Anotācija

24-TA-3096: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" projekta "VSAA pakalpojumu pieejamība un A1 sertifikāti" pases apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma "Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam  1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības  iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un  publiskajām iestādēm"  1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" projekta “VSAA pakalpojumu pieejamība un A1 sertifikāti” pases apstiprināšanu" projekts (turpmāk – rīkojuma projekts) ir sagatavots saskaņā ar Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2024. gada 16.jūlija sēdē “Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm” 1.3.1.1. pasākuma “IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram” priekšatlases priekšlikumiem” nolemto (sēdes protokola 2.3. apakšpunkts).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikt no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk - ERAF) piešķirto līdzekļu apjomu un pamatot šo līdzekļu izmantošanas lietderību, kas ir aprakstīta projekta pasē.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valsts sociālas apdrošināšanas aģentūrai (turpmāk – VSAA) ir jānodrošina Latvijas Republikas (turpmāk - LR) normatīvo aktu un Eiropas Savienības (turpmāk – ES) regulu izpilde attiecībā uz pakalpojumu izmaksu LR iedzīvotājiem un precīzu sociālās apdrošināšanas iemaksu uzskaiti.  
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Izstrādātais projekts vērsts uz divu problēmu risināšanu.
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 2. oktobra regula (ES) 2018/1724, ar ko izveido vienotu digitālo vārteju, lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza regulu (ES) Nr. 1024/2012 (turpmāk - Digitālās vārtejas regula) ietver nosacījumu, ka iesniegumam sociāli apdrošināmās personas statusa saglabāšanai Latvijā, veicot darba pienākumus citā ES dalībvalstī (A1 sertifikāts), jābūt pieejamam aizpildīšanai tiešsaistē. Līdz 2024. gada 31. janvārim bija pieejams VSAA e-pakalpojums šī iesnieguma iesniegšanai, tomēr līdzekļu trūkuma dēļ to nevarēja pārbūvēt uz jauno portāla latvija.gov.lv e-pakalpojumu ietvaru. E–iesniegums tika aizstāts ar e-formu, tomēr tās funkcionalitāte ir ļoti ierobežota, salīdzinot ar e-pakalpojumu. Turklāt iesniegtais iesniegums nenonāk VSAA pamatdarbības sistēmā - Sociālās apdrošināšanas informācijas sistēmā (turpmāk - SAIS), bet dati no saņemtās e-formas jāievada manuāli. Tas rada neērtības iesnieguma aizpildītājiem un papildu slogu VSAA darbiniekiem.
Digitālās vārtejas regulas 6. panta 2. punktā detalizēti skaidrots, ko nozīmē “tiešsaistē” panta 1.punktā izpratnē. E-formas tehniskais risinājums neļauj “lietotājiem ar procedūru saistītās prasības izpildīt lietotājdraudzīgā” veidā. A1 sertifikāta pieprasīšanai ir pieejamas kopumā trīs dažādas veidlapas. E-formu risinājumā nav iespējams izveidot tādu risinājumu, kas ļautu A1 sertifikāta pieprasītājam piedāvāt vienu iesniegumu un ar papildus jautājumu starpniecību novirzīt pieprasītāju uz pareizo formu. Tā vietā pieprasītājam šobrīd ir precīzi jāzina, kurai personu kategorijai viņš atbilst, bet kļūdaini izvēlētas veidlapas gadījumā, jātērē laiks un jāiesniedz cita veidlapa. E-pakalpojuma risinājumā šos riskus plānots pilnībā izslēgt, izstrādājot universālu, lietotājdraudzīgu e-pakalpojumu, kurā klients varētu ērti sniegt visu A1 sertifikāta izsniegšanai nepieciešamo informāciju, neriskējot kļūdīties. E-pakalpojuma risinājums būs sasaistīts arī ar VSAA pamatdarbības sistēmu, datu automātiskai ielasīšanai sistēmā, mazinot VSAA darbinieku slodzi dokumentu apstrādei un novēršot kļūdu rašanos datu ievades laikā. Labākais sasniedzamais rezultāts ir, ka e-pakalpojums “atpazīst klienta situāciju” un klienta vietā nosaka, kāda veidlapa aizpildāma, kāda veida A1 sertifikāts pieprasāms un izsniedzams, nevis otrādi.
Saskaņā ar Digitālās vārtejas regulas 6. pantu, 13. pantu, 14. panta 1. - 8. un 10. punktu un 15. pantu (piemēro no 2023. gada 12.decembra) noteiktās normas par pakalpojumu pieejamību tiešsaistē bija ieviešamas līdz 2023. gada 12. decembrim, un šo prasību neizpildes vai nepilnīgas izpildes gadījumā EK var sākt pārkāpuma procedūru pret valsti (Latviju).
2) Valsts apdraudējuma gadījumā nebūs iespējams nodrošināt pilnā apjomā sociālās apdrošināšanas funkcijas, saglabāt sociālo stabilitāti un nodrošināt mazāk aizsargāto iedzīvotāju pamatvajadzības. Tādēļ valdība ir noteikusi mērķa grupas, kurām tiktu piemērots īpašs regulējums. Lai nodrošinātu likuma “Par ārkārtējo situāciju un izņēmuma stāvokli” 17.panta pirmās daļas 22.punktā noteikto, ir nepieciešams izstrādāt programmatūru, ar kuras palīdzību ārkārtējā situācijā iedarbināt alternatīvu sociālo pakalpojumu sniegšanu valdības noteiktajām mērķa grupām.
Risinājuma apraksts
Risinājuma apraksts
Projekts “VSAA pakalpojumu pieejamība un A1 sertifikāti” sastāv no diviem uzdevumiem:
1) jauna e-pakalpojuma, kurš nodrošinās iespēju uzņēmējiem (darba devējiem) un darbiniekiem, kuru dzīvesvieta ir Latvijā un kuri veic darbu citās ES dalībvalstīs, vienkāršā veidā pieprasīt A1 sertifikātu no valsts, kurā ir veicamas sociālās apdrošināšanas iemaksas, izstrāde;
2) procesa izstrāde kritisko pakalpojumu piešķiršanai un izmaksai noteiktām iedzīvotāju grupām valsts apdraudējuma gadījumā, kad nav iespējams nodrošināt iedzīvotājiem valsts garantēto finansiālo atbalstu saskaņā ar spēkā esošo tiesisko regulējumu.

VSAA kā finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Atbalsts ir plānots valsts deleģētas funkcijas veikšanai, kas nav saimnieciskā darbība, jo tiks izpildītas Digitālās vārtejas regulas minētās prasības un likuma “Par ārkārtējo situāciju un izņēmuma stāvokli” prasības, ievērojot  Ministru kabineta 2012.gada 18.decembra noteikumos Nr.911 “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras nolikums” paredzēto, proti, ka VSAA organizē un vada VSAA funkciju izpildei nepieciešamo informācijas sistēmu darbību (4.6.apakšpunkts) un atbilstoši kompetencei VSAA nodrošina, ka tiek pildīti ES tiesību akti par sociālā nodrošinājuma sistēmu koordināciju (4.10.apakšpunkts).
Realizējot projektu, tiks ievēroti arī šādi Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.pantā paredzētie valsts pārvaldes principi:
1) trešās daļas princips par valsts pārvaldes darbību sabiedrības interesēs,
2) piektā daļa, kas nosaka pienākumu ievērot labas pārvaldības principu, tai skaitā taisnīgu procedūru īstenošanu saprātīgā laikā un citus noteikumus, kuru mērķis ir panākt, lai valsts pārvalde ievērotu privātpersonas tiesības un tiesiskās intereses,
3) sestās daļas princips, kas paredz to, ka valsts pārvalde savā darbībā pastāvīgi pārbauda un uzlabo sabiedrībai sniegto pakalpojumu kvalitāti, un tās pienākums ir vienkāršot un uzlabot procedūras privātpersonas labā, jo sabiedrības (īpaši darba devēju, darbinieku, potenciālo darbinieku, pašnodarbināto) interesēs ir nodrošināt iestādē iesniegto iesniegumu iesniegšanu iespējami ērtāk, mazinot birokrātiskās procedūras, tās vienkāršojot, nodrošināt iespējami operatīvu iesniegumu apriti, izvērtēšanu un lēmuma pieņemšanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Jā, tas ir iekļauts projekta pasē

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Projekta rezultātā tiks samazināts administratīvais slogs darba devējiem, pašnodarbinātajiem vai darbiniekiem, vienkāršākā un saprotamākā veidā aizpildot A1 sertifikāta iesniegumus un nogādājot tos VSAA.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Tāpat tiks samazināts administratīvais slogs VSAA, jo dati no A1 iesniegumiem automātiski nokļūs VSAA datu bāzē un nebūs vajadzīgs manuālais darbs.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
189 550
0
212 500
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
189 550
0
212 500
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
223 000
0
250 000
0
23 650
47 300
2.1. valsts pamatbudžets
0
223 000
0
250 000
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
23 650
47 300
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-33 450
0
-37 500
0
-23 650
-47 300
3.1. valsts pamatbudžets
0
-33 450
0
-37 500
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
-23 650
-47 300
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-33 450
-37 500
-23 650
-47 300
5.1. valsts pamatbudžets
-33 450
-37 500
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
-23 650
-47 300
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Investīciju projektu plānots īstenot no 2025. gada 1. marta līdz 2026. gada 27. februārim (12 mēneši).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins

1.tabula
Finansējuma avots 2025. gads 2026. gads Kopā
Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējums, euro 189 550 212 500 402 050
Valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai, euro 33 450 37 500 70 950
Kopā, euro 223 000 250 000 473 000
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
2.tabula
Projekta īstenošanas izmaksas 2025. gads 2026. gads
Kopā, euro 223 000 250 000
Projekta ietvaros veicamo darbību un būtiskāko indikatīvo izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums    
1. Izstrādāt IS risinājumu kritisko pakalpojumu piešķiršanai un izmaksai noteiktām iedzīvotāju grupām valsts apdraudējuma gadījumā 223 000  
2. Izstrādāt jaunu e-pakalpojumu, kurš nodrošinās trīs dažādu A1 sertifikātu pieprasīšanu, un publicēt to portālā Latvija.gov.lv   175 000
3. Veikt izmaiņas ISS, lai no Portāla saņemtie dati automatizēti tiktu reģistrēti informācijas sistēmā SAIS tālākai apstrādei   75 000

Finansējums projekta īstenošanai 2025. gadam tiks pieprasīts no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” uz LM pamatbudžeta apakšprogrammu 62.08.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekti (2021 - 2027)”. Savukārt, lai nodrošinātu nepieciešamo finansējumu projekta īstenošanai 2026.gadā, LM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs priekšlikumu bāzes izdevumu precizēšanai 2026. gadam.
Pēc projekta pabeigšanas VSAA būs nepieciešams papildu finansējums - projekta rezultātu uzturēšanai 2027. gadā ne vairāk kā 23 650 euro apmērā, 2028. gadā un turpmāk ik gadu ne vairāk kā 47 300 euro apmērā.
Detalizēts projekta uzturēšanas izmaksu aprēķins tiks sniegts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, iesniedzot attiecīgu pieprasījumu Finanšu ministrijā.
Finansējums tiks nodrošināts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā palielinot Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" vispārējā kārtībā sadalāmo dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un attiecīgi izdevumus valsts budžeta transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu, vienlaikus palielinot finansējumu speciālā budžeta apakšprogrammā 04.05.00  “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets”.

3.tabula
Projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas 2027. gads 2028
.gads un turpmāk
(EKK2000), euro 11 825 23 650
(EKK5000), euro 11 825 23 650
Kopā, euro 23 650 47 300
Detalizēts projekta uzturēšanas izmaksu aprēķins tiks sniegts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, iesniedzot attiecīgu pieprasījumu Finanšu ministrijā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Uz projekta realizācijas laiku paredzēts izveidot VSAA Informācijas sistēmu izstrādes daļā Projekta vadītāja amatu, nepalielinot kopējo amata vietu skaitu VSAA.  Projekta vadītāja amata vietas uzturēšanas izdevumi tiks segti speciālā budžeta apakšprogrammas 04.05.00 “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets” apstiprināto līdzekļu ietvaros. Pēc projekta beigām Projekta vadītāja amats tiks likvidēts.
Četriem projekta grupas dalībniekiem piemaksas par darbu projektā tiks nodrošinātas speciālā budžeta apakšprogrammas 04.05.00 “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets” apstiprināto līdzekļu ietvaros.
Cita informācija
Lai nodrošinātu 1.3.1.1.pasākuma uzturēšanu pēc projekta noslēguma, Labklājības ministrija sniegs priekšlikumu par papildu finansējumu 2027. gadā ne vairāk kā 23 650 euro apmērā, 2028. gadā un turpmāk ik gadu ne vairāk kā 47 300 euro apmērā, kas tiks iekļauts valsts budžeta bāzes sagatavošanas procesā, atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 17. janvāra noteikumu Nr. 15 “Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un  katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam” 9.4. punktam, kas paredz, ka ministrijas iesniedz Finanšu ministrijā informāciju pamatbudžeta bāzes projekta sagatavošanai n+1, n+2 un n+3 gadam, ņemot vērā izmaiņas izdevumos pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu uzturēšanai, ja projekts vai tā posms ir pilnībā pabeigts, nodots ekspluatācijā, par to ir veikts galīgā norēķina maksājums un tas turpmāk jāfinansē no valsts budžeta līdzekļiem. Datiem par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju projektu uzturēšanas izdevumiem tiks pievienots VARAM atzinums.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
CELEX Nr. 32018R1724
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 2. oktobra Regula (ES) 2018/1724, ar ko izveido vienotu digitālo vārteju, lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1024/2012.
Apraksts
Projekts nodrošinās Digitālās vārtejas regulā (Regula (ES) 2018/1724) ietverto  nosacījumu attiecībā uz A1 sertifikāta pieejamību tiešsaistē izpildi. Pašlaik regulas izpilde notiek ierobežotā apjomā.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 2. oktobra Regula (ES) 2018/1724, ar ko izveido vienotu digitālo vārteju, lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1024/2012.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Rīkojuma projekta izstrādes procesā sabiedrības līdzdalības iespējas netika nodrošinātas, jo projektā, kura virzība tiks apstiprināta ar sagatavoto rīkojumu, plānots izstrādāt informācijas sistēmu risinājumus, kuri veidos IKT atbalstu ar normatīvajiem aktiem noteiktu pārvaldes funkciju izpildei.

6.4. Cita informācija


 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādājot mehānismu finansiālā atbalsta sniegšanai valsts apdraudējuma gadījumā, tiks sekmēta iedzīvotāju sociālā aizsardzība.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi