Anotācija

25-TA-2390: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumos Nr. 374 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.5. pasākuma "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumos Nr. 374 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.5. pasākuma "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts pēc Izglītības un zinātnes ministrijas iniciatīvas un saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir atbrīvot 4.2.2.5.pasākumā "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai" (turpmāk – 4.2.2.5. pasākums) plānoto elastības finansējuma daļu - 592 530 euro apmērā (t.sk. Eiropas Sociālā fonda Plus daļa 503 651 euro) un piesaistīt 4.2.2.5.pasākumam atlikušo elastības finansējuma daļu 466 988 euro apmērā (t.sk. Eiropas Sociālā fonda Plus daļa 396 940 euro). Noteikumu projekts paredz jaunu pētījuma ciklu - Starptautiskā skolēnu novērtēšanas programma - OECD PISA 2029.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 374 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.5. pasākuma "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai"  īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 374) nosaka 4.2.2.5. pasākumam kopējā plānotā un pieejamā finansējuma apmēru:
1) MK noteikumu Nr.374 4.3.1.apakšpunkts nosaka, ka tiek atbalstīti starptautisko pētījumu cikli, kuros nodrošināta dalība, – 9; 
2)MK noteikumu Nr. 374 5.1.apakšpunkts nosaka, ka tiek nodrošināta dalība deviņos starptautisko pētījumu ciklos;
3) MK noteikumu Nr. 374 8. punkts nosaka, ka 4.2.2.5. pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir 6 835 606 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums - 5 810 265 euro un valsts budžeta finansējums -1 025 341 euro;
4) MK noteikumu Nr. 374 9. punkts nosaka, ka projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai pieejamo kopējo finansējumu plāno ne vairāk kā 5 776 088 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu - 4 909 674 euro apmērā un valsts budžeta finansējumu - 866 414 euro apmērā;
5) MK noteikumu Nr. 374 10. punkts nosaka, ka Izglītības un zinātnes ministrija kā Eiropas Savienības fondu atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt piešķirt 4.2.2.5. pasākumā plānoto elastības finansējumu, palielinot 4.2.2.5. pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz 6 835 606 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums - 5 810 265 euro un valsts budžeta finansējums - 1 025 341 euro.
Tas nozīmē, ka šobrīd īstenošanā esošajam projektam ir nepiesaistīts elastības finansējums 1 059 518 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums - 900 591 euro un valsts budžeta finansējums - 158 927 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā nozares politikas prioritātes un to īstenošanas iespējas pieejamo valsts budžeta resursu ietvaros, nepieciešams Eiropas Savienības fondu atbalsts izglītības finansēšanas modeļa “Programma skolā” ieviešanai. Vienlaikus spēkā esošā MK noteikumu Nr.374 redakcija nosaka dalību noteiktos starptautisko pētījumu ciklos, tostarp attiecīgi arī sasniedzamo nacionālo rādītāju skaitu. 
Risinājuma apraksts
Nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr. 374 8. punktu, nosakot, ka 4.2.2.5. pasākumam kopējais pieejamais finansējums ir 6 243 076 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 5 306 614 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 936 462 euro apmērā. 4.2.2.5. pasākumam sākotnēji tika plānots elastības finansējums 1 059 518 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 900 591 euro un valsts budžeta finansējums 158 927 euro.
Ņemot vērā nozares politikas prioritātes un to īstenošanas iespējas pieejamo valsts budžeta resursu ietvaros, daļa elastības finansējuma - 592 530 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 503 651 euro un valsts budžeta finansējums 88 879 euro, tiek pārdalīts Eiropas Sociālā fonda Plus 4.2.3.1. pasākumam “Integrēta "skola-kopiena" sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs”, lai paplašinātu atbalsta funkciju un nodrošinātu papildu konsultācijas izglītības iestādēs izglītības finansēšanas modeļa “Programma skolā” ieviešanas atbalstam. Detalizētāka informācija pieejama Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 16. jūlija noteikumos Nr. 483 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti" 4.2.3.1. pasākuma "Integrēta "skola-kopiena" sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi"" (24-TA-3050) anotācijā.

2025. gada 29. maija protokollēmuma Nr. 21 42. § “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 16. novembra rīkojumā Nr. 841 “Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.-2027. gadam”” 12. punkts nosaka, ka "elastības finansējums kļūst pieejams pēc Eiropas Komisijas lēmuma par programmas grozījumiem, tomēr izņēmuma gadījumā, to objektīvi pamatojot, ministrija, virzot attiecīgos Ministra kabineta noteikumus par pasākuma īstenošanu vai to grozījumos, Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā var rosināt ātrāku elastības finansējuma izmantošanu, izvērstu pamatojumu sniedzot sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā". Skaidrojam, ka elastības finansējums ir nepieciešams, lai nodrošinātu pētījumu norisi atbilstoši starptautisko organizāciju laika grafikam un metodoloģijai. Eiropas Sociālā fonda Plus elastības finansējuma pieejamības nodrošināšana, nesagaidot Eiropas Komisijas lēmumu, neradīs izmaksu neattiecināmības risku, jo pētījumi notiek cikliski atbilstoši uzņemtajām starptautiskajām saistībām. Tāpat, noteikumu projektam ir pievienots protokollēmuma projekts, kas paredz Izglītības un zinātnes ministrijai sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu ar fiskāli neitrāliem priekšlikumiem par elastības finansējuma izmantošanu, ja netiek saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas lēmums par plānotajiem grozījumiem Eiropas savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027. gadam. Vienlaikus Izglītības un zinātnes ministrija veic Eiropas Savienības fondu pasākumu ieviešanas, tajā skaitā projektu īstenošanas, uzraudzību.

4.2.2.5.pasākuma atlikusī elastības finansējuma daļa - 466 988 euro apmērā (t.sk. Eiropas Sociālā fonda Plus daļa 396 940 euro) nodrošinās un ir nepieciešama, lai piedalītos un īstenotu nākamo PISA 2029 sagatavošanu 2027. un 2028.gadā – 245 670 euro apmērā un saistību izpildi IEA pētījumā ICILS 2028 (datorprasmes), īstenojot primāro izpēti, kā arī projekta administratīvo darbību finansējumu par 2029.gadu - 221 318 euro apmērā. PISA ir starptautiski salīdzinošo izglītības pētījumu bāzes līmeņa pētījums par 15 gadus vecu skolēnu  pamatprasmēm – lasīšanā, matemātikā, dabaszinātnēs, - ar visplašāko datu pielietojumu un ir viens no visvairāk izmantotajiem starptautiskajiem datu avotiem, kas nomēra izglītības sistēmas veiktspēju. Eiropas Komisija dalībvalstu PISA datus izmanto Eiropas izglītības telpas un Prasmju savienības mērķu progresa mērīšanai, un Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācija UNESCO - Ilgtspējīgas attīstības mērķu izglītībā sasniegšanas progresa mērīšanai. Nacionālā līmenī dalība PISA 2029 pilnībā parādīs kopš 2019. gada pakāpeniski ieviestās izglītības satura reformas ietekmi skolēnu sniegumā.

Ņemot vērā, ka tiks nodrošināta dalība nākamajā PISA 2029 ciklā, tiek palielināts nacionālais rādītājs (MK noteikumu Nr. 374 4.3.1.apakšpunkts) - atbalstīto starptautisko pētījumu cikli, kuros nodrošināta dalība, –  no deviņi uz 10 un attiecīgi arī tiek precizēts MK noteikumu Nr. 374 5.1.apakšpunkts, ka dalība būs 10 nevis deviņos pētījumu ciklos.

Atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.-2027.gadam 4.2.2.5. pasākuma ESF+ investīcijām ir noteikts 149.intervences kods (pamata un vidējā izglītība) un 150.intervences kods (augstākā izglītība), kas ņemot vērā finansējuma pārdali tiek precizēti un samazināti -  149.intervences kods attiecīgi būs - 2 653 307euro apmērā un 150.intervences kods - 2 653 307euro apmērā.

Vienlaikus grozījumu ietekme ir administratīva, ņemot vērā, ka būs jāveic grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu, kas skars projekta īstenotāju – Izglītības un zinātnes ministriju un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru. Tāpat norādām, ka šobrīd veicamie grozījumi neietekmēs projekta mērķa sasniegšanu, bet dos papildu ieguvumu Latvijas sabiedrībai, jo dalība PISA 2029 sniegs pilnu informāciju par to kā pakāpeniski ieviestā izglītības satura reforma kopš 2019. gada ir ietekmējusi skolēnu sniegumu lasīšanā, matemātikā un dabaszinībās. Pēc grozījumu veikšanas esošā 4.2.2.5. pasākuma projekta ietvaros nevarēs uzsākt mācību vides pētījuma IEA TALIS 2030 nākamo ciklu pētījumu, bet izvērtēs un pieņems lēmumu par dalību IEA TALIS 2030 jaunajā pētījuma ciklā nākamā plānošanas perioda ietvarā, ja tiks lemts par šādu atbalsta mērķi. Elastības finansējuma daļa, kas tiek pārvirzīta 4.2.3.1.pasākumam bija paredzēta IEA TALIS 2030 dalības maksu segšanai un sadarbības partnera atlases procesa organizēšanai. Vienlaikus ietekmi uz iznākuma, rezultāta un nacionālajiem rādītājiem, neuzsākot mācību vides pētījuma IEA TALIS 2030 nākamo ciklu, neatstās, jo indikatīvi IEA TALIS 2030 posmi būtu sekojoši – 2026./2027./2028. gads gatavošanās (dalības maksas), 2029. gads – izmēģinājuma pētījums, 2030.gads – datu vākšana, bet 2031. gads – pirmais ziņojums.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
104 410
104 410
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
104 410
104 410
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
122 835
122 835
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
122 835
122 835
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
-18 425
-18 425
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
-18 425
-18 425
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
-18 425
-18 425
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
-18 425
-18 425
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Budžeta izdevumu un ieņēmumu aprēķinu ietekmē finansējums 466 988 euro apmērā (t.sk. ESF+ finansējums 396 940 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 70 048 euro), par kuru tiek palielināts 4.2.2.5. pasākumā pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma apmērs.
Finansējuma 466 988 euro apmērā indikatīvais sadalījums pa gadiem 4.2.2.5. pasākumā ir šāds:
2027. gadā – 122 835 euro, t.sk. ESF+ līdzfinansējums 104 410 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 18 425 euro;
2028. gadā – 122 835 euro, t.sk. ESF+ līdzfinansējums 104 410 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 18 425 euro;
2029. gadā – 221 318 euro, t.sk. ESF+ līdzfinansējums 188 120 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 33 198 euro.

Finansējuma sadalījums pa gadiem ir norādīts indikatīvi un var tikt precizēts, ņemot vērā faktiski izlietojamo finansējumu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Nepieciešamais finansējums 4.2.2.5. pasākuma īstenošanai tiks piesaistīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”
Lai nodrošinātu savstarpēji saskaņotu lēmumu pieņemšanu par elastības finansējuma pārdali, noteikumu projekts izskatāms Ministru kabinetā pirms vai vienlaikus ar grozījumiem Ministru kabineta 2024. gada 16. jūlija noteikumos Nr. 483 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti" 4.2.3.1. pasākuma "Integrēta "skola-kopiena" sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi” (24-TA-3050).

Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās tiks veikti atbilstoši grozījumi ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru noslēgtajā vienošanās par Eiropas Sociālā fonda Plus projekta īstenošanu.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedriskā apspriešana ir veikta noteikumu projektam "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.5. pasākuma "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai" īstenošanas noteikumi" (22-TA-2337), sabiedriskās apspriešanas informāciju skatīt:
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/99d07a5b-1bac-4ac8-ba25-6b0d2dfad209
Paredzētie grozījumi būtiski neietekmē MK noteikumu Nr.374 mērķi un būtību, kā arī 4.2.2.5.pasākuma īstenošanas noteikumu (grozījumu) projektam ir pozitīva ietekme, jo dalība PISA 2029 sniegs pilnu informācijas ciklu kā kopš 2019. gada pakāpeniski ieviestās izglītības satura reformas ir ietekmējušas skolēnu sniegumu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Latvijas Universitāte
  • Vispārējās izglītības iestādes

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi