Anotācija (ex-ante)

23-TA-494: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2012. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 451 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības taksēm"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
2021. gada 25. novembrī pieņemts Piespiedu dalītā īpašuma privatizētajās daudzdzīvokļu mājās izbeigšanas likums (turpmāk – Izbeigšanas likums) (stājās spēkā 2023. gada 1. janvārī), ar kuru zvērinātiem tiesu izpildītajiem deleģēta jauna funkcija – vest piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas lietu. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar noteikumu projektu Ministru kabineta 2012. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 451 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības taksēm" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 451) tiek noteikta amata atlīdzības takses darbībām, kas saistītas ar lietas par piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanu vešanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši Izbeigšanas likumam (stājās spēkā 2023. gada 1. janvārī), kurā noteikta kārtība, kādā uzsākams un īstenojams vienota īpašuma izveidošanas process piespiedu dalītā īpašuma gadījumā, ja uz citai personai piederoša zemes īpašuma atrodas daudzdzīvokļu māja ar privatizētu dzīvokļu īpašumiem, deleģēta funkcija zvērinātam tiesu izpildītājam veikt amata darbības piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas lietas vešanai. Zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības takses nosaka noteikumi Nr. 451.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar Izbeigšanas likumu zvērinātam tiesu izpildītājam tiek deleģēta jauna funkcija, kas saistīta ar amata darbību veikšanu piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas lietas vešanu. Par Izbeigšanas likumā noteiktajām amata darbībām, kas saistītas ar piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas lietas vešanu, MK noteikumos Nr. 451 nav paredzēta amata atlīdzības takse. Ņemot vērā minēto, MK noteikumos Nr. 451 nosakāma amata atlīdzības takse par Izbeigšanas likumā noteiktajām amata darbībām, kas saistītas ar piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas lietas vešanu.
Risinājuma apraksts
   Ar noteikumu projektu zemāk norādītajos apmēros tiek noteiktas amata atlīdzības takses par Izbeigšanas likumā noteiktajām amata darbībām, kas saistītas ar piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas lietas vešanu. Amata darbībām, kuras Izbeigšanas likums nosaka, bet kuras šobrīd MK noteikumi Nr. 451 neparedz, takses apmērs noteikumu projektā noteikts, vadoties pēc spēkā esošas takses par amata darbībām, kas pēc veicamo darbību satura un ieguldāmā darba apjoma ir līdzvērtīgas. 
   Noteikumu projektā noteikta takse sekojošām no Izbeigšanas likuma izrietošām amata darbībām.
   1) Par lēmuma pieņemšanu par piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas lietas ievešanu vai atteikumu ievest lietu – 50 EUR. Amata darbība izriet no Izbeigšanas likuma 9. panta pirmās, trešās un ceturtās daļas un ietver ziņu pārbaudi Izpildu lietu reģistrā (turpmāk – ILR), lai pārliecinātos, ka cits zvērināts tiesu izpildītājs nav ievedis piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas lietu par to pašu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju. Tāpat pirms lēmuma pieņemšanas par lietas ievešanu zvērinātam tiesu izpildītājam nepieciešams ieskatīties attiecīgi valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas (turpmāk – VVDZ) vai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datos, lai pārliecinātos, vai persona, kas iesniegusi pieteikumu lietas ievešanai ir īpašnieks vai tiesiskais valdītājs dzīvoklim konkrētajā daudzdzīvokļu dzīvojamajā mājā, pārbaudīt, vai pieteikumam pievienots Izbeigšanas likuma 8. pantā noteiktais Valsts zemes dienesta paziņojums par atsavināmo zemi un atsavināšanas cenu, kā arī vai ievērots Izbeigšanas likumā noteiktais pieteikuma iesniegšanas termiņš. Norādītā amata atlīdzība zvērinātam tiesu izpildītājam izmaksājama gan gadījuma, ja pieņemts lēmums par piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas lietas ievešanu, gan gadījumā, ja, izvērtējot pieteikumu, tiek konstatēts, ka iesniegtais pieteikums neatbilst kādai no Izbeigšanas likuma 9. panta trešajā daļā minētajām prasībām un lietas ievešana atsakāma, par konstatētajiem trūkumiem paziņojot pieteicējam.
   2) Par informācijas pārbaudi valsts informācijas sistēmās par daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekiem un zemesgabala īpašnieku - 50 EUR un papildus 7 EUR par ieskatīšanos attiecīgajā zemesgrāmatas nodalījumā atbilstoši nodalījumu skaitam. Amata darbība izriet no Izbeigšanas likuma 10. panta pirmās daļas un 11. panta ceturtās daļas, kā arī citos gadījumos, kad šāda informācijas pārbaude lietā ir objektīvi nepieciešama. Amata darbība ietver pienākumu zvērinātam tiesu izpildītājam pārbaudīt valsts informācijas sistēmās pieejamo aktuālo informāciju par to, kas ir daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieki vai tiesiskais valdītājs un zemesgabala īpašnieks (VVDZ un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, ja dzīvokļa īpašums nav ierakstīts zemesgrāmatā), kā arī noskaidrot attiecīgi īpašnieku un tiesisko valdītāju kontaktinformāciju (Fizisko personu reģistrā ziņas par fiziskās personas deklarēto dzīvesvietas adresi, Uzņēmumu reģistrā ziņas par juridisko personu reģistrēto juridisko adresi, kā arī ziņas vai personai ir izveidota e-adrese).
   3) Par likumā noteikto paziņojumu daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekiem un zemesgabala īpašniekam sagatavošanu un nosūtīšanu – 7 EUR (par vienu adresātu). Amata darbības izriet no Izbeigšanas likuma 10. panta, 12. panta piektās daļas, 14. panta ceturtās daļas.
   Tādā pašā apmērā noteikta amata atlīdzības takse par paziņojuma bijušajam zemesgabala īpašniekam par atsavināšanas cenas izmaksu sagatavošanu un nosūtīšanu, kā arī par paziņojuma personai, kurai par labu nostiprināta ķīlas tiesība, sagatavošanu un nosūtīšanu Izbeigšanas likumā paredzētajos gadījumos.
   Saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likumu iedzīvotājiem e-adreses lietošana ir brīvprātīga, un to var izveidot jebkurā laikā. Savukārt juridiskām privātpersonām (komersantiem un citiem tiesību subjektiem, kas reģistrēti Uzņēmumu reģistrā, – biedrības, nodibinājumi, arodbiedrības, politiskās partijas, reliģiskās organizācijas u.c.) no 2023. gada 1. janvāra e-adreses lietošana ir obligāta. Ņemot vērā minēto, lai nodrošinātu valsts budžeta līdzekļu maksimāli racionālu izlietojumu, gadījumā, kad daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekam vai zemesgabala īpašniekam izveidota e-adrese, Izbeigšanas likuma 10. panta pirmajā daļā noteiktais paziņojums, kā arī cita minētajā likumā noteiktā korespondence tam nosūtāma uz e-adresi.
   4) Par dalību daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopsapulcē par atsavināšanas tiesības izmantošanu un ar šādā kopsapulcē pieņemto lēmumu saistīto aktu sastādīšana – 70 EUR, bet, ja kopsapulce ilgst ilgāk par stundu, papildus maksājami 50 EUR. Atbilstoši dzīvokļu īpašnieku skaitam, kāds kopsapulcē piedalās papildus tiek piemērots:
      - koeficients 1 – līdz 10 dzīvokļu īpašniekiem;
      - koeficients 1,4 – no 11 līdz 50 dzīvokļu īpašniekiem;
      - koeficients 1,5 – no 51 līdz 100 dzīvokļu īpašniekiem;
     ​​​​​​​ - koeficients 1,6 – vairāk par 100 dzīvokļu īpašniekiem.

   Amata darbība izriet no Izbeigšanas likuma 12. panta pirmās, otrās, trešās un ceturtās daļas un sastāv no vairākām secīgām darbībām. Amata darbība ietver zvērināta tiesu izpildītāja personīgu dalību daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopsapulcē par atsavināšanas tiesības izmantošanu. Kā arī Izbeigšanas likuma 12. panta pirmajā un ceturtajā daļā noteikto aktu sastādīšana atbilstošo Izbeigšanas likumā noteiktajām prasībām. Laiks, kas nepieciešams iepriekš uzskaitīto darbību veikšanai, atkarīgs no daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopsapulces norises gaitas. Arī saistībā ar kopsapulces norisi saistīto aktu sagatavošanas laiks atkarīgs no kopsapulces dalībnieku kopējā skaita.
   Atzīstams, ka nav samērīgi par dalību jebkurā daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopsapulcē (kā īsu, tā ilgstošu, kā arī ar atšķirīgu dalībnieku kopējo skaitu) noteikt vienādu amata atlīdzības taksi vai taksi, kuras apmērs atšķiras nebūtiski. Noteikumu projektā amata atlīdzība noteikta atbilstoši taksei, kāda MK noteikumu Nr. 451 8.2. apakšpunkta spēkā esošā redakcijā noteikta pēc satura līdzīgai amata darbībai – fakta fiksēšana, papildu paredzot koeficienta piemērošanu gadījumā, ja daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku skaits, kas piedalās kopsapulcē, pārsniedz desmit, tā kā lielāks kopsapulces dalībnieku skaits objektīvi prasa lielāku ieguldāmo darbu, sagatavojot aktu par kopsapulces balsojumu par atsavināšanas tiesības izmantošanu.
   Tādējādi, jo ilgāks laiks veltāms dalībai kopsapulcē un nepieciešams akta sagatavošanai, jo proporcionāli lielāks atlīdzības apmērs. Savukārt, ja kopsapulces ilgums iekļaujas vienā stundā un kopējais konkrētās daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu skaits nepārsniedz desmit dzīvokļus, maksājama tikai atlīdzība pamata likmes apmērā.
   5) Par atsavināšanas tiesības izmantošanas konstatēšanu – 50 EUR. Amata darbība izriet no Izbeigšanas likuma 14. panta trešās, sestās un septītās daļas un ietver vairākas secīgi īstenojams darbības. Saskaņā ar Izbeigšanas likumu pēc tam, kad notecējis daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekiem un zemesgabala īpašniekam Valsts zemes dienesta sagatavotajā paziņojumā par atsavināmo zemi un atsavināšanas cenu noteiktais termiņš, kurā atsavināšanas cena ir spēkā un izmantojama atsavināšanas tiesības izmantošanai (Izbeigšanas likuma 12. panta ceturtās daļas 4. punkts un 8. panta otrās daļas 9. punkts), vai pēc pilnas atsavināšanas cenas saņemšanas, ja zvērināta tiesu izpildītāja depozīta kontā atsavināšanas cena iemaksāta ātrāk, zvērināts tiesu izpildītājs savā depozīta kontā pārbauda, vai atsavināšanas cena ir iemaksāta.
   Ja zvērināts tiesu izpildītājs konstatē, ka atsavināšanas tiesība nav izmantota, proti, Izbeigšanas likumā noteiktā termiņā nav pieņemts lēmums par atsavināšanas tiesības izmantošanu vai atsavināšanas cena Valsts zemes dienesta sagatavotajā paziņojumā noteiktajā termiņā un pilnā apmērā nav iemaksāta zvērināta tiesu izpildītāja depozīta kontā, zvērināts tiesu izpildītājs atmaksā depozīta kontā veiktās iemaksas atsavināšanas tiesības izmantošanai personām, kuras tās veikušas. Šādā gadījumā zvērināts tiesu izpildītājs pieņem lēmumu par lietas izbeigšanu pamatojoties uz Izbeigšanas likuma 17. pantu, kas paredz atsavināšanas tiesības neizmantošanas (14. panta astotā daļa) sekas un atlīdzība par to noteikta atsevišķi noteikumu projekta 8.10.11. apakšpunktā.
   Ja zvērināts tiesu izpildītājs konstatē, ka atsavināšanas tiesība ir izmantota atbilstoši Izbeigšanas likumā noteiktajām prasībām, zvērināts tiesu izpildītājs sastāda aktu par atsavināšanas cenas samaksu. Par atsavināšanas tiesību izmantošanu rakstveidā paziņo Valsts zemes dienestam un personai, kurai par labu attiecībā uz zemesgabalu ir nostiprināta ķīlas tiesība, ja tas attiecināms. Ja personas, kurai par labu attiecībā uz zemesgabalu ir nostiprināta kīlas tiesība, dzīvesvieta nav zināma, zvērināts tiesu izpildītājs nodrošina attiecīgās informācijas publicēšanu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
   6) Par nostiprinājuma lūguma sagatavošana un iesniegšana rajonu (pilsētu) tiesā – 50 EUR. Amata darbība izriet no Izbeigšanas likuma 20. panta pirmās, otrās un trešās daļas un ietver Izbeigšanas likumā noteiktajām prasībām un Ministru kabineta apstiprinātai nostiprinājuma lūguma formai atbilstoša nostiprinājuma lūguma sagatavošana elektroniska dokumenta formā un tā iesniegšana rajonu (pilsētu) tiesā.
   7) Par atsavināšanas cenas samaksu bijušajam zemes īpašniekam – 50 EUR. Amata atlīdzība izriet no Izbeigšanas līguma 23. panta pirmās, otrās, trešās, ceturtās un sestās daļas, kā arī Izbeigšanas likuma 24. panta.
   Amata darbība ietver informācijas noskaidrošanu par bijušā zemesgabala īpašnieka norēķinu konta numuru kredītiestādē, uz kuru pārskaitāma atsavināšanas cena, un atsavināšanas cenas izmaksu bijušajam zemesgabala īpašniekam (īpašniekiem), tai skaitā ievērojot zemesgabala īpašnieka un personas, kurai par labu attiecībā uz to ir nostiprināta ķīlas tiesība, paziņojumā par atsavināšanas cenas vai tās daļas sadali (Izbeigšanas likuma 22. panta otrā daļa) norādīto, ja zvērinātam tiesu izpildītajam šāds paziņojums iesniegts
   Papildus minētajam zvērināts tiesu izpildītājs atlīdzības izmaksu saskaņo ar procesa virzītāju, ja attiecīgajā zemesgrāmatas nodalījumā attiecībā uz piespiedu dalītā īpašuma zemesgabalu bija ierakstīta aizlieguma atzīme par aresta uzlikšanu mantai.
​​​​​​​   Ja atsavināmā zeme sakrīt ar zemesgabalu, uz kuru par labu citai personai bija nostiprināta ķīlas tiesība, un zvērinātam tiesu izpildītājam nav iesniegts paziņojums par atsavināšanas cenas vai tās daļas sadali amata darbība ietver paziņojuma par nepieciešamību vienoties par atsavināšanas cenas vai tās daļas sadali sagatavošanu un nosūtīšanu zemesgabala bijušajam īpašniekam un personai, kurai par labu attiecībā uz to bija nostiprināta ķīlas tiesība (pēc atsavināšanas cenas saņemšanas depozīta kontā un atkārtoti sākoties atsavināšanas cenas glabāšanas termiņa pēdējam gadam). Kā arī zvērināta tiesu izpildītāja depozīta kontā daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku iemaksātās atsavināšanas cenas vai attiecīgajam zemesgabala īpašniekam pienākošās daļas uzglabāšanu līdz brīdim (bet ne ilgāk kā trīs gadus), kad zvērinātam tiesu izpildītājam tiek iesniegts izpildu dokuments vai bijušā zemes īpašnieka un personas, kurai par labu bija nostiprināta ķīlas tiesība, paziņojumu par atsavināšanas cenas vai tās daļas sadali, notecējis maksimālais termiņš atsavināšanas cenas glabāšanai zvērināta tiesu izpildītāja depozīta kontā (Izbeigšanas likuma 24. panta sestā daļa) vai iestājies pamats atsavināšanas cenas nodošanai citai personai (Izbeigšanas likuma 24. panta trešā un ceturtā daļa).
​​​​​​​   9) Par lēmuma pieņemšanu par lietas izbeigšanu ​​​​​​​​​​​​​​– 10 EUR. Saskaņā ar Izbeigšanas likuma 17. panta otro daļu zvērināts tiesu izpildītājs izbeidz lietu par piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanu, ja atsavināšanas tiesība nav izmantota. Atbilstoši Izbeigšanas likuma 13. pantam gadījumā, ja zvērināts tiesu izpildītājs nesaņem paziņojumu par dzīvokļu īpašnieku kopsapulces datumu, laiku un norises vietu, kas atbilst Izbeigšanas likuma 11. panta trešajā daļā norādītajam termiņam, vai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopsapulce ir sasaukta, taču līdz Izbeigšanas likuma 11. panta trešajā daļā norādītajam termiņam nav pieņemts lēmums par atsavināšanas tiesības izmantošanu, zvērināts tiesu izpildītājs sagatavo lēmumu par piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas lietas izbeigšanu un pieņemto lēmumu nosūta pieteicējam – attiecīgās daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļa īpašniekam vai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopības pilnvarotajai personai, kas zvērinātam tiesu izpildītājam iesniegusi pieteikumu lietas ievešanai. Savukārt saskaņā ar Izbeigšanas likuma 14. panta astoto daļu zvērināts tiesu izpildītājs izbeidz lietu, ja konstatē, ka atsavināšanas tiesība atbilstoši 14. panta piektajā daļā noteiktajam nav izmantota.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija

Atbilstoši Izbeigšanas likuma 9. panta piektajai daļai lietas par piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanu vešanas izdevumus un zvērināta tiesu izpildītāja amata atlīdzību sedz no valsts budžeta līdzekļiem. Izbeigšanas likumā ietverto normu izpildei papildu nepieciešamais finansējums Tieslietu ministrijai valsts budžeta apakšprogrammā 03.05.00 "Atlīdzība tiesu izpildītājiem par izpildu darbībām" 2023. gadam 90 788 euro apmērā, 2024. gadam 539 681 euro, 2025. gadam un turpmākajiem gadiem 892 744 euro apmērā atbalstīts Ministru kabinetā ( Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra ārkārtas sēde Nr. 2 1. §) Tieslietu ministrijas prioritārā pasākuma "Piespiedu dalītā īpašuma izbeigšana privatizētajās daudzdzīvokļu mājās" ietvaros un ir iekļauts likumprojektā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” (2023.gada 17.februārī pieņemts pirmajā lasījumā). 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
   Atbilstoši Izbeigšanas likuma 9. panta piektajai daļai lietas par piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanu vešanas izdevumus un zvērināta tiesu izpildītāja amata atlīdzību sedz no valsts budžeta līdzekļiem. Tādējādi noteikumu projektā ietvertais grozījums nerada ietekmi nevienai sabiedrības grupai, kura pieņems lēmumu Izbeigšanas likumā noteiktajā kārtībā izmantot tiesības izbeigt piespiedu dalīto īpašumu un izveidot vienotu nekustamo īpašumu Civillikuma 968. panta izpratnē.
   Vienlaikus norādāms, ka noteikumu projektā ietvertais grozījums izdalīts no tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 451 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības taksēm"", tiesību akta lietas ID 22-TA-3661, lai nodrošinātu tā pieņemšanu iespējami ātrākā termiņā. Minētajam tiesību akta projektam sabiedrības līdzdalība (publiskā apspriešana) nodrošināta no 2023. gada 16. janvāra līdz 2023. gada 29. janvārim. Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem: https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/7dff58c2-acb3-4ce0-ba4c-352ca135924c/public_participations . Publiskās apspriešanas laikā par izstrādāto tiesību akta projektu (22-TA-3661), tai skaitā, tajā ietverto grozījumu, ar kuru tiek noteikta amata atlīdzības takse par Izbeigšanas likumā noteiktajām amata darbībām, kas saistītas ar piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas lietas vešanu, iebildumi vai priekšlikumi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi