Anotācija (ex-ante)

23-TA-168: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Atbalsts ieguldījumiem mazajās lauku saimniecībās" 2023.-2027. gadam" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Atbalsts ieguldījumiem mazajās lauku saimniecībās" 2023.-2027.gadam (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu, kā arī saskaņā ar
1) Komisijas 2022. gada 11. novembra Īstenošanas lēmumu Nr. CCI: 2023LV06AFSP001, ar kuru apstiprina Latvijas 2023.–2027. gada KLP stratēģisko plānu attiecībā uz Savienības atbalstu, ko finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – Īstenošanas lēmums);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulu (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar 2023. gada 1. janvāri sākās Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskais plāna 2023.–2027. gadam (turpmāk – KLP SP) ieviešana un jaunais 2023.–2027. gada Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai plānošanas periods. Noteikumi nosaka valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību intervencē LA5 "Atbalsts ieguldījumiem mazajās lauku saimniecībās".
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Uzsākot jauno KLP SP īstenošanas periodu, nepieciešami jauni Ministru kabineta noteikumi, jo ir pieņemti jauni Eiropas Savienības normatīvie akti par atbalsta piešķiršanu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA).
2022. gada 11. novembrī Eiropas Komisija ar Īstenošanas lēmumu apstiprināja Zemkopības ministrijas izstrādāto KLP SP.
Noteikumu projektā noteiktā intervences LA5 "Atbalsts ieguldījumiem mazajās lauku saimniecībās" (turpmāk – atbalsts) mērķis ir atbalstīt mazo lauku saimniecību attīstību, lai veicinātu to konkurētspēju, palielinot to ražošanas produktivitāti un efektivitāti.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Latvijā mazo saimniecību īpatsvars ir viens no lielākajiem ES, un tās nozīmīgi ietekmē sociālekonomisko situāciju laukos, īpaši no attīstības centriem attālās teritorijās, tomēr šo saimniecību ekonomiskā aktivitāte kopumā ir vāja, un to potenciāls (zeme, darbaspēks, ražošanas resursi) netiek pietiekami izmantots.
Mazās saimniecības vislielāko daļu no saviem ieguldījumiem iegūst pašu spēkiem, tāpēc šie ieguldījumi ir visai nelieli. Mazo saimniecību pamatlīdzekļi ir nolietoti, un tie netiek pietiekami atjaunoti.

2020. gadā bija 58,8 tūkst. mazo saimniecību ar standarta izlaidi līdz 15 tūkst. euro jeb 85,2 % no saimniecību kopskaita. Tajās tika apsaimniekoti 447,7 tūkst. ha jeb 22,7 % no lauksaimniecībā izmantojamās zemes (LIZ), un mazo saimniecību kopējais ekonomiskais lielums (standarta izlaide) bija 143,1 tūkst. euro jeb 10,8 % no kopējā ekonomiskā lieluma (standarta izlaides). Salīdzinājumā ar 2010. gadu mazo saimniecību īpatsvars ir samazinājies par 6,27 %.
Mazo saimniecību grupā aptuveni līdzīga nozīme ir trim specializācijas veidiem: laukkopībai, jauktajai augkopībai un lopkopībai, kā arī piena lopkopībai.
Piena lopkopībā 2019. gadā bija 12,9 tūkst. piena lopkopības saimniecību. 81 % bija mazās saimniecības ar
1–9 slaucamām govīm, bet atlikušajiem 19 % pieder 80,7 % no valstī esošajām slaucamajām govīm.
 
Risinājuma apraksts
Ieviešot šo atbalstu, mazajām lauku saimniecībām tiks sniegts ieguldījumu atbalsts granta veidā – pamatlīdzekļu (jaunas un lietotas lauksaimniecības tehnikas) iegādei, ilggadīgo augļkopības kultūraugu (izņemot zemeņu) stādu iegādei, investīcijām klimata pārmaiņu samazināšanas pasākumos un ražošanas ēku būvniecībai, tātad tādiem ieguldījumiem, kas saistīti ar lauksaimnieciskās darbības uzsākšanu, saimniecības pārstrukturēšanu, efektīvas un produktīvas ražošanas attīstību un dalības nodrošināšanu tirgū. Tādējādi tiks veicināta mazo saimniecību attīstība, tām kļūstot par tirgum ražojošām un konkurētspējīgām saimniecībām.
No atbalsta līdzekļiem ir plānots atbalstīt saimnieciskās darbības uzsākšanu un esošās saimnieciskās darbības attīstību.

Ņemot vērā iepriekšminēto, mazo saimniecību attīstībai vienai mazajai saimniecībai paredzēts publiskais finansējums no 5000 līdz 30 000 euro.

Paredzēts atbalstīt mazās lauku saimniecības, kā arī saimnieciskās darbības uzsākšanu nepārstrādātu un pārstrādātu lauksaimniecības produktu ražošanai saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumu, kā arī tūristu apmeklējumiem, tūristiem piedāvājot saimniecībā saražoto produkciju.

Noteikumu projektā noteiktas projekta iesniedzējam izvirzāmās prasības, atbalstāmās darbības, publiskā finansējuma veids un apmērs, pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti. Noteikumu projekts noteic nosacījumus atbalsta saņemšanai: dzīvesvieta vai juridiskā adrese ir lauku teritorijā, gada kopējais neto apgrozījums iepriekšējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas nepārsniedz 15 000 euro, un kopējā īpašumā esošās vai nomātās lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība nepārsniedz 100 hektāru.

Atbalsta apmērs ir no 5000 līdz 30 000 euro, savukārt atbalsta intensitāte ir 50–85 % no projekta izdevumiem. Atbalsta intensitāte tiek diferencēta pēc ieguldījumu veida, mazāku atbalsta intensitāti piemērojot tehnikas iegādei.

Atbalsta pretendentam, iesniedzot iesniegumu, tajā jāiekļauj darījumdarbības jeb biznesa plāns ar informāciju par paredzētajām investīcijām, sasniedzamajiem rādītājiem, saimniecības attīstības mērķi, projekta īstenošanas vietu, projekta īstenošanas nozari, ražošanas plāns ar ražošanas apjomu, naudas plūsmas pārskats par pēdējo noslēgto gadu, turpmākajiem gadiem, kā arī gadu, divus vai trīs gadus pēc īstenošanas, lai apliecinātu saimniecības ekonomisko dzīvotspēju, un citas ziņas.

Uz atbalstu neattiecina vispārējas nozīmes un tādu transportlīdzekļu izmaksas, kuri nav īpaši pielāgoti speciālu funkciju izpildei. Tas nozīmē, ka attiecināma ir tikai tādas tehnikas iegāde, kura ir tieši saistīta ar projektā ietverto darbību īstenošanu.

Atbalsta saņēmējam pēc projekta īstenošanas jāsasniedz noteikti saimnieciskās darbības rādītāji un mērķi. Viens no šādiem rādītājiem ir palielināt ražošanas efektivitāti – tas ietver efektīvu resursu izmantošanas veicināšanu, piemēram, enerģijas lietderīgu izmantošanu, ūdens resursu efektīvu izmantošanu.
Vienotās likmes aprēķina metodika projektu sagatavošanas un vispārējām izmaksām un tehnikas un iekārtu katalogs atbilstoši noteikumu projekta 27. un 28. punktam tiks izstrādāti un publicēti Zemkopības ministrijas tīmekļvietnē līdz projekta iesniegumu pieņemšanas kārtas izsludināšanai.

Atbalsts ir attiecināms uz ieguldījumiem lauku saimniecībās piena lopkopības nozarē. Situācijā, kad saimniecībā esošā piena nozare tiek pārorientēta uz citu nozari, ir pieļaujama tikai pāreja uz citu lopkopības veidu, nevis, piemēram, uz graudkopības nozari.  
 
Iesniegtie projektu iesniegumi, tos izvērtējot, sākotnēji tiks sarindoti atbilstoši noteikumu projekta pielikumā minētajiem projektu atlases kritēriju punktiem, kuri ir izskatīti un apstiprināti KLP stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam Uzraudzības komitejā. Prioritāri atbalstu var saņem tie atbalsta pretendenti, kas ieguvuši lielāku punktu skaitu atlases kritērijos un atbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem. Lielāks punktu skaits tiek piešķirts šādos kritērijos:
a) attīstāmā saimniecības nozare ir augļkopība, dārzeņkopība un lopkopība (izņemot piena lopkopību);
b) saimniecība strādā bioloģiskās lauksaimniecības sistēmā;
c) projekta liela gatavība ieviešanai;
d) mazs iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju attiecīgajā saimniecības novadā;
e) liels saimniecības kopējais apgrozījums;
f) atbalsta pretendents iepriekš nav saņēmis publisko finansējumu;
g) mazs pieteiktā projekta attiecināmo izmaksu summas lielums projektu iesniegšanas kārtā;
h) paredzēti preventīvie pasākumi aitkopības saimniecībām, lai samazinātu savvaļas dzīvnieku nodarīto kaitējumu;
i) saimniecība vismaz trīs gadus ir kooperatīvās sabiedrības biedrs;
j) kopprojekta īstenošana;
k) no lauksaimnieciskajai darbībai paredzētās zemes projekta iesniedzējam pieder vairāk nekā 51 %.
 
Lai nodrošinātu to, ka darbības, ko finansē KLP, nepārklātos ar citi ES fondu finansētām darbībām Lauku atbalsta dienestam (LAD) ir izveidota tieša sasaiste ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu, kurā iespējams pārbaudīt projektu nepārklāšanos un atbalsta nedublēšanos. Ir paredzēts, ka LAD sadarbībā ar citām attiecīgām iestādēm un, izmantojot šo sistēmu, veic pārbaudi jau projektu iesniegšanas brīdī arī projektu uzskaites sistēmā, lai nodrošinātu to, ka par vieniem un tiem pašiem ieguldījumiem netiktu saņemts dubults atbalsts.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem, kas var būt fiziskas vai juridiskas personas, kuru gada kopējais apgrozījums iepriekšējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas nepārsniedz 15 000 euro un kuru īpašumā vai nomā lauksaimniecībā izmantojamās zemes nav vairāk par 100 hektāriem.
Indikatīvi plānots, ka kopējais atbalsta pretendentu skaits visā 2023.–2027. gada plānošanas periodā būs 1066 mazās saimniecības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās uzņēmumu attīstību un palielinās konkurētspēju.
 

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot arī nozares konkurētspēju kopumā.
 

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimniecību un saimniecisko darbību veicēju izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot arī nozares konkurētspēju kopumā.
 

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Atbalsts paredz atbalstu ieguldījumiem mazajās lauku saimniecībās.
 

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju.
 

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Netieši var ietekmēt nodarbinātību: piedalīšanās intervencē, iespējams, radīs jaunas darbavietas.
 

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
2 550 000
0
2 890 000
0
2 890 000
2 890 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
2 550 000
0
2 890 000
0
2 890 000
2 890 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
3 000 000
0
3 400 000
0
3 400 000
3 400 000
2.1. valsts pamatbudžets
0
3 000 000
0
3 400 000
0
3 400 000
3 400 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-450 000
0
-510 000
0
-510 000
-510 000
3.1. valsts pamatbudžets
0
-450 000
0
-510 000
0
-510 000
-510 000
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-450 000
-510 000
-510 000
-510 000
5.1. valsts pamatbudžets
-450 000
-510 000
-510 000
-510 000
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)

Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 18. janvāra protokolu Nr. 3 34.§ "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam"" norādīto indikatīvo finansējumu un Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam intervencei "Atbalsts ieguldījumiem mazajās lauku saimniecībās" publiskais finansējums apstiprināts 20 000 000 euro apmērā (no tā ES līdzfinansējums 85 % jeb 17 000 000 euro un valsts finansējums 15 % jeb 3 000 000 euro).  2022. gada 18. janvāra informatīvajā ziņojumā bija norādīts indikatīvs finanšu sadalījums. Ievērojot Eiropas Komisijas iesniegtos apsvērumus par KLP stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam, plānā tika izdarīti grozījumi, tostarp finansējuma sadalē starp atsevišķiem pasākumiem jeb intervencēm. Šīs finanšu korekcijas starp intervencēm neparedz finanšu palielinājumu Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) atbalsta īstenošanai. Atbalsta publiskais finansējums sadalīts pa gadiem vienādās daļās:
2023. gadā – 3 000 000 euro;
2024. gadā – 3 400 000 euro;
2025. gadā – 3 400 000 euro;
2026. gadā – 3 400 000 euro;
2027. gadā – 3 400 000 euro;
2028. gadā – 3 400 000 euro

6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija


Nepieciešamo finansējumu intervences īstenošanai Zemkopības ministrija pieprasīs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Zemkopības ministrija atbalstu intervences īstenošanai izmaksās no budžeta apakšprogrammas 65.10.00. "Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) projektu un pasākumu īstenošanai (2023–2027)".

-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/2115
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/2115 73. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/2115 73. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 32. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regula (ES) 2021/2115 paredz visus iespējamos pasākumus, kurus var atbalstīt ar Eiropas lauksaimniecības fondu lauku attīstībai starpniecību. Dalībvalstis, ņemot vērā ekonomisko un sociālo situāciju valstī, izvēlas konkrētus pasākumus.

Regula (ES) 2021/2115 dalībvalstīm nosaka rīcības brīvību, ieviešot regulu, tomēr izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP SP.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/3a37afa8-2dc9-4148-ad64-4109970dd460
 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedriskās līdzdalības iznākumā tika saņemti komentāri no trim nevalstiskajām organizācijām – Jauno zemnieku kluba, Zemnieku federācijas un Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas – un vienas privātpersonas, kuras priekšlikums daļēji tika ņemts vērā. Saņemtie iebildumi un priekšlikumi ir apkopoti un izvērtēti (sk. papildu dokumentus). 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.
 

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Viens no atbalsta mērķiem paredz iespēju īstenot ieguldījumus klimata pārmaiņu mazināšanā.
 

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Atbalsts netieši sekmēs vietējās teritorijas attīstību, tostarp sociālekonomiskās situācijas uzlabošanos.
 

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi