Anotācija (ex-ante)

24-TA-1239: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2009. gada 4. augusta noteikumos Nr. 855 "Noteikumi par Eiropas Savienības dalībvalstu, Šveices Konfederācijas, Turcijas un Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilnvaroto un neatkarīgo proves uzraudzības iestāžu sarakstu, kārtību, kādā šīs proves uzraudzības iestādes iekļaujamas sarakstā, un kārtību, kādā atzīstami šo proves uzraudzības iestāžu zīmogi vai proves zīmogi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījums Ministru kabineta 2009. gada 4. augusta noteikumos Nr. 855 "Noteikumi par Eiropas Savienības dalībvalstu, Šveices Konfederācijas, Turcijas un Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilnvaroto un neatkarīgo proves uzraudzības iestāžu sarakstu, kārtību, kādā šīs proves uzraudzības iestādes iekļaujamas sarakstā, un kārtību, kādā atzīstami šo proves uzraudzības iestāžu zīmogi vai proves zīmogi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts, ņemot vērā to, ka ir nepieciešami grozījumi proves iestāžu sarakstā. Saskaņā ar minēto noteikumu 3.2. apakšpunktā noteikto – valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas proves birojs" (turpmāk – VSIA "Latvijas proves birojs") ir informējis Finanšu ministriju par nepieciešamajām izmaiņām Ministru kabineta noteikumu pielikumā – Eiropas Savienības dalībvalstu, Šveices Konfederācijas, Turcijas un Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilnvaroto un neatkarīgo proves uzraudzības iestāžu (publisko vai privāto) saraksts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Aktualizēt Eiropas Savienības dalībvalstu, Šveices Konfederācijas, Turcijas un Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilnvaroto un neatkarīgo proves uzraudzības iestāžu (publisko vai privāto) sarakstu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz likuma "Par valsts proves uzraudzību" 9. panta otro daļu, Ministru kabinets nosaka Eiropas Savienības dalībvalstu, Šveices Konfederācijas, Turcijas un Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilnvaroto un neatkarīgo proves uzraudzības iestāžu (publisko vai privāto) sarakstu, kārtību, kādā šīs proves uzraudzības iestādes iekļaujamas sarakstā, un kārtību, kādā atzīstami šo proves uzraudzības iestāžu zīmogi vai proves zīmogi līdz šo proves uzraudzības iestāžu iekļaušanai sarakstā. Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 4. augusta noteikumu Nr. 855 "Noteikumi par Eiropas Savienības dalībvalstu, Šveices Konfederācijas, Turcijas un Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilnvaroto un neatkarīgo proves uzraudzības iestāžu sarakstu, kārtību, kādā šīs proves uzraudzības iestādes iekļaujamas sarakstā, un kārtību, kādā atzīstami šo proves uzraudzības iestāžu zīmogi vai proves zīmogi" (turpmāk – noteikumi) 3.2. apakšpunktam, VSIA "Latvijas proves birojs" informē Finanšu ministriju par nepieciešamajiem grozījumiem iestāžu sarakstā. Iestāžu sarakstā iekļautas attiecīgas valsts proves iestādes, kuras saskaņā ar šo noteikumu 2. punktu ir neatkarīgas no ražotāja (tirgotāja) un patērētāja, tās ir kompetentas dārgmetāla satura analīžu veikšanā, ko apliecina tās akreditācija vai Pastāvīgās komitejas lēmums saskaņā ar Konvenciju par dārgmetālu izstrādājumu pārbaudi un zīmogošanu, kā arī iestādei ir iestādes zīmogs vai proves zīmogs saskaņā ar likumu “Par valsts proves uzraudzību”. Šobrīd sarakstā ir iekļautas 34 proves iestādes no 23 valstīm.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Komersanti, kuru pamatdarbības veids ir dārgmetālu, dārgakmeņu un to izstrādājumu ražošana vai izplatīšana, pirms produktu nodošanas tirdzniecībā tos nodod proves iestādei, lai saņemtu produkta kvalitātes apliecinājumu jeb proves zīmogu. Attiecīgi, ja dārgmetālu, dārgakmeņu un to izstrādājumu izplatītājs plāno savu produkciju laist brīvā apgrozījumā Latvijā, tam ir jāņem vērā nosacījums, ka tikai sarakstā uzskaitīto valsts proves iestāžu proves zīmogi ir atzīstami un nav veicama atkārtota testēšana.
Risinājuma apraksts
Finanšu ministrija ir saņēmusi VSIA "Latvijas proves birojs" informāciju par iestāžu sarakstā veicamajām izmaiņām. Attiecīgi iestāžu saraksta 5.1 punktā veicamas izmaiņas, aizstājot Itālijas proves iestādi "Vičencas Tirdzniecības kamera" un tās nosaukumu oriģinālvalodā "Camera di Commercio Vicenza" ar "Vičencas Tirdzniecības kameras uzņēmums Dārgmetālu pārbaudes laboratorija" un tās nosaukumu oriģinālvalodā "Laboratorio saggio metalli preziosi Azienda Speciale della Camera di Commercio di Vicenza". Iestāžu sarakstu papildinot ar jaunu 5.2 punktu, iekļaujot Itālijas proves iestādi "Arezzo – Sienas Tirdzniecības kameras uzņēmums Dārgmetālu pārbaudes laboratorija S.A.G.OR." un tās nosaukumu oriģinālvalodā "Laboratorio di analisi metalli preziosi S.A.G.OR Azienda Speciale della Camera di Commercio Arezzo-Siena". Iestāžu sarakstu papildinot ar jaunu 5.3 punktu, iekļaujot Itālijas proves iestādi "Alessandrijas – Asti Tirdzniecības kameras birojs All MARKS S.R.L." un tās nosaukumu oriģinālvalodā "All MARKS S.R.L. Ufficio del Saggio della Camera di Commercio di Alessandria – Asti".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Grozījumam ir tehnisks raksturs, jo paredz proves iestāžu saraksta precizēšanu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi