Anotācija (ex-ante)

24-TA-717: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Pašvaldības domes vēlēšanu likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts izstrādāts, lai paredzētu tiesības Latvijas Republikas Saeimai, saskaņā ar Pašvaldību likuma 70. pantā noteikto pieņemot likumu par pašvaldības domes (turpmāk – dome) atlaišanu, izvērtēt konkrēto situāciju un lemt par efektīvāko turpmāko domes funkciju izpildes kārtību – iecelt pagaidu administrāciju vai rīkot jaunas domes vēlēšanas – arī gadījumā, kad līdz kārtējām pašvaldību vēlēšanām ir palikuši mazāk nekā 24 mēneši, bet vairāk par deviņiem mēnešiem. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta mērķis ir nodrošināt Latvijas Republikas Saeimai tiesības, ar likumu atlaižot esošo domi, no tiesiskuma un lietderības aspektiem vispusīgi izvērtēt domes funkciju izpildes turpmāko kārtību – iecelt pagaidu administrāciju vai rīkot jaunas domes vēlēšanas –, ņemot vērā faktisko situāciju konkrētajā pašvaldībā. 
Spēkā stāšanās termiņš
Nākamā diena pēc izsludināšanas (likumprojektam)
Pamatojums
Tā kā nav paredzams, kad varētu iestāties Pašvaldību likuma 70. panta pirmajā daļā noteiktās situācijas domes atlaišanai, bet līdz kārtējām pašvaldību vēlēšanām 2025. gadā ir atlikuši nedaudz vairāk kā 15 mēneši, nepieciešams, lai likumprojekts stātos spēkā pēc iespējas ātrāk, nodrošinot likumdevēja lemttiesības par domes darba nepārtrauktības nodrošināšanu – iecelt pagaidu administrāciju ar pilnvaru termiņu līdz kārtējām pašvaldību vēlēšanām vai rīkot ārkārtas domes vēlēšanas, tādējādi piešķirot ekskluzīvas pilnvaras jaunajai domei strādāt līdz kārtējām domes vēlēšanām un vēl vienu pilnu sasaukumu (četrus gadus). 

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Pašvaldības domes vēlēšanu likuma (turpmāk – vēlēšanu likums) 1. panta pirmo daļu domi ievēlē vienlīdzīgās, tiešās, aizklātās un proporcionālās vēlēšanās uz četriem gadiem [..]. Vēlēšanu likuma 1. panta otrās daļas 2. punkts noteic, ja Saeima ir pieņēmusi likumu par domes atlaišanu, domi ievēlē [..] uz atlaistās domes atlikušo pilnvaru termiņu un šā panta pirmajā daļā noteikto termiņu, ja līdz kārtējām domes vēlēšanām palikuši mazāk nekā 24 mēneši, bet vairāk nekā deviņi mēneši. Savukārt atbilstoši vēlēšanu likuma 1. panta trešajai daļai, ja Saeima ir pieņēmusi likumu par domes atlaišanu un līdz kārtējām domes vēlēšanām ir palikuši mazāk nekā deviņi mēneši, jaunas domes vēlēšanas nenotiek un līdz kārtējām domes vēlēšanām darbojas pagaidu administrācija. 
Domes atlaišanu paredz Pašvaldību likuma 70. pants. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 70. panta otro daļu likumprojektu par domes atlaišanu Ministru kabinets iesniedz Saeimai pēc savas iniciatīvas vai pamatojoties uz ģenerālprokurora priekšlikumu. Savukārt atbilstoši 70. panta trešajai daļai Saeima, pieņemot likumu par domes atlaišanu, saskaņā ar Ministru kabineta priekšlikumu ieceļ attiecīgajā administratīvajā teritorijā pagaidu administrāciju un nosaka, kādā termiņā nepieciešams notikt jaunām domes vēlēšanām. Pagaidu administrācijas un jaunievēlētās domes pilnvaru termiņu nosaka vēlēšanu likums. 
No minētā tiesiskā regulējuma izriet, ka domes atlaišanas gadījumā Saeima domes vietā ieceļ pagaidu administrāciju, ja līdz kārtējām domes vēlēšanām ir palikuši ne vairāk kā deviņi mēneši, bet gadījumā, ja līdz kārtējām domes vēlēšanām ir palikuši vairāk nekā deviņi, bet mazāk nekā 24 mēneši, tiek rīkotas ārkārtas domes vēlēšanas, kurās ievēlētā dome darbojas atlikušo atlaistās domes pilnvaru termiņu un vēl nākamo domes pilnvaru termiņu (sasaukumu). 
Neatkarīgi no iemesliem, kuru dēļ dome varētu tikt atlaista, spēkā esošie laika kritēriji – atlaistās domes vietā organizēt jaunas domes vēlēšanas uz atlikušo pilnvaru termiņu vai iecelt pagaidu administrāciju, kas darbojas līdz kārtējām pašvaldību vēlēšanām –, pašvaldības domei pieļauj radīt tādus apstākļus, kas Ministru kabinetam uzliktu par pienākumu iesniegt Saeimā likumprojektu par pašvaldības domes atlaišanu.  
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašvaldību likuma 70. panta pirmā daļa paredz dažādus un savstarpēji atšķirīgus pamatojumus domes atlaišanai, proti, 70. panta pirmās daļas 1. punktā norādītais pamatojums (dome atkārtoti nepilda vai pārkāpj Latvijas Republikas Satversmi, saistošus starptautiskos tiesību aktus, likumus vai Ministru kabineta noteikumus, nepilda tiesas spriedumus vai nenodrošina pašvaldības administrācijas darbības tiesiskumu, vai pieļauj savā vai pašvaldības administrācijas darbībā būtiskus minēto normatīvo aktu pārkāpumus) prasa detalizētu faktisko un tiesisko apstākļu izvērtējumu, lai secinātu, ka dome nespēj pienācīgā kārtībā pildīt normatīvajos aktos noteiktos pienākumus un nodrošināt pašvaldības tiesisku darbu. Turpretī 70. panta pirmās daļas 2. un 3. punktā norādītais pamatojums (dome nav ievēlējusi domes priekšsēdētāju, priekšsēdētāja vietnieku vai komitejas divu mēnešu laikā vai nav iecēlusi pašvaldības izpilddirektoru sešu mēnešu laikā, ja šā likuma 21. panta ceturtajā daļā minētā konkursa rezultātā ir bijis izvirzīts prasībām atbilstošs amata kandidāts; dome nav spējīga pieņemt lēmumus saistībā ar to, ka trijās domes kārtējās sēdēs pēc kārtas nepiedalās šā likuma 27. panta otrajā daļā noteiktais skaits deputātu) prasa vien attiecīgu faktu konstatāciju, lai Saeimai būtu pamats lemt par domes atlaišanu. 
Neskatoties uz iemesliem, kuru dēļ dome tiek atlaista, tiesiskā kārtība turpmākai domes funkciju izpildes nodrošināšanai ir vienāda. Tomēr likumdevējam būtu jābūt iespējai katrā konkrētajā domes atlaišanas situācijā vērtēt, kāda būtu pareizākā un atbilstošākā domes funkciju izpildes nodrošināšanas kārtība – jaunas domes ievēlēšana vai pagaidu administrācijas iecelšana, – ja līdz nākamajām kārtējām domes vēlēšanām ir palikuši mazāk nekā 24 mēneši (puse sasaukuma), bet vairāk nekā deviņi mēneši. 
Risinājuma apraksts
Likumprojekts paredz grozījumus vēlēšanu likuma 1. panta otrās daļas 2. punktā un otrajā daļā, nosakot, ja Saeima ir pieņēmusi likumu par domes atlaišanu, domi ievēlē uz atlaistās domes atlikušo pilnvaru termiņu un likumā noteikto pilna sasaukuma termiņu – četriem gadiem, ja līdz kārtējām domes vēlēšanām palikuši mazāk nekā 24 mēneši, bet vairāk nekā deviņi mēneši un likumā par domes atlaišanu nav noteikts citādāk. Ja Saeima ir pieņēmusi likumu par domes atlaišanu un līdz kārtējām domes vēlēšanām ir palikuši mazāk nekā deviņi mēneši vai cits termiņš saskaņā ar likumu par domes atlaišanu, jaunas domes vēlēšanas nenotiek un līdz kārtējām domes vēlēšanām darbojas pagaidu administrācija. Tādējādi likumdevējam būtu tiesības katrā konkrētajā domes atlaišanas situācijā vērtēt, kāda būtu pareizākā un atbilstošākā domes funkciju izpildes nodrošināšanas kārtība – jaunas domes ievēlēšana vai pagaidu administrācijas iecelšana, – ja līdz nākamajām kārtējām domes vēlēšanām ir palikuši mazāk nekā 24 mēneši (puse sasaukuma), bet vairāk nekā deviņi mēneši. 
Likumprojekts veicinās demokrātiskas un tiesiskas valsts principa ievērošanu, kas balstās uz to, ka sabiedrībā pastāv līdzsvars starp pamatvērtībām un tiesību realizāciju. Valsts pārvaldei demokrātiskā un tiesiskā valstī sabiedrības uzticētās funkcijas jāpilda godīgi, efektīvi un taisnīgi, tās rīcībai jāatbilst likumiem (sk. Satversmes tiesas 2000. gada 24. marta sprieduma lietā Nr. 04-07(99) 3. punktu). 
Likumprojekts veicinās lietderīgu finanšu līdzekļu izlietošanu. Proti, ja līdz kārtējām vēlēšanām palikuši vairāk nekā 24 mēneši, tad tas ir pietiekami garš laika periods, lai varētu finansēt jaunu vēlēšanu organizēšanu un jaunā dome varētu nostrādāt līdz jaunām vēlēšanām. Savukārt, ja līdz kārtējām vēlēšanām palikuši no deviņiem līdz 24 mēnešiem, tad likumdevējam būtu iespēja izvērtēt, kurš risinājums ir efektīvāks, samērojot nepieciešamos finanšu resursus ar ieguvumiem no domes darba stabilizācijas un pašvaldības nepārtrauktas darbības, tai skaitā funkciju izpildes, nodrošināšanas. Ja jaunās vēlēšanās domi ievēlē uz atlaistās domes atlikušo pilnvaru termiņu, kas ir tuvāk 24 mēnešu termiņam, un vēlēšanu likuma 1. panta pirmajā daļā noteikto termiņu, tas ir, vēl vienu pilnu domes pilnvaru termiņu, tad būtu lielāka iespējamība, ka finanšu līdzekļi tiek izmantoti lietderīgi. Savukārt, ja līdz kārtējām vēlēšanām ir palikuši vairāk par 9 mēnešiem, tad būtu izvērtējama jaunu domes vēlēšanu organizēšanas lietderība, izlietojot finanšu  līdzekļus tik īsā laikā pirms vēlēšanām, tā vietā apsverot iespēju iecelt pagaidu administrāciju, kas nodrošinās domes funkciju izpildi līdz nākamajām kārtējām domes vēlēšanām. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 70. panta piekto daļu pagaidu administrācijas sastāvā ir vismaz trīs locekļi [..].
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Izvērtēta iespēja saglabāt esošo situāciju, taču secināts, ka tā ir neelastīga. Operatīvas likumdevēja rīcības gadījumā, atlaižot domi un ieceļot pagaidu administrāciju, tiks nodrošināta pašvaldības darba nepārtrauktība līdz nākamajām kārtējām domes vēlēšanām (ne ilgāk kā 24 mēnešus līdz sāks darbu jaunievēlētā dome). 
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Saglabājot esošo vēlēšanu likuma regulējumu, neskatoties uz iemesliem, kuru dēļ dome tiek atlaista, tiesiskā kārtība turpmākai domes funkciju izpildes nodrošināšanai ir vienāda, ja līdz nākamajām kārtējām domes vēlēšanām ir palikuši mazāk nekā 24 mēneši (puse sasaukuma), bet vairāk nekā deviņi mēneši. Tomēr likumdevējam būtu jābūt iespējai katrā konkrētajā domes atlaišanas situācijā vērtēt, kāda būtu atbilstošākā, efektīvākā un lietderīgākā domes funkciju izpildes nodrošināšanas kārtība – jaunas domes ievēlēšana uz pagarinātu pilnvaru termiņu (vairāk kā četriem gadiem) vai pagaidu administrācijas iecelšana līdz kārtējām domes vēlēšanām. Vienlaikus likumdevējs var neizmantot savas tiesības noteikt atšķirīgu pagaidu administrācijas darbības termiņu, tādējādi piemērojot jau spēkā esošo vēlēšanu likuma 1. panta otrās daļas 2. punktā noteikto kārtību. 

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Likumprojektam nav tiešas ietekmes uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību.
Ietekmes apraksts
Primāri likumprojekts ietekmēs konkrētas pašvaldības, kuras dome tiks atlaista, iedzīvotājus, jo pēc domes atlaišanas ir jānodrošina nepārtraukta pašvaldības funkciju izpilde un pakalpojumu nodrošināšana. Likumdevējam vērtējot, kādā formā, ar kādu pārvaldību turpmāk nodrošināma pašvaldības vadība – jaunās vēlēšanās ievēlējot domi vai ieceļot pagaidu administrāciju –, jāņem vērā, kurš risinājums ir labvēlīgāks sabiedrības interesēm, tai skaitā kurā gadījumā tiek iztērēti mazāk pašvaldības budžeta līdzekļu un efektīvāk nodrošināts pašvaldības darbs. Tāpat arī likumprojekts skar vēlēšanās balsstiesīgos iedzīvotājus, kuriem būs iespēja piedalīties ārkārtas domes vēlēšanās, ja tādas tiks rīkotas. Likums skar visas sabiedrības intereses tādā aspektā, ka tiek nodrošināts atklāts lēmumu pieņemšanas process, sākot ar likumprojekta par domes atlaišanu virzību Ministru kabinetā, līdz tā izskatīšanai un pieņemšanai Latvijas Republikas Saeimā, lemjot par konkrētās situācijas tiesiskuma un lietderības apstākļiem, izvēloties atbilstošāko risinājumu nepārtrauktai un tiesiskai pašvaldības darbības nodrošināšanai. 
Juridiskās personas
  • Pašvaldībā darbojošies uzņēmumi un potenciālie investori.
Ietekmes apraksts
Uzņēmumiem ir būtiski, ka tiek nodrošināts nepārtraukts pašvaldības darbs un domes lēmumu pieņemšanas process, sevišķi attiecībā uz tādiem jautājumiem, kas skar pašvaldības teritorijas attīstības plānošanu, būvniecību, investīciju piesaisti, atļauju izsniegšanu. Operatīvas likumdevēja rīcības gadījumā, atlaižot domi un ieceļot pagaidu administrāciju, tiks nodrošināta pašvaldības darba nepārtrauktība un netiks papildus kavēta tautsaimniecības attīstība, ciktāl tā ir atkarīga no domes lēmumiem. Nevalstiskajām organizācijām atkarībā no to darbības jomām ir būtiski gan apsvērumi, kas attiecas uz uzņēmumiem, gan uz sabiedrību – lai tiktu nodrošināts atklāts un demokrātisks pašvaldības pārvaldības iecelšanas un darbības modelis. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Ciktāl nepieciešami domes lēmumi (teritorijas atļautā izmantošana, būvatļaujas, licences u.c.). 

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Likumprojektam nav tiešas ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetiem. Budžetu izdevumi atkarīgi no konkrētā likumdevēja lēmuma par domes atlaišanu, kā rezultātā atlaistās domes deputātiem vairs netiks izmaksāta atlīdzība par deputāta pienākumu izpildi, taču vienlaikus finanšu līdzekļi būs nepieciešami tālākā procesa īstenošanai – jaunām domes vēlēšanām un ievēlēto deputātu atalgojumam vai pagaidu administrācijas locekļu atalgojumam. 
Piedāvātajam tiesiskajam regulējumam nav ietekmes uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu. Tas nerada jaunas institūcijas vai būtiski negroza esošo kārtību, bet paredz tiesības likumdevējam pieņemt lēmumu par tālāko rīcību domes atlaišanas gadījumā, ja līdz kārtējām domes vēlēšanām palikuši mazāk nekā 24 mēneši, bet vairāk nekā deviņi mēneši, – rīkot ārkārtas domes vēlēšanas vai iecelt pagaidu administrāciju līdz kārtējām domes vēlēšanām. 
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Likumprojekts pats par sevi būtiski nemaina esošo situāciju, kā arī neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas vai tādu regulējumu, kas radītu papildu slogu kādai sabiedrības grupai. Līdz ar to sabiedrības līdzdalības process netika organizēts, kā to pieļauj Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punkts. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Likuma izpilde tiks nodrošināta saskaņā ar vēlēšanu likumā un Pašvaldību likumā noteikto kārtību. Likumprojektu par domes atlaišanu Ministru kabinets iesniedz Latvijas Republikas Saeimai, kas pieņem lēmumu par domes atlaišanu un pagaidu administrācijas iecelšanu vai ārkārtas domes vēlēšanu rīkošanu. Pagaidu administrācijas locekļus ieceļ ar domes atlaišanas likumu, un tie nodrošina domes funkciju izpildi. Ārkārtas domes vēlēšanas rīko, sadarbojoties pašvaldības vēlēšanu komisijai un Centrālajai vēlēšanu komisijai. Jaunas institūcijas netiks radītas.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Tiks paplašināta Latvijas Republikas Saeimas kompetence, paredzot izvēles iespējas, lemjot par domes atlaišanu, paredzēt vai nu ārkārtas domes vēlēšanu rīkošanu, vai pagaidu administrācijas iecelšanu, ja līdz kārtējām domes vēlēšanām palikuši mazāk nekā 24 mēneši, bet vairāk nekā deviņi mēneši. 
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi