23-TA-981: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 21. februāra noteikumos Nr. 122 "Kārtība, kādā izsniedz, anulē vai uz laiku aptur Eiropas Kopienas atļaujas, Eiropas Kopienas atļauju kopijas un autovadītāja atestātus starptautiskajiem komercpārvadājumiem ar autotransportu Eiropas Savienības teritorijā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 21. februāra noteikumos Nr. 122 "Kārtība, kādā izsniedz, anulē vai uz laiku aptur Eiropas Kopienas atļaujas, Eiropas Kopienas atļauju kopijas un autovadītāja atestātus starptautiskajiem komercpārvadājumiem ar autotransportu Eiropas Savienības teritorijā” (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts, jo Ministru kabineta 2012. gada 21. februāra noteikumos Nr. 122 "Kārtība, kādā izsniedz, anulē vai uz laiku aptur Eiropas Kopienas atļaujas, Eiropas Kopienas atļauju kopijas un autovadītāja atestātus starptautiskajiem komercpārvadājumiem ar autotransportu Eiropas Savienības teritorijā” (turpmāk - MK noteikumi Nr.122) ir nepieciešams nodrošināt nacionālā regulējuma atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2022.gada 6.aprīļa Direktīvai (ES) 2022/738, ar ko groza Direktīvu 2006/1/EK par bez transportlīdzekļa vadītājiem nomātu transportlīdzekļu izmantošanu kravu autopārvadājumiem (turpmāk – Direktīva (ES) 2022/738), kā arī, lai veidotu vienotu regulējumu saskaņā ar citiem normatīvajiem aktiem.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Nodrošināt Direktīvas (ES) 2022/738 prasību ieviešanu MK noteikumos Nr.122, precizēt un pilnveidot regulējumu attiecībā uz nomāta transportlīdzekļa, kas ir reģistrēts vai laists ekspluatācijā saskaņā ar citas dalībvalsts tiesību aktiem, izmantošanu kravu komercpārvadājumiem, kā arī precizēt kārtību, kādā tiek izsniegtas, anulētas vai uz laiku apturētas Eiropas Kopienas atļaujas, Eiropas Kopienas atļauju kopijas un autovadītāja atestāti starptautiskajiem komercpārvadājumiem ar autotransportu Eiropas Savienības teritorijā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Noteikumu projekts izstrādāts, lai precizētu un pilnveidotu MK noteikumos Nr.122 ietvertās normas attiecībā uz regulējumu par nomātu transportlīdzekli, lai noteiktu kārtību kādā no citas dalībvalsts nomātam transportlīdzeklim tiek izsniegtas Eiropas Kopienas atļauju kopijas, kā arī, lai veidotu vienotu regulējumu saskaņā ar citiem normatīvajiem aktiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.122 7.punkts noteic, ka pārvadātāja nosaukuma, komersanta veida vai juridiskās adreses maiņas gadījumā, pārvadātājs 15 dienu laikā pēc rekvizītu maiņas iesniedz VSIA "Autotransporta direkcija" (turpmāk -Autotransporta direkcija) iesniegumu un septiņu dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas Autotransporta direkcija veic datu maiņu un izsniedz Kopienas atļauju. Saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 7. aprīļa noteikumiem Nr.194 "Kārtība, kādā izsniedz, uz laiku aptur vai anulē speciālās atļaujas (licences) un licences kartītes komercpārvadājumu veikšanai ar autotransportu un izsniedz pārvadājumu vadītāja profesionālās kompetences sertifikātus (turpmāk – MK noteikumi Nr.194) Autotransporta direkcija veic datu maiņu speciālajā atļaujā (licencē) Administratīvā procesa likumā noteiktajā termiņā. Tā kā pārvadātāji, kuriem ir gan speciālā atļauja (licence), gan Eiropas Kopienas atļauja iesniegumus par rekvizītu maiņu sniedz vienlaicīgi, nepieciešams vienādot regulējumu un vienādot termiņu kādā tiek izsniegtas speciālās atļaujas (licences) un Kopienas atļaujas.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu paredzēts precizēt MK noteikumu Nr.122 7.punktu, nosakot, ka gadījumos, ja mainās pārvadātāja nosaukums, komersanta veids vai juridiskā adrese, pārvadātājs 15 dienu laikā pēc rekvizītu maiņas iesniedz Autotransporta direkcijā iesniegumu par rekvizītu maiņu un Kopienas atļauja tiek izsniegta Administratīvā procesa likumā noteiktajā termiņā.
Problēmas apraksts
Pārvadātājs piesakoties pakalpojumam Autotransporta direkcijas tīmekļvietnē www.atd.lv (e-pakalpojums), iesniedz iesniegumu, aizpildot speciālu tiešsaistes formu. Nepieciešams precizēt Noteikumu Nr.122 7.1 punktu, nosakot, ka pārvadātājs informāciju var iesniegt nevis nodot.
Risinājuma apraksts
Precizēta Noteikumu Nr.122 7.1 punkta redakcija, aizstājot vārdu “nodot” ar vārdu “iesniegt”.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.122 9.1.apakšpunktā ir atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 21. oktobra Regulas (EK) Nr. 1072/2009 par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz piekļuvi starptautisko kravas autopārvadājumu tirgum (pārstrādāta redakcija) (turpmāk - Regula Nr. 1072/2009) 4.panta 3.punktu, atbilstoši kuram Autotransporta direkcija izsniedz Eiropas Kopienas atļaujas apliecināto kopiju komercpārvadājumu veikšanai ar kravas autotransportu Eiropas Savienības teritorijā ar konkrēto kravas automobili. Autotransporta direkcija Eiropas Kopienas atļaujas apliecināto kopiju izsniedz pamatojoties arī uz Regulas Nr. 1072/2009 4.panta 4. un 5. punktiem.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu paredzēts papildināt MK noteikumu Nr.122 9.1. apakšpunktu ar atsaucēm uz Regulas Nr.1072/2009 4.panta 4. un 5. punktiem.
Problēmas apraksts
Likumprojektā “Grozījumi Autopārvadājumu likumā” (22-TA-424) tiks noteikts, ka ir pieļaujama citā dalībvalstī reģistrēta transportlīdzekļa noma, tādējādi ir nepieciešams iesniegt dokumentus, lai pārliecinātos par transportlīdzekļa reģistrācijas datiem un izietu tehnisko apskati, ko par citas dalībvalsts transportlīdzekļiem no transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra iegūt nevar.
Risinājuma apraksts
Precizēts MK noteikumu Nr.122 10.punkts, papildinot to ar jaunu 10.5. un 10.6.apakšpunktu, nosakot, ka, lai saņemtu vai pagarinātu Kopienas atļaujas kopiju, pārvadātājs iesniedz kompetentajā iestādē iesniegumu, kurā norāda citā dalībvalstī reģistrēta kravas transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību vai tā kopiju un citā dalībvalstī reģistrēta kravas transportlīdzekļa tehniskās apskates protokolu vai tā kopiju.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.122 11.punkts nosaka, par kādiem datiem Autotransporta direkcijai visos gadījumos jāpārliecinās transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, lai pieņemtu lēmumu par Kopienas atļaujas kopijas izsniegšanu. Direktīva (ES) 2022/738 paredz, ka dalībvalsts savā teritorijā atļauj izmantot kravas transportlīdzekļus, kurus tās pārvadātājs nomā no citas dalībvalsts teritorijā iedibināta uzņēmuma un kravas transportlīdzeklim jābūt reģistrētam vai laistam ekspluatācijā saskaņā ar jebkuras dalībvalsts tiesību aktiem, bet par šādiem transportlīdzekļiem informācija transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā nav pieejama.
Risinājuma apraksts
Precizēts MK noteikumu Nr.122 11.punkts, nosakot, ka, lai izsniegtu vai pagarinātu Kopienas atļaujas kopiju, kompetentā iestāde administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pārliecinās transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā par Latvijā reģistrēta transportlīdzekļa reģistrācijas datiem un valsts tehniskās apskates datiem, kā arī par transportlīdzeklim piešķirto atļauju piedalīties ceļu satiksmē.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā IT tehnoloģiju attīstību, Autotransporta direkcijai ir pieejams transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrs nepieciešamajā apmērā un bez pārtraukumiem, līdz ar to nosacījums par iespēju pārvadātājam iesniegt dokumentus, kas apliecina šo noteikumu 11.punktā minētos datus nav nepieciešams.
Risinājuma apraksts
MK noteikumu Nr.122 13.punkts tiek svītrots, ņemot vērā, ka visos gadījumos datus par Latvijā reģistrētiem transportlīdzekļiem Autotransporta direkcija pārbauda transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.122 11.punkts noteic, ka lai izsniegtu vai pagarinātu Kopienas atļaujas kopiju, Autotransporta direkcija administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pārliecinās par transportlīdzekļa datiem transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Savukārt Noteikumu Nr.122 14.punktā noteikts, ka Kopienas atļaujas kopija jāizsniedz septiņu dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas. Ņemot vērā to, ka atbilstoši Direktīvai (ES) 2022/738 Eiropas Kopienas atļaujas kopijas varēs izsniegt arī citās dalībvalstīs reģistrētiem transportlīdzekļiem, bet informācija par to reģistrācijas datiem un tehnisko skati nav pieejama elektroniski, līdz ar to gadījumos, kad būs nepieciešama iesniegto dokumentu pārbaude, Autotransporta direkcijai to nebūs iespējams izdarīt 7 dienu laikā.
Risinājuma apraksts
Precizēts MK noteikumu Nr.122 14.punkts, aizstājot vārdus “septiņu dienu laikā” ar vārdiem “Administratīvā procesa likumā noteiktajā termiņā”.
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr.122 nav noteikta pārvadātāja un Autotransporta direkcijas rīcība gadījumos, ja autotransporta līdzeklim, kuram izsniegta Kopienas atļaujas kopija, mainās valsts reģistrācijas numurs. Nepieciešams vienādot prasības ar MK noteikumiem Nr.194 un noteikt, kādi papildus dokumenti jāiesniedz pārvadātājam kopā ar iesniegumu par valsts reģistrācijas numura maiņu un kādas pārbaudes jāveic Autotransporta direkcijai pirms Kopienas atļaujas kopijas izsniegšanas.
Risinājuma apraksts
MK noteikumi Nr.122 papildināti ar jaunu 15.1 punktu. Ja autotransporta līdzeklim, kuram izsniegta Kopienas atļaujas kopija, mainās valsts reģistrācijas numurs, pēc pārvadātāja iesnieguma saņemšanas par valsts reģistrācijas numura maiņu kompetentā iestāde veic datu maiņu, norādot autotransporta līdzekļa mainīto valsts reģistrācijas numuru un izsniedz jaunu Kopienas atļaujas kopiju. Gadījumā, kad valsts reģistrācijas numurs mainās autotransporta līdzeklim, kas tiek nomāts, pārvadātājs, iesniedzot kompetentajā iestādē šajā punktā minēto iesniegumu, tam pievieno autotransporta līdzekļa nomas līguma apliecinātu kopiju. Ja pārvadātājs nav autotransporta līdzekļa īpašnieks vai turētājs, tad viņš pievieno citā dalībvalstī reģistrēta kravas transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību vai tās kopiju un citā dalībvalstī reģistrēta kravas transportlīdzekļa tehniskās apskates protokolu vai tā kopiju.
Problēmas apraksts
Regulas Nr. 1072/2009 5.panta 7. punktā ir noteikts, ka transportlīdzekļa vadītāja atestāts ir derīgs, kamēr tiek izpildīti tā izsniegšanai vajadzīgie nosacījumi. Dalībvalstis veic vajadzīgos pasākumus, lai nodrošinātu to, ka gadījumā, ja šie nosacījumi vairs netiek izpildīti, pārvadātājs nekavējoties nodod atestātu to izsniegušajām iestādēm. Informācija par Kopienas atļaujām un Kopienas atļaujas kopijām ir pieejama ERRU un līdz ar to vairs nav nepieciešams noteikt, ka šie dokumenti ir jānodod kompetentajā iestādē.
Risinājuma apraksts
Precizēts MK noteikumu Nr.122 20.punkts, nosakot, ka, ja kompetentā iestāde pieņem MK noteikumu Nr.122 2.2.apakšpunktā minēto lēmumu par transportlīdzekļa vadītāja atestāta anulēšanu, pārvadātājs 15 dienu laikā pēc lēmuma saņemšanas anulēto dokumentu nodod kompetentajā iestādē.
Problēmas apraksts
Prasība par pienākumu pārvadātājam nodot Kopienas atļauju vai Kopienas atļaujas kopiju gadījumos, ja Autotransporta direkcija ir pieņēmusi lēmumu par Kopienas atļaujas darbības apturēšanu, tika noteikta, lai nodrošinātu, ka pārvadātājs pēc Kopienas atļaujas darbības apturēšanas vairs neturpina savu darbību un kontrolējošām institūcijām neuzrāda nederīgus dokumentus. Uz šo brīdi informācija par visām Latvijā izsniegtajām Kopienas atļaujām un Kopienas atļaujas kopijām ir pieejama Eiropas Autotransporta uzņēmumu reģistrā (ERRU), kas ir valstu elektronisko reģistru savstarpējās savienošanas sistēma. ERRU nodrošina, ka brīdī, kad Autotransporta direkcija pieņem lēmumu par Kopienas atļaujas darbības apturēšanu un aptur arī izsniegto Kopienas atļaujas kopiju darbību, informācija uzreiz ir pieejama visu dalībvalstu kompetentajām iestādēm.
Risinājuma apraksts
MK noteikumu Nr.122 22.punkts tiek svītrots, ņemot vērā, ka informācija par Kopienas atļaujām un Kopienas atļaujas kopijām ir pieejama Eiropas Autotransporta uzņēmumu reģistrā (ERRU) un līdz ar to vairs nav nepieciešams noteikt, ka šie dokumenti ir jānodod kompetentajai iestādei.
Problēmas apraksts
Direktīvas (ES) 2022/738 2.panta 1.punkta otrā daļa noteic, kad dalībvalstis pieņem noteikumus, tajos ietver atsauci uz Direktīvu (ES) 2022/738 vai arī šādu atsauci pievieno to oficiālai publikācijai. Dalībvalstis nosaka paņēmienus, kā izdarāma šāda atsauce.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1.11.apakšpunktā ir iekļauta informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu, nosakot, ka noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2022.gada 6.aprīļa Direktīvas (ES) 2022/738, ar ko groza Direktīvu 2006/1/EK par bez transportlīdzekļa vadītājiem nomātu transportlīdzekļu izmantošanu kravu autopārvadājumiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Komersanti, kas veic pasažieru un kravas pārvadājumus ar nomātu transportlīdzekli.
Nozare
Transports un uzglabāšana
Nozaru ietekmes apraksts
Tiks precizēts un pilnveidots regulējums attiecībā uz nomāta transportlīdzekļa, kas ir reģistrēts vai laists ekspluatācijā saskaņā ar citas dalībvalsts tiesību aktiem, izmantošanu kravu komercpārvadājumiem, kā arī precizēta kārtība, kādā tiek izsniegtas, anulētas vai uz laiku apturētas Eiropas Kopienas atļaujas, Eiropas Kopienas atļauju kopijas un autovadītāja atestāti starptautiskajiem komercpārvadājumiem ar autotransportu Eiropas Savienības teritorijā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32022L0738
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 6.aprīļa Direktīva (ES) 2022/738, ar ko groza Direktīvu 2006/1/EK par bez transportlīdzekļa vadītājiem nomātu transportlīdzekļu izmantošanu kravu autopārvadājumiem [Publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 137/1, 16.05.2022].
Apraksts
Nepieciešams nodrošināt nacionālā regulējuma atbilstību Direktīvai (ES) 2022/738.
ES tiesību akta CELEX numurs
32009R1072
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 21. oktobra Regulas (EK) Nr. 1072/2009 par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz piekļuvi starptautisko kravas autopārvadājumu tirgum [Publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 300/72, 14.11.2009.]
Apraksts
Uz projektu ir attiecināmas arī Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 21. oktobra Regulas (EK) Nr. 1072/2009 par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz piekļuvi starptautisko kravas autopārvadājumu tirgum (turpmāk - Regula 1072/2009) 4. panta 3., 4. un 5. punkts.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 6.aprīļa Direktīva (ES) 2022/738, ar ko groza Direktīvu 2006/1/EK par bez transportlīdzekļa vadītājiem nomātu transportlīdzekļu izmantošanu kravu autopārvadājumiem [Publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 137/1, 16.05.2022].
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2022/738 1.panta 1.punkta a)punkta ii)apakšpunkts (Direktīvas Nr. 2006/1 2.panta 1. punkta ) a)apakšpunkts
Noteikumu projekta 1.4. un 1.5. apakšpunkts (noteikumu 10.5. un 10.6. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/738 2.panta 1.punkts
Noteikumu projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2022/738 2. panta pirmā punkta otrā daļa
Noteikumu projekta 1.11.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas (ES) 2022/738 2. panta otrais punkts
Nav jāpārņem; nosaka informēšanas pienākumu par normatīvo un administratīvo aktu pieņemšanu
-
-
Direktīvas (ES) 2022/738
3. pants
3. pants
Nav jāpārņem; nosaka direktīvas spēkā stāšanās laiku
-
-
Direktīvas (ES) 2022/738 4.pants
Nav jāpārņem; minēti direktīvas adresāti
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Līdz šim ieviestās Regulas Nr.1072/2009 4.panta 3.punkta normas netiek mainītas vai ietekmētas.
Direktīvas Nr.2022/738 prasības, kas netiek pārņemtas ar noteikumu projektu, jau ir vai tiks pārņemtas šādos normatīvajos aktos: Autopārvadājumu likums; Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 17.maija noteikumos Nr.339 “Kārtība, kādā atļauts veikt pasažieru un kravas pārvadājumus ar citu personu īpašumā esošiem autotransporta līdzekļiem” (23-TA-983);Grozījumi Ministru kabineta 2020.gada 7.aprīļa noteikumos Nr.194 “Kārtība, kādā izsniedz, uz laiku aptur vai anulē speciālās atļaujas (licences) un licences kartītes komercpārvadājumu veikšanai ar autotransportu un izsniedz pārvadājumu vadītāja profesionālās kompetences sertifikātus” (23-TA-982).
Direktīvas Nr.2022/738 prasības, kas netiek pārņemtas ar noteikumu projektu, jau ir vai tiks pārņemtas šādos normatīvajos aktos: Autopārvadājumu likums; Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 17.maija noteikumos Nr.339 “Kārtība, kādā atļauts veikt pasažieru un kravas pārvadājumus ar citu personu īpašumā esošiem autotransporta līdzekļiem” (23-TA-983);Grozījumi Ministru kabineta 2020.gada 7.aprīļa noteikumos Nr.194 “Kārtība, kādā izsniedz, uz laiku aptur vai anulē speciālās atļaujas (licences) un licences kartītes komercpārvadājumu veikšanai ar autotransportu un izsniedz pārvadājumu vadītāja profesionālās kompetences sertifikātus” (23-TA-982).
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 21. oktobra Regulas (EK) Nr. 1072/2009 par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz piekļuvi starptautisko kravas autopārvadājumu tirgum [Publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 300/72, 14.11.2009.]
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regula Nr.1072/2009 4.panta 3., 4. un 5.punkts
Noteikumu projekta 1.3.apakšpunkts (noteikumu 9.1.apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, VSIA "Autotransporta direkcija"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/09a6973e-81a9-4efe-b9c9-8b875eb38854/public_participations
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikumi un iebildumi nav saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- VSIA "Autotransporta direkcija"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Jā
Projekta izpildē iesaistītās institūcijas to realizēs esošā finansējuma ietvaros.
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi