25-TA-3055: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Andreju Grišinu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lai atbilstoši Valsts civildienesta likuma 11.panta trešajai daļai apstiprinātu Andreja Grišina kandidatūru iecelšanai Nodokļu un muitas policijas priekšnieka amatā, ir sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Andreju Grišinu".
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts paredz atbilstoši Valsts civildienesta likuma 11.panta trešajai daļai apstiprināt Andreja Grišina kandidatūru iecelšanai Nodokļu un muitas policijas priekšnieka amatā atbilstoši Valsts kancelejas izsludinātā atklātā konkursa uz Nodokļu un muitas policijas priekšnieka amatu rezultātiem un iekšlietu ministra ieteikumam.
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par Andreju Grišinu” mērķis ir nodrošināt Nodokļu un muitas policijas funkciju efektīvu izpildi.
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par Andreju Grišinu” mērķis ir nodrošināt Nodokļu un muitas policijas funkciju efektīvu izpildi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Nodokļu un muitas policijas likuma 2. panta pirmā daļa nosaka, ka Nodokļu un muitas policija ir iekšlietu ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde. Nodokļu un muitas policijas likums stājas spēkā 2026. gada 1. janvārī.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nodokļu un muitas policijas funkcijas ir atklāt, novērst un izmeklēt noziedzīgus nodarījumus un citus likumpārkāpumus valsts ieņēmumu un muitas lietu jomā.
Lai nodrošinātu nepārtrauktu iestādes stratēģisko mērķu un funkciju efektīvu izpildi, ir nepieciešams iecelt amatā Nodokļu un muitas policijas priekšnieku
Lai nodrošinātu nepārtrauktu iestādes stratēģisko mērķu un funkciju efektīvu izpildi, ir nepieciešams iecelt amatā Nodokļu un muitas policijas priekšnieku
Risinājuma apraksts
Valsts kanceleja 2025. gada 14.oktobrī oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" izsludināja atklātu konkursu uz Nodokļu un muitas policijas priekšnieka amatu. Konkursa sludinājums publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 14.10.2025., Nr. 198, https://www.vestnesis.lv/op/2025/198.AKK1.
Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2025. gada 8. septembra rīkojumu Nr. 1.7-3/10/477-p "Par Nodokļu un muitas policijas priekšnieka amata pretendentu vērtēšanas komisiju", pamatojoties uz Valsts civildienesta likuma 9. panta pirmās daļas 1. punktu un Ministru kabineta 2015. gada 9. jūnija noteikumu Nr. 293 "Valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju, Konkurences padomes priekšsēdētāja un padomes locekļu amata pretendentu atlases kārtība" 6. punktu, tika izveidota pretendentu vērtēšanas komisija, lai izvērtētu pretendentu atbilstību Nodokļu un muitas policijas priekšnieka amata prasībām. Valsts kancelejas organizētais atklātais konkurss noslēdzās 2025. gada 11. decembrī.
Konkursa noslēgumā saskaņā ar 2025.gada 11.decembra Nodokļu un muitas policijas priekšnieka amata pretendentu vērtēšanas komisijas sēdes protokolu nr. 3.4.3/11-7 komisija ir ieteikusi iekšlietu ministram atbilstošāko amata pretendentu Andreju Grišinu.
Iekšlietu ministrs, ievērojot Andreja Grišina darba pieredzi, kvalifikāciju un kompetences, kā arī stratēģisko redzējumu par Nodokļu un muitas policijas prioritātēm un attīstību, pieņēma lēmumu ieteikt Ministru kabinetam iecelt Andreju Grišinu Nodokļu un muitas policijas priekšnieka amatā ar 2026. gada 1. janvāri.
Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2025. gada 8. septembra rīkojumu Nr. 1.7-3/10/477-p "Par Nodokļu un muitas policijas priekšnieka amata pretendentu vērtēšanas komisiju", pamatojoties uz Valsts civildienesta likuma 9. panta pirmās daļas 1. punktu un Ministru kabineta 2015. gada 9. jūnija noteikumu Nr. 293 "Valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju, Konkurences padomes priekšsēdētāja un padomes locekļu amata pretendentu atlases kārtība" 6. punktu, tika izveidota pretendentu vērtēšanas komisija, lai izvērtētu pretendentu atbilstību Nodokļu un muitas policijas priekšnieka amata prasībām. Valsts kancelejas organizētais atklātais konkurss noslēdzās 2025. gada 11. decembrī.
Konkursa noslēgumā saskaņā ar 2025.gada 11.decembra Nodokļu un muitas policijas priekšnieka amata pretendentu vērtēšanas komisijas sēdes protokolu nr. 3.4.3/11-7 komisija ir ieteikusi iekšlietu ministram atbilstošāko amata pretendentu Andreju Grišinu.
Iekšlietu ministrs, ievērojot Andreja Grišina darba pieredzi, kvalifikāciju un kompetences, kā arī stratēģisko redzējumu par Nodokļu un muitas policijas prioritātēm un attīstību, pieņēma lēmumu ieteikt Ministru kabinetam iecelt Andreju Grišinu Nodokļu un muitas policijas priekšnieka amatā ar 2026. gada 1. janvāri.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
