22-TA-3144: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 27. augusta noteikumos Nr. 389 "Noteikumi par pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 29. panta devīto daļu, 35. panta 5.6daļu Ministru kabineta 2019. gada 27. augusta noteikumos Nr. 389 "Noteikumi par pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili" (turpmāk – MK noteikumi Nr.389) ir noteiktas prasības autotransporta līdzekļa aprīkojumam un tā izvietojumam, kā arī kārtībai, kādā Valsts SIA “Autotransporta direkcija” (turpmāk – Autotransporta direkcija) izsniedz un anulē speciālo atļauju (licenci) un licences kartīti pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Jāprecizē un jāpilnveido MK noteikumos Nr.389 ietvertās normas saskaņā ar Autopārvadājumu likuma grozījumiem, kas stājas spēkā 2022. gada 15. martā, kā arī attiecībā uz prasībām autotransporta līdzekļa aprīkojumam un tā izvietojumam, ņemot vērā, ka no 2023. gada 1. marta vairs netiks izsniegtas taksometru vadītāju reģistrācijas apliecības, bet turpmāk uz autotransporta līdzekļa priekšējā paneļa pasažiera pusē būs jānorāda informācija ar taksometra vadītāja vārdu un uzvārdu, autovadītāja reģistrācijas numuru taksometra vadītāju reģistrā un pārvadātāja nosaukumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Noteikumi stājās spēkā vispērējā kārtībā, bet atsevišķas normas - no 2023.gada 1.marta.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Noteikumu projekts izstrādāts, lai precizētu MK noteikumos Nr.389 ietvertās normas attiecībā uz prasībām autotransporta līdzekļa aprīkošanai, kuru izmanto pasažieru pārvadājumu pakalpojumos, ņemot vērā, ka no 2023. gada 1. marta vairs netiks izsniegtas taksometru vadītāju reģistrācijas apliecības un līdz ar to tās vairs nebūs jāizvieto autotransporta līdzekļa salonā uz priekšējā paneļa pasažiera pusē. Noteikumu projekts paredz, ka MK noteikumu Nr.389 14.punkts tiek svītrots, lai tas atbilstu Autopārvadājumu likumā veiktajiem grozījumiem nosakot kārtību, kādā anulē licences kartītes pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili, jo Autotransporta direkcija pirms licences kartītes anulēšanas vairs nepārbauda informāciju par pārvadātāja nodokļu saistību izpildi Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē, bet par administratīvo sodu izpildi, kuri piemēroti ar pārvadājumu pakalpojumus regulējošo noteikumu pārkāpumiem, nepārbauda pieejamo informāciju Sodu reģistrā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.389 14.punkts noteic, ka Autopārvadājumu likuma 35. panta 6.3 daļā minētajā gadījumā Autotransporta direkcija lēmuma pieņemšanai pārbauda informāciju par pārvadātāja nodokļu saistību izpildi Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē, bet par administratīvo sodu izpildi, kuri piemēroti par pārvadājumu pakalpojumus regulējošo noteikumu pārkāpumiem, – Sodu reģistrā.
Līdz 2022. gada 14. martam Autopārvadājumu likuma 35. panta 6.3 daļa noteica, ka Autotransporta direkcija var anulēt autotransporta līdzeklim izsniegto licences kartīti, ja pārvadātājs iesniedz iesniegumu par licences kartītes pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili anulēšanu. Lēmumu par licences kartītes anulēšanu Autotransporta direkcija pieņem 30 dienu laikā pēc tam, kad saņemta informācija par pārvadātāja nodokļu saistību izpildi vai to administratīvo sodu izpildi, kuri piemēroti par pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili regulējošo noteikumu pārkāpumiem. 2022. gada 15. martā stājās spēkā grozījumi Autopārvadājumu likuma 35. panta 6.3 daļā, kas noteic, ka Autotransporta direkcija anulē autotransporta līdzeklim izsniegto licences kartīti, ja pārvadātājs iesniedz iesniegumu par licences kartītes anulēšanu vai Autotransporta direkcija konstatē, ka pārvadātājs nav autotransporta līdzekļa īpašnieks vai turētājs, neveicot pārbaudes saistībā ar pārvadātāja nodokļu saistību un administratīvo sodu izpildi.
Pasažieru komercpārvadājumos ar vieglo automobili licences kartītes darbības laikā ir iespējama autotransporta līdzekļa īpašnieka vai turētāja maiņa, jaunais autotransporta līdzekļa īpašnieks līdz licences kartītes darbības beigām, var iegādāties tikai sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu, kas paredzēta pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili un ir ievērojami dārgāka. Ņemot vērā, ka pirms licences kartītes saņemšanas ir jāveic valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu avanss - 130 EUR kalendāra mēnesī par katru autotransporta līdzekli, pārvadātāji visbiežāk licences kartītes iegādājas uz termiņu, kas nepārsniedz vienu mēnesi. Precizējums nepieciešams, jo praksē pasažieru komercpārvadājumos ar vieglo automobili licences kartīte zaudē spēku ar tās derīguma termiņa beigām, un atsevišķs iesniegums no pārvadātāja nav nepieciešams, tādējādi MK noteikumu Nr.389 14.punktā noteiktais pienākums pārbaudīt informāciju par pārvadātāja nodokļu saistību izpildi Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē, bet Sodu reģistrā - par administratīvo sodu izpildi, kuri piemēroti par pārvadājumu pakalpojumus regulējošo noteikumu pārkāpumiem, neveicina nodokļu un sodu nomaksu un apgrūtina jaunos autotransporta līdzekļu īpašniekus. Tāpat ir novērojams, ka pārvadātāji licences kartītes darbības laikā apzināti maina autotransporta līdzekļa īpašnieku vai turētāju, bet autotransporta līdzekli turpina izmantot pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili. Pēc grozījumiem Autopārvadājumu likuma 35. panta 6.3 daļā, Autotransporta direkcija veic autotransporta līdzekļu monitoringu, kuriem ir spēkā esošas licences kartītes un, konstatējot, ka pārvadātājs nav autotransporta līdzekļa īpašnieks vai turētājs, licences kartīti anulē, nepārbaudot MK noteikumu Nr.389 14.punktā noteikto.
Līdz 2022. gada 14. martam Autopārvadājumu likuma 35. panta 6.3 daļa noteica, ka Autotransporta direkcija var anulēt autotransporta līdzeklim izsniegto licences kartīti, ja pārvadātājs iesniedz iesniegumu par licences kartītes pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili anulēšanu. Lēmumu par licences kartītes anulēšanu Autotransporta direkcija pieņem 30 dienu laikā pēc tam, kad saņemta informācija par pārvadātāja nodokļu saistību izpildi vai to administratīvo sodu izpildi, kuri piemēroti par pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili regulējošo noteikumu pārkāpumiem. 2022. gada 15. martā stājās spēkā grozījumi Autopārvadājumu likuma 35. panta 6.3 daļā, kas noteic, ka Autotransporta direkcija anulē autotransporta līdzeklim izsniegto licences kartīti, ja pārvadātājs iesniedz iesniegumu par licences kartītes anulēšanu vai Autotransporta direkcija konstatē, ka pārvadātājs nav autotransporta līdzekļa īpašnieks vai turētājs, neveicot pārbaudes saistībā ar pārvadātāja nodokļu saistību un administratīvo sodu izpildi.
Pasažieru komercpārvadājumos ar vieglo automobili licences kartītes darbības laikā ir iespējama autotransporta līdzekļa īpašnieka vai turētāja maiņa, jaunais autotransporta līdzekļa īpašnieks līdz licences kartītes darbības beigām, var iegādāties tikai sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu, kas paredzēta pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili un ir ievērojami dārgāka. Ņemot vērā, ka pirms licences kartītes saņemšanas ir jāveic valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu avanss - 130 EUR kalendāra mēnesī par katru autotransporta līdzekli, pārvadātāji visbiežāk licences kartītes iegādājas uz termiņu, kas nepārsniedz vienu mēnesi. Precizējums nepieciešams, jo praksē pasažieru komercpārvadājumos ar vieglo automobili licences kartīte zaudē spēku ar tās derīguma termiņa beigām, un atsevišķs iesniegums no pārvadātāja nav nepieciešams, tādējādi MK noteikumu Nr.389 14.punktā noteiktais pienākums pārbaudīt informāciju par pārvadātāja nodokļu saistību izpildi Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē, bet Sodu reģistrā - par administratīvo sodu izpildi, kuri piemēroti par pārvadājumu pakalpojumus regulējošo noteikumu pārkāpumiem, neveicina nodokļu un sodu nomaksu un apgrūtina jaunos autotransporta līdzekļu īpašniekus. Tāpat ir novērojams, ka pārvadātāji licences kartītes darbības laikā apzināti maina autotransporta līdzekļa īpašnieku vai turētāju, bet autotransporta līdzekli turpina izmantot pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili. Pēc grozījumiem Autopārvadājumu likuma 35. panta 6.3 daļā, Autotransporta direkcija veic autotransporta līdzekļu monitoringu, kuriem ir spēkā esošas licences kartītes un, konstatējot, ka pārvadātājs nav autotransporta līdzekļa īpašnieks vai turētājs, licences kartīti anulē, nepārbaudot MK noteikumu Nr.389 14.punktā noteikto.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka MK noteikumu Nr.389 14.punkts tiek svītrots, tādējādi nodrošinot MK noteikumu Nr.389 normu atbilstību Autopārvadājuma likumā noteiktajam.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.389 15.punkts noteic, ka informāciju par tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzēju un pārvadātāju izvieto uz autotransporta līdzekļa priekšējām pasažieru durvīm. Rīgas domes Kontroles dienests ikdienas darbā regulāri konstatē 15.punktā noteiktās prasības neievērošanu, taču pēdējo sešu mēnešu laikā ir aktualizējušies minētajā punktā neatrunātie aspekti. Proti, kurā durvju pusē informācija ir izvietojama un vai informāciju var izvietot uz durvju stiklotās daļas. Pašreizējais regulējums šos aspektus nenosaka, līdz ar to rodas situācijas, kad pārvadājuma pakalpojuma sniedzēji normatīvo aktu interpretē sev izdevīgā veidā.
Prasības par informācijas par tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzēju un pārvadātāju izvietošanu mērķis ir pasažiera informēšana par pakalpojuma sniedzēju (pārvadātāju) un tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzēju, kura pakalpojumu izmanto pakalpojuma sniedzējs un faktiskais izpildītājs (vadītājs), kā arī transportlīdzekļa, kurš sniedz attiecīgo pakalpojumu, atpazīšanai starp citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
Prasības par informācijas par tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzēju un pārvadātāju izvietošanu mērķis ir pasažiera informēšana par pakalpojuma sniedzēju (pārvadātāju) un tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzēju, kura pakalpojumu izmanto pakalpojuma sniedzējs un faktiskais izpildītājs (vadītājs), kā arī transportlīdzekļa, kurš sniedz attiecīgo pakalpojumu, atpazīšanai starp citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
Risinājuma apraksts
Lai arī stiklotā daļa ir neatņemama durvju sastāvdaļa, tomēr tās novietojums ir manuāli maināms, proti, tā ir uzskatāma par durvju kustīgo daļu, un, ievērojot Latvijas klimatiskos apstākļus, durvīs iestrādātais logs var tikt atvērts (nolaists), kā rezultātā uz stiklotās daļas norādītā informācija nebūs redzama tā adresātam (pasažierim) un apkārtējiem cilvēkiem. Savukārt, ja informācija būs izvietota durvju iekšpusē, pastāv ļoti liela iespējamība, ka to neredzēs arī pasažieris, ja nebūs apsēdies attiecīgā redzamības vietā un leņķī.
Noteikumu projekts paredz, ka 15. punkts tiek izteikts šādā redakcijā:
“Informāciju par tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzēju un pārvadātāju izvieto ārpusē uz autotransporta līdzekļa abām priekšējām durvīm (neizmantojot durvju stikloto daļu).”
Noteikumu projekts paredz, ka 15. punkts tiek izteikts šādā redakcijā:
“Informāciju par tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzēju un pārvadātāju izvieto ārpusē uz autotransporta līdzekļa abām priekšējām durvīm (neizmantojot durvju stikloto daļu).”
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.389 16.punkts noteic, ka autotransporta līdzekļa salonā uz priekšējā paneļa pasažiera pusē izvieto taksometra vadītāja reģistrācijas apliecību.
Ar noteikumu projektu tiek plānots saglabāt Autopārvadājumu likuma 35. panta astotajā daļā noteikto, ka tiesības vadīt transportlīdzekli pasažieru komercpārvadājumos ar taksometru vai pasažieru komercpārvadājumos ar vieglo automobili ir tādai personai, kura ir reģistrēta Autotransporta direkcijas uzturētajā taksometru vadītāju reģistrā, bet atteikties no vadītāja reģistrācijas apliecības izsniegšanas, un līdz ar to nākotnē vairs nav nepieciešams noteikt prasību par vadītāja reģistrācijas apliecības izvietošanu autotransporta līdzekļa salonā uz priekšējā paneļa. Pasažieru komercpārvadājumi ar taksometru tiek sniegti, gan izmantojot tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzēju, kur informācija par pakalpojuma sniedzēju uzreiz ir pieejama mobilajā lietotnē, gan pasažierim komercpārvadājumu pakalpojumu nolīgstot vienojoties mutvārdos, kad pasažierim informācija par autovadītāju un pārvadātāju ir pieejama tikai pēc brauciena, saņemot taksometra skaitītāja reģistrētu darījumu apliecinošu dokumentu (čeku). Lai arī pasažieru komercpārvadājumos ar vieglo automobili informāciju par autovadītāju un pārvadātāju pasažieris var redzēt mobilajā lietotnē, pastāv situācijas, kad pasažierim lietotnē esošā informācija nav pieejama (mobilais telefons izslēdzies vai izsaukumu izdarījusi un apmaksu veiks cita persona, kas neatrodas automašīnas salonā).
Ar noteikumu projektu tiek plānots saglabāt Autopārvadājumu likuma 35. panta astotajā daļā noteikto, ka tiesības vadīt transportlīdzekli pasažieru komercpārvadājumos ar taksometru vai pasažieru komercpārvadājumos ar vieglo automobili ir tādai personai, kura ir reģistrēta Autotransporta direkcijas uzturētajā taksometru vadītāju reģistrā, bet atteikties no vadītāja reģistrācijas apliecības izsniegšanas, un līdz ar to nākotnē vairs nav nepieciešams noteikt prasību par vadītāja reģistrācijas apliecības izvietošanu autotransporta līdzekļa salonā uz priekšējā paneļa. Pasažieru komercpārvadājumi ar taksometru tiek sniegti, gan izmantojot tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzēju, kur informācija par pakalpojuma sniedzēju uzreiz ir pieejama mobilajā lietotnē, gan pasažierim komercpārvadājumu pakalpojumu nolīgstot vienojoties mutvārdos, kad pasažierim informācija par autovadītāju un pārvadātāju ir pieejama tikai pēc brauciena, saņemot taksometra skaitītāja reģistrētu darījumu apliecinošu dokumentu (čeku). Lai arī pasažieru komercpārvadājumos ar vieglo automobili informāciju par autovadītāju un pārvadātāju pasažieris var redzēt mobilajā lietotnē, pastāv situācijas, kad pasažierim lietotnē esošā informācija nav pieejama (mobilais telefons izslēdzies vai izsaukumu izdarījusi un apmaksu veiks cita persona, kas neatrodas automašīnas salonā).
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka no 2023.gada 1.marta vairs nebūs prasība autotransporta līdzekļa salonā uz priekšējā paneļa pasažiera pusē izvietot Autotransporta direkcijas izsniegto taksometra vadītāja reģistrācijas apliecību, bet būs jāizvieto informācija ar taksometra vadītāja vārdu un uzvārdu, autovadītāja reģistrācijas numuru taksometra vadītāju reģistrā un pārvadātāja nosaukumu. Autotransporta direkcija vairs neizgatavos un vadītājiem neizsniegs reģistrācijas apliecības. Latvijas autopārvadājumu kontroles institūcijām taksometru vadītāju reģistrs ir pilnā mērā pieejams un līdz ar to tās par attiecīgā vadītāja reģistrācijas faktu varēs pārliecināties taksometru vadītāju reģistrā. Lai informācija par pakalpojuma sniedzēju pasažierim būtu pieejama uzreiz pēc iekāpšanas automobilī, turpmāk uz autotransporta līdzekļa priekšējā paneļa pasažiera pusē būs jānorāda informācija ar taksometra vadītāja vārdu un uzvārdu, autovadītāja reģistrācijas numuru taksometra vadītāju reģistrā un pārvadātāja nosaukumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Komersantiem, kas veic pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru vai vieglo automobili,nebūs prasības autotransporta līdzekļa salonā uz priekšējā paneļa pasažiera pusē izvietot taksometra vadītāja reģistrācijas apliecību, bet būs jāizvieto informācija ar taksometra vadītāja vārdu un uzvārdu, autovadītāja reģistrācijas numuru taksometra vadītāju reģistrā un pārvadātāja nosaukumu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2019. gada 27. augusta noteikumi Nr. 405 “Noteikumi par pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru”(22-TA-3150).
Pamatojums un apraksts
Nepieciešams veikt grozījumus noteikumos attiecībā par taksometra vadītāja reģistrācijas apliecības izvietošanu transportlīdzeklī.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
4.1.2. Ministru kabineta 2018. gada 6. marta noteikumi Nr. 149 "Vadītāju reģistrācijas noteikumi pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru un vieglo automobili” (22-TA-2010).
Pamatojums un apraksts
Nepieciešams veikt grozījumus attiecībā par taksometra vadītāja apliecības izvietošanu transportlīdzeklī.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, VSIA "Autotransporta direkcija"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/d44ee091-3404-4038-8a91-e8bb1c479025/public_participations
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Saņemti Rīgas domes Satiksmes departamenta iebildumi, kas ir ņemti vērā.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi