24-TA-3073: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Ciedras" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Ciedras" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070456) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070456) daļu 0,7465 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) – Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (turpmāk arī – Nekustamā īpašuma daļa).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-377643-272 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica’" DS3 posma "Latvijas/Igaunijas robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 4, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma "Ciedras" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070456) Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums), kas sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070456) 3,26 ha platībā (turpmāk – Zemes vienība) daļu aptuveni 0,7465 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas). Nekustamā īpašuma daļa tiks izmantota Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā un saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes ceļa (ceļa nodalījuma josla) - būvniecībai.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 0,7465 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 2,5135 ha platībā.
Atbilstoši Limbažu novada pašvaldības (Limbažu novada administrācijas Nekustamā īpašuma un teritorijas plānojuma nodaļas) 2023. gada 1. decembra atzinumam Nr. 8.2/23/1499 Zemes vienība saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu atrodas funkcionālajā zonā Mežsaimnieciskās teritorija un Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorijā, kurā platība nevar būt mazāka par 3 ha, līdz ar to Zemes vienības daļa aptuveni 2,5135 ha platībā neatbilst pašvaldības teritorijas plānojumam un turpmāk nav izmantojama patstāvīgi.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmajā daļā noteikto, ja sabiedrības vajadzībām nepieciešama tikai nekustamā īpašuma daļa un atlikusī tā daļa nepietiekamās platības, apgrūtinājumu, konfigurācijas vai citu apstākļu dēļ nav izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam, institūcija ierosina visa nekustamā īpašuma atsavināšanu un atsavina visu nekustamo īpašumu, ja ar nekustamā īpašuma īpašnieku nevienojas citādi.
Nekustamā īpašnieka likumiskais pārstāvis informēja, ka īpašnieks vēlas saglabāt savā īpašumā Zemes vienības atlikušo (neatsavināmo) daļu aptuveni 2,5135 ha platībā. Līdz ar to Rail Baltica projektam atsavināma Zemes vienības daļa aptuveni 0,7465 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
Atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi Nekustamā īpašuma daļas atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-377643-272 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica’" DS3 posma "Latvijas/Igaunijas robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 4, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma "Ciedras" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070456) Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums), kas sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070456) 3,26 ha platībā (turpmāk – Zemes vienība) daļu aptuveni 0,7465 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas). Nekustamā īpašuma daļa tiks izmantota Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā un saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes ceļa (ceļa nodalījuma josla) - būvniecībai.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 0,7465 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 2,5135 ha platībā.
Atbilstoši Limbažu novada pašvaldības (Limbažu novada administrācijas Nekustamā īpašuma un teritorijas plānojuma nodaļas) 2023. gada 1. decembra atzinumam Nr. 8.2/23/1499 Zemes vienība saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu atrodas funkcionālajā zonā Mežsaimnieciskās teritorija un Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorijā, kurā platība nevar būt mazāka par 3 ha, līdz ar to Zemes vienības daļa aptuveni 2,5135 ha platībā neatbilst pašvaldības teritorijas plānojumam un turpmāk nav izmantojama patstāvīgi.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmajā daļā noteikto, ja sabiedrības vajadzībām nepieciešama tikai nekustamā īpašuma daļa un atlikusī tā daļa nepietiekamās platības, apgrūtinājumu, konfigurācijas vai citu apstākļu dēļ nav izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam, institūcija ierosina visa nekustamā īpašuma atsavināšanu un atsavina visu nekustamo īpašumu, ja ar nekustamā īpašuma īpašnieku nevienojas citādi.
Nekustamā īpašnieka likumiskais pārstāvis informēja, ka īpašnieks vēlas saglabāt savā īpašumā Zemes vienības atlikušo (neatsavināmo) daļu aptuveni 2,5135 ha platībā. Līdz ar to Rail Baltica projektam atsavināma Zemes vienības daļa aptuveni 0,7465 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
Atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi Nekustamā īpašuma daļas atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par Nekustamo īpašumu:
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu Institūcija (sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS") 2023. gada 24. decembrī saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu un 18. panta pirmo daļu nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-4243 “Paziņojums par nekustamā īpašuma "Ciedras" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720070456, atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, informējot par Zemes vienības atsavināšanu visā platībā sabiedrības vajadzībām.
2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus:
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
Nekustamais īpašums sastāv no vienas zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070456) 3,26 ha platībā (turpmāk arī – Zemes vienība).
Saskaņā ar Limbažu novada būvvaldes 2023. gada 14. decembra vēstulē Nr. 1.7/23/344 sniegto informāciju Limbažu novada būvvaldes rīcībā nav informācijas par izsniegtajām būvatļaujām, saskaņotiem būvprojektiem, kā arī būvju pieņemšanas ekspluatācijā aktiem vai vēsturiskām būvniecības lietām Nekustamajā īpašumā.
2.2. Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas dati:
- Nekustamais īpašums ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1049, īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
- Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā nav reģistrēti apgrūtinājumi, nomas tiesības, ķīlas vai hipotēkas tiesības, kā arī piedziņas atzīmes.
2.3. Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas dati:
2.3.1. Apgrūtinājumi:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija (7313030500) - 3,26 ha;
- Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorija (7311010300) - 3,26 ha;
- aizsargjoslas teritorija gar autoceļu (120303) - 0,21 ha;
- ierīkotas ūdensnotekas aizsargjoslas teritorija (110402) - 0,18 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka atsavināmā Nekustamā īpašuma daļa ir apgrūtināta ar vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām un ekspluatācijas aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka atsavināmajai Nekustamā īpašuma daļai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildu nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Ņemot vērā, ka Nekustamais īpašums atrodas biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorijā, pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas attiecībā uz tās turpmāko izmantošanu būs ievērojami Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 303 "Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" noteiktie ierobežojumi.
2.3.2. Lietošanas mērķis – Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība (kods 0201).
2.3.3. Platības sadalījums pa zemes lietošanas veidiem: mežu platība- 3,2 ha; ūdens objektu zeme - 0,06 ha.
2023. gada 16. novembrī Valsts meža dienests izsniedza aktuālos meža inventarizācijas datus un informēja, ka Zemes vienībā nav spēkā esoša ciršanas apliecinājuma (vēstule Nr. B10.1.1-4/454). Saskaņā ar Valsts meža dienesta sniegto un Valsts meža dienesta Ģeogrāfiskās informācijas sistēmā publiskoto informāciju Rail Baltica projekta risinājumi skar meža 1., 4. un 5. nogabalu. Meža 1. nogabalā 2022. gadā veikta kailcirte, 4. nogabalā 2022. gadā veikta kopšanas cirte, 5. nogabalā 2001. gadā veikta meža atjaunošana. Meža inventarizācija veikta 2014. gadā.
2.4. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa:
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 0,7465 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 2,5135 ha platībā.
Atbilstoši Limbažu novada pašvaldības (Limbažu novada administrācijas Nekustamā īpašuma un teritorijas plānojuma nodaļas) 2023. gada 1. decembra atzinumam Nr. 8.2/23/1499 Zemes vienība saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu atrodas funkcionālajā zonā Mežsaimnieciskās teritorija un Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorijā, kurā platība nevar būt mazāka par 3 ha, līdz ar to Zemes vienības daļa aptuveni 2,5135 ha platībā neatbilst pašvaldības teritorijas plānojumam un turpmāk nav izmantojama patstāvīgi.
Īpašnieka likumiskais pārstāvis 2024. gada 7. februārī, atbildot uz atsavināšanas paziņojumu, informēja, ka Īpašnieks vēlas saglabāt savā īpašumā Zemes vienības atlikušo (neatsavināmo) daļu aptuveni 2,5135 ha platībā.
Ņemot vērā minēto, Institūcija 2024. gada 8. februārī nosūtīja Īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-696 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma "Ciedras" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720070456, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", informējot par Zemes vienības daļas aptuveni 0,7465 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas) atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
2.5. Īpašnieka likumiskais pārstāvis neizteica iebildumus un nepieteica prasījumus, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma atsavināšanu.
Par meliorācijas sistēmas funkcionalitātes nepārtrauktības ievērošanu projektēšanas un būvniecības procesā atbilstoši par projektēšanu atbildīgās akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai Īpašnieks informēts, ka likumīgi izbūvētā meliorācijas sistēma Nekustamā īpašuma atlikušajā (neatsavināmajā) daļā Rail Baltica projekta būvniecības procesa ietvaros būs saglabājama atbilstoši apstiprinātajiem būvprojekta risinājumiem, kas tiks izstrādāti pēc valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" izdotajiem tehniskajiem noteikumiem.
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 12. novembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par Nekustamā īpašuma daļas aptuveni 0,7465 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas), kas nepieciešama projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai, atsavināšanu, nosakot to atbilstoši kopējai tirgus vērtībai 6443,55 EUR (seši tūkstoši četri simti četrdesmit trīs euro, 55 centi), ko veido:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070456) atsavināmās daļas 0,7465 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas) tirgus vērtība – 2612,75 EUR (divi tūkstoši seši simti divpadsmit euro, 75 centi) jeb 0,35 EUR/m2;
- uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070456) atsavināmās daļas 0,7465 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas) augošās mežaudzes tirgus vērtība 3830,80 EUR (trīs tūkstoši astoņi simti trīsdesmit euro, 80 centi).
Atlīdzības apmērs būs precizējams, piemērojot viena zemes kvadrātmetra tirgus vērtību un/vai pēc platības aktualizējot par mežaudzi noteikto tirgus vērtību, ja kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies atsavināmās daļas platība.
Institūcijā ir saņemta Īpašnieka piekrišana apstiprinātajam atlīdzības apmēram.
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 3. decembra lēmumu Nr. 03.1-14/4011 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 6 443,55 EUR apmērā.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūvju nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgos izveidotos nekustamos īpašumus – zemes vienības un uz tām izbūvētos pašvaldības nozīmes autoceļus – nodot pašvaldības īpašumā. Savukārt Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (skatīt Informatīvo ziņojumu "Par jauniem ceļiem Rail Baltica projekta īstenošanas rezultātā" (Projekta ID 22-TA-2881)), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu Institūcija (sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS") 2023. gada 24. decembrī saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu un 18. panta pirmo daļu nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-4243 “Paziņojums par nekustamā īpašuma "Ciedras" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720070456, atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, informējot par Zemes vienības atsavināšanu visā platībā sabiedrības vajadzībām.
2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus:
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
Nekustamais īpašums sastāv no vienas zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070456) 3,26 ha platībā (turpmāk arī – Zemes vienība).
Saskaņā ar Limbažu novada būvvaldes 2023. gada 14. decembra vēstulē Nr. 1.7/23/344 sniegto informāciju Limbažu novada būvvaldes rīcībā nav informācijas par izsniegtajām būvatļaujām, saskaņotiem būvprojektiem, kā arī būvju pieņemšanas ekspluatācijā aktiem vai vēsturiskām būvniecības lietām Nekustamajā īpašumā.
2.2. Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas dati:
- Nekustamais īpašums ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1049, īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
- Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā nav reģistrēti apgrūtinājumi, nomas tiesības, ķīlas vai hipotēkas tiesības, kā arī piedziņas atzīmes.
2.3. Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas dati:
2.3.1. Apgrūtinājumi:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija (7313030500) - 3,26 ha;
- Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorija (7311010300) - 3,26 ha;
- aizsargjoslas teritorija gar autoceļu (120303) - 0,21 ha;
- ierīkotas ūdensnotekas aizsargjoslas teritorija (110402) - 0,18 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka atsavināmā Nekustamā īpašuma daļa ir apgrūtināta ar vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām un ekspluatācijas aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka atsavināmajai Nekustamā īpašuma daļai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildu nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Ņemot vērā, ka Nekustamais īpašums atrodas biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorijā, pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas attiecībā uz tās turpmāko izmantošanu būs ievērojami Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 303 "Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" noteiktie ierobežojumi.
2.3.2. Lietošanas mērķis – Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība (kods 0201).
2.3.3. Platības sadalījums pa zemes lietošanas veidiem: mežu platība- 3,2 ha; ūdens objektu zeme - 0,06 ha.
2023. gada 16. novembrī Valsts meža dienests izsniedza aktuālos meža inventarizācijas datus un informēja, ka Zemes vienībā nav spēkā esoša ciršanas apliecinājuma (vēstule Nr. B10.1.1-4/454). Saskaņā ar Valsts meža dienesta sniegto un Valsts meža dienesta Ģeogrāfiskās informācijas sistēmā publiskoto informāciju Rail Baltica projekta risinājumi skar meža 1., 4. un 5. nogabalu. Meža 1. nogabalā 2022. gadā veikta kailcirte, 4. nogabalā 2022. gadā veikta kopšanas cirte, 5. nogabalā 2001. gadā veikta meža atjaunošana. Meža inventarizācija veikta 2014. gadā.
2.4. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa:
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 0,7465 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 2,5135 ha platībā.
Atbilstoši Limbažu novada pašvaldības (Limbažu novada administrācijas Nekustamā īpašuma un teritorijas plānojuma nodaļas) 2023. gada 1. decembra atzinumam Nr. 8.2/23/1499 Zemes vienība saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu atrodas funkcionālajā zonā Mežsaimnieciskās teritorija un Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorijā, kurā platība nevar būt mazāka par 3 ha, līdz ar to Zemes vienības daļa aptuveni 2,5135 ha platībā neatbilst pašvaldības teritorijas plānojumam un turpmāk nav izmantojama patstāvīgi.
Īpašnieka likumiskais pārstāvis 2024. gada 7. februārī, atbildot uz atsavināšanas paziņojumu, informēja, ka Īpašnieks vēlas saglabāt savā īpašumā Zemes vienības atlikušo (neatsavināmo) daļu aptuveni 2,5135 ha platībā.
Ņemot vērā minēto, Institūcija 2024. gada 8. februārī nosūtīja Īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-696 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma "Ciedras" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720070456, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", informējot par Zemes vienības daļas aptuveni 0,7465 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas) atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
2.5. Īpašnieka likumiskais pārstāvis neizteica iebildumus un nepieteica prasījumus, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma atsavināšanu.
Par meliorācijas sistēmas funkcionalitātes nepārtrauktības ievērošanu projektēšanas un būvniecības procesā atbilstoši par projektēšanu atbildīgās akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai Īpašnieks informēts, ka likumīgi izbūvētā meliorācijas sistēma Nekustamā īpašuma atlikušajā (neatsavināmajā) daļā Rail Baltica projekta būvniecības procesa ietvaros būs saglabājama atbilstoši apstiprinātajiem būvprojekta risinājumiem, kas tiks izstrādāti pēc valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" izdotajiem tehniskajiem noteikumiem.
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 12. novembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par Nekustamā īpašuma daļas aptuveni 0,7465 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas), kas nepieciešama projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai, atsavināšanu, nosakot to atbilstoši kopējai tirgus vērtībai 6443,55 EUR (seši tūkstoši četri simti četrdesmit trīs euro, 55 centi), ko veido:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070456) atsavināmās daļas 0,7465 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas) tirgus vērtība – 2612,75 EUR (divi tūkstoši seši simti divpadsmit euro, 75 centi) jeb 0,35 EUR/m2;
- uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070456) atsavināmās daļas 0,7465 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas) augošās mežaudzes tirgus vērtība 3830,80 EUR (trīs tūkstoši astoņi simti trīsdesmit euro, 80 centi).
Atlīdzības apmērs būs precizējams, piemērojot viena zemes kvadrātmetra tirgus vērtību un/vai pēc platības aktualizējot par mežaudzi noteikto tirgus vērtību, ja kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies atsavināmās daļas platība.
Institūcijā ir saņemta Īpašnieka piekrišana apstiprinātajam atlīdzības apmēram.
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 3. decembra lēmumu Nr. 03.1-14/4011 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 6 443,55 EUR apmērā.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūvju nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgos izveidotos nekustamos īpašumus – zemes vienības un uz tām izbūvētos pašvaldības nozīmes autoceļus – nodot pašvaldības īpašumā. Savukārt Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (skatīt Informatīvo ziņojumu "Par jauniem ceļiem Rail Baltica projekta īstenošanas rezultātā" (Projekta ID 22-TA-2881)), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Ciedras" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070456) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070456) daļu 0,7465 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas) – Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikts, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā likuma 4. panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību un komersantu ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, kā arī māju ceļi ir attiecīgo pašvaldību, komersantu vai fizisko personu īpašums.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikts, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā likuma 4. panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību un komersantu ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, kā arī māju ceļi ir attiecīgo pašvaldību, komersantu vai fizisko personu īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Rīkojuma projekts tiešā veidā ietekmē juridisko personu, no kuras tiek atsavināta Nekustamā īpašuma daļa.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta īstenošana labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no līdzekļiem, kas paredzēti akciju sabiedrības "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūras 2015. gada 24. novembrī noslēgtajā līgumā par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no līdzekļiem, kas paredzēti akciju sabiedrības "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūras 2015. gada 24. novembrī noslēgtajā līgumā par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi