Anotācija (ex-ante)

24-TA-1269: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 7. novembra noteikumos Nr. 644 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 7. novembra noteikumos Nr. 644 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" īstenošanas noteikumi" ir izstrādāts, lai noteiktu, ka atbalstu gala labuma guvējiem var piešķirt tikai kā de minimis, kā arī precizētu de minimis nosacījumus un finansējuma saņēmējam uzkrājamos viedās specializācijas stratēģijas (turpmāk - RIS) rādītājus, kā arī saskaņā ar Ekonomikas ministrijas pieteiktajiem grozījumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir precizēt atbalsta regulējumu, kā arī Finansējuma saņēmējam uzkrājamos rādītājus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2023. gada 7. novembrī Ministru kabinets apstiprināja Ekonomikas ministrijas virzītos noteikumus Nr. 644 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 644). 
1.2.1.4. pasākumā "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" (turpmāk - 1.2.1.4. pasākums) šobrīd Finansējuma saņēmējs var sniegt atbalstu gan ar Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulu (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, gan Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam.
Lai Ekonomikas ministrija varētu veikt RIS3 rādītāju monitoringu, MK noteikumos Nr. 644 ir noteikti RIS3 rādītāji, kas jāuzkrāj finansējuma saņēmējam. 

1.2.1.4. pasākuma ietvaros Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk - LIAA) ir atbalstījusi 1 komersantu ar inovāciju vaučeri. 

Ekonomikas ministrija ir pieteikusi veicamos grozījumus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam (turpmāk - KPP), lai samazinātu finansējumu par 2 milj. EUR, jo pastāv risks finansējuma neapgūšanai pētniecības organizācijām, ņemot vērā, ka ir ieilguši grozījumi Zinātniskās darbības likumā. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Finanšu ministrija ir informējusi Ekonomikas ministriju kā atbildīgo iestādi, ka saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regulas Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, (turpmāk – Regula Nr.2021/1060) 2.panta 1.daļas 9.punktā sniegto finansējuma saņēmēja definīciju, kas ir tieši piemērojama, secināms, ka ES fondu (ERAF, ESF+, KF, TPF, EJZAF) daudzpakāpju projektu gadījumā finansējuma saņēmējs var sniegt komercdarbības atbalstu tikai de minimis veidā, proti, nav pieļaujams, ka finansējuma saņēmējs sniedz atbalstu saskaņā ar citu komercdarbības atbalsta regulējumu, kas nav de minimis. Šāds Finanšu ministrijas secinājums ir saskaņā ar Eiropas Komisijas sniegto viedokli. 

Ekonomikas ministrijai ir pienākums veikt RIS3 rādītāju monitoringu, attiecīgi nodrošinot atbalsta programmās RIS3 rādītāju iekļaušanu, izpildi un analīzi. Lai to nodrošinātu, MK noteikumos Nr. 644 ir iekļauti RIS3 rādītāji, kas jāuzkrāj finansējuma saņēmējam. Ekonomikas ministrija, pamatojoties uz Centrālās statistikas pārvaldes sniegto informāciju par rādītāju uzkrāšanu un monitoringam nepieciešamajiem rādītājiem, ir identificējusi, ka šobrīd MK noteikumos Nr. 644 iekļautie RIS3 rādītāji ir jāprecizē. 

Attiecīgi Ekonomikas ministrija ir sagatavojusi MK noteikumu projektu, lai veiktu precizējumus saistībā ar atbalsta regulējumu un RIS3 rādītāju uzkrāšanu. 

Nepieciešams stiprināt to uzņēmumu finansiālo kapacitāti, kuri attīsta jaunus produktus, pakalpojumus un augstas tehnoloģijas.
Risinājuma apraksts
Finansējuma precizēšana
Ar MK noteikumu projektu tiek samazināts plānotais kopējais attiecināmais finansējums par 2 milj. EUR, attiecīgi tiek samazināts arī pieejamais finansējums. Izmaiņas nepieciešamas, jo pastāv risks, ka netiks apgūts viss finansējums. Grozījumi Zinātniskās darbības likumā ir ieilguši, attiecīgi ir risks, ka netiek apgūts finansējums, kas paredzēts pētniecības organizācijām. Finansējums no MK noteikumiem Nr. 644 tiek pārcelts uz Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumiem Nr. 407 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.1. pasākuma "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" īstenošanas noteikumi" (turpmāk -1.2.3.1. pasākums) biznesa inkubācijas aktivitāti, lai nodrošinātu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras tehnoloģiju pārstāvniecībā biznesa inkubācijas uzsaukumu komersantiem ar jaunu produktu, pakalpojumu un augstu tehnoloģiju attīstību.
Līdz ar to pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 24 548 890 euro (tostarp elastības finansējums 3 871 981 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums 20 866 556 euro (tostarp elastības finansējums 3 291 184 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums 3 682 334 euro (tostarp elastības finansējums 580 797 euro). Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pasākumam pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 20 676 909 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – 17 575 372 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 3 101 537 euro apmērā.

Attiecīgi finansējums 12. intervences kodā ir 2 813 311 EUR. 

Atbalsta regulējuma precizēšana
Ņemot vērā Finanšu ministrijas saņemto informāciju, ar MK noteikumu projektu tiek svītrota gala labuma guvējiem iespēja saņemt atbalstu saskaņā Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu. Līdz ar to tiek svītrota MK noteikumu Nr. 407 VIII sadaļa, kā arī svītrotas un precizētas normas, kas saistītas ar atbalsta sniegšanu saskaņā ar Regulu Nr. 651/2014. 

Finansējuma saņēmējam uzkrājamo rādītāju precizēšana
Ar MK noteikumu projektu tiek precizēts, ka Finansējuma saņēmējam informācija, kas noteikta MK noteikumu Nr. 644 34. punktā, kopā ar maksājuma pieprasījumu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā jāiesniedz vismaz vienu reizi gadā. Tāpat tiek svītroti rādītāji MK Noteikumu Nr.644 33. punktā - turpmāk nav jāuzkrāj rādītāji par gala labuma guvēja līdzfinansējuma avotu un līdzfinansējumu un gala labuma guvēju sertificētie izdevumi. Šie rādītāji dublējas ar RIS3 rādītājiem vai gala labuma guvēju izlietoto finansējumu. 
RIS3 rādītāji finansējuma saņēmējam jāuzkrāj visās programmas aktivitātēs. Ja rādītāju nav iespējams uzkrāt atbilstoši aktivitāšu specifikai, to neuzkrāj.
Rādītājus neto apgrozījums (euro) un eksports (euro) no projekta rezultāta ieviešanas saimnieciskajā darbībā vai komercializēšanas finansējuma saņēmējam jāuzkrāj 2 līmeņos - gala labuma guvēja saimnieciskās darbības līmenī un projekta līmenī. 
Vienlaikus tiek precizēti Finansējuma saņēmējam MK Noteikumu Nr. 644 33. punktā minētie rādītāji, atbilstoši nepieciešamajiem rādītājiem RIS3 monitoringa veikšanai.

Valsts ieņēmumu dienesta pieejamo datu nodrošināšana
Ar MK noteikumu tiek pievienots papildus punkts, kas nosaka, ka Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk - VID) saskaņā ar starpresoru vienošanos starp Valsts ieņēmumu dienestu un finansējuma saņēmēju jeb LIAA nodrošina finansējuma saņēmējam pieeju datiem par darba ņēmēja nodarbinātību (t.i. darba devēju nosaukumu un reģistrācijas numuru), attiecīgi ar MK noteikumu projektu tiek noteikts, ka, lai finansējuma saņēmējs izskatītu gala labuma guvēja pieteikumu par šo noteikumu 36.7.apakšpunktā minētā projekta īstenošanu un ar to saistītās dokumentācijas, un projekta īstenošanas dokumentācijas atbilstību šo noteikumu 39.2. (izņemot attiecībā uz darbinieka pārstāvniecību komersanta valdē), 39.4. un 39.6.apakšpunkta prasībām, Valsts ieņēmumu dienests saskaņā ar starpresoru vienošanos starp finansējuma saņēmēju un Valsts ieņēmumu dienestu nodrošina finansējuma saņēmējam pieeju šādiem Valsts ieņēmumu dienestam pieejamiem datiem par darba ņēmēja nodarbinātību: darba devēja nosaukumu un nodokļu maksātāja reģistrācijas kodu un nodarbinātības periodus.

Šāds nosacījums ir iekļauts, lai 
* nodrošinātu Valsts pārvaldies iekārtas likuma 10.panta astotajā daļā noteikto, ka ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas;
*mazinātu administratīvās izmaksas un paātrinātu informācijas aprites ātrumu. Šobrīd informācija VID no finansējuma saņēmēja puses tiek pieprasīta un VID to sniedz elektronisku vēstuļu veidā, tādējādi radot papildu administratīvās funkcijas abās iestādēs vēstuļu sagatavošanai. Informācijas apritei elektronisko vēstuļu formā nepieciešamas vidēji vismaz piecas darbdienas. Ja finansējuma saņēmējs nepieciešamos datus iegūs VID informācijas sistēmā pati, iestādēm nebūs jāiegulda administratīvie resursi informācijas apmaiņai, kā arī tiks paātrināta tās ieguve.

Atbalsta kumulācijas nosacījumi
Ņemot vērā, ka MK noteikumu Nr. 644 84. punktā ir paredzēta atbalstu kumulācija, ar MK noteikumu projektu tiek papildināts ar nosacījumu, ka gala labuma guvējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu. 

Tehniskie precizējumi
Ar MK noteikumu projektu tiek precizēts MK noteikumu Nr. 644 81.3. apakšpunkts, svītrojot vārdus " no ārpakalpojuma izmaksām." Precizējums nepieciešams, lai nodrošinātu MK noteikumu Nr.644 V. nodaļā minētā atbalsta pasākuma pieejamību plašākam gala labuma guvēju lokam, ņemot vērā, ka inovācijas partnerības procedūra paredz, ka komersants var veikt tās ietvaros plānotos darbus, balstoties uz savām spējām, nepiesaistot ārpakalpojumu. 

Tāpat tiek precizēts MK Noteikumu Nr. 644 82.punkts, salāgojot pretrunu par pievienotā vērtības nodokļa attiecināšanu saistībā ar MK noteikumu Nr. 644 27. un 28. punktu. 

Ņemot vērā, ka ir pieņemti grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumos Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem" (turpmāk - MK noteikumi Nr.715), MK noteikumu Nr. 644 78. punktā tiek precizēta atsauce uz to aktuālo nosaukumu, kas ir "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība". Attiecīgi tiek svītroti vārdi "un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem".


Pēc MK noteikumu projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā Finansējuma saņēmējam jeb LIAA divu nedēļu laikā pēc noteikumu spēkā stāšanās jāiesniedz Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai kā Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda sadarbības iestādei noslēgtās vienošanās par projekta īstenošanu grozījumus, samazinot finansējumu, precizējot atbalsta regulējuma piemērošanu gala labuma guvējiem, kā arī uzkrājamos RIS3 rādītājus. LIAA jāprecizē RIS3 rādītāju uzkrāšanas sistēma, kas precizē pieprasāmie rādītāju atspoguļojumu no gala labuma guvējiem. Ja līgumos starp gala labuma guvēju un finansējuma saņēmēju tiek noteikti konkrēti iesniedzamie RIS3 rādītāji, tad pēc MK noteikumu projekta apstiprināšanas šie līgumi būs jāprecizē. Neviens komersants nav iesniedzis projekta pieteikumu finansējuma saņēmējam pamatojoties uz MK noteikumu Nr. 644. VIII nodaļā noteikto atbalsta regulējumu. 

MK noteikumu projekts sagatavots, pamatojoties uz Ekonomikas ministrijas pieteiktajiem veicamajiem grozījumiem KPP.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • mikrouzņēmumi
  • jaunuzņēmumi
  • mazie uzņēmumi
  • vidējie uzņēmumi
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts paredz, ka turpmāk finansējuma saņēmējs gala labuma guvējiem piešķirs atbalstu tikai kā kā de minimis atbalstu, svītrojot iespēju saņemt atbalstu saskaņā ar Regulu Nr. 651/2014. Tāpat ar MK noteikumu projektu paredzēts precizēt finansējuma saņēmējam uzkrājamos rādītājus, attiecīgi finansējuma saņēmējs arī gala labuma guvējiem pieprasīs mazāku informācijas apjomu atskaišu ietvaros. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts paredz, ka turpmāk finansējuma saņēmējs gala labuma guvējiem piešķirs atbalstu tikai kā kā de minimis atbalstu, kas radīs risku, ka gala labuma guvēji ātrāk sasniegts de minimis atbalsta slieksni.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts paredz, ka turpmāk finansējuma saņēmējs gala labuma guvējiem piešķirs atbalstu tikai kā kā de minimis atbalstu, kas radīs risku, ka gala labuma guvēji ātrāk sasniegts de minimis atbalsta slieksni.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts paredz, ka turpmāk finansējuma saņēmējs gala labuma guvējiem piešķirs atbalstu tikai kā kā de minimis atbalstu, kas radīs risku, ka gala labuma guvēji ātrāk sasniegts de minimis atbalsta slieksni. 

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts paredz, ka turpmāk finansējuma saņēmējs gala labuma guvējiem piešķirs atbalstu tikai kā kā de minimis atbalstu, kas radīs risku, ka gala labuma guvēji ātrāk sasniegts de minimis atbalsta slieksni. Tāpat ar MK noteikumu projektu paredzēts precizēt finansējuma saņēmējam uzkrājamos rādītājus, attiecīgi finansējuma saņēmējs arī gala labuma guvējiem pieprasīs mazāku informācijas apjomu atskaišu ietvaros. 

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 939 100
-1 700 000
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 939 100
-1 700 000
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
3 457 765
-2 000 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
3 457 765
-2 000 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-518 665
300 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-518 665
300 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
300 000
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
300 000
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" pieejamais finansējums tiek samazināts, pārdalot to uz 1.2.3.1. pasākumu "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" (2 000 000 EUR apmērā, ERAF finansējums 1 700 000 EUR apmērā un valsts budžeta finansējums 300 000 EUR apmērā).
Finansējuma pārdale (samazinājums) ir iespējama, ņemot vērā pieteiktos grozījumus KPP, pamatojoties uz to, ka ir risks neapgūt finansējumu, kas paredzēts pētniecības organizācijām (ieilguši grozījumi Zinātniskās darbības likumā). 
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Likumā par "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" (2024. gada plāns kopā ar Finanšu ministrijas rīkojumiem) Ekonomikas ministrijas budžeta apakšprogrammā 62.08.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekti (2021-2027)” ir ieplānots finansējums  2024. gadam 3 457 765 EUR apmērā 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" īstenošanai.
Finansējums 2 000 000 euro apmērā tiks pārdalīts uz 1.2.3.1. pasākumu "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1058
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu.
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 2023/2831 (vispārīgi)
MK projekta 8., 9., 15., 22. un 23. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punkts
MK projekta 18. un 19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punkts un 8. pants
Mk noteikumu projekta 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1.panta 1.punkts
Mk noteikumu projekta 22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 2021/1058 7. panta 1. punkts
Mk noteikumu projekta 22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk