Anotācija

25-TA-127: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 21. janvāra noteikumos Nr. 47 "Īslaicīgu profesionālo pakalpojumu sniegšanas kārtība Latvijas Republikā reglamentētā profesijā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra noteikumu Nr.528 “Izglītības un zinātnes ministrijas nolikums" 5.17. apakšpunktu Izglītības un zinātnes ministrija koordinē profesionālo kvalifikāciju atzīšanu reglamentēto profesiju jomā. 
Izpildot šo pienākumu, Izglītības un zinātnes ministrija iniciē noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 21. janvāra noteikumos Nr. 47 "Īslaicīgu profesionālo pakalpojumu sniegšanas kārtība Latvijas Republikā reglamentētā profesijā"" (turpmāk - noteikumu projekts), ar kuru tiks atvieglotas prasības īslaicīgu profesionālo pakalpojumu sniegšanai pedagoga profesijā un zvērināta revidenta profesijā.
Noteikumu projekts novērš neatbilstību starp Ministru kabineta 2021. gada 21. janvāra noteikumu Nr. 47 "Īslaicīgu profesionālo pakalpojumu sniegšanas kārtība Latvijas Republikā reglamentētā profesijā"" (turpmāk - noteikumi Nr. 47) 12.punktā un 1.pielikumā noteikto, kā arī aktualizē reglamentēto profesiju nosaukumus atbilstoši veselības aprūpes nozares tiesību aktos noteiktajam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķi: 1. samazināt administratīvo slogu un noteikt, ka personām ar ārvalstīs iegūtu profesionālo kvalifikāciju pedagoga profesijā un zvērināta revidenta profesijā, ja tās sniegs īslaicīgus pakalpojumus Latvijā, nevarēs piemērot prasību veikt kvalifikācijas pārbaudi, 2. novērst neatbilstību starp noteikumu Nr.47 12. punktā un 1.pielikumā noteikto, 3. precizēt noteikumus Nr. 47 atbilstoši veselības aprūpes jomas tiesību aktos noteiktajiem reglamentēto profesiju un specialitāšu nosaukumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
No noteikumu Nr. 47 12.punkta izriet, ka pedagoga profesija un zvērināta revidenta profesija ir starp tām reglamentētajām profesijām, kurās profesionālā darbība saistīta ar pakalpojumu saņēmēja veselību un drošību un kurās atzīšanas institūcija var veikt īslaicīgo pakalpojumu sniegšanas pretendenta kvalifikācijas pārbaudi. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2005. gada 7. septembra Direktīvas 2005/36/EK par profesionālo kvalifikāciju atzīšanu (turpmāk - direktīva 2005/36/EK) 59.panta 2.punktā noteikto, ir jāpaziņo par visām profesijām, kurām ir atļauts piemērot īslaicīgu pakalpojumu sniedzēja kvalifikācijas pārbaudi, sniedzot pamatojumu šādas prasības izvirzīšanai. Minētais paziņojums ir publicēts Eiropas Komisijas Reglamentēto profesiju datu bāzē. 
No direktīvas 2005/36/EK izriet, ka profesijām, kurās var piemērot kvalifikācijas pārbaudi īslaicīgu pakalpojumu sniedzējam, ir jāatbilst šādiem kumulatīvajiem kritērijiem nosacījumiem:- profesija skar sabiedrības veselību vai drošību;- profesionālās kvalifikācijas iepriekšējas pārbaudes nolūks ir izvairīties no būtiska kaitējuma pakalpojumu saņēmēja veselībai vai drošībai;- no pakalpojumu sniedzēja nepietiekamas profesionālās kvalifikācijas rastos būtisks kaitējums;- pārbaude nepārsniedz to, kas ir vajadzīgs šādam nolūkam.
Latvija ir saņēmusi Eiropas Komisijas 2024. gada 16. decembra formālo paziņojumu pārkāpuma procedūras lietā Nr. 2024/2113 (turpmāk – paziņojums 2024/2113), kurā norādīts, ka, novērtējot Reglamentēto profesiju datu bāzes informāciju par reglamentētajām profesijām, kuru Latvija  ir paziņojusi, ka tās ietilpst direktīvas 2005/36 7. panta 4. punkta darbības jomā, t.i., šajās profesijās var piemērot īslaicīgu pakalpojumu sniedzēja kvalifikācijas pārbaudi, Eiropas Komisija uzskata, ka vairākas datubāzē paziņotās profesijas 7. panta 4. punkta darbības jomā neietilpst un izvirzītās prasības iepriekšējās pārbaudes veikšanai ir pretrunā Direktīvai 2005/36/EK.
Attiecībā uz pedagoga (skolotāja) profesiju Eiropas Komisija paziņojumā 2024/2113 norāda, ka iespējamais risks pakalpojumu saņēmēju veselībai un drošībai saistīts ar nevis ar kvalifikācijas trūkumu, bet vispārējas nolaidības risku. Attiecībā uz zvērināta revidenta profesiju Eiropas Komisija aicina Latviju paziņot datubāzē, ja uzskatāms, ka iepriekšēja kvalifikācijas pārbaude šajā profesijā saistīta ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 17. maija direktīvas 2006/43/EK ar ko paredz gada pārskatu un konsolidēto pārskatu obligātās revīzijas piemērošanu. Eiropas Komisija norāda, ka zvērināta revidenta profesijā risks, ka pakalpojuma saņēmēja veselībai vai drošībai varētu tikt nodarīts būtisks kaitējums profesionālās kvalifikācijas trūkuma dēļ, neiestātos tūlīt pēc pakalpojumu sniegšanas sākuma, bet būtu jāuzskata, ka pakalpojumu saņēmēja veselības un drošības aizsardzības nodrošināšanai pietiek ar uzraudzību pakalpojumu sniegšanas laikā vai a posteriori.
Praksē īslaicīgu pakalpojumu sniedzēja kvalifikācijas pārbaudi organizē institūcija, kas izsniedz profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecību attiecīgajā profesijā (turpmāk - atzīšanas institūcija), kas ir noteiktas Ministru kabineta 2017. gada 19. septembra noteikumos Nr. 566 “Noteikumi par informācijas institūcijām un institūcijām, kas izsniedz ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības reglamentētajās profesijās” (turpmāk - noteikumi Nr. 566). Noteikumos Nr. 566 ir noteikts, ka pedagoga profesijā atzīšanas institūcija ir Izglītības un zinātnes ministrija, bet zvērināta revidenta profesijā - Biedrība "Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija".
Noteikumu Nr. 47 12. punktā ir atsauce uz šo noteikumu uz 1.pielikumu, bet minētajā punktā un pielikumā noteiktais nav savstarpēji atbilstošs, kā tam būtu jābūt. Proti, no noteikumu Nr. 47 12. punktā noteiktā izriet, ka kvalifikācijas pārbaude ir piemērojama, citu starpā, šādās reglamentētajās profesijās: zobārsta asistents, zobu tehniķis, kosmētiķis, neirofiziologs un klīniskais mikrobiologs, sporta speciālista - trenera un instruktora profesijās, bet 1.pielikumā 8., 9., 48., 67., 111., 112., 131. punktā ir paredzēts, ka šajās profesijās kvalifikācijas pārbaudi nevar piemērot.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Paziņojums 2024/2113 norāda, ka pedagoga profesijā un zvērināta revidenta profesijā Latvijas regulējumā ir noteikti nepamatoti, t.i. direktīvai 2005/36/EK neatbilstoši, ierobežojumi īslaicīgu pakalpojumu sniegšanai personām, kuras attiecīgo kvalifikāciju ir ieguvušas ārvalstīs un kurām būtu tiesības šādus pakalpojumus Latvijā sniegt, izmantojot brīvas pakalpojumu sniegšanas brīvības Eiropas Savienības teritorijā. Ierosinātais pārkāpuma paziņojums 2024/2113, ja netiks novērsts, var tikt turpināts nākošajos posmos un rezultēties ierosinātā tiesvedībā pret Latvijas valsti un naudas sodā. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts nosaka, ka pedagoga profesijā un zvērināta revidenta profesijā īslaicīgu pakalpojumu sniedzējam atzīšanas institūcija nevarēs piemērot kvalifikācijas pārbaudi.  
Izvērtējot paziņojuma 2024/2113 saturu, Finanšu ministrija vēstulē Izglītības un zinātnes ministrijai secina, ka zvērināta revidenta pakalpojumu sniegšana ir izvērsta laikā, un Latvijas kompetentās (revidentu darbību uzraugošās) iestādes (Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija un Finanšu ministrija) saskaņā ar Revīzijas pakalpojumu likumu var nodrošināt šādu pakalpojumu sniedzēju kvalitātes kontroli. Ja, pamatojoties uz informāciju, kas ietverta iepriekšējā deklarācijā atbilstoši direktīvas 2005/36/EK 7. panta 1. un 2. punktam, tiek uzskatīts, ka konkrētā pakalpojuma sniedzēja profesionālā kvalifikācija rada risku sabiedrības drošībai, iestādes ir tiesīgas rīkoties attiecīgi. Līdz ar to Latvijas kompetentās iestādes ir tiesīgas piemērot jau šobrīd likumā noteiktās pakalpojuma kvalitātes pārbaudes metodes, lai vienlaicīgi pārliecinātos par šā pakalpojuma sniedzēja profesionalitāti un kompetenci.
Finanšu ministrija piekrīt Eiropas Komisijas paziņojumā 2024/2113 paustajam uzskatam, ka Latvijas kompetentai institūcijai, kas izsniedz profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības, nav jāveic īslaicīgā pakalpojuma sniedzēja kvalifikācijas pārbaude reglamentētajā profesijā – zvērināts revidents, kā to šobrīd nosaka noteikumi Nr. 47.
Izglītības un zinātnes ministrijā veiktais izvērtējums nepieciešamībai veikt īslaicīgu pakalpojumu sniedzēja kvalifikācijas pārbaudi pedagoga profesijā parāda, ka ir pamats piekrist Eiropas Komisijas paziņojumā 2024/2113 paustajam uzskatam. Profesionālā darbība pedagoga profesijā ir saistīta ar pakalpojumu saņēmēju - izglītojamo - drošību un veselību. Tomēr riski izriet ne tik daudz no pakalpojumu sniedzēja kvalifikācijas, cik no citiem apstākļiem, kā nolaidīga attieksme vai tīši, apzināti pārkāpumi, kurus nebūtu iespējams novērst ar kvalifikācijas pārbaudi.
Problēmas apraksts
Tā kā noteikumu Nr. 47 12. punktā ir atsauce uz 1.pielikumu, rodas neatbilstība starp starp noteikumu Nr. 47 sadaļām (12.punktu un 1.pielikumu).  Proti, no noteikumu Nr. 47 12. punktā noteiktā izriet, ka kvalifikācijas pārbaude ir piemērojama, citu starpā, šādās reglamentētajās profesijās: zobārsta asistents, zobu tehniķis, kosmētiķis, neirofiziologs un klīniskais mikrobiologs, sporta speciālista - trenera un instruktora profesijās, bet 1.pielikumā 8., 9., 48., 67., 111., 112., 131. punktā ir paredzēts, ka šajās profesijās kvalifikācijas pārbaudi nevar piemērot. Tas rada tiesiskas neskaidrības riskus, grūtības piemērot šos noteikumus praksē. 
Risinājuma apraksts
Tiesiskās skaidrības nodrošināšanai ir nepieciešams, lai 12.punktā noteiktais un 1.Pielikuma saturs savstarpēji sakristu. Noteikumu projekts paredz novērst minēto neatbilstību.
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2024. gada 1. oktobra noteikumi Nr. 630 “Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra noteikumi” (turpmāk - noteikumi Nr. 630) nosaka vairākas izmaiņas reglamentēto profesiju veselības aprūpes jomā: (1) izveidota jauna papildspecialitāte - atkarību psihiatrs, (2) ārsta specialitātes nosaukums "kosmetologs" ir aizstāts ar nosaukumu "estētiskās medicīnas ārsts". Sekas šādu ārsta profesijas specialitāšu iztrūkumam noteikumos nr. 47 var izraisīt negatīvas sekas pacientu veselībai, jo institūcijai, kas izsniedz ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības attiecīgajā reglamentētajā profesijā, nebūs iespējas pārliecināties par pretendenta un īslaicīgu pakalpojumu sniegšanu kvalifikāciju.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz papildināt 1.pielikuma 56.punkta ierakstu "Ārsts: narkologs" un to izteikt kā "Ārsts: narkologs, atkarību psihiatrs". Noteikumu Nr. 630 anotācijā ir skaidrots, ka ārsta specialitāte "atkarību psihiatrs" būtībā nav no jauna noteikta ārsta specialitāte, bet gan atbilst specialitātei "narkologs" un šāda nosaukuma lietošana ir saistīta ar mūsdienu atziņām šīs jomas attīstībā, kas paredz nosaukumu "narkologs" aizstāt ar nosaukumu "atkarību psihiatrs". Līdz ar to personām, kas vēlēsies sniegt īslaicīgus pakalpojumus atkarību psihiatra profesijā, ir pamatoti noteikt tādus pašus pienākumus, kā personām, kas vēlētos sniegt īslaicīgus pakalpojumus narkologa specialitātē. T.i., institūcijai, kas izsniedz ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības attiecīgajā reglamentētajā profesijā )Latvijas Ārstu biedrībai), iesniegt noteikumu Nr. 47 2.pielikumā noteikto deklarāciju, kā arī to, ka šai personai ir jāiesniedz likumīgā statusa valsts kompetento institūciju izdotu dokumentu, kas apliecina, ka personai nav liegtas vai ierobežotas tiesības veikt profesionālo darbību, nepieciešamības gadījumā nosakot kvalifikācijas atbilstības pārbaudi.
Tāpat noteikumu projekts paredz ārsta specialitātes nosaukumu "kosmetologs" aizstāt ar nosaukumu "estētiskās medicīnas ārsts"
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Personām ar ārvalstīs iegūtu kvalifikāciju pedagoga profesijā vai zvērināta revidenta profesijā, kas vēlēsies Latvijā sniegt īslaicīgus pakalpojumus saskaņā ar likumā "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu" noteikto, netiks piemērota prasība veikt kvalifikācijas pārbaudi, līdz ar to mazināsies laiks un administratīvais slogs pirms šīs personas varēs uzsākt pakalpojumu sniegšanu.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Patērētais laiks - stundās
Aprēķinu skaidrojums
Kopā
0,00
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme vai dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas izdevumi - euro
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Izlietotie naudas līdzekļi - euro
Aprēķinu skaidrojums
Kopā
0,00

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32005L0036
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada 7.septembra direktīva 2005/36/EK par profesionālo kvalifikāciju atzīšanu
Apraksts
Noteikumu projektā noteiktais  attiecas uz direktīvā 2005/36/EK 7.panta 4.punktā paredzēto iespēju pie attiecīgiem nosacījumiem noteikt pakalpojumu sniedzēja profesionālās kvalifikācijas pārbaudi pirms pakalpojumu pirmās sniegšanas reizes

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada 7.septembra direktīva 2005/36/EK par profesionālo kvalifikāciju atzīšanu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2005/36/EK 7.panta 4.punkts
Noteikumu projekta 1. punkts par noteikumu Nr. 47. 12.punktu 
Pārņemtas pilnībā
neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Direktīvā 2005/36/EK 7.panta 4.punktā ir noteikts, ka dalībvalstij ir rīcības brīvība pie attiecīgiem nosacījumiem noteikt īslaicīgu pakalpojumu sniedzēja profesionālās kvalifikācijas pārbaudi pirms pakalpojumu pirmās sniegšanas reizes. Reglamentētās profesijas, kurās šādu prasību var izvirzīt, ir noteiktas noteikumu Nr. 47 1.pielikumā. Pamatojums prasības izvirzīšanai ir publicēts Eiropas Komisijas Reglamentēto profesiju datu bāzē (https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/regprof/professions/bycountry). Līdz ar to, noteikumu projektā noteiktais, ka turpmāk kvalifikācijas pārbaudes prasība netiks izvirzīta pedagoga un zvērināta revidenta profesijās, ir piemērs, kā Latvija izmanot direktīvā 2005/36/EK noteiktās tiesības. 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Noteikumu projekta izstrādes gaitā saistībā ar piemērojamo regulējumu īslaicīgu pakalpojumu sniedzējiem zvērināta revidenta profesijā notika konsultācijas ar Finanšu ministriju, kas savu viedoklī ir saskaņojusi ar Latvijas Zvērinātu revidentu asociāciju.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Ārstu biedrība
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Latvijas Ārstu biedrība
neietekmē
Izglītības un zinātnes ministrija
neietekmē
Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija
neietekmē
Kopā
0,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Latvijas Ārstu biedrība ir institūcija, kas izsniedz ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības ārsta reglamentētajā profesijā, tādēļ īslaicīgu pakalpojumu sniegšanas pretendenti ārsta papildspecialitātē - atkarību psihiatrs - savu iesniegumu izskatīšanai iesniegs Latvijas Ārstu biedrībai.
Attiecībā uz noteikumu projektā paredzēto kvalifikācijas pārbaudes prasības atcelšanu pedagoga profesijā un zvērināta revidenta profesijā administratīvo izdevumu samazināšanās apmēru ir iespējams novērtēt tikai netieši, jo nevienā gadījumā īslaicīgu pakalpojumu sniedzējiem pedagoga profesijā nav pieņemts lēmums piemērot kvalifikācijas pārbaudi, bet zvērināta revidenta profesijā nav saņemta neviena īslaicīgu pakalpojumu sniegšanas deklarācija. Saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 5. marta noteikumu Nr. 103 “Kārtība, kādā sedz ar personas profesionālās kvalifikācijas atzīšanu saistītos izdevumus” 3.2. punktā noteikto institūcijas, kas izsniedz profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības, izdevumi saistībā ar kvalifikācijas pārbaudi īslaicīgu pakalpojumu sniegšanai ir 100 euro, kurus sedz pretendents. Administratīvie izdevumi reāli nav bijuši, līdz ar to arī nav iespējams noteikt to samazināšanās apmēru. 
 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi