Anotācija (ex-ante)

23-TA-2298: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Covid-19 sertifikātu noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Saistībā ar grozījumiem Epidemioloģiskās drošības likumā (23-TA-1354, 05.09.2023. MK sēdes protokols Nr. 43; 19.§)un Epidemioloģiskās drošības likuma (23-TA-1354,) 39.panta piekto daļu,  Ministru kabinetam ir jānosaka kārtību, kādā pieprasa, sagatavo, izsniedz, aptur, anulē, atjauno, pārbauda un izmanto Covid-19 sadarbspējīgos vakcinācijas, testēšanas un pārslimošanas sertifikātus (turpmāk - sadarbspējīgs sertifikāts), kā arī sadarbspējīgā sertifikātā iekļaujamās informācijas apjomu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikt kārtību kādā pieprasa, sagatavo, izsniedz, aptur, anulē, atjauno, pārbauda un izmanto Covid-19 sadarbspējīgos sertifikātus, kā arī sadarbspējīgajā sertifikātā iekļaujamās informācijas apjomu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2021. gada 1. jūlijā visā ES sāka darboties Digitālais Covid-19 sertifikāts, kas atviegloja ceļošanu Eiropā pandēmijas laikā, sniedzot apliecinājumu par vakcināciju, negatīvu testa rezultātu vai Covid-19 pārslimošanu, un to atzina visas 27 ES dalībvalstis. Arī virkne trešo valstu un teritorijas ir pievienojušās ES digitālā Covid sertifikāta sistēmai.  Kopš 2022. gada februāra pārslimošanas sertifikātus sāka izdot, pamatojoties arī uz ātrajiem antigēna testiem.
2022.gada 13.decembrī ES Padome atjaunināja ceļošanas ieteikumus nolūkā atcelt visus ceļošanas ierobežojumus.Saskaņā ar jaunajiem ieteikumiem dalībvalstīm nevajadzētu noteikt nekādus ceļošanas ierobežojumus sabiedrības veselības apsvērumu dēļ, tomēr ieteikumos tika saglabāti vairāki aizsardzības pasākumi epidemioloģiskās situācijas pasliktināšanās gadījumā. Attiecībā uz brīvu pārvietošanos starp ES valstīm, ES Padome norādīja, ja dalībvalsts uzskata, ka epidemioloģiskās situācijas būtiskas pasliktināšanās dēļ ir nepieciešami brīvas pārvietošanās ierobežojumi, vienīgā prasība, ko šajos ierobežojumos var paredzēt, ir prasība, lai ceļotājiem būtu derīgs ES digitālais Covid-19 sertifikāts. Personām, kurām sertifikāta nav, varētu pieprasīt, lai tās pirms vai pēc ierašanās valstī veiktu testēšanu. ES digitālā sertifikāta regula stājās spēkā 2021.gada 1.jūlijā un tā ir spēkā līdz 2023.gada 30.jūnijam. Sākot ar 2023. gada 1. jūliju Pasaules Veselības Organizācija (PVO) pārņem ES digitālo Covid-19 sertifikācijas sistēmu, lai izveidotu globālu sistēmu, kas palīdzēs aizsargāt iedzīvotājus visā pasaulē no pašreizējiem un turpmākiem veselības apdraudējumiem, tai skaitā pandēmijām.  

Sadarbspējīgs sertifikāts  - Eiropas Savienībā vienots digitāls vai papīra formas apliecinājums tam, ka persona ir pilnībā vakcinēta vai ir pārslimojusi Covid-19 vai personai ir veikts Covid-19 tests un tā rezultāts ir negatīvs.

Epidemioloģiskās drošības likuma 39. Panta (4). daļa, kas stāsies spēkā 2024. gada 1. janvārī  nosaka:
4) Personām, kuras ir vakcinētas pret Covid-19, to pārslimojušas vai kurām veiktie Covid-19 testi ir negatīvi, ir tiesības pēc pieprasījuma Ministru kabineta noteiktajā kārtībā saņemt sadarbspējīgu sertifikātu, kas apliecina vakcinācijas vai pārslimošanas faktu vai informāciju par veiktā testa rezultātu, ja tas ir nepieciešams saistībā ar starptautisko tūrismu un, ieceļojot konkrētajā valstī, tiek pieprasīta šāda sertifikāta uzrādīšana.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Sadarbspējīgais sertifikāts ieviests, lai veicinātu personu brīvu pārvietošanos, nodrošinot iespēju uzticamā veidā apliecināt, ka personai ir zems Covid-19 pārnešanas risks, jo persona ir vakcinēta, pārslimojusi Covid-19 vai tās veiktais tests atbilstošas kvalitātes laboratorijā ir negatīvs.
 
Pašlaik, ceļojot ES teritorijā, nav jāaizpilda pasažiera lokalizācijas veidlapa vai jāuzrāda derīgs ES digitālais Covid-19 sertifikāts, kas apliecina vakcināciju, Covid-19 pārslimošanu vai negatīvu testa rezultātu. Tomēr jāņem vērā, ka atsevišķas valstis (piemēram, Filipīnas, Indonēzija, Tongas) var pieprasīt Covid-19 sertifikātus,  ieceļojot valstī, un tas var mainīties atkarībā no aktuālās epidemioloģiskās situācijas reģionā, tādējādi  valstu skaits, kas var pieprasīt Covid-19 sertifikātu var palielināties.
Pašlaik normatīvais regulējums, kas nosaka sadarbspējīgo sertifikātu izsniegšanas un anulēšanas kārtību, ir iekļauts Ministru kabineta 2021.gada 28.septembra noteikumos Nr.662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" (turpmāk – MK noteikumi Nr.662), kas ir izdoti uz Epidemioloģiskās drošības likuma un Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma pamata, un zaudēs spēku līdz ar Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma atzīšanu par spēku zaudējušu.
Saskaņā ar Epidemioloģiskās drošības likuma 39. panta (4) un (5) daļu, ir nepieciešams paredzēt kārtību, kādā pieprasa, sagatavo, izsniedz, aptur, anulē, atjauno, pārbauda un izmanto Covid-19 sadarbspējīgos sertifikātus, kā arī noteikt sadarbspējīgajā sertifikātā iekļaujamās informācijas apjomu, līdz ar to saglabājot MK noteikumos Nr. 662. iekļautās normas, kas attiecas uz Covid-19 sadarbspējīgiem sertifikātiem.
Risinājuma apraksts
Projekts nosaka sadarbspējīgu vakcinācijas, testēšanas vai pārslimošanas sertifikātu pieprasīšanas, sagatavošanas, izsniegšanas, apturēšanas, anulēšanas kārtību Latvijā, sadarbspējīgā sertifikātā iekļaujamās informācijas apjomu un institūcijām un pakalpojumu sniedzējiem pieejamās informācijas apjomu.

Projekts paredz, ka tiks nodrošināta personu datu aizsardzība atbilstoši Pacientu tiesību likumā un Fizisko personu datu apstrādes likumā noteiktajām prasībām, kā arī Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (2016.gada 27.aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti, ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) nosacījumus, proti, 6.panta 1.punkta c)apakšpunkts.

Projekts paredz, ka:
1)sadarbspējīgo vakcinācijas sertifikātu izsniedz par katru saņemto vakcīnas devu pret Covid-19.
2) sadarbspējīgo pārslimošanas sertifikātu izsniedz, ja persona ir pārslimojusi Covid-19 infekciju un kopš pirmā pozitīvā RNS testa parauga ņemšanas datuma (vienas saslimšanas epizodes ietvaros) ir pagājušas 11, bet ne vairāk kā 180 dienas; 
3) sadarbspējīgo testēšanas sertifikātu izsniedz, ja personai ir veikts Covid-19 RNS tests vai arī ātrais antigēna tests, kas veikts ārstniecības personas klātbūtnē, kas var antigēna testēšanas rezultāta datus ievadīt Vienotajā nozares elektroniskajā informācijas sistēmā.

Sadarbspējīgu sertifikātu pieprasa, sagatavo un izsniedz elektroniski un persona to var izdrukāt papīra formātā. Lai saņemtu Covid-19 sertifikātu, ir jāievēro šādas prasības:
1. sadarbspējīgu sertifikātu izsniedz, pamatojoties uz Vienotās veselības informācijas sistēmas datiem par personas vakcināciju pret Covid-19 vai Covid-19 testēšanas rezultātiem (datus vienotajā veselības informācijas sistēmā iesniedz ārstniecības iestādes). 
2. Pamatojoties uz sadarbspējīga sertifikāta pieprasījumu, to sagatavo un izsniedz Fizisko personu reģistrā reģistrētai personai vai tās likumiskajam pārstāvim. 
Ja nepieciešams sadarbspējīgs sertifikāts:
a) elektroniskā formā, to var lejupielādēt tīmekļvietnē www.Covid19sertifikats.lv, izmantojot kādu no Latvijas valsts portāla www.latvija.lv piedāvātajiem autentifikācijas veidiem. 
b) Ja sadarbspējīgo sertifikātu nav iespējams lejupielādēt no tīmekļvietnes www.Covid19sertifikats.lv, tad pamatojoties uz sertifikāta pieprasījumu, tā izdruku (papīra formātā) var saņemt ārstniecības iestādē, kas veica vakcināciju pret Covid-19 vai RNS testu, vai arī to var saņemt vienotajā valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centrā vai pašvaldības klientu apkalpošanas struktūrvienībā. 
Sertifikātu izsniedz bez maksas, tomēr ārstniecības iestādei, vienotajam valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centram un pašvaldības klientu apkalpošanas struktūrvienībai ir tiesības iekasēt samaksu par sadarbspējīga sertifikāta izsniegšanu papīra formā, ja viens un tas pats sertifikāts iepriekš jau ticis izsniegts divas reizes.

Lai izsniegtu sadarbspējīgā sertifikāta izdruku papīra formā, ārstniecības iestādes pārstāvis autentificējas un to pieprasa tīmekļvietnē https://lab.covid19sertifikats.lv, bet valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra vai pašvaldības klientu apkalpošanas struktūrvienības pārstāvis – https://pakalpojumucentri.lv.

Sadarbspējīgā sertifikāta anulēšana un atjaunošana: 
Projekts paredz  Nacionālajam veselības dienestam kompetenci (turpmāk  -  Dienests)  pārbaudīt sadarbspējīga vakcinācijas sertifikāta atbilstību normatīvo aktu prasībām, un, konstatējot neatbilstību, to anulēt. Sertifikāts tiek anulēts arī gadījumā, ja tiek  saņemta attiecīga informācija no tiesībaizsardzības iestādēm, piemēram, kriminālprocesā. Tāpat sertifikāts tiek anulēts, ja saņemta veselības jomu kontrolējošo iestāžu sniegtā informācija par neatbilstību, piemēram,  ir konstatēts, ka vakcinācijas fakts ievadīts nepareizi (citai personai, bet vakcināciju saņēmusī persona nespēj ģenerēt sertifikātu, jo nav ievadīti vakcinācijas faktu apliecinošie dati).
Gadījumā, ja konstatētās neatbilstības novērstas, Dienests sertifikātu atjauno.

No Vienotās veselības informācijas sistēmas tiek saņemti dati par: personu identificējošu informāciju (vārds(vārdi) uzvārds, personas kods), personas vakcinācijas faktu pret Covid-19, par Covid-19 testēšanas rezultātiem. Personas dati, kas iegūti no Vienotās veselības informācijas sistēmas pēc to sadarbspējīga sertifikāta ģenerēšanas netiek glabāti. 

Informācija, kas iekļauta Latvijā izsniegtā sadarbspējīgā sertifikātā:
Projekts paredz noteikt, ka Latvijā izsniegtā sertifikātā iekļauj informāciju par vakcinācijas faktu, pārslimošanas faktu vai  testēšanas faktu un tajā papildus personu identificējošajai informācijai (personas uzvārds, vārds (vārdi); personas dzimšanas datums) var būt iekļauta šāda informācija: norāde, ka veikta vakcinācija pret Covid-19 vai norāde, norāde, ka persona pārslimojusi Covid-19, vai norāde, ka veikts RNS vai antigēna tests.
Atbilstoši sadarbspējīga sertifikāta veidam, tiek norādīta informācija, kas apliecina:
a)vakcināciju (vakcīnas tips; saņemtās vakcīnas medicīniskais nosaukums; saņemtās vakcīnas ražotāja nosaukums; saņemtās vakcīnas devas kārtas numurs vakcinācijas kursā; kopējais vakcīnu devu skaits vakcinācijas kursā; vakcinācijas datums, valsts kurā saņemta vakcīna(norāda datumu, kad saņemta pēdējā deva));
b) pārslimošanu (pirmā pozitīvā RNS vai antigēna testa datums, ar kuru apstiprināta inficēšanās, sadarbspējīgā sertifikāta derīguma termiņš);
c)testēšanu (testa veids; testa nosaukums; testa ražotājs; parauga ņemšanas datums un laiks; testa rezultāts;  ārstniecības iestāde, kas veica testēšanu).
Papildus iepriekš minētajai specifiskajai informācijai tiek norādīta informācija par iestādi, kas parakstīja sadarbspējīgo sertifikātu, un tiek norādīts sadarbspējīgā sertifikāta unikālais identifikators.

Lai būtu iespējams uzģenerēt sadarbspējīgo sertifikātu ceļošanai, ir nepieciešams veikt ierakstu Vienotajā veselības informācijas sistēmā ar datiem par personas vakcināciju pret Covid-19 vai Covid-19 testēšanas rezultātiem.  Sertifikāts tiek ģenerēts pēc pieprasījuma un tā ģenerēšanai tiek izmantoti tikai dati par personas vakcinācijas vai pārslimošanas faktu. Sadarbspējīgs vakcinācijas, testēšanas vai pārslimošanas sertifikāts Latvijas teritorijā netiek pieprasīts un netiek pārbaudīts no trešo subjektu puses. Minētos sadarspējīgo sertifikātu izsniedz pēc personas pieprasījuma un to uzrāda pēc pieprasījuma, ieceļojot  trešajās valstīs.

Sadarbspējīgais vakcinācijas sertifikāts, kurš apliecina pilna vakcinācijas kursa saņemšanu (pilnībā vakcinēta persona – persona, kurai atbilstoši Eiropas Zāļu aģentūras vai līdzvērtīgu regulatoru reģistrētai vai Pasaules Veselības organizācijas atzītai vakcīnas lietošanas instrukcijai ir ievadīts pilnam vakcinācijas kursam ar konkrēto vakcīnu atbilstošs vakcīnu devu skaits un kurai ir pagājušas 14 dienas pēc pilna vakcinācijas kursa pabeigšanas, kā arī persona, kurai ar RNS testu ir apstiprināta inficēšanās ar SARS CoV-2 un ir ievadīta Eiropas Zāļu aģentūras vai līdzvērtīga regulatora reģistrēta vai Pasaules Veselības organizācijas atzīta viena vakcīnas deva un kurai no tās ievades ir pagājušas 14 dienas, vai persona, kurai ievadītas šajā punktā minēto vakcīnu jauktas devas atbilstoši Zāļu valsts aģentūras tīmekļvietnē publicētajai Covid-19 vakcinācijas rokasgrāmatai un kurai kopš vakcinācijas kursa pabeigšanas ir pagājušas 14 dienas), ir beztermiņa, turklāt sadarbspējīgais sertifikāts par saņemto balstvakcināciju (3. devu vai 4. devu) ir derīgs izmantošanai uzreiz.  Savukārt, pārslimošanas un testēšanas sertifikātam ir ierobežots derīguma termiņš. Vienlaikus jāņem vērā, ka ārstniecības iestādes datus par veikto vakcināciju ievada sistēmā 48 stundu laikā. 

Pasaules Veselības Organizācija (PVO) pašlaik izstrādā kopīgu risinājumu Covid-19 sertifikātu sistēmai, ar mērķi paplašināt un veidot visu vakcinācijas datu apmaiņu. Šobrīd PVO risinājums ir izstrādes stadijā, pieejams testēšanai, bet produkcijā iešanas datums vēl nav definēts. Tehniskajās darba grupās dalībvalstis ir izteikušas vajadzību pēc jauna regulējuma nepieciešamības, bet par tālāko virzību šajā jautājumā nav informācijas. Provizoriski 2024.gadā būs iespēja pievienoties starptautiskajiem PVO sertifikātiem, un tiek prognozēts, ka PVO sertifikāti attieksies uz dažāda veida ceļotāju vakcīnām, tai skaitā C ovid-19, tādēļ ir nepieciešams saglabāt esošās normas, kas attiecas uz sadarbspējīgajiem sertifikātiem, lai nākotnē tās būtu iespējams vispārināt un attiecināt uz visām ceļotāju vakcīnām. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Projekts skar personas, kuras ceļo uz valsti, kurā, lai ieceļotu, tiek prasīts sadarbspējīgs sertifikāts - tiek dota iespēja arī turpmāk šādu sertifikātu saņemt
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
122 000
0
273 333
0
212 833
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
122 000
0
273 333
0
212 833
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
122 000
0
273 333
0
212 833
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
122 000
0
273 333
0
212 833
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
 Ārkārtas atbalsta instrumenta ietvaros tika noslēgts Granta līgums Nr. LC-01674934 par Covid-19 sertifikāta sistēmas izveidošanu. No Ārkārtas atbalsta instrumenta Covid-19 sertifikāta sistēmas izveidošanai tika piešķirts finansējums 930 900 EUR. Covid-19 sertifikāta sistēmas izveidošanas faktiskās izmaksas veido 897 675 euro apmērā. Covid-19 sertifikāta sistēma tika pabeigta 2022.gada jūnijā. 2022.gadā Covid-19 sertifikāta sistēmas uzturēšanas/pielāgošanas izdevumi 420 767,94 euro apmērā tika segti atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 15.marta rīkojumam Nr.185 ““Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””.

Covid-19 sertifikāta uzturēšanas izdevumi 122 000 euro apmērā 2023.gadā tiek segti no (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammas 45.01.00 “Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana” proti, no prioritāra pasākuma “Veselības aprūpes pakalpojumu pieejamība” apakšpasākuma “Nodrošināti IT jomas cilvēkresursi veselības nozares digitālo risinājumu pārvaldības funkcijas Nacionālajā veselības dienestā īstenošanai un nodrošināta veselības aprūpes pakalpojumu saņēmēju datubāzes darbības nepārtrauktība” 600 000 euro ik gadu. 

Covid-19 sertifikāta uzturēšanas izdevumi 273 333 euro apmērā 2024.gadā, 212 833 euro apmērā 2025.gadā un turpmāk ik gadu tiks segti Nacionālā veselības dienesta budžeta apakšprogrammas 45.01.00 “Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana” piešķirto līdzekļu ietvaros, proti, no prioritāra pasākuma “Veselības aprūpes pakalpojumu pieejamība” apakšpasākuma “Nodrošināti IT jomas cilvēkresursi veselības nozares digitālo risinājumu pārvaldības funkcijas Nacionālajā veselības dienestā īstenošanai un nodrošināta veselības aprūpes pakalpojumu saņēmēju datubāzes darbības nepārtrauktība” 600 000 euro ik gadu.  (detalizētus aprēķinus skatīt anotācijas 1. un 2.pielikumā).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Covid-19 sertifikāta uzturēšanas izdevumi 273 333 euro apmērā 2024.gadā, 212 833 euro apmērā 2025.gadā un turpmāk ik gadu tiks segti Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammas 45.01.00 “Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana” ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība netiek nodrošināta, jo noteikumu projektā netiek īstenotas jaunas politikas iniciatīvas. Kārtību, kādā tiek izsniegti un anulēti Covid-19 sertifikāti, līdz šim noteica 2021. gada 28. septembra Ministru kabineta noteikumi Nr. 662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai", un, tiem zaudējot spēku, ar noteikumu projektu plānots nodrošināt sadarbspējīga sertifikāta darbību arī turpmāk. 
Noteikumu projekts un tā anotācija ir publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2.panta pirmo daļu un 3.panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Nacionālais veselības dienests
  • ārstniecības personas

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts skar sabiedrības veselību. Tiek nodrošināta iespēja saņemt Covid-19 sadarbspējīgus sertifikātus arī turpmāk.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Nacionālā veselības dienesta tiesību īstenošana balstīta ne tikai uz Epidemioloģiskās drošības likumā, Pacientu tiesību likumā un Fizisko personu datu apstrādes likumā noteiktajām prasībām, bet arī ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (2016.gada 27.aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti, ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) nosacījumus, proti, 6.panta 1.punkta c)apakšpunkts (apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz pārzini attiecināmu juridisku pienākumu), pamatojoties uz Savienības vai dalībvalsts tiesību aktiem, kas ir samērīgas izvirzītajam mērķim, ievēro tiesību uz datu aizsardzību būtību un paredz piemērotus un konkrētus pasākumus datu subjekta pamattiesību un interešu aizsardzībai), i)apakšpunktu (apstrāde ir vajadzīga sabiedrības interešu dēļ sabiedrības veselības jomā, piemēram, aizsardzībai pret nopietniem pārrobežu draudiem veselībai vai augstu kvalitātes un drošības standartu nodrošināšanai, cita starpā zālēm vai medicīniskām ierīcēm, pamatojoties uz Savienības vai dalībvalsts tiesību aktiem, kas paredz atbilstošus un konkrētus pasākumus datu subjekta tiesību un brīvību, jo īpaši dienesta noslēpuma, aizsardzībai).

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
COVID-19 sertifikāta uzturēšanas/papildināšanas izmaksas