Anotācija (ex-ante)

22-TA-570: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali" (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, pamatojoties uz:
- likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 51. pantu;
- Ministru kabineta 2022. gada 22. februāra sēdē (prot. Nr.9, tiesību aktu lieta Nr.22-TA-565 "Informatīvais ziņojums "Par prioritāri izbūvējamajiem valsts robežas joslas posmiem uz valsts sauszemes robežas gar Latvijas Republikas – Baltkrievijas Republikas valsts robežu nepieciešamo finansējumu" (turpmāk - informatīvais ziņojums)) doto uzdevumu - Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Ministru kabinetā rīkojuma projektu par apropriācijas pārdali 2022. gadā  no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” budžeta programmas 14.00.00 “Valsts robežas infrastruktūras izveide” uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”  12 503 572 euro apmērā informatīvajā ziņojumā ietvertajiem pasākumiem (būvniecības ieceres izstrādei, būvniecības ieceres dokumentācijas ekspertīzei, būvdarbu veikšanai, būvdarbu autoruzraudzībai, būvuzraudzībai, projekta vadībai, dzeloņstiepļu iegādei).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt finansējumu 12 503 572 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar prioritāri izbūvējamajiem valsts robežas joslas posmiem uz valsts sauszemes robežas gar Latvijas Republikas -  Baltkrievijas Republikas valsts robežu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 4. pielikumu "Valsts pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu atšifrējums pa programmām un apakšprogrammām" budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" 2022. gadam plānots finansējums 14 450 325 euro apmērā. Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta 13.4 daļa noteic, ka gadskārtējais valsts budžeta likums var ietvert nosacījumus, ko finanšu ministrs ievēro, lemjot par apropriācijas pārdali. Likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 51. pants noteic, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" noteikto apropriāciju 14 450 325 euro apmērā finanšu ministrs pārdala atbilstoši Ministru kabineta lēmumam, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.

Ministru kabineta 2022. gada 22. februāra sēdē izskatīts informatīvais ziņojums un saistītais Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts. Informatīvais ziņojums sagatavots, lai izpildītu Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta sēdē (prot. Nr.55 2. § “Informatīvais ziņojums "Par aktuālo situāciju saistībā ar nelegālās imigrācijas draudiem uz Latvijas Republikas – Baltkrievijas Republikas valsts robežas un infrastruktūras izbūvi uz valsts sauszemes robežas gar Latvijas Republikas – Baltkrievijas Republikas un Latvijas Republikas – Krievijas Federācijas valsts robežu””) dotos uzdevumus, tajā skaitā protokollēmuma 8.punktā noteikto, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" noteikto apropriāciju finanšu ministrs pārdala projekta īstenošanai un virsvadībai/ uzraudzībai atbilstoši Ministru kabineta lēmumam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informatīvajā ziņojumā sniegta aktuālā informācija par prioritāri izbūvējamajiem valsts robežas joslas posmiem uz valsts sauszemes robežas gar Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežu un tam nepieciešamo finansējumu. Atbilstoši aktuālajai informācijai, ņemot vērā iepirkuma rezultātus un faktisko situāciju, 2022. gadā nepieciešams finansējums 12 503 572 euro apmērā, lai veiktu šādus pasākumus:
valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi" (turpmāk – VNĪ):
- būvniecības ieceres izstrāde (ārpakalpojums);
- būvdarbu veikšana (ārpakalpojums);
- būvdarbu autoruzraudzība (ārpakalpojums);
- būvniecības ieceres dokumentācijas ekspertīze (ārpakalpojums);
- būvuzraudzība (VNĪ);
- projekta vadība (VNĪ);
Nodrošinājuma valsts aģentūra (turpmāk –NVA):
- dzeloņstiepļu iegāde. 

    Lai nodrošinātu valsts ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūvi, 2021. gada 12.novembrī ir pieņemts Ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūves likums (turpmāk – Likums), kas nosaka īpašu tiesisko regulējumu ārējās sauszemes robežas (arī tās, kas noteikta ūdenstecē vai ūdenstilpē) apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras (turpmāk – ārējās robežas infrastruktūra) izbūvei. Likums cita starpā nosaka, ka VNĪ organizē un nodrošina ārējās robežas infrastruktūras izbūvi: vada, īsteno un uzrauga visus ārējās robežas infrastruktūras izbūves darbus, kā arī veic ārējās robežas infrastruktūras izbūvei nepieciešamos iepirkumus, slēdz iepirkuma līgumus. Atbilstoši Likumā noteiktajam Ārējās robežas infrastruktūras izbūves pārraudzību un koordināciju veic Ārējās robežas infrastruktūras izbūves uzraudzības komiteja (turpmāk – Komiteja).
    Pieņemot zināšanai informatīvo ziņojumu, Ministru kabinets ir atļāvis  VNĪ uzņemties finansiālās saistības par informatīvajā ziņojumā norādīto prioritāri ierīkojamo posmu  83,9 km garumā uz valsts sauszemes robežas gar Latvijas Republikas – Baltkrievijas Republikas valsts robežu par kopējo summu 38 096 242 euro (ar PVN), tai skaitā būvniecības ieceres izstrādi (1 777 750 euro), būvdarbu veikšanu (36 234 808 euro) un autoruzraudzību (83 684 euro) laikposmam no 2022. – 2024. gadam. Prioritāro posmu plānots nodot ekspluatācijā līdz 2023.gada jūlijam.
     Lai īstenotu Likumā noteiktos uzdevumus, VNĪ saņēma no NVA visu dokumentāciju, kas saistīta ar līdzšinējo būvprojektu “Valsts robežas joslas gar Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas robežu ierīkošana”. Pamatojoties uz NVA sniegto informāciju, kā arī uz Valsts robežsardzes (turpmāk – VRS) definētajām lietotāja prasībām, VNĪ izstrādāja tehnisko specifikāciju pēc apvienotā “projektē un būvē” principa. Tika veiktas būtiskas korekcijas attiecībā pret 2018.gadā izstrādāto būvniecības ieceri, piemēram, žoga tehniskie parametri ir būtiski augstāki, patruļtaku segums ir ilgtspējīgāks (iepriekšējais šķeldas segums ir aizstāts ar minerālmaisījumu segumu), pontonu tipa laipas pāri ūdenstilpnēm ir ilgmūžīgākas (sākotnējās koka pontona tipa laipas ar PVC peldtvertēm aizstātas ar dzelzsbetona pontoniem ar putupolistirola pildījumu), dzelzceļa šķērsojumam paredzēts tunelis.
Ņemot vērā NVA sniegto informāciju par koku un krūmu izciršanas plānoto progresu, kā arī optimālu būvdarbu organizēšanu, VNĪ izstrādāja prioritāri veicamo darbu posmu apjomu – 9 darbu posmus, katru līdz 10 km garumā, kopumā 83,9 km.

Informācija par VNĪ noslēdzamajiem līgumiem 2022. gadā:
2021. gada decembra nogalē VNĪ 15 būvkomersantiem nosūtīja aicinājumu piedalīties sarunās ar mērķi pilnveidot tehniskās specifikācijas, paātrinot darbu izpildi. Tika saņemti 11 apliecinājumi no būvkomersantiem piedalīties sarunās ar mērķi pilnveidot tehniskās specifikācijas, paātrinot darbu izpildi, savukārt četri no uzaicinātajiem pretendentiem iesniedza atteikumu, pamatojot to ar noslodzi citos objektos.
Pretendentiem, kas iesniedza apliecinājumu piedalīties sarunās, 2021. gada 27. decembrī tika nosūtīta pieeja tehniskajai specifikācijai un līguma projektam. Pēc iepazīšanās ar tehnisko specifikāciju ir saņemti divi atteikumi no tālākām sarunām.  Laika periodā no 2022. gada 10. janvāra līdz 14. janvārim tika organizētas sarunas par tehnisko specifikāciju un fiksēti jautājumi. Visiem pretendentiem tika nosūtīts apkopojums par visiem saņemtajiem jautājumiem un sniegtajām atbildēm.
2022. gada 21. janvārī tika izsludināta slēgta cenu aptauja par deviņām darba daļām jeb prioritārajiem indikatīvi 85 km, uzaicinot deviņus pretendentus līdz 2022. gada 4. februārim iesniegt cenas un termiņa piedāvājumus. Lai nodrošinātu maksimāli ātru infrastruktūras izbūvi, cenu aptaujā iesniegtie piedāvājumi tika vērtēti pēc kritērijiem – iesniegtā cena un darbu izpildes termiņš katrā no darba daļām.
1. Būvniecības ieceres izstrādei saimnieciski izdevīgākais piedāvājums:  
 
Summa bez PVN PVN Summa ar PVN 2022. 2023. 2024.
1 469 214,88 308 535,12 1 777 750 1 688 862 44 444 44 444

2022. gadā būvniecības ieceres izstrādes līguma izpildes nodrošināšanai nepieciešamais finansējuma apjoms – 1 688 862 euro. Iekšlietu ministrija (NVA) finansējumu iepriekš minēta līguma izpildei  nodrošinās, slēdzot ar  VNĪ finansējuma līgumu:
    1. ilgtermiņa saistību pasākumam "Valsts robežas joslas infrastruktūras izbūve gar Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas robežu" budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” plānotā finansējuma (2 072 400 EUR) ietvaros – 1 462 345,34 euro;
    2. budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” budžeta programmas 14.00.00 “Valsts robežas infrastruktūras izveide” (14 450 325 euro) plānotā finansējuma ietvaros, veicot apropriācijas pārdali uz  Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”– 226 517 euro.

Saskaņā ar sagatavoto laika grafiku būvniecības ieceres izstrāde tiks veikta līdz 2022.gada jūnijam vai jūlijam pie nosacījuma, ja līgums tiek noslēgts februāra beigās, izņemot tuneļa būvniecības ieceres dokumentācijas izstrādi, kas paredzēta līdz 2022.gada septembrim.
2023.gadā un 2024. gadā līguma izpildes nodrošināšanai nepieciešamais finansējuma apjoms (ieturējums no līgumcenas 5% apmērā jeb  no katra izrakstītā rēķina. Līgums paredz ieturējuma naudas atmaksu divās daļās, no kurām pēdējā tiek atmaksāta pēc 12 mēnešu notecējuma no Darbu pieņemšanas-nodošanas apstiprinājuma) – 44 444 euro (katru gadu) tiks nodrošināts likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa valsts budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” sagatavošanas procesā pārdalot no  budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” budžeta programmas 14.00.00 “Valsts robežas infrastruktūras izveide” uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”.

2. Būvdarbu veikšanai prioritāri veicamajos darbu posmos (indikatīvi 85 km) saimnieciski izdevīgākais piedāvājums: 
 
Summa bez PVN PVN Summa ar PVN 2022. 2023. 2024.
29 946 122,31 6 288 685,69 36 234 808 11 382 165,74 23 946 772,07 905 870,19

2022.gadā  būvdarbu veikšanai nepieciešamais finansējuma apjoms 11 382 166 euro, kas pieprasāms budžeta resoram “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" plānotā finansējuma ietvaros (14 450 325 euro), veicot apropriācijas pārdali uz  Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”.
2023. gadā līguma izpildes nodrošināšanai nepieciešamais finansējuma apjoms – 23 946 772 euro nodrošināms likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa valsts budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” sagatavošanas procesā, pārdalot no  budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” budžeta programmas 14.00.00 “Valsts robežas infrastruktūras izveide” uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”.
2024.gadā līguma izpildes nodrošināšanai nepieciešamais finansējuma apjoms (ieturējums no līgumcenas 5% apmērā, jeb  no katra izrakstītā rēķina. Līgums paredz ieturējuma naudas atmaksu divās daļās, no kurām pēdējā tiek atmaksāta pēc 12 mēnešu notecējuma no Darbu pieņemšanas-nodošanas apstiprinājuma) – 905 870 euro  nodrošināms likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa valsts budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” sagatavošanas procesā pārdalāms no  budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” budžeta programmas 14.00.00 “Valsts robežas infrastruktūras izveide” uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”

Būvdarbi prioritārajos posmos paredzēti 37-42 kalendāro nedēļu laikā no līguma noslēgšanas, bet kopējā būvdarbu veikšanai visai paredzētajai infrastruktūrai (patruļtakas, pontoni, pēdu kontroles joslas, laipas) – 54-70 kalendāro nedēļu laikā no līguma noslēgšanas. Termiņu atšķirības veidojas, ņemot vērā darbu specifiku starp veicamajām darba daļām (piemēram, tuneļa izbūvei nepieciešams ilgāks laiks, jo darbi jāsalāgo ar dzelzceļa kustību). Tas nozīmē, ka prioritāro posmu maksimālais izbūves termiņš ir 2023.gada jūnijs.

3. Būvdarbu autoruzraudzības veikšanai prioritāri veicamajos darbu posmos (indikatīvi 85 km)
Izdevumu pozīcija/līguma priekšmets 2022.gads 2023.gads 2024.gads KOPĀ
Būvniecības autoruzraudzība 26 499,50 55 092 2 093 83 684

2022.gadā plānots būvdarbu autoruzraudzības izmaksām nepieciešamais finansējuma apjoms 26 500 euro, kas pieprasāms budžeta resoram “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" plānotā finansējuma ietvaros (14 450 325 euro), veicot apropriācijas pārdali uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”.
2023. gadā būvdarbu autoruzraudzības izmaksām nepieciešamais finansējuma apjoms – 55 092 euro un 2024. gadā – 2 093 euro nodrošināms likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa valsts budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” sagatavošanas procesā paredzot papildu nepieciešamo finansējumu Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”.

4. Saskaņā ar Ministru kabineta 2014.gada 19.augusta noteikumu Nr.500 “Vispārīgie būvnoteikumi” 1.pielikuma 3.2.27.apakšpunktu tuneļi ir trešās grupas būves, kuru būvniecības ieceres dokumentācijai nepieciešams veikt ekspertīzi. Attiecīgi projekta budžetā ir iekļauta plānotā summa ekspertīzes veikšanai. Lai noslēgtu līgumu par būvprojekta ekspertīzes veikšanu, nepieciešams risinājums, tāpēc līguma slēgšana par minēto pakalpojumu var notikt indikatīvi jūnijā. Lai nekavētu pakalpojuma līguma noslēgšanu, nepieciešams indikatīvo summu 20 000 euro ar PVN iekļaut jau pašreizējā budžeta plānā, finansējumu pieprasot no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" ietvaros.
2022.gadā tehniskā projekta ekspertīzes veikšanai nepieciešamais finansējuma apjoms 20 000 euro, kas pieprasāms budžeta resoram “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" plānotā finansējuma ietvaros (14 450 325 euro), veicot apropriācijas pārdali uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”.

Informācija par būvuzraudzības īstenošanu:
Būvdarbu būvuzraudzību VNĪ plāno veikt ar saviem resursiem. VNĪ stratēģiski svarīgiem un augsta riska objektiem veic būvuzraudzību ar iekšējiem resursiem jau kopš 2018.gada, un ir pierādījies, ka šajos objektos darbu kvalitāte un pasūtītāja interešu pārstāvība ir augstākā līmenī. Būvuzraugs, kas ir nepastarpināts pasūtītāja pārstāvis, nodrošina pilnīgu pasūtītāja interešu aizstāvību, tiek pieņemti un apmaksāti tikai tie darbi, kas ir atbilstoši būvprojekta, normatīvo aktu un kvalitātes prasībām.
Būvuzraudzības grupas sastāvā prioritāro posmu būvuzraudzībai iekļautas trīs pilnas darba slodzes, piemēram, divi būvuzraugi Ceļu būvdarbu būvuzraudzībā, kas pašlaik jau ir VNĪ štatā, kā arī papildus būvuzraugi pēc nepieciešamības. Paredzēts, ka viss indikatīvi 85 km garais posms tiek sadalīts divās līdz trīs pārraudzības zonās, katram no būvuzraugiem plānota viena pārraudzības zona.  Plānojot apsekošanas objektā, katra pārraudzības zona tiek nodalīta divās daļās, plānojot, ka kopumā objektā būvuzraugs savā pārraudzības zonā atrodas gandrīz katru darba dienu. Būvuzraudzība tiek nodrošināta jau būvniecības ieceres dokumentācijas izstrādes posmā, tas ļaus būvkomersantam jau projektēšanas stadijā saskaņot būvizstrādājumus un veikt to pasūtīšanu, izstrādāt darbu veikšanas projektu sagataves, būvuzraugam visi risinājumi būs zināmi un izvērtēti un saskaņoti jau projektēšanas laikā. Būvuzraugs kā attiecīgās jomas būvspeciālists aktīvi piedalīsies projekta risinājumu izstrādē un pielāgošanai faktiskai situācijai dabā. Tas ļaus būtiski paātrināt darbu tempus un nekavēt būvdarbu posmu, izvairīties no kļūdām būvniecības ieceres dokumentācijas izstrāde, kā arī samazināt riskus attiecībā uz materiālu piegādes kavējumiem
Paredzēts, ka būvuzraugi katru dienu atrodas objektā, nepārtraukti uzraugot darbu izpildi un kontrolējot kvalitāti, taču būvuzraugiem jāspēj arī operatīvi nokļūt no viena darbu veikšanas punkta citā (piemēram, kad būvkomersants lūdz fiksēt un pieņemt segtos darbus). Projektēšanas laikā tāpat būs nepieciešamība nokļūt objektā, lai izvērtētu iespējami pareizāko risinājumu sarežģītākos faktiskajos apstākļos (kraujas, pārmitras un applūstošas teritorijas, upju līkumi u.c.). Nokļūt objektā nevar ar sabiedrisko transportu, tāpat arī piekļuve ar vieglo automašīnu lielākoties nav iespējama – tieši piebraukšanas ceļi uz robežas joslu ir tikai atsevišķās vietās. Nereti piekļuve ir caur pļavu malām, mežmalām, pa pārmitrām un bedrainām zonām, kur nepieciešams transports ar paaugstinātu caurgājamību bezceļa apstākļos. Ņemot vērā ievērojamos attālumus starp izbūves posmiem, kā arī darbu veikšanas intensitāti, nav iespējams, ka būvuzraugi izmantotu vienu automašīnu, tāpēc nepieciešama 2 automašīnu pilna servisa noma. Degvielas aprēķins pieņemts iepriekš izklāstīto darbu uzraudzības intensitāti, kā arī plānoto, ka būvuzraugi darbu veikšanas laikā atradīsies Daugavpilī. Būvuzraudzības slodzes plānotas līdz 2023.gada augustam – jeb vēl divus mēnešus pēc būvdarbu pabeigšanas detalizētai gala defektēšanai un defektu novēršanai, lai lietotājs saņemtu kvalitatīvu būvi.

Indikatīvās būvuzraudzības izmaksas sadalījumā pa gadiem:
Nr. p.k. Izdevumu pozīcija/līguma priekšmets Izmaksas kopā 2022.gads 2023.gads
1. Būvniecības būvuzraudzība 273 885,22 141 779,39 132 105,83
1.1. Būvuzraudzības darbinieku darba samaksa 183 360,00 93 972,00 89 388,00
  - 91 680 euro – mēnešalga (3 nodarbinātie (būvuzraugs) x 3 056 euro (vidējā mēnešalga) x 10 mēneši (iesaistes laiks mēnešos));
    - 2 292 euro –  atvaļinājuma pabalsts (764 euro vidēji (25 % no 3 056 euro) x 3 nodarbinātie)
     
1.2. VSAOIe 23,59% 43 254,62 22 167,99 21 086,63
1.3. Automašīnu noma
2 automašīnas, 18 mēneši 03.2022. - 08.2023. Nomas  aprēķinam pieņemts, ka ik mēnesi būvuzraugi dodas savā pārraudzības posmā. Katrs pārraudzības posms ir sadalīts divos pārraudzības apakšposmos. Ik mēnesi katrs būvuzraugs dodas uz objektu - ~20 reizes mēnesī, projektēšanas laikā - 10 reizes mēnesī. Projektēšanas posms saskaņā ar iesniegtajiem laika grafikiem ir 2022.gada marts, aprīlis un maijs, būvdarbi tiek uzsākti sākot no 2022.gada jūnija. Pieņemts, ka projektēšanas laikā var tikt izmantota 1 automašīna, kopā ar projekta vadību, pilnībā noslogojot automašīnu.
16 770,60 8 639,40 8 131,20
1.4. Degvielas izmaksas
2 automašīnas, 18 mēneši 03.2022. - 08.2023. Degvielas aprēķinam pieņemts, ka ik mēnesi būvuzraugi dodas savā pārraudzības posmā. Katrs pārraudzības posms ir sadalīts divos pārraudzības apakšposmos. Ik mēnesi katrs būvuzraugs dodas uz objektu - ~20 reizes mēnesī, projektēšanas laikā - 10 reizes mēnesī. Projektēšanas posms saskaņā ar iesniegtajiem laika grafikiem ir 2022.gada marts, aprīlis un maijs, būvdarbi tiek uzsākti sākot no 2022.gada jūnija.
27 000,00 15 000,00 12 000,00
1.5. Komandējumu izdevumi 3 500,00 2 000,00 1 500,00

Piezīme: izdevumi kopējās izdevumu summas ietvaros var mainīties pa izdevumu veidiem, ja tam ir objektīvs pamatojums.

2022.gadā plānots būvuzraudzības izmaksām nepieciešamais finansējuma apjoms 141 780 euro, kas pieprasāms budžeta resoram “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" plānotā finansējuma ietvaros (14 450 325 euro), veicot apropriācijas pārdali uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”.
2023. gadā būvuzraudzības izmaksām nepieciešamais finansējuma apjoms – 132 106 euro likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa valsts budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” sagatavošanas procesā paredzot papildu nepieciešamo finansējumu Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”.


Informācija par VNĪ projekta vadības izmaksām:
Projekta vadības izmaksu aprēķinā paredzēts, ka projektu vadību 9 prioritārajiem posmiem nodrošinās indikatīvi 6 slodzes (indikatīvi- projekta vadītājs (viena slodze), projekta vadītāja asistents (viena slodze), būveksperti (nepilnas divas slodzes), tāmētājs (viena slodze), jurists (viena slodze), biznesa kontrolieris/finansists (0,3 slodzes)). Projekta vadība plānota papildus 2 mēnešus pēc faktiskās būvdarbu pabeigšanas – nodrošinot defektu novēršanas vadību, gala maksājumu virzību, galīgai darbu pieņemšanai u.c.
Projekta vadītājs projektēšanas laikā dosies uz objektu vidēji 9 reizes mēnesī, bet būvdarbu laikā – 18 reizes mēnesī, nodrošinot pilnīgu klātbūtni un kontroli pār veicamajiem darbiem. Lai projekta vadītājs varētu pārvietoties pa darbu veikšanas posmu, tam nepieciešama viena automašīna.

Indikatīvs projekta vadības izmaksu sadalījums pa gadiem:
 
Nr.p. k. Izdevumu pozīcija/līguma priekšmets Izmaksas kopā 2022.gads 2023.gads
1. Tiešās projekta vadības izmaksas 475 550 273 622 201 928
1.1. Projekta vadības darbinieku darba samaksa 322 047,49 186 580,99 135 466,50
       - 178 703 euro – mēnešalga (10 nodarbinātie; 2 839 euro (vidējā mēnešalga); iesaistes laiks no 12 līdz 2 mēnešiem) (nodarbināto iesaistes apjomu skatīt tabulā*);
     - 7 878 euro – piemaksas un atvaļinājuma pabalsts (visam nodarbināto skaitam atkarībā no iesaistes)
     
1.2. VSAOIe 23,59% 75 971,01 44 014,46 31 956,55
1.3. Automašīnas noma

1 automašīna, 18 mēneši 03.2022. - 08.2023. Nomas aprēķinam pieņemts, ka ik mēnesi projekta vadītājs uz projekta īstenošanas vietu - prioritāros posmus sadalot kopumā indikatīvi trīs pārraudzības apakšposmos. Ik mēnesi projekta vadītājs dodas uz katru no prioritārajiem posmiem vidēji 6 reizes mēnesī, bet projektēšanas laikā - 3 reizes katrā no posmiem - tātad, 9 reizes mēnesī. Projektēšanas posms saskaņā ar iesniegtajiem laika grafikiem ir 2022.gada marts, aprīlis un maijs, būvdarbi tiek uzsākti sākot no 2022.gada jūnija.
4 421,00 3 557,40 4 065,60
1.4. Degvielas izmaksas

1 automašīna, 18 mēneši 03.2022. - 08.2023. Degvielas aprēķinam pieņemts, ka ik mēnesi projekta vadītājs uz projekta īstenošanas vietu - prioritāros posmus sadalot kopumā indikatīvi trīs pārraudzības apakšposmos. Ik mēnesi projekta vadītājs dodas uz katru no prioritārajiem posmiem vidēji 6 reizes mēnesī, bet projektēšanas laikā - 3 reizes katrā no posmiem - tātad, 9 reizes mēnesī. .Projektēšanas posms saskaņā ar iesniegtajiem laika grafikiem ir 2022.gada marts, aprīlis un maijs, būvdarbi tiek uzsākti sākot no 2022.gada jūnija.
9 000,00 4 200,00 4 800,00
1.5. Komandējumu izdevumi 1 206,00 680,00 526,00
1.6. Netiešās izmaksas 15% no 1.1. un 1.2.punkta izmaksām1 59 702,78 34 589,32 25 113,46

Piezīme: 1 saskaņā ar Ministru kabineta 2014.gada 17.jūnija noteikumu Nr.317 “Kārtība, kādā tiešās pārvaldes iestādes slēdz un publisko līdzdarbības līgumus, kā arī piešķir valsts budžeta finansējumu privātpersonām valsts pārvaldes uzdevumu veikšanai un uzrauga piešķirtā finansējuma izlietojumu” 38.5.apakšpunktu  valsts pārvaldes uzdevuma uzdevējs un tā veicējs vienojas par valsts pārvaldes uzdevuma veikšanai nepieciešamo administratīvo izmaksu apmēru, nodrošinot, ka tās nav nesamērīgi augstas.
 
* Nodarbinātais  Slodzes likme Projekta īstenošanā iesaistes laiks, mēnešos
Projekta vadītājs 1,0 12
Projekta vadītāja asistents 1,0 12
Būveksperts 0,1 12
Būveksperts (projekta starta fāzē) 1,0 2
Būveksperts (projekta starta fāzē) 1,o 2
Būveksperts (no līguma noslēgšanas) 1,0 10
Ēku būvinženieris (projekta starta fāzē) 1,0 2
Tāmētājs 1,0 12
Jurists (būvniecības jomā) 1,0 12
Biznesa kontrolieris 0,3 12
Piezīme: izdevumi kopējās izdevumu summas ietvaros var mainīties pa izdevumu veidiem, ja tam ir objektīvs pamatojums.

2022.gadā plānots projekta vadības izmaksām nepieciešamais finansējuma apjoms 273 622 euro, kas pieprasāms budžeta resoram “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" plānotā finansējuma ietvaros (14 450 325 euro), veicot apropriācijas pārdali uz  Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”.
2023. gadā projekta vadības izmaksām nepieciešamais finansējuma apjoms – 201 928 euro likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa valsts budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” sagatavošanas procesā paredzot papildu nepieciešamo finansējumu Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums.

Valsts robežas aprīkošana ar dzeloņstieplēm (NVA)

Lai nodrošinātu Ministru kabineta 2021.gada 30.novembra protokollēmuma “Par pagaidu dzeloņstiepļu žoga izbūvi uz valsts sauszemes ārējās robežas ar Baltkrievijas Republiku”(prot.Nr.78 81.§, 21-TA-1445) 2. punkta izpildi, ievērojot 3.punktā noteikto, NVA ir noslēgusi vienu līgumu, kā arī veikta cenu aptauja un cenu aptaujas rezultātā notiek divu līgumu slēgšanas process par kopējā nepieciešamā dzeloņstiepļu apjoma iegādi divu tipu dzeloņstieplēm BTO 22 (22 800 m apjomā) un CBT 60 (45 600 m apjomā).
Nr. p.k. Pakalpojuma sniedzējs Līguma numurs Summa bez PVN PVN Summa ar PVN 2022.
1.  Dzeloņstieples iegāde   357 840,00 75 146,40 432 986,40 432 986,40
1.1. SIA "Žogu fabrika" NVA2022-22-Pieg
Līguma datums: 
02.02.2022.
75 240,00 15 800,40 91 040,40 91 040,40
1.2. SIA "Žogu fabrika" Notiek līguma slēgšanas process 201 000,00 42 210,00 243 210,00 243 210,00
1.3. SIA "AIMASA" Notiek līguma slēgšanas process 81 600,00 17 136,00 98 736,00 98 736,00


2022.gadā plānots dzeloņstiepļu iegādei nepieciešamais finansējuma apjoms 432 987 euro, kas pieprasāms budžeta resoram “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" plānotā finansējuma ietvaros (14 450 325 euro), veicot apropriācijas pārdali uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu finansējumu informatīvajā ziņojumā paredzēto pasākumu veikšanai un ievērojot iepriekš minēto, rīkojuma projekts paredz:
- uzdevumu Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" pārdalīt uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums"  finansējumu 12 503 572 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar prioritāri izbūvējamajiem valsts robežas joslas posmiem uz valsts sauszemes robežas gar Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežu;
 - uzdevumu Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā attiecīgu pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei;
 - uzdevumu finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju  par apropriācijas pārdali un, ja  Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
12 503 572
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
12 503 572
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-12 503 572
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-12 503 572
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
12 503 572
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Kopējais 2022.gadā nepieciešamā finansējuma apjoms prioritāri izbūvējamajiem valsts robežas joslas posmiem uz valsts sauszemes robežas gar Latvijas Republikas – Baltkrievijas Republikas valsts robežu veido 14 575 972 euro (saskaņā ar informatīvo ziņojumu (22-TA-565 (IP)), no tā:
   - 2 072 400 euro tiks nodrošināts no budžeta apakšprogrammas 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” pieejamā finansējuma (Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra rīkojuma Nr. 589 "Par Iekšlietu ministrijas ilgtermiņa saistībām valsts robežas joslas infrastruktūras izbūvei gar Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežu un gar Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas robežu" 3.punkts) (turpmāk – ilgtermiņa saistības);
   - 12 503 572 euro nepieciešams pārdalīt no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”, no tā:
       - 12 070 585 euro (EKK 3000 "Subsīdijas un dotācijas");
       - 432 987 euro (EKK 2000 "Preces un pakalpojumi").
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2022. gadam" un likumu “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam" infrastruktūras izbūvei gar valsts robežu 2022.gadam budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" plānots finansējums  14 450 325 euro apmērā. Ievērojot minēto, 2022. gadā finansējuma atlikums valsts robežas infrastruktūras izbūves turpināšanai ir 1 946 753 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
2022. gadā nepieciešams finansējums 12 503 572 euro apmērā, lai veiktu šādus pasākumus:
1) VNĪ 12 070 585 euro:
- būvniecības ieceres izstrādei 226 517 euro (atlikums, ko nevar nosegt ilgtermiņa saistībām plānotā finansējuma ietvaros; kopējās izmaksas 2022. gadā– 1 688 862 euro);
- būvdarbu veikšanai 11 382 166 euro;
- būvdarbu autoruzraudzībai 26 500 euro;
- būvniecības ieceres dokumentācijas ekspertīzei 20 000 euro;
- būvuzraudzībai  141 780 euro;
- projekta vadībai 273 622 euro;
2) NVA 432 987 euro:
- dzeloņstiepļu iegādei. 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Izdevumi (NVA) tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide”. 
 
Savukārt izdevumi, kas nepieciešami VNĪ, tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 14.00.00 "Valsts robežas infrastruktūras izveide" Iekšlietu ministrijai (NVA). NVA finanšu līdzekļus pārskaitīs VNĪ (pamatojoties uz  noslēgto finansēšanas līgumu starp NVA un VNĪ).
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma projekts paredz finansējuma pārdali starp valsts budžeta programmu un apakšprogrammu. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Iekšlietu ministrija
  • Nodrošinājuma valsts aģentūra
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk