21-TA-465: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2021. gada 18. marta sēdē (prot. Nr.28 42.§ "Informatīvais ziņojums "Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu"" 12.punkts) dotais uzdevums – ministrijām atbilstoši šajā sēdē atbalstītajam finansējumam 2021.gadam sagatavot un iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā atsevišķus rīkojuma projektus par līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta izstrādes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram, ņemot vērā iepirkuma rezultātus, nepārsniedzot informatīvā ziņojuma "Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu" (turpmāk – informatīvais ziņojums) tabulā Nr.1 noteikto finansējumu 2021.gadam.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir piešķirt finansējumu ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistītu augstas gatavības projektu īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabinets 2021. gada 18. marta sēdē (prot. Nr.28 42.§ “Informatīvais ziņojums "Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu") pieņēma konceptuālu lēmumu atbalstīt papildu finansējumu ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistītu augstas gatavības projektu īstenošanai 2021. un 2022.gadā, tai skaitā Iekšlietu ministrijai 27 300 000 euro apmērā pasākumam “Infrastruktūras attīstības projektu īstenošana iekšlietu nozarē”. Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra sēdē (prot. Nr.60, 34.§) tika izskatīts Iekšlietu ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums "Par infrastruktūras kapacitātes stiprināšanas pasākumu īstenošanu iekšlietu nozarē", pieņemot lēmumu samazināt ar Ministru kabineta 2021.gada 18.marta sēdes protokollēmuma (prot. Nr.28 42.§ "Informatīvais ziņojums "Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu") 2.punktu Iekšlietu ministrijai atbalstīto finansējumu iekšlietu nozares projektiem par 14 292 026 euro (2021.gadā par 9 159 337 euro un 2022.gadā par 5 132 689 euro).
Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā "Par infrastruktūras kapacitātes stiprināšanas pasākumu īstenošanu iekšlietu nozarē" paredzēto, izdevumiem ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistītu augstas gatavības projektu īstenošanai saistībā ar jaunu depo izveidošanu paredzēts šāds finansējums:
- Kopā 13 007 974 euro (2021. gadā 2 675 783 euro un 2022. gadā 10 332 191 euro), tajā skaitā:
1) Depo būvniecība 11 779 513 euro (2021. gadā 2 589 631 euro un 2022. gadā 9 189 882 euro);
2) Depo aprīkojums 582 321 euro ( 2022. gadā 582 321 euro);
3) Līguma slēgšana pār ārpakalpojuma saņemšanu - projekta vadības nodrošināšana 646 140 euro (2021. gadā 86 152 euro un 2022. gadā 559 988 euro).
Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā "Par infrastruktūras kapacitātes stiprināšanas pasākumu īstenošanu iekšlietu nozarē" paredzēto, izdevumiem ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistītu augstas gatavības projektu īstenošanai saistībā ar jaunu depo izveidošanu paredzēts šāds finansējums:
- Kopā 13 007 974 euro (2021. gadā 2 675 783 euro un 2022. gadā 10 332 191 euro), tajā skaitā:
1) Depo būvniecība 11 779 513 euro (2021. gadā 2 589 631 euro un 2022. gadā 9 189 882 euro);
2) Depo aprīkojums 582 321 euro ( 2022. gadā 582 321 euro);
3) Līguma slēgšana pār ārpakalpojuma saņemšanu - projekta vadības nodrošināšana 646 140 euro (2021. gadā 86 152 euro un 2022. gadā 559 988 euro).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tiks uzbūvētas 8 jaunas depo ēkas, aprīkojot tās atbilstoši kvalitatīvai funkciju izpildei, vienlaikus nodrošinot drošus un mūsdienīgus darba apstākļus. Būtiski norādīt, ka esošajos depo esošais aprīkojums ir tādā stāvoklī (novecojis, bojāts, lietošanai faktiski nederīgs, norakstīts), ka to nav iespējams ievietot jaunajos depo vai arī vispār trūkst nepieciešamā aprīkojuma. Iekšlietu ministrija ar 2018. gada 21. decembra rīkojumu Nr.1-12/1947 (ar grozījumiem – 2020.gada 6. aprīļa rīkojums Nr.1-12/433) ir apstiprinājusi “Vadlīnijas par minimālajām prasībām ugunsdzēsības depo ierīkošanai”, kurās paredzētas minimālās prasības ugunsdzēsības depo ēkām un to aprīkošanai. Noteikts, ka depo aprīko ar ugunsdzēsības un glābšanas dienesta nodarbināto darbam nepieciešamo aprīkojumu, tehniku un mēbelēm, norādot katrai depo kategorijai paredzētās telpas un to grupas, prasības telpām un to aprīkojumam.
Ievērojot minēto, jaunu depo izveide ietver 3 savstarpēji saistītus augstas gatavības apakšpasākumus:
1. Depo būvniecība.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 7.jūlija rīkojumu Nr. 497 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" un 2021.gada 10.augusta rīkojumu Nr.533 “Grozījums Ministru kabineta 2021.gada 7.jūlija rīkojumā Nr.497 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai) no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirts finansējums 2021.gadā 2 589 631 euro apmērā, lai īstenotu augstas gatavības projektu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) īstenošanu Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākuma "Infrastruktūras attīstības projektu īstenošana iekšlietu nozarē" ietvaros. Savukārt likumprojekta "Par valsts budžetu 2022.gadam" sagatavošanas procesā šim mērķim Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” paredzēts finansējums 2022. gadam 9 189 882 euro apmērā.
2. Projekta vadība.
Lai nodrošinātu infrastruktūras attīstības projektu vadību, tika veikts iepirkums Iekšlietu ministrijas infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšanai, kurā uzvarēja Personu apvienība, ko veido:
- SIA “CKL” ( reģ. Nr. 40203096961, Nurmižu iela 33-54, Sigulda, Siguldas novads, LV-2150);
- SIA “EPVA Eksperti” (reģ. Nr. 40103575845, Braslas iela 27-3, Mārupe, Mārupes pagasts, Mārupes novads, LV-2167);
- SIA “FABRUM” (reģ. Nr. 40103261486, Jāņavārtu iela 19A, Rīga, LV-1073);
- SIA “Brangi” (reģ. Nr. 40103241600, Mežnoru iela 15, Garkalne, Garkalnes pagasts, Ropažu novads, LV-2137) ar kopējo cenu 2021.gadā 86 152 euro un 2022.gadā 559 988 euro.
Atklāts konkurss “Iekšlietu ministrijas infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšana” (IeM NVA 2021/43) tika izsludināts 2021. gada 8. maijā ar noteikto piedāvājumu iesniegšanas termiņu 2021. gada 8. jūnijs. Noteiktajā laikā netika iesniegts neviens atbilstošs piedāvājums un iepirkums tika izbeigts bez rezultāta.
Atkārtots atklāts konkurss "Iekšlietu ministrijas infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšana" (IeMNVA 2021/71) tika izsludināts 2021. gada 17.jūnijā ar noteikto piedāvājumu iesniegšanas termiņu 2021. gada 19. jūlijs. Tika saņemti 3 piedāvājumi. Lēmums par uzvarētāju tika pieņemts 2021. gada 27. augustā, jo vērtēšanas procesā, tā kā potenciālais uzvarētājs bija personu apvienība, kurā dalībnieki bija gan zvērināta advokāta birojs, gan ārvalstī reģistrēts uzņēmums, atbilstoši Publisko iepirkumu likuma prasībām 10 darba dienas tika dotas pretendentam nodokļu izziņu un izziņu par sodāmības neesamības iesniegšanai. Pēc lēmuma pieņemšanas “nogaidīšanas” periods (10 dienas +1 darba diena) beidzās 2021. gada 7. septembrī. Tā kā tiesības slēgt līgumu ir piešķirtas personu apvienībai, tad saskaņā ar nolikuma prasībām 10 dienu laikā ir jāiesniedz sabiedrības līgums. Tas Nodrošinājuma valsts aģentūrā tika saņemts 2021. gada 14. septembrī. Līgums noslēgts 2021. gada 24. septembrī (“PAKALPOJUMA LĪGUMS par Iekšlietu ministrijas infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšanu” Nr. IeM NVA _2021/193-Pak.).
3. Depo aprīkojums.
Informācija par depo aprīkojumu (pamatkapitāla veidošana) atspoguļota šīs anotācijas pielikumā. Pamatā visi līgumi noslēgti līdz 2021.gada 1. augustam, izņemot 2 līgumus, kas noslēgti 2021.gada 2. un 21.augustā. Iepirkumam tiks izmantota arī Elektronisko iepirkumu sistēma (EIS). Izdevumi pamatkapitāla veidošanai sastāda 333 608 euro, un tie plānojami 2022. gadā. Tātad, salīdzinot ar paredzēto finansējumu augstas gatavības projektiem, depo aprīkojumam tika plānoti izdevumi 582 321 euro apmērā, kas ir par 248 713 euro mazāk.
Vienlaikus depo aprīkošanai nepieciešams arī jauns inventārs, kura iegādes izdevumi (preces un pakalpojumi) 2022.gadam aprēķināti 145 883 euro apmērā (ievērojot jau noslēgto līgumu nosacījumus, kā arī tirgus cenas). Šo izdevumu segšanai finansējums tiks nodrošināts Iekšlietu ministrijai piešķirto līdzekļu ietvaros, nepieciešamības gadījumā veicot apropriācijas pārdales.
Ievērojot minēto, jaunu depo izveide ietver 3 savstarpēji saistītus augstas gatavības apakšpasākumus:
1. Depo būvniecība.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 7.jūlija rīkojumu Nr. 497 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" un 2021.gada 10.augusta rīkojumu Nr.533 “Grozījums Ministru kabineta 2021.gada 7.jūlija rīkojumā Nr.497 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai) no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirts finansējums 2021.gadā 2 589 631 euro apmērā, lai īstenotu augstas gatavības projektu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) īstenošanu Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākuma "Infrastruktūras attīstības projektu īstenošana iekšlietu nozarē" ietvaros. Savukārt likumprojekta "Par valsts budžetu 2022.gadam" sagatavošanas procesā šim mērķim Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” paredzēts finansējums 2022. gadam 9 189 882 euro apmērā.
2. Projekta vadība.
Lai nodrošinātu infrastruktūras attīstības projektu vadību, tika veikts iepirkums Iekšlietu ministrijas infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšanai, kurā uzvarēja Personu apvienība, ko veido:
- SIA “CKL” ( reģ. Nr. 40203096961, Nurmižu iela 33-54, Sigulda, Siguldas novads, LV-2150);
- SIA “EPVA Eksperti” (reģ. Nr. 40103575845, Braslas iela 27-3, Mārupe, Mārupes pagasts, Mārupes novads, LV-2167);
- SIA “FABRUM” (reģ. Nr. 40103261486, Jāņavārtu iela 19A, Rīga, LV-1073);
- SIA “Brangi” (reģ. Nr. 40103241600, Mežnoru iela 15, Garkalne, Garkalnes pagasts, Ropažu novads, LV-2137) ar kopējo cenu 2021.gadā 86 152 euro un 2022.gadā 559 988 euro.
Atklāts konkurss “Iekšlietu ministrijas infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšana” (IeM NVA 2021/43) tika izsludināts 2021. gada 8. maijā ar noteikto piedāvājumu iesniegšanas termiņu 2021. gada 8. jūnijs. Noteiktajā laikā netika iesniegts neviens atbilstošs piedāvājums un iepirkums tika izbeigts bez rezultāta.
Atkārtots atklāts konkurss "Iekšlietu ministrijas infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšana" (IeMNVA 2021/71) tika izsludināts 2021. gada 17.jūnijā ar noteikto piedāvājumu iesniegšanas termiņu 2021. gada 19. jūlijs. Tika saņemti 3 piedāvājumi. Lēmums par uzvarētāju tika pieņemts 2021. gada 27. augustā, jo vērtēšanas procesā, tā kā potenciālais uzvarētājs bija personu apvienība, kurā dalībnieki bija gan zvērināta advokāta birojs, gan ārvalstī reģistrēts uzņēmums, atbilstoši Publisko iepirkumu likuma prasībām 10 darba dienas tika dotas pretendentam nodokļu izziņu un izziņu par sodāmības neesamības iesniegšanai. Pēc lēmuma pieņemšanas “nogaidīšanas” periods (10 dienas +1 darba diena) beidzās 2021. gada 7. septembrī. Tā kā tiesības slēgt līgumu ir piešķirtas personu apvienībai, tad saskaņā ar nolikuma prasībām 10 dienu laikā ir jāiesniedz sabiedrības līgums. Tas Nodrošinājuma valsts aģentūrā tika saņemts 2021. gada 14. septembrī. Līgums noslēgts 2021. gada 24. septembrī (“PAKALPOJUMA LĪGUMS par Iekšlietu ministrijas infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšanu” Nr. IeM NVA _2021/193-Pak.).
3. Depo aprīkojums.
Informācija par depo aprīkojumu (pamatkapitāla veidošana) atspoguļota šīs anotācijas pielikumā. Pamatā visi līgumi noslēgti līdz 2021.gada 1. augustam, izņemot 2 līgumus, kas noslēgti 2021.gada 2. un 21.augustā. Iepirkumam tiks izmantota arī Elektronisko iepirkumu sistēma (EIS). Izdevumi pamatkapitāla veidošanai sastāda 333 608 euro, un tie plānojami 2022. gadā. Tātad, salīdzinot ar paredzēto finansējumu augstas gatavības projektiem, depo aprīkojumam tika plānoti izdevumi 582 321 euro apmērā, kas ir par 248 713 euro mazāk.
Vienlaikus depo aprīkošanai nepieciešams arī jauns inventārs, kura iegādes izdevumi (preces un pakalpojumi) 2022.gadam aprēķināti 145 883 euro apmērā (ievērojot jau noslēgto līgumu nosacījumus, kā arī tirgus cenas). Šo izdevumu segšanai finansējums tiks nodrošināts Iekšlietu ministrijai piešķirto līdzekļu ietvaros, nepieciešamības gadījumā veicot apropriācijas pārdales.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz:
- uzdevumu Finanšu ministrijai piešķirt Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai) 86 152 euro augstas gatavības projektu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) vadības nodrošināšanai Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākuma ”Infrastruktūras attīstības projektu īstenošana iekšlietu nozarē” ietvaros;
- uzdevumu Iekšlietu ministrijai sagatavot un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par attiecīgo līdzekļu piešķiršanu;
- uzdevumu finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par attiecīgajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas izmaiņas.
Pievienotais Ministru kabineta protokollēmuma projekts paredz:
- atbalstīt valsts budžeta finansējuma 893 596 euro apmērā piešķiršanu Iekšlietu ministrijai 2022. gadā augstas gatavības projektu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) vadības nodrošināšanai budžeta apakšprogrammai 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" 559 988 euro (preces un pakalpojumi) un depo aprīkošanai budžeta programmai 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība" 333 608 euro (pamatkapitāla veidošana) atbilstoši veiktajam iepirkumam Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākuma "Infrastruktūras attīstības projektu īstenošana iekšlietu nozarē" ietvaros;
- Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijai priekšlikumus likumprojekta “Par valsts budžetu 2022.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam“ izskatīšanai Saeimā 2.lasījumā atbilstoši šā protokollēmuma 2. punktam, veicot pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”.
- uzdevumu Finanšu ministrijai piešķirt Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai) 86 152 euro augstas gatavības projektu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) vadības nodrošināšanai Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākuma ”Infrastruktūras attīstības projektu īstenošana iekšlietu nozarē” ietvaros;
- uzdevumu Iekšlietu ministrijai sagatavot un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par attiecīgo līdzekļu piešķiršanu;
- uzdevumu finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par attiecīgajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas izmaiņas.
Pievienotais Ministru kabineta protokollēmuma projekts paredz:
- atbalstīt valsts budžeta finansējuma 893 596 euro apmērā piešķiršanu Iekšlietu ministrijai 2022. gadā augstas gatavības projektu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) vadības nodrošināšanai budžeta apakšprogrammai 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" 559 988 euro (preces un pakalpojumi) un depo aprīkošanai budžeta programmai 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība" 333 608 euro (pamatkapitāla veidošana) atbilstoši veiktajam iepirkumam Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākuma "Infrastruktūras attīstības projektu īstenošana iekšlietu nozarē" ietvaros;
- Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijai priekšlikumus likumprojekta “Par valsts budžetu 2022.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam“ izskatīšanai Saeimā 2.lasījumā atbilstoši šā protokollēmuma 2. punktam, veicot pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
86 152
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
86 152
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-86 152
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-86 152
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
86 152
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Augstas gatavības projektu ietvaros:
1. Saskaņā ar veikto iepirkumu “Iekšlietu ministrijas infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšana” (Iepirkuma identifikācijas Nr. IeM NVA IeM NVA 2021/71) infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšanas izmaksas 2021.gadā ir 86 152 euro apmērā (EKK 2000) (99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”). 2022.gadā infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšanas izdevumi plānojami 559 988 euro apmērā (EKK 2000) (40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums").
2. Saskaņā ar VUGD noslēgtajiem līgumiem un informāciju EIS 2022.gadā depo aprīkošanas izdevumi plānojami 333 608 euro apmērā (EKK 5000) (07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība").
1. Saskaņā ar veikto iepirkumu “Iekšlietu ministrijas infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšana” (Iepirkuma identifikācijas Nr. IeM NVA IeM NVA 2021/71) infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšanas izmaksas 2021.gadā ir 86 152 euro apmērā (EKK 2000) (99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”). 2022.gadā infrastruktūras attīstības projektu vadības nodrošināšanas izdevumi plānojami 559 988 euro apmērā (EKK 2000) (40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums").
2. Saskaņā ar VUGD noslēgtajiem līgumiem un informāciju EIS 2022.gadā depo aprīkošanas izdevumi plānojami 333 608 euro apmērā (EKK 5000) (07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība").
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Informācija par Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta depo aprīkojumam (pamatkapitāla veidošana) nepieciešamo finansējumu (333 608 euro) un noslēgtajiem līgumiem iekļauta anotācijas pielikumā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 18. marta sēdē (prot. Nr.28 42.§ “Informatīvais ziņojums “Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu”” 13.punkts) nolemto, jautājums par nepieciešamo finansējumu 2022. gadam tiks izskatīts likumprojekta “Par valsts budžetu 2022.gadam” sagatavošanas un izskatīšanas procesā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Finanšu ministrija
- Iekšlietu ministrija
- Nodarbinātības valsts aģentūra
- Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi