23-TA-21: Noteikumu projekts starptautiskā līguma apstiprināšanai (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Pasta maksājumu pakalpojumu reglamentu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts paredz apstiprināt Pasta maksājumu pakalpojumu reglamentu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Latvijas Republikai kā Pasaules Pasta savienības (turpmāk – UPU) dalībvalstij, nodrošinot UPU saistošo dokumentu piemērošanu Latvijā, ir jāapstiprina 2021. gada 24. novembrī pieņemtā Pasta maksājumu pakalpojumu reglamenta aktuālā redakcija.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar UPU Konstitūcijas 22. panta 4. punktu dalībvalstīm ir saistoši UPU pieņemtie nolīgumi, kuriem pievienojas šīs dalībvalstis.
Nolīgums par pasta maksājumu pakalpojumiem nosaka prasības attiecībā uz pasta maksājumu pakalpojumu sniegšanu starp UPU dalībvalstīm, kas ir šī nolīguma puses. Šobrīd no 192 UPU dalībvalstīm 101 valsts ir Nolīguma puse. Saskaņā ar UPU Konstitūcijas 22. panta 4. punktu dalībvalstīm ir saistoši UPU pieņemtie nolīgumi, kuriem pievienojas šīs dalībvalstis.
Saskaņā ar UPU Konstitūcijas 22. panta 5. punktu UPU nolīgumu reglamenti reglamentē pakalpojumus, izņemot vēstuļu korespondences un pasta paku pakalpojumus, starp dalībvalstīm, kas ir šo aktu puses. Pasta darbības padome, ņemot vērā UPU Kongresā pieņemtos lēmumus, izstrādā reglamentus, kuros noteikta nolīgumu noteikumu izpildei nepieciešamā piemērošanas kārtība.
Dalībvalstīm, kas ir nolīgumu puses, jānodrošina, ka izraudzītais pasta operators, kas sniedz universālo pakalpojumu (turpmāk - UPP), pilda visas saistības, kas izriet no nolīgumiem un to reglamentiem.
Latvijā pasta maksājumu pakalpojumus UPU regulējuma ietvaros nodrošina saskaņā ar likumu "Par Nolīgumu par pasta maksājumu pakalpojumiem” (Nolīguma 2021. gada redakcija), kas pieņemts 2022. gada 2. jūnijā, un Ministru kabineta 2021. gada 21. janvāra noteikumiem Nr. 51 "Par Pasta maksājumu pakalpojumu reglamentu” (Reglamenta 2017. gada redakcija).
Pasta likuma 3. pantā noteikts, ka papildus Pasta likumā noteiktajām prasībām pasta nozari reglamentē arī citi normatīvie akti, Pasaules Pasta konvencija un citi Latvijas Republikai saistoši starptautiskie līgumi, savukārt likuma 6. pantā noteikts, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk - Regulators) nosaka to pasta komersantu, kurš sniegs pasta pakalpojumus Latvijas Republikas teritorijā, pildot visas no UPU dokumentiem izrietošās saistības, un kurš atbilstoši minētajām saistībām pasta darbības jautājumos pārstāvēs Latvijas Republiku attiecībās ar citu valstu izraudzītajiem pasta operatoriem (turpmāk — izraudzītais pasta operators).
Regulators ar 2009. gada 7. decembra lēmumu Nr. 408 "Par pārstāvību attiecībās ar citu valstu noteiktiem pasta operatoriem" noteica VAS "Latvijas Pasts" (turpmāk - Latvijas Pasts) pienākumu sniegt Latvijas Republikas teritorijā pasta pakalpojumus, pildot visas no UPU dokumentiem izrietošās saistības un pārstāvēt Latvijas Republiku attiecībās ar citu valstu izraudzītajiem pasta operatoriem. Ar Regulatora 2021. gada 22. jūlija lēmumu Nr. 78 "Par konkursa universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai uzvarētāju Latvijas Pasts tika atzīts par konkursa UPP sniedzēja noteikšanai uzvarētāju un ar Regulatora 2021. gada 22. jūlija lēmumu Nr. 79 "Par universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanu" Latvijas Pastam tika noteiktas UPP saistības no 2022.gada 1.janvāra līdz 2026. gada 31. decembrim. Ievērojot minēto, Latvijas Pasts tika izvēlēts kā UPP sniedzējs, un tam kā izraudzītajam pasta operatoram tika noteikti pienākumi pildīt UPU dokumentos, kuru starpā ir arī Nolīgums, noteiktās prasības.
Vispārējo maksājumu pakalpojumu regulējumu Latvijā nosaka Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likums (turpmāk - MPENL), nosakot maksājumu pakalpojumu sniedzēju un maksājumu pakalpojumu izmantotāju tiesības, pienākumus un atbildību, prasības maksājumu pakalpojumu sniegšanai, kā arī reglamentē maksājumu iestāžu tiesisko statusu, darbību un atbildību. Taču MPENL neparedz obligātu pienākumu nodrošināt maksājumu pakalpojumus.
Latvijā maksājumu pakalpojumus drīkst sniegt, ja MPENL noteiktajā kārtībā saņemta Latvijas Bankas licence, vai iestāde reģistrēta.
Atbilstoši MPENL prasībām Latvijas Pasts ir saņēmis licenci maksājumu iestādes darbībai, tādējādi iegūstot tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus.
MPENL 3. panta pirmās daļas 6. punkta g) apakšpunktā noteikts izņēmums, nosakot, ka šo likumu nepiemēro maksājumiem, kas nolūkā nodot naudu saņēmēja rīcībā veikti, pamatojoties uz UPU noteikto pasta pārvedumu (papīra formā). Lai nodrošinātu atbilstību Nolīguma 1. panta 2. punktā noteiktajai prasībai sniegt vismaz minētos pakalpojumus, Pasta likuma 13. panta trešajā daļā izraudzītajam pasta operatoram ir noteikts pienākums, izmantojot savu pasta tīklu, nodrošināt Latvijas teritorijā UPU noteikto maksājumu pakalpojumu - skaidras naudas pārvedumu atbilstoši Nolīgumam.
Latvijas Pasts kā izraudzītais pasta operators nodrošina pasta maksājumu pakalpojumus saskaņā ar MPENL un Nolīgumā noteiktajām prasībām. Latvijas Pasts nodrošina pasta norēķinu sistēmu - datorizētu (elektronisku) maksājumu uzskaites, pārskaitījumu un norēķinu sistēmu, kas paredzēta maksājumu pakalpojumu sniegšanai pasta tīklā. Fiziskās vai juridiskās personas var izmantot vairākus maksājumu pakalpojumus: skaidras naudas iemaksas pasta norēķinu sistēmas kontā un izmaksas no tā, maksājumu veikšanu, veicot naudas pārvedumus uz maksājumu kontiem pasta norēķinu sistēmā vai kredītiestādē, kā arī naudas pārvedumus, neizmantojot pasta norēķinu sistēmas kontu. Latvijas Pasts nodrošina arī valsts pensiju un pabalstu izmaksu atbilstoši likuma "Par valsts pensijām" 32.panta pirmajai daļai un Valsts sociālo pabalstu likuma 17. panta trešajai daļai, ja pensijas vai pabalsta saņēmējs pieprasījis pārskaitīt pensiju vai pabalstu viņa pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontā vai piegādāt dzīvesvietā.
Nolīgums par pasta maksājumu pakalpojumiem nosaka prasības attiecībā uz pasta maksājumu pakalpojumu sniegšanu starp UPU dalībvalstīm, kas ir šī nolīguma puses. Šobrīd no 192 UPU dalībvalstīm 101 valsts ir Nolīguma puse. Saskaņā ar UPU Konstitūcijas 22. panta 4. punktu dalībvalstīm ir saistoši UPU pieņemtie nolīgumi, kuriem pievienojas šīs dalībvalstis.
Saskaņā ar UPU Konstitūcijas 22. panta 5. punktu UPU nolīgumu reglamenti reglamentē pakalpojumus, izņemot vēstuļu korespondences un pasta paku pakalpojumus, starp dalībvalstīm, kas ir šo aktu puses. Pasta darbības padome, ņemot vērā UPU Kongresā pieņemtos lēmumus, izstrādā reglamentus, kuros noteikta nolīgumu noteikumu izpildei nepieciešamā piemērošanas kārtība.
Dalībvalstīm, kas ir nolīgumu puses, jānodrošina, ka izraudzītais pasta operators, kas sniedz universālo pakalpojumu (turpmāk - UPP), pilda visas saistības, kas izriet no nolīgumiem un to reglamentiem.
Latvijā pasta maksājumu pakalpojumus UPU regulējuma ietvaros nodrošina saskaņā ar likumu "Par Nolīgumu par pasta maksājumu pakalpojumiem” (Nolīguma 2021. gada redakcija), kas pieņemts 2022. gada 2. jūnijā, un Ministru kabineta 2021. gada 21. janvāra noteikumiem Nr. 51 "Par Pasta maksājumu pakalpojumu reglamentu” (Reglamenta 2017. gada redakcija).
Pasta likuma 3. pantā noteikts, ka papildus Pasta likumā noteiktajām prasībām pasta nozari reglamentē arī citi normatīvie akti, Pasaules Pasta konvencija un citi Latvijas Republikai saistoši starptautiskie līgumi, savukārt likuma 6. pantā noteikts, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk - Regulators) nosaka to pasta komersantu, kurš sniegs pasta pakalpojumus Latvijas Republikas teritorijā, pildot visas no UPU dokumentiem izrietošās saistības, un kurš atbilstoši minētajām saistībām pasta darbības jautājumos pārstāvēs Latvijas Republiku attiecībās ar citu valstu izraudzītajiem pasta operatoriem (turpmāk — izraudzītais pasta operators).
Regulators ar 2009. gada 7. decembra lēmumu Nr. 408 "Par pārstāvību attiecībās ar citu valstu noteiktiem pasta operatoriem" noteica VAS "Latvijas Pasts" (turpmāk - Latvijas Pasts) pienākumu sniegt Latvijas Republikas teritorijā pasta pakalpojumus, pildot visas no UPU dokumentiem izrietošās saistības un pārstāvēt Latvijas Republiku attiecībās ar citu valstu izraudzītajiem pasta operatoriem. Ar Regulatora 2021. gada 22. jūlija lēmumu Nr. 78 "Par konkursa universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai uzvarētāju Latvijas Pasts tika atzīts par konkursa UPP sniedzēja noteikšanai uzvarētāju un ar Regulatora 2021. gada 22. jūlija lēmumu Nr. 79 "Par universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanu" Latvijas Pastam tika noteiktas UPP saistības no 2022.gada 1.janvāra līdz 2026. gada 31. decembrim. Ievērojot minēto, Latvijas Pasts tika izvēlēts kā UPP sniedzējs, un tam kā izraudzītajam pasta operatoram tika noteikti pienākumi pildīt UPU dokumentos, kuru starpā ir arī Nolīgums, noteiktās prasības.
Vispārējo maksājumu pakalpojumu regulējumu Latvijā nosaka Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likums (turpmāk - MPENL), nosakot maksājumu pakalpojumu sniedzēju un maksājumu pakalpojumu izmantotāju tiesības, pienākumus un atbildību, prasības maksājumu pakalpojumu sniegšanai, kā arī reglamentē maksājumu iestāžu tiesisko statusu, darbību un atbildību. Taču MPENL neparedz obligātu pienākumu nodrošināt maksājumu pakalpojumus.
Latvijā maksājumu pakalpojumus drīkst sniegt, ja MPENL noteiktajā kārtībā saņemta Latvijas Bankas licence, vai iestāde reģistrēta.
Atbilstoši MPENL prasībām Latvijas Pasts ir saņēmis licenci maksājumu iestādes darbībai, tādējādi iegūstot tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus.
MPENL 3. panta pirmās daļas 6. punkta g) apakšpunktā noteikts izņēmums, nosakot, ka šo likumu nepiemēro maksājumiem, kas nolūkā nodot naudu saņēmēja rīcībā veikti, pamatojoties uz UPU noteikto pasta pārvedumu (papīra formā). Lai nodrošinātu atbilstību Nolīguma 1. panta 2. punktā noteiktajai prasībai sniegt vismaz minētos pakalpojumus, Pasta likuma 13. panta trešajā daļā izraudzītajam pasta operatoram ir noteikts pienākums, izmantojot savu pasta tīklu, nodrošināt Latvijas teritorijā UPU noteikto maksājumu pakalpojumu - skaidras naudas pārvedumu atbilstoši Nolīgumam.
Latvijas Pasts kā izraudzītais pasta operators nodrošina pasta maksājumu pakalpojumus saskaņā ar MPENL un Nolīgumā noteiktajām prasībām. Latvijas Pasts nodrošina pasta norēķinu sistēmu - datorizētu (elektronisku) maksājumu uzskaites, pārskaitījumu un norēķinu sistēmu, kas paredzēta maksājumu pakalpojumu sniegšanai pasta tīklā. Fiziskās vai juridiskās personas var izmantot vairākus maksājumu pakalpojumus: skaidras naudas iemaksas pasta norēķinu sistēmas kontā un izmaksas no tā, maksājumu veikšanu, veicot naudas pārvedumus uz maksājumu kontiem pasta norēķinu sistēmā vai kredītiestādē, kā arī naudas pārvedumus, neizmantojot pasta norēķinu sistēmas kontu. Latvijas Pasts nodrošina arī valsts pensiju un pabalstu izmaksu atbilstoši likuma "Par valsts pensijām" 32.panta pirmajai daļai un Valsts sociālo pabalstu likuma 17. panta trešajai daļai, ja pensijas vai pabalsta saņēmējs pieprasījis pārskaitīt pensiju vai pabalstu viņa pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontā vai piegādāt dzīvesvietā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar Ministru kabineta 2021. gada 21. janvāra noteikumiem Nr. 51 "Par Pasta maksājumu pakalpojumu reglamentu" apstiprinātā reglamenta (2017. gada redakcijā) RP 2801. pants noteic, ka reglaments ir spēkā tikpat ilgi, cik Nolīgums par pasta maksājumu pakalpojumiem (proti, Nolīguma 2016. gada redakcijā).
2021. gada 26. augustā UPU kongresā Abidžanā tika parakstīts Nolīgums par pasta maksājumu pakalpojumiem, kas Latvijā tika apstiprināts ar likumu "Par Nolīgumu par pasta maksājumu pakalpojumiem", un kas aizstāja nolīguma 2016. gada redakciju.
2021. gada 24. novembrī UPU Pasta darbības padome pieņēma Pasta maksājumu pakalpojumu reglamentu (turpmāk - Reglaments). Reglamentā izdarīti grozījumi un tas pieņemts konsolidētā redakcijā.
Reglamentā ietvertie grozījumi neparedz jaunas saistības Latvijai, bet pilnveido esošās normas.
Salīdzinājumā ar 2017. gadā pieņemto Reglamentu 2021. gadā pieņemtais Reglaments ietver šādus grozījumus:
- mainīta pantu numerācija;
- atsevišķas normas redakcionāli precizētas, izsakot to dzimumu neitrālā redakcijā (tas neietekmē Reglamenta tulkojumu latviešu valodā);
- norma par pasta maksājuma uzdevuma aizpildīšanu papildināta ar nosacījumu, ka vārdu, uzvārdu un tēvvārdu (ja tāds ir) norāda nominatīvā, kā arī to transliterācijai izmanto attiecīgās ICAO transliterācijas tabulas.
Saskaņā ar Reglamenta RP 2901. pantu, Reglaments stājās spēkā 2022. gada 1.jūlijā un ir spēkā uz nenoteiktu laiku.
2021. gada 26. augustā UPU kongresā Abidžanā tika parakstīts Nolīgums par pasta maksājumu pakalpojumiem, kas Latvijā tika apstiprināts ar likumu "Par Nolīgumu par pasta maksājumu pakalpojumiem", un kas aizstāja nolīguma 2016. gada redakciju.
2021. gada 24. novembrī UPU Pasta darbības padome pieņēma Pasta maksājumu pakalpojumu reglamentu (turpmāk - Reglaments). Reglamentā izdarīti grozījumi un tas pieņemts konsolidētā redakcijā.
Reglamentā ietvertie grozījumi neparedz jaunas saistības Latvijai, bet pilnveido esošās normas.
Salīdzinājumā ar 2017. gadā pieņemto Reglamentu 2021. gadā pieņemtais Reglaments ietver šādus grozījumus:
- mainīta pantu numerācija;
- atsevišķas normas redakcionāli precizētas, izsakot to dzimumu neitrālā redakcijā (tas neietekmē Reglamenta tulkojumu latviešu valodā);
- norma par pasta maksājuma uzdevuma aizpildīšanu papildināta ar nosacījumu, ka vārdu, uzvārdu un tēvvārdu (ja tāds ir) norāda nominatīvā, kā arī to transliterācijai izmanto attiecīgās ICAO transliterācijas tabulas.
Saskaņā ar Reglamenta RP 2901. pantu, Reglaments stājās spēkā 2022. gada 1.jūlijā un ir spēkā uz nenoteiktu laiku.
Risinājuma apraksts
Noteikumi paredz apstiprināt Reglamenta aktuālo redakciju, publicējot noteikumiem pievienoto Reglamentu angļu valodā un tā tulkojumu latviešu valodā. Ievērojot, ka Reglaments ir spēkā uz nenoteiktu laiku, noteikumos par tā apstiprināšanu nav nepieciešamības iekļaut atsauci uz Reglamenta pieņemšanas gadu.
Vienlaikus ar noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudēs Ministru kabineta 2021. gada 21. janvāra noteikumi Nr. 51 "Par Pasta maksājumu pakalpojumu reglamentu".
Vienlaikus ar noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudēs Ministru kabineta 2021. gada 21. janvāra noteikumi Nr. 51 "Par Pasta maksājumu pakalpojumu reglamentu".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- VAS "Latvijas Pasts”
Ietekmes apraksts
VAS "Latvijas Pasts" ir Latvijas Republikas izraudzītais pasta operators, kuram noteikts pienākums sniegt pasta pakalpojumus Latvijas Republikas teritorijā, pildot visas no UPU dokumentiem izrietošās saistības. Turpinot nodrošināt pasta maksājumu pakalpojumus, nepieciešams ievērot Reglamentā precizētās prasības attiecībā uz pasta maksājumu dokumentu noformēšanu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Nē
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Jā
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Pasta maksājumu pakalpojumu reglaments.
Apraksts
Reglaments nosaka Nolīgumā par pasta maksājumu pakalpojumiem ietverto prasību piemērošanas nosacījumus attiecībā uz maksājumu pakalpojumu sniegšanu starp UPU dalībvalstīm, kas ir šī nolīguma puses.
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Pasta maksājumu pakalpojumu reglaments.
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Saskaņā ar UPU Konstitūcijas 22. panta 4. un 5. punktu dalībvalstīm ir saistoši UPU pieņemtie nolīgumi, kuriem pievienojas šīs dalībvalstis, kā arī šo nolīgumu reglamenti, kurus pieņem UPU Pasta darbības padome.
2021. gada 24. novembrī UPU Pasta darbības padome pieņēma Pasta maksājumu pakalpojumu reglamentu (ar kuru tika aizstāts reglaments 2017. gada redakcijā).
2021. gada 24. novembrī UPU Pasta darbības padome pieņēma Pasta maksājumu pakalpojumu reglamentu (ar kuru tika aizstāts reglaments 2017. gada redakcijā).
1. un 3. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav.
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/b19c633b-e478-483e-9d9e-945b2a3059c5
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi