Anotācija

25-TA-2340: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamā īpašuma "Cauņu masīvs" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, daļas nodošanu Satiksmes ministrijas valdījumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa, likuma "Par autoceļiem" 4. pants un likuma "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 8. panta trešā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz nodot Satiksmes ministrijas valdījumā valsts nekustamā īpašuma daļu, kas nepieciešama projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu".
Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas piesaistītās pilnsabiedrības "RB Latvija" izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, kā arī to detalizācijai izstrādātajā būvprojektā, Rail Baltica projekta īstenošanai Satiksmes ministrijas valdījumā nododama nekustamā īpašuma "Cauņu masīvs" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8025 007 0173)  Baldones pagastā, Ķekavas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums) daļa – zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 007 0382) 3,56 ha platībā (universālā kadastrālā vērtība uz 25.08.2025. - 8544), zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 007 0383) 0,4309 ha platībā (universālā kadastrālā vērtība uz 25.08.2025. - 1034), zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 007 0384) 0,3729 ha platībā (universālā kadastrālā vērtība uz 25.08.2025. - 895), zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 007 0385) 0,5764 ha platībā (universālā kadastrālā vērtība uz 25.08.2025. - 1383) un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 007 0386) 0,4 ha platībā (universālā kadastrālā vērtība uz 25.08.2025. - 960) (turpmāk – Zemes vienības vai Nekustamā īpašuma daļa).
Nekustamā īpašuma daļa atrodas pamattrasē, posmā "Vangaži-Salaspils -Misa", kas nepieciešama Rail Baltica 1.kārtas scenārija realizācijai. Zemes
vienības ir nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – atbilstoši Dzelzceļa likuma 6. panta pirmajai daļai un 15. panta pirmajai daļai, izmantojot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā, un, atbilstoši likuma "Par autoceļiem" 4. pantam un 7. panta pirmajai daļai - publiskās lietošanas autoceļa izveidei un autoceļu valsts pārvaldes īstenošanai.
Ņemot vērā minēto, Zemes vienības ir nododamas Satiksmes ministrijas valdījumā atbilstoši likuma "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 8. panta trešajā daļā noteiktajam, kas paredz, ka uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā zemesgrāmatās tiek ierakstīta valstij piederošā un piekrītošā zeme, ko aizņem valsts transporta un sakaru komunikācijas, valsts transporta un sakaru iestāžu un uzņēmumu valdījumā esošās ēkas (būves), kā arī valsts zeme, kas nepieciešama šo objektu uzturēšanai atbilstoši zemes ierīcības projektam, un saskaņā ar attiecīgu Ministru kabineta rīkojumu — cita valstij piederošā un piekrītošā zeme.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Baldones pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000514650. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas Latvijas valstij Zemkopības ministrijas personā. Zemes vienības ir Nekustamā īpašuma sastāvā. Zemes vienības
izveidotas, sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 80250070503.
Saskaņā ar zemesgrāmatas nodalījuma I daļas 1. iedaļas 3.1. un 3.2. ierakstiem Nekustamajam īpašumam reģistrēti ceļa servitūti, norādot, ka kalpojošais nekustamais īpašums ir  "Upmalnieki" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 007 0105 un zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 007 0158 (zemesgrāmatas tiesneša 2018. gada 15. novembra lēmums). Minētie ieraksti attiecas uz Nekustamā īpašuma sastāvā esošo neatsavināmo zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8025 007 0173 un neskar atsavināmās Zemes vienības.
Saskaņā ar Zemesgrāmatas nodalījuma II daļas 2. iedaļas 1.1. ierakstu — Nekustamajam īpašumam veikta atzīme – īpašnieks aprobežots ar likuma "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 16. panta pirmajā daļā minētiem nosacījumiem – īpašumu piecus gadus nedrīkst atsavināt, ieķīlāt, nodibināt uz to personālservitūtu vai iznomāt to ar tiesībām būvēt ēku (būvi) kā patstāvīgu īpašuma objektu. Pamats: likuma "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 16. panta pirmā un otrā daļa (zemesgrāmatas tiesneša lēmuma datums 2014. gada 6. novembris). Ņemot vērā minēto, secināms, ka ir pagājis ierakstā norādītais ierobežojuma termiņš un likuma "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 16. panta pirmā daļa ir izslēgta ar 2018. gada 21. jūnija likuma grozījumiem. Vienlaikus ir norādāms, ka Zemes vienības ir kadastrāli uzmērītas.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas teksta datiem (turpmāk – Kadastra sistēmas dati) (skatīti 2025. gada 12. septembrī), Satiksmes ministrijas valdījumā pārņemamajai:
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 007 0382 dati par apgrūtinājumiem nav reģistrēti. Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 3,56 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: 1) meža platība - 3,30 ha; 2) ūdens objektu zemes platība – 0,03 ha; 2) zemes zem ceļiem platība – 0,23 ha.
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 007 0383 dati par apgrūtinājumiem nav reģistrēti. Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,4309 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: 1) meža platība – 0,389 ha; 2) zemes zem ceļiem platība – 0,0419 ha.
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 007 0384 dati par apgrūtinājumiem nav reģistrēti. Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,3729 ha. Zemes vienības lietošanas veids visā platībā ir meža zeme – 0,3729 ha.
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 007 0385 dati par apgrūtinājumiem nav reģistrēti. Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,5764 ha. Zemes vienības lietošanas veids visā platībā ir meža zeme – 0,5764 ha.
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 007 0386 dati par apgrūtinājumiem nav reģistrēti. Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,4 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: 1) meža platība – 0,39 ha; 2) zemes zem ceļiem platība – 0,01 ha.
Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8025 007 0382 nepieciešama valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā.
Zemes vienības (zemes vienību kadastra apzīmējumi 8025 007 0383,  8025 007 0384, 8025 007 0385 un 8025 007 0386) nepieciešamas valsts publiskās lietošanas autoceļu (pašvaldības nozīmes) posmu izveidei un autoceļu pārvaldes īstenošanai ceļa zemes nodalījuma joslas teritorijā. Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (attiecīgu grozījumu normatīvajos aktos un/vai informatīvā ziņojuma sagatavošana un iesniegšana izskatīšanai valdībā par esošo situāciju), lai nākotnē  pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Nekustamā īpašuma sastāvā esošajā zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 8025 007 0378 (pirms sadales zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8025 007 0503 daļa), kas tiek saglabāta Zemkopības ministrijas valdījumā, saskaņā ar Rail Baltica projekta risinājumiem tiks izbūvēts Zemkopības ministrijas valdījumā esošs meža infrastruktūras objekta (meža ceļa) posms.
Saskaņā ar akciju sabiedrības "Latvijas valsts meži" sniegto informāciju Zemes vienības ietilpst medību tiesību platībās, kas saskaņā ar akciju sabiedrības "Latvijas valsts meži" noslēgto medību tiesību nomas līgumu iznomātas medību biedrībai "Lapsēni" (reģistrācijas Nr. 40008113451) līdz 2044. gadam (līgums Satiksmes ministrijas rīcībā nav iesniegts). Pēc pieņemšanas un nodošanas akta par valsts Nekustamā īpašuma daļas nodošanu Satiksmes ministrijas valdījumā parakstīšanas, akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži" grozīs noslēgto medību tiesību nomas līgumu, kura platībās ietilpst ar šo rīkojumu Satiksmes ministrijas valdījumā nododamās platības, svītrojot Zemes vienību platības no medību tiesību nomas līgumu platībām. Satiksmes ministrija medību tiesību nomas līguma saistības nepārņem.
Vienlaikus akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži" apliecina, ka par Zemes vienībām nav uzsāktu tiesvedību procesu.
Pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas, nostiprinot īpašuma tiesības uz Zemes vienībām uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā, tās tiks pievienotas nekustamajam īpašumam ar kadastra Nr.8025 007 0377 un tiks ierosināta nekustamā īpašuma "Cauņu masīvs", kadastra Nr. 8025 007 0173 kadastra datu aktualizācija.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Zemes vienības nodos Rail Baltica projekta ieviesējam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz Zemes vienības pārņemt Satiksmes ministrijas valdījumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Zemes vienības tiks izmantotas valsts publiskās lietošanas transporta infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Zemes vienības tiek nodotas Satiksmes ministrijas valdījumā valsts pārvaldes funkciju īstenošanai.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
Apraksts
Zemes vienību nepieciešamība valsts funkciju īstenošanai konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Zemes vienības ir nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, to starp fiziskas personas.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Zemes vienības ir nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus. Rail Baltica projekta ietvaros izbūvētā transporta infrastruktūra veicinās attiecīgā reģiona ekonomisko izaugsmi.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Zemes vienības ir nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Zemes vienības ir nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
 

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Zemes vienību valdījuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2023. gada 16. oktobrī starp RB Rail AS un Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr.639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
  • Zemkopības ministrija
  • AS "Latvijas valsts meži"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi