Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
23-TA-1281: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanas, akreditācijas un uzraudzības noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts "Atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanas, akreditācijas un uzraudzības noteikumi" ir sagatavots saskaņā ar Likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 13. panta pirmo daļu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi, lai pilnveidotu un uzlabotu normatīvo regulējumu par akreditāciju un akreditēto atbilstības novērtēšanas institūciju uzraudzību, tādejādi turpinot nodrošināt akreditāciju un akreditēto atbilstības novērtēšanas institūciju izsniegto apliecinājumu starptautisku atzīšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2024.
Pamatojums
Nepieciešams pārejas periods, lai nacionālā akreditācijas institūcija un atbilstības novērtēšanas institūcijas varētu sagatavoties noteikumu projektā noteiktajām prasībām.  

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Nacionālās akreditācijas sistēmas darbība, kas sevī ietver atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību ir noteikta Ministru kabineta 2019. gada 17. decembra noteikumos Nr. 673 “Atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanas, akreditācijas un uzraudzības noteikumi” (turpmāk – Noteikumi Nr. 673).

Kopš 2018. gada 1. marta nacionālās akreditācijas institūcijas funkcijas pilda Valsts aģentūra “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs” (turpmāk – Aģentūra).

Aģentūras funkcijas ir noteiktas Ministru kabineta 2018. gada 27. februāra noteikumos Nr. 111 "Valsts aģentūras “Latvijas Nacionālais akreditācija birojs” nolikums" (turpmāk – Nolikums).

Saskaņā ar Nolikumu, viens no Aģentūras mērķiem ir tieši piemērojamo Eiropas Savienības un starptautisko prasību ievērošanas nodrošināšana akreditācijas jomā.

Akreditācijas sistēmas darbība un prasības valstu nacionālajām akreditācijas institūcijām ir noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 9.jūlija Regulā (EK) Nr.765/2008, ar ko nosaka akreditācijas un tirgus uzraudzības prasības attiecībā uz produktu tirdzniecību un atceļ Regulu (EEK) Nr.339/93 (turpmāk Regula 765/2008). Saskaņā ar Regulas 765/2008 prasībām katra dalībvalsts nosaka vienu akreditācijas institūciju. Likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 6.panta trešā daļa nosaka, ka nacionālā akreditācijas institūcija izpilda  Regulas Nr.765/2008 8.pantā minētās prasības.

Līdz ar to noteikumu projektā, atbilstoši Regulas 765/2008 8.pantā minētajam, norādīts, ka Aģentūra atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanas procesu un akreditēto institūciju uzraudzību organizē saskaņā ar Regulu 765/2008 un tai piemērojamo standartu prasībām kā tas noteikts Regulas 765/2008 11.panta 1.punktā, kur noteikta nacionālo akreditācijas institūciju atbilstības prezumpcija, proti, ja nacionālā akreditācijas institūcija atbilst piemērojamo standartu prasībām, kas publicēti Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, tā atbilst Regulas 765/2008 prasībām.

Piemērojamais standarts, kas publicēts Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī un nodrošina atbilstības prezumpciju nacionālām akreditācijas institūcijām ir EN ISO/IEC17011:2017  “Atbilstības novērtēšana. Prasības akreditācijas institūcijām, kas akreditē atbilstības novērtēšanas institūcijas” (turpmāk – standarts 17011).

Atbilstoši Regulas 765/2008 11.panta pirmajam punktam standarts 17011 ir piemērojamais standarts, proti, sniedz atbilstības prezumpciju, un tas nav obligāti piemērojamais standarts, kas nacionālajām akreditācijas institūcijām ir obligāti jāpiemēro. Tādēļ uz standartu 17011 Noteikumu projektā nav iekļauta tieša atsauce un atbilstoši Standartizācijas likuma 13.panta pirmajai daļai tas nav obligāti piemērojamais standarts un līdz ar to uz to neattiecas Standartizācijas likuma 14.panta otrās daļās norma, kas nosaka ka obligāti piemērojamiem standartiem jābūt tulkotiem valsts valodā.

Vienlaikus, vērtējot Regulas 765/2008 10. panta 5. punktu kopsakarā ar 11 .panta 1. punktu secināms, ka visām dalībvalstu nacionālajām akreditācijas institūcijām (valsts akreditācijas struktūras), lai darbotos kopējās Eiropas Savienības akreditācijas sistēmas ietvaros, tad praksē tām ir saistoša standarta 17011 piemērošana savā darbībā, lai apliecinātu gan savu kompetenci, gan arī tiktu nodrošināta starptautiskā atzīšana no Eiropas Akreditācijas kooperācijas (EA) puses. Līdz ar to, Aģentūrai savā darbībā standarta 17011 piemērošana ir obligāta, tāpat arī pienākums izpildīt standarta 17011 prasības izriet no Eiropas Akreditācijas kooperācijas (EA) Daudzpusējā atzīšanas līguma (MLA), kā arī likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 14.panta pirmās daļas 1.punkta.

Noteikumu projektā norādīta kārtība, kādā Aģentūra organizē atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu un uzraudzību.

Papildus tam, atbilstoši Standarta 17011 prasībām, tiek paredzēts, ka Aģentūra veic riskos balstītu atbilstības institūciju novērtēšanu, kas ir akreditācijas programmas sastāvdaļa, un sevī ietver institūciju riska profila noteikšanu. Risku profils, balstoties uz noteiktiem kritējiem, izvērtē atbilstības institūciju risku līmeni, iedalot to trīs kategorijās, augsta, vidēja vai zema riska institūcija. Noteiktais riska līmenis norāda nepieciešamo atbilstības novērtēšanas institūciju uzraudzību intervālu. Noteikumos Nr. 673 nav noteiktas prasības attiecībā uz riskos balstītu vērtēšanu, kas norāda uz neatbilstību standarta 17011 prasībām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 673 ir nepilnīgi, kas apgrūtina akreditācijas procesā iesaistīto atbilstības novērtēšanas institūciju izpratni par kārtību kādā tiek veikta šo institūciju novērtēšana un uzraudzība. Tāpat noteikumu projektā nepieciešams ietvert riskos balstītu institūciju novērtēšanas procedūru, kas, pamatojoties uz institūciju riska profilu, noteiks institūciju novērtēšanas biežumu. Ņemot vērā iepriekš minēto, Noteikumus Nr. 673 nepieciešams izdot jaunā redakcijā, un līdz ar to ir izstrādāts noteikumu projekts.

Regula 765/2008 paredz, ka dalībvalstis nodrošina akreditācijas organizācijas atzīšanu Eiropas līmenī iestājoties un kļūstot par Eiropas Akreditācijas kooperācijas (turpmāk - EA) biedrēm. Regulā 765/2008 noteikts, ka, lai nodrošinātu atbilstības novērtēšanas institūciju vienādu kompetences līmeni, atvieglotu savstarpēju atzīšanu un veicinātu akreditācijas sertifikātu un akreditēto institūciju izsniegto atbilstības novērtēšanas rezultātu atzīšanu, valsts akreditācijas institūcijas izstrādā stingras un pārredzamas speciālistu vērtējuma sistēmas un regulāri veic šādu vērtēšanu. Saskaņā Regulas 765/2008 14. pantu, Eiropas Komisija ir atzinusi EA par Eiropas akreditācijas infrastruktūru, kas, pamatojoties uz EA Daudzpusējās atzīšanas līgumu, veic nacionālo akreditācijas institūciju salīdzinošo vērtēšanu, ņemot vērā atbilstību standartam 17011 un citiem saistošiem standartiem.

Aģentūra ir EA pilntiesīgs biedrs kopš 2002. gada, kad tika parakstīts EA daudzpusējās atzīšanas līgums. Balstoties uz sasitošajiem EA izstrādātajiem dokumentiem, vadlīnijām un EA apstiprinātajiem starptautisko organizāciju dokumentiem (Starptautiskā akreditācijas foruma (IAF) un Starptautisko laboratoriju akreditācijas kooperācijas (ILAC)), Aģentūra izstrādāt metodikas un procedūras pēc kurām tiek organizēta tās darbība. Sakarā ar to, ka šīs metodikas ir plaši un detalizēti aprakstītas katrai akreditācijas jomai (piemēram, testēšanas, kalibrēšanas laboratorijām, inspicēšanas institūcijām, personu, produktu sertificēšanas institūcijām) un publicētas Aģentūras tīmekļa vietnē, tad tās nav iekļautas Noteikumu projektā. 

Papildus tam, reizi četros gados, EA vērtētāji veic Aģentūras salīdzinošo vērtēšanu un atbilstību saistošajiem standartiem.

Noteikumos Nr. 673 tika konstatētas neatbilstības, kuras noteikumu projekts precizē un papildina.

Tika konstatēts, ka Noteikumu Nr. 673 nodaļa par akreditācijas komisijas sastāvu, kompetenci un lēmumu pieņemšanas kārtību dublē standartā 17011 noteiktās prasības, līdz ar to, šīs prasības tiek norādītas Aģentūras metodikā un procedūrās nevis nacionālajā regulējumā.
Risinājuma apraksts
Lai Noteikumos Nr. 673 par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību norādītās prasības būtu skaidrākas un izprotamākas akreditācijas procesā iesaistītajām atbilstības novērtēšanas institūcijām, kā arī pilnvērtīgākas un atbilstošākas normām, kas izriet no Standarta 17011, izstrādāts noteikumu projekts. 

Noteikumu projektā noteiktas visas jomas, kurās darbojošās atbilstības novērtēšanas institūcijas (turpmāk - institūcijas) Aģentūra novērtē, akreditē un uzrauga. Lai nodrošinātu informācijas pārskatamību un pārredzamību gan noteikumu lietotājiem, gan piemērotājiem, noteikumu projektā noteikta prasība par informācijas, kas satur akreditēto institūciju saraksta ievietošanu Aģentūras tīmekļvietnē. Papildus tam, noteikumu projektā noteiktas arī prasības par šajā sarakstā norādāmo informāciju. 

Noteikumu projektā noteikta kārtība, kādā Aģentūra organizē institūciju novērtēšanu un uzraudzību, lai process, kādā iegūstama akreditācija, veikta novērtēšana un uzraudzība, būtu institūcijām skaidrāks un saprotamāks. Noteikumu projektā norādītas prasības par to dokumentu iesniegšanu, kas institūcijām elektroniski jāiesniedz, lai iegūtu akreditāciju vai veiktu izmaiņas akreditētajā sfērā. Noteikumu projektā arī noteikts, ka novērtēšanas procesu, akreditāciju un akreditēto institūciju uzraudzību organizē atbilstoši regulā Nr. 765/2008 noteiktajām prasībām un saskaņā ar regulā Nr. 765/2008 minētajiem piemērojamiem standartiem. 

Lai akreditētā institūcija būtu informēta par turpmāko procesu pēc akreditācijas iegūšanas, noteikumu projektā noteikta prasība par programmas izstrādāšanu visam akreditācijas ciklam, kas izstrādāta balstoties uz Aģentūras veikto risku novērtējumu. Noteikumu projekts paredz, ka, pamatojoties uz izstrādāto novērtēšanas programmu, Aģentūra uzrauga akreditēto institūciju darbību ne retāk kā reizi gadā. Savukārt, prasības par institūciju uzraudzības periodiskuma pagarināšanu līdz 18 mēnešiem, tiek noteiktas ņemot vērā Aģentūras novērtēšanas programmā ietverto risku novērtējumu. Papildus tam, noteikumu projektā ir noteiktas situācijas, kurās Aģentūra veic institūcijas novērtēšanu ārpus noteiktā periodiskuma. 

Lai izvairītos no Regulas Nr. 765/2008 piemērojamā standarta 17011 prasību dublēšanas, un nodrošinātu, ka noteikumu projekts izpilda Likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 13. panta 3. punktā paredzēto pilnvarojumu Ministru kabinetam, noteikumu projektā norādīts, ka Aģentūra izveido akreditācijas komisiju tādā sastāvā un ar tādu kompetenci, kas nepieciešama attiecīgā akreditācijas lēmuma pieņemšanai. Vienlaikus, akreditācijas lēmuma pieņemšanas procesu, tajā skaitā nosakot akreditācijas komisijas sastāvu un kompetenci, kas nepieciešama akreditācijas lēmuma pieņemšanai, aģentūra īsteno atbilstoši regulas Nr. 765/2008 noteiktajām prasībām un ņemot vērā piemērojamos standartus.



Noteikumu projekta pielikumā ir noteikts akreditācijas zīmes paraugs, ko lieto akreditētas institūcijas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts ietekmēs visas atbilstības novērtēšanas institūcijas, kas vēlas iegūt akreditāciju, kā arī Aģentūrā jau akreditētās atbilstības novērtēšanas institūcijas (kopā - 306), tai skaitā:
- 17 kalibrēšanas laboratorijas;
- 125 testēšanas laboratorijas;
- 43 medicīnas laboratorijas; 
- 66 inspicēšanas institūcijas;
- 22 produktu sertificēšanas institūcijas;
- 7 pārvaldības sistēmu sertificēšanas institūcijas;
- 24 personu sertificēšanas institūcijas;
- 2 siltumnīcefekta gāzu (GHG) verificētāju institūcijas.
Nozare
Visas nozares
Nozaru ietekmes apraksts
Akreditētas atbilstības novērtēšanas institūcijas var būt ne tikai komersanti, bet arī tiešās pārvaldes iestādes, kas ir akreditējušās Aģentūrā, lai apliecinātu kompetenci noteiktā jomā (piemēram, Pārtikas un veterinārais dienests). Ar atbilstības novērtēšanu saistītās darbības, tai skaitā, akreditācijas iegūšana un uzturēšana skar sabiedrībai un tautsaimniecībai kopumā nozīmīgas jomas - testēšanu, kalibrēšanu, medicīniski laboratoriskos izmeklējumus, bīstamo iekārtu atbilstības novērtēšanu, medicīnisko ierīču tehnisko uzraudzību (funkcionālās un elektrodrošības pārbaudes), pārtikas un nepārtikas produktu, t.sk., būvmateriālu atbilstības novērtēšanu, izlietotā iepakojuma un vienreiz lietojamo galda trauku un piederumu, un videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmu pārskatu auditēšanu, pārdotās lietderīgās vai efektīvi izlietotās siltumenerģijas gada pārskata inspicēšanu, uzņēmumu energoauditu, degvielas piegādātāja gada ziņojuma inspicēšana, tahogrāfu inspicēšana, vides pārvaldības sistēmas ar nepārtrauktu enerģijas patēriņa izvērtēšanas procesu sertificēšana, pārvaldības sistēmu sertificēšanu. Atbilstības novērtēšana ietekmē un skar tādas saimnieciskās darbības kā, piemēram, pārtikas produkti, alkoholiskie dzērieni un tabaka, metāli un metālu apstrādes produkti, mehānismi un iekārtas, elektriskās un optiskās iekārtas, transporta līdzekļi, informācijas tehnoloģijas, tekstils un tekstila izstrādājumi, koks un koka izstrādājumi, tipogrāfija, neklasificēta ražošana, izrakteņu ieguve, akmeņlauztuves, nemetāliskās minerālvielas, betons, cements, ģipsis, kaļķakmens u.c., būvniecība, inženiertehniskie pakalpojumi, vairum- un mazum- tirdzniecība, autotransporta, motociklu remonts, personālās un mājsaimniecības preces, finanšu starpniecība, nekustamais īpašums, noma, valsts administrācija, izglītība, ķīmija, ķīmiskie produkti un šķiedras, gumijas un plastmasas izstrādājumi, medikamenti, veselība, veterinārija un sociālais darbs, vieglā un vidējā rūpniecība, smagā rūpniecība, ēkas, ēku kompleksi, transports, ieguves rūpniecība, lauksaimniecība, enerģijas piegāde u.c.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32008R0765
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (EK) Nr. 765/2008 ( 2008. gada 9. jūlijs), ar ko nosaka akreditācijas un tirgus uzraudzības prasības attiecībā uz produktu tirdzniecību un atceļ Regulu (EEK) Nr. 339/93
Apraksts
Regulā izsklāstīti kopīgi noteikumi, kas jāievēro akreditācijas struktūrām un kas nodrošina, ka nepārtikas preces Eiropas Savienības (ES) tirgū atbilst noteiktām prasībām. Ar to noteikti arī vispārīgie principi attiecībā uz CE zīmi.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (EK) Nr. 765/2008 ( 2008. gada 9. jūlijs), ar ko nosaka akreditācijas un tirgus uzraudzības prasības attiecībā uz produktu tirdzniecību un atceļ Regulu (EEK) Nr. 339/93
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
5.panta 1.punkts
3.; 10.; 12.; 13.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz.
5.panta 3.punkts
15.; 16.; 17.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz.
5.panta 4.punkts
4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz.
11.panta 1.punkts
4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/0e22bcb2-2cb8-450c-9f3f-4875cd0a70c4

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Par izstrādāto projektu iebildumi/priekšlikumi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs
  • Atbilstības novērtēšanas institūcijas

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi