23-TA-733: Noteikumu projekts (Groza manuāli)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumos Nr. 60 "Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Veselības ministrija izstrādājusi grozījumus Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumos Nr. 60 "Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām” (turpmāk- noteikumu projekts), lai noteiktu obligātās prasības ārstniecības iestādei, kas sniedz mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojumu pacienta dzīvesvietā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt obligātās prasības ārstniecības iestādēm, kas sniedz mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojumu pacienta dzīvesvietā, lai nodrošinātu kvalitatīvu un drošu pakalpojumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumos Nr.60 “Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām” ir noteiktas prasības ārstniecības iestādei, kura sniedz veselības aprūpes pakalpojumus pacienta dzīvesvietā, taču nav noteiktas prasības ārstniecības iestādei, kas sniedz mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojumu pacienta dzīvesvietā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumos Nr.60 “Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām” ir noteiktas prasības ārstniecības iestādei, kura sniedz veselības aprūpes pakalpojumus pacienta dzīvesvietā.
Ņemot vērā, ka tiek plānots ieviest jaunu/inovatīvu valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu pacienta dzīvesvietā ar specifisku pakalpojuma organizāciju, nepieciešams noteikt papildus atsevišķas prasības ārstniecības iestādei, kas sniedz mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojumu pacienta dzīvesvietā.
Ņemot vērā, ka tiek plānots ieviest jaunu/inovatīvu valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu pacienta dzīvesvietā ar specifisku pakalpojuma organizāciju, nepieciešams noteikt papildus atsevišķas prasības ārstniecības iestādei, kas sniedz mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojumu pacienta dzīvesvietā.
Risinājuma apraksts
Veikt grozījumus Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumos Nr.60 “Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām” 3.13. sadaļā “3.13. Prasības ārstniecības iestādei, kura sniedz veselības aprūpes pakalpojumus pacienta dzīvesvietā” un noteikt papildus prasības ārstniecības iestādēm, kas sniegs mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojumu pacienta dzīvesvietā.
Tiek noteikta prasība mobilās komandas sastāvam ar mērķi apvienot dažādu specialitāšu profesionāļus, kuri spēj sniegt dažādu atbalstu pacientam un komandas sastāvā sagatavot aprūpes plānu un veikt mērķtiecīgu terapiju.
Lai nodrošinātu integrētu un uz pacienta vērstu aprūpi, komandas sastāvā ir noteikta prasība koordinatoram, kurš organizēs sadarbību ar sociālās aprūpes pakalpojuma sniedzējiem un pašvaldībām, pacienta transportēšanu, tehnisko palīglīdzekļu piesaisti un sniegs konsultatīvo atbalstu tuviniekiem par veselības aprūpes jautājumiem diennakts režīmā (nepieciešamības gadījumā pāradresēs zvanus ārstam).
Lai nodrošinātu aprūpes pakalpojumu atbilstoši pacienta vajadzībām, nepieciešams noteikt papildus prasības aprīkojumam, piemēram, defibrilatoram, hemoglobinometram u.c.
Tiek noteikta prasība mobilās komandas sastāvam ar mērķi apvienot dažādu specialitāšu profesionāļus, kuri spēj sniegt dažādu atbalstu pacientam un komandas sastāvā sagatavot aprūpes plānu un veikt mērķtiecīgu terapiju.
Lai nodrošinātu integrētu un uz pacienta vērstu aprūpi, komandas sastāvā ir noteikta prasība koordinatoram, kurš organizēs sadarbību ar sociālās aprūpes pakalpojuma sniedzējiem un pašvaldībām, pacienta transportēšanu, tehnisko palīglīdzekļu piesaisti un sniegs konsultatīvo atbalstu tuviniekiem par veselības aprūpes jautājumiem diennakts režīmā (nepieciešamības gadījumā pāradresēs zvanus ārstam).
Lai nodrošinātu aprūpes pakalpojumu atbilstoši pacienta vajadzībām, nepieciešams noteikt papildus prasības aprīkojumam, piemēram, defibrilatoram, hemoglobinometram u.c.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildus līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Iedzīvotāji, kuri saņem mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojumu savā dzīvesvietā
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināts kvalitatīvs ārstniecības pakalpojums pacienta dzīvesvietā
Juridiskās personas
- Ārstniecības iestādes
- Veselības inspekcija
Ietekmes apraksts
Definētas prasības, kuru ievērošana nepieciešama kvalitatīva pakalpojuma sniegšanai mobilās komandas paliatīvās aprūpes pacienta dzīvesvietā sniedzējiem
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Nacionālais veselības dienests, Veselības inspekcijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Jā6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Veselības inspekcija
- ārstniecības iestādes
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojuma sniedzējiem definētas prasības, kuru ievērošana nepieciešama kvalitatīva pakalpojuma sniegšanai
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi