Anotācija

25-TA-1939: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumos Nr. 692 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus" 4.3.1.2. pasākuma "Pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošana, tuvinot valsts sociālās aprūpes centru filiāles kopienā sniegtajiem (ģimeniskai videi pietuvinātiem) pakalpojumiem" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumos Nr. 692 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus" 4.3.1.2. pasākuma "Pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošana, tuvinot valsts sociālās aprūpes centru filiāles kopienā sniegtajiem (ģimeniskai videi pietuvinātiem) pakalpojumiem" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir palielināt 4.3.1.2. pasākuma "Pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošana, tuvinot valsts sociālās aprūpes centru filiāles kopienā sniegtajiem (ģimeniskai videi pietuvinātiem) pakalpojumiem" (turpmāk – 4.3.1.2. pasākums) kopējo attiecināmo finansējumu, kā arī redakcionāli precizēt atsevišķus finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera pienākumus 4.3.1.2. pasākuma projekta īstenošanā
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
4.3.1.2. pasākuma īstenošanu reglamentē Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumi Nr. 692 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus" 4.3.1.2. pasākuma "Pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošana, tuvinot valsts sociālās aprūpes centru filiāles kopienā sniegtajiem (ģimeniskai videi pietuvinātiem) pakalpojumiem" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 692). Saskaņā ar minēto MK noteikumu Nr. 692:
1. 8. punktu 4.3.1.2. pasākuma īstenošanai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 26 121 308 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums – 22 203 111 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 3 918 197 euro;
2. 30.4. apakšpunktu finansējuma saņēmējam ir noteikts pienākums, piesaistot projekta atbalstāmo darbību veikšanai nepieciešamo personālu, slēdzot sadarbības līgumus ar sadarbības partneriem vai īstenojot publiskos iepirkumus, nodrošināt, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, vismaz paredzot, ka projekta vadībā un īstenošanā iesaistītie darbinieki un iepirkumu līgumu izpildītāji  ir: 1) informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem un krāpšanas pazīmēm, pienākumu ziņot par konstatētajām aizdomām, kā arī ir informēti par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam; 2) parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. pantu un publiskos iepirkumus regulējošiem normatīvajiem aktiem;
3. 30.7. un 30.8. apakšpunktu finansējuma saņēmējam ir noteikti pienākumi attiecībā uz komunikācijas un vizuālās identitātes prasībām, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas Nr. 2021/1060 ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060) 47. un 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. 4.3.1.2. pasākuma projektu īsteno valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Šampētera nams" (turpmāk – VSIA "Šampētera nams") un tā ietvaros tiek veikti  ieguldījumi infrastruktūrā 10 iepriekš izvēlētās un ar Labklājības ministriju saskaņotās vietās visā Latvijā ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu izveidei ārpusģimenes aprūpē esošiem bērniem (turpmāk – bērnu ĢVPP). Uz 2025. gada 30. jūniju 4.3.1.2. pasākuma projekta atbalstāmo darbību ietvaros ir izstrādāts tipveida būvprojekts un deviņiem no 10 izvēlētajiem nekustamajiem īpašumiem ir veiktas nepieciešamās darbības to pārņemšanai LM valdījumā un īstenoti inženiertehniskās izpētes darbi (topogrāfiskā uzmērīšana, ģeotehniskā izpēte, zemes kadastrālās uzmērīšana un zemes ierīcības darbi). VSIA "Šampētera nams" 2025. gada 9. martā izsludināja iepirkumu (atklāto konkursu) Nr. SN 2025/1-PP "Piesaistes projekta – būvprojekta izstrāde 3D BIM vidē un būvdarbi" (turpmāk – iepirkums) uz trīs daļām par četriem objektiem – Rīgā, Valkā un diviem objektiem Liepājā. Iepirkuma rezultāti liecina, ka piesaistes projektu izstrādei 4.3.1.2. pasākuma projektā ir nepieciešams papildu finansējums. 2024. gadā, plānojot projekta budžeta izdevumus, provizoriski, pamatojoties uz elektronisko iepirkumu sistēmā veiktiem līdzīgu iepirkumu rezultātiem, visiem 10 nekustamā īpašuma objektiem projektā piesaistes būvprojekta projektēšanai tika plānoti kopā 600 000 euro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (turpmāk – PVN). Savukārt veiktā iepirkuma iesniegtajos finanšu piedāvājumos projektēšanas izmaksas par vienu objektu svārstās robežās no 140 000 – 230 000 euro bez PVN. Minētajā iepirkumā iesniegto finanšu piedāvājumu, izņemot lētāko piedāvājumu, kurš nekvalificējās iepirkuma tehniskā piedāvājuma (skices) prasību pārbaudē, informācija liecina, ka 4.3.1.2. pasākuma projektā kopumā nepieciešamais papildu finansējums svārstās robežās no 7% - 32%. Izvērtējot iepirkumu rezultātus, VSIA "Šampētera nams" noslēdza iepirkumu līgumu tikai par vienu iepirkuma daļu (Valkas objektam). Taču attiecībā uz pārējām daļām VSIA "Šampētera nams" jau ir pārskatījusi iepirkumā noteiktās prasības un plāno samazināt atsevišķas prasības, piemēram, būvniecības informācijas modelēšanas (BIM) prasības labiekārtojumu projektēšanai, lai samazinātu nākamo 4.3.1.2. pasākuma projekta iepirkumu līgumu potenciālās izmaksas. Tomēr, turpinot potenciālo finanšu  un citu risku izvērtēšanu, nevar izslēgt, ka arī turpmāko iepirkumu rezultāti par piesaistes būvprojektu projektēšanu, kā arī par būvniecību būs lielāki par 4.3.1.2. pasākuma projektā prognozētajām izmaksām;

2. Finanšu ministrija kā ES fondu vadošā iestāde, aktualizējot vadlīnijas Nr. 1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā", ir pārskatījusi minimālos interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumus, tai skaitā norādot, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādātā redakcija) (turpmāk – Regula 2024/2509) 61. panta prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar ES fondu atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros, atbilstoši specifiskā atbalsta mērķim, finansējuma saņēmējs atlases kārtībā ES fondu dalībniekiem, gala saņēmējiem vai sadarbības partneriem sniedz finansiālu atbalstu (t.i., daudzpakāpju projekti). Tā kā 4.3.1.2. pasākuma projekts nav daudzpakāpju projekts un sadarbības partneri nesaņem 4.3.1.2. pasākuma projekta finansējumu, uz tiem nav attiecināma minētā prasība.
Vienlaikus prasība ievērot konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumus nav attiecināma arī uz iepirkumu līgumu izpildītājiem (proti, tā saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā nav saistoša).
Līdz ar to ir saglabājams vispārīgs nosacījums par minimālo interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas pasākumu ievērošanu vien 4.3.1.2. pasākuma projekta vadībā un īstenošanā iesaistītajam finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera personālam;

3. MK noteikumu Nr. 692 30.8. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmēja pienākums savā tīmekļvietnē un sociālajos tīklos ievietot informāciju par projekta īstenošanu un aktualizēt to, tiklīdz pieejama jaunāka informācija, tieši izriet no MK noteikumu Nr. 692 30.7. apakšpunktā noteiktā pienākuma finansējuma saņēmējam nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas 2021/1060 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Proti, 30.8. apakšpunktam ir paskaidrojošs raksturs attiecībā uz 30.7. apakšpunktā finansējuma saņēmējam noteiktajām prasībām.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, ir nepieciešami šādi MK noteikumu Nr. 692 grozījumi:
1. palielināt 4.3.1.2. pasākuma finansējumu par 693 224 euro, tai skaitā ERAF finansējumu 589 240 euro un valsts budžeta finansējumu 103 984 euro. 4.3.1.2. pasākuma finansējums tiks palielināts par 4.3.1.5. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība" (turpmāk – 4.3.1.5. pasākums) līgumiem nepiesaistīto ERAF finansējuma daļu, attiecīgi no valsts budžeta papildus nepieciešami 103 984 euro. Attiecībā uz 4.3.1.5. pasākumu, jāatzīmē, ka, noslēdzoties 4.3.1.5. pasākuma ierobežotai projektu iesniegumu atlasei, Liepājas valstspilsētas pašvaldība 2024. gada 13. novembrī noslēdza vienošanos ar sadarbības iestādi par 4.3.1.5. pasākuma projekta īstenošanu par kopējo attiecināmo finansējumu 3 912 707 euro. Tas ir maksimālais iespējamais finansējuma apmērs par infrastruktūras izveidi 18 mērķa grupas personām atbilstoši SAM 4.3.1. "Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus" (turpmāk – SAM 4.3.1.) rādītāju noteikšanas metodoloģijai. Savukārt Rīgas valstspilsētas pašvaldība 2024. gada 21. novembrī noslēdza vienošanos ar sadarbības iestādi par 4.3.1.5. pasākuma projekta īstenošanu par kopējo attiecināmo finansējumu 7 132 188,68 euro, kas nav maksimālais iespējamais finansējuma apmērs par infrastruktūras izveidi 36 mērķa grupas personām (7 825 413 euro). Attiecīgi 4.3.1.5. pasākuma ietvaros ir izveidojies līgumiem nepiesaistītais finansējums 693 224,32 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējums 589 240 euro. 2025. gada 1. augusta starpinstitūciju sanāksmē par 4.3.1.5. pasākuma projektu īstenošanas progresu Rīgas valstspilsētas pašvaldība apliecināja, ka minētais finansējums 4.3.1.5. pasākuma projekta īstenošanai nav nepieciešams un ka Rīgas valstpilsētas projektu būs iespējams īstenot šobrīd vienošanās par projekta īstenošanu paredzētā projekta kopējā attiecināmā finansējuma ietvaros. Papildus jāmin, ka ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – programma) grozījumiem Nr. 2 tika samazināts LM pieejamais kopējais ERAF finansējuma apmērs par 1.31% (no 32 606 102 euro līdz 32 180 513 euro), kurš tika novirzīts Kundziņsalas Net Zero industriālās teritorijas projekta finansēšanai (SAM 2.5.1.). Tā rezultātā  ir samazinājies arī kopējais SAM 4.3.1. piemērojamais elastības finansējuma apmērs, kurš tiek piemērots tikai 4.3.1.5. pasākuma ietvaros. Attiecīgi MK noteikumu Nr. 692 8. punktā ir svītrots, ka tajā noteiktais finansējums ir plānotais finansējums;
2. pārskatīt MK noteikumu Nr. 692 30.4. apakšpunktu un attiecībā uz sadarbības partneriem papildināt ar jaunu 13.4. apakšpunktu, saglabājot vien minimālās prasības finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera piesaistītajām projekta vadības un īstenošanas personālam interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumu ievērošanā, kā arī svītrojot iepirkumu līgumu izpildītājiem noteiktos pienākumus;
3. papildināt 30.7. apakšpunktu (tehnisks precizējums) ar palīgteikumu, kas skaidro regulas 2021/1060 50. pantā finansējuma saņēmējam noteikto prasību izpildi attiecībā uz informācijas publicēšanu tā tīmekļa vietnē. Attiecīgi tiek svītrots 30.8. apakšpunkts.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Noteikumu projektā paredzētās izmaiņas nav būtiskas Regulas Nr. 2021/1060 65. panta izpratnē, jo neparedz izmaiņas, kas traucētu sākotnējo mērķu sasniegšanu. Noteikumu projektā paredzētajam 4.3.1.2. pasākuma kopējā attiecināmā finansējuma palielinājumam ir pozitīva ietekme uz VSIA "Šampētera nams" īstenoto projektu, jo sniegts atbalstu sākotnējā 4.3.1.2. pasākuma mērķa sasniegšanā. Finansējuma saņēmējs ir informēts par noteikumu projektā ietvertajiem grozījumiem un pēc tā spēkā stāšanās ierosinās atbilstošus līguma par projekta īstenošanu grozījumus. MK noteikumu Nr. 692 papildināšana ar jaunu 13.4. apakšpunktu neietekmē starp VSIA "Šampētera nams" 2024. gada 23. augustā ir noslēgtos sadarbības līgumus ar saviem sadarbības partneriem – valsts sociālās aprūpes centriem (turpmāk – VSAC) "Rīga" un "Kurzeme", jo līdzšinēji šos nosacījumus attiecībā uz interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas un dubultā finansējuma situācijas iestāšanās vai aizdomām par iespējamu krāpšanu noteica MK noteikumu Nr. 30.4. apakšpunkts un tās jau ir iekļautas noslēgtajos sadarbības līgumos. Proti, līgumos ir iekļauts punkts par sadarbības partneru pienākumu nekavējoties informēt VSIA "Šampētera nams" par apstākļiem, kas rada vai kuru rezultātā varētu rasties interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas un dubultā finansējuma situācijas iestāšanās vai aizdomas par iespējamu krāpšanu. Papildus sadarbības partneri ir apliecinājuši, ka ir informēti par pienākumu ziņot par konstatētiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem, par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem un krāpšanas pazīmēm.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • VSIA "Šampētera nams"
  • VSAC "Kurzeme"
  • VSAC "Rīga"
Ietekmes apraksts
VSIA "Šampētera nams" kā finansējuma saņēmējs 4.3.1.2. pasākuma projektā, kam tiek pārdalīts līgumiem nepiesaistītais 4.3.1.5. pasākuma finansējums.
VSAC "Kurzeme" un VSAC "Rīga" projekta ietvaros pilda sadarbības partnera pienākumus atbilstoši noslēgtajam sadarbības līgumam.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 041 931
0
9 336 400
0
8 998 100
0
-5 639 978
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 041 931
0
9 336 400
0
8 998 100
0
-5 639 978
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 225 801
0
10 984 000
0
10 586 000
0
-6 635 268
2.1. valsts pamatbudžets
1 225 801
0
10 984 000
0
10 586 000
0
-6 635 268
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-183 870
0
-1 647 600
0
-1 587 900
0
995 290
3.1. valsts pamatbudžets
-183 870
0
-1 647 600
0
-1 587 900
0
995 290
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
995 290
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
995 290
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Šobrīd 4.3.1.2. pasākumam plānotais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums ir 26 121 308 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 22 203 111 euro un valsts budžeta finansējums – 3 918 197 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Budžeta ieņēmumi ERAF finansējums, nepārsniedzot 85 procentus no pasākuma attiecināmām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējie pasākuma ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ERAF un valsts budžeta) līdzekļi attiecīgajā gadā.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Lai arī noteikumu projektā kā projektu īstenošanas beigu termiņš noteikts 2029. gada 31. decembris, 4.3.1.2. pasākuma ietvaros infrastruktūras ieguldījumi jāīsteno līdz 2028. gada 31. decembrim, lai nodrošinātu MK 2017. gada 13. jūnija noteikumu Nr. 338 "Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem" noteikto par bērnu ĢVPP prasību izpildi.
Projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem veidota uz finansējuma saņēmēja plānoto detālo projekta izdevumu plānu. Izdevumus veido kopējie ERAF un valsts budžeta finansējuma izdevumi.
2024. gadā jau ir veikti izdevumi projekta atbalstāmo darbību īstenošanai 67 999 euro apmērā, tai skaitā, ERAF finansējums - 57 799 euro un valsts budžeta finansējums 10 200 euro.
Atbilstoši īstenošanā esošo 4.3.1.2. pasākuma projektu plānotajai finansējuma plūsmai, plānots šāds 4.3.1.2. pasākuma finansējuma dalījums pa gadiem:
2025. gadā finansējums plānots indikatīvi 1 225 801 euro, tai skaitā ERAF finansējums  1 041 931 euro un valsts budžeta finansējums 183 870 euro;
2026. gadā finansējums plānots indikatīvi 10 984 000 euro, tai skaitā ERAF finansējums 9 336 400 euro un valsts budžeta finansējums 1 647 600 euro;
2027. gadā finansējums plānots indikatīvi 10 586 000 euro, tai skaitā ERAF finansējums 8 998 100 euro un valsts budžeta finansējums 1 587 900 euro;
2028. gadā finansējums plānots indikatīvi 3 257 508 euro, tai skaitā ERAF finansējums 2 768 881 euro un valsts budžeta finansējums 488 627 euro.
Ņemot vērā, ka papildu piešķirtais finansējums 693 224 euro  sastāv no ERAF finansējuma 589 240 euro un pašvaldības budžeta finansējuma 103 984 euro apmērā, finansējuma pārdale paredzēta tikai ERAF finansējumam. Valsts budžeta finansējumu, kas nepieciešams, lai nodrošinātu MK noteikumos Nr. 692 ERAF finansējuma apmēra proporcionalitāti, Finanšu ministrija pieprasīs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai". 4.3.1.2. pasākuma projektam nepieciešamais finansējums tiek plānots Finanšu ministrijas (CFLA) apakšprogrammā 62.10.00 "Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) avansa maksājumi un atmaksas finansējuma saņēmējiem (2021-2027)".
Budžeta izdevumu aprēķinā papildu piešķirtais finansējums tiek norādīts projekta īstenošanas noslēdzošajā 2028. gadā. Ņemot vērā minēto, 2028. gada projekta izdevumi plānoti attiecīgi 3 950 732 euro, tai skaitā ERAF finansējums 3 358 122 euro un valsts budžeta finansējums 592 610 euro

Finansējuma sadalījums pa gadiem var tikt precizēts projektu īstenošanas gaitā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
4.3.1.2. pasākuma ERAF finansējumam  piemērots 127. intervences kods "Cita sociālā infrastruktūra, kas veicina sociālo iekļaušanu kopienā". Finansējuma veids: 01 Dotācija. Teritoriālie sasniegšanas mehānismi: 33 Bez teritoriālā mērķa. ESF Plus sekundārās tēmas: 09 Nepiemēro. Dzimumu līdztiesība: 03 Dzimumu neitralitāte.

4.1.1. MK 2024. gada 13. februāra noteikumi Nr. 100 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām, sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus" 4.3.1.5. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 100)

Pamatojums un apraksts
Noteikumu projekta izmaiņas ir saistītas ar MK noteikumu Nr. 100 grozījumiem (šobrīd izstrādes stadijā, 25-TA-2016), ar kuriem tiek samazināts 4.3.1.5. pasākuma kopējais finansējums 693 224 euro apmērā, lai pārdalītu to 4.3.1.2. pasākuma atbalstāmo darbību īstenošanai. 
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Noteikumu projekts neparedz tādas izmaiņas, kas negatīvi ietekmētu mērķa grupas personu vai citu sabiedrības grupu vajadzības, bet skar tādus projekta ieviešanas nosacījumus, kas ir saistoši tikai finansējuma saņēmējiem, proti - paredz pārdalīt 4.3.1.5. pasākuma līgumiem nepiesaistīto finansējumu citam LM pārziņas 4.3.1.2. pasākumam. Attiecīgi sabiedrības līdzdalība netika sludināta.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Noteikumu projekts nemaina sākotnēji identificētās 4.3.1.2. pasākuma ietekmes.
Pielikumi