Anotācija (ex-ante)

23-TA-2652: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Bauskas novada pašvaldībai piekrītošā nekustamā īpašuma "Rail Baltica dzelzceļa teritorija 6", Codes pagastā, Bauskas novadā, pārņemšanu bez atlīdzības valsts īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otrā daļa, 42.1 un 43. pants, Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa un likuma “Par autoceļiem” 4. pants un Bauskas novada domes 2023. gada 28. septembra lēmums Nr. 423 (prot. Nr.12, 29.p.) “Par Bauskas novada pašvaldībai piekrītošā nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija 6”, Codes pagastā nodošanu bez atlīdzības valsts īpašumā”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā Bauskas novada pašvaldībai piekrītošo nekustamo īpašumu, kas nepieciešams projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016.gada 24.augusta rīkojumu Nr.467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”.
Ar Ministru kabineta 2016.gada 24.augusta rīkojumu Nr.468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas piesaistītās pilnsabiedrības “RB Latvija” izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, kā arī to detalizācijai izstrādātajā būvprojektā, Rail Baltica projekta īstenošanai valsts īpašumā iegūstams Bauskas novada pašvaldībai piekrītošais nekustamais īpašums “Rail Baltica dzelzceļa teritorija 6” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.4052 007 0141),  Codes pagastā, Bauskas novadā (turpmāk arī - Nekustamais īpašums).
Nekustamo īpašumu nepieciešams pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā, jo tas ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – atbilstoši Dzelzceļa likuma 6.panta pirmajai daļai un 15.panta pirmajai daļai izmantojot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai, kā arī atbilstoši likuma “Par autoceļiem” 4.pantam un 7.panta pirmajai daļai publiskās lietošanas autoceļa izveidei un autoceļu valsts pārvaldes īstenošanai.
Rīkojuma projekts sagatavots, pamatojoties uz Bauskas novada domes 2023.gada 28.septembra lēmumu Nr.423 (prot. Nr.12, 29.p.) “Par Bauskas novada pašvaldībai piekrītošā nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija 6”, Codes pagastā nodošanu bez atlīdzības valsts īpašumā”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums “Rail Baltica dzelzceļa teritorija 6”, Codes pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr.4052 007 0141, izveidots, pamatojoties uz:

1) Bauskas novada pašvaldības iestādes “Iecavas apvienības pārvalde” 2023.gada 15.februāra lēmumu Nr.BAP/2023/9-1/31/APL “Par nekustamā īpašuma „Līči-Kūdras-Galinieki”, Codes pagastā sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0077 sadali, nosaukuma piešķiršanu un nekustamā īpašuma lietošanas mērķa noteikšanu” (ar 2023.gada 10.marta grozījumiem Nr.BAP/2023/9-1/53/APL), sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0077, un nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas (zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4052 002 0185, 4052 002 0186, 4052 002 0187). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0077 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Bauskas novada domes 2011.gada 24.februāra lēmumu Nr.2 (55.§) „Par zemes vienību, uz kurām atrodas pašvaldības ielas un ceļi Codes pagastā, piekritību pašvaldībai”;

2) Bauskas novada pašvaldības Bauskas apvienības pārvaldes 2023.gada 20.marta lēmumu Nr.BAP/2023/9-1/61/APL “Par nekustamā īpašuma „Plēši”, Codes pagastā sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0092 sadali un nekustamā īpašuma lietošanas mērķa noteikšanu” (ar 2023.gada 22.maija grozījumiem Nr.BAP/2023/9-1/109/APL), sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0092, un nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas (zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4052 002 0197, 4052 002 0198, 4052 002 0199, 4052 002 0200, 4052 002 0201). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0092 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Bauskas novada domes 2019.gada 25.jūlija lēmumu (prot. Nr.9, 37.p.) „Par rezerves zemes piekritību Bauskas novada pašvaldībai”;

3) Bauskas novada pašvaldības Bauskas apvienības pārvaldes 2023. gada 6. februāra lēmumu Nr. BAP/2023/9-1/25/APL “Par nekustamā īpašuma „Varavīkšņu lauks”, Codes pagastā sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0088 sadali, nosaukuma piešķiršanu un nekustamā īpašuma lietošanas mērķa noteikšanu” (ar 2023. gada 10. marta grozījumiem Nr. BAP/2023/9-1/51/APL), sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0088, un nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas (zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4052 007 0136, 4052 007 0137, 4052 007 0138). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0088 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Bauskas novada domes 2012. gada 28. novembra lēmumu Nr.22 (38.p.) „Par nekustamo īpašumu Codes pagastā zemes vienību piekritību”;

4) Bauskas novada pašvaldības Bauskas apvienības pārvaldes 2023. gada 20. marta lēmumuNr. BAP/2023/9-1/62/APL “Par nekustamā īpašuma „Lāpstiņi”, Codes pagastā sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0102 sadali un nekustamā īpašuma lietošanas mērķa noteikšanu”, sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0102, un nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas (zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4052 007 0142, 4052 007 0143). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0102 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Bauskas novada domes 2012. gada 28. novembra lēmumu (prot. Nr.22, 38.p.) „Par nekustamo īpašumu Codes pagastā zemes vienību piekritību”;

5) Bauskas novada pašvaldības Bauskas apvienības pārvaldes 2023.gada 20.marta lēmumu Nr.BAP/2023/9-1/60/APL “Par nekustamo īpašumu „Plēšu lauks” un “Stintes - Galenieku ceļš”, Codes pagastā sastāvā esošo zemes vienību ar kadastra apzīmējumiem 4052 002 0111 un 4052 002 0131 sadali, robežu pārkārtošanu un nekustamā īpašuma lietošanas mērķa noteikšanu”, sadalot zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4052 002 0111 un 4052 002 0131, un nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas (zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4052 002 0240, 4052 002 0241). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0111 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Bauskas novada domes 2019.gada 25.jūlija lēmumu (prot. Nr.9, 37.p.) „Par rezerves zemes piekritību Bauskas novada pašvaldībai” un zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0131 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Bauskas novada domes 2011.gada 24.februāra lēmumu Nr.2 (55.§)  „Par zemes vienību, uz kurām atrodas pašvaldības ielas un ceļi Codes pagastā, piekritību pašvaldībai”.

Zemes vienību (zemes vienību kadastra apzīmējumi 4052 002 0077, 4052 002 0092, 4052 007 0088, 4052 007 0102, 4052 002 0111, 4052 002 0131) sadales rezultātā izveidots nekustamais īpašums “Rail Baltica dzelzceļa teritorija 6” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.4052 007 0141) Codes pagastā, Bauskas novadā, kura sastāvā iekļautas piecpadsmit zemes vienības, kas nepieciešamas Rail Baltica projekta īstenošanai:
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0185 0,0369 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0186 0,4275 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0187 0,7282 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0197 1,0300 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0198 0,3600 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0199 0,0500 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0200 0,8700 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0201 0,3300 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0240 0,3354 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0241 0,3954 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0136 0,3990 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0137 0,1155 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0138 0,1387 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0142 0,3400 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0143 0,0300 ha platībā.
Zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4052 002 0185, 4052 002 0186, 4052 002 0187, 4052 007 0136, 4052 007 0137 un 4052 007 0138 ir kadastrāli uzmērītas. Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā ir reģistrēti šādi apgrūtinājumi sekojošām kadastrāli uzmērītām zemes vienībām:
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0185
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0369 ha,
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0186
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,4275 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0003 ha,
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4052 002 0187
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos.
Zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 4052 002 0197, 4052 002 0198, 4052 002 0199, 4052 002 0200, 4052 002 0201, 4052 002 0240, 4052 002 0241, 4052 007 0142 un 4052 007 0143 normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir uzsākti robežu kadastrālās uzmērīšanas darbi, kuru ietvaros zemes vienību platības var tikt precizētas. Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 4052 002 0197, 4052 002 0198, 4052 002 0199, 4052 002 0200, 4052 002 0201, 4052 002 0240, 4052 002 0241, 4052 007 0142 un 4052 007 0143 nav reģistrēti lietošanas tiesību apgrūtinājumi.
Pēc visu zemes vienību robežu kadastrālās uzmērīšanas pabeigšanas Nekustamais īpašums tiks ierakstīts zemesgrāmatā, nostiprinot īpašuma tiesības uz Bauskas novada pašvaldības vārda vienlaikus ar īpašuma tiesību nostiprināšanu valstij Satiksmes ministrijas personā.
Zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4052 002 0185, 4052 002 0197 un 4052 007 0136 nepieciešamas publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izbūvei un ekspluatācijai. Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0143 nepieciešama valsts nozīmes autoceļa izbūvei un to turpmākajai ekspluatācijai. Zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4052 002 0186, 4052 002 0187, 4052 002 0198, 4052 002 0199, 4052 002 0200, 4052 002 0201, 4052 002 0240, 4052 002 0241, 4052 007 0137, 4052 007 0138 un 4052 007 0142 nepieciešamas pašvaldības nozīmes autoceļu izbūvei un to turpmākajai ekspluatācijai.
Uz zemes vienībām esošo Bauskas novada pašvaldībai piekrītošo autoceļu posmi Rail Baltica projekta ietvaros tiks demontēti, vienlaikus nodrošinot paliekošo autoceļu posmu funkcionalitāti. Zemes vienības, kurās plānota valstij piederošu pašvaldības nozīmes autoceļu izbūve, kopā ar autoceļiem pēc būvdarbu pabeigšanas plānots atdot atpakaļ pašvaldības īpašumā Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā noteiktā kārtībā.  
Ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta otro daļu, Rīkojuma projekts paredz, nostiprinot zemesgrāmatā valsts īpašuma tiesības uz pārņemto Nekustamo īpašumu, norādīt, ka īpašuma tiesības nostiprinātas uz laiku, kamēr tiek nodrošināta valsts pārvaldes funkcijas transporta nozarē īstenošana, kā arī ierakstīt atzīmi par aizliegumu atsavināt Nekustamo īpašumu un apgrūtināt to ar hipotēku bez atsevišķas Bauskas novada pašvaldības piekrišanas.
Rīkojuma projekts paredz pienākumu Satiksmes ministrijai pārņemto Nekustamo īpašumu bez atlīdzības nodot atpakaļ Bauskas novada pašvaldībai, ja tas vairs netiek izmantots valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras un saistītās infrastruktūras izveidošanai un uzturēšanai.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53.punktu Satiksmes ministrija Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta ieviesējam būvdarbu veikšanai.
Izbeidzoties nepieciešamībai Nekustamo īpašumu izmantot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras un saistītās infrastruktūras uzturēšanai, tā atdošana atpakaļ Bauskas novada pašvaldībai tiks īstenota, ievērojot Civillikuma 850.pantā noteikto, ka būve ir atzīstama par nekustamā īpašuma sastāvā ietilpstošās zemes vienības blakus lietu, ir nesaraujami saistīta ar šo zemes vienību un atbilstoši Civillikuma 853.pantam ir atsavināma kopā ar galvenajām lietām.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt valsts īpašumā bez atlīdzības Bauskas novada pašvaldībai piekrītošo Nekustamo īpašumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts valsts publiskās lietošanas transporta infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt Nekustamo īpašumu valsts īpašumā bez atlīdzības.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma nepieciešamība valsts funkciju īstenošanai konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, tostarp fiziskas personas.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rail Baltica projekta ietvaros izbūvētā transporta infrastruktūra veicinās attiecīgā reģiona ekonomisko izaugsmi.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma iegūšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līguma Nr. INEA/CEF/TRAN/M2014/1045990, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projektā iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un tās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa infrastruktūras attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
-

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi