22-TA-3591: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumos Nr. 291 "Noteikumi par oficiālās statistikas apkopošanu kultūras jomā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots pēc Nacionālā kino centra iniciatīvas, jo Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumi Nr.291 “Noteikumi par oficiālās statistikas apkopošanu kultūras jomā” (turpmāk – MK noteikumi Nr.291), ņemot vērā tehnoloģiju attīstību un Covid-19 pandēmijas ietekmē notikušo skatītāju paradumu maiņu, nesniedz pietiekamus statistikas datus kino nozarē. Projekts sagatavots, lai paplašinātu statistikas datu iesniedzēju loku, kā arī Projektā paredzēts veikt tehniskus grozījumus, lai izņemtu novecojušas prasības.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Tiek paplašināts statistikas datu iesniedzēju loks, nosakot, ka informācija par Latvijas filmu izrādīšanu jāsniedz elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, kuri veido televīzijas programmas un/vai sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma (turpmāk – straumēšanas platformas un televīzijas). Projekts paredz, ka statistikas datus iesniegs komerciālie, nekomerciālie un sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri demonstrē Latvija filmas.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Nacionālais kino centrs saskaņā ar Ministru kabineta 2010.gada 12.oktobra noteikumiem Nr.975 “Kārtība, kādā Nacionālais kino centrs piešķir publisko finansējumu filmu nozares projektiem” piešķir publisko finansējumu konkursam pieteiktajiem filmu nozares projektiem. Lai sekotu līdzi ar publisko finansējumu radīto Latvijas filmu sasniegtajai auditorijai un plānotu nākamos finansējuma konkursus, Nacionālajam kino centram ir būtiski saņemt statistikas datus par filmu demonstrēšanu.
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr.291 statistikas datus par demonstrētajām filmām, to apmeklētāju skaitu, informāciju par pārdotajām biļetēm, seansu skaitu un citu informāciju, sniedza kino izrādīšanas vietas, t.i. kinoteātri.
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr.291 statistikas datus par demonstrētajām filmām, to apmeklētāju skaitu, informāciju par pārdotajām biļetēm, seansu skaitu un citu informāciju, sniedza kino izrādīšanas vietas, t.i. kinoteātri.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā straujo tehnoloģiju attīstību un būtisko Covid-19 pandēmijas ietekmi, skatītāju paradumi visā pasaulē ir būtiski mainījušies. Arvien vairāk skatītāji izvēlas filmas skatīties straumēšanas platformās un televīzijās. Attiecīgi statistikas dati, kurus, pamatojoties uz MK noteikumiem Nr.291, iesniedz kino izrādīšanas vietas, nesniedz pilnu ainu par Latvijas filmu sasniegto auditoriju.
Ņemot vērā skatītāju paradumu maiņu, elektroniskie plašsaziņas līdzekļi (viedtelevīzijas, straumēšanas platformas un televīzijas), papildu publiskajam finansējumam filmu ražošanai, arvien vairāk līdzfinansē vai pilnībā finansē Latvijas filmu ražošanu, un piedāvā tās ekskluzīvi saviem skatītājiem (abonentiem). Šādas filmas, tai skaitā seriāli, var pat netikt izrādītas kinoteātros. Šobrīd straumēšanas platformām un televīzijām nav tiesiska pienākuma sniegt statistikas datus, tādējādi Nacionālais kino centrs nesaņem nekādu informāciju par sasniegto auditoriju.
Saskaņā ar 2020.gada Kultūras patēriņa un līdzdalības ietekmes pētījuma datiem, kas veikts pēc Kultūras ministrijas pasūtījuma (pētījums pieejams šeit: https://www.km.gov.lv/sites/km/files/media_file/kulturas-paterins-un-lidzdaliba-2020.pdf), aptverot laika periodu no 2019.gada līdz 2020.gada oktobrim, digitālās kultūras patēriņš ir izteikti pieaudzis: par 32 % pieaugusi Latvijas filmu skatīšanās tiešsaistē, par 23 % palielinājusies ārvalstu filmu skatīšanās tiešsaistē.
Arī Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes sadarbībā ar tirgus un sociālo pētījumu centru sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Latvijas Fakti” 2022.gada jūlijā – augustā veiktais “Pētījums par Latvijas iedzīvotāju medijpratību un mediju satura lietošanas paradumiem” (pētījums pieejams šeit: https://www.neplp.lv/lv/petijumi) liecina, ka 2022.gadā vietējos un starptautiskos audiovizuālo pakalpojumu pēc pieprasījuma sniedzēju pakalpojumus lieto 37% sabiedrības daļa. To vidū 32% vecuma grupā no 16 līdz 30 gadiem un tā ir lielāka sabiedrības daļa nekā televīzijas programmu skatīšanās gadījumā (25%). Tas liecina par nozīmīgām tendencēm satura patēriņa paradumos jaunākas paaudzes cilvēku vidū un potenciālo ietekmi uz sabiedrības domām un rīcību ilgtermiņā.
Pēc Eiropas Audiovizuālās observatorijas datiem 2020.gadā kino skatītāju skaits salīdzinājumā ar 2019.gadu kritās par 70%, savukārt 2021.gadā salīdzinājumā ar 2019.gadu – par 60%. Arī 2022.gada pirmā pusgada vidējie rādītāji Eiropā neiepriecina. Tajā pašā laikā video straumēšanas platformās un televīziju kanālos demonstrēto Eiropas filmu skaits ļoti strauji palielinās – ja 2019.gada martā bija pieejamas 165 filmas, tad 2021.gada decembrī – jau 820 filmas (Eiropas Audiovizuālās observatorijas publikācija “Eiropas filmu aprite kinoteātros un video straumēšanas platformās”, pieejama šeit: https://rm.coe.int/circulation-of-european-films-on-vod-and-in-cinemas-in-europe-2021-edi/1680a5779d). Saskaņā ar minēto Eiropas Audiovizuālās observatorijas publikāciju ir pieņemams secinājums, ka visticamāk skatītāji, kuri vairs neatgriežas kinoteātros, skatās filmas “mazajos ekrānos”. Līdz ar to, lai objektīvi novērtētu, vai filmas pietiekami sasniedz auditoriju, ar datiem no kino izrādīšanas vietām vairs nepietiek.
Ņemot vērā skatītāju paradumu maiņu, elektroniskie plašsaziņas līdzekļi (viedtelevīzijas, straumēšanas platformas un televīzijas), papildu publiskajam finansējumam filmu ražošanai, arvien vairāk līdzfinansē vai pilnībā finansē Latvijas filmu ražošanu, un piedāvā tās ekskluzīvi saviem skatītājiem (abonentiem). Šādas filmas, tai skaitā seriāli, var pat netikt izrādītas kinoteātros. Šobrīd straumēšanas platformām un televīzijām nav tiesiska pienākuma sniegt statistikas datus, tādējādi Nacionālais kino centrs nesaņem nekādu informāciju par sasniegto auditoriju.
Saskaņā ar 2020.gada Kultūras patēriņa un līdzdalības ietekmes pētījuma datiem, kas veikts pēc Kultūras ministrijas pasūtījuma (pētījums pieejams šeit: https://www.km.gov.lv/sites/km/files/media_file/kulturas-paterins-un-lidzdaliba-2020.pdf), aptverot laika periodu no 2019.gada līdz 2020.gada oktobrim, digitālās kultūras patēriņš ir izteikti pieaudzis: par 32 % pieaugusi Latvijas filmu skatīšanās tiešsaistē, par 23 % palielinājusies ārvalstu filmu skatīšanās tiešsaistē.
Arī Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes sadarbībā ar tirgus un sociālo pētījumu centru sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Latvijas Fakti” 2022.gada jūlijā – augustā veiktais “Pētījums par Latvijas iedzīvotāju medijpratību un mediju satura lietošanas paradumiem” (pētījums pieejams šeit: https://www.neplp.lv/lv/petijumi) liecina, ka 2022.gadā vietējos un starptautiskos audiovizuālo pakalpojumu pēc pieprasījuma sniedzēju pakalpojumus lieto 37% sabiedrības daļa. To vidū 32% vecuma grupā no 16 līdz 30 gadiem un tā ir lielāka sabiedrības daļa nekā televīzijas programmu skatīšanās gadījumā (25%). Tas liecina par nozīmīgām tendencēm satura patēriņa paradumos jaunākas paaudzes cilvēku vidū un potenciālo ietekmi uz sabiedrības domām un rīcību ilgtermiņā.
Pēc Eiropas Audiovizuālās observatorijas datiem 2020.gadā kino skatītāju skaits salīdzinājumā ar 2019.gadu kritās par 70%, savukārt 2021.gadā salīdzinājumā ar 2019.gadu – par 60%. Arī 2022.gada pirmā pusgada vidējie rādītāji Eiropā neiepriecina. Tajā pašā laikā video straumēšanas platformās un televīziju kanālos demonstrēto Eiropas filmu skaits ļoti strauji palielinās – ja 2019.gada martā bija pieejamas 165 filmas, tad 2021.gada decembrī – jau 820 filmas (Eiropas Audiovizuālās observatorijas publikācija “Eiropas filmu aprite kinoteātros un video straumēšanas platformās”, pieejama šeit: https://rm.coe.int/circulation-of-european-films-on-vod-and-in-cinemas-in-europe-2021-edi/1680a5779d). Saskaņā ar minēto Eiropas Audiovizuālās observatorijas publikāciju ir pieņemams secinājums, ka visticamāk skatītāji, kuri vairs neatgriežas kinoteātros, skatās filmas “mazajos ekrānos”. Līdz ar to, lai objektīvi novērtētu, vai filmas pietiekami sasniedz auditoriju, ar datiem no kino izrādīšanas vietām vairs nepietiek.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz paplašināt statistikas datu iesniedzēju loku, uzliekot par pienākumu straumēšanas platformām un televīzijām sniegt informāciju par demonstrētajām Latvijas filmām. Saskaņā ar Filmu likuma 3.pantu par Latvijas filmu uzskatāma filma, kuru producē normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā Nacionālajā kino centrā reģistrēts Latvijas filmu producents un kurā veidotāju galvenajā radošajā komandā vismaz viens loceklis (režisors, scenārija autors, komponists, filmas mākslinieks, animācijas mākslinieks, operators) ir Latvijas pilsonis vai Latvijas nepilsonis, vai persona, kura saņēmusi pastāvīgās uzturēšanās atļauju Latvijā. Tai skaitā par Latvijas filmu uzskatāma līdz 2010.gada 30.jūnijam (t.i. Filmu likuma spēkā stāšanās dienai) pabeigta filma kā būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa, kurai ir mākslinieciska, vēsturiska, zinātniska vai citāda kultūras vērtība.
Televīziju un straumēšanas platformu demonstrēto filmu apjoms ir tik daudzskaitlīgs, ka, lai neradītu nesamērīgu administratīvo slogu komersantiem un sabiedriskajam medijam, Projekta 2.pielikuma “17.pielikums Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri veido televīzijas programmas un/vai sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma” 2.punkts nosaka pienākumu sniegt informāciju tikai par Latvijas filmām.
Saskaņā ar valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Televīzija” sniegto informāciju datus, kurus Projekta 2.pielikuma “17.pielikums Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri veido televīzijas programmas un/vai sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma” 2.punkts paredz iesniegt, sabiedriskais medijs, kā arī komerctelevīzijas, jau apkopo savas darbības ietvaros un prasība iesniegt statistikas datus Nacionālajam kino centram neradīs pārmērīgu papildu administratīvo slogu vai jaunu datu apkopošanas nepieciešamību.
Attiecībā uz kino izrādīšanas vietām Projekta 1.pielikuma “15.pielikums Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 “Kino izrādīšanas vietas” 3.punktā tiek saglabāta prasība sniegt statistikas datus par visām demonstrētajām filmām, lai sniegtu plašu informāciju par skatītājiem un kinoteātru darbību. Līdzšinējā Nacionālā kino centra sadarbība ar kinoteātriem ir veiksmīga un statistikas datu apjoms, kas jāsniedz kinoteātriem, nav radījis grūtības.
Projekta 7.punkts paredz, ka komersantu sniegtie dati tiks publiskoti apkopotā veidā, tādējādi neradot apdraudējumu to komercinteresēm. Datu publiskošana apkopotā veidā attiecās uz Projekta 1.pielikuma “15.pielikums Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 “Kino izrādīšanas vietas” 3.punkta un Projekta 2.pielikuma “17.pielikums Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma, un televīzijas” 2.punkta datiem. Nacionālais kino centrs publisko apkopotus visu datu iesniedzēju datus, tādējādi nav izšķirami dati, kurus sniedzis konkrēts iesniedzējs.
Projekta 5.punktā paredzētajā MK noteikumu Nr.291 6.4.apakšpunktā noteikts termiņš veidlapu par iepriekšējo pārskata periodu aizpildīšanai līdz kārtējā gada 20.janvārim. Šāds termiņš nepieciešams, jo saistīts ar dalību starptautiskos filmu nozares pasākumos, kuros ir nozīmīgi, ka ir savākti iepriekšējā gada Latvijas filmu izplatīšanas dati. Katra gada februāra sākumā notiek Berlīnes starptautiskais kino festivāls un tā norise “Eiropas kino tirgus”. Šim pasākumam statistikas datus no visām dalībvalstīm apkopo Eiropas Audiovizuālā observatorija (European Audiovisual Observatory) un Radošās Eiropas organizācija “MEDIA Salles” (Creative Europe MEDIA Salles). Ik gadu februārī Baltijas valstis kopā izdod izdevumu “Facts&Figures”, kas apkopo statistikas datus par Baltijas valstu filmu izrādīšanu. Šo izdevumu Nacionālais kino centrs un kino nozares pārstāvji izmanto prezentējot starptautiskos pasākumos Latvijas filmas. Termiņš 20.janvāris noteikts, lai Nacionālais kino centrs paspētu apkopot statistikas datus un nodot informāciju starptautiskajām institūcijām un izdevuma “Facts&Fiures”iespiešanai.
Tehnisko grozījumu ietvaros Projekta 2.punkts paredz mainīt elektroniskās datubāzes nosaukumu uz aktuālo. Lai korekti atspoguļotu elektroniskās datu bāzes saturu, nosaukums no “Latvijas digitālā kultūras karte” ir ticis mainīts uz “Latvijas kultūras datu portāls”. Attiecīgi mainot arī domēna vārdu uz www.kulturasdati.lv.
Tehnisko grozījumu ietvaros Projekta 4.punktā ietvertajā MK noteikumu Nr.291 4.9.apakšpunktā Kultūras ministrijas padotības iestādes Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas nosaukums ir nomainīts uz aktuālo šīs iestādes nosaukumu – Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde atbilstoši 2018.gada 17.maija grozījumiem likumā “Par kultūras pieminekļu aizsardzību”.
Televīziju un straumēšanas platformu demonstrēto filmu apjoms ir tik daudzskaitlīgs, ka, lai neradītu nesamērīgu administratīvo slogu komersantiem un sabiedriskajam medijam, Projekta 2.pielikuma “17.pielikums Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri veido televīzijas programmas un/vai sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma” 2.punkts nosaka pienākumu sniegt informāciju tikai par Latvijas filmām.
Saskaņā ar valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Televīzija” sniegto informāciju datus, kurus Projekta 2.pielikuma “17.pielikums Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri veido televīzijas programmas un/vai sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma” 2.punkts paredz iesniegt, sabiedriskais medijs, kā arī komerctelevīzijas, jau apkopo savas darbības ietvaros un prasība iesniegt statistikas datus Nacionālajam kino centram neradīs pārmērīgu papildu administratīvo slogu vai jaunu datu apkopošanas nepieciešamību.
Attiecībā uz kino izrādīšanas vietām Projekta 1.pielikuma “15.pielikums Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 “Kino izrādīšanas vietas” 3.punktā tiek saglabāta prasība sniegt statistikas datus par visām demonstrētajām filmām, lai sniegtu plašu informāciju par skatītājiem un kinoteātru darbību. Līdzšinējā Nacionālā kino centra sadarbība ar kinoteātriem ir veiksmīga un statistikas datu apjoms, kas jāsniedz kinoteātriem, nav radījis grūtības.
Projekta 7.punkts paredz, ka komersantu sniegtie dati tiks publiskoti apkopotā veidā, tādējādi neradot apdraudējumu to komercinteresēm. Datu publiskošana apkopotā veidā attiecās uz Projekta 1.pielikuma “15.pielikums Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 “Kino izrādīšanas vietas” 3.punkta un Projekta 2.pielikuma “17.pielikums Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma, un televīzijas” 2.punkta datiem. Nacionālais kino centrs publisko apkopotus visu datu iesniedzēju datus, tādējādi nav izšķirami dati, kurus sniedzis konkrēts iesniedzējs.
Projekta 5.punktā paredzētajā MK noteikumu Nr.291 6.4.apakšpunktā noteikts termiņš veidlapu par iepriekšējo pārskata periodu aizpildīšanai līdz kārtējā gada 20.janvārim. Šāds termiņš nepieciešams, jo saistīts ar dalību starptautiskos filmu nozares pasākumos, kuros ir nozīmīgi, ka ir savākti iepriekšējā gada Latvijas filmu izplatīšanas dati. Katra gada februāra sākumā notiek Berlīnes starptautiskais kino festivāls un tā norise “Eiropas kino tirgus”. Šim pasākumam statistikas datus no visām dalībvalstīm apkopo Eiropas Audiovizuālā observatorija (European Audiovisual Observatory) un Radošās Eiropas organizācija “MEDIA Salles” (Creative Europe MEDIA Salles). Ik gadu februārī Baltijas valstis kopā izdod izdevumu “Facts&Figures”, kas apkopo statistikas datus par Baltijas valstu filmu izrādīšanu. Šo izdevumu Nacionālais kino centrs un kino nozares pārstāvji izmanto prezentējot starptautiskos pasākumos Latvijas filmas. Termiņš 20.janvāris noteikts, lai Nacionālais kino centrs paspētu apkopot statistikas datus un nodot informāciju starptautiskajām institūcijām un izdevuma “Facts&Fiures”iespiešanai.
Tehnisko grozījumu ietvaros Projekta 2.punkts paredz mainīt elektroniskās datubāzes nosaukumu uz aktuālo. Lai korekti atspoguļotu elektroniskās datu bāzes saturu, nosaukums no “Latvijas digitālā kultūras karte” ir ticis mainīts uz “Latvijas kultūras datu portāls”. Attiecīgi mainot arī domēna vārdu uz www.kulturasdati.lv.
Tehnisko grozījumu ietvaros Projekta 4.punktā ietvertajā MK noteikumu Nr.291 4.9.apakšpunktā Kultūras ministrijas padotības iestādes Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas nosaukums ir nomainīts uz aktuālo šīs iestādes nosaukumu – Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde atbilstoši 2018.gada 17.maija grozījumiem likumā “Par kultūras pieminekļu aizsardzību”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma
- Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri veido televīzijas programmas
Ietekmes apraksts
Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma un/vai veido televīzijas programmas, t.i. komerciālie, nekomerciālie un sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri demonstrē Latvijas filmas. Saskaņā ar Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes Audiovizuālo pakalpojumu pēc pieprasījuma reģistra datiem audiovizuālos pakalpojumus pēc pieprasījuma sniedz 26 raidorganizācijas. Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome ir izsniegusi apraides atļauju 30 komerctelevīzijām un 19 komerctelevīzijām, kuras veido pārrobežu saturu. Audiovizuālo pakalpojumu pēc pieprasījuma un televīzijas programmas veido arī sabiedriskais medijs valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Televīzija”. Tātad mērķgrupa, kuru ietekmē Projekts ir aptuveni 76 komersanti.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
290,56
Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma
palielinās
Vērtības nozīme:
9,08
Vienas stundas darbaspēka vidējās izmaksas valstī 2022. gada 3. ceturksnī
16,00
Nacionālais kino centrs pieļauj, ka veidlapas aizpildīšanai nepieciešamais maksimālais laiks ir 2 darba dienas, t.i. normālais darba laiks 8 h, veido kopējo laika patēriņu 16 stundas.
1
Viens statistikas datu iesniedzējs
1
Statistikas datus iesniedz vienu reizi gadā. Projekta 6.4.apakšpunkts paredz, ka veidlapas par iepriekšējo pārskata periodu respondenti aizpilda līdz kārtējā gada 20.janvārim
145,28
Administratīvo izmaksu monetārais novērtējums veikts attiecībā uz Projekta 2.pielikumu "17.pielikums Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumiem Nr.291 “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri veido televīzijas programmas un/vai sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma."" Izmaksu aprēķins ir aptuvens, ņemot vērā darbaspēka vidējās izmaksas valstī un Nacionālā kino centra pieņemto laiku, kas nepieciešams veidlapas aizpildīšanai.
Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri veido televīzijas programmas
palielinās
Vērtības nozīme:
9,08
Vienas stundas darbaspēka vidējās izmaksas valstī 2022. gada 3. ceturksnī
16,00
Nacionālais kino centrs pieļauj, ka veidlapas aizpildīšanai nepieciešamais maksimālais laiks ir 2 darba dienas, t.i. normālais darba laiks 8 h, veido kopējo laika patēriņu 16 stundas.
1
Viens statistikas datu iesniedzējs
1
Statistikas datus iesniedz vienu reizi gadā. Projekta 6.4.apakšpunkts paredz, ka veidlapas par iepriekšējo pārskata periodu respondenti aizpilda līdz kārtējā gada 20.janvārim
145,28
Administratīvo izmaksu monetārais novērtējums veikts attiecībā uz Projekta 2.pielikumu "17.pielikums Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumiem Nr.291 “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri veido televīzijas programmas un/vai sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma."" Izmaksu aprēķins ir aptuvens, ņemot vērā darbaspēka vidējās izmaksas valstī un Nacionālā kino centra pieņemto laiku, kas nepieciešams veidlapas aizpildīšanai.
Kopā
290,56
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Nacionālais kino centrs ir Eiropas Audiovizuālās observatorijas biedrs un regulāri sniedz Eiropas Audiovizuālajai observatorijai informāciju un statistikas datus par audiovizuālā tirgus situācijas dinamiku.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, Nacionālais kino centrs, Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Televīzija"Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Kinoproducentu asociācija", Biedrība "Latvijas Filmu servisa producentu asociācija", Biedrība "Latvijas Kinematogrāfistu savienība", Biedrība "Latvijas Raidorganizāciju asociācija"Cits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Projekts apspriests Latvijas Filmu padomes 2022.gada 31.augusta sēdē klātesot pārstāvjiem no Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes, valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Televīzija”, biedrības “Latvijas Kinoproducentu asociācija”, biedrības “Latvijas Filmu servisa producentu asociācija”, biedrības “Latvijas Kinematogrāfistu savienība” un biedrības “Latvijas Raidorganizāciju asociācija”.
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Latvijas Filmu padomes 2022.gada 31.augusta sēdē tika pausts atbalsts Projekta sagatavošanai.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Nacionālais kino centrs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Projekts nerada ietekmi uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru. Nav plānota jaunu institūciju izveide vai esošu institūciju likvidācija vai reorganizācija. Administratīvo izmaksu izmaiņas nav plānotas. Ar Projekta pieņemšanu administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām, nav konstatētas. Nacionālā kino centra atbildīgajam darbiniekam statistikas datu apkopošana ir noteikta amata aprakstā un papildu statistikas datu apkopošana, ko nosaka Projekts, tiks veikta noteiktās amata algas ietvaros. Nacionālā kino centra atlīdzības budžetā vidējā termiņa valsts budžeta plānā uz šo brīdi nav un netiks paredzēts atalgojuma paaugstinājums.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Saskaņā ar Projekta 1.pielikumu "15.pielikums Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 "Kino izrādīšanas vietas"" un 2.pielikumu "17.pielikums Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri veido televīzijas programmas un/vai sniedz audiovizuālus pakalpojumus pēc pieprasījuma."" statistikas datu iesniedzēji norāda kontaktpersonas vārdu, uzvārdu, tālruni, mobilo tālruni un e-pastu. Šie dati netiek publiskoti. Kontaktpersona un saziņas informācija ir nepieciešama, lai statistikas datu apstrādātājs – Nacionālais kino centrs varētu operatīvi sazināties ar statistikas datu iesniedzēju un vajadzības gadījumā precizēt, papildināt un skaidrot iesniegtos statistikas datus. Personas dati tiek apstrādāti, nodrošinot normatīvajos aktos noteiktās personas datu apstrādes prasības.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
