Anotācija (ex-ante)

24-TA-1275: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra noteikumos Nr. 724 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.1. pasākuma "Speciālistu, kuru profesionālā darbība saistīta ar bērnu tiesību aizsardzības nodrošināšanu, profesionālās kvalifikācijas pilnveide un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana bērnu tiesību aizsardzības sistēmas reorganizācijas ietvaros" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra noteikumos Nr. 724 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.1. pasākuma "Speciālistu, kuru profesionālā darbība saistīta ar bērnu tiesību aizsardzības nodrošināšanu, profesionālās kvalifikācijas pilnveide un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana bērnu tiesību aizsardzības sistēmas reorganizācijas ietvaros" īstenošanas noteikumi” (turpmāk – TA projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un ir izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
TA projekts paredz atsevišķus precizējumus 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.1. pasākuma "Speciālistu, kuru profesionālā darbība saistīta ar bērnu tiesību aizsardzības nodrošināšanu, profesionālās kvalifikācijas pilnveide un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana bērnu tiesību aizsardzības sistēmas reorganizācijas ietvaros" (turpmāk – 4.3.6.1. pasākums) īstenošanas nosacījumos.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lai mazinātu administratīvo slogu Eiropas Savienības (turpmāk – ES) 2021.–2027. fondu plānošanas perioda ietvaros īstenoto projektu ieviešanā, Valdības rīcības plāna 35.4. pasākuma 2. punktā ir noteikts šāds rezultāts “Administratīva sloga mazināšana ESIF[1] projektu finansējuma saņēmējiem projektu ieviešanā: ERAF, ESF Plus, KF[2], Taisnīgas pārkārtošanās fonds; pārskatītas un iespēju robežās mazinātas nacionālajos horizontālajos un specifisko atbalsta mērķu ieviešanu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības”. Minētais paredz iespēju robežās mazināt šobrīd ar normatīvajiem aktiem noteikto administratīvo slogu ES fondu projekta iesniedzējam projektu iesniegumu sagatavošanā un finansējuma saņēmējam projektu īstenošanā, kā arī par plašāku iespēju ES fondu projektu īstenošanas procesā ieviest pašdeklarācijas principu.
4.3.6.1. pasākuma projektā Nr. 4.3.6.1/1/24/I/001 “Profesionālās kvalifikācijas pilnveide bērnu tiesību aizsardzības jautājumos un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana” (turpmāk – 4.3.6.1. pasākuma projekts) (īstenošanas periods no 17.10.2022. līdz 31.12.2029.) no 2024. gada 1. ceturkšņa uzsākta supervīzijas pakalpojuma bāriņtiesas amatpersonām (bāriņtiesas priekšsēdētājiem, bāriņtiesas priekšsēdētāja vietniekiem un bāriņtiesas locekļiem) īstenošana. Pašvaldības organizē (iepērk, t.sk. veic tirgus izpēti, kā arī  priekšfinansē) supervīzijas pakalpojumu bāriņtiesas amatpersonām un Ministru kabineta (turpmāk – MK) 05.12.2023. noteikumos Nr. 724 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.1. pasākuma "Speciālistu, kuru profesionālā darbība saistīta ar bērnu tiesību aizsardzības nodrošināšanu, profesionālās kvalifikācijas pilnveide un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana bērnu tiesību aizsardzības sistēmas reorganizācijas ietvaros" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 724) noteiktajā kārtība pieprasa 4.3.6.1. pasākuma projekta finansējuma saņēmējam – Bērnu aizsardzības centram (turpmāk – BAC) kompensēt supervīzijas pakalpojuma izdevumus.
Administratīvā sloga mazināšanas nolūkā supervīzijas pakalpojuma bāriņtiesas amatpersonām īstenošanas kārtība, ciktāl iespējams, ir saskaņota ar supervīzijas pakalpojuma sociālajiem darbiniekiem 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju” 4.3.5.4. pasākuma “Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība” (turpmāk – 4.3.5.4. pasākums) īstenošanas nosacījumos[3] noteikto kārtību. Gan 4.3.6.1. pasākuma projekta, gan 4.3.5.4. pasākuma projekta Nr. 4.3.5.4/1/24/I/001 “Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība” (īstenošanas periods no 01.09.2022. līdz 12.12.2029.) īstenošanas gaitā secināts, ka kvalitatīvāk un jēgpilnāk supervīzijas mērķi var sasniegt klātienes supervīzijas sesijās. Tiešsaistes supervīzijas sesiju norises apliecinošo dokumentu (t.sk. tiešsaistes videosaziņas servisa ekrānšāviņu un izdruku fiksācija) sagatavošana rada arī administratīvo slogu supervīzijas pakalpojuma sniedzējam un finansējuma saņēmējam.

MK noteikumu Nr. 724 12. punktā noteikts 4.3.6.1. pasākuma projekta iesniedzējs "[..] valsts pārvaldes iestāde, kas nodrošina normatīvo aktu ievērošanas uzraudzību un kontroli bērnu tiesību aizsardzības un bāriņtiesu darbības jomā, – Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija". Ar 07.12.2023. grozījumiem Bērnu tiesību aizsardzības likumā[4] un MK 19.12.2023. noteikumiem Nr.784 “Bērnu aizsardzības centra nolikums”[5] no 01.01.2024. ir mainīts Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas nosaukums uz Bērnu aizsardzības centrs, vienlaikus precizējot iestādes kompetenci.


[1] ESIF - The European Structural and Investment Funds

[2] ERAF – Eiropas Reģionālās attīstības fonds, ESF – Eiropas Sociālais fonds Plus, KF – Kohēzijas fonds

[3] MK 12.12.2023. noteikumi Nr.751 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.4. pasākuma "Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība" īstenošanas noteikumi"

[4] Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/348565-grozijumi-bernu-tiesibu-aizsardzibas-likuma

[5] Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/348479-bernu-aizsardzibas-centra-nolikums
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā vērojamas nobīdes plānoto projektu uzsākšanā, īstenošanā un attiecīgi pieejamā ES fondu finansējuma investēšanā. Kā viens no iemesliem minētajām nobīdēm ir administratīvais slogs, ko rada nacionālajos horizontālajos un specifisko atbalsta mērķu ieviešanu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības un ES fondu projekta iesniedzējam un finansējuma saņēmējiem prasītais iesniedzamo dokumentu apjoms. Ar minēto problēmu saskaras 4.3.6.1. pasākuma projekta finansējuma saņēmējs BAC (analoģiski arī 4.3.5.4. pasākuma projekta finansējuma saņēmējs LM). Proti, nesamērīgu laika un cilvēkresursu patēriņu prasa dokumentu pārbaude, lai gūtu pārliecību, ka supervīzijas pakalpojuma sniedzēja piesaistē, t.sk. noslēgtajos iepirkuma līgumos ar supervīzijas pakalpojuma sniedzējiem ir ievērotas normatīvo aktu par publiskajiem iepirkumiem prasības.
Supervīzijas būtība ir sniegt konsultatīvu atbalstu jautājumos, kas saistīti ar darbu un profesionālo darbību. Tāpat supervīzijas mērķis ir profesionālā pilnveide, spēju un prasmju attīstība, kā arī refleksija par profesionālajām attiecībām (t.i., savas pieredzes izzināšana, analīze, pārvērtēšana, sakarību atpazīšana u.tml.). Savukārt supervīzijas ieguvumi ir savu nostāju, rīcības un emociju sapratne, atbildības robežu izpratne, labāka otra cilvēka (klienta) izpratne, jaunas idejas tālākai rīcībai, morāls atbalsts, profesionālās izdegšanas novēršana, ētikas ievērošana u.tml. Supervīzijas īstenošanā ļoti būtiska ir emocionālā saikne un savstarpējā uzticībā balstītas attiecības starp supervizoru un supervīzijas dalībnieku. Minētais ir sarežģīti realizējams attālinātā formātā, t.i., izmantojot tiešsaistes videosaziņas servisu. Attālinātā formāta supervīzijām iztrūkst tiešs cilvēciskais kontakts, ko var sniegt klātienes komunikācija un saskarsme, tāpat ir grūtāk novērtēt supervīzijas dalībnieka emocionālo stāvokli, kas ir būtisks aspekts pie “izdegšanas” atpazīšanas. Jāatzīmē, ka prakse supervīzijas īstenošanai attālinātā formātā tika ieviesta ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodā. Proti, darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijās esošām personām" 9.2.1.1. pasākuma "Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās" projekta Nr. 9.2.1.1/15/I/001 "Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās" ietvaros sakarā ar Covid-19 pandēmijas izplatības mazināšanu valstī noteiktajiem pulcēšanās ierobežojumiem. Tādējādi tika nodrošināta supervīzijas nepārtrauktība laikā, kad supervīzija bija īpaši nepieciešama sociālā darba speciālistiem, jo nācās strādāt sarežģītos apstākļos ar palielinātu darba intensitāti un darba ikdiena bija ātri jāpielāgo mainīgiem ārējiem apstākļiem.
Tāpat secināts, ka attālinātas supervīzijas gadījumā, īpaši grupu supervīzijas norises laikā, ir sarežģīti fiksēt dalībnieku identitāti, jo mēdz būt situācijas, kad vairāki supervīzijas dalībnieki izmanto vienu datoru vai viedierīci. Minētais savukārt rada administratīvo slogu gan supervīzijas pakalpojuma sniedzējiem, gan pašvaldībām, gan finansējuma saņēmējam supervīzijas izmaksu kompensācijas pieprasījuma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanā un pārbaudē. Taču tā kā individuālās supervīzijas sesijas notiek viens pret viens formātā, šādā gadījumā ir vienkāršāk nodrošināt supervīzijas kvalitāti, personiskā kontakta veidošanos, kā arī emocionālo saikni starp supervizoru un supervīzijas dalībnieku. Tāpat attālināta formāta individuālās supervīzijas sesijā ir vieglāk identificēt supervīzijas dalībnieku indentitāti un nodrošināt supervīzijas norises apliecinošos dokumentus (piemēram, tiešsaistes supervīzijas sesijas ekrānšāviņus u.tml.).

Tā kā MK noteikumu Nr. 724 12. punktā noteiktais 4.3.6.1. pasākuma projekta iesniedzējs (Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija) ir pārveidots par Bērnu aizsardzības centru, MK noteikumu Nr. 724 nav noteikts atbilstošs projekta iesniedzējs, kas pēc projekta apstiprināšanas kļūst par finansējuma saņēmēju. Vienlaikus no Bērnu tiesību aizsardzības likuma Pārejas noteikumu 54. punkts izriet, ka līdz ar kārtējiem grozījumiem tiesību aktā, kurā minēta iestāde “Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija” ir jāgroza tās nosaukums, to aizstājot ar “Bērnu aizsardzības centrs”.
Risinājuma apraksts
Lai sekmētu Valdības rīcības plāna 35.4. pasākuma 2. punktā noteiktā rezultāta faktisko ieviešanu, samazinot administratīvo slogu finansējuma saņēmējam 4.3.6.1. pasākuma projekta ieviešanas procesā, TA projekts paredz noteikt pašvaldībām pašdeklarācijas principu. Proti, pašvaldībām notikušo supervīziju izmaksu kompensācijas pieprasījumam, ko iesniedz finansējuma saņēmējam, būs jāpievieno apliecinājums, ka supervīzijas pakalpojuma sniedzēja piesaistē, t.sk., iepirkuma līgumos ar supervīzijas pakalpojuma sniedzējiem, ir ievērotas MK noteikumu Nr. 724 prasības. Minētais nozīmē, ka finansējuma saņēmējs neveiks pašvaldību īstenoto iepirkumu un iepirkumu līgumu atbilstības pārbaudi. Ņemot vērā, ka supervīziju izmaksas pašvaldībām finansējuma saņēmējs kompensē atbilstoši LM kā atbildīgās iestādes izstrādātajai vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodikai supervīzijas pakalpojuma izmaksām[1], finansējuma saņēmējs koncentrēsies uz to dokumentu pārbaudi, kas saskaņā ar minēto metodiku ir vienas vienības izmaksas pamatojošie dokumenti.  
Savukārt, lai 4.3.6.1. pasākuma ietvaros īstenotās supervīzijas bāriņtiesas amatpersonām sniegtu maksimāli labāko efektu tās dalībniekiem un vienlaikus mazinātu supervīzijas pakalpojuma sniedzēju, pašvaldību un arī finansējuma saņēmēja administratīvo slogu attālinātās supervīzijas norises pamatojošo dokumentu nodrošināšanai, TA projekts paredz, ka, sākot ar 2025. gada 1. janvāri (nepieciešams pārejas posms šīs prasības īstenošanai), 4.3.6.1. pasākuma ietvaros īstenotās grupas, komandas vai organizācijas supervīzijas bāriņtiesas amatpersonām tiks nodrošinātas klātienē. Vienlaikus paredzēts, ka attālināti, izmantojot tiešsaistes videosaziņas servisu, supervīzijas varēs nodrošināt gadījumā, ja valstī būs noteikti pulcēšanās ierobežojumi. Precizējumam par grupas, komandas vai organizācijas supervīzijas īstenošanas pieejas maiņu ir paredzēts pārejas posms, lai iesaistītās puses savlaicīgi varētu sagatavoties supervīzijas pieejas maiņas īstenošanai. Savukārt pašdeklarēšanās principa (t.i., apliecinājuma iesniegšana par supervīzijas pakalpojuma sniedzēja piesaisti) ieviešana atvieglos supervīzijas kompensācijas pieprasījuma izskatīšanu finansējuma saņēmējam un dokumentu iesniegšanu pašvaldībām.
Supervīziju norise klātienē pamatā tiek organizēta bāriņtiesas telpās, tāpēc supervīzijas dalībniekiem (bāriņtiesas amatpersonām) nerodas papildu ceļa izdevumi nokļūšanai klātienes supervīzijas norises vietā. Gadījumā, ja tas būs nepieciešams ceļa izdevumus uz klātienes supervīzijas norises vietu jānodrošina pašvaldībai (darba devējam).

Veiktie grozījumi pozitīvi ietekmēs 4.3.6.1. pasākuma projekta mērķi "to speciālistu profesionālās kompetences stiprināšana un darba efektivitātes paaugstināšana, kuru profesionālā darbība saistīta ar bērnu tiesību un tiesisko interešu aizsardzības nodrošināšanu, kā arī bērnu likumisko pārstāvju un audžuģimeņu līdzdalības un atbildības veicināšana bērnu tiesību aizsardzībā", supervīzijās sniedzot kvalitatīvu konsultatīvu un profesionālu atbalstu bāriņtiesas amatpersonām.

Finansējuma saņēmējs – BAC ir informēts par noteikumu projekta virzību un tiks informēts par MK noteikumu Nr. 724 grozījumu apstiprināšanu. Grozījumi starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi – Centrālo finanšu un līgumu aģentūru noslēgtajā vienošanās par 4.3.6.1. pasākuma projekta īstenošanu nav nepieciešami. 

Veikti grozījumi MK noteikumu Nr. 724 12. punktā, lai nodrošinātu projetka iesniedzēja (finansējuma saņēmēja) nosaukuma un kompetences atbilstību Bērnu tiesību aizsardzības likuma 65.1 pantā, Bērnu aizsardzības centra nolikumā un Bāriņtiesu likuma [2] 5. panta pirmajā daļā noteiktajam.

[1] Vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika supervīzijas pakalpojuma izmaksām; pieejams https://www.esfondi.lv/normativie-akti-un-dokumenti/2021-2027-planosanas-periods/vienibas-izmaksu-standarta-likmes-aprekina-un-piemerosanas-metodika-supervizijas-pakalpojuma-izmaksam

[2] Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/139369-barintiesu-likums
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Nav.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Pašvaldības un BAC kā 4.3.6.1. pasākuma finansējuma saņēmējs
Ietekmes apraksts
TA projekts mazinās administratīvo slogu gan pašvaldībām, kuru bāriņtiesas amatpersonas piedalīsies supervīzijās 4.3.6.1. pasākuma ietvaros, gan 4.3.6.1. pasākuma finansējuma saņēmējam.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Nav.
Nav.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Nav.
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka TA projekts paredz pamatā redakcionālus un tehniskus precizējums, kas kopumā nav saistoši plašākai sabiedrības grupai, sabiedrības līdzdalība šajā TA projekta izstrādē netika nodrošināta. Tāpat tika ņemti vērā Valsts kancelejas vadlīnijās “Vadlīnijas sabiedrības līdzdalības nodrošināšanai valsts pārvaldē” ietvertie ieteikumi sabiedrības līdzdalības nepieciešamības noteikšanai, tostarp, kritēriji, pēc kuriem vērtējama sabiedrības līdzdalības nodrošināšanas nepieciešamība.
 

6.4. Cita informācija

Nav.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, BAC, Pašvaldības.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Nav.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Nav.
Pielikumi