Anotācija (ex-ante)

23-TA-2855: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 1. novembra noteikumos Nr. 836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “"Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 1. novembra noteikumos Nr. 836 „Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku” (turpmāk - Noteikumu projekts) ir izstrādāts saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 5.1 panta pirmās daļas 6. punktu, kurā noteikts, ka Ministru kabinets nosaka kārtību transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanai, anulēšanai un apturēšanai uz laiku, kuru VSIA „Autotransporta direkcija” (turpmāk - Autotransporta direkcija) īsteno, pildot tai deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir pilnveidot un vienkāršot digitālā tahogrāfa karšu pakalpojuma sniegšanu, nodrošinot pakalpojuma saņēmēja digitālās fotogrāfijas un paraksta atveidojuma iegūšanu no transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra, kā arī atteikties no dokumentu kopijām, kas pievienojamas iesniedzot iesniegumu. Tādējādi samazināsies administratīvais slogs klientam, kā arī tiks nodrošināta iespēja sniegt šos pakalpojumus e-pakalpojumu ietvaros. Tiesību akta saturs tiek precizēts atbilstoši spēkā esošajam regulējumam un faktiskajai situācijai.
Spēkā stāšanās termiņš
01.07.2024.
Pamatojums
Noteikumu projekts stājas spēkā 2024.gada 1. jūlijā, tādējādi harmonizējot to ar 2023.gada 22.jūnija grozījumos Ceļu satiksmes likumā pieņemto 14.1 panta 12. daļas grozījuma spēkā stāšanās datumu.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Digitālā tahogrāfa vadītāja karšu izsniegšana tiek īstenota atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 1. novembra noteikumiem Nr. 836 “Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 836). Šobrīd, lai pieteiktu un noformētu digitālā tahogrāfa vadītāja karti, klientam fiziski ir jāierodas Autotransporta direkcijas klientu apkalpošanas centrā, lai digitālā tahogrāfa vadītāja kartes personalizācijai un sertifikācijai iegūtu klienta fotogrāfiju un paraksta atveidojumu atbilstoši minēto procesu tehniskajām prasībām, kā arī ir nepieciešams pievienot iesniegumam personas dokumentu kopijas, uzrādot oriģinālu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr. 836 7.punktā noteikts, ka vadītāja karti atbilstoši prasībām, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 4. februāra Regulas (ES) Nr. 165/2014 par tahogrāfiem autotransportā, ar kuru atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, un groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu (turpmāk - Regula Nr.165/2014) 26. panta 2. un 6. punktā, kā arī 26. panta 4. punktā noteiktajos gadījumos, izsniedz tikai tām personām, kurām ir derīga vadītāja apliecība, izņemot vadītāja apliecību, ar kuru atļauts vadīt tikai A, A1, B1, tramvaju, trolejbusu, traktoru, mopēdu un velosipēdu kategorijas transportlīdzekļus.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projektu MK noteikumu Nr.836 7.punkts tiek izteikts, papildinot to ar izvērstu transportlīdzekļa vadīšanas tiesību kategoriju uzskaitījumu atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem. 
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr. 836 11.punktā noteikts, ka, lai saņemtu, atjaunotu vai nomainītu  digitālā tahogrāfa vadītāja karti, transportlīdzekļa vadītājam fiziski ir jāierodas kādā no Autotransporta direkcijas klientu apkalpošanas centriem un jāiesniedz iesniegums, tam jāpievieno personas dokumentu kopijas, uzrādot oriģinālus, kā arī Autotransporta direkcijas darbiniekam jāveic transportlīdzekļa vadītāja fotografēšana un paraksta atveidojuma iegūšana. Šobrīd transportlīdzekļa vadītājam nav iespējas pieteikt digitālā tahogrāfa vadītāja kartes pirmreizējo izsniegšanu vai atjaunošanu, izmantojot e-pakalpojumus.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar 2023.gada 22.jūnijā pieņemto tiesību akta "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" 66.punktu grozījums Ceļu satiksmes likuma 14.1 panta 12. daļā stājas spēkā 2024. gada 1.jūlijā, kas noteic, ka Autotransporta direkcija no transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra iegūst vadītāja apliecības īpašnieka digitālo fotogrāfiju un paraksta atveidojumu digitālā tahogrāfa karšu izgatavošanai.
Ar Noteikumu projektu MK noteikumu Nr. 836 11. punkts tiek izteikts jaunā redakcijā, nosakot, ka, lai saņemtu, atjaunotu vai nomainītu vadītāja karti, transportlīdzekļa vadītājs iesniedz vienīgi iesniegumu, nepieprasot iesniegt personu apliecinoša dokumenta un vadītāja apliecības kopijas, uzrādot oriģinālus, bet MK noteikumu Nr. 836 11.3. un 11.4. apakšpunkts tiek svītrots. Tādējādi tiks mazināts administratīvais slogs un iesniedzamo dokumentu apjoms.
Lai veicinātu e-pakalpojumu attīstību un pakalpojuma pieejamību, MK noteikumi Nr. 836 tiek papildināti ar 11.1 punktu, nosakot, ka iesnieguma iesniedzēja  digitālo fotogrāfiju un paraksta atveidojumu iegūst no transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra. Ja digitālo fotogrāfiju un paraksta atveidojumu nav iespējams iegūt no minētā reģistra, digitālās fotogrāfijas izgatavošana un paraksta atveidojuma iegūšana tiek veikta Autotransporta direkcijā. Transportlīdzekļa vadītāja fotogrāfija un paraksta atveidojums ir daļa no vadītāja kartes personalizācijas datiem, kas kopā ar citiem personas datiem veido noteikto datu kopumu, kas nepieciešams vadītāja kartes izsniegšanai. Fotogrāfija un paraksta atveidojums tiks glabāts līdz attiecīgās kartes derīguma termiņa beigām un vienu gadu pēc tā, atbilstoši arhivēšanas noteikumiem un vēlāk tie tiks dzēsti.
Ar Noteikumu projektu MK noteikumi Nr.836 tiek papildināti ar 11.2 punktu, kas nosaka iespēju transportlīdzekļa vadītājam pieteikties vadītāja kartes saņemšanai mutvārdos vai rakstveidā, vai arī aizpildot speciālu tiešsaistes formu Autotransporta direkcijas tīmekļa vietnē www.atd.lv (e-pakalpojums) un identifikācijai izmantot vienotajā valsts un pašvaldību pakalpojumu portālā www.latvija.lv pieejamos personas identifikācijas līdzekļus. 
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.836 15.punkts neatbilst spēkā esošajiem normatīvajam regulējumam, jo personas tiesības iegūt informāciju no Uzņēmuma reģistra jau izriet no Uzņēmumu reģistra likuma. Kā arī Administratīvā procesa likuma 59. panta otrā daļa noteic, ka, ja iestādei nepieciešamā informācija ir nevis administratīvā procesa dalībnieku, bet gan citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no administratīvā procesa dalībniekiem, tas neizslēdz personas tiesības pēc savas iniciatīvas nepieciešamo informāciju iegūt pašai.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projektu tiek svītrots MK noteikumu Nr. 836 15.punkts.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr. 836 21., 22., 40. punkts un 35.1. apakšpunkts neatbilst spēkā esošajiem normatīvajam regulējumam un faktiskajai situācijai.
Risinājuma apraksts
MK noteikumu Nr. 836 21. punkts ar Noteikumu projektu tiek izteikts jaunā redakcijā, norādot uz Autotransporta direkcijas tiesībām un pienākumiem pārbaudīt transportlīdzekļa vadītāja atbilstību Regulas Nr. 165/2014. prasībām, Fizisko personu reģistrā pārliecinoties, ka transportlīdzekļa vadītājs  atbilst regulas Nr. 165/2014  26. panta 2. punktam, transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā - ka transportlīdzekļa vadītājam ir Latvijā derīga vadītāja apliecība vai profesionālā vadītāja apliecība.
Tāpat Noteikumi tiek papildināti ar 21.1 punktu, kurā paredzēts ka, ja transportlīdzekļa vadītājam nav personiskas saiknes ar Latviju, direkcija Darba atļauju reģistrā pārbauda, vai transportlīdzekļa vadītājs atbilst regulas Nr. 165/2014  26.panta 4.punkta prasībām. Komisijas 2016. gada 18. marta Īstenošanas Regulas (ES) 2016/799, ar ko īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 165/2014, ar kuru nosaka prasības attiecībā uz tahogrāfu un to komponentu konstrukciju, testēšanu, uzstādīšanu, darbību un remontu IC pielikuma 4. sadaļā noteiktas prasības redzamajai informācijai uz tahogrāfa kartēm, kas  ietver šādu no Fizisko personu reģistra iegūstāmo informāciju: vārds, uzvārds; dzimšanas datums; deklarētās dzīvesvietas adrese.
Lai nodrošinātu Regulas Nr. 165/2014 31.panta 1.punktā noteiktās prasības izpildi  elektroniskai informācijas apmaiņai par vadītāja kartēm, papildus iepriekš minētajai iegūstamajai informācijai, vēl nepieciešams iegūt datus par attiecīgās personas dzimšanas vietu.
Lai pārliecinātos par atbilstību Regulas Nr. 165/2014 26.panta 1.punktā noteiktajam kritērijam, ka vadītāja karti izsniedz kompetentā iestāde dalībvalstī, kurā ir transportlīdzekļa vadītāja parastā dzīvesvieta, no Fizisko personu reģistra nepieciešams iegūt informāciju par transportlīdzekļa vadītāja valstisko piederību un tās veidu. Personas kodu no Fizisko personu reģistra nepieciešams iegūt, jo Latvijā tas ir fizisko personu identificējošs individuāls parametrs.

Ja transportlīdzekļa vadītājam nav personiskas saiknes ar Latviju, nepieciešams pārbaudīt profesionālo saistību esamību, iegūstot no Darba atļauju reģistra šādu informāciju par transportlīdzekļa vadītāju (vārds, uzvārds; dzimšanas dati; valstiskā piederība un tās veids; nodarbināšanas veids; profesija vai amats), par transportlīdzekļa vadītāja darba devēju (nosaukums un reģistrācijas numurs vai darba devēja vārds, uzvārds un personas kods, ja darba devējs ir fiziska persona) un par tiesībām uz nodarbinātību (iestāde un amatpersona, kas piešķīrusi vai atņēmusi tiesības uz nodarbinātību; datums, kad piešķirtas tiesības uz nodarbinātību, un tiesību derīguma termiņš; datums, kad atņemtas tiesības uz nodarbinātību, un atņemšanas iemesls).
Norādītā informācija no Fizisko personu reģistra un Darba atļauju reģistra iegūstama atbilstoši Valsts informācijas sistēmu likumam, tiešsaistes datu pārraides režīmā. Lai nodrošinātu pilnvērtīgu sadarbību un datu apmaiņu, ATD un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes šobrīd noslēgtā starpresoru vienošanās tiks papildināta ar informāciju par papildus datu apstrādes mērķi ar atsauci uz MK noteikumiem Nr.836. 
MK noteikumu Nr.836 22. un 40. punkts tiek izteikts jaunā redakcijā, tā nodrošinot šo punktu atbilstību spēkā esošo normatīvo aktu prasībām. Piekļuve fizisko personu datiem un šo datu apstrāde tiek nodrošināta saskaņā ar Regulas Nr. 165/2014 31. panta 1., 2., 3., 4., un 5. punktu. Atbilstoši Regulas Nr.165/2014 31. panta 1.punktā noteiktajam datu glabāšanas termiņš ir vismaz tik ilgu laikposmu, kāds ir minēto karšu derīguma termiņš. Autotransporta direkcijas veidotajā  izsniegto karšu uzskaites datu bāzē iekļautie fizisko personu dati tiek glabāti visu attiecīgās kartes derīguma termiņu un papildus vienu gadu.
Papildu viena gada glabāšana pamatota ar Ministru kabineta 2012. gada 6. novembra noteikumu Nr. 748 “Dokumentu un arhīvu pārvaldības noteikumi” 49., 104.punktā, 106.2.apakšpunktā, 107.punktā un 111.2. apakšpunktā noteikto laiku dokumentācijas sakārtošanai pirms iznīcināšanas.
MK noteikumu Nr. 836 35.1. apakšpunkts tiek izteikts jaunā redakcijā, papildinot tekstu aiz vārdiem „regulas Nr. 165/2014 26. panta 7. punktā” ar vārdiem „un 7.a punktā”, nosakot atsauci uz Regulā Nr. 165/2014 ietverto un spēkā stājušos grozījumu par dalībvalsts kompetentās iestādes tiesībām prasīt, lai transportlīdzekļa vadītājs aizstātu vadītāja karti ar jaunu, ja tas ir nepieciešams, lai izpildītu attiecīgās tehniskās specifikācijas.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.836 4.pielikuma 1.2. apkšpunktā ir norādīts nepareizs dokumenta veids.
Risinājuma apraksts
MK noteikumu Nr.836 4.pielikuma 1.2. apkšpunktā aizstāt vārdus “vadītāja apliecību” ar vārdiem “kontroles karti”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • transportlīdzekļu vadītāji, kam nepieciešams saņemt, atjaunot vai nomainīt digitālā tahogrāfa vadītāja karti.
Ietekmes apraksts
Personām samazināsies administratīvais slogs, jo tiks pilnveidots un vienkāršots digitālā tahogrāfa karšu pakalpojums, kā arī tiks nodrošināta iespēja saņemt, atjaunot vai nomainīt digitālā tahogrāfa vadītāja karti e-pakalpojumu ietvaros.
Juridiskās personas
  • uzņēmumi, kas veic pasažieru un kravu pārvadājumus.
Ietekmes apraksts
Samazināsies administratīvais slogs, jo tiks pilnveidots un vienkāršots digitālā tahogrāfa karšu pakalpojums, kā arī uzņēmumu transportlīdzekļu vadītājiem tiks nodrošināta iespēja saņemt, atjaunot vai nomainīt digitālā tahogrāfa vadītāja karti e-pakalpojumu ietvaros.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0165
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 4.februāra Regula (ES) Nr.165/2014 par tahogrāfiem autotransportā, ar kuru atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, un groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu (publicēta „Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 60/1, 28.02.2014).
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 4. februāra Regulas (ES) Nr. 165/2014 nosaka prasības attiecībā uz vadītāja kartes izsniegšanu un apmaiņu, fizisko personu datiem un šo datu atbilstošu apstrādi, kā arī informācijas par vadītāja kartēm elektronisku apmaiņu.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 4.februāra Regula (ES) Nr.165/2014 par tahogrāfiem autotransportā, ar kuru atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, un groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu (publicēta „Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 60/1, 28.02.2014).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas (ES) Nr. 165/2014 26.panta 2., 4., 6.punkts
Not.projekta 1.1.apakšpunkts
Nav jāievieš, minētas prasības vadītāja kartes saņemšanai. 
-
-
Regulas (ES) Nr. 165/2014 26.panta 2., 4.punkts
Not.projekta 1.3.apakšpunkts
Nav jāeievieš, minētas prasības vadītāja kartes saņemšanai. 
-
-
Regulas (ES) Nr. 165/2014 26.panta 2.punkts
Not.projekta 1.7.apakšpunkts
Nav jāievieš, minētas prasības vadītāja kartes saņemšanai. 
-
-
Regulas (ES) Nr. 165/2014 26.panta 4.punkts
Not.projekta 1.8.apakšpunkts
Nav jāievieš, minētas prasības vadītāja kartes saņemšanai. 
-
-
Regulas (ES) Nr. 165/2014 26.panta 7., 7a punkts.
Not.projekta 1.10.apakšpunkts
Nav jāievieš, minētas prasības vadītāja kartes saņemšanai. 
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Regulas (ES) Nr.165/2014 normas ir ieviestas ar Grozījumiem MK noteikumos Nr.836 (MK 19.01.2016. noteikumi Nr. 53 /LV, 23, 03.02.2016./). 

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, VSIA "Autotransporta direkcija"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/2051a2a1-88e8-47aa-99ae-d182ca32fb79/public_participations

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • VSIA "Autotransporta direkcija"
  • Valsts policija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Projekta izpildē iesaistītās institūcijas to realizēs esošā finansējuma ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Personas datu apstrādes pārzinis Autotransporta direkcija ievēro personu tiesības uz personas datu apstrādes likumību saskaņā ar piemērojamajiem tiesību aktiem - Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (turpmāk - Vispārīgā datu aizsardzības regula), un citiem normatīvajiem aktiem privātuma un datu apstrādes jomā.
Datu subjektu loks: fiziskas personas. Savā darbībā Autotransporta direkcija aizsargā datu subjekta personas datus, īstenojot administratīvos, tehniskos un fiziskos drošības pasākumus, ciktāl tie ir samērīgi ar iespējamajiem riskiem; informē un izskaidro klientam, kādi personas dati ir nepieciešami pakalpojumu saņemšanai un kādiem mērķiem tie tiks izmantoti; datu nodošanu trešajām personām īsteno, ievērojot spēkā esošo normatīvo regulējumu. Personas datu apstrāde tiek veikta saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punkta c) apakšpunktu,- lai izpildītu uz pārzini attiecināmu juridisku pienākumu un, īstenojot Regulu Nr.165/2014, sagatavotu un izsniegtu fiziskai personai vadītāja karti. Saskaņā ar Regulas Nr.165/2014 31. panta 1.punktu tiek apstrādāti šādi fizisko personu dati:
a.       transportlīdzekļa vadītāja uzvārds un vārds
b.       transportlīdzekļa vadītāja dzimšanas datums un, ja zināms, dzimšanas vieta;
c.       derīgas transportlīdzekļa vadītāja apliecības numurs un valsts, kas izsniegusi vadītāja apliecību (ja tas ir piemērojams);
d.       vadītāja kartes statuss;
e.       vadītāja kartes numurs.
Pamatojoties uz Regulas Nr.165/2014 31. panta 1.punktu, datu glabāšanas termiņš ir vismaz tik ilgs laikposms, kāds ir minēto karšu derīguma termiņš. Tādējādi transportlīdzekļa vadītāja iesniegumā norādītie personas dati tiek glabāti saskaņā ar Regulu Nr. 165/2014 - visu kartes derīguma termiņu, kas ir pieci gadi un papildus vienu gadu. Papildu viena gada glabāšana pamatota ar Ministru kabineta 2012. gada 6. novembra noteikumu Nr. 748 “Dokumentu un arhīvu pārvaldības noteikumi” 49., 104.punktā, 106.2.apakšpunktā, 107.punktā un 111.2. apakšpunktā noteikto laiku dokumentācijas sakārtošanai pirms iznīcināšanas. Piekļuve fizisko personu datiem tiek nodrošināta saskaņā ar Regulas Nr. 165/2014 31. panta 1. 2., 3., 4., un 5.punktu. Personas datu apmaiņa ir ierobežota līdz datiem, kas nepieciešami, lai veiktu pārbaudes. Transportlīdzekļa vadītāja fotogrāfija un paraksta atveidojums ir daļa no vadītāja kartes personalizācijas datiem, kas kopā ar citiem personas datiem veido noteikto datu kopumu, kas nepieciešams vadītāja kartes izsniegšanai. Fotogrāfija un paraksta atveidojums tiks glabāts līdz attiecīgās kartes derīguma termiņa beigām un papildus vienu gadu pēc tā, atbilstoši arhivēšanas noteikumiem un vēlāk tas tiks dzēsts.
Autotransporta direkcija veica novērtējumu par ietekmi uz datu aizsardzību, ievērojot Vispārīgās datu aizsardzības regulas un Fizisko personu datu apstrādes likuma prasības un konstatēja, ka Autotransporta direkcijas veiktās personas datu apstrādes datu apjoms ir nepieciešams un ir samērīgs, kā arī fizisko personu datu glabāšanas termiņš (attiecīgās kartes derīguma termiņš un viens gads), ir adekvāts, ņemot vērā datu apstrādes nolūku.
Noteikumu projektā nav iekļauti papildu nosacījumi attiecībā uz apstrādāto personas datu piekļuvi vai šo personas datu nodošanu citām trešajām personām, kas nav jau iekļauti Regulas Nr. 165/2014 un Ceļu satiksmes likuma nosacījumos, tādējādi, izstrādājot Noteikumu projektu nav nepieciešams veikt novērtējumu par ietekmi uz datu aizsardzību  attiecībā uz datu nodošanu trešajām personām.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi