24-TA-2147: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par zemes vienību piederību vai piekritību valstij un to nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Labklājības ministrijas personā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Zemes pārvaldības likuma 17. panta piektā daļa.
Likuma „Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 4.1 panta pirmās daļas 5. punkts un 8. panta sestā daļa.
Ministru kabineta 2004. gada 27. janvāra noteikumu Nr. 49 “Labklājības ministrijas nolikums” 4. punkts.
Likuma „Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 4.1 panta pirmās daļas 5. punkts un 8. panta sestā daļa.
Ministru kabineta 2004. gada 27. janvāra noteikumu Nr. 49 “Labklājības ministrijas nolikums” 4. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts paredz saglabāt valsts īpašumā un reģistrēt zemesgrāmatā uz valsts vārda Labklājības ministrijas personā divas zemes vienības Rīgas valstspilsētā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Atbilstoši Zemes pārvaldības likuma 17. panta piektajai daļai Valstij un vietējām pašvaldībām pēc zemes reformas pabeigšanas piederošo un piekrītošo zemi izvērtē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā divu gadu laikā pēc tam, kad Ministru kabinets izdevis rīkojumu par zemes reformas pabeigšanu attiecīgās vietējās pašvaldības administratīvajā teritorijā vai visās novada teritoriālā iedalījuma vienībās.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 29. marta noteikumu Nr. 190 “Kārtība, kādā pieņem lēmumu par rezerves zemes fondā ieskaitīto zemes gabalu un īpašuma tiesību atjaunošanai neizmantoto zemes gabalu piederību vai piekritību” (turpmāk – Noteikumi Nr.190) 3.2. apakšpunktā noteiktajam Valsts zemes dienests sagatavo un publisko savā tīmekļvietnē sarakstu par rezerves zemes fondā ieskaitītajām zemes vienībām un zemes vienībām, kuras nav izmantotas īpašuma tiesību atjaunošanai, tai skaitā par kopīpašumā esošajām domājamām daļām, kurām nav noteikta piederība vai piekritība, katrā administratīvajā teritorijā piecu darbdienu laikā pēc Noteikumu Nr.190 spēkā stāšanās par visu to vietējo pašvaldību administratīvajām teritorijām vai novada pašvaldības teritoriālajām vienībām, par kurām Ministru kabineta rīkojums par zemes reformas pabeigšanu izdots pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
2023. gada 18. septembrī atbilstoši Noteikumu Nr.190 3.2. apakšpunkta nosacījumiem saraksts publicēts Valsts zemes dienesta tīmekļvietnē, bet 2024. gada 29. jūlijā atbilstoši Noteikumu Nr. 190 8. punktā noteiktajam Valsts zemes dienests savā tīmekļvietnē ir publiskojis izvērtēto gala sarakstu (https://www.vzd.gov.lv/lv/2023-gada-13-septembra-rīkojums).
Pieņemot Ministru kabineta 2023. gada 13. septembra rīkojumu Nr. 595 “Par zemes reformas pabeigšanu Rīgas valstspilsētā” (turpmāk – Rīkojums), tiek apliecināts, ka visi procesi attiecībā uz privātpersonu tiesībām iegūt zemi zemes reformas ietvaros ir pabeigti. Ja zemes reformas ietvaros zeme nebija piešķirta privātpersonām pastāvīgā lietošanā vai arī būves īpašniekam nebija tiesības iegūt zemi īpašumā saskaņā ar zemes reformas likumiem, tad šāda zeme ir ieskaitīta rezerves zemes fondā un piekrīt valstij.
Saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 4.1 panta pirmās daļas 5. punktu zeme, kuras piederība 1940. gada 21. jūlijā nav konstatēta, zemes reformas laikā piekrīt valstij un ierakstāma zemesgrāmatās uz valsts vārda, ja vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā attiecīgi neapbūvēti zemes gabali paredzēti jaunu valsts ēku (būvju) celtniecībai vai valsts funkciju īstenošanai. Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments ar 2024. gada 19. marta vēstuli Nr. DI-24-532-nd "Par nekustamajiem īpašumiem ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojuma sniegšanas infrastruktūras izveides projektam" informēja, ka saskaņā ar Rīgas teritorijas plānojuma, kas apstiprināts ar Rīgas domes 2021. gada 15. decembra saistošajiem noteikumiem Nr. 103 “Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves saistošie noteikumi” Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu prasībām, zemes vienībās ir atļauta sociālās aprūpes iestāžu apbūve (12009).
Saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 6. panta septīto daļu Ministru kabinets pieņem rīkojumu par zemes piekritību valstij attiecībā uz visām šā likuma 8. pantā minētajām valstij piekrītošajām zemēm.
Saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 8. panta sestajā daļā noteikto – Valstij piederošā vai piekrītošā zeme, kas nav minēta šajā pantā, zemesgrāmatā ierakstāma uz valsts vārda Finanšu ministrijas vai citas ministrijas personā, ja to noteicis Ministru kabinets.
Labklājības ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības jomā. Vienlaikus tā ir Eiropas Globalizācijas pielāgošanās fonda un Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām vadošā iestāde un sertifikācijas iestāde, Eiropas Savienības fondu atbildīgā iestāde nozarē, kā arī Labklājības ministrija ir atbildīgā institūcija par horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” koordinēšanu Eiropas Savienības fondos.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 27. janvāra noteikumu Nr. 49 “Labklājības ministrijas nolikums” 4. punktu Labklājības ministrijai ir šādas funkcijas:
-) izstrādāt darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības politiku;
-) organizēt un koordinēt darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības politikas īstenošanu;
-) veikt citas ārējos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 29. marta noteikumu Nr. 190 “Kārtība, kādā pieņem lēmumu par rezerves zemes fondā ieskaitīto zemes gabalu un īpašuma tiesību atjaunošanai neizmantoto zemes gabalu piederību vai piekritību” (turpmāk – Noteikumi Nr.190) 3.2. apakšpunktā noteiktajam Valsts zemes dienests sagatavo un publisko savā tīmekļvietnē sarakstu par rezerves zemes fondā ieskaitītajām zemes vienībām un zemes vienībām, kuras nav izmantotas īpašuma tiesību atjaunošanai, tai skaitā par kopīpašumā esošajām domājamām daļām, kurām nav noteikta piederība vai piekritība, katrā administratīvajā teritorijā piecu darbdienu laikā pēc Noteikumu Nr.190 spēkā stāšanās par visu to vietējo pašvaldību administratīvajām teritorijām vai novada pašvaldības teritoriālajām vienībām, par kurām Ministru kabineta rīkojums par zemes reformas pabeigšanu izdots pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
2023. gada 18. septembrī atbilstoši Noteikumu Nr.190 3.2. apakšpunkta nosacījumiem saraksts publicēts Valsts zemes dienesta tīmekļvietnē, bet 2024. gada 29. jūlijā atbilstoši Noteikumu Nr. 190 8. punktā noteiktajam Valsts zemes dienests savā tīmekļvietnē ir publiskojis izvērtēto gala sarakstu (https://www.vzd.gov.lv/lv/2023-gada-13-septembra-rīkojums).
Pieņemot Ministru kabineta 2023. gada 13. septembra rīkojumu Nr. 595 “Par zemes reformas pabeigšanu Rīgas valstspilsētā” (turpmāk – Rīkojums), tiek apliecināts, ka visi procesi attiecībā uz privātpersonu tiesībām iegūt zemi zemes reformas ietvaros ir pabeigti. Ja zemes reformas ietvaros zeme nebija piešķirta privātpersonām pastāvīgā lietošanā vai arī būves īpašniekam nebija tiesības iegūt zemi īpašumā saskaņā ar zemes reformas likumiem, tad šāda zeme ir ieskaitīta rezerves zemes fondā un piekrīt valstij.
Saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 4.1 panta pirmās daļas 5. punktu zeme, kuras piederība 1940. gada 21. jūlijā nav konstatēta, zemes reformas laikā piekrīt valstij un ierakstāma zemesgrāmatās uz valsts vārda, ja vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā attiecīgi neapbūvēti zemes gabali paredzēti jaunu valsts ēku (būvju) celtniecībai vai valsts funkciju īstenošanai. Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments ar 2024. gada 19. marta vēstuli Nr. DI-24-532-nd "Par nekustamajiem īpašumiem ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojuma sniegšanas infrastruktūras izveides projektam" informēja, ka saskaņā ar Rīgas teritorijas plānojuma, kas apstiprināts ar Rīgas domes 2021. gada 15. decembra saistošajiem noteikumiem Nr. 103 “Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves saistošie noteikumi” Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu prasībām, zemes vienībās ir atļauta sociālās aprūpes iestāžu apbūve (12009).
Saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 6. panta septīto daļu Ministru kabinets pieņem rīkojumu par zemes piekritību valstij attiecībā uz visām šā likuma 8. pantā minētajām valstij piekrītošajām zemēm.
Saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 8. panta sestajā daļā noteikto – Valstij piederošā vai piekrītošā zeme, kas nav minēta šajā pantā, zemesgrāmatā ierakstāma uz valsts vārda Finanšu ministrijas vai citas ministrijas personā, ja to noteicis Ministru kabinets.
Labklājības ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības jomā. Vienlaikus tā ir Eiropas Globalizācijas pielāgošanās fonda un Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām vadošā iestāde un sertifikācijas iestāde, Eiropas Savienības fondu atbildīgā iestāde nozarē, kā arī Labklājības ministrija ir atbildīgā institūcija par horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” koordinēšanu Eiropas Savienības fondos.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 27. janvāra noteikumu Nr. 49 “Labklājības ministrijas nolikums” 4. punktu Labklājības ministrijai ir šādas funkcijas:
-) izstrādāt darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības politiku;
-) organizēt un koordinēt darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības politikas īstenošanu;
-) veikt citas ārējos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projektā „Par zemes vienību piederību vai piekritību valstij un to nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Labklājības ministrijas personā” (turpmāk – rīkojuma projekts) iekļauto zemes vienību raksturojums:
1. Zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 076 0613) 0,3502 ha platībā, bez adreses, Rīgā. Nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība uz 2024. gada 1. janvāri noteikta 34880 euro. Saskaņā ar NĪVKIS datiem lietošanas mērķis – neapgūta daudzdzīvokļu māju apbūves zeme, kods – 0700, zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai nav reģistrēti apgrūtinājumi.
2. Zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 076 2119) 0,303 ha platībā Kalnciema ielā 121, Rīgā. Nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība uz 2024. gada 1. janvāri noteikta 68993 euro. Saskaņā ar NĪVKIS datiem lietošanas mērķis – neapgūta daudzdzīvokļu māju apbūves zeme, kods – 0700, zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai nav reģistrēti apgrūtinājumi.
1. Zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 076 0613) 0,3502 ha platībā, bez adreses, Rīgā. Nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība uz 2024. gada 1. janvāri noteikta 34880 euro. Saskaņā ar NĪVKIS datiem lietošanas mērķis – neapgūta daudzdzīvokļu māju apbūves zeme, kods – 0700, zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai nav reģistrēti apgrūtinājumi.
2. Zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 076 2119) 0,303 ha platībā Kalnciema ielā 121, Rīgā. Nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība uz 2024. gada 1. janvāri noteikta 68993 euro. Saskaņā ar NĪVKIS datiem lietošanas mērķis – neapgūta daudzdzīvokļu māju apbūves zeme, kods – 0700, zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai nav reģistrēti apgrūtinājumi.
Risinājuma apraksts
Labklājības ministrijas nekustamo īpašumu pārvaldītājs un apsaimniekotājs VSIA “Šampētera nams” atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumu Nr. 692 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus" 4.3.1.2. pasākuma "Pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošana, tuvinot valsts sociālās aprūpes centru filiāles kopienā sniegtajiem (ģimeniskai videi pietuvinātiem) pakalpojumiem" īstenošanas noteikumi” mērķim veic nepieciešamās darbības, lai īstenotu Eiropas Savienības fondu darbības programmas Latvijai 2021.–2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķi "Veicināt sociāli atstumto kopienu, migrantu un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu sociāli ekonomisko integrāciju, izmantojot integrētus pasākumus, tostarp mājokļu un sociālo pakalpojumu jomā" 4.3.1.2. pasākumam "Pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošana, tuvinot valsts sociālās aprūpes centru filiāles kopienā sniegtajiem (ģimeniskai videi pietuvinātiem) pakalpojumiem".
Rīkojuma projektā minētās zemes vienības ir nepieciešamas, lai īstenotu ģimeniskai videi pietuvināta sociālā pakalpojuma sniegšanas infrastruktūras izveides projektu, kura mērķis ir paaugstināt pakalpojumu kvalitāti un uzlabot pakalpojumu pieejamību valsts sociālās aprūpes centros, izveidojot ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojuma infrastruktūru, sekmējot bērnu un jauniešu ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem neatkarīgas dzīves iespējas un dzīves kvalitātes saglabāšanu vai uzlabošanu.
Ņemot vērā minēto, Labklājības ministrija ir sagatavojusi rīkojuma projektu, kas paredz rīkojuma projekta 1. punktā minētās zemes vienības Rīgas valstspilsētā saglabāt valsts īpašumā un reģistrēt tās zemesgrāmatā uz valsts vārda Labklājības ministrijas personā, ņemot vērā to, ka tās piekrīt valstij saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās", un par tām nepastāv strīds ar citām ministrijām un pašvaldību.
Rīkojuma projektā minētās zemes vienības ir nepieciešamas, lai īstenotu ģimeniskai videi pietuvināta sociālā pakalpojuma sniegšanas infrastruktūras izveides projektu, kura mērķis ir paaugstināt pakalpojumu kvalitāti un uzlabot pakalpojumu pieejamību valsts sociālās aprūpes centros, izveidojot ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojuma infrastruktūru, sekmējot bērnu un jauniešu ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem neatkarīgas dzīves iespējas un dzīves kvalitātes saglabāšanu vai uzlabošanu.
Ņemot vērā minēto, Labklājības ministrija ir sagatavojusi rīkojuma projektu, kas paredz rīkojuma projekta 1. punktā minētās zemes vienības Rīgas valstspilsētā saglabāt valsts īpašumā un reģistrēt tās zemesgrāmatā uz valsts vārda Labklājības ministrijas personā, ņemot vērā to, ka tās piekrīt valstij saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās", un par tām nepastāv strīds ar citām ministrijām un pašvaldību.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- skolēni
- personas ar invaliditāti
- pirmsskolas vecuma bērni
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektam ir pozitīva ietekme uz mērķa grupu – ārpusģimenes aprūpē VSAC esošajiem bērniem ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem, un jauniešiem no 18 gadiem līdz 25 gadiem (ieskaitot) ar smagiem un ļoti smagiem garīga rakstura traucējumiem, jo viņiem tiks nodrošināta ģimeniska vide un uzlabota dzīves kvalitāte.
Juridiskās personas
- mazie uzņēmumi
- vidējie uzņēmumi
- nevalstiskās organizācijas
- mikrouzņēmumi
Ietekmes apraksts
Ņemot vērā, ka zemes vienībās tiks nodrošināts jauns pakalpojums, kas vērsts uz ģimeniskai videi pietuvinātas vides veidošanu, tad uzturēšanai un funkcionēšanai būs nepieciešama dažādu nozares speciālistu iesaiste (veselības speciālisti, ēdināšanas nodrošinātāji u.c.).
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Izdevumus, saistībā ar zemes vienību reģistrēšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Labklājības ministrijas personā, segs VSIA "Šampētera nams" no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus" 4.3.1.2. pasākuma "Pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošana, tuvinot valsts sociālās aprūpes centru filiāles kopienā sniegtajiem (ģimeniskai videi pietuvinātiem) pakalpojumiem" projekta Nr. 4.3.1.2/1/24/I/001 “Ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu infrastruktūras izveide bērniem ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem” līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Labklājības ministrija, VSIA "Šampētera nams"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- VSIA "Šampētera nams"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi