Anotācija (ex-ante)

24-TA-6: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumos Nr. 555 "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījums Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumos Nr. 555 "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība"" (turpmāk - Noteikumu projekts) izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2023.gada 19.decembra sēdes protokola Nr. 62 52. § 3.punktā doto uzdevumu - Veselības ministrijai līdz 2024. gada 1. februārim normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu un grozījumus Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumos Nr. 555 "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība" ikmēneša fiksētā maksājuma ģimenes ārsta praksei paaugstināšanai, ģimenes ārsta aizvietošanas nodrošināšanai atvaļinājuma laikā un darbnespējas lapas A gadījumā. Atbilstoši uzdevumam Noteikumu projekts tiek virzīts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums "20.00.00 programmas "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz budžeta resoru "29. Veselības ministrija"" (24-TA-4) (turpmāk- Rīkojums). 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis - no 2024.gada 1.februāra paaugstināt ikmēneša fiksēto maksājumu ģimenes ārsta praksei, ikmēneša fiksēto maksājumu par ģimenes ārsta prakses otro un katru nākamo pieņemšanas vietu un maksājumu par primārās veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanu feldšerpunktā, kā arī nodrošināt ģimenes ārsta praksē nodarbināto ārstniecības personu aizvietošanu attaisnotas prombūtnes gadījumos. 
Spēkā stāšanās termiņš
01.02.2024.
Pamatojums
Atbilstoši Rīkojumam finansējums Noteikumu projektā ietverto pasākumu īstenošanai paredzēts no 2024.gada 1.februāra. 

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Veselības aprūpes, tai skaitā primārās veselības aprūpes, finansēšanas un organizēšanas kārtību nosaka 2018.gada 28.augusta Ministru kabineta noteikumi Nr.555 "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība" (turpmāk – Noteikumi Nr.555). Noteikumos Nr.555 ietvertais tiesiskais regulējums ir tieši saistīts ar nozarei pieejamo finansējumu. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Noteikumu Nr.555 11.pielikuma "Primārās veselības aprūpes finansējuma plānošana" 7., 8. un 8.punktā noteikto šobrīd ikmēneša fiksētais maksājums ģimenes ārsta praksei ir 730,73 euro mēnesī, savukārt fiksētais maksājums par ģimenes ārsta prakses otro un katru nākamo pieņemšanas vietu un maksājums par primārās veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanu feldšerpunktos - 216,88 euro mēnesī.
Prakses uzturēšanas maksājums (tajā ietilpst, piemēram, telpu nomas un komunālo maksājumu izdevumi, prakses materiāltehiskais nodrošinājums, kā arī telpu uzkopšanas, grāmatvedības un medicīnas ierīču apkopes pakalpojumi) ir nepietiekams un neatbilst prakses uzturēšanas faktiskajām izmaksām. Līdz ar to ir būtiski apgrūtinātas ģimenes ārstu prakšu spējas segt ar prakses uzturēšanu saistītās izmaksas esošajās telpās, pilnībā izslēdzot iespēju prakses telpas paplašināt pilnvērtīgai primārās veselības aprūpes pakalpojumu klāsta nodrošināšanai.  
Maksājuma nepietiekamais apmērs par ģimenes ārsta otro un katru nākamo pieņemšanas vietu un  par primārās veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanu feldšerpunktos neveicina ģimenes ārstu interesi uzturēt divas vai vairāk prakses vietas, savukārt pašvaldības - feldšerpunktus, tādējādi apdraudot primārās veselības aprūpes pakalpojumu pieejamībai Latvijas iedzīvotājiem, sevišķi iedzīvotājiem reģionos. 

Šobrīd valsts finansējums ģimenes ārsta praksē nodarbināto ārstniecības personu aizvietošanas nodrošināšanai attaisnotas prombūtnes gadījumos (atbilstoši Darba likumam darba neveikšanas attaisnojoši iemesli ir pārejošas darbnespēja, atvaļinājums un citi likumā minētie apstākļi) netiek piešķirts. Šīs izmaksas nepieciešams segt no prakses kopējiem ienākumiem, kas ir nepietiekami aizvietošanas pilnvērtīgai apmaksai. 
Ārsta aizvietošanas gadījumā ievērojami pieaug ārsta, kas aizvieto prombūtnē esošo kolēģi, darba slodze, ārstējot gan savus, gan aizvietojamās prakses pacientus, savukārt praksē nodarbināto aizvietošanas gadījumā pieaug pārējo kolēģu darbu un uzdevumu apjoms. Bez atbilstošas papildu darba apmaksas trūkst motivācijas nodrošināt kolēģu aizvietošanu, kas, savukārt, apdraud medicīniskās palīdzības saņemšanu primārās veselības aprūpes līmenī, īpaši akūtajiem un hroniskajiem pacientiem. 
Risinājuma apraksts
Ievērojot minēto, Noteikumu projekts paredz veikt šādus grozījumus Noteikumu Nr.555 11.pielikumā "Primārās veselības aprūpes finansējuma plānošana":

1) palielināt ikmēneša fiksēto maksājumu ģimenes ārsta praksei, tai skaitā riska maksājumu, no 730,73 euro līdz 1 000,00 euro apmērā (mēnesī), ikmēneša fiksēto maksājumu par ģimenes ārsta prakses otro un katru nākamo pieņemšanas vietu no 216,88 euro līdz 400,00 euro (mēnesī), kā arī palielināt maksājumu par primārās veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanu feldšerpunktā (tai skaitā riska maksājumu) no 216,88 euro līdz 400,00 euro (mēnesī) (grozīts 11.pielikuma 7., 8. un 8.punkts).

2) nodrošināt maksājumu ārsta praksei par praksē nodarbināto ārstniecības personu aizvietošanas nodrošināšanu attaisnotas prombūtnes laikā, noteikt šī maksājuma apjomu un samaksas nosacījumus (11.pielikums papildināts ar 4.1 punktu).
Atbilstoši Noteikumu projektā ietvertajam regulējumam tiks veikti grozījumi starp Nacionālo veselības dienestu un ģimenes ārstiem noslēgtajā līgumā par primārās veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu un apmaksu, svītrojot līguma 7.4.apakšpunktu par finansējuma pieprasīšanu ģimenes ārstu aizvietošanai 100% apmērā no ģimenes ārsta viena mēneša kapitācijas naudas apjoma. Lai neradītu nepamatotu administratīvo slogu, kas saistīts ar līguma grozījumu izstrādi un parakstīšanu, minētie grozījumi tiks veikti vienlaikus ar citiem būtiskiem līguma grozījumiem. 

Būtiski akcentēt, ka konceptuāls lēmums par atbalstu ikmēneša fiksētā maksājuma ģimenes ārsta praksei paaugstināšanai un ģimenes ārsta aizvietošanas nodrošināšanai atvaļinājuma laikā un darbnespējas lapas A gadījumā tika pieņemts Ministru kabineta 2023.gada 19.decembra sēdē un dots uzdevums Veselības ministrijai nodrošināt šī lēmuma izpildi, līdz 2024.gada 1.februārim sagatavojot un virzot pieņemšanai Ministru kabinetā attiecīgus tiesību aktu projektus (skatīts Ministru kabineta 2023.gada 19.decembra sēdes protokola Nr. 62 52. § 3.punkts). 

Noteikumu projekta saturs apspriests ar nozares profesionāļiem, tai skaitā profesionālajām organizācijām (sk. anotācijas 6.sadaļu "Sabiedrības līdzdalība"). 
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Ģimenes ārstu prakses, kurām ir līgums ar Nacionālo veselības dienestu par valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
187 858 896
0
187 858 896
0
187 858 896
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
187 858 896
0
187 858 896
0
187 858 896
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
187 858 896
9 974 257
187 858 896
10 353 835
187 858 896
10 353 835
10 353 835
2.1. valsts pamatbudžets
187 858 896
9 974 257
187 858 896
10 353 835
187 858 896
10 353 835
10 353 835
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-9 974 257
0
-10 353 835
0
-10 353 835
-10 353 835
3.1. valsts pamatbudžets
0
-9 974 257
0
-10 353 835
0
-10 353 835
-10 353 835
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
9 974 257
0
10 353 835
0
10 353 835
10 353 835
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Finansējums 2024., 2025.un 2026. gadam atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam”:
Veselības ministrijas (NVD) budžeta programmas 33.00.00 “Veselības aprūpes nodrošināšana”:
 
apakšprogramma 33.14.00 “Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana”
Resursi izdevumu segšanai  187 858 896 euro
     Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi 13 304 euro
     Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 187 845 592 euro
Izdevumi  187 858 896  euro, tai skaitā:
     Subsīdijas un dotācijas 185 685 120 euro
     Uzturēšanas izdevumu transferti 2 173 776 euro

1. Noteikumu Nr.555 11.pielikuma 4.punkts (Noteikumu projekta 1.1.apakšpunkts) paredz nodrošināt maksājumu  ārsta praksei par praksē nodarbināto ārstniecības personu aizvietošanas nodrošināšanu attaisnotas prombūtnes gadījumos. Iepriekš minētais pasākums īstenojams apakšprogrammas 33.14.00 “Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana” ietvaros. Finansējums 2024.gadam un turpmāk ik gadu 5 798 896  euro, skat., anotācijas pielikumu Nr.1.
Finansējuma avots: budžeta resors "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programma 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana".

2. Noteikumu Nr.555 11.pielikuma 7., 8. un 8.punkts (Noteikumu projekta 1.1.apakšpunkts) paredz palielināt ikmēneša fiksēto maksājumu ģimenes ārsta praksei, tai skaitā riska maksājumu  no 730,73 euro līdz 1 000,00 euro apmērā (mēnesī), ikmēneša fiksēto maksājumu par ģimenes ārsta prakses otro un katru nākamo pieņemšanas vietu no 216,88 euro līdz 400,00 euro (mēnesī), kā arī palielināt maksājumu par primārās veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanu feldšerpunktā (tai skaitā riska maksājumu) no 216,88 euro līdz 400,00 euro (mēnesī). Iepriekš minētais pasākums īstenojams apakšprogrammas 33.14.00 “Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana” ietvaros. Finansējums 2024.gadam 4 175 361 euro un 2025.gadā un turpmāk ik gadu 4 554 939  euro, skat., anotācijas pielikumu Nr.1.
Finansējuma avots: budžeta resors "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programma 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana".

Kopējais nepieciešamais finansējums Noteikumu projekta īstenošanai 2024.gadā ir 9 974 257 euro, tai skaitā:

-       9 974 257 euro apmērā nepieciešams segt  no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" (Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums “20.00.00 programmas “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” uz budžeta resoru  "29. Veselības ministrija" (24-TA-4)).
           
Kopējais nepieciešamais finansējums Noteikumu projekta īstenošanai 2025.gadā un turpmāk ik gadu ir 10 353 835 euro, tai skaitā:

-       10 353 835 euro apmērā nepieciešams segt  no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" (Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums “20.00.00 programmas “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” uz budžeta resoru  "29. Veselības ministrija" (24-TA-4)).
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums "20.00.00 programmas "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz budžeta resoru "29. Veselības ministrija"" (24-TA-4)

Pamatojums un apraksts
Noteikumu projekts pieņemšanai Ministru kabinetā virzāms vienlaicīgi ar Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums "20.00.00 programmas "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz budžeta resoru "29. Veselības ministrija"" (24-TA-4), kas paredz finasējuma piešķiršanu Noteikumu projektā ietverto pasākumu īstenošanai. 
Atbildīgā institūcija
Veselības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nacionālais veselības dienests
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Ģimenes ārstu asociācija, Latvijas Lauku ģimenes ārstu asociācija, Latvijas Jauno ārstu asociācija
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Darba grupa, kā arī diskusijas un apspriedes
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Diskusijas par Noteikumu projekta saturu notikušas darba grupā (izveidota ar Veselības ministrijas 2023.gada 6.decembra rīkojumu Nr.01-01.1/186), kura izveidota ar mērķi stiprināt primāro veselības aprūpi un definēt turpmāko trīs gadu primārās veselības aprūpes attīstību un sasniedzamos rezultātus, kā arī veicināt to izpildi, tostarp sekmēt sadarbību ar nepieciešamajiem iesaistāmajiem speciālistiem primārās veselības aprūpē. Darba grupas sastāvā ir Veselības ministrijas, Nacionālā veselības dienesta, Veselības inspekcijas, Latvijas Ārstu biedrības, kā arī Latvijas Ģimenes ārstu asociācijas, Latvijas Lauku ģimenes ārstu asociācijas un Latvijas Jauno ārstu asociācijas pārstāvji. Pēdējā diskusija notika 2024.gada 4.janvārī, par Noteikumu projekta saturu panākta vienošanās. 

Par Noteikumu projektu saņemts Latvijas Ģimenes ārstu asociācijas 2024.gada 9.janvāra atzinums Nr.3 "Atzinums par grozījumu Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumos Nr. 555 "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība" (24-TA-6)". Atzinumā norādīts, ka Latvijas Ģimenes ārstu asociācija atbalsta Noteikumu projektu, un ietverti ieteikumi Noteikumu projekta anotācijas 1. sadaļas "Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība" un 6.sadaļas "Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process" papildinājumiem. 
Izvērtējot minētos ierosinājumus, veikti šādi precizējumi 1.3.apakšsadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi": redakcionāls labojums punkta "Problēmas apraksts" pēdējā teikumā un punktā "Risinājuma apraksts" minētā informācija par to, ka saistībā ar Noteikumu projektā ietverto regulējumu tiks veikti grozījumi starp Nacionālo veselības dienestu un ģimenes ārstiem noslēgtajā līgumā par primārās veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu un apmaksu, papildināta ar norādi, ka minētie grozījumi tiks veikti vienlaikus ar citiem būtiskiem līguma grozījumiem. 
Attiecībā uz ierosinājumu papildināt anotāciju ar atsauci uz darba tiesību principiem Veselības ministrija norāda, ka saistībā ar šo jautājumu šobrīd notiek tiesvedības process, tāpēc šobrīd nav korekti veikti šādu papildinājumu. Savukārt attiecībā uz ierosinājumu papildināt 6.sadaļu "Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process" ar piebildi, ka ikmēneša fiksētais maksājums ģimenes ārstu prakses uzturēšanai ir regulāri pārskatāms atbilstoši nepieciešamajam apmēram nākotnē, Veselības ministrija skaidro, ka šis jautājums skatāms primārās veselības aprūpes stiprināšanas darba grupas ietvaros izstrādātā informatīvā ziņojuma tvērumā un kopsakarā ar nozarei pieejamo finansējumu. 

Tāpat Noteikumu projekta saturs vairākkārt apspriests arī citās Veselības ministrijas, Nacionālā veselības dienesta un ģimenes ārstu profesionālo organizāciju pārstāvju dažāda formāta diskusijās un apspriedēs. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts paredz finansiāli stiprināt ģimenes ārstu prakses, tādējādi nodrošinot primārās veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību iedzīvotājiem. 

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Anotācijas pielikums