Anotācija (ex-ante)

24-TA-804: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 13. februāra noteikumos Nr. 120 "Labības sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Sēklu un šķirņu aprites likuma 2. panta 1. punkta "a" apakšpunkts un 17. panta piektā daļa

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta 2007. gada 13. februāra noteikumi Nr. 120 "Labības sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi" (turpmāk – noteikumi Nr. 120) jāpapildina ar jaunām labības sugām, kā arī jāprecizē lauku apskates un sēklu paraugu noņemšanas iesniegumu iesniegšana nosacījumi. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Spēkā noteikumos Nr. 120 minēts 11 labības sugu, kurām ir noteiktas kvalitātes, sertifikācijas un tirdzniecības prasības, un viena suga – kukurūza (Zea mays L.), kurai noteiktas tirdzniecības prasības. Padomes 1966. gada 14. jūnija Direktīvā 66/402/EEK par graudaugu sēklu tirdzniecību konsolidētajā versijā (turpmāk – Direktīva 66/402/EEK) ir minēts vairāk labības sugu noteikumos Nr. 120.

Pašlaik spēkā ir Komisijas 2017. gada 16. marta Īstenošanas lēmums (ES) 2017/478, ar kuru konkrētas dalībvalstis atbrīvo no pienākuma konkrētām sugām piemērot Padomes Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 68/193/EEK, 1999/105/EK, 2002/54/EK, 2002/55/EK un 2002/57/EK attiecīgi par lopbarības augu sēklu, graudaugu sēklu, vīnogulāju veģetatīvās pavairošanas materiāla, meža reproduktīvā materiāla, biešu sēklu, dārzeņu sēklu un eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību un ar kuru atceļ Komisijas Lēmumu 2010/680/ES. Tajā Latvijai paredzēts atbrīvojums piemērot Direktīvas 66/402/EEK prasības daļai labības sugu.
Klimatam kļūstot siltākam, sēklaudzētājiem un tirgotājiem rodas interese par sugām, kuras līdz šim netika uzskatītas par piemērotām audzēšanai Latvijā. Tā kā sēklaudzētāji plāno uzsākt sorgo (Sorghum bicolor (L.) Moench subsp. bicolor), Sudānas zāles (Sorghum bicolor (L.) Moench subsp. drummondii (Steud.) de Wet ex Davidse) sorgo un Sudānas zāles krustošanā radīto hibrīdu (Sorghum bicolor (L.) Moench subsp. bicolor x Sorghum bicolor (L.) Moench subsp. drummondii (Steud.) de Wet ex Davidse) (turpmāk – sorgo hibrīdi) audzēšanu, noteikumi Nr. 120 ir papildināmi ar attiecīgajiem nosacījumiem, lai šo sugu sēklas turpmāk varētu tikt sertificētas vai tirgotas Latvijas teritorijā.

Ir izstrādāta zemkopības nozares e-pakalpojumu vietne (https://epakalpojumi.zm.gov.lv/), kurā ir pieejami visi e-pakalpojumi, ko sniedz zemkopības nozares iestādes, tostarp Valsts augu aizsardzības dienests (turpmāk – dienests). Noteikumos ir nepieciešams precizēt, ka sēklaudzētājs, izmantojot zemkopības nozares e-pakalpojumu vietni, iesniedz dienestā iesniegumu par nepieciešamajām sēklaudzēšanas lauku apskatēm vai vidējā sēklu parauga noņemšanu, analīžu veikšanu un oficiālo etiķešu izgatavošanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Klimatam kļūstot siltākam, sēklaudzētājiem un tirgotājiem rodas interese par sugām, kuras līdz šim netika uzskatītas par piemērotām audzēšanai Latvijā. Tā kā sēklaudzētāji plāno uzsākt sorgo, Sudānas zāles, sorgo un Sudānas zāles krustošanā radīto hibrīdu audzēšanu, noteikumu Nr.120 2. punktā ir jāietver jaunas labības sugas – sorgo, Sudānas zāle un sorgo hibrīdi.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1., 2. un 3. punktā ir ietvertas jaunas labības sugas. Attiecīgi noteikumi Nr.120 papildināti ar 2.8. apakšpunktu - sorgo, 2.9. apakšpunktu - Sudānas zāli un 2.10. apakšpunktu - sorgo hibrīdiem.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 120 ir jāpapildina ar bāzes un sertificētas sēklas kategoriju terminu skaidrojumiem attiecībā uz sorgo, Sudānas zāli un sorgo hibrīdiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 4., 5., 6., 7. un 8. punktā iekļautajos noteikumu Nr. 120 8.1, 8.2, 8.3, 9. un 12.1 punktos skaidrots, kas ir sorgo, Sudānas zāles, sorgo hibrīdu un inbredlīnijas sēklas.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 120 22. un 48. punkts ir jāprecizē, nosakot, ka sēklaudzētājs iesniedz dienestā iesniegumu par nepieciešamajām sēklaudzēšanas lauku apskatēm vai vidējā sēklu parauga noņemšanu, analīžu veikšanu un oficiālo etiķešu izgatavošanu, izmantojot zemkopības nozares e-pakalpojumu vietni.
Risinājuma apraksts
Prasība par nepieciešamību iesniegumu iesniegt dienestā, izmantojot zemkopības nozares
e-pakalpojumu vietni, ietverta noteikumu projekta 9. un 13. punktā.
Problēmas apraksts
Nepieciešams precizēt noteikumu Nr.120 28. punktu un noteikt, kad un cik bieži tiek veikta sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu lauku apskate.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 10. punktā noteikts, ka sorgo, Sudānas zālei un sorgo hibrīdiem ziedēšanas laikā brīvi apputeksnētām šķirnēm lauku apskate nepieciešama vismaz vienu reizi, inbredlīnijām vai hibrīdiem –vismaz trīs reizes. Turklāt lauku apskate nepieciešama arī pirms kultūraugu sēšanas iepriekšējā vai tajā pašā gadā pēc sorgo, Sudānas zāles, sorgo hibrīdu sējumiem, lai pārbaudītu, vai sēklaudzēšanas lauks ir pietiekami brīvs no augiem, kas saglabājušies no iepriekšējiem sējumiem.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 120 31.2. apakšpunkts ir jāpapildina, nosakot, ka lauku apskates laikā dienesta inspektors pārbauda sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu sējumu atbilstību.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 11. punktā noteikts, ka dienesta inspektors sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu sējumos nosaka šķirnei neatbilstošo augu skaitu, citu labības sugu augu skaitu un ar stiebru melnplauku (Urocystis occulta) inficēto augu skaitu uz 200 m2. Ar putošo melnplauku (Ustilago tritici) un ar cieto melnplauku (Tilletia caries) inficēto augu skaitu uz 200 m2 nosaka tikai tritikālei.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.120 33.2. apakšpunktā jānoteic, ka sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu sējumi neatbilst šķirnes tīrības prasībām, ja sējumos šķirnei neatbilstošo augu skaits uz 200 m2 pārsniedz šo noteikumu 7. pielikumā norādīto.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 12. punktā ir noteikts, ka jāņem vērā noteikumu Nr.120 7. pielikuma nosacījumi attiecībā uz sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu sējumos šķirnei neatbilstošo augu skaitu uz 200 m2
Ar noteikumu projekta 27. punktu ir grozīts noteikumu Nr. 120 7. pielikuma nosaukums, to papildinot ar vārdiem "sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu". 
Problēmas apraksts
Nepieciešams precizēt noteikumu Nr.120 51. un 53. punktu un tos papildināt ar jaunu 54.1, 54.2 un 54.3 punktu, lai noteiktu sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu sēklu partiju un paraugu (sēklu kvalitatīvo īpašību noteikšanai, sēklu pēcpārbaudei, sēklu mitruma satura un kaitēkļu invāzijas noteikšanai) lielumu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 14. punktā ir noteikts, ka sorgo un sorgo hibrīdiem sēklu partijas masa, no kuras tiek ņemts vidējais paraugs, nav lielāka par 30 000 kilogramiem (noteikumu Nr.120 51.1. apakšpunkts).
Noteikumu projekta 15. punktā ir noteikts, ka Sudānas zālei sēklu partijas masa, no kuras tiek ņemts vidējais paraugs, nav lielāka par 10 000 kilogramiem (noteikumu Nr. 120 51.2. apakšpunkts). 
Noteikumu projekta 16. punktā ir noteikts izņēmums griķu, sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu vidējā parauga masai. Pārējām labības sugām, kas uzskaitītas noteikumu Nr. 120 2. punktā vidējā parauga masa nav mazāka par 2300 gramiem (noteikumu Nr. 120 53. punkts).
Noteikumu projekta 17. punktā ir noteikts, ka vidējā parauga masa sorgo nav mazāka par 2100 gramiem, attiecīgi sēklu kvalitatīvo īpašību noteikšanai izmanto 900 gramus, sēklu pēcpārbaudei izmanto 900 gramus un sēklu mitruma satura un kaitēkļu invāzijas noteikšanai izmanto 300 gramus sēklas parauga, ievietojot hermētiski noslēgtā iesaiņojumā, tikai tad, ja sēklas nav apstrādātas ar biopreparātiem, augu aizsardzības līdzekļiem vai citām ķīmiskām vielām (noteikumu Nr.120 54.1 punkts).
Noteikumu projekta 18. punktā ir noteikta vidējā parauga masa Sudānas zālei, kas nav mazāka par 800 gramiem, un sēklu kvalitatīvo īpašību noteikšanai izmanto 250 gramus, sēklu pēcpārbaudei izmanto 250 gramus, sēklu mitruma satura un kaitēkļu invāzijas noteikšanai izmanto 300 gramus, ievietojot hermētiski noslēgtā iesaiņojumā, tikai tad, ja sēklas nav apstrādātas ar biopreparātiem, augu aizsardzības līdzekļiem vai citām ķīmiskām vielām (noteikumu Nr.120 54.2 apakšpunkts).
Noteikumu projekta 19. punktā ir noteikts, ka vidējā parauga masa sorgo hibrīdiem nav mazāka par 900 gramiem, un sēklu kvalitatīvo īpašību noteikšanai izmanto 300 gramus, sēklu pēcpārbaudei izmanto 300 gramus un sēklu mitruma satura un kaitēkļu invāzijas noteikšanai izmanto 300 gramus, ievietojot hermētiski noslēgtā iesaiņojumā, tikai tad, ja sēklas nav apstrādātas ar biopreparātiem, augu aizsardzības līdzekļiem vai citām ķīmiskām vielām (noteikumu Nr.120 54.3 apakšpunkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 120 105.2. apakšpunktā, 117. punktā un 24. pielikumā jānosaka sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu sēklu pēcpārbaudes prasības kontrollauciņos.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 20. punktā ir noteikts, ka pēcpārbaudi veic visām rudzu, griķu, sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu pirmsbāzes (PB) kategorijas un bāzes (B) kategorijas sēklu partijām, kā arī ne mazāk kā 5 % no sertificētu (C) kategorijas sēklu partijām (noteikumu Nr.120 105.2. apakšpunkts). 
Noteikumu projekta 21. punktā ir noteikts, ka paraugs neatbilst šķirnes tīrības prasībām, ja šķirnei neatbilstošo augu skaits atkarībā no vērtēto augu skaita griķiem, rudziem, sorgo, Sudānas zālei un sorgo hibrīdiem pēcpārbaudē pārsniedz noteikumu Nr. 120 24. pielikumā norādīto maksimāli pieļaujamo šķirnei neatbilstošo augu skaitu pēcpārbaudē (noteikumu Nr.120 117. punkts).
Ar noteikumu projekta 29. punktu ir grozīts noteikumu Nr. 120 24. pielikuma nosaukums, to papildinot ar vārdiem "sorgo, Sudānas zālei un sorgo hibrīdiem", lai būtu noteikts maksimāli pieļaujamais šķirnei neatbilstošo augu skaits pēcpārbaudē.
Problēmas apraksts
Lai ievērotu sēklaudzēšanas prasības ir nepieciešams noteikumu Nr. 120 1. pielikumā noteikt minimālos attālumus starp sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu sējumiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 25. punkts nosaka, ka noteikumu Nr. 120 1. pielikums ir izteikts jaunā redakcijā. Noteikumu Nr. 120 1. pielikums ir papildināts ar 11. punktu, kas nosaka minimālos attālumus starp sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu sējumiem, ja sēj bāzes sēklas (400 metri) vai sertificētas sēklas (200 metri), un pielikuma 3. piezīmi, kas nosaka lielākus minimālos attālumus, ja sēklaudzēšanas laukos varētu notikt svešapute saistībā ar S. halepense vai S. bicolor subsp. drummondii sēklaudzēšanu, nosakot, ka augus, ko izmanto Sorghum bicolor subsp. bicolor vai tā hibrīdu bāzes sēklu ražošanā, izolē ne mazāk kā 800 m attālumā no jebkādiem šādu piesārņojošu putekšņu avotiem un augus, ko izmanto sertificētu Sorghum bicolor subsp. bicolor vai tā hibrīdu sēklu ražošanā, izolē ne mazāk kā 400 m attālumā no jebkādiem šādu piesārņojošu putekšņu avotiem.
Problēmas apraksts
Lai dienests varētu veikt lauku apskates un pēcpārbaudes kontrollauciņos, noteikumu Nr. 120 3. pielikumā ir jānosaka prasības sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu šķirņu tīrībai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 26. punktā ir noteikts, ka jaunā redakcijā tiek izteikts noteikumu Nr. 120 3. pielikums (noteikumu projekts 2. pielikums).
Noteikumu Nr. 120 3. pielikuma prasības šķirnes tīrībai tiek papildināts ar 9. punktu, kur ir noteiktas sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu prasības šķirņu tīrībai. Tiek noteiktas prasības hibrīdo šķirņu sertificētu sēklu ražošanā, augu skaits, kuri, vizuāli novērtējot, ziedēšanas vai gatavības laikā, tiek atzīti par tipam neatbilstošiem, minimālajām šķirnes tīrībai, sēklu ražošanas nosacījumus, ja hibrīdšķirņu sēklu ražošanai ir izmantots sievišķi vīrišķais sterilais komponents un vīrišķais komponents, kas neatjauno vīrišķo auglību.
Problēmas apraksts
Lai laboratorijā varētu novērtēt sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu sēklu kvalitāti, noteikumu Nr. 120 11. pielikums ir jāpapildina ar sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu sēklu kvalitātes rādītājiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 28. punktā ir noteikts, ka noteikumu Nr. 120 11. pielikums tiek izteikts jaunā redakcijā (noteikumu projekta 3. pielikums). Noteikumu Nr. 120 11. pielikums ir papildināts ar 7. punktu, nosakot sorgo, Sudānas zāles un sorgo hibrīdu sēklu minimālo dīgtspēju tīrām sēklām - 80 %, minimālo tīrību no masas - 98 %, un nosacījumu, ka nav pieļaujams citu augu sugu sēklu piejaukums.
Problēmas apraksts
Noteikumus Nr. 120 informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām ir jāpapildina 1.1 , 4.1 un 6.1 punktu, lai iekļautu Padomes 1986. gada 22. aprīļa Direktīvu 86/155/EEK, ar ko, ņemot vērā Spānijas un Portugāles pievienošanos, groza noteiktas direktīvas par sēklu un augu tirdzniecību, Komisijas 2012. gada 22. novembra Īstenošanas Direktīvu 2012/37/ES, ar ko groza konkrētus Padomes Direktīvu 66/401/EEK un 66/402/EEK pielikumus, mainot nosacījumus, kas jāievēro attiecībā uz Galega orientalis Lam. sēklām, konkrētu lopbarības augu sugu sēklu partiju maksimālo svaru un Sorghum spp. parauga lielumu un Komisijas 2018. gada 19. jūlija Īstenošanas direktīvu (ES) 2018/1027, ar ko Padomes Direktīvu 66/402/EEK groza attiecībā uz Sorghum spp. izolācijas attālumiem (turpmāk - direktīvas).
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 22., 23. un 24. punktā iekļauta atsauce uz direktīvām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz tām fiziskām personām, kas reģistrētas Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas Sēklaudzētāju un sēklu tirgotāju reģistrā un nodarbojas ar labības sēklaudzēšanu un sēklu tirdzniecību.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz tām juridiskām personām, kas reģistrētas Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas Sēklaudzētāju un sēklu tirgotāju reģistrā un nodarbojas ar labības sēklaudzēšanu un sēklu tirdzniecību.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Joma tiks sakārtota un ieviestas inovācijas.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
31966L0402
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 1966. gada 14. jūnija Direktīva 66/402/EEK par graudaugu sēklu tirdzniecību
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021L0415
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas 2021. gada 8. marta direktīva (ES) 2021/415, ar ko groza Padomes Direktīvu 66/401/EEK un 66/402/EEK, lai konkrēto sēklu un nezāļu sugu taksonomiskās grupas un nosaukumus pielāgotu jaunākajām zinātnes un tehniskām atziņām
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32009L0074
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2009. gada 26. jūnija Direktīva 2009/74/EK, ar ko groza Padomes Direktīvu 66/401/EEK, Padomes Direktīvu 66/402/EEK, Padomes Direktīvu 2002/55/EK un Padomes Direktīvu 2002/57/EK attiecībā uz augu botāniskajiem nosaukumiem, citu organismu zinātniskajiem nosaukumiem un konkrētiem Direktīvu 66/401/EEK, 66/402/EEK un 2002/57/EK pielikumiem, ņemot vērā jaunākās zinātnes un tehnikas atziņas
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
31986L0155
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 1986. gada 22. aprīļa Direktīva 86/155/EEK, ar ko, ņemot vērā Spānijas un Portugāles pievienošanos, groza noteiktas direktīvas par sēklu un augu tirdzniecību
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32018L1027
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2018. gada 19. jūlija Īstenošanas Direktīva (ES) 2018/1027, ar ko Padomes Direktīvu 66/402/EEK groza attiecībā uz Sorghum spp. izolācijas attālumiem
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32012L0037
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2012. gada 22. novembra Īstenošanas direktīva 2012/37/ES, ar ko groza konkrētus Padomes Direktīvu 66/401/EEK un 66/402/EEK pielikumus, mainot nosacījumus, kas jāievēro attiecībā uz Galega orientalis Lam. sēklām, konkrētu lopbarības augu sugu sēklu partiju maksimālo svaru un Sorghum spp. parauga lielumu
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
No līdz šim pārņemtās Direktīvas 66/402/EEK un to grozošo direktīvu, kā arī ieviestās Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 26. oktobra Regulas (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 228/2013, (ES) Nr. 652/2014 un (ES) Nr. 1143/2014 un atceļ Padomes Direktīvas 69/464/EEK, 74/647/EEK, 93/85/EEK, 98/57/EK, 2000/29/EK, 2006/91/EK un 2007/33/EK, un no Komisijas 2019. gada 28. novembra Īstenošanas regulas (ES) 2019/2072, ar ko paredz vienotus nosacījumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem īstenošanai, atceļ Komisijas Regulu (EK) Nr. 690/2008 un groza Komisijas Īstenošanas regulu (ES) 2018/2019, tiesību normām  izrietošās prasības netiek mainītas, ietekmētas. 

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 1966. gada 14. jūnija Direktīva 66/402/EEK par graudaugu sēklu tirdzniecību
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 1. punkta "B" daļa
Noteikumu projekta 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 1. punkta "D" daļas 1. punkts
Noteikumu projekta 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 1. punkta "D" daļas 2. punkts
Noteikumu projekta 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 1. punkta "D" daļas 3. punkts
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra Ministru kabineta instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu".
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas 2021. gada 8. marta direktīva (ES) 2021/415, ar ko groza Padomes Direktīvu 66/401/EEK un 66/402/EEK, lai konkrēto sēklu un nezāļu sugu taksonomiskās grupas un nosaukumus pielāgotu jaunākajām zinātnes un tehniskām atziņām
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 1. apakšpunkta "a" apakšpunkts (grozīta Direktīvas 66/402/ 2. panta 1. punkta "A" daļas astotā definīcija)
Noteikumu projekta 1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 1. apakšpunkta "b" apakšpunkts (grozīta Direktīvas 66/402/ 2. panta 1. punkta "A" daļas devītā definīcija)
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 1. apakšpunkta "f" apakšpunkts (grozīta Direktīvas 66/402/ 2. panta 1. punkta "A" daļas 15. definīcija)
Noteikumu projekta 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Pielikuma B daļas 1. punkta "a" apakšpunkts (grozīta Direktīvas 66/402/ I pielikuma 2. punkta tabulas zemsvītras piezīme)
Noteikumu projekta 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Pielikuma B daļas 3. punkta ii); iii) un iv) apakšpunkts (grozīts Direktīvas 66/402/EEK III pielikums)
Noteikumu projekta 14.,15.,17.,18.,19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra Ministru kabineta instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu".
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2009. gada 26. jūnija Direktīva 2009/74/EK, ar ko groza Padomes Direktīvu 66/401/EEK, Padomes Direktīvu 66/402/EEK, Padomes Direktīvu 2002/55/EK un Padomes Direktīvu 2002/57/EK attiecībā uz augu botāniskajiem nosaukumiem, citu organismu zinātniskajiem nosaukumiem un konkrētiem Direktīvu 66/401/EEK, 66/402/EEK un 2002/57/EK pielikumiem, ņemot vērā jaunākās zinātnes un tehnikas atziņas
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Pielikuma B daļa (grozīts Direktīvas 66/402 I pielikuma 7. punkta B daļas "b" apakšpunkts)
Noteikumu projekta 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Pielikuma B daļa (grozīts Direktīvas 66/402 I pielikuma 3.punkts "C" apakšpunkts)
Noteikumu projekta 26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra Ministru kabineta instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu".
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 1986. gada 22. aprīļa Direktīva 86/155/EEK, ar ko, ņemot vērā Spānijas un Portugāles pievienošanos, groza noteiktas direktīvas par sēklu un augu tirdzniecību
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 2. punkts (grozīta Direktīvas 66/402/ 2. panta 1. punkta "B" daļa)
Noteikumu projekta 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 3. punkts (grozīta Direktīvas 66/402/ 2. panta 1. punkta "D" daļa)
Noteikumu projekta 4., 5. un 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 4. punkts (grozīta Direktīvas 66/402/ 2. panta 2. punkta "E" daļa)
Noteikumu projekta 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 12. punkts (grozīts Direktīvas 66/402/ II (2) (A) pielikums)
Noteikumu projekta 28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra Ministru kabineta instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu".
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2018. gada 19. jūlija Īstenošanas Direktīva (ES) 2018/1027, ar ko Padomes Direktīvu 66/402/EEK groza attiecībā uz Sorghum spp. izolācijas attālumiem
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants 
Noteikumu projekta 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 1. punkts 
Noteikumu projekta 24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 2. punkts
Norma netiek pārņemta, jo ir noteiktas prasības dalībvalsts ziņošanai Komisijai par pieņemtajiem grozījumiem.
-
-
Pielikums (grozīts Direktīvas 66/402 I pielikuma 2. punkts)
Noteikumu projekta 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. pants
Norma netiek pārņemta, jo ir noteikta direktīvas spēkā stāšanās kārtība.
-
-
4. pants
Norma netiek pārņemta, jo norādīti adresāti.
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra Ministru kabineta instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu".
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2012. gada 22. novembra Īstenošanas direktīva 2012/37/ES, ar ko groza konkrētus Padomes Direktīvu 66/401/EEK un 66/402/EEK pielikumus, mainot nosacījumus, kas jāievēro attiecībā uz Galega orientalis Lam. sēklām, konkrētu lopbarības augu sugu sēklu partiju maksimālo svaru un Sorghum spp. parauga lielumu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 1. un 2. punkts
Pārņemts ar Ministru kabineta 2013.gada 10.decembra noteikumiem Nr.1418 "Grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 17.februāra noteikumos Nr.152 "Lopbarības augu sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi"".
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 1. punkts (grozīts Direktīvas 66/402/EEK III pielikums)
Noteikumu projekta 14., 15., 17. un 18. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 2. punkts (grozīts Direktīvas 66/402/EEK III pielikums)
Noteikumu projekta 14. un 19. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 23. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
Norma netiek pārņemta, jo ir noteiktas prasības dalībvalsts ziņošanai Komisijai par pieņemtajiem grozījumiem.
-
-
4. pants
Norma netiek pārņemta, jo ir noteikta direktīvas spēkā stāšanās kārtība.
-
-
5. pants
Norma netiek pārņemta, jo norādīti adresāti.
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra Ministru kabineta instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu".
Cita informācija
Nav.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts augu aizsardzības dienests
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", Biedrība Zemnieku saeima, Latvijas Sēklaudzētāju asociācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/2c0fd56a-487f-4b29-a036-01cc9e38c160

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Par sabiedrības līdzdalībai nodoto noteikumu projektu nav saņemti ne priekšlikumi, ne iebildumi.
Biedrībām "Zemnieku Saeima", "Latvijas sēklaudzētāju asociācija" un "Lauksaimniecības organizācijas sadarbības padome" noteikumu projekts un tā anotācija tika nosūtīti uz e-pastu, bet minētās biedrības nesniedza ne priekšlikumus, ne iebildumus.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts augu aizsardzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Noteikumi tiek papildināti ar jaunām labības sugām, kas paplašina kontrolē esošo sugu daudzumu sēklu sertifikācijā (lauku apskatēs, laboratorijā un pēcpārbaudē).
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi