Anotācija

24-TA-1639: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" uz Izglītības un zinātnes ministrijas budžetu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts sagatavots, pamatojoties uz Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13.1 panta 5., 5.1 un 6. daļu un Ministru kabineta 2023. gada 23. decembra rīkojuma Nr. 927 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadam". 3. un 5. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts, lai nodrošinātu Ukrainas civiliedzīvotājiem augstākās izglītības iegūšanu un zinātniskās darbības nepārtrauktību līdz 2024. gada 31. decembrim atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju likuma regulējumam. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Prognozējams, ka nākamajā atbalsta periodā (no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 31. decembrim) Ukrainas civiliedzīvotāji varētu turpināt studijas vai veikt zinātnisko darbību mazāk nekā tas bija paredzēts Ministru kabineta 2023. gada 28. februāra rīkojums Nr. 100 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" uz Izglītības un zinātnes ministrijas budžetu” (prot. Nr. 12 12. §) veiktajā prognozē. Izgūstot datus no Valsts izglītības informācijas sistēmas (turpmāk- VIIS), konstatējams, ka šobrīd Latvijas augstākās izglītības iestādēs studē 533 studējošie no Ukrainas, no tiem 110 studējošajiem ir Ukrainas civiliedzīvotāju statuss (dati uz 19.01.2023). Prognozējams, ka 2024. gadā būs nepieciešams sniegt atbalstu līdz  150 studējošajiem. Atsaucoties uz Valsts izglītības attīstības aģentūras datiem laika periodā no 2022. gada 24. februāra līdz 2022. gada 31. decembrim Studiju stipendijas saņēma 137 Ukrainas civiliedzīvotāji. Savukārt Laika periodā no 2023. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 31. decembrim Studiju stipendijas saņēma 132 Ukrainas civiliedzīvotāju. Papildus jāpiemin, ka valsts atbalsta mehānisms tika piešķirts tiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kas nekvalificējās, lai saņemtu atbalstu ERASMUS+ programmas ietvaros, kas bija atkarīgas no izvēlētās augstskolas pieejamā Erasmus+ projektu finansējuma, ko bija iespējams novirzīt Ukrainas civiliedzīvotāju atbalstam. Pašlaik daļa no uzņemtajiem studējošajiem izmanto atbalsta iespējas, kuras sniedz ERASMUS+ apmaiņas programma, kā pieejamība ir atkarīga no augstākās izglītības iestādei pieejamā finansējuma esošo ERASMUS+ projekta ietvaros un studējošā iepriekš pavadītā laika ERASMUS+ mobilitātē. Maksimālais laiks, ko studējošais vienas studiju programmas ietvaros var pavadīt Erasmus+ mobilitātē ir 12 mēneši.  Ministrija prognozē, ka studiju stipendijas būs nepieciešams nodrošināt līdz 150 studējošajiem.

Prognoze par iespējamo zinātnieku skaitu, atsaucoties uz informatīvajā ziņojumā “Atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem augstākajā izglītībā un zinātnē” (Nr. 36 114. §), balstās uz pieņēmumu, ka Ukrainas zinātnieku skaits, kurš ir nedaudz mazāks nekā Latvijā, starp Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri ir ieradušies Latvijā (> 32 000 uz jūnija sākumu) ir līdzīgs kā Ukrainā kopumā. Ministrija iepriekš prognozēja, ka aptuveni 80 Ukrainas civiliedzīvotājiem varētu būt interese un iespēja būt nodarbinātiem akadēmiskā un zinātniskā darbā Latvijas zinātniskajās institūcijās. Tomēr, ņemot vērā Valsts izglītības attīstības aģentūras (turpmāk – VIAA) un Latvijas Zinātnes padomes(turpmāk – LZP) sniegtos datus, ministrijas piedāvātos atbalsta mehānismus 2022. gadā izmantoja 45 pētnieki, savukārt 2023. gadā uz pusi mazāk – 21 pētnieks ar Ukrainas civiliedzīvotāja statusu, līdz ar to mazāk nekā tika prognozēts  Ministrijas skatījumā, izvērtējot izveidotos atbalsta mehānismus Ukrainas civiliedzīvotājiem, nepieciešams turpināt sniegt atbalstu Ukrainas pētniekiem, mainot atbalsta mehānisma formātu.
Reaģējot uz Krievijas federācijas pilna mēroga iebrukumu Ukrainā, Latvijas Universitātes Literatūras folkloras un mākslas institūts izstrādāja iniciatīvu “Science for Ukraine”, kuras ietvaros pētniecības institūcijas tika aicinātas publicēt piedāvājumus Ukrainas pētniekiem turpināt zinātnisko darbību ārpus kara darbības zonas. Izvērtējot pētnieku ar Ukrainas civiliedzīvotāju statusu iekļaušanās tendences Latvijas Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētā zinātniskā institūcijās ir raksturojamas kā labas, tomēr pētnieki meklē stabilitātes un iespējas iesaistīties pētniecības projektos, kas dod plašākas iespējas turpināt pētniecību starptautiskā vidē, iekļaujoties Eiropas augstākās izglītības telpā. Valsts izglītības attīstības aģentūras administrētajai Pētniecības stipendijai pieteicās pētnieki ar Ukrainas civiliedzīvotāju statusu, kuri vēl nespēja iekļauties Latvijas zinātnisko institūciju esošajos vai topošajos pētniecības projektos. 2022. gadā ministrijas piedāvātais atbalsta mehānisms sadarbībā ar Latvijas Zinātnes padomi (turpmāk – LZP), iesaistot Ukrainas civiliedzīvotājus Latvijas Zinātnes padomes apstiprinātajos un no valsts budžeta finansētajās pētījumu programmās, nebija pievilcīgs, jo atbalstu bija iespējams sākotnēji piešķirt uz 4 mēnešiem, pēc tam esot neskaidrībai, vai Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta plāna ietvaros atbalsta mehānismu būs iespējams turpināt, it īpaši apstākļos, kad no valsts budžeta finansētās valsts pētījuma programmas ietvaros īstenojamo projektu ilgums ir vidēji 3 gadi.
Ministrijas skatījumā nepieciešams sniegt iespēju Ukrainas civiliedzīvotājiem sadarboties ar Latvijas un Ukrainas zinātniskajām institūcijām, izsludinot papildu pētniecības projektu konkursu Latvijas un Ukrainas divpusējās sadarbības programmas ietvaros zinātnes un tehnoloģiju jomā, kas noslēgta 2015. gada 31. decembrī. Turpmākās atbalsta iespējas būtu atkarīgas no tālāku pasākumu plānu izstrādes atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem.

Saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13.1 panta 5daļu, Ukrainas civiliedzīvotājus uzņem studijām augstskolā vai koledžā atbilstoši studiju programmas uzņemšanas noteikumiem, pamatojoties uz šādiem iepriekš iegūtās izglītības apliecinošiem pierādījumiem:
1) Ukrainas civiliedzīvotājam Latvijā izsniegtajā vidējās izglītības ieguvi apliecinošajā dokumentā norādītajiem gala vērtējumiem par mācību satura apguvi;
2) Ukrainas civiliedzīvotājam Ukrainā izsniegtajā vidējās izglītības ieguvi apliecinošajā dokumentā norādītajiem gala vērtējumiem par mācību satura apguvi, angļu valodas zināšanām vismaz optimālajā (B2) studiju satura apguves līmenī, nepiemērojot interviju;
3) Akadēmiskās informācijas centra izsniegtu izziņu par to, kādam Latvijas izglītības dokumentam vai grādam tas atbilst vai ir pielīdzināms un, ja nepieciešams, augstskolas vai koledžas noteiktā kārtībā un apjomā izpildītiem iestājpārbaudījumiem, nesaskaņojot ar Augstākās izglītības padomi augstskolas vai koledžas kārtību, kādā studiju programmās uzņem Ukrainas civiliedzīvotājus, ja objektīvu apstākļu dēļ šim civiliedzīvotājam nav iespējas uzrādīt attiecīgu iegūto izglītību vai grādu apliecinošu izglītības dokumentu.

Ukrainas civiliedzīvotājiem, kas ir bēguši no bruņotā konflikta Ukrainā, stājoties augstākās izglītības iestādēs, varētu nebūt dokumentāru pierādījumu iepriekš iegūtajai izglītībai Ukrainā. Turklāt daļai Ukrainas augstākās izglītības iestādēm bruņotā konflikta dēļ varētu nebūt piekļuves studējošo datiem, kas dotu apliecinājumu par viņu iepriekš iegūto izglītību. Divos gadījumos augstākās izglītības iestādei ir iespējams saņemt reflektanta pieteikumu, kurā augstākās izglītības iestāde nevar pati atzīt reflektanta iepriekš iegūto izglītību. Vienā gadījumā reflektanta iesniegtajiem izglītības dokumentiem nav iespējams pārbaudīt to autentiskumu Ukrainas diplomu reģistrā, savukārt otrā gadījumā reflektants ir iesniedzis pieteikumu studijām augstskolā bez pievienotiem izglītības dokumentiem.  Pirmajā gadījumā augstskolai ir jāvēršas pie AIC, lai tā veiktu ārvalstīs iegūtā akadēmiskā grāda vai izglītības dokumenta ekspertīzi. Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 430 "Nodibinājuma "Akadēmiskās informācijas centrs"[1] maksas pakalpojumu cenrādis" ārvalstīs iegūta akadēmiskā grāda vai izglītības dokumenta ekspertīze vienai personai izmaksā 48,38 euro. Ņemot vērā, ka gan Latvija, gan Ukraina ir ratificējušas Eiropas reģiona konvenciju par to kvalifikāciju atzīšanu, kas saistītas ar augstāko izglītību jeb plašāk zināmu kā Lisabonas atzīšanas konvenciju (1997), tad spēkā ir izglītības atzīšana starp valstīm arī gadījumos, ja nav dokumentāru pierādījumu iepriekš iegūtajai izglītībai vai profesionālajai kvalifikācijai.  Lisabonas atzīšanas konvencijas 7. pants nosaka prasību katrai konvenciju ratificējušai pusei veikt visus iespējamos pasākumus, lai katrā konvenciju ratificējošā valstī saskaņā ar saviem konstitucionālajiem, tiesiskajiem un reglamentējošajiem noteikumiem tiktu izstrādāta kārtība, kas taisnīgi un ātri varētu novērtēt, vai bēgļi, pārvietotās personas un bēgļu situācijā nonākušās personas atbilst prasībām, kādas izvirzītas, lai varētu stāties augstskolā un turpināt iegūt augstāko izglītību vai veikt profesionālo darbību arī tādos gadījumos, kad iepriekš iegūto kvalifikāciju nav iespējams pierādīt dokumentāri.[2]. Jāņem vērā, ka interesi par studijām Eiropas augstākās izglītības telpai piederīgajās valstīs ir izrādījuši Luhanskas un Doņeckas Tautas Republikās dzīvojošie iedzīvotāji, kuru izglītība tāpat kā valsts starptautiski netiek atzīta. Eiropas Padomes/UNESCO diplomatzīšanas tīkla (turpmāk – ENIC) un Eiropas Savienības diplomatzīšanas tīkla (turpmāk – NARIC) informatīvajos kanālos ir starp Eiropas Savienības valstīm ir izplatījušies brīdinājumi par iespējamiem iepriekš iegūtās izglītības viltojumiem vai augstākās izglītības iestāžu maldināšanu par iepriekš iegūtās izglītības dokumentāro pierādījumu neesamību, tādējādi cenšoties ļaunprātīgi izmantot Eiropas Savienības valstu solidārā atbalsta iespējas augstākās izglītības iegūšanai. Finansēt iepriekš iegūtās izglītības atzīšanu ir arī nacionālās drošības jautājums, lai izvairītos no izglītības dokumentu viltojumiem.  Ministrija prognozē, ka, vadoties pēc Akadēmiskā informācijas centra datiem, iepriekšējās izglītības atzīšana būs nepieciešama  26 personām jeb 10% no kopējā studējošo skaita. 

1. tabula. Iepriekšējās izglītības atzīšana Ukrainas civiliedzīvotājiem 2024. gadā
Studentu skaits Atbalsta mērķis Izmaksas vienai personai, euro Nepieciešamais finansējums 2024. gadā, euro
9 Iepriekšējās izglītības atzīšana bez dokumentāriem pierādījumiem 72,62[3] 654
17 Ārvalstīs iegūta akadēmiskā grāda vai izglītības dokumenta ekspertīze 48,38 823
 
26     1477


[1] Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 430 "Nodibinājuma "Akadēmiskās informācijas centrs" maksas pakalpojumu cenrādis". https://likumi.lv/ta/id/333992

[2]Eiropas reģiona konvencija par to kvalifikāciju atzīšanu, kas saistītas ar augstāko izglītību. Pieejams: https://likumi.lv/ta/lv/starptautiskie-ligumi/id/1434

[3]Izglītības un zinātnes ministrijas informatīvajā ziņojumā „Atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem augstākajā izglītībā un zinātnē” publicētie Akadēmiskā informācijas centra aprēķini. Pieejams: https://tapportals.mk.gov.lv/legal_acts/70d417f8-9f79-4fe6-88de-96b6451365be 
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašreizējais atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem ir terminēts līdz 2023. gada 31. decembrim.
Risinājuma apraksts
Lai Krievijas federācijas izraisītais bruņotais konflikts neietekmētu Ukrainas civiliedzīvotāju – studējošo un pētnieku - nākotnes iespējas, iekļaušanos darba tirgū, tostarp veicinātu Ukrainas valsts atjaunotni pēc  bruņotā konflikta noslēguma, ministrijas skatījumā svarīgi ir turpināt finansiāli atbalstīt Ukrainas civiliedzīvotāju augstākās izglītības ieguvi Latvijas augstākās izglītības iestādēs, kā arī pētnieciskās darbības turpināšanu Latvijas Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētā zinātniskā institūcijā, kamēr Ukrainas civiliedzīvotājiem Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā ir noteikts pagaidu aizsardzības statuss.
Ministrijas skatījumā nepieciešams turpināt piešķirt Ukrainas civiliedzīvotājiem pētniecības stipendijas no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 30. jūnijam, ar attiecināmības periodu no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 30. jūnijam. Paralēli normatīvo aktu virzībai iesniegšanai Ministru kabinetā Izglītības un zinātnes ministrija rosinās veikt grozījumus Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā, svītrojot 13.1 panta 6. daļu, kas paredz pētniekiem, kuriem ir Ukrainas civiliedzīvotāju statuss, tiesības uz pētniecības stipendiju. Turpmākās atbalsta iespējas būtu atkarīgas no tālāku pasākumu plānu izstrādes atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem.

Nepieciešamais finansējums  līdz 319 477 euro apmēram tiks nodrošināts no budžeta resora “74.  Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”.

Turpmākais atbalsts Ukrainas studentiem un pētniekiem, kas atbilst Ukrainas civiliedzīvotāja statusam, notiek saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu un turpmākiem Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta plāniem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
319 477
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
319 477
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-319 477
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-319 477
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
319 477
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Projekts paredz no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”  piešķirt 319 477   euro Izglītības un zinātnes ministrijai, tajā skaitā: 210 000 euro apakšprogrammā 03.01.00 “Augstākās izglītības programmu nodrošināšana”, 108 000 euro apakšprogrammā 05.01.00. “Zinātniskās darbības nodrošināšana”,  lai, pamatojoties uz Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu, sniegtu atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 31. decembrim augstākās izglītības iegūšanai un no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 30. jūnijam zinātniskās darbības turpināšanai, un līdz 1 477 euro apakšprogrammā 03.13.00 "Studiju virzienu akreditācija" , lai, pamatojoties uz Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu, sniegtu atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem  no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 31. decembrim iepriekšējās izglītības atzīšanai. 

Stipendiju fonda apmērs paredzēts līdz 318 000 euro apjomā, paredzot sekojošu stipendiju saņēmēju loku:
studiju stipendijas 140 euro apmērā uz 10 mēnešiem;
pētniecības stipendijai 900 euro apmērā uz 6 mēnešiem;

Indikatīvie aprēķini ir veikti sekojoši:
- īsā cikla profesionālās, pirmā cikla, otrā cikla un trešā cikla augstākās izglītības studiju programmās studējošo saņēmēju loks paredzēts orientējoši līdz 150 personām:
150 personas * stipendija 140 euro * 10 mēneši = 210 000 euro.
Saņēmēju loks paredzēts orientējoši līdz 20 personām:
20 personas*stipendija 900 euro* 6 mēneši = 108 000 euro

kopā: 318 000 euro


Iepriekšējās izglītības apliecinošo dokumentu atzīšana paredzēta līdz 1 477 euro.
Indikatīvie aprēķini ir veikti sekojoši
9 personas* izglītības atzīšanas procedūra bez iepriekš iegūtās izglītības apliecinošiem dokumentiem 72,62 euro = 654 euro
17 personas* ārvalstīs iegūta akadēmiskā grāda vai izglītības dokumenta ekspertīze 48,38 = 823 euro

kopā līdz 319 477euro.
 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Nepieciešamais finansējums līdz 319 477euro apmēram tiks nodrošināts no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”, pamatojoties uz  Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma regulējumu un Ministru kabineta 2023. gada 23. decembra rīkojumā Nr. 927. „Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadam” 3. un 5. punktā paredzēto. Studiju stipendijas attiecināmības periods noteikts no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 30. jūnijam un no 2024. gada 1. septembra līdz 2024. gada 31. decembrim. Pētniecības stipendiju attiecināmības periods noteikts no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 30. jūnijam.

Turpmākās iespējas atbalstīt Ukrainas studentus un pētniekus tiek īstenotas saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu un turpmākajiem pasākumu plāniem atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Projekts būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk