Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
22-TA-400: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 7. februāra noteikumos Nr. 74 "Jaunuzņēmumu atbalsta programmu pieteikšanas un administrēšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Grozījumi Ministru kabineta 2017.gada 7.februāra noteikumos Nr.74 “Jaunuzņēmumu atbalsta programmu pieteikšanas un administrēšanas kārtība”

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts izstrādāts, lai:
- samazinātu administratīvo slogu pieteikumu izvērtēšanas procesā, kurā ir nepieciešams pārbaudīt pretendentu darba ņēmēju nodarbinātību pie citiem darba devējiem atbilstoši Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma (turpmāk – Likums) 11.panta pirmajai daļai;
- novērstu nelikumīga atbalsta piešķiršanas risku saskaņā ar Likuma 13.panta otro daļu, veicot ceturkšņa uzraudzības pārbaudes procesu;
- nodrošināt kvalitatīvu atbalsta programmas īstenošanas uzraudzību.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreizējā situācijā saskaņā ar Ministru kabineta 2017.gada 7.februāra noteikumu Nr.74 „Jaunuzņēmumu atbalsta programmu pieteikšanas un administrēšanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.74) 10.3.apakšpunktu, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (turpmāk – LIAA) kā administrējošās iestādes pienākums ir izskatīt jaunuzņēmuma iesniegto pieteikumu un ar to saistītās dokumentācijas atbilstību Likuma 4.pantā noteiktajiem atbalsta programmu piešķiršanas kritērijiem, t.sk. pārbaudīt atbalsta programmu izmantošanas ierobežojumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Likuma 11.panta pirmā daļa nosaka, ka jaunuzņēmums nav tiesīgs saņemt atbalstu par darba ņēmēju, par kuru tam vai citam jaunuzņēmumam atbalsta periodā ir piešķirts šajā likumā minētais atbalsts. Lai LIAA varētu sagatavot MK noteikumu Nr.74 10.3.apakšpunktā minēto atzinumu, ir nepieciešams pārliecināties par jaunuzņēmuma atbalsta programmā pieteikto darbinieku atbilstību Likuma 11.panta pirmajai daļai.
Proti, valsts atbalsta pretendentu pieteikumu izvērtēšanas procesā LIAA nepieciešams iegūt informāciju par atbalsta pretendentu darba ņēmēju nodarbinātību pie citiem darba devējiem – ir nepieciešams iegūt informāciju par citu darba devēju nosaukumu un reģistrācijas numuru. Šī informācija ir nepieciešama, jo saskaņā ar Likuma 11.panta pirmo daļu, jaunuzņēmums nav tiesīgs saņemt atbalstu par darba ņēmēju, par kuru tam vai citam jaunuzņēmumam atbalsta periodā ir piešķirts šajā likumā minētais atbalsts. Nedrīkst būt situācija, ka darba ņēmējs divos dažādos apstiprinātos jaunuzņēmumos saņem atbalstu vienā un tajā pašā programmā. Attiecīgo informāciju Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) nodrošinās, noslēdzot starpresoru vienošanās “Par Datu noliktavas sistēmas izmantošanu”, kur LIAA nepieciešamo informāciju varēs izgūt no pārskata “Ziņas par darba ņēmējiem”.
LIAA līdz šim lūdza sniegt informāciju VID, vai jaunuzņēmuma darba ņēmēji uz atbalsta pieteikuma iesniegšanas dienu ir nodarbināti pie cita komersanta uz darba līguma pamata, norādot darba devēja nosaukumu un reģistrācijas numuru. Līdz 2021.gada decembrim pēc LIAA informācijas pieprasījuma VID šādu informāciju sniedza, līdz ar to LIAA varēja pārliecināties par atbalsta saņēmēja atbilstību.
Savukārt pēc 2021.gada decembra uz LIAA informācijas pieprasījumu VID norādījis, ka, ņemot vērā MK noteikumu Nr.74 10.3.apakšpunktā norādīto, LIAA nav noteiktas tiesības vai pienākums ziņas par komersantu darba ņēmēju nodarbinātību izgūt no citām iestādēm, bet pašai veikt pārbaudes un tās dokumentēt.
Likuma “Par nodokļiem un nodevām” 22.panta pirmā daļa paredz, ka nodokļu administrācijas ierēdnim (darbiniekam) ir aizliegts izpaust par nodokļu maksātāju bez viņa piekrišanas jebkādu informāciju, kas šim ierēdnim (darbiniekam) kļuvusi zināma, pildot dienesta (darba) pienākumus. Vienlaikus likuma “Par nodokļiem un nodevām” 22.panta otrajā daļā norādīti noteikti gadījumi, kuros nodokļu administrācijas ierēdnis (darbinieks) drīkst sniegt informāciju par nodokļu maksātāju bez viņa piekrišanas.
Ņemot vērā iepriekš minēto, VID kopš 2021.gada decembra sniedz informatīva rakstura informāciju par jaunuzņēmuma darba ņēmēju nodarbinātību pie cita darba devēja, neatklājot konkrētus datus par darba ņēmēja citiem darba devējiem - nosaukumu un reģistrācijas numuru, līdz ar to LIAA nevar pārliecināties par jaunuzņēmuma atbilstību Likuma 11.panta pirmajai daļai, un LIAA nepieciešams pieprasīt papildinformāciju pašam jaunuzņēmumam. Savukārt pats jaunuzņēmums var nebūt informēts par tā darba ņēmēja nodarbinātību citur, līdz ar to tāda atbilstības izvērtēšana ir neefektīva, laikietilpīga un pašam jaunuzņēmumam apgrūtinoša.
Šobrīd, lai pārliecinātos par atbalsta saņēmēja atbilstību Likuma normām, LIAA minēto informāciju pieprasa atbalsta saņēmējam, tomēr atbalsta saņēmēja rīcībā šāda informācija nav un tā viņam ir jāpieprasa no darbiniekiem. Līdz ar to sniedzot atbildi uz LIAA pieprasījumu, atbalsta saņēmējs nevar pats pārliecināties par sniegtās informācijas patiesumu.
Ņemot vērā minēto, pastāv risks, ka minētā atbalsta programma kļūst mazāk saistoša komersantiem, jo atbalsta saņēmējam palielinās administratīvais slogs ar informācijas iegūšanu, kas nepieciešama atbalsta saņemšanai, turklāt minētā informācija ir valsts pārvaldes iestāžu rīcībā.
Papildus atbalsta saņēmējam palielinās nelikumīga atbalsta piešķiršanas risks, jo, sniedzot informāciju LIAA, atbalsta saņēmējs nevar pārliecināties par nodarbinātā sniegto ziņu patiesumu, un gadījumā, ja LIAA pie projekta noslēguma pārskata pārbaudes konstatē pārkāpumus, tad atbalsta saņēmējam jāatmaksā viss piešķirtais atbalsts.
Savukārt valsts atbalsta ceturkšņa uzraudzības pārbaudes procesā LIAA ir nepieciešams iegūt informāciju par pieteikuma iesniedzēja darba ņēmēju darba devējiem uz pieteikuma iesniegšanas brīdi un bruto darba ienākumiem projekta atbalsta periodā.
Saskaņā ar Likuma 13.panta otro daļu Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā administrējošā iestāde administrē atbalsta programmas, tai skaitā rīcību Komisijas lēmuma izpildē, de minimis atbalsta piešķiršanā, apmēra noteikšanā un tā kontrolē.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr.74 25.2.apakšpunktu atbalsta programmu ietvaros de minimis atbalsta apmēru aprēķina par katru atbalsta programmā fiksētajam maksājumam pieteikto darba ņēmēju, no darba ņēmējam vispārējā nodokļu režīma ietvaros (t. i., režīmā, kas būtu jāpiemēro, ja jaunuzņēmums nepiedalītos Likumā paredzētajā atbalsta programmā) aprēķināmajiem nodokļiem (iedzīvotāju ienākuma nodoklis, valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas) atņemot faktiski samaksāto fiksēto maksājumu un atbalsta programmas ietvaros samaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Taču saskaņā ar MK noteikumu Nr.74 26.punktu faktiski piešķirtais atbalsts kopumā nevar pārsniegt jaunuzņēmumu darbības vērtēšanas komisijas lēmumā par atbalsta programmas piešķiršanu jaunuzņēmumam noteikto de minimis atbalsta apmēru.
Līdz ar to gadījumā, ja atbalsta programmai pieteiktā darba ņēmēja pieteikumā norādītā darba alga un ar to aprēķināmie nodokļi palielinās, pārsniedzot jaunuzņēmumam noteikto de minimis atbalsta apmēru, atbalsta saņēmējam atbilstoši MK noteikumu Nr.74 27.punktam ir jāatmaksā visu projekta ietvaros saņemto valsts atbalstu kopā ar procentiem, kuru likmi publicē Eiropas Komisija saskaņā ar Eiropas Komisijas 2004.gada 21.aprīļa regulas (EK) Nr. 794/2004, ar ko īsteno Padomes Regulu (ES) 2015/1589, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Līguma par Eiropas Savienības darbību 108. panta piemērošanai (turpmāk – Komisijas regula Nr. 794/2004), 10.pantu, tiem pieskaitot 100 bāzes punktus, no dienas, kad valsts atbalsts tika izmaksāts finansējuma saņēmējam, līdz tā atgūšanas dienai, ievērojot Komisijas regulas Nr. 794/2004 11.pantā noteikto procentu likmes piemērošanas metodi.
Attiecīgo informāciju VID nodrošinās, noslēdzot starpresoru vienošanās “Par Datu noliktavas sistēmas izmantošanu”, kur LIAA nepieciešamo informāciju varēs izgūt no pārskata  “Darba devēja ziņojums”.
Vienlaikus 2021.gadā ir veikti grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, to papildinot ar IV un V daļu, kas paredz procesuālas darbības nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanai. Līdz ar to ir nepieciešams izteikt MK noteikumu Nr.74 27.punktu jaunā redakcijā.
Savukārt ņemot vērā Finanšu ministrijas 2020.gadā nosūtītos priekšlikumus Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai par grozījumiem Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā (2020.gada 18.maija vēstule Nr.4.1-6/4/2711 un 2020.gada 3.septembra vēstule 4.1-4/4/4675), saskatāms risks, ka noteikta nodokļu maksātāju kategorija saņem valsts atbalstu nodokļu atlaides veidā no Latvijas budžeta, taču ekonomisko labumu šis atbalsts rada ārvalsts budžetam. Līdz ar to nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr.74, paredzot jaunuzņēmumam iesniegt administrējošai iestādei informāciju par projekta realizācijas datiem, lai izvērtētu valsts atbalsta efektivitāti un ieguvumu valsts budžetā pret sniegtā valsts atbalsta apmēru.
Risinājuma apraksts
MK Noteikumu projekts paredz šādus grozījumus:

1. VID nodrošināt LIAA informāciju par atbalsta pretendentu darba ņēmēju nodarbinātību.

Lai novērstu esošo problēmsituāciju, plānots noteikt pienākumu VID jaunuzņēmumu pieteikumu izvērtēšanas un uzraudzības procesā nodrošināt LIAA informāciju par atbalsta pretendentu darba ņēmēju nodarbinātību  – darba devēju nosaukumu un reģistrācijas numuru un bruto darba ienākumiem projekta atbalsta periodā. LIAA nodrošina, ka informācija tiek pieprasīta tādā apmērā, kas nepieciešams izvērtējuma veikšanai konkrētā procesa posmā, proti, pieteikuma izvērtēšanai - atbalsta pretendentu darba ņēmēju nodarbinātību un uzraudzības periodā -  darba ņēmēju nodarbinātību un to bruto darba ienākumiem un no tiem aprēķinātajiem nodokļiem.  
Informāciju plānots saņemt no VID saskaņā ar starpresoru vienošanos, kas nosaka veidu un kartību, kādā VID sniedz datus LIAA. Pēc grozījumu MK noteikumos Nr.74 stāšanās spēkā, tiks noslēgta starpresoru vienošanās “Par Datu noliktavas sistēmas izmantošanu” saskaņā, ar kuru LIAA varēs izgūt nepieciešamo informāciju no VID nodrošinātiem diviem pārskatiem (informācijas avots ir “Ziņas par darba ņēmējiem” un “Darba devēja ziņojums”).
Vienlaikus saistībā ar Finanšu ministrijas 2020.gadā nosūtītajiem priekšlikumiem Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai par grozījumiem Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā (2020.gada 18.maija vēstule Nr.4.1-6/4/2711 un 2020.gada 3.septembra vēstule 4.1-4/4/4675), lai nepieļautu nodokļu atlaides piemērošanu Latvijas jaunuzņēmumam, ja riska kapitāla investors veicis ieguldījumu Latvijas jaunuzņēmuma mātes vai meitas uzņēmumā ārvalstī, kas iekļauta ES nesadarbojošos jurisdikciju sarakstā, ņemot vērā saskatāmu risku, ka noteikta nodokļu maksātāju kategorija ir tiesīga saņemt valsts atbalstu nodokļu atlaides veidā no Latvijas budžeta, savukārt nākotnē šis atbalsts rada ekonomisko labumu ārvalsts budžetam, grozījumos MK noteikumos Nr.74 iekļauta arīdzan norma, kas paredz jaunuzņēmumam trīs gadus pēc atbalsta saņemšanas līdz katra secīgā kalendārā gada 1.martam iesniegt administrējošai iestādei informāciju par projekta realizācijas datiem.

2. Tiek papildināts noteikumu projekts ar papildus nosacījumiem jaunuzņēmumiem.

Lai ne tikai izvērtētu valsts atbalsta efektivitāti un ieguvumu valsts budžetā pret sniegtā valsts atbalsta apmēru atbalsta programmas ietvaros, bet arī nodrošinātu atbalsta programmas īstenošanas kvalitatīvu uzraudzību un sniegtu priekšstatu arī politikas plānošanas līmenī, kā noris jaunuzņēmumu biznesa projektu faktiskā īstenošana Noteikumu projekts paredz jaunuzņēmumiem sniegt noteiktu informāciju.  Noteikumu projekta 22.1 punkts paredz jaunuzņēmums, trīs gadus pēc atbalsta saņemšanas līdz katra secīgā kalendārā gada 1.martam iesniedz administrējošai iestādei informāciju par projekta biznesa idejas realizācijas datiem, kā arī par pašu inovatīvo produktu vai pakalpojumu, kura radīšanai jaunuzņēmums saņēmis valsts atbalstu par iepriekšējo kalendāro gadu:
•        tirgus noieta raksturojumu (vietējais vai ārvalstu; tirgus un pārdošanas apjoms skaitliski un naudas izteiksme; attīstības perspektīvas);
•        peļņas un apgrozījuma rādītājus par projektu, papildus norādot jaunuzņēmuma kopējos darbības rādītājus;
•        piesaistītajām vietējām un ārvalstu investīcijām, norādot ieguldījuma apjomu un valsti;
•        darbinieku skaita, bruto darba atalgojuma izmaiņām, samaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli un valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas.
Ar tirgus noieta raksturojumu ir saprotams, ka jaunuzņēmumam administrējošai iestādei ir jāsniedz informācija par būtiskāko noieta tirgus raksturojumu, kur jānorāda reģions, teritorija vai ārvalsts, kur tiek īstenots atbalsts.
Lai Ministru kabinets varētu novērtēt atbalsta efektivitāti ir nepieciešams vērtēt atbalsta ietekmi ne tikai par sasniegtiem rādītājiem konkrētā atbalsta periodā, bet arī trīs gadus secīgi pēc tam. Trīs gadi secīgi pēc tam ir aptuvenais periods, kad jaunuzņēmumi strauji attīsta biznesa idejas, sasniedz ārvalstu tirgus, līdz ar to būtiski ir analizēt šo periodu.
Minētā informācija ir būtiska, lai izpildītu līdz ar Ministru kabinetā 31.05.2022  Sēdē apstiprināto informatīvo ziņojumu "Informatīvais ziņojums “Par Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma īstenošanu”", Ekonomikas ministrijai uzdoto uzdevumu līdz 2025.gada 1.jūnijam iesniegt Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma īstenošanu.
LIAA slēdz līgumus ar jaunuzņēmumu, ja  atbalsts tiek prasīts par augsti kvalificētu darba ņēmēju (AKD) piesaisti. Savukārt fiksētā maksājuma un IIN nodokļa (turpmāk – NA programma) atlaides atbalstam līguma nav. Šobrīd neviens normatīvs neparedz, ka NA programmai būtu jāsniedz informācija par projekta biznesa idejas realizācijas datiem. Savukārt AKD programmā projekta mērķa sasniegšana tiek vērtēta atbalsta perioda beigās, bet tur nav iekļauti dati, kas paredzēti jaunajos (plānotajos) MKN 74 grozījumos.
Veicot grozījumus turpmāk atskaites būs jāsniedz arī tiem, kam projekti jau ir pabeigušies gan NA programmā, kā arī AKD.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nav alternatīvu risinājumu
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Nav papildu prasības un nav papildu izmaksas

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
  • jaunuzņēmumi
Ietekmes apraksts
Grozījumos MK noteikumos Nr.74 paredzētais regulējums ietekmēs LIAA un VID, kā arī skars jaunuzņēmumus (saskaņā ar Ekonomikas ministrijas datiem uz 2021.gada beigām darbojās aptuveni 512 jaunuzņēmumi).

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts ieņēmumu dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Elektroniska saskaņošana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Projekts 2022.gada 5.aprīlī elektroniski saskaņots ar Valsts ieņēmumu dienestu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ieņēmumu dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Plānots noteikt, ka VID jaunuzņēmumu pieteikumu izvērtēšanas procesā nodrošina LIAA informāciju par atbalsta pretendentu darba ņēmēju nodarbinātību - darba devēju nosaukumu un reģistrācijas numuru.
Savukārt atbalsta uzraudzības periodā ir plānots , ka VID nodrošina LIAA informāciju par darba ņēmēju bruto darba ienākumiem un no tiem aprēķinātajiem nodokļiem projekta atbalsta periodā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, LIAA tiks samazināts administratīvais slogs, un pieteikumu izvērtēšanas process tiks padarīts efektīvāks.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts ietekmē fizisko personu datu aizsardzību. LIAA ir nepieciešams apstrādāt sekojošus fizisko personu (valsts atbalsta pretendentu darba ņēmēju) datus:
- valsts atbalsta pretendentu pieteikumu izvērtēšanas procesā darba devēja nosaukumu, reģistrācijas numuru, lai izskatītu MK noteikumu Nr.74 10.3.apakšpunktā norādīto jaunuzņēmuma iesniegto pieteikumu un ar to saistītās dokumentācijas atbilstību Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma 11.panta pirmās daļas prasībām;
- valsts atbalsta ceturkšņa uzraudzības pārbaudes procesā pieteikuma iesniedzēja darba ņēmēju darba devēju nosaukumus un to reģistrācijas numurus, bruto darba ienākumus projekta atbalsta periodā, lai nodrošinātu MK noteikumu Nr.74 10.9. apakšpunktā un 20.punktā noteikto pienākuma izpildi atbilstoši Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma 13.panta otrajai daļai.
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada 27.aprīļa Regulas (ES) Nr.2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (turpmāk – Datu regula) 6.panta 1.punkta c) apakšpunktu – lai izpildītu uz pārzini attiecināmu juridisku pienākumu - personas datu apstrādes mērķis ir novērst nelikumīga valsts atbalsta saņemšanas risku Likuma 11.panta pirmās daļas izpratnē. Šo datu apstrādes nolūks ir pieteikumu izvērtēšanas procesā un uzraudzības pārbaudes procesā izvērtēt un uzraudzīt jaunuzņēmumus, lai nodrošinātu to atbilstību atbalsta programmu piešķiršanas kritērijiem visā atbalsta periodā saskaņā ar MK noteikumu Nr.74 10.3., 10.5.apakšpunkta un 15.punkta prasībām.
Fizisko personu datu apstrādes ilgums var sasniedz 24 mēnešus jeb 2 gadus no brīža, kad jaunuzņēmumu darbības vērtēšanas komisija ir pieņēmusi lēmumu par atbalsta piešķiršanu vai sniegusi atzinumu par nosacījumu izpildi atbilstoši Likuma 10.panta trešās daļas nosacījumiem.
Valsts atbalsta programmas darbības periodā fizisko personu dati tiek apstrādāti saskaņā ar Datu regulas 5.pantā noteiktajiem personas datu apstrādes principiem, nodrošinot likumīgu, godprātīgu un datu subjektam pārredzamu, tikai nolūka sasniegšanai nepieciešamajā minimālajā apjomā, precīzu un, ja nepieciešams, atjauninātu personas datu apstrādi, dzēšot, labojot vai iznīcinot neprecīzos datus, kā arī ievērojot datu glabāšanas ierobežojumu, dzēšot (iznīcinot) datus, ja tie vairs nav vajadzīgi nolūka sasniegšanai.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi