Anotācija (ex-ante)

22-TA-3286: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 7. februāra noteikumos Nr. 76 "Augļu koku un ogulāju pavairošanas materiāla atbilstības kritēriju un aprites noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Spēkā ir stājusies Komisijas 2022. gada 12. decembra Īstenošanas Direktīva (ES) 2022/2438, ar ko attiecībā uz Savienības reglamentētajiem nekarantīnas kaitīgajiem organismiem uz dekoratīvo augu pavairošanas materiāla, augļaugu pavairošanas materiāla un uz augļu ražošanai paredzētiem augļaugiem groza Direktīvu 93/49/EEK un Īstenošanas direktīvu 2014/98/ES (turpmāk – direktīva).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ieviest direktīvas prasības, papildinot noteikumus ar Savienības reglamentēto nekarantīnas organismu (turpmāk – RNKO) Phytophthora ramorum (izolāti, kas sastopami Eiropas Savienība (turpmāk – ES)), nosakot arī riska pārvaldības pasākumus šim organismam, svītrot no noteikumiem Candidatus Phytoplasma australiense, jo šis organisms iekļauts karantīnas organismu sarakstā, un pārskatīt riska pārvaldības pasākumus pret Candidatus Phytoplasma pyri un Candidatus Phytoplasma mali.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Patlaban ir spēkā Ministru kabineta 2017. gada 7. februāra noteikumi Nr. 76 "Augļu koku un ogulāju pavairošanas materiāla atbilstības kritēriju un aprites noteikumi" (turpmāk – noteikumi).
Noteikumos noteikts RNKO saraksts un prasības, kas jāievēro, lai materiāls netiktu inficēts vai invadēts ar šiem RNKO.
Spēkā ir stājusies direktīva, kas maina kaitīgo organismu sarakstu un riska pārvaldības pasākumus saistībā ar kaitīgajiem organismiem. Noteikumus nepieciešams papildināt ar prasībām attiecībā uz ražošanas vietas daļu un ražošanas vietu vai apgabalu attiecīgām pavairojamā materiāla sugām. 
Lai pārņemtu direktīvā noteiktās prasības, ir jāsagatavo Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 7. februāra noteikumos Nr. 76 "Augļu koku un ogulāju pavairošanas materiāla atbilstības kritēriju un aprites noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
RNKO Phytophthora ramorum (izolāti, kas sastopami ES) Werres, De Cock & Man in ‘t Veld ir iekļauts Komisijas 2019. gada 28. novembra Īstenošanas regulas (ES) 2019/2072, ar ko paredz vienotus nosacījumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem īstenošanai, atceļ Komisijas Regulu (EK) Nr. 690/2008 un groza Komisijas Īstenošanas regulu (ES) 2018/2019 (turpmāk – regula 2019/2072), IV pielikuma J daļā, jo tas atbilst kritērijiem, pēc kuriem notiek iekļaušana RNKO sarakstā.

Attiecīgi šis kaitīgais organisms iekļauts Komisijas 2014. gada 15. oktobra Īstenošanas direktīvas 2014/98/ES, ar ko īsteno Padomes Direktīvu 2008/90/EK attiecībā uz konkrētām prasībām, kuras noteiktas tās I pielikumā minētajām augļaugu ģintīm un sugām, konkrētām prasībām, kas jāievēro piegādātājiem, un sīki izstrādātiem noteikumiem par oficiālajām pārbaudēm, (turpmāk – direktīva, 2014/98/ES) II pielikumā, un attiecīgās prasības par šo RNKO ir jāpārņem arī noteikumos. Tāpat jāparedz riska pārvaldības pasākumi pret Phytophthora ramorum (izolāti, kas sastopami ES) uz noteiktiem stādīšanai paredzētiem augiem, kuri tiek izmantoti par augļaugu pavairošanas materiālu, kā arī uz augļu ražošanai paredzētiem augļaugiem.
Risinājuma apraksts
Tiek grozīts noteikumu 2. un 5. pielikums (noteikumu projekta 12. un 13. punkts) un RNKO saraksts papildināts ar Phytophthora ramorum (izolāti, kas sastopami ES) tādiem saimniekaugiem kā Castanea sativa Mill. un Vaccinium L., kā arī papildinātas prasības riska pārvaldības pasākumiem pret RNKO.
Problēmas apraksts
Ir mainīts parastās mandeles Prunus amygdalus Batsch botāniskais nosaukums. Tas ir jāaizstāj ar Prunus dulcis (Mill.) D. A. Webb, ņemot vērā taksonomijas nomenklatūras atjauninājumus.
Risinājuma apraksts
Grozīts noteikumu 1., 2., 5. un 6. pielikums (noteikumu projekta 11., 12., 13. un 14. punkts). 
Problēmas apraksts
Direktīva 2014/98/ES noteic, ka telpu, lauku un partiju vizuālajā pārbaudē ir jākonstatē, ka pirmsbāzes, bāzes, sertificēts un standarta materiāls ir brīvs no RNKO, kas norādīti minētās direktīvas I un II pielikumā, un uz konkrēto ģinti vai sugu tiek attiecinātas IV pielikuma prasības.

Lai attiecībā uz apgabaliem, kas saskaņā ar attiecīgo fitosanitāro pasākumu starptautisko standartu (Requirements for the establishment of pest free areas. ISPM No 4 (1995), Rome, IPPC, FAO 2017) ir atzīti par brīviem no attiecīgajiem kaitīgajiem organismiem, nodrošinātu atbilstību ar regulu 2019/2072, direktīvā 2014/98/ES ietverta atkāpe no prasības vizuāli pārbaudīt, ņemt paraugus un testēt pirmsbāzes, bāzes, sertificēto un standarta materiālu. 

Valsts augu aizsardzības dienests (turpmāk – dienests) nav atzinis nevienu Latvijas teritoriju par brīvu attiecībā ne uz vienu kaitīgo organismu.

Atkāpes no prasībām tiek iekļautas noteikumos, lai nodrošinātu iespēju šo izņēmumu piemērot, tiklīdz dienests saskaņā ar fitosanitāro pasākumu starptautiskajiem standartiem atzīs kādu teritoriju par brīvu no attiecīgajiem kaitīgajiem organismiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumi ir papildināti ar izņēmumu no prasībām, kas pieprasa augu veselības pārbaudes: tās nav vajadzīgas, ja dienests ir atzinis, ka teritorija ir brīva no attiecīgā kaitīgā organisma. Grozīts noteikumu 16.3., 21.4., 22.3., 23.4., 42.2.4., 51.4., 57.3. un 59.2. apakšpunkts un 61. punkts (noteikumu projekta 1.–9. punkts).
Problēmas apraksts
Kopš direktīvas 2014/98/ES pieņemšanas dalībvalstu pieredze liecina, ka ar attiecīgo fitosanitāro risku nesamērīgi ir Candidatus Phytoplasma pyri Seemüller & Schneider un Candidatus Phytoplasma mali Seemüller & Schneider pasākumi, lai novērstu kaitīgā organisma izplatīšanos, nosakot, kad visa augļaugu pavairošanas materiāla un augļaugu partija tiek atzīta par tirdzniecībai nederīgu, ja ražošanas vietas daļā pavairošanas materiālam un augļaugiem tiek konstatēti atbilstoši simptomi.

Direktīva 2014/98/ES ir grozīta, lai nodrošinātu atbilstību ar regulā 2019/2072 minētajiem pārskatītajiem riska pārvaldības pasākumiem, kas vērsti pret Candidatus Phytoplasma pyri un Candidatus Phytoplasma mali
Risinājuma apraksts
Noteikumos tiek papildināts 5. pielikums (noteikumu projekta 13. punkts) ar augu veselības prasībām – Pyrus L. sadaļa attiecībā uz Candidatus Phytoplasma pyri un Malus Mill. sadaļa attiecībā uz Candidatus Phytoplasma mali. 
Problēmas apraksts
Saskaņā ar direktīvas 2014/98/ES 32. pantu dalībvalstīm līdz 2022. gada 31. decembrim bija atļauts savā teritorijā tirgot tādu pavairošanas materiālu un augļaugus, kas ražoti no pirmsbāzes, bāzes un sertificētajiem mātesaugiem vai sertificēta materiāla, kuri pastāvēja pirms 2017. gada 1. janvāra, un tas attiecas arī uz tādu materiālu vai augļaugiem, kuri neatbilst minētās īstenošanas direktīvas prasībām.
Pieredze, ko dalībvalstis guvušas, īstenojot tiesību aktus, liecina, ka Savienības pavairošanas materiāla un augļaugu sertifikācijas sistēma neaptver sēklu un sējeņu sertifikāciju, tāpēc paredzēts pārejas pasākumus turpināt piemērot tikai sēklu un sējeņu ražošanai, jo šo materiālu pielāgošanai minētās direktīvas prasībām vajadzīgs ilgāks laiks. Lai novērstu šo materiālu tirdzniecības traucējumus, minētais termiņš tiek pagarināts līdz 2029. gada 31. decembrim.
Risinājuma apraksts
Prasība netiek pārņemta, jo Latvijā ražo tikai standarta materiālu un prasības standarta materiāla tirdzniecībai nav mainījušās, kopš spēkā stājās direktīva 2014/98/ES, kas arī neparedz izmaiņas, tāpēc nav nepieciešams piemērot pārejas periodu materiāla tirdzniecībai. Turklāt direktīvas 2014/98/ES 32. pants, kas tiek grozīts ar direktīvu, dalībvalstīm paredz iespēju izlemt, vai šīs prasības ieviest savos normatīvajos aktos.
Problēmas apraksts
Komisijas Īstenošanas 2017. gada 29. maija lēmums (ES) 2017/925, ar ko uz laiku atļauj dažām dalībvalstīm sertificēt konkrētu augļaugu sugu pirmsbāzes materiālu, kas ražots laukā, kur nav nodrošināta aizsardzība pret kukaiņiem, un atceļ Īstenošanas lēmumu (ES) 2017/167, noteiktām dalībvalstīm uz laiku atļāva sertificēt noteiktu augļaugu sugu pirmsbāzes materiālu, kas ražots laukā, kurā nav nodrošināta aizsardzība pret kukaiņiem.

Šis atļaujas derīguma termiņš beidzās 2018. gada 31. decembrī, tāpēc, lai atspoguļotu minētās atļaujas derīguma termiņa beigšanos attiecībā uz Cydonia oblonga Mill. pirmsbāzes materiālu, ir svītrota direktīvas 2014/98/ES IV pielikuma 4. iedaļas daļa "Prasības ražošanas vietas daļai, ražošanas vietai vai apgabalam", kurā noteiktas prasības pavairojamajam materiālam, kas ražots laukā, kurā nav nodrošināta aizsardzība pret kukaiņiem. Prasības tiek svītrotas pret kaitīgo organismu Erwinia amylovora (Burrill) Winslow et al.
Risinājuma apraksts
Noteikumos nav ietverts kaitīgais organisms Erwinia amylovora (Burrill), jo tas Latvijā ir noteikts kā aizsargājamās zonas karantīnas organisms, uz kuru tieši attiecas regulas 2019/2072 prasības, tāpēc no noteikumiem nav nepieciešams svītrot prasības Cydonia oblonga Mill. pirmsbāzes materiālam.
Problēmas apraksts
Candidatus Phytoplasma australiense Davis et al. ir iekļauts regulas 2019/2072 II pielikuma Savienības karantīnas organismu sarakstā un svītrots no regulas 2019/2072 IV pielikuma RNKO saraksta. Tā kā šis RNKO svītrots arī no direktīvas 2014/98/ES I pielikuma RNKO saraksta un no minētās direktīvas IV pielikuma, kaitīgais organisms un pasākumi, kas attiecas uz RNKO, tiek svītroti no Fragaria L. ražošanai paredzētiem augļaugu uzraudzības nosacījumiem. 
Risinājuma apraksts
Grozījumi izdarīti noteikumu 2. un 5. pielikumā (noteikumu projekta 12. un 13. punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz augļu koku un ogulāju pavairojamā materiāla audzētājiem un tirgotājiem, kas reģistrēti Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas profesionālo operatoru oficiālajā reģistrā.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz augļu koku un ogulāju pavairojamā materiāla audzētājiem un tirgotājiem, kas reģistrēti Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas profesionālo operatoru oficiālajā reģistrā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumi Nr. 54 "Dekoratīvo augu pavairojamā materiāla atbilstības kritēriji un aprites kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 54)

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams pārņemt direktīvā noteiktās prasības.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
Grozījumi noteikumos Nr. 54 tiek sagatavoti paralēli noteikumu projektam.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32022L2438
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas 2022. gada 12. decembra Direktīva (ES) 2022/2438, ar ko attiecībā uz Savienības reglamentētajiem nekarantīnas kaitīgajiem organismiem uz dekoratīvo augu pavairošanas materiāla, augļaugu pavairošanas materiāla un uz augļu ražošanai paredzētiem augļaugiem groza Direktīvu 93/49/EEK un Īstenošanas direktīvu 2014/98/ES
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas 2022. gada 12. decembra Direktīva (ES) 2022/2438, ar ko attiecībā uz Savienības reglamentētajiem nekarantīnas kaitīgajiem organismiem uz dekoratīvo augu pavairošanas materiāla, augļaugu pavairošanas materiāla un uz augļu ražošanai paredzētiem augļaugiem groza Direktīvu 93/49/EEK un Īstenošanas direktīvu 2014/98/ES
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants
Tiks pārņemts ar grozījumiem Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumos Nr. 54 "Dekoratīvo augu pavairojamā materiāla atbilstības kritēriji un aprites kārtība"
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 1., 2., 3. un 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 7., 8. un 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 5. punkts
Norma netiek pārņemta, jo Latvijā ražo tikai augļu koku un ogulāju pavairošanas materiāla standarta materiālu un prasības standarta materiāla tirdzniecībai nav mainījušās, un izmaiņas neparedz arī šī direktīva, tāpēc nav nepieciešams paredzēt pārejas periodu augļu koku un ogulāju sēklu un sējeņu stādāmā materiāla tirdzniecībai.
-
-
2. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 12., 13. un 14. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 10. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
Norma netiek pārņemta, jo ir noteikta dalībvalstu direktīvas prasību pārņemšanas kārtība.
-
-
4. pants
Norma netiek pārņemta, jo ir noteikta direktīvas spēkā stāšanās kārtība.
-
-
5. pants
Norma netiek pārņemta, jo norādīti adresāti.
-
-
I pielikuma 1. punkts
Tiks pārņemts ar grozījumiem Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumos Nr. 54 "Dekoratīvo augu pavairojamā materiāla atbilstības kritēriji un aprites kārtība"
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
I pielikuma 2. punkts
Tiks pārņemts ar grozījumiem Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumos Nr. 54 "Dekoratīvo augu pavairojamā materiāla atbilstības kritēriji un aprites kārtība"
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
II pielikuma 1. punkts
Noteikumu projekta 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
II pielikuma 2. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
II pielikuma 2. punkta "b" apakšpunkts
Noteikumu projekta 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
II pielikuma 3. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
II pielikuma 3. punkta "b" apakšpunkts
Šīs prasības nav ietvertas jau spēkā esošajos noteikumos. Nav nepieciešamība svītrot direktīvā noteiktās normas.
-
-
II pielikuma 3. punkta "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 13.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
II pielikuma 3. punkta "d" apakšpunkts
Noteikumu projekta 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
II pielikuma 3. punkta "e" apakšpunkts
Noteikumu projekta 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
II pielikuma 3. punkta "f" apakšpunkts
Noteikumu projekta 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
II pielikums 4. punkts
Noteikumu projekta 11., 12., 13. un 14. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Direktīvas 2. panta 5. punkts netiek pārņemts, jo Latvijā ražo tikai standarta materiālu un prasības standarta materiāla tirdzniecībai nav mainījušās, kopš spēkā ir stājusies Direktīva 2014/98/ES. Tā kā izmaiņas neparedz arī šī direktīva, nav nepieciešams noteikt pārejas periodu materiāla tirdzniecībai. 
Direktīvas 2014/98/ES 32. pants noteic rīcības brīvību, t.i., dalībvalsts var izlemt, vai savā teritorijā laist tirgū pavairojamo materiālu, kas neatbilst šīs pašas direktīvas noteiktajām kvalitātes un augu veselības prasībām.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra Ministru kabineta instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu".
Cita informācija
Sagatavotie grozījumi paredz noteikumu 1., 2., 5. un 6. pielikumu papildināt ar direktīvas prasībām. Citi grozījumi pielikumos nav izdarīti. Pielikumi tiek izteikti jaunā redakcijā, jo tiesību aktu portāla funkcionalitāte paredz tikai šādu iespēju.
Iepriekš noteikumu 2. un 5. pielikumā pārņemtās Komisijas 2020. gada 11. februāra Īstenošanas direktīvas (ES) 2020/177, ar ko attiecībā uz augu kaitīgajiem organismiem sēklās un citā reproduktīvajā materiālā groza Padomes Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 68/193/EK, 2002/55/EK, 2002/56/EK un 2002/57/EK, Komisijas Direktīvas 93/49/EEK un 93/61/EEK un Īstenošanas direktīvas 2014/21/ES un 2014/98/ES, prasības netiek mainītas. 
Tā kā tiek mainīts latīniskais nosaukuma parastajai mandelei Prunus dulcis (Mill.) D. A. Webb, nepieciešams grozīt arī noteikumu 1. un 6. pielikumu. Iepriekš pārņemtās no ES direktīvām izrietošās prasības netiek ietekmētas vai nepārņemtas.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts augu aizsardzības dienests
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", Biedrība Zemnieku saeima, Stādu audzētāju biedrība
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/0f6f707f-723d-4aca-b789-da9afbc33635

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Par TAP portāla sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" ievietoto noteikumu projektu nav saņemti iebildumi vai priekšlikumi.

Nevalstiskajām organizācijām tika nosūtīta e-pasta vēstule ar informāciju par plānotajiem noteikumu grozījumiem, un tām nebija ne priekšlikumu, ne iebildumu par noteikumu projektu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts augu aizsardzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Augļu koku un ogulāju pavairojamā materiāla uzraudzībā būs jāpievērš uzmanība jaunu RNKO izpausmju vizuālam novērtējumam uz augiem.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi