21-TA-757: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 4. aprīļa noteikumos Nr. 199 "Noteikumi par dabasgāzes apriti un akcīzes nodokļa piemērošanas kārtību"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts atbilstoši 2021.gada 21.oktobrī pieņemtajam likumam “Grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli””, kas stājās spēkā 2022. gada 1. janvārī.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta “Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 4. aprīļa noteikumos Nr. 199 “Noteikumi par dabasgāzes apriti un akcīzes nodokļa piemērošanas kārtību”” (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir precizēt kārtību, kā atbrīvojumu piemēro dabasgāzei, kura tiek izmantota dabasgāzes pārvades, uzglabāšanas un sadales sistēmā dabasgāzes pārvades, uzglabāšanas vai sadales sistēmas tehnoloģisko vajadzību nodrošināšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
01.02.2022.
Pamatojums
Ņemot vērā, ka akcīzes nodokļa taksācijas periods ir viens kalendārais mēnesis, noteikumu projektam jāstājas spēkā ar mēneša pirmo datumu.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1.Likuma "Par akcīzes nodokli" (turpmāk - likums) 6.1 panta ceturtā daļa nosaka, ka ar akcīzes nodokli neapliek dabasgāzi, kuru dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operators un dabasgāzes sadales sistēmas operators izlieto dabasgāzes pārvades, uzglabāšanas vai sadales sistēmas tehnoloģiskajām vajadzībām.
2. Akcīzes nodokļa taksācijas periods ir viens kalendārais mēnesis, kas sakrīt arī ar dabasgāzes norēķinu periodu, kurā galalietotājs sniedz informāciju dabasgāzes tirgotājam par dabasgāzes apjomu sadalījumā pa izmantošanas mērķiem.
3.Lauku atbalsta dienests pēc pieteikumu izvērtēšanas un lēmuma pieņemšanas informē dabasgāzes piegādātājus par tiem dabasgāzes galalietotājiem, kuri saņēmuši tiesības iegādāties dabasgāzi ar likuma 15.1 panta pirmās daļas 3. punktā noteikto nodokļa likmi.
4. Apstiprināts noliktavas turētājs darbībām ar dabasgāzi dabasgāzes piegādei izmanto ne tikai īpašumā, bet arī valdījumā esošās dabasgāzes tehnoloģiskās iekārtas.
2. Akcīzes nodokļa taksācijas periods ir viens kalendārais mēnesis, kas sakrīt arī ar dabasgāzes norēķinu periodu, kurā galalietotājs sniedz informāciju dabasgāzes tirgotājam par dabasgāzes apjomu sadalījumā pa izmantošanas mērķiem.
3.Lauku atbalsta dienests pēc pieteikumu izvērtēšanas un lēmuma pieņemšanas informē dabasgāzes piegādātājus par tiem dabasgāzes galalietotājiem, kuri saņēmuši tiesības iegādāties dabasgāzi ar likuma 15.1 panta pirmās daļas 3. punktā noteikto nodokļa likmi.
4. Apstiprināts noliktavas turētājs darbībām ar dabasgāzi dabasgāzes piegādei izmanto ne tikai īpašumā, bet arī valdījumā esošās dabasgāzes tehnoloģiskās iekārtas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Valsts ieņēmumu dienests, administrējot akcīzes nodokli dabasgāzei, ir konstatējis, ka vienotais dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operators sniedz arī pakalpojumu - dabasgāzes iesūknēšanu krātuvē. Saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes 2020.gada 1.oktobra lēmumu Nr.1/14 “Inčukalna pazemes gāzes krātuves lietošanas noteikumi” 50.punktu dabasgāzes pārsūknēšanas agregātu darbībai nepieciešamo degvielas gāzes daudzumu atbilstoši sistēmas operatora noteiktajam degvielas gāzes patēriņa koeficientam par saviem līdzekļiem nodrošina sistēmas lietotājs. Tādējādi dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operators sniedz dabasgāzes iesūknēšanas pakalpojumu, izlietojot dabasgāzi, kuru tam nodrošina sistēmas lietotājs.
Šobrīd atbilstoši likumā noteiktajam, atbrīvojumu izlietotajai dabasgāzei piemēro sistēmas operators, tātad, persona, kurai dabasgāze nepieder un kurai nav akcīzes nodokļa saistību. Savukārt dabasgāzes īpašnieks, kas ir sistēmas lietotājs un kuram ir pienākums operatoram nodrošināt dabasgāzi, nav tiesīgs piemērot atbrīvojumu no akcīzes nodokļa.
2. Ja Lauku atbalsta dienests konstatē galalietotāja neatbilstību valsts atbalsta saņemšanas nosacījumiem mēneša beigās, var veidoties situācija, ka galalietotājs ir turpinājis saņemt nelikumīgu valsts atbalstu, piemērojot likuma 15.1 panta pirmās daļas 3. punktā noteikto nodokļa likmi. Šādā situācijā nelikumīgi saņemtais atbalsts ir jāatgūst un atbalsta saņemšana ir jāpārtrauc ar mēneša, kurā konstatēta neatbilstība, pirmo datumu.
3. Dabasgāzes norēķinu periods un akcīzes nodokļa taksācijas periods ir kalendārais mēnesis un dabasgāzes sadales sistēmas operators dabasgāzes tirgotājam sniedz informāciju par taksācijas periodā galalietotājam piegādātās dabasgāzes kopējo apjomu. Gadījumā, ja Lauku atbalsta dienesta lēmums par atbalsta piešķiršanu (samazinātās akcīzes nodokļa likmes piemērošanu) ir pieņemts un piemērojams datumā, kas nav kalendārā mēneša sākuma datums, lai dabasgāzes tirgotājs varētu galalietotājam izrakstīt rēķinu par taksācijas periodā piegādāto dabasgāzi sadalījumā pa dabasgāzes izmantošanas mērķiem, ir nepieciešams noskaidrot kādu dabasgāzes apjomu galalietotājs ir izmantojis līdz atbalsta saņemšanas dienai.
4. Ja dabasgāzes galalietotājs ir industriālā parka pārvaldnieks, kas dabasgāzi nodod tālāk uzņēmumiem izmantošanai kā galalietotājiem, tad Lauku atbalsta dienestam ir pēc būtības ir jāvērtē to uzņēmumu, kas kā faktiskie dabasgāzes galalietotāji saņem dabasgāzi, atbilstība valsts atbalsta saņemšanas nosacījumiem, nevis industriālā parka pārvaldnieks.
5. Šobrīd Ministru kabineta 2017. gada 4. aprīļa noteikumi Nr. 199 “Noteikumi par dabasgāzes apriti un akcīzes nodokļa piemērošanas kārtību” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 199) paredz speciālajā atļaujā (licencē) apstiprināta noliktavas turētāja darbībām ar dabasgāzi norādīt apstiprināta noliktavas turētāja īpašumā esošo dabasgāzes tehnoloģisko iekārtu atrašanās vietas. Kā praksē pierādījies, apstiprināti noliktavas turētāji darbībām ar dabasgāzi dabasgāzes piegādei galalietotājiem izmanto ne tikai īpašumā, bet arī valdījumā esošās dabasgāzes tehnoloģiskās iekārtas.
Šobrīd atbilstoši likumā noteiktajam, atbrīvojumu izlietotajai dabasgāzei piemēro sistēmas operators, tātad, persona, kurai dabasgāze nepieder un kurai nav akcīzes nodokļa saistību. Savukārt dabasgāzes īpašnieks, kas ir sistēmas lietotājs un kuram ir pienākums operatoram nodrošināt dabasgāzi, nav tiesīgs piemērot atbrīvojumu no akcīzes nodokļa.
2. Ja Lauku atbalsta dienests konstatē galalietotāja neatbilstību valsts atbalsta saņemšanas nosacījumiem mēneša beigās, var veidoties situācija, ka galalietotājs ir turpinājis saņemt nelikumīgu valsts atbalstu, piemērojot likuma 15.1 panta pirmās daļas 3. punktā noteikto nodokļa likmi. Šādā situācijā nelikumīgi saņemtais atbalsts ir jāatgūst un atbalsta saņemšana ir jāpārtrauc ar mēneša, kurā konstatēta neatbilstība, pirmo datumu.
3. Dabasgāzes norēķinu periods un akcīzes nodokļa taksācijas periods ir kalendārais mēnesis un dabasgāzes sadales sistēmas operators dabasgāzes tirgotājam sniedz informāciju par taksācijas periodā galalietotājam piegādātās dabasgāzes kopējo apjomu. Gadījumā, ja Lauku atbalsta dienesta lēmums par atbalsta piešķiršanu (samazinātās akcīzes nodokļa likmes piemērošanu) ir pieņemts un piemērojams datumā, kas nav kalendārā mēneša sākuma datums, lai dabasgāzes tirgotājs varētu galalietotājam izrakstīt rēķinu par taksācijas periodā piegādāto dabasgāzi sadalījumā pa dabasgāzes izmantošanas mērķiem, ir nepieciešams noskaidrot kādu dabasgāzes apjomu galalietotājs ir izmantojis līdz atbalsta saņemšanas dienai.
4. Ja dabasgāzes galalietotājs ir industriālā parka pārvaldnieks, kas dabasgāzi nodod tālāk uzņēmumiem izmantošanai kā galalietotājiem, tad Lauku atbalsta dienestam ir pēc būtības ir jāvērtē to uzņēmumu, kas kā faktiskie dabasgāzes galalietotāji saņem dabasgāzi, atbilstība valsts atbalsta saņemšanas nosacījumiem, nevis industriālā parka pārvaldnieks.
5. Šobrīd Ministru kabineta 2017. gada 4. aprīļa noteikumi Nr. 199 “Noteikumi par dabasgāzes apriti un akcīzes nodokļa piemērošanas kārtību” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 199) paredz speciālajā atļaujā (licencē) apstiprināta noliktavas turētāja darbībām ar dabasgāzi norādīt apstiprināta noliktavas turētāja īpašumā esošo dabasgāzes tehnoloģisko iekārtu atrašanās vietas. Kā praksē pierādījies, apstiprināti noliktavas turētāji darbībām ar dabasgāzi dabasgāzes piegādei galalietotājiem izmanto ne tikai īpašumā, bet arī valdījumā esošās dabasgāzes tehnoloģiskās iekārtas.
Risinājuma apraksts
1. Līdz ar to, ņemot vērā grozījumu likuma 6.1 panta ceturtajā daļā, ir nepieciešams attiecīgi precizēt MK noteikumu Nr. 199 65. punktu, paredzot, ka atbrīvojumu piemēro dabasgāzei, kura tiek izmantota dabasgāzes pārvades, uzglabāšanas un dabasgāzes sadales sistēmā dabasgāzes pārvades, uzglabāšanas vai sadales sistēmas tehnoloģisko vajadzību nodrošināšanai.
2. Gadījumā, ja tiek konstatēta galalietotāja neatbilstība valsts atbalsta saņemšanas nosacījumiem, atbalsta piešķiršana ar Lauku atbalsta dienesta pieņemto lēmumu ir jāpārtrauc ar pirmo datumu mēnesī, kurā tiek konstatēta neatbilstība. Līdz ar to noteikumu projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr.199 70.10 punktu par to, no kura brīža tiek atcelta atbalsta piešķiršana. Lai nodrošinātu Administratīvā procesa likumā noteiktā regulējuma piemērošanu, redakcionāli tiek precizēts arī 70.7 4. apakšpunkts.
3. Ja Lauku atbalsta dienesta lēmums par atbalsta piešķiršanu ir pieņemts un piemērojams datumā, kas nav kalendārā mēneša sākuma datums, lai dabasgāzes tirgotājs varētu galalietotājam izrakstīt rēķinu par taksācijas periodā piegādāto dabasgāzi sadalījumā pa dabasgāzes izmantošanas mērķiem, noteikumu projekts paredz noteikt dabasgāzes galalietotājam pienākumu gadījumā, kad saņemts Lauku atbalsta dienesta lēmums par atbalsta piešķiršanu, fiksēt dabasgāzes un siltuma skaitītāju rādījumus un to paziņot dabasgāzes tirgotājam vai industriālā parka pārvaldniekam (dabasgāzes lietotājam šo noteikumu izpratnē) par dabasgāzes apjomu, kas izlietots pirms atbalsta piešķiršanas. Līdz ar to ir precizēta MK noteikumu Nr.199 70.14 punkta redakcija.
4. Valsts atbalsta saņemšanas nosacījumu izvērtēšana nav jāattiecina uz industriālā parka pārvaldnieku, kas nodod dabasgāzi uzņēmumiem, kas ir faktiskie galalietotāji, kuri pēc būtības arī būtu jāizvērtē Lauku atbalsta dienestam. Lai būtu skaidri saprotams, uz kuriem galalietotājiem ir jāattiecina šo noteikumu IV1 sadaļa un kuri būtu jāizvērtē Lauku atbalsta dienestam, ir precizēts MK noteikumu Nr.199 2.1. apakšpunkts, kā arī papildināts ar 2.7. apakšpunktu, kas šo noteikumu izpratnē definē dabasgāzes galalietotāju un dabasgāzes lietotāju. Atbilstoši grozījumiem 2.punktā ir nepieciešams precizēt arī MK noteikumu Nr.199 63. punktu. Papildus tiek precizētā arī MK noteikumu Nr. 199 70.6 punkta redakcija gadījumā, ja galalietotājs atrodas industriālā parka teritorijā, tam šo noteikumu 5.pielikumam ir jāpievieno arī līgums par dabasgāzes piegādes nodrošināšanu ar industriālā parka pārvaldnieku.
5. Ņemot vērā, ka dabasgāzes tehnoloģisko iekārtu atrašanās vieta ir apstiprināta noliktavas turētāja darbībām ar dabasgāzi faktiskā saimnieciskās darbības veikšanas vieta, nepieciešams speciālajā atļaujā (licencē) apstiprināta noliktavas turētāja darbībām ar dabasgāzi norādīt arī informāciju par apstiprināta noliktavas turētāja darbībām ar dabasgāzi valdījumā esošo dabasgāzes tehnoloģisko iekārtu atrašanās vietu. Tādējādi ir jāprecizē MK noteikumu Nr. 199 1. pielikums. Tā kā noteikumu projekts komersantiem, kuriem izsniegta speciālā atļauja (licence) (turpmāk – licence) apstiprināta noliktavas turētāja darbībām ar dabasgāzi, paredz licencē norādīt informāciju par komersanta valdījumā esošo dabasgāzes tehnoloģisko iekārtu atrašanās vietām, noteikumi papildināti ar 85.3 punktu, dodot komersantam laiku licences pārreģistrēšanai.
6. Atbilstoši MK noteikumu Nr.199 70.74. apakšpunktam Lauku atbalsta dienests pieņemto lēmumu paziņo galalietotājam par tiesībām iegādāties dabasgāzi, kurai piemēro likuma 15.1 panta pirmās daļas 3. punktā noteikto nodokļa likmi. Tādējādi galalietotājam, noformējot maksājuma dokumentus dabasgāzes iegādei un piemērojot samazināto akcīzes nodokli, par piešķirtajām tiesībām iespējams informēt savu dabasgāzes piegādātāju.
Gadījumos, kad dabasgāzi no piegādātāja iegādāsies industriālā parka pārvaldnieki, nevis galalietotāji, Lauku atbalsta dienests dabasgāzes piegādātāju informēšanai publicēs mājaslapā industriālos parkus, kuru teritorijā atrodas atbilstošie galalietotāji. Līdz ar to MK noteikumi Nr.199 ir jāpapildina ar 70.75. apakšpunktu.
2. Gadījumā, ja tiek konstatēta galalietotāja neatbilstība valsts atbalsta saņemšanas nosacījumiem, atbalsta piešķiršana ar Lauku atbalsta dienesta pieņemto lēmumu ir jāpārtrauc ar pirmo datumu mēnesī, kurā tiek konstatēta neatbilstība. Līdz ar to noteikumu projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr.199 70.10 punktu par to, no kura brīža tiek atcelta atbalsta piešķiršana. Lai nodrošinātu Administratīvā procesa likumā noteiktā regulējuma piemērošanu, redakcionāli tiek precizēts arī 70.7 4. apakšpunkts.
3. Ja Lauku atbalsta dienesta lēmums par atbalsta piešķiršanu ir pieņemts un piemērojams datumā, kas nav kalendārā mēneša sākuma datums, lai dabasgāzes tirgotājs varētu galalietotājam izrakstīt rēķinu par taksācijas periodā piegādāto dabasgāzi sadalījumā pa dabasgāzes izmantošanas mērķiem, noteikumu projekts paredz noteikt dabasgāzes galalietotājam pienākumu gadījumā, kad saņemts Lauku atbalsta dienesta lēmums par atbalsta piešķiršanu, fiksēt dabasgāzes un siltuma skaitītāju rādījumus un to paziņot dabasgāzes tirgotājam vai industriālā parka pārvaldniekam (dabasgāzes lietotājam šo noteikumu izpratnē) par dabasgāzes apjomu, kas izlietots pirms atbalsta piešķiršanas. Līdz ar to ir precizēta MK noteikumu Nr.199 70.14 punkta redakcija.
4. Valsts atbalsta saņemšanas nosacījumu izvērtēšana nav jāattiecina uz industriālā parka pārvaldnieku, kas nodod dabasgāzi uzņēmumiem, kas ir faktiskie galalietotāji, kuri pēc būtības arī būtu jāizvērtē Lauku atbalsta dienestam. Lai būtu skaidri saprotams, uz kuriem galalietotājiem ir jāattiecina šo noteikumu IV1 sadaļa un kuri būtu jāizvērtē Lauku atbalsta dienestam, ir precizēts MK noteikumu Nr.199 2.1. apakšpunkts, kā arī papildināts ar 2.7. apakšpunktu, kas šo noteikumu izpratnē definē dabasgāzes galalietotāju un dabasgāzes lietotāju. Atbilstoši grozījumiem 2.punktā ir nepieciešams precizēt arī MK noteikumu Nr.199 63. punktu. Papildus tiek precizētā arī MK noteikumu Nr. 199 70.6 punkta redakcija gadījumā, ja galalietotājs atrodas industriālā parka teritorijā, tam šo noteikumu 5.pielikumam ir jāpievieno arī līgums par dabasgāzes piegādes nodrošināšanu ar industriālā parka pārvaldnieku.
5. Ņemot vērā, ka dabasgāzes tehnoloģisko iekārtu atrašanās vieta ir apstiprināta noliktavas turētāja darbībām ar dabasgāzi faktiskā saimnieciskās darbības veikšanas vieta, nepieciešams speciālajā atļaujā (licencē) apstiprināta noliktavas turētāja darbībām ar dabasgāzi norādīt arī informāciju par apstiprināta noliktavas turētāja darbībām ar dabasgāzi valdījumā esošo dabasgāzes tehnoloģisko iekārtu atrašanās vietu. Tādējādi ir jāprecizē MK noteikumu Nr. 199 1. pielikums. Tā kā noteikumu projekts komersantiem, kuriem izsniegta speciālā atļauja (licence) (turpmāk – licence) apstiprināta noliktavas turētāja darbībām ar dabasgāzi, paredz licencē norādīt informāciju par komersanta valdījumā esošo dabasgāzes tehnoloģisko iekārtu atrašanās vietām, noteikumi papildināti ar 85.3 punktu, dodot komersantam laiku licences pārreģistrēšanai.
6. Atbilstoši MK noteikumu Nr.199 70.74. apakšpunktam Lauku atbalsta dienests pieņemto lēmumu paziņo galalietotājam par tiesībām iegādāties dabasgāzi, kurai piemēro likuma 15.1 panta pirmās daļas 3. punktā noteikto nodokļa likmi. Tādējādi galalietotājam, noformējot maksājuma dokumentus dabasgāzes iegādei un piemērojot samazināto akcīzes nodokli, par piešķirtajām tiesībām iespējams informēt savu dabasgāzes piegādātāju.
Gadījumos, kad dabasgāzi no piegādātāja iegādāsies industriālā parka pārvaldnieki, nevis galalietotāji, Lauku atbalsta dienests dabasgāzes piegādātāju informēšanai publicēs mājaslapā industriālos parkus, kuru teritorijā atrodas atbilstošie galalietotāji. Līdz ar to MK noteikumi Nr.199 ir jāpapildina ar 70.75. apakšpunktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nav alternatīvu risinājumu
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Nav papildu prasības un nav papildu izmaksas
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz komersantiem, kas dabasgāzi piegādā galalietotājiem, kuri dabasgāzi izmanto saskaņā ar likuma 15.1 panta pirmās daļas 3. punktā noteiktajiem mērķiem, un galalietotājiem, kas atrodas industriālā parka teritorijā.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība, Apstrādes rūpniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Tiesiskais regulējums ietekmē komersantus, kuri dabasgāzi piegādā galalietotājiem, kuri dabasgāzi izmanto saskaņā ar likuma 15.1 panta pirmās daļas 3. punktā noteiktajiem mērķiem, kā arī galalietotājus, kas atrodas industriālā parka teritorijā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
981
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
981
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-981
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-981
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
981
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Nepieciešamo izmaiņu veikšanai Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmās 2022.gadā no Finanšu ministrijas budžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” ir nepieciešams finansējums 981 EUR apmērā, tai skaitā:
VID IS nosaukums | Izmaksas cilvēkdienās (c/d) | Vienas c/d cena, EUR | Izmaksas Eur ar PVN |
Elektroniskās deklarēšanās sistēma (EDS) | 2 | 490,05 | 980,10 |
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav attiecināms.
Cita informācija
2022.gadā nepieciešamo izmaiņu veikšanai Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmās nepieciešamais finansējums tiks nodrošināts Finanšu ministrijas budžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” piešķirtā finansējuma ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests, Valsts ieņēmumu dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Uzziņa par noteikumu projektu ir publicēta Finanšu ministrijas tīmekļa vietnē 2021. gada 19. oktobrī.
https://www.fm.gov.lv/lv/mk-noteikumu-projekts-grozijumi-ministru-kabineta-2017gada-4aprila-noteikumos-nr199-noteikumi-par-dabasgazes-apriti-un-akcizes-nodokla-piemerosanas-kartibu
Pēc noteikumu projekta izsludināšanas TAP portālā sabiedrības pārstāvju viedokļi netika saņemti
https://www.fm.gov.lv/lv/mk-noteikumu-projekts-grozijumi-ministru-kabineta-2017gada-4aprila-noteikumos-nr199-noteikumi-par-dabasgazes-apriti-un-akcizes-nodokla-piemerosanas-kartibu
Pēc noteikumu projekta izsludināšanas TAP portālā sabiedrības pārstāvju viedokļi netika saņemti
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Sabiedrības pārstāvju viedokļi par noteikumu projektu pēc izsludināšanai TAP nav saņemti
6.4. Cita informācija
Nav
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
- Valsts ieņēmumu dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Noteikumu projekta izpilde paredzēta esošo funkciju un cilvēkresursu ietvaros. Noteikumu projekta izpildei nav nepieciešama jaunu institūciju izveide, esošo institūciju likvidācija vai reorganizācija.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi