Anotācija (ex-ante)

23-TA-3253: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 8. jūnija rīkojumā Nr. 339 "Par nekustamo īpašumu atsavināšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa, 12. panta pirmās daļas 3. punkts,  26. panta pirmā daļa un Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 38. panta pirmā un trešā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai atsavināt nekustamā īpašuma "Roņi" (kadastra Nr. 4092 001 0393) Vecsaules pagastā, Bauskas novadā,  daļu – zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4092 001 0613 un platību 0,4377 ha un zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4092 001 0614 un platību 0,1296 ha; kompensācijai izmantot nekustamā īpašuma "Šimkevici" (kadastra Nr. 4092 001 0395), Vecsaules pagastā, Bauskas novadā zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4092 001 0595 un platību 0,6165 ha.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 8. jūnija rīkojuma Nr. 339 "Par nekustamo īpašumu atsavināšanu "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" (turpmāk – MK rīkojums):
- 1. punktu Rail Baltica projekta īstenošanai ir atļauts atsavināt privātpersonai (turpmāk – Īpašniece) piederošā nekustamā īpašuma "Roņi" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4092 001 0393) Vecsaules pagastā, Bauskas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums) daļu – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4092 001 0393) daļu 0,5441 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta). Ar Satiksmes ministrijas 2023. gada 29. marta lēmumu Nr. 03.1-14/865 "Par taisnīgas atlīdzības apmēra noteikšanu sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma "Roņi" Vecsaules pagastā, Bauskas novadā, daļas atsavināšanai" tika apstiprināts taisnīgas atlīdzības apmērs, nosakot to 4 407,21 EUR (četri tūkstoši četri simti septiņi euro, divdesmit viens cents) jeb 0,81 EUR (astoņdesmit viens cents) par zemes kvadrātmetru, kas piemērojams, veicot atlīdzības apmēra pārrēķinu, ja platība tiks precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas;
- 2. punktu ir atļauts kā daļēju kompensāciju izmantot publiskas personas nekustamo īpašumu "Šimkevici" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4092 001 0395) Vecsaules pagastā, Bauskas novadā (turpmāk – Publiskas personas īpašums) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4092 001 0595) 0,4856 ha platībā, atbilstoši tā tirgus vērtībai 4 321,84 EUR (četri tūkstoši trīs simti divdesmit viens euro un astoņdesmit četri centi) jeb 0,89 EUR par zemes kvadrātmetru, kas piemērojama, veicot pārrēķinu, ja platība tiks precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas.
Zemes kadastrālās uzmērīšanas rezultātā precizētas atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas un Publiskas personas īpašuma (turpmāk – abi kopā Atsavināmie īpašumi) platības:
- sabiedrības vajadzībām atsavināmas nekustamā īpašuma "Roņi" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4092 001 0393) Vecsaules pagastā, Bauskas novadā, sastāvā esošās jaunizveidotās zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4092 001 0613) 0,4377 ha platībā un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4092 001 0614) 0,1296 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa);
- Publiskas personas īpašuma - nekustamā īpašuma "Šimkevici" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4092 001 0395) Vecsaules pagastā, Bauskas novadā, sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4092 001 0595) platība ir noteikta 0,6165 ha.
Izpildot MK rīkojuma 3. un 5. punktu, Publiskas personas īpašums ierakstīts Zemgales rajona tiesas Vecsaules pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000739476. Īpašuma tiesības uz Publiskas personas īpašumu nostiprinātas Latvijas valstij Satiksmes ministrijas personā MK rīkojuma 2. punktā minētajam mērķim – izmantot kā daļēju kompensāciju par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu saskaņā ar Likuma 26. panta pirmās daļas 2. punktu.
2023. gada 3. novembrī sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs - sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiroeksperts" aktualizēja Atsavināmo īpašumu tirgus vērtības atbilstoši kadastrālās uzmērīšanas rezultātā noteiktajām platībām:
- atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtība ir 4 595,13 EUR (bez uz tās augošo koku vērtības);
- Publiskas personas īpašuma tirgus vērtība ir 5 486,85 EUR;
- tirgus vērtību starpība ir 891,72 EUR jeb Publiskas personas īpašuma tirgus vērtība aptuveni 16 % augstāka par Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Zemes kadastrālā uzmērīšanas rezultātā precizētas atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas platība (kopējā platība 0,5673 ha) un Publiskas personas īpašuma platība (0,6165 ha).
2023. gada 3. novembrī aktualizētas Atsavināmo īpašumu tirgus vērtības atbilstoši zemes kadastrālās uzmērīšanas rezultātā noteiktajām Atsavināmo īpašumu platībām.
Ņemot vērā, ka pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas Publiskas personas īpašuma tirgus vērtība ir par 891,72 EUR jeb aptuveni 16 % augstāka par atsavināmā Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtību, nav iespējams īstenot ar MK rīkojumu apstiprināto taisnīgas atlīdzības kompensācijas veidu, proti, atsavināt Publiskas personas īpašumu, izmantojot to kā daļēju kompensāciju par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu saskaņā ar Likuma 26. panta pirmās daļas 2. punktu, daļu no atlīdzības izmaksājot Īpašniecei naudā.
Likuma 26. panta pirmā daļa noteic, ka institūcija atlīdzību izmaksā bezskaidras naudas norēķinu veidā vai, vienojoties ar nekustamā īpašuma īpašnieku, izmanto citu taisnīgu atlīdzības kompensācijas veidu:
1) piedāvājot citu līdzvērtīgu nekustamo īpašumu;
2) daļu no atlīdzības izmaksājot naudā un daļu kompensējot ar citu nekustamo īpašumu;
3) izmantojot citu abām pusēm izdevīgu atlīdzības kompensācijas veidu, izņemot gadījumu, kad uz nekustamo īpašumu ir nostiprināta ķīlas tiesība.
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 38. panta pirmā un trešā daļa noteic, ka publiskas personas nekustamo īpašumu var mainīt pret līdzvērtīgu nekustamo īpašumu, kas nepieciešams publiskas personas funkciju izpildes nodrošināšanai. Maināmo nekustamo īpašumu nosacīto cenu starpība nedrīkst pārsniegt 20 %, un šo starpību sedz naudā.
No Īpašnieces saņemta rakstveida informācija, ka tā vēlas, lai atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu tiktu kompensēta ar Publiskas personas īpašumu, izsakot gatavību piemaksāt vērtību starpību naudā. Lai mazinātu vērtību starpību, kas Īpašniecei jāpiemaksā, tā mainījusi iepriekš pausto viedokli, norādot, ka nevēlas paturēt Nekustamā īpašuma daļā augošos kokus savā īpašumā, attiecīgi koku vērtība 300 EUR iekļauta Nekustamā īpašuma daļas atlīdzības apmērā (atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtība 4 595,13 EUR un Nekustamā īpašuma daļā augošo koku vērtība 300 EUR, kopsummā 4 895,13 EUR). Īpašniece piekrīt piemaksāt vērtību starpību 591,72 EUR (5 486,85 - 4 895,13 = 591,72).

Ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 38. panta pirmās un trešās daļas, Likuma 12. panta pirmās daļas 1. punkta un Likuma 26. panta pirmās daļas 1. punkta noteikumus, kā arī Īpašnieces precizēto viedokli par Nekustamā īpašuma daļā augošo koku vērtības 300 EUR kompensāciju, Satiksmes ministrija ar 2023.gada 18.decembra lēmumu Nr.03.1-14/3647 precizējusi atlīdzības apmēru par atsavināmo Nekustamā īpašuma daļu, nosakot to 4 895,13 EUR (atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtība 4 595,13 EUR un Nekustamā īpašuma daļā augošo koku vērtība 300 EUR).
Publiskas personas īpašums izmantojams atlīdzības par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu kompensācijai, Īpašniecei veicot Atsavināmo īpašumu vērtību starpības 591,72 EUR segšanu valstij naudā.
Ja līgums par Atsavināmo īpašumu maiņu netiek noslēgts, atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu 4 895,13 EUR izmaksājama bezskaidras naudas norēķinu veidā.

Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniecei ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par tās piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz atsavināt privātpersonai piederošo nekustamā īpašuma "Roņi" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4092 001 0393) Vecsaules pagastā, Bauskas novadā, daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4092 001 0613) 0,4377 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4092 001 0614) 0,1296 ha platībā, Latvijas valstij Satiksmes ministrijas personā piederošo nekustamo īpašumu "Šimkevici" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4092 001 0395) Vecsaules pagastā, Bauskas novadā, kas sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4092 001 0595) 0,6165 ha platībā, izmantojot kā atlīdzības kompensācijas veidu, ja Īpašniece veic vērtību starpības samaksu valstij naudā. Ja nekustamais īpašums "Šimkevici" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4092 001 0395) Vecsaules pagastā, Bauskas novadā, kas sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4092 001 0595) 0,6165 ha platībā, netiks izmantots minētajam mērķim, Satiksmes ministrija to nodos bez atlīdzības atpakaļ Bauskas novada pašvaldībai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tostarp ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Publiskas personas īpašums no Bauskas novada pašvaldības tika pārņemts valsts īpašumā, lai tas tiktu izmantots kā atlīdzības kompensācijas veids par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma Īpašnieci, kurai piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projektā iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi