiesisko skaidrību par valsts nodevas apmēra piemērošanu, ja persona dokumentus personu apliecinoša dokumenta noformēšanai iesniegusi pirms valsts nodevas likmes maiņas datuma, bet dokumentu saņem pēc šī datuma.
Risinājuma apraksts
Projektā paredzēts, ja persona dokumentus personu apliecinoša dokumenta izsniegšanai iesniegusi līdz valsts nodevas likmes maiņas datumam un līdz minētajam termiņam veikusi valsts nodevas maksājumu, bet personu apliecinošu dokumentu saņem pēc valsts nodevas likmes maiņas datuma, valsts nodevas apmēru nosaka atbilstoši noteikumu redakcijai, kas ir spēkā valsts nodevas apmaksas brīdī.
Tādējādi tiks nodrošināta tiesiskā paļāvība un tiesiskā skaidrība par to, kāds valsts nodevas apmērs ir piemērojams. Attiecīgi, ja persona būs iesniegusi dokumentus personu apliecinoša dokumenta izgatavošanai un veikusi valsts nodevas maksājumu līdz 2024.gada 31.decembrim, tad pēc jaunā regulējuma spēkā stāšanās, izsniedzot šo dokumentu, izdevējiestāde pārliecināsies par valsts nodevas samaksu atbilstoši tiesiskajam regulējumam, kas bija spēkā dokumentu noformēšanas brīdī, jo persona attiecīgi būs izpildījusi attiecīgajā brīdī spēkā esošo tiesību aktu. Savukārt, ja valsts nodevas samaksa tiks veikta pēc 2025. gada 1. janvāra, tiks piemērota spēkā esošā tiesību norma. Minētais attiecināms arī uz valsts nodevas likmes maiņu 2026.gada 1.janvārī.
Valsts nodevas maksājuma veikšanas brīdis konstatējams saskaņā ar Ministru kabineta 2010.gada 12.oktobra noteikumos Nr.972 "Noteikumi par kārtību, kā veicami maksājumi valsts budžetā un tie atzīstami par saņemtiem, un prasībām tiešsaistes maksājumu pakalpojumu izmantošanai norēķinos ar valsts budžetu" paredzēto.
Tādējādi tiks nodrošināta tiesiskā paļāvība un tiesiskā skaidrība par to, kāds valsts nodevas apmērs ir piemērojams. Attiecīgi, ja persona būs iesniegusi dokumentus personu apliecinoša dokumenta izgatavošanai un veikusi valsts nodevas maksājumu līdz 2024.gada 31.decembrim, tad pēc jaunā regulējuma spēkā stāšanās, izsniedzot šo dokumentu, izdevējiestāde pārliecināsies par valsts nodevas samaksu atbilstoši tiesiskajam regulējumam, kas bija spēkā dokumentu noformēšanas brīdī, jo persona attiecīgi būs izpildījusi attiecīgajā brīdī spēkā esošo tiesību aktu. Savukārt, ja valsts nodevas samaksa tiks veikta pēc 2025. gada 1. janvāra, tiks piemērota spēkā esošā tiesību norma. Minētais attiecināms arī uz valsts nodevas likmes maiņu 2026.gada 1.janvārī.
Valsts nodevas maksājuma veikšanas brīdis konstatējams saskaņā ar Ministru kabineta 2010.gada 12.oktobra noteikumos Nr.972 "Noteikumi par kārtību, kā veicami maksājumi valsts budžetā un tie atzīstami par saņemtiem, un prasībām tiešsaistes maksājumu pakalpojumu izmantošanai norēķinos ar valsts budžetu" paredzēto.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Personas, kuras vēlas saņemt Latvijas izsniegtu personu apliecinošu dokumentu. Tiesiskais regulējums neietekmē personu tiesības, pienākumus un veicamās darbības personu apliecinoša dokumenta saņemšanas procesā, jo saņemšanas procedūra netiek mainīta.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
11 114 344
0
6 195 518
3 800 645
5 377 918
4 101 405
4 103 429
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
11 114 344
0
6 195 518
3 800 645
5 377 918
4 101 405
4 103 429
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
11 235 832
0
7 588 858
3 769 684
6 710 023
4 069 684
4 069 684
2.1. valsts pamatbudžets
11 235 832
0
7 588 858
3 769 684
6 710 023
4 069 684
4 069 684
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-121 488
0
-1 393 340
30 961
-1 332 105
31 721
33 745
3.1. valsts pamatbudžets
-121 488
0
-1 393 340
30 961
-1 332 105
31 721
33 745
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
121 488
0
1 393 340
0
1 332 105
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
30 961
31 721
33 745
5.1. valsts pamatbudžets
0
30 961
31 721
33 745
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
1. Ieņēmumi no valsts nodevas par pasu izsniegšanu un valsts nodevas par personas apliecības izsniegšanu (turpmāk – valsts nodevas par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu):
1.1. Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam” un atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 27. jūlija rīkojumam Nr. 347 “Par informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu “Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai”” (turpmāk – Rīkojums Nr. 347) (redakcijai, kas spēkā līdz 2024. gada 23. jūlijam) 9. punktam noteikta valsts pamatbudžeta nenodokļu prognoze un valsts pamatbudžetā iemaksājamās valsts nodevas par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu, paredzot ieņēmumus:
2024. gadā - 11 114 344 euro;
2025. gadā - 6 195 518 euro;
2026. gadā - 5 377 918 euro;
2027. gadā - 4 214 128 euro.
1.2. Ievērojot Ministru kabineta 2024.gada 6.februāra sēdes protokola Nr.6 28.§ 3.1. punktā noteikto un atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 6.februāra noteikumu Nr. 93 "Grozījumi Ministru kabineta 2012.gada 21.februāra noteikumos Nr. 133 "Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu"" anotācijā precizētai ieņēmumu prognozei no valsts nodevas par pasu izsniegšanu veikti grozījumi Rīkojumā Nr. 347 (grozījumi izdarīti ar Ministru kabineta 2024. gada 24. jūlija rīkojumu Nr.617 “Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 27. jūlija rīkojumā Nr. 347 "Par informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu "Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai"").
Informatīvi: 2024. gadā – 11 114 344 euro (palielinājums par 850 985 euro), ievērojot, ka likums “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” netiks grozīts, valsts pamatbudžeta ieņēmumu apjoms netiek palielināts);
2025. gadā - 7 973 267 euro (palielinājums par 1 777 749 euro);
2026. gadā - 6 339 536 euro (palielinājums par 961 618 euro);
2027. gadā - 5 179 385 euro (palielinājums par 965 257 euro).
1.3. Ievērojot Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra ārkārtas sēdes protokola Nr.38 2.§ 35. un 36. punktā noteikto (salīdzinot ar Rīkojumu Nr.347):
2024. gadā – 11 114 344 euro;
2025. gadā – 11 773 912 euro (palielinājums par 3 800 645 euro);
2026. gadā – 10 440 941 euro (palielinājums par 4 101 405 euro);
2027. gadā – 9 282 814 euro (palielinājums par 4 103 429 euro);
2028. gadā – 9 282 814 euro (palielinājums par 4 103 429 euro).
Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra sēdes protokola Nr.38 2. § 38.punktā dots uzdevums Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2012. gada 21. februāra noteikumos Nr.133 “Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu”.
Noteikumu projektā paredzamas valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu izmaiņas, lai atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra sēdes protokola Nr.38 2. § 35. un 36.punktā nolemtajam nodrošinātu valsts pamatbudžeta ieņēmumu palielinājumu no valsts nodevas par pasu izsniegšanu 2025. gadā 2 285 208 euro apmērā, 2026. gadā 2 609 055 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 1 693 985 euro apmērā ik gadu un no valsts nodevas par personas apliecību izsniegšanu 2025. gadā 1 515 437 euro apmērā, 2026. gadā 1 492 350 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 2 409 444 euro apmērā ik gadu.
1.1. Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam” un atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 27. jūlija rīkojumam Nr. 347 “Par informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu “Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai”” (turpmāk – Rīkojums Nr. 347) (redakcijai, kas spēkā līdz 2024. gada 23. jūlijam) 9. punktam noteikta valsts pamatbudžeta nenodokļu prognoze un valsts pamatbudžetā iemaksājamās valsts nodevas par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu, paredzot ieņēmumus:
2024. gadā - 11 114 344 euro;
2025. gadā - 6 195 518 euro;
2026. gadā - 5 377 918 euro;
2027. gadā - 4 214 128 euro.
1.2. Ievērojot Ministru kabineta 2024.gada 6.februāra sēdes protokola Nr.6 28.§ 3.1. punktā noteikto un atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 6.februāra noteikumu Nr. 93 "Grozījumi Ministru kabineta 2012.gada 21.februāra noteikumos Nr. 133 "Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu"" anotācijā precizētai ieņēmumu prognozei no valsts nodevas par pasu izsniegšanu veikti grozījumi Rīkojumā Nr. 347 (grozījumi izdarīti ar Ministru kabineta 2024. gada 24. jūlija rīkojumu Nr.617 “Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 27. jūlija rīkojumā Nr. 347 "Par informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu "Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai"").
Informatīvi: 2024. gadā – 11 114 344 euro (palielinājums par 850 985 euro), ievērojot, ka likums “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” netiks grozīts, valsts pamatbudžeta ieņēmumu apjoms netiek palielināts);
2025. gadā - 7 973 267 euro (palielinājums par 1 777 749 euro);
2026. gadā - 6 339 536 euro (palielinājums par 961 618 euro);
2027. gadā - 5 179 385 euro (palielinājums par 965 257 euro).
1.3. Ievērojot Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra ārkārtas sēdes protokola Nr.38 2.§ 35. un 36. punktā noteikto (salīdzinot ar Rīkojumu Nr.347):
2024. gadā – 11 114 344 euro;
2025. gadā – 11 773 912 euro (palielinājums par 3 800 645 euro);
2026. gadā – 10 440 941 euro (palielinājums par 4 101 405 euro);
2027. gadā – 9 282 814 euro (palielinājums par 4 103 429 euro);
2028. gadā – 9 282 814 euro (palielinājums par 4 103 429 euro).
Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra sēdes protokola Nr.38 2. § 38.punktā dots uzdevums Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2012. gada 21. februāra noteikumos Nr.133 “Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu”.
Noteikumu projektā paredzamas valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu izmaiņas, lai atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra sēdes protokola Nr.38 2. § 35. un 36.punktā nolemtajam nodrošinātu valsts pamatbudžeta ieņēmumu palielinājumu no valsts nodevas par pasu izsniegšanu 2025. gadā 2 285 208 euro apmērā, 2026. gadā 2 609 055 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 1 693 985 euro apmērā ik gadu un no valsts nodevas par personas apliecību izsniegšanu 2025. gadā 1 515 437 euro apmērā, 2026. gadā 1 492 350 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 2 409 444 euro apmērā ik gadu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Ieņēmumu no valsts nodevas par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu palielinājums norādīts atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra ārkārtas sēdes protokola Nr.38 2.§ 35. un 36. punktā noteiktajam:
- atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu palielināt valsts pamatbudžeta ieņēmumus no nodevas par pasu izsniegšanu 2025. gadā 2 285 208 euro apmērā, 2026. gadā 2 609 055 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 1 693 985 euro apmērā ik gadu;
- atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu palielināt valsts pamatbudžeta ieņēmumus no nodevas par personas apliecību izsniegšanu 2025. gadā 1 515 437 euro apmērā, 2026. gadā 1 492 350 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 2 409 444 euro apmērā ik gadu.
Ievērojot projektā paredzētās valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu apmēra izmaiņas, veikts indikatīvs valsts pamatbudžeta ieņēmumu aprēķins. Nosakot jaunus valsts nodevu apmērus par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu un aprēķinot valsts pamatbudžeta ieņēmumu izmaiņas, veikts prognozējamās vidējās valsts nodevas apmēra aprēķins. Prognozētais vidējās valsts nodevas apmērs par viena personu apliecinoša dokumenta izsniegšanu aprēķināts atkarībā no izsniedzamā dokumenta veida. Vienlaikus, aprēķinot prognozējamo vidējo valsts nodevas apmēru, ņemts vērā, ka to ietekmē paredzamais izsniedzamo dokumentu skaits, izmaiņas valsts nodevas apmērā, kā arī piemērojamo atbrīvojumu un atvieglojumu īpatsvars.
Detalizēts ieņēmumu no valsts nodevas par pasu izsniegšanu un ieņēmumu no valsts nodevas par personas apliecības izsniegšanu aprēķins anotācijas pielikumā.
- atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu palielināt valsts pamatbudžeta ieņēmumus no nodevas par pasu izsniegšanu 2025. gadā 2 285 208 euro apmērā, 2026. gadā 2 609 055 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 1 693 985 euro apmērā ik gadu;
- atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu palielināt valsts pamatbudžeta ieņēmumus no nodevas par personas apliecību izsniegšanu 2025. gadā 1 515 437 euro apmērā, 2026. gadā 1 492 350 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 2 409 444 euro apmērā ik gadu.
Ievērojot projektā paredzētās valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu apmēra izmaiņas, veikts indikatīvs valsts pamatbudžeta ieņēmumu aprēķins. Nosakot jaunus valsts nodevu apmērus par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu un aprēķinot valsts pamatbudžeta ieņēmumu izmaiņas, veikts prognozējamās vidējās valsts nodevas apmēra aprēķins. Prognozētais vidējās valsts nodevas apmērs par viena personu apliecinoša dokumenta izsniegšanu aprēķināts atkarībā no izsniedzamā dokumenta veida. Vienlaikus, aprēķinot prognozējamo vidējo valsts nodevas apmēru, ņemts vērā, ka to ietekmē paredzamais izsniedzamo dokumentu skaits, izmaiņas valsts nodevas apmērā, kā arī piemērojamo atbrīvojumu un atvieglojumu īpatsvars.
Detalizēts ieņēmumu no valsts nodevas par pasu izsniegšanu un ieņēmumu no valsts nodevas par personas apliecības izsniegšanu aprēķins anotācijas pielikumā.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
2. Izdevumi
2.1.Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam”
Iekšlietu ministrijai noteiktas ilgtermiņa saistības (izdevumi) pasākumam "Eiropas Savienības prasībām atbilstošu pasu, elektronisko identifikācijas karšu un uzturēšanās atļauju izsniegšana":
2024. gadā - 11 235 832 euro;
2025. gadā - 7 588 858 euro;
2026. gadā - 6 710 023 euro;
2027. gadā - 2 261 715 euro.
2.2. Atbilstoši Rīkojuma Nr. 347 7.12.-7.15. apakšpunktam
Iekšlietu ministrijai noteiktas ilgtermiņa saistības (izdevumi) pasākumam "Eiropas Savienības prasībām atbilstošu pasu, elektronisko identifikācijas karšu un uzturēšanās atļauju izsniegšana":
2024.gadā 12 052 582 euro apmērā;
2025.gadā 9 097 201 euro apmērā;
2026.gadā 7 508 572 euro apmērā;
2027. gadā 3 060 264 euro apmērā.
Ievērojot Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra ārkārtas sēdes protokola Nr.38 2.§ 39. punktā noteikto, Iekšlietu ministrija ir iesniegusi priekšlikumus Finanšu ministrijā, kas paredz vispārējā kārtībā sadalāmās dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumu palielinājumam 2025.gadā 3 769 684 euro apmērā, 2026. gadā 4 069 684 euro, 2027. gadā 4 069 684 euro un 2028. gadā 4 069 684 euro, no tā:
1. Atbilstoši ieņēmumu palielinājumam no valsts nodevas par pasu izsniegšanu Iekšlietu ministrija ir iesniegusi priekšlikumus Finanšu ministrijā, kas paredz palielināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus 2025.gadā 2 284 543 euro apmērā, 2026. gadā 2 584 543 euro, 2027. gadā 1 683 047 euro un 2028. gadā 1 683 047 euro, tajā skaitā:
budžeta apakšprogrammā 02.03.00 “Vienotās sakaru un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība” 2025. un 2026. gadā 800 657 euro apmērā ik gadu, 2027. un 2028. gadā 500 657 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu centralizēto gala iekārtu pārvaldību, programmatūras labojumu veikšanu un nepieciešamo materiālu iegādi datortehnikas darbības nodrošināšanai;
budžeta apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” 2025. – 2028. gadā 1 182 390 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu Valsts policijas pamatfunkciju veikšanu, tai skaitā transportlīdzekļu uzturēšanu, nepieciešamo ķimikāliju iegādi ekspertīžu veikšanai;
budžeta apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” 2025. un 2026. gadā 301 496 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu informācijas sistēmu uzturēšanas izdevumu segšanu;
budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 2026. gadā 300 000 euro apmērā (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu apsaimniekošanas, komunālo un energoresursu iegādes izdevumu un telpu kārtējā remonta izdevumu segšanu.
Priekšlikumi iekļauti likumprojektā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam”.
2. Atbilstoši ieņēmumu palielinājumam no valsts nodevas par personas apliecību izsniegšanu Iekšlietu ministrija ir iesniegusi priekšlikumus Finanšu ministrijā, kas paredz palielināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus 2025.gadā 1 485 141 euro apmērā, 2026. gadā 1 485 141 euro, 2027. gadā 2 386 637 euro un 2028. gadā 2 386 637 euro, tajā skaitā:
2.1. budžeta apakšprogrammā 02.03.00 “Vienotās sakaru un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība” 2027. un 2028. gadā 300 000 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu centralizēto gala iekārtu pārvaldību, programmatūras labojumu veikšanu un nepieciešamo materiālu iegādi datortehnikas darbības nodrošināšanai;
2.2. budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība” 2025. –2028. gadā 412 651 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu nepieciešamā aprīkojuma, degvielas iegādes un transportlīdzekļu remonta izdevumu segšanu;
2.3. budžeta programmā 10.00.00 “Valsts robežsardzes darbība” 2025. –2028. gadā 767 991 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu degvielas iegādes, transportlīdzekļu remonta, nepieciešamo materiālu iegādes un robežjoslas uzturēšanas izdevumu segšanu;
2.4. budžeta apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” 2027. un 2028. gadā 301 496 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu informācijas sistēmu uzturēšanas izdevumu segšanu;
2.5. budžeta apakšprogrammā 38.05.00 “Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība” 2025. –2028. gadā ik gadu 92 487 euro apmērā (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteikto ārstniecības izdevumu segšanu amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm;
2.6. budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 2027. un 2028. gadā 300 000 euro apmērā (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu apsaimniekošanas, komunālo, energoresursu iegādes izdevumu un telpu kārtējā remonta izdevumu segšanu;
2.7. budžeta apakšprogrammā 40.03.00 “Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta” 2025. –2028. gadā ik gadu 59 540 euro apmērā (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu lietisko pierādījumu glabāšanas un iznīcināšanas izdevumu segšanu;
2.8. budžeta programmā 43.00.00 “Finanšu izlūkošanas dienesta darbība” 2025. –2028. gadā ik gadu 136 589 euro apmērā (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu informācijas tehnoloģiju pakalpojumu izdevumu segšanu un semināru rīkošanu;
2.9. budžeta programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” 2025. –2028. gadā ik gadu 15 883 euro apmērā (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu darbinieku apmācību izdevumu segšanu.
Priekšlikumi iekļauti likumprojektā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam”.
2.1.Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam”
Iekšlietu ministrijai noteiktas ilgtermiņa saistības (izdevumi) pasākumam "Eiropas Savienības prasībām atbilstošu pasu, elektronisko identifikācijas karšu un uzturēšanās atļauju izsniegšana":
2024. gadā - 11 235 832 euro;
2025. gadā - 7 588 858 euro;
2026. gadā - 6 710 023 euro;
2027. gadā - 2 261 715 euro.
2.2. Atbilstoši Rīkojuma Nr. 347 7.12.-7.15. apakšpunktam
Iekšlietu ministrijai noteiktas ilgtermiņa saistības (izdevumi) pasākumam "Eiropas Savienības prasībām atbilstošu pasu, elektronisko identifikācijas karšu un uzturēšanās atļauju izsniegšana":
2024.gadā 12 052 582 euro apmērā;
2025.gadā 9 097 201 euro apmērā;
2026.gadā 7 508 572 euro apmērā;
2027. gadā 3 060 264 euro apmērā.
Ievērojot Ministru kabineta 2024.gada 19.septembra ārkārtas sēdes protokola Nr.38 2.§ 39. punktā noteikto, Iekšlietu ministrija ir iesniegusi priekšlikumus Finanšu ministrijā, kas paredz vispārējā kārtībā sadalāmās dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumu palielinājumam 2025.gadā 3 769 684 euro apmērā, 2026. gadā 4 069 684 euro, 2027. gadā 4 069 684 euro un 2028. gadā 4 069 684 euro, no tā:
1. Atbilstoši ieņēmumu palielinājumam no valsts nodevas par pasu izsniegšanu Iekšlietu ministrija ir iesniegusi priekšlikumus Finanšu ministrijā, kas paredz palielināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus 2025.gadā 2 284 543 euro apmērā, 2026. gadā 2 584 543 euro, 2027. gadā 1 683 047 euro un 2028. gadā 1 683 047 euro, tajā skaitā:
budžeta apakšprogrammā 02.03.00 “Vienotās sakaru un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība” 2025. un 2026. gadā 800 657 euro apmērā ik gadu, 2027. un 2028. gadā 500 657 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu centralizēto gala iekārtu pārvaldību, programmatūras labojumu veikšanu un nepieciešamo materiālu iegādi datortehnikas darbības nodrošināšanai;
budžeta apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” 2025. – 2028. gadā 1 182 390 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu Valsts policijas pamatfunkciju veikšanu, tai skaitā transportlīdzekļu uzturēšanu, nepieciešamo ķimikāliju iegādi ekspertīžu veikšanai;
budžeta apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” 2025. un 2026. gadā 301 496 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu informācijas sistēmu uzturēšanas izdevumu segšanu;
budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 2026. gadā 300 000 euro apmērā (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu apsaimniekošanas, komunālo un energoresursu iegādes izdevumu un telpu kārtējā remonta izdevumu segšanu.
Priekšlikumi iekļauti likumprojektā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam”.
2. Atbilstoši ieņēmumu palielinājumam no valsts nodevas par personas apliecību izsniegšanu Iekšlietu ministrija ir iesniegusi priekšlikumus Finanšu ministrijā, kas paredz palielināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus 2025.gadā 1 485 141 euro apmērā, 2026. gadā 1 485 141 euro, 2027. gadā 2 386 637 euro un 2028. gadā 2 386 637 euro, tajā skaitā:
2.1. budžeta apakšprogrammā 02.03.00 “Vienotās sakaru un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība” 2027. un 2028. gadā 300 000 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu centralizēto gala iekārtu pārvaldību, programmatūras labojumu veikšanu un nepieciešamo materiālu iegādi datortehnikas darbības nodrošināšanai;
2.2. budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība” 2025. –2028. gadā 412 651 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu nepieciešamā aprīkojuma, degvielas iegādes un transportlīdzekļu remonta izdevumu segšanu;
2.3. budžeta programmā 10.00.00 “Valsts robežsardzes darbība” 2025. –2028. gadā 767 991 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu degvielas iegādes, transportlīdzekļu remonta, nepieciešamo materiālu iegādes un robežjoslas uzturēšanas izdevumu segšanu;
2.4. budžeta apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” 2027. un 2028. gadā 301 496 euro apmērā ik gadu (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu informācijas sistēmu uzturēšanas izdevumu segšanu;
2.5. budžeta apakšprogrammā 38.05.00 “Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība” 2025. –2028. gadā ik gadu 92 487 euro apmērā (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteikto ārstniecības izdevumu segšanu amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm;
2.6. budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 2027. un 2028. gadā 300 000 euro apmērā (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu apsaimniekošanas, komunālo, energoresursu iegādes izdevumu un telpu kārtējā remonta izdevumu segšanu;
2.7. budžeta apakšprogrammā 40.03.00 “Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta” 2025. –2028. gadā ik gadu 59 540 euro apmērā (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu lietisko pierādījumu glabāšanas un iznīcināšanas izdevumu segšanu;
2.8. budžeta programmā 43.00.00 “Finanšu izlūkošanas dienesta darbība” 2025. –2028. gadā ik gadu 136 589 euro apmērā (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu informācijas tehnoloģiju pakalpojumu izdevumu segšanu un semināru rīkošanu;
2.9. budžeta programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” 2025. –2028. gadā ik gadu 15 883 euro apmērā (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai nodrošinātu darbinieku apmācību izdevumu segšanu.
Priekšlikumi iekļauti likumprojektā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam”.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu izmaiņas nav paredzētas
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 27. jūlija rīkojumā Nr. 347 “Par informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu "Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai”” (24-TA-2380)
Pamatojums un apraksts
Grozījumi ir sagatavoti un tiek nodrošināta to virzība.
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrija, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldeNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/351a6e5c-55a2-48c2-bea8-03ef180d0075
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumiem Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" sabiedrībai tika dota iespēja no 31.10.2024. līdz 14.11.2024. rakstiski sniegt viedokli par Ministru kabineta noteikumu projektu tā saskaņošanas procesā. Izvērtējot saņemto fiziskas personas viedokli, kurā pausts iebildums pret projektā paredzēto valsts nodevas likmes paaugstināšanu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu, kā arī ievērojot Ministru kabinetā 2024.gada 14. oktobrī, apstiprinot likumprojektu "Par 2025. gada valsts budžetu un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" pieņemto lēmumu par nepieciešamo valsts budžeta ieņēmumu palielinājumu, un ņemot vērā, ka par vienu no valsts budžeta prioritātēm noteikta valsts un sabiedrības drošība, kur viens no pamata uzdevumiem ir sabiedriskās drošības apdraudējuma novēršana,
nav rasta iespēja paredzēt lielākus ieņēmumus valsts budžetā, nepalielinot valsts nodevas likmes par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu.
nav rasta iespēja paredzēt lielākus ieņēmumus valsts budžetā, nepalielinot valsts nodevas likmes par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
- Latvijas Republikas diplomātiskās un konsulārās pārstāvniecības ārvalstīs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Ieņēmumu no valsts nodevas par pasu izsniegšanu un ieņēmumu no valsts nodevas par personas apliecības izsniegšanu aprēķins